Ето кой е новият автомобил на годината за България

Ето кой е новият автомобил на годината за България

© Илиян Телкеджиев, Lap.bg



Новият автомобил на годината за България е Volkswagen T-Cross.


Той беше определен днес от пишещите за коли журналисти, членове на "Прес Авто Клуб - България" (ПАК). На финала той се справи с конкуренцията на други 23 модела, които се състезаваха в шест категории.


ПАК обединява 40 пишещи за автомобили журналисти, като тази година право да гласуват имаха 37 от тях.




За трети път автомобилът на годината беше избран между победителите във всички категории - леки автомобили, кросоувър, градски автомобили, еко автомобили, мултифункционални автомобили и премиум автомобили.


За титлата "Автомобил на автомобилите" спориха


За първи път обаче победителят беше определен на балотаж между Skoda Scala и Volkswagen T-Cross. В началото на конкурса в надпреварата се включиха близо 60 модела, излезли на пазара през 2019 година. От тях бяха след гласуване бяха избрани по пет финалиста във всеки клас. Единствено при мултифункционалните автомобили претендентите бяха три.


Фотогалерия: Финалистите в конкурса "Автомобил на годината в България" >


Членовете на ПАК оценяваха колите по шест основни критерия - дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане. Всеки от тях има различна тежест.


При леките автомобили победител стана "Шкода Скала", която надделя над БМВ Серия 3, "Мазда" 3, "Пежо" 208 и "Рено Клио".


Титлата най-добър кросоувър за България заслужи "Фолксваген Ти-крос", справил се с конкуренцията на "Хонда"CR-V хибрид, "Мазда" CX-30, Рейндж Роувър "Ивоук" и "Шкода Камик".


В категорията мултифункционални превозни средства победител е Форд Рейнджър Раптор", надделял над "Сангйонж Мусо" и "Мицубиши" L200.


Претендентите в категорията "Мултифункционален автомобил".

© Георги Пауновски

Претендентите в категорията "Мултифункционален автомобил".


При екологичните модели триумфира електрическият Ягуар Ай - Пейс". Останалите претенденти бяха електромобилите "Ауди и-трон" и "Рено Зое", както и хибридите "Хонда" CR-V хибрид и "Шкода Супърб" хибрид.
Сред градските модели членовете на "Прес Авто Клуб - България" предпочетоха "Рено Клио", надделяло над "Нисан Джук","Пежо" 208, "Шкода Камик" и "Фолксваген Ти-Крос".


Последната категория обединява премиум моделите, като тук автомобилните журналисти дадоха предпочитанията си за БМВ Серия 8 Гран Купе. Подгласници са "Ауди" A6 олроуд куатро, "Ягуар Ай-Пейс, "Лексус ES и "Волво" Ес60.


През миналата година автомобил на година беше "Пежо" 508. През 2018 година спечели "Форд Фиеста". Победителите преди това, можете да видите https://www.dnevnik.bg/skorost/2017/01/21/2902365_fotogaleriia_avtomobilite_na_godinata_za_bulgariia_v/" target="_blank">тук.


Конкурсът "Автомобил на годината за България" се провежда за първи път през 1997 година. До момента най-много пъти - шест, той е печелен от "Шкода".

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4286 Любопитно

    ЗАЩО НЯМА РУСКИ МАРКИ !!!!!

    Поне в категорията "НАЙ-КУПУВАНИ от ПУТИНДЖИИТЕ"

    Ама и там ги няма.

    Бягат от руското като от чума......

    Ха-хаааа

  2. 2 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1318 Любопитно

    Изборът на автомобил на годината за БЪлгария , лек намек към Фолксваген ли е??
    За завода питам ,де

    Хонда е класи над Фолксваген

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  3. 3 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2456 Неутрално

    Шкода пред БМВ? Тия на какви наркотици са?

  4. 4 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Нещо доста нагласена ми се струва тая класация - липсват Тойота и Хонда, едни от най-продаваните автомобили в цял свят, добре че поне има един Лексус при премиумите..

    Или може би бай булгар, колкото и да се бие в гърдите, толкова разбира от автомобили..

    Freedom of speech
  5. 5 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1632 Весело

    ЗАЩО НЯМА РУСКИ МАРКИ !!!!!Поне в категорията "НАЙ-КУПУВАНИ от ПУТИНДЖИИТЕ"Ама и там ги няма.Бягат от руското като от чума......Ха-хаааа
    —цитат от коментар 1 на Hawaii


    Ми що що... Нали виждаш? Мисирките пишат ли пишат, после си избират от написаното, а на съществените неща не обръщат внимание.
    Иначе, как да си обясниш, че в Европа избират Ягуар, а тук Фолцваген?

    Бог да благослови Америка за България!
  6. 6 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Недей така, според Факти продажбите на Лада в Европа били скочили двойно за изминалата година - от 274 на 491 бройки...😂🤣

    https://m.fakti.bg/avto/443239-evropeiskite-prodajbi-na-lada-skochiha-dvoino

    Freedom of speech
  7. 7 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    🤦🏻‍♂️Форд Рейнджър Раптор", надделя "Мицубиши" L200😳
    Стига бе, това корито Раптор, победи L200??😂😂😂
    Тези журналисти, наистина ли експерти?!

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4555 Неутрално

    Стегнат автомобил, не лош избор, на база конкуренцията...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7715 Неутрално

    "Фолксваген" е предпочитана марка от българите, независимо от мнението на мисирките

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#7] от "putinxujlo":

    Глей, глей! Журналистите по света какви коли избират:

    https://www.volvocars.com/se/volvomagasin/artikel/grattis-volvo-xc60

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  11. 11 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    ПАК-40. Pak-40... хм... интересно, интересно. Органите трябва да се задействат, така ми се струва.

  12. 12 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#2] от "nessarox":

    Не си в час! Хонда е диагноза, не кола!
    За мен марка номер 1 е Фолксваген Тигуан Ер-лайн!

  13. 13 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#12] от "victor_victim":

    Феновете на ваг-ините не сте по-различни от тези на Хонда. Да, диагноза е.

  14. 14 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#13] от "truly":


    До коментар [#12] от "victor_victim":

    То няма лошо да си фен ня някоя марка, но в случая с ФВ поне да си струваше...: ))

    Freedom of speech
  15. 15 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1835 Любопитно

    Някой да не би да вярва на тая измислена класация? Щото е доста смешна, пародия някаква... Добре, че драскачите не определят пазара на автомобилите, че щяхме сериозно да я закъсаме...

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    До коментар [#3] от "Slick":

    Тази класация е огромна глупост! Преди година Дачия се "бореше" с Ауди в една категория!

  17. 17 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petar Ivanov":


    Нещо доста нагласена ми се струва тая класация - липсват Тойота и Хонда, едни от най-продаваните автомобили в цял свят, добре че поне има един Лексус при премиумите..Или може би бай булгар, колкото и да се бие в гърдите, толкова разбира от автомобили..
    —цитат от коментар 4 на Petar Ivanov


    Сменил съм над 10 марки коли...от както седнах на Тойота не ща и да чуя за друга...предишната ми беше Рав4 дизел 134к....е, няма чупене...децата как ли не издевателстваха над нея какъв ли бой не я биха...накрая се предадоха и я признаха...сега карам Рав4 хибрид...пожелавам я на всеки...

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    До коментар [#17] от "BiGman1":

    Ок! И аз съм фен на Тойота. Смених ги всичките от Ярис през Корола та до Авенсис. Все нови. Мерак ми е новата Камри, но се предлага само хибрид. Въпросът ми е, че ако не караш градско въобще, какъв е смисъла да караш хибрид? Поддържаш и ДВГ и електрически. Не караме в семейството градско, защото градският транспорт в София ни устройва напълно!

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    До коментар [#17] от "BiGman1":

    И още. На мен 4х4 в България не ми е необходим. Карам Нисан Патрол из кривите страни през последните 20 години, но в България пътища има!

  20. 20 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 526 Неутрално

    "ПАК обединява 40 пишещи за автомобили журналисти, като тази година право да гласуват имаха 37 от тях."

    Да кажем, моето мнение за фолксваген е бутиково, защото аз съм против такъв завод да се установява в България. Страната ни не трябва да е производствен център на роботска индустриална дейност, а земя на креативни и хуманни дейности.

    Но тези хора, които са избрали такава кола надали мислят като мен. За да я изберат - няма място за национално достойство, защото тази марка избра пред нас - някаква сатрапска кочина. И затова - дайте да ги изберем за кола на годината.

    Това постигнаха комунистите - не народ, а збор от крайно посредствени индивиди, които да могат да разсъждават само в ограничените параметри на някаква необходимост.

    Това е, което трябва да се променя - многото теми, които определят всяка действителност. И това е, което враговете ни - включително и този вестник, който наричам "комсомолски парцал" правят - поддържат територията на 2-3-4те теми, в които се въртят едни и същи случки, хора, коли на годината и т.н.

  21. 21 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Audi A8 4.2 дизел Quattro на въздушно окачване😎 това е колата на десетилетието.

    If you are going through hell... Keep going!
  22. 22 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2559 Неутрално

    България в кой свят е? Разбирам че бедност, мизерия, избиване на комплекси, но? Най-добрите коли, най-предпочитаните, най-надеждните ги няма? Тойота? Хонда? Субару? Акура? Инфинити? Лексус? Мазда?

  23. 23 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3615 Неутрално

    Можеше повече информация за победителя да се предложи, не че няма откъде да се намери.

    Еретик
  24. 24 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Мазда 3 и като дизайн и като двигател превъзхожда Шкода Скала, която ако не се лъжа е наследник на Рапид. Тия избират служебна кола на годината ли?

  25. 25 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#17] от "BiGman1":Ок! И аз съм фен на Тойота. Смених ги всичките от Ярис през Корола та до Авенсис. Все нови. Мерак ми е новата Камри, но се предлага само хибрид. Въпросът ми е, че ако не караш градско въобще, какъв е смисъла да караш хибрид? Поддържаш и ДВГ и електрически. Не караме в семейството градско, защото градският транспорт в София ни устройва напълно!
    —цитат от коментар 18 на vassilun


    Пу, един човек дето да мисли! Поздравления!

  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#2] от "nessarox":

    Хонда е класи над Фолксваген
    —цитат от коментар 2 на nessarox


    Това си е твое лично мнение. Всеки може да си има мнение.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1457 Неутрално

    Що пък не видях нито един масов автомобил в класацията. Иначе не е проблем и ние в квартала да се съберем на маса с хапване и пийване, да се обявим за "експерти" и да си изберем каквото най-много ни харесва, без никаква връзка с действителността или техническите характеристики.

  28. 28 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    смешковци, избрали най корумпираната марка автомобили които на всичкото от горе са абсолютни дървета. все едно с теслата са ги правили.

  29. 29 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#2] от "nessarox":

    Българският негативен имидж за Фолксваген (произлязъл от небръснати собственици на 15-годишни Голфове) няма нищо общо с имиджа на ФВ на запад. В Англия например се смята за марка за по-улегнали и заможни хора, които ценят по-класическия и ненатрапчив дизайн, утилитаризма и ергономичния интериор, солидната сглобка, и това че колата е "understated" и не е "ostentatious".

    Малко от тези неща ги има в една Тойота или Хонда, дори и да са с надежден драйвтрейн. Жълтурчето просто няма усета да нарисува кола, която да е по вкуса на улегнали европейци.

  30. 30 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Шкода пред БМВ? Тия на какви наркотици са?
    —цитат от коментар 3 на Slick


    БМВ в момента са най-скапаните автомобили. Неоправдано скъпи и чупливи. Само абсолютен балък си купува в БМВ в днешно време.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  31. 31 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#27] от "Лео":

    Дефинирай Масов. Щот на мен всички ви изглеждат масови с изключение на Ягуара.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  32. 32 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2178 Весело

    Пичове, вие знаете ли какво е Т-Cross? Малко повдигнато Поло, с трицилиндрови двигатели. Или орязана верция на не особено успешния T-Roc - както предпочитате (последния поне има два-три читави двигателя като опция). Това е кола за 18-годишната ти дъщеря, да е в някакъв "бонбонен" цвят и да му лепне някое делфинче или феичка на задната броня, след което да отиде "на кафе" с другите кифлички. Не казвам, че няма ниша, ама да е "автомобил на годината" е просто смешно. Шкода Скала пък (по думите на работещ в Еуратек, казани пред мен на един познат, който се интересуваше да си купува), е Рапид с малко повече екстри и надута до пръсване цена. Очеизвадно е как се прави тази класация...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  33. 33 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    така и не разбрах критериите...по които ги избират...навсякъде има пробег-разход цена ,поддръжка и така нататък..а тука събират се избират ,и избора е супер странен...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  34. 34 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2178 Весело

    А - сега проверих пак. За някои пазари има и 1.5 TSI за T-Cross. Не били само 3-цилиндрови...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1604 Весело

    Изборът не е случаен. И другите журналисти са като Пауновски. Разбирачи!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  36. 36 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1049 Весело

    така и не разбрах критериите...по които ги избират...навсякъде има пробег-разход цена ,поддръжка и така нататък..а тука събират се избират ,и избора е супер странен...
    —цитат от коментар 33 на не на безразличието


    критерият е най-яко прецакани клиенти :)

  37. 37 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#32] от "Тюфлекчия":

    T-Cross е субкомпактен градски кросоувър и наистина е за 18-годишна дъщеря, но на бедния български пазар си е направо бестселър за по-успешни провинциални адвокатки или лекарки, минали 45. Ако имахме истинска средна класа от семейства с деца, щеше да се продава например Passat Alltrack. Волво щяха да продават XC60 и V90 Cross Country. Мерцедес щяха да продават Е-класа комби вместо CLS, S-класа, CLA, А-класа, G-класа, GLS и т.н.

  38. 38 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petar Ivanov":

    Но не са толкова продавани у нас. Да не говорим за сервизното им обслужване.

  39. 39 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    И двата харесани от мен автомобили застанаха начело в класацията. Остава да се намерят достатъчно финикийски знаци...за по-малкия, разбира се. А те не са хич малко за една "по-напудрена" версия.

  40. 40 Профил на TheRedOne
    TheRedOne
    Рейтинг: 340 Весело

    До коментар [#9] от "neut":

    Щото сме повече експерти по фолк, отколкото по ваген.

  41. 41 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1606 Весело

    "...беше определен от пишещите за коли журналисти..."
    Ей тук ме загубихте като читател. Не защото журналистите са българи, и по подразбиране разбират от всичко, а защото кинтите им идват от рекламите в изданията дето пишат и 2+2=4 че ще пишат, каквото ще се хареса на рекламодателите. Върл конфликт на интереси.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK