
© Правителствена информационна пресслужба
Заплашен от масови протести от браншовите организации в транспортния сектор, премиерът Бойко Борисов се съгласи тол-системата да тръгне с цените, които те предлагат. На среща в Министерския съвет министър-председателят се договори с представители на бранша цените за километър пробег да паднат, а от обхвата на системата са извадени и второкласните пътища.
В продължилата над два часа среща участие взеха представители на Конфедерацията на автобусните превозвачи, на Съюза на международните превозвачи, на Камарата на автомобилните превозвачи в България, на Националното сдружение на българските превозвачи, на Националния таксиметров синдикат, на АЕБТРИ и на Камарата на автобусните превозвачи. На разговора присъстваха още министърът на финансите Владислав Горанов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова и заместникът ѝ Николай Нанков, както и проф. Олег Асенов от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), който отговаря за въвеждането на тол-системата.
Аврамова обясни, че правителството се е съгласило тол-системата да тръгне от 1 март с предлаганите от транспортния бранш тарифи. Целта била да не се отлага въвеждането ѝ. Тези цени обаче ще са в сила само за първите три месеца.
Разбор през юни
"Юни правим разбор на 3-месечния преходен период. Ще следим в реално време какви са приходите от тол-системата и юни ще направим нова среща, ако е необходимо да се коригират цените", каза Аврамова.
Тя уточни, че всички представители на браншовите организации са се съгласили до 1 март всяко тежкотоварно превозно средство да бъде оборудвано с всичко необходимо, "за да не се получат никакви катаклизми и смущения при пътуване по републиканската мрежа и да има плавен старт на системата".
Заместникът на Аврамова Николай Нанков добави, че се намалява и обхватът на пътищата, включени в тол-системата. Така само при пътуване по магистрала или първокласен път ще се плаща тарифа, а второкласните пътища са изключени от нея.
Каква ще е цената
На въпроси с колко точно се намалява цената Аврамова няколко пъти съобщи, че в понеделник ще бъде пуснат за обществено обсъждане новият вариант за тарифи. Тя каза още, че обсъжданията ще продължат месец, а след това Министерският съвет ще приеме новите цени.
Представител на бранша обаче уточни какво ще е намалението при пътуване по магистрала. Километър пробег ще струва 11 ст., а не 18 ст., както заложи предварително правителството. Това е намаление с почти 40%.
По време на срещата е било договорено и инкриминирането на нерегламентирания превоз. Повече подробности по темата не бяха дадени.
След договарянето с правителството от бранша решиха да отменят планираната за 13 януари безсрочна стачка.
penetrating
Рейтинг: 5327 НеутралноВинаги когато е притиснат "..Борисов се съгласи..."
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСговорчив е
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2500 НеутралноББ е верен на принципите си - упорито и стабилно.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.hodounski
Рейтинг: 2788 НеутралноАко е вярно 10 пъти разлика между винетка и тол такса ,прави са . И няма те да платят ,а потребителите Т.Е ние
Grosskopf
Рейтинг: 544 НеутралноДоказано най-страхливият ни министър-председател за последните 30 години. Което в тая ожесточена конкуренция си е сериозно постижение!
Nick F
Рейтинг: 1012 НеутралноАбе как по ниски тарифи ? Нали вече ги изхарчихме за тая година приходите от тол системата ? Или заради по ниските тарифи ще карат повече ?
zxp53317185
Рейтинг: 958 НеутралноВъзниква логичният въпрос, Ами защо въобще я въведоха тази тол система? За да платим едни милиони на едни фирми???
carmello
Рейтинг: 719 Неутралнопо принцип имаше далеч по лесен начин от цялата тъпотия за незнамсиколко стотин милиона наречена тол система - просто трябваше да се увеличат винетките за чуждестранни превозни средства и там да се прецени вече за бг автобуси/ тирове ако трябва също да се увеличи
това цялото сега пак напомня ужасно една недомислена корупционна схема, която така или иначе никой няма идея кога ще заработи, да не говорим за качеството на така наречените ''магистрали''...
ebf52574941
Рейтинг: 264 НеутралноЩом Борисов се е съгласил на по-ниски тол-такси,
значи не си е направил сметката правилно първия път.
Вече го осъдиха за лъжа.
Сега да не го съдят и за опит за кражба!
Hristo Petkov Hristov
Рейтинг: 474 ВеселоВ гръб- Чераната и Русата Златки на Боко :-)))
chicago514
Рейтинг: 2049 НеутралноАми цялата 2019 мина така,като се нажежи плочата до червено почваме с преговори или раздаване на пари-така започва и 2020.
свети георги груп от последните дни на герп
Рейтинг: 434 Веселодоста отстъпки тепърва ще трябва да прави,майче пак ще му идва на посещение в правителствената патриарха:)))
Petleshev
Рейтинг: 3038 НеутралноЯ бе...?! И нали "експерти" изчисляваха размерите на таксите и обхвата на пътищата? Сума ти хонорари изпапаха, за да изчисляват. И сега, какво? Веднага ще се съгласят с Борисов и ще кажат, че е прав! :)))
Бивш tww09306483.Между другото, какво търсят още в ММРБ Нанков и Аврамова?!
telqk
Рейтинг: 1408 НеутралноИ какво излиза? Автомобилите до 3.5 тона ще плащат винетки за цялата пътна мрежа в бойколандия, а превозвачите ще плащат само за малка част и то при занижена тарифа. "Печатницата" за пари на баце се превърна в новото КТБ!
Hristo Petkov Hristov
Рейтинг: 474 ВеселоИзвинявам се - само Русата Златка е на снимката! ...помислих жената за Цвета Виетнамката :-))
yavooor
Рейтинг: 1212 НеутралноАз мислех, че държавата се управлява по някакви правила, а то...
Никакво вдигане на цените - стабилност!
Petleshev
Рейтинг: 3038 НеутралноДо коментар [#6] от "zxp53317185":
Бивш tww09306483.Точно...! Имаме вече електронна винетка и система от камери по пътищата. Само трябва строг контрол. Нашите се юрнаха да въвеждат скъпа система с големи разходи, за обслужване и поддържане. И фирмата която върши тази работа се оказа фалшива и крадлива...! Голяма изненада, нали? ;)
Slick
Рейтинг: 423 ГневноНеповторим смешник е тоя. Оставка, Борисов, не става чеп за зеле от теб .
стафилокок
Рейтинг: 486 НеутралноБойко не е за премиер, а за портиер!
Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 668 ЛюбопитноАко това, което тиражираха сутрешните блокове днес, че вместо 1350 лв за годишна винетка, петосните композиции биха плащали около 27 000 лв на година е реалността, която се доказва през тестовият период, в който е ТОЛ системата в момента, то няма как някой да очаква такава промяна да бъде приета безропотно. Доколкото разговарям всеки ден с близките ми, които са в бранша и имат транспортен бизнес, притежават камиони и извършват транспорт у нас и в чужбина, никой няма против да плаща и да има ТОЛ, но да се въведе поетапно повишаването на разходите им, а не с такъв буквално електрошок. Не им стига пакетът Макарон, че и тук да им пробием ОПР-то!
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειПрав е Борисов да чуе аргументите им. Въпросът е защо все трябва да се стига до него - останалите му министри не искат ли да работят и да поемат отговорност?
karatista
Рейтинг: 2558 НеутралноПрееозвачите да палят свещ за студена. Другата година едва ли ще им се размине
Един препатил
Рейтинг: 2862 НеутралноНяма такъв премиер. Това е само виц.
telqk
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#16] от "Petleshev":
Така е, но и така се пичелят избори - осигури работа на няколко хиляди чиновника и заедно със семействата им заедно с близки, познати, любовници и държанки и поне 10 хилки гласове за едно пропаднало управление.
GreenBush
Рейтинг: 264 НеутралноКогато плащаш винени такси, какъв е смисъла от тол такива?
Колкото до Тиквата, нищо изненадващо. Тоя така управлява вече 11 години. Никакви реформи, грам нищо. А някой е писнало срещу него и веднага омеква.
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 264 НеутралноБау.
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефСтреснахме го.
neut
Рейтинг: 4743 НеутралноБорисови отстъпки - нали трябва да се остане на власт
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restxm...
Рейтинг: 2835 ВеселоБаси!
Територийката България е уникална!
Уникални "експерти", чиито уникални експертни проекти биват отменени за миг от уникалният Премиер - и всичкото това - уникално едновременно е все правилно, вярно и все на ползу роду!
Ма с тоя уникален мат'рял - к'ък инАче! Мат'рялът все си избира още от същото ...
edin drugii
Рейтинг: 2210 НеутралноАбсолютна порнография е да пътуваш по пътища правени преди 2-3 години ,пътя Русе Варна дупка до дупка пропаднало цяло платно ,сума народ се избива ,особено в туристическия сезон , магистралата край Стара Загора ,леш , прохода Айтос Леш , пътищата край морето и курортите , леш ,надолу от Варна също , скоро пътувах и към Нова Загора през прохода на републиката , простотия и павета 20 км път ,който е международен с 40% от търговския трафик на югоизточна Европа , през села и с дупка до дупка ,неправен от 30 години ,пита се къде са парите от всички винетки ,такси ,данъци ,акцизи ,че не се виждат по осн пътища ,не говорим за вторичните и трета категория .
Косьо Генчев
Рейтинг: 695 Неутрално"Заплашен от протести, Борисов се съгласи тол-системата да тръгне с по-ниски тарифи"
Той е уплашен от протести! И реагира като уплашен. Аз съм сигурен, че сутрин се плаши и като се види в огледалото. 'Дето викат - човек без топки! Едно чучело, което си въобразявя, че управлява държава. Днес сутринта едно, до довечера се променя още два пъти, само и само да се задържи на поста. Хамелеон и безхарактерен тип! Онзи ден неговата министърка ни убеждаваше, че при по-ниски такси е безсмислено да се въвежда тази Тол-система, той днес клекнал. Каква ти е политиката бе, Борисов?! Имаш ли въобще някакви цели и следваш ли поне някакви принципи??? Ама какво ли питам!
samoedin
Рейтинг: 3580 НеутралноНаправо да ги освобождава от тол такси едрите бизнеси, превозвачи и транспортни фирми, а в същото време да щави по всички възможни фронтове нормалните хора - данък сгради, такса смет, тази при изповядване на сделки с недвижими имоти...всичко се вдига нагоре ! Нали едни милиони се дадоха за въвеждане на ТОЛ системата, т.е се усвоиха, другото вече не е толкова важно.....
1107
Рейтинг: 785 НеутралноТия тол такси не са ли изчислени по някаква методика, няма ли някаква обосновка, приходи, разходи, инвестиции?!? Що боку не намали цената на кифтетата, на мастиката и на мерджаните???
Citizen
Рейтинг: 264 НеутралноЗапочвам да се мисля, че този плашлив човек и рояк оси да прелети по Дондуков, той ще им отстъпи :) Не държава, а цирк!
Косьо Генчев
Рейтинг: 695 НеутралноДо коментар [#17] от "arcanum":
"Неповторим смешник е тоя. Оставка, Борисов, не става чеп за зеле от теб . "
++++++++++++++++++++++++
m17
Рейтинг: 2256 НеутралноДо коментар [#23] от "GreenBush":
Раците се варят лекичко за да не се усетят. Хем без реформи пък тола тръгва и само миналата година от леките автомобили са събрани +30 милиона спрямо преди при същата цена на винетките. Сега ще съберат +300 милиона от тировете, догодина пак и така докато се сварят раците.
Николай Колев
Рейтинг: 1971 ВеселоБу-ха-ха-ха, стабиУност, дЪ геа.
* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събраниеxm...
Рейтинг: 2835 ВеселоБа, оси!
На две пеперудки изневиделица и кляка!
После обяснява, че не било от уплах, да не гледаме онуй жълтото на гащите му, а от екосъвест - да не ги плашел ...
stoiank
Рейтинг: 1097 НеутралноДо коментар [#19] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Много ми е интересно как този камион прави 120 000 км в България. Просто изкривен пример за да се внуши невярно усещане у хората. Но като Правителство и журналисти са чели само Винету, така ще е.....
стафилокок
Рейтинг: 486 НеутралноСега да не стане така че ТОЛ системата да работи на загуба щото алфа мъжкарят на държавата го е страх да удари по масата. Всичко на тази територия се побългарява. Рафинерия работеща на загуба ( щото много на Истрах) и на ТОЛ-ът ще му таковат мамата.
Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.Toni Ivanov
Рейтинг: 1767 НеутралноСваляй,сваляй гащите Боко,защото ако се вдигне целия народ с тебе е свършено. Не може постоянно да вдигаш данъците ток,вода,парно,бензин,коли,къщи и какво още само не си вдигнал може би ДДС-то,но както върви и сегашното ще ти се види малко,защото партия Герб краде много и нямат наяждане.
regular_observer
Рейтинг: 495 НеутралноМашината Му за пари.
Той така си представя таксите.
Вероятно така гледа и на данъкоплатците.
zxp53317185
Рейтинг: 958 НеутралноДо коментар [#37] от "стафилокок":
Точно така ще стане, но няма да е голяма изненада. Още тука го разисквахме до колко е подходяща тол системата за България. До към момента нещата вървят към провал.
https://www.dnevnik.bg/analizi/2019/04/06/3415577_tol_sistemata_nujna_stupka_no_da_vnimavame_s_tarifata/
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4660 НеутралноБоко не трябваше да им отсъпва на тия.
Gunter glieben glauchen globenРосен Радославов
Рейтинг: 1699 НеутралноДо коментар [#3] от "hodounski":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando26 пъти е разликата.
1200 лева сега. По км., които са минали миналата година излиза, че ще трябва да платят 27 500 лв. някъде.
samoedin
Рейтинг: 3580 ВеселоДо коментар [#41] от "Alarmstufe: Rot":
" Боко не трябваше да им отсъпва на тия."
Що ? Какво ново или различно прави " Боко" от това, което винаги е демонстрирал досега ? Без значение спрямо кои ! И за какво ! Тия, ония - все тая !
Росен Радославов
Рейтинг: 1699 НеутралноДо коментар [#41] от "Alarmstufe: Rot":
Прочети коментара ми №42. Нормално е да не знаеш. И аз не знаех. Прото гледах вчера сутрин сутрешният блок. Там един с 40 камиона нагледно обясни какво искат да правят тия. Малоумието в ГЕРБ вече има 100% покритие в управлението на всички сектори на държавата. Това значи, че ще имаме големи пробми, ако не ги свалим от власт. Родителите вече имаме проблеми. Той и на нас ще ни клекне, но нервите няма кой да ми плати. в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Toni Ivanov
Рейтинг: 1767 НеутралноДо # 28 Косьо Енчев. Ти не мисли Боко за толкова глупав. Той сега се съгласява на по-малка цена,за да тръгне тол системата,но догодина ще я дигне с пет лева,следващата година пак и после пак и това ще им го изкара тъпкано на превозвачите,ако до тогава не падне от власт. Той се е учил на тези селски тарикатлъци при другаря ви Живков,селски Андрешко.
foxhd
Рейтинг: 228 НеутралноС това решение обезсмисля ТОЛ системата , за какво се дадоха милиони за изграждане и консултации.
bpcorp
Рейтинг: 873 НеутралноМека китка!
ь
Рейтинг: 1094 НеутралноПлащащите ТОЛ такса нямат винетна такава. С винетки са само до 3.5 тона. Идеята на ТОЛ таксата е който използва пътищата повече да плаща повече... рабирай според километрите и максимален товар на ос според регистрацията. До сега всички от една категория плащаха равни суми без значение на пробега, а само според теглото. Ако имаш камион и правиш 1-2 курса седмично из страната, а друг прави 3-4, нормално е той да плаща повече...друг е въпроса,че някои второстепенни пътища ще им вземат здравето за нула време, щом ще са останали безплатни. простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
bpcorp
Рейтинг: 873 НеутралноМоже би първоначално нарочно са надули цената, та да се срещнат по средата.
Росен Радославов
Рейтинг: 1699 НеутралноДо коментар [#46] от "foxhd":
Е как за какво? За усвояване.
И се усвоиха. в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Toni Ivanov
Рейтинг: 1767 НеутралноДо # 44. Путлер Няма да го свалите от власт,ако така я карате единия ден протести на медицинските сестри,други ден превозвачите трети ден полицаите и тъй нататък. Прави се като във Франция,национална стачка от целия народ,за да разбере,че хората не го искат и е време да си ходи по мирен път.
AllLivesMatter
Рейтинг: 989 НеутралноЕдна такса с времето винаги се вдига. На всеки средно интелигентен политик му е по-ясно че е по-лесно да се въведе минимална такса, днес и да се търси вдигане на приходите след време от колкото да се настоява на максимална цена днес, но да се отлага с години.
'progressives' is the politically correct word for communistsSlick
Рейтинг: 423 НеутралноНеясно е защо ние не протестираме на жълтите павета за оставката му
Oggie Petkov
Рейтинг: 376 НеутралноДо коментар [#7] от "carmello":
Тол система трябваше да има още преди десетина години. Всички държави наоколо скубят и наши и чужди шофьори и никой "гък" не им казва. Нашата тол система взема много по-малко и от сърби и от гърци. но както каза един форумец по-горе: "Имаме най-страхливия министър-председател.", който кляка при най-малката заплаха. Хубавото в цялата работа е, че таксите могат да се увеличават плавно и незабележимо.
Toni Ivanov
Рейтинг: 1767 НеутралноДо # 36 stoiank Вземи например автобусните превози София-Бургас,разстоянието в едната посока е около 500 км и отиване и връщане е около 1000 км .Колко километра ги изкарваш за една работна година? Може да дойдат и повече от тези 120000 км....
ь
Рейтинг: 1094 НеутралноДо коментар [#51] от "Toni Ivanov":
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Във Франция не стачкуват браншови организации на работодатели, а работещи за запазване на доходи и придобивки, които искат да им бъдат съответно намалени и отнети. При нас браншова организация на работодателите стачува ... а работници и служители не... защото са добре платени и добре обезпечени ли, или щото има нещо много сбъркано на тази територия :)
Oggie Petkov
Рейтинг: 376 НеутралноДо коментар [#27] от "edin drug":
Не лъжи, троле! Скоро пътувах по пътя Варна - Русе. Не видях нито една дупка. Пътя си е в едно много добро състояние като за БГ.
Ivan Mitev
Рейтинг: 312 НеутралноОбществеността пренебрегва неправилното емитиране на пари. Спрямо принципите на пазарната икономика, манипулираните отчети представят невярна информация за икономически растеж. Обстановката е прикривана икономическа криза.
Иван Митев - икономистОсобеният момент при въвеждане на българската Електронна система за събиране на пътни такси е, че правителството работи с илюзията за наличен икономически растеж, а собствениците на пътни превозни средства са с щети от прикривана икономическа криза.
При запазване на неправилното емитиране на пари е с поразяващи щети. Икономическата криза нараства. Правителството и собствениците на пътни превозни средства са със съдби на жертви на пропускът на централната банка.
Постижимо е спасение от икономическа криза.
За устойчиво просперираща икономика е необходимо правилно емитиране на пари.
http://dalgovrak.blogspot.com/2020/01/blog-post_4.html
Alexander97
Рейтинг: 2716 НеутралноА, виц.
Борисов не може да гледа две неща – кръв и протести!
Слаби нерви има бако Боко!
Косьо Генчев
Рейтинг: 695 НеутралноДо коментар [#45] от "Toni Ivanov":
"До # 28 Косьо Енчев. Ти не мисли Боко за толкова глупав. . . . . Той се е учил на тези селски тарикатлъци при другаря ви Живков,селски Андрешко."
Първо - казвам се Генчев. Косьо Генчев.
Второ - не разбрах кой е "селски Андрешко"
Трето - няма как да не мисля "Боко" за толкова глупав. Той е толкова глупав, че по-глупав въобще не мога да си представя.
И може би четвърто - Той е не само глупав! Той е прост и прекрасно се разбира с онези 80%!
iceto_
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#55] от "Toni Ivanov":
ей, тай магистрала да не я е хванала инфлацията, има няма 360 км. е и още 20на градско
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ь
Рейтинг: 1094 ВеселоНормално е да плаща толкова ... защото извинявай, ама негов камион е изминавал до сега 150.000 км. , плащайки винетка 1800 лв. или стотинка и малко на км. ...е има за какво да реве като буга :) Аз изминавам не повече от 5- 6000 км по пътища с винетка и плащам близо 100 лв. и тежа тон и половина, демек същата сума на километър ... и аз искам да стачкувам :) простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
Eisbär
Рейтинг: 980 НеутралноАз бях превозвачите да стачкуват и да им дойде ъкъла в главата. На цените на километър в Италия и Франция не стачкуват, а се избиват да карат.
Вън!
едно
Рейтинг: 425 НеутралноЧудя се на перничани, абе грабвайте винкелите и в София! Утре ще имате вода, тоя е страхлив женчо и в името на кражбата е готов на всичко само и само да е на власт и да крадне!
Росен Радославов
Рейтинг: 1699 НеутралноДо коментар [#63] от "ь":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando26 пъти увеличение от раз ще разбие не само бизнеса.
Сметките на Сульо и Пульо по ТВ, че щяло да се вдигне всичко с до 2% са абсолютна лъжа.
Тоя ще трябва да плаща за тол такси 1 200 000 милиона лева. Разходи, които досега ги е нямало.
Инфлацията на годишна база ще мине 35%.
Това е най-сигурният път надолу към бездната от 97-ма.
Encho B_
Рейтинг: 264 НеутралноНе искам да коментирам исканията на превозвачите, вероятно са справедливи, както е вероятно и някои да не са съгласни с тях. Но не е в това работата!
Може ли някой да посочи кое искане от който и да е ненормалник, решил с още десетина такива като него, да блокира Орлов мост - и Кратуната да не го е изпълнил, като раздава от НАШИТЕ пари. Полицаи, учители, майки на идиоти и пр. и пр. - списъкът е много дълъг. Казано накратко - селянин власт лесно не дава! А банкялийският селянин (сам си го каза) Боко Кратуната е готов на всичко, само и само да остане на власт. Той целува всякакви задници - на Путин, Ердоган, Тръмп, баба Меркелица и на кой ли не още, само и само да не го закачат и да си стои на власт, че ще се поколебае ли да даде "едни милиони" от НАШИТЕ пари на поредните протестиращи?
Как дава власт комунист? Как дава власт селянин?
Ами как дава власт селянин-комунист като Боко Първи - Банкялийски?
m17
Рейтинг: 2256 НеутралноДо коментар [#45] от "Toni Ivanov":
Вие му викате селски тарикатлъци, на запад му викат водене на преговори и гъвкава позиция. А факта е че в бюджета ще влязат повече пари а догодина още повече. Пък като дойде Бойкикиев на власт, ще го видим какъв голям мъж е и какви железни топки има.
m17
Рейтинг: 2256 НеутралноДо коментар [#53] от "arcanum":
Пробвахте ама се събрахте 100 човека и се то само няколко вечери.
shagrat
Рейтинг: 279 ВеселоМачкай Бойче ! събирай в хазната повече , давай на везирите и доганя..скуби тоя пасмина и мачкай
shagrat
Рейтинг: 279 ВеселоДо коментар [#68] от "m17":
ще влязат във вашите джобове повече чрез бюджета ..и на доганя и шишо джобищата ...нищо друго няма да влезе
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 668 ЛюбопитноДо коментар [#36] от "stoiank":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειКолега, не ти разбирам сметката.
Реалността е, че камионите с евро 5 и 6, за които е предвидено да плащат най-ниската цена - 18 ст на км, ще си ги карат хората в Европа. У нас ще продължат да си карат камионите, които са Евро 1-2, които ще плащат най-високата ставка по 36 ст на км. Съответно при даденият от бранша пример излиза, че сумата 27 000 лв ще се набира, при около 75 000 км, а не 120 000 км на година, което е абсолютно нормално за БГ, даже не знам дали не е и занижено. Аз с колата си правя 40 - тина хил на година, а това е камион, който трябва да е 8 часа на ден на път.
Моя казус по-скоро е с автобусите, които не знам защо лянкат! Не стига, че возят хора и най-вече деца с 20 годишни автобуси, които сами се палят по магистралите, ами и при най-дългите им маршрути София - Варна и София Силистра, които са по 420 - 440 км в едната посока излиза, че в най-лошият случай цената на билета им би се оскъпила с 2 лв и то в случай, че решат да прехвърлят цялата сума върху пътниците.
canuck99
Рейтинг: 555 Неутралнокато гледам как са седнали край масичката явно таксите се определят на коляно, а изчисленията на министерствата и агенциите отиват в кошчето за боклук. Как може някой да приеме това за управление?
sbaleev
Рейтинг: 382 НеутралноБраво на баце..
Мъдър е !
Рим
Рейтинг: 1526 НеутралноТака може и бай Ставри да управлява държавата!
При това, ще управлява много по-добре от борисов, защото въобще не се е заигравал с руснаците!
Ще си кара бай Ставри спокойно "жипката" с гориво за наша сметка, а когато срещне протест, ще спре, ще отвори жабката, ще бръкне дълбоко, ще раздаде от нашите пари на протестиращите, после ще се поцелуйне с тях и говорейки им приспивно за магистрали и асфалт ще продължи по живо по здраво...
На следващото кръстовище, при следващия протест пак: спира бай Ставри, отваря жабката, бърка, раздава от нашите пари, поцелуйва се по живо по здраво с протестиращите говорейки им за магистрали, асфалт, балкански и турски поток, после на обяд ще спре да тури едно двойно шкембе на неговото шкембе и пак ще продължи по живо по здраво...
Така бай Ставри може да изкара не 10 години, а цели 30 като бай Тошо...
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
John Smith
Рейтинг: 8 ГневноМи да искаме и на нас да ни намалят винетките на 25 лева и да отпадне нуждата им за 2-ро класните пътища. Каква е логиката с кола да трябва да платиш винетка, с камион се возиш за без пари...
encor3
Рейтинг: 709 НеутралноДо коментар [#76] от "John Smith":
Логиката е, че камиона руши повече съответно е редно да плаща повече. Така или иначе, много от камионите гонят график, така че няма как в повечето случаи да се възползват от безплатните второкласни пътища.
Мърмор
Рейтинг: 1131 НеутралноНезависимо кой крив, кой прав, винаги става въпрос за пари. При разходи: за Ф-ки - 3 милиарда, за тръби - 3 милиарда, па за кораби и бронирани машини - 3 милиарда, за верни слуги в края на година - 2 милиарда, за 40% кражба от обществени поръчки, т.н., от къде ще дойдат приходите? Лесен отговор, както винаги - от последния във веригата, така нареченият краен потребител. Има ли съмнения, кой е той? Докато тъпанарът отстъпва пред 10, 50, 100 хиляди човека, 6 милиона го отнасят.
Роси
Рейтинг: 7583 НеутралноЕдно нещо не докарва докрай, освен краденето. Страхливец!
ь
Рейтинг: 1094 ВеселоДо коментар [#66] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!ТОЛ такса от 18 ст.за километърне би трябвало пренебрежимо да се отрази на цената на превозваните стоки. Превозванетона 10 тонен товар от София до Бургас ще се оскъпи със 70 лв. при 18 ст, а сега са приели да са 11 ст.... демек 44 лв. Ако караш дървен материал...да кажем 12 куб/м, ... оскъпяването ще е по-малко от 4 лева на кубик :) Ако караш разфасовки брашно по 1 кг. ... цели 2 стотинки :) Истината е, че до сега буквално нищо не са плащали, а интересно защо не ревът и стачкуват в Европа...ама там си нямат бай Хуевци за премиери :) Може и да греша в някои сметки, но със сигурност за някои превозвачи "безплатния обяд" трябва да спре :)
bludniq_sin
Рейтинг: 1728 НеутралноТо накрая за камионите и автобусите, които най-много трошат пътищата ще се окаже по-евтино отколкото за леките автомобили .. смешници!
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlm17
Рейтинг: 2256 НеутралноДо коментар [#81] от "bludniq_sin":
Е как го сметнахте това - досега тира е плащал 1800лв винетка, сега ще плаша примерно 5-6 хиляди тол такса а вие карате за 90лв на година.
m17
Рейтинг: 2256 НеутралноДо коментар [#80] от "ь":
Всички ги боли като ги им отрежат далаверката. Но ще им мине, догодина отново ще се възпалят малко и пак ще и мине.
tedif
Рейтинг: 1246 ЛюбопитноКато не ви излиза на сметка,като пътищата са лоши,като горивата са скъпи - сменете си бизнеса!Някой да ви кара насила да ставате транспортни босове?И не протестират шЕфиорите,а собствениците,които ще имат по-малки печалби.Както казва един мой познат,каращ в чужбина - бил съм луд,за да им работя в България.Който е отишъл да работи ТАМ,повече и не помисля да се върне ТУК.
Иосиф Давыдович
Рейтинг: 0 НеутралноНяма нормални хора сред управляващите едно лементарно решение не могат да вземат- всеки нормален човек, който поне веднъж е минавал по АМ Тракия в участъка Ст. Загора- София, след като в магистралата се включи турския трафик от АМ Марица, ще забележи дори и да е на 8о години като мен, че над 2/3 от тировете по магистралата са с чужда, най-вече турска регистрация, като им се наложат тол такси за преминаване, те няма как да прелетят над магистралата и ще си платят като попове(ходжи), като се намалят с 60% тол таксите за нашите тирове, ще се намалят и за чуждите с толкова -така общите приходи към системата ще се намалят с 60% -по правилно би било всичките да плащат високи тол такси, а на родните превозвачи да се възстановява част от платения акциз -с някаква горна граница до 50% от платените тол такси. Така турските транзитни тирове ще си плащат повече от местните и общите приходи в системата биха по-високи, без да се налага да се вдигат с много цените на местниите превози(стоки)..
Я не люблю, когда мне врут, Но от правды я тоже устал, Я пытался найти приют, Говорят, что плохо искал. И я не знаю, каков процент Сумасшедших на данный час, Но, если верить глазам и ушам - Больше в несколько раз...Иван K
Рейтинг: 2721 НеутралноНовата цена е разумна. Дори не знам дали високата цена не е била само като основа за пазарлък.
подписrealguru
Рейтинг: 2542 НеутралноКато чета коментарите и разбирам че няма оправия от умните и красивите.
Не че правителството е право.
Първо за чий са ни винетки при положение че имаш акцизи върху горивата.
Караш повече - плащаш повече. Караш мощна кола дето гори много - плащаш повече. Караш много - плащаш много.
Обаче не - винетки. Въведоха се винетки. Да, ама винетките имат едни проблем - не отчитат колко си карал. Може да си вземеш годишна и да навъртиш 10 000 км. Може да си вземеш годишна и да навъртиш 100 000 км или повече. Т.е. няма значение колко караш - плащаш едно и също нещо. Затова се стига до тол таксите - там се гледа на км колко си минал и си плащаш съответно. Което е същото ако ти го хванат през акциза на горивата.
Но така работят нещата на Запад, а ние копираме от тях. Тъпотията не е български патент.
WC1
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#7] от "carmello":
ATXне мож да има различни цени за чуждите камиони. Ще ни изхвърлят от ЕС
Morbias
Рейтинг: 944 ВеселоДо коментар [#87] от "realguru":
The Morbias Station is a transport hub that focuses all traffic passing through Taryd's jumpgatesПо-забавно е че според умнокрасивите нацупени драма кралици Баце е ЕДНОВРЕМЕННО зъл диктатор И прекалено мекушав, нема угодия братче :)
bludniq_sin
Рейтинг: 1728 НеутралноДо коментар [#82] от "m17":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlВ общия случай обикновените граждани не печелят пари от шофиране на лек автомобил. Той им служи за да стигнат от т. А до т. Б. Лекият автомобил не разрушава в такава степен настилката. Камионът от своя стран превозва товари, за което на фирмата превозвач се заплаща. Т.е не може да има буквално сравнение между 97-те лева, които плаща шофьорът на лек автомобил и 1800-те лева, които е плащал до момента търговецът, който извършва транспорт на товари (или пътници) с цел икономическа печалба. И именно защото 1800 лева са нищожно малко в сравнение с приходъте от дейността и в сравнение с амортизацията на пътищата, до които водят трябва да се плаща повече, за да могат и камиони, но и граждани да шофират по по-добри пътища (което е в полза на всички).
realguru
Рейтинг: 2542 НеутралноДо коментар [#90] от "bludniq_sin":
Същите доводи ги дрънкаха преди 20-30 години когато въвеждаха акцизите за горивата.
Само че сега акцизите за горивата отиват за пенсии и за пътища пак няма. :)
Ако акцизите върху горивата се ползваха да се строят/поддържат пътища - Баце щеше всяка седмица да реже лентички. :)
За справка ДДС и акцизи върху горивата са двете най-големи приходни пера в бюджета.
pastor
Рейтинг: 565 НеутралноХубаво замислена и лошо измислена е нашата работа.
pastorТол системата трябва да бъде въведена за да има справедливо заплащане при ползването на пътната мрежа. Сега може да се получи малко по-справедливо но отново няма да е справедливо. Системата ни е полу-направена. Празен или пълен щом си над 12 Т плащаш едно и също.
Ако си говорим обаче открито то трябва да признаем, че основно точно тези автомобили нанасят амортизацията на пътната настилка, а това, което заплащаха бе просто подигравка. Проблемът бе че разценките на периодичните винетки не са съразмерно разпределени и превозвачите се изръсваха с едни пари в началото на годината и им идва нагорнище. Периодичните пък натрупани за сщия период може да се окажат няколкократно по-високи. Така превозвачите теглят една българска в началото на годината и след това карат цяла година. Ако се направи една разценка обаче се вижда несъстоятелността.
Дори предложението на правителството не е високо. Въпроса е че досега не се е плащало. Много тук ще ми теглят и на мене една, но да посмятаме:
Разстояние Примерно Варна - София - 400 км. По 0,11 лв./км. прави сума от 44 лв. или 4400 стотинки.
Камион с прицеп има 6 оси. Допустимо натоварване на ос - 8 тона.Общо допустимо тегло - 48 тона.
Един такъв комплект може спокойно да товари 30 Т. Нека приспаднем на 25 Т.
Разделяме 4400 стотинки на 25 000 килограма и получаваме 0,176 стотинки.
Това е цената която трябва да се заплати за превоза на един килограм от Варна до София. Дори да приемем че ще се върне празен (ако е фирмен хладилен камион) то сумата ще нарастне до 0,35 стотинки. Дори да редуцираме не с 2 а с 3 пъти то ще получим половин стотинка.
Друг е въпроса. че ако този атомобил прави 20 курса за месеца ще му се съберат 900 лв. което е вече съизмеримо с годишната му винетка до сега, а при предложението на правителството е почти равна и се оказва, че превозвача ще плаща почти 12 пъти повече. Естествено те не са подготвени.
Друг е въпроса с автобусните превози защото там изпълнението е с поет ангажимент за редовност, конкретизиран автобус по линията и обявена цена на билета при участие в търговете. Там може да се окаже, че разходите за един пътник за същия маршрут да достигнат и 2 лв. Тука вече трябва специалисти да направят други разчети съответно за поносимост имайки предвид че автобуса няма тегло от 50 Т . Теглото на автобуса не надвишава общото тегло на теглича и прицепа, а товара е максимум около 5 Т = 50 пътника по 100 кг.
krummm
Рейтинг: 627 НеутралноДобре, че не е обещал и да плащаме на превозвачите, че си търкат думите по асфалтите.
val1320
Рейтинг: 579 НеутралноА колко по-просто,ефективно и евтино,без никакви инвестиции за съоръжения,заплати, техника и т.н.,ако всичко това се вкара като процент в цената на горивата!Нали тези моторни транспортни средства вървят с гориво-колкото повече пробег,толкова повече разход на гориво и съответно вноска в бюджета!Ама,нали ние сме си най-умни,не можем да се занимаваме с простите решения.
pastor
Рейтинг: 565 НеутралноДо коментар [#91] от "realguru":
pastorСмисъла на акциза не е да се ремонтират със средствата пътищата.
Акциз се поставя върху стоките за които при производството или при употребата се нанасят вреди на природата, здравето или обществото.За алкохола и тютюна това е здравето. Затова спирта в аптеките е без акциз и от 1 литър спирт можеш да си направиш 2,5 л. водка. за обща цена 7 лв.. В магазина вече е друго.
При озкопаемите горива от копането на петрол, през транспорта, рафиниране, изгаряне и доринакрая почистване на бензиностанцията и течовете на масла по улицата се нанасят еко щети.
Логиката обаче не винаги съпровожда действията на изпълнителната власт.
По логика природния газ (метана) трябева да е без акциз. Също и производството на ел.енергия от възобновяеми източници.
krummm
Рейтинг: 627 НеутралноГумите
vicada
Рейтинг: 626 НеутралноВсъщност превозвачите много се прецакаха! Както лесно кляка Бойко, трябваше направо да поискат на тях да се плащат тол таксите. Сигурно ги е яд сега.
Vasil Petkov
Рейтинг: 24 НеутралноПоредното отмятане от премиера. Да, ще има известно поскъпване на превоза, но то ще се калкулира в стоките и наистина ще ги оскъпи не повече от 2%. Отделно, ако искаме по-чиста природа, трябва да се възстанови ЖП транспорта. Стандарта Евро5 за камионите е от края на 2008 година. Ако наистина карат по 120000 км би трябвало тези камиони да са над 1.5 млн. км, съответно да са се изплатили отдавна. Тази система предлага по-справедливо заплащане за производителите , които транпортират само свои стоки и изминават доста по-малко километри.
MPetr
Рейтинг: 2156 НеутралноАми лъгаха.. лъгаха ГЕРБ.....и сега ще свалят гащите и ще се "съгласяват'....точно герберска работа.... На всичко са готови, само да не се "събудят" хората от тоя робски сън.....
realguru
Рейтинг: 2542 НеутралноДо коментар [#95] от "pastor":
Сега остава да обясниш и каква е логиката на ДДС и си готов за министър/политик. :)
Логиката на акциза е като на всеки данък - да влизат едни пари в бюджета (общата каца), където правителството къде отчетно къде безотчетно да решава за какво да се ползват.