Кои са основните рискове през зимата според европейските шофьори

Кои са основните рискове през зимата според европейските шофьори

© Nokian tyres



Почти половината от европейските шофьори смятат, че основният риск свързан с шофиране през зимата е превишената скорост. На второ място по опасност повечето водачи определят заснежените и хлъзгави пътища. Когато били запитани за възможностите за подобрение на сигурността през зимата, най-често срещаният отговор бил употребата на качествени зимни гуми. Това показва проучването, проведено в пет държави (Германия, Франция, Италия, Полша и Чехия) и поръчано от производителя на гуми "Нокиан тайърс".


Опасността свързана с прекалено високата и несъобразена скорост е била особено ясно подчертана от поляци и германци (съответно 57% и 56% от анкетираните). Това също е основен рисков фактор през зимния период и според чехите (52%) и италианците (43%).


Единствено френските шофьори отчитат заснежените и хлъзгави пътища като основен рисков фактор (45%), а 32% от анкетираните французи смятат, че шофирането с несъобразена скорост е възможно най-опасното поведение на пътя.




В другите държави, участвали в проучването, заледеният път е втората най-голяма опасност (с изключение на Германия). Третият най-голям рисков фактор за европейските шофьори е липсата на достатъчна дистанция от автомобила отпред. Този проблем е посочен предимно от германци (до 50%, в сравнение с 25% до 33% в други държави).


Кои са основните рискове през зимата според европейските шофьори

© Nokian tyres


Средно само 29% от анкетираните посочват износването на гумите като сериозна опасност на пътя, което отвежда този фактор на ниската осма позиция сред рисковите фактори. Същевременно когато са запитани за възможностите за подобрение на безопасността през зимата, шофьорите най-често посочват употребата на зимни гуми (почти 2/3 от запитаните, с почти 80% в Италия). Вторият най-добър начин да се подобри сигурността е да се проверява дълбочината на протектора, а на трето място е поддръжката на спирачната система.


Струва си да се отбележи, че само 14% от анкетираните шофьори смятат, че веригите за сняг са фактор за подобрение на безопасността.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 458 Весело

    Подозирам, че в отговорите за "възможностите за подобрение на безопасността през зимата" не фигурира отговор "да се почистват и обработват пътищата"...

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3542 Неутрално

    Тя такава зима, че като гледам прогнозите, другата седмица съм в бокса за смяна...

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    Въпреки че е поръчано от производител на гуми, изследването е смислено, може би формулировките не са съвсем точни. Проблем е несъобразената скорост, нормите обикновено се поставят с голям аванс, а при нас често пътищата са сухи.
    Да, гумите са много важни. Изпечените галоши лесно стават неуправляеми, не че на лед може да се кара смело изобщо.
    Да бъдем разумни, да не ни показват в новините.

    Еретик
  4. 4 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Съобразена скорост и спазване на дистанция.

  5. 5 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Съобразена скорост и спазване на дистанция.
    До коментар [#4] от "truly"
    +++++ да това и бих добавил по-малко употреба на спирачките. Спиране на скорост.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  6. 6 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Това тяхното рискове ли са, най-големият риск е да не заспиш на магистралата.
    При нас е много по-увлекателно и динамично - дупки явни и скрити под измамна ледена коричка, идиот пред теб и зад теб (често и по средата), който набива спирачки неочаквано или завива без мигач, тъмни пътища, откраднати знаци, обратен наклон, притичващи като газели пешеходци на първокласни пътища, гигантски локви, под които не знаеш какво те чака...

    ГЕРБ - Граждани... Европейско... Развитие... - баси тъпия виц.
  7. 7 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Забравих любимото ми - камиони, каращи без фарове през нощта между Симитли и Гоце Делчев, защото са натоварени с незаконно сечени дърва.

    ГЕРБ - Граждани... Европейско... Развитие... - баси тъпия виц.
  8. 8 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    Да не пропускаме муцките и мангалоидите с жиБки.

    Panta rhei....
  9. 9 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    глупости ,глупости ...

  10. 10 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2545 Любопитно

    Опасността свързана с прекалено високата и несъобразена скорост е била особено ясно подчертана от поляци и германци (съответно 57% и 56% от анкетираните). Това също е основен рисков фактор през зимния период и според чехите (52%) и италианците (43%).
    ===================

    🤦🏻‍♂️"несъобразена скорост" - 😂Чудя се дали авторът разбира какво означава понятието „несъобразена скорост“.?))))
    Основното правило за зимно каране е да забравите за спирачките! Изобщо!!! Вие сте с всякаква скорост, ако натискате нон стоп на спирачките, дори минималната скорост няма да ви спаси!
    Господи! 🤦🏻‍♂️
    🧐Автор, нали е най важното за теб само да напишеш, а какво пишеш, не ти вълнува?!

    "Чуждестранен агент"
  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5202 Неутрално

    До коментар [#4] от "truly":

    +++++++++++++

  12. 12 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    До коментар [#5] от "Танас":

    по-малко употреба на спирачките. Спиране на скорост.
    =============
    За съжаление не прочетох коментара ви и практически го повторих)

    "Чуждестранен агент"
  13. 13 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Подозирам, че в отговорите за "възможностите за подобрение на безопасността през зимата" не фигурира отговор "да се почистват и обработват пътищата"...
    —цитат от коментар 1 на puknatastotinka


    Преди 22-23 години в Словения падна 2,20 м сняг от петък през нощта до неделя сутрин. Още с първите снежинки булдозерите в Любляна тръгнаха.
    Булдозери, багери, самосвали... Снега се извозва до реките Сава и Любляница или се натрупва в свободни площи в покрайнините на столицата (тя е доста малка).
    В неделя вечер медиите съобщиха, че на следващата сутрин и до обяд ще се разрешава движение само на обществен транспорт. Ранен понеделник след обед излязох с колата из Любляна. Шофирах по асфалт дори в малки улички.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  14. 14 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Разбира се че през зимата ще има заснежени пътища! И че прекалено бавните шофьори са също толкова опасни колкото прекалено бързите. Според моят опит с каране по снежни пътища най-важни са гумите. Който има финансова възможност нека си слага зимни гуми, още по-добре и 4х4. Като караш, нежно с газта, спирачките и кормилото, и по-голяма дистанция.

  15. 15 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    ъъъ... Келешите без книжки?

  16. 16 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Жените да не се пречкат!

  17. 17 Профил на juk
    juk
    Рейтинг: 289 Неутрално

    От началото на зимата досега, моите зимни гуми са имали допир със сняг или лед точно 0 (нула) минути.

  18. 18 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#17] от "juk35625824":

    А с лед? При +4 градуса сутрин, сухо време, чисто нови зимни гуми, с шипове, се лъзнах в канавката, при съобразена скорост. Причината т.н. “черен лед”, невидимо тънко заледяване на асфалта, в комбинация с обратен наклон. Гумите бяха точно “Нокиан”.
    Между другото, до сега при нас в централна Швеция, валя сняг точно два пъти и не задържа повече от два-три дни. Температурите се държат 5-10 градуса над нулата и най доволни са общините и домсъветите, които спестяват огромни суми отбснегопочистване.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  19. 19 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    При първи сняг избирам широко място без движение и спирам рязко неколкократно, за да влезе в подсъзнанието държанието на колата при спиране. Голяма част от катастрофите се дължат на подсъзнателни реакции.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  20. 20 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    ................прекалено високата и несъобразена скорост е била особено ясно подчертана от поляци и германци..............

    Очаквано. Като не могат да карат използват тъпото понятие несъобразена скорост.

    А защо въобще споменават за гумите не ми е ясно.
    То без хубави гуми нямаш въобще работа на пътя.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  21. 21 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#19] от "Корки":


    При първи сняг избирам широко място без движение и спирам рязко неколкократно, за да влезе в подсъзнанието държанието на колата при спиране. Голяма част от катастрофите се дължат на подсъзнателни реакции.
    —цитат от коментар 19 на Корки


    Точно това правя и аз. Както и пълна газ, въртене назад с завъртяно докрай кормило. Поне няколко "обиколки" на място. И точно за да си спомня. За да превключа на зимно мислене при шофиране.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  22. 22 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#18] от "Bullet":

    С шипове не може да се хлъзнеш. Само веднъж имах щастието да имам гуми с шипове.
    Чудих се много и ги сложих отзад при предно предаване.

    Защо ли? Защото като видя зора знам, че е невъзможно да се завърти колата. Дърпам ръчната и колата спира.

    Та не знам как си се хлъзнал с шипове.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  23. 23 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#17] от "juk35625824":


    От началото на зимата досега, моите зимни гуми са имали допир със сняг или лед точно 0 (нула) минути.
    —цитат от коментар 17 на juk35625824


    Е това си е проблем. Караме зимни гуми и ги изтриваме на сух асфалт, но няма как.
    400+ лева всяка година, обаче вече не. Само предните нови....или от миналата година, а задните си карат 3 години. Още не са се втвърдили на третата зима.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  24. 24 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#15] от "blondofil":


    ъъъ... Келешите без книжки?
    —цитат от коментар 15 на blondofil


    Мен повече ме тревожат келешите с книжки, които НЕ могат да карат на сняг, както и някои келеши в тирове, а също така и привнесените от село таксиджии.
    Тираджиите не са това, което бяха.
    Сега всяко хюмне може да изкара категория DE за нула време и да се юрне по пътя с почти нов ТИР, защото шефа му избор няма, няма шофьори.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  25. 25 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#14] от "Таралеж":

    Дори само две чисто нови гуми на водещите колела стигат.
    Така на баира след Търговище към Омуртаг правих слалом нагоре по баира между коли и тирове. Тировете нахвърляни като във филм на ужасите.
    Ама гледам полицаите не ме спират и си минах без проблем.

    Нарочно съм спирал за кратко да ги питам такива как е пътя и после потеглям. Умишлена гавра за да схванат, че е до ГУМИ. Зимни ГУМИ.

    На баира от Търговище към язовир Буховци гледам голям Мерседес и три газели се мъчат да бута това 2+ тона чудовище, но то естествено не мърда изобщо. Като приближих се уверих в това, в което бях сигурен. Варненски номер е Мерседеса, а гумите нови, но летни.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  26. 26 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    © Nokian tyres

    Ей това е гумата. Ама са скъпички.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  27. 27 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    До коментар [#22] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    "Та не знам как си се хлъзнал с шипове."
    ==================
    Спомняш ли си как можеш да се хлъзнеш с цинтове?
    С онези, накованите обувки от казармата?
    Когато имат какво да надерат, дори и лед, шиповете вършат работа. Когато ледът е колкото смазка, хвърчиш по асфалта.

    Еретик
  28. 28 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#27] от "Костадин Иванов":

    Виж за цинтовете не се сетих.

    Съгласен съм. Явно нищо не спасява на мазният лед.
    А и шиповете не са остри на върха. Баш като цинтовете са. Носих и такива, макар да бях танкист и да ходехме с кубинки, че на танка с цинтовете....само дето не ме снимаха как се качвам и слизам от танка с цинтове. Три месеца бях така.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  29. 29 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#18] от "Bullet":

    "При +4 градуса сутрин, сухо време, чисто нови зимни гуми, с шипове, се лъзнах в канавката, при съобразена скорост."

    На въпроса защо карате със шипове при плюсове температури как отговаряте?

  30. 30 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#29] от "George Svinarov":

    Закон за движение по пътищата в кралство Швеция.
    От тази година, важи и за всички камиони и ремаркета. Кой му е кеф с шипове, кой без.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  31. 31 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    На лед нищо не спасява-само ниска скорост.Затова и няма съобразена скорост на лед.И с 10 км можеш да тръгнеш на една страна и да се оглеждаш в какво ще се блъснеш.И на мен ми се смяха-когато си купих първия джип и падна голям сняг тръгнах по една павирана и много наклонена улица.Стигнах до половината от 4 по 4 бързи минах на 4 по 4 бавни с блокирани диференциали и пак се пързалях надолу.Гумите бяха Олл терен с огромни грайфери.Едно момченце от улицата излезе и каза-под снега има лед-никой не може да се качи.Научих си урока ,че на лед нищо не държи и се кротнах.

  32. 32 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#29] от "George Svinarov":

    Виждам, че ти е отговорил, но какво очакваш? Да сменяме гуми всяка седмица според темпаратурите?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  33. 33 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Не надценявайте зимните гуми.Не четете тестовете на производители на гуми-вижте тестовете на автобилд и други тестове на непроизводители.Там се вижда,че зимните гуми са по-добри единствено и само на сняг.Така че-четете повече и с мисъл кой го публикува.В дневник има статии само от Нокиан.

  34. 34 Профил на lyubo65
    lyubo65
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Опасността свързана с прекалено високата и несъобразена скорост е била особено ясно подчертана от поляци и германци (съответно 57% и 56% от анкетираните). Това също е основен рисков фактор през зимния период и според чехите (52%) и италианците (43%).===================🤦🏻‍♂️"несъобразена скорост" - 😂Чудя се дали авторът разбира какво означава понятието „несъобразена скорост“.?)))) Основното правило за зимно каране е да забравите за спирачките! Изобщо!!! Вие сте с всякаква скорост, ако натискате нон стоп на спирачките, дори минималната скорост няма да ви спаси! Господи! 🤦🏻‍♂️🧐Автор, нали е най важното за теб само да напишеш, а какво пишеш, не ти вълнува?!
    —цитат от коментар 10 на putinxujlo


    Не да забравиш спирачките, а да внимаваш с натискането на газта, умнико!

  35. 35 Профил на lyubo65
    lyubo65
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#17] от "juk35625824":
    —цитат от коментар 23 на Ще съжалявате за този БАН много


    Споделяне на личен опит: Брат ми си купува 6 годишно БМВ от Дормунд, Германия, като това става на Коледа 2003 година.Взехме колата с нелоши летни гуми: 4-5 мм грайфер. През нощта заваля лек сняг - 2- 3 см, но стана студено и снегът не се стопи през следващите дни.БМВ-то трудно потегляше от място дори на равно, въртеше задница при най-лекото подаване на газ и си беше опасно за шофиране.Брат ми искаше да се прибира за БГ през Алпите и Италия с ферибот до Гърция (по онова време сърбите искаха ужасно скъпа сръбска зелена карта, да имаш вериги в колата, майка си, баща си и родата им до 9-то коляно, за да минеш през Сърбия).Сиреч, наложително стана да намерим спешно зимни гуми - възможно най-евтини, разбира се. Намерихме един достатъчно изгоден комплект с джанти, но при получаването му стана ясно защо е толкова евтин: граферите на гумите бяха около 1 мм. или по-ниски. Въпреки това ги поставихме на колата: разликата се усети още от първия метър. И с нищожния грайфер колата буксуваше далеч по-малко, беше в пъти по-устойчива и безопасна.Тогава разбрах, че смеската на гумата/каучукът при всички гуми е много по-важна от дълбочината на грайфера.
    От тогава до сега и аз сменях гумите според сезона, но сега се изхитрих със всесезонни.Това стана, след като четох една статия в немското "СБА" - там се казваше, че всесезонните гуми са всъщност зимни (погледнато според закона - след като имат снежинка или тривърхия алпийски символ), но са достатъчно добри и износоустойчиви и на суха настилка. И след като изчетох тестовете им и лично ги изпробвах и в по-дълбок сняг, съм много доволен! Препоръчвам ги и на най-заклетите планинари през зимата! Най-смешно ми стана в момента, когато ги поръчвах на място магазина: продавачът се опитваше да ме убеди, че този вид гуми става единствено за студено време и по изключение- за лек сняг, и то при много внимателно каране. Личен опит: НИЩО такова! Гумите си бяха ПЪЛНОЦЕННИ зимни гуми със съвсем прилично държание и през лятото!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK