Изобщо зимните гуми са по-добри от летните единствено и само на СНЯГ. Всичко останало са само легенди, особено в случаите когато се шофира с 90-100 км по националните пътища, и 130-140 по магистралите.
Дневник,сложете го в платените статии това! И защо е все сезонна гума на снимките,не намерихте ли снимка на зимна гума?! Точно със гумите на снимките се кара и зиме и лете,и то ефикасно!
Комбинацията зимни гуми през лятото не е никакъв проблем, особено ако се пътува малко. Продуктовия мениджър на марката, може да извади поне десет аргумента да си сменяме гумите и всеки месец. А, може и по-често - във Ф1 ги сменят по няколко пъти за два часа.
До коментар [#3] от "SS":Да, тия ако ги слушаш по два пъти на ден трябва да сменяме гуми. Карал съм със зимни гуми лятото и не е имало от какво да се оплача.
Има я и дилемата дали да изхвърлим 4годишните зимни гуми, защото те вече са загубили качествата си на такива или да ги доизносим през лятото и зимата да си купим нови зимни.Знам ,че за някои тази икономия е мизерия , но има и полза за екологията.
Кажете едни добри гуми за офроуд на поносима цена. Става дума за път, по който и пеша да се спускаш е страшно, и който има наклон, достатъчен за скоростна ски-писта. Камъни и кал; стъпала като в полицейските екшъни, само дето никой не ги е правил - от оголването на камъните са.
Аз си ивам любими марки и модели, но е много важно размерите на гумата и теглото на мпс. Та пишете в гугъл best best tyres for off road и размер.
От вносителя на Бриджстоун ме вбесиха, защото отказват да ми доставят Ер 300 туаранца, и по подобен начин си избрах друга марка и модел гуми. Разбира се изборът се влияе от опит и усещане в реално каране.
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
Какво точно означава "летни" гуми? Гуми за сухо, гуми за мокро или гуми произведени през лятото? И какво означава "зимни"гуми? Гуми за сухо, за мокро, за лед или гуми за сняг?
" Комбинацията зимни гуми през лятото не е никакъв проблем, особено ако се пътува малко. Продуктовия мениджър на марката, може да извади поне десет аргумента да си сменяме гумите и всеки месец. А, може и по-често - във Ф1 ги сменят по няколко пъти за два часа."
Абсолютно ! Зимните гуми имат много по - добро сцепление на пътя, а летните поради това, че са по - твърди, по - дълго спират и от там спирачния път е по - голям ! Тая статия е толкова измислена, че направо се чудя как някой може да лъже толкова нагло !
Да де, затова е и статията, да побутне малко гражданите към смяна на гумите. Точно с дилъри на "Примекс" в Бургас си приказвахме, питах ги, как е тази година, и те казаха, 10 пъти по-слабо. Хората така и така не излизат от вкъщи, за шофиране да не говорим, и последната им мисъл е, да ходят в гумаджийно да си сменят гумите. Преценили са, че с някакъв минимален пробег спокойно ще я докарат до зимата, и спестяват една смяна. Клиентите са основно работещи фирми, с по-голям автопарк...
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
Баба ми и нейният Запорожец никога не бяха чували за летни и зимни гуми. Никога не всигна повече от 80 км/ч и си почина без драскотина по колата. Тази дивотия със смяна на гуми е същата истерия като с корона - грипа. За любителите-шофьори = ако днес вали ... ами отидете утре = ТОВА Е !
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Във фабричното описание на моя Мерцедес пише, че се препоръчва използването на всесезонни гуми, а у нас ги плюят. Вярно е, че не са така ефективни през лятото при спиране като летните, но пък не се разправяш всеки 6 месеца с монтаж-демонтаж.
Баба ми и нейният Запорожец никога не бяха чували за летни и зимни гуми.Никога не всигна повече от 80 км/ч и си почина без драскотина по колата.Тази дивотия със смяна на гуми е същата истерия като с корона - грипа.За любителите-шофьори = ако днес вали ... ами отидете утре = ТОВА Е !
Интересно ми е как ти пишат плюсове на тея глупости, но тук е пълно с асоциални левундери. България е страна с ярко изразена сезонност и смяната на гумите е необходима. Не живеем във времената на баба ти.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
Във фабричното описание на моя Мерцедес пише, че се препоръчва използването на всесезонни гуми, а у нас ги плюят. Вярно е, че не са така ефективни през лятото при спиране като летните, но пък не се разправяш всеки 6 месеца с монтаж-демонтаж.
Ми за Великобритания и Германия бих се съгласил. За пояса на България при този сезонен марж на температурите си трябват два комплекта гуми. С нищо не се набутваме в повече, те гумите се харчат основно от изминатите километри и по малко от съхранение.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
Летни гуми - гуми с каучук, който запазва свойствата си на високите летни температури.
Зимни гуми - каучук, който запазва свойствата си на минусовите температури.
Всичко друго - сухо, мокро, сняг, кал и т.н. са свързани с шарката на гумата (1) и коя фирма как е решила да си маркетира продукта (2).
Усточивостта на каучука на температурите е това, което прави летните гуми опасни през зимата у обратното - зимните през лятото. И заради това няма такова нещо като - всесезонна гума за географските ширини, където има 4 различни сезона и в които все още е и България.
Може би за Южна Италия/Гърция и т.н. този термин все пак да има смисъл....
До коментар [#25] от "zz_s":Е... Може да са Клуб "Запорожец"!(А само за сведение! Бабата на ДЯДО Таньо от Стара Загора трябва да е на 120 години! )Така че: ТАНЬО ЛЪЖЕ!
Все ми е тая дали лъже, важно е това което казва. Пред мен се въртял такъв гумен философ на място дето всички други си преминаваха безпроблемно, гумите нямали били знаение.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
Всъщност 'всесезонните' гуми трябва да са изготвени от производителите съобразно климатичния пояс за който ще се използват. Едно е за Великобритания, друго е за южна Италия.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
Това до някъде вярно само ако под "ниски температури" се разбира "отрицателни температури". Както колега по-горе е казал, единствената пътна настилка при която зимните гуми са безусловно по-добри от летните, това е снежна/заледена такава. При всички други ситуации нещата са или "на кантар" т.е. спорни или безспорно в полза на летните гуми. Сигурен не само аз съм установил колко осезаемо по-нестабилен е автомобилът със зимни гуми в приятен януарски ден, мокра настилка и температура около 5-6 градуса и скорост над 100, сравнено с летни гуми в същите условия.
Какво точно означава "летни" гуми?Гуми за сухо, гуми за мокро или гуми произведени през лятото?И какво означава "зимни"гуми?Гуми за сухо, за мокро, за лед или гуми за сняг?
Добър въпрос! Не случайно на т. нар. зимни гумиима обозначение M+S (mud + snow) Гуми за кал и сняг! Толкова! Производителят си го е казал доста конкретно, но като се намесят политическите регламенти става така, че се увеличават значително продажбите, както на гуми за кал и сняг наречени "зимни", така и гумите устойчиви на аквапланинг и високи скорости, които наричаме "летни".
Единственото вярно за зимните гуми, карани през лятото, от цялата статия е: Зимните гуми имат по-мек каучук и ще се износят много по-бързо в топло време
Това е. Нито сцеплението е по-малко, даже напротив, нито спирачният път е повече.
Във фабричното описание на моя Мерцедес пише, че се препоръчва използването на всесезонни гуми, а у нас ги плюят. Вярно е, че не са така ефективни през лятото при спиране като летните, но пък не се разправяш всеки 6 месеца с монтаж-демонтаж.
Нищо не е опасно, освен поведението на водача. Водача трябва да се съобрази с възможностите на автомобила, пътните условия, гумите И ДА КАРА БЕЗОПАСНО. Карал съм димитровки целогодишно и напълно безопасно. Когато си се изсилил с двутонния джип съд 100 в центъра на града, когато тъкмо започва да вали и пътя е покрит с мазна смес от вода и тънка прах, и звездни гуми няма да ти помогнат
Абе не е точно така, аз други неща съм чувал по повод зимните гуми и летния сезон. Всичко зависи на каква географска ширина се намирате. Лятото в Швеция и Германия не е същото като в България и Гърция.
А аквапланинг може да се получи и през зимата, ако пътят е залят с вода (топла зима).
До коментар [#38] от "ivo": Добрите всесезонни гуми не са лош вариант, но все пак зимните се държат по-добре на сняг. Другото е, че лятото имат някои не чак толкова важни, но леко дразнещи "ефекти" като леко завишен разход на гориво и някои са доста по-шумни при по-висока скорост.
рекламна статия. няма лошо. ама трябва да се анонсира като такава.
аз покрай една лудница миналата пролет забравих да сменя гумите. и като отидох при пичовете през декември да слагам зимните, те дълго се чудеха какво, аджеба, искам от тях.
на гумите им нямаше нищичко, освен нормалното износване - при три пътувания до южна Гърция, със 120 средна скорост по магистралите им (да, засичах си; от скука). че и до Родопите ходих 10-15 пъти - така че и бая дъжд видях.
така че или съм попаднал на невероятно редки зимни гуми, или това са пълни глупости.
Дневник,сложете го в платените статии това! И защо е все сезонна гума на снимките,не намерихте ли снимка на зимна гума?! Точно със гумите на снимките се кара и зиме и лете,и то ефикасно!
Зимните гуми не стават за лятото спирачния път е много по-дълъг. Свирят по завоите и колата приплъзва. Ако уцелите и някаква неравност и леко по-висока скорост на влизане в завоя белята е готова. Отделно зимните гуми са особено опасни при влизане в локва. Карането със зимни гуми при дъжд на магистрала лятото е особено рисково! За 15 000 км през лятото съм свършвал 1 комплект зимни гуми. Летните гуми при отрицателни температури и особен при наличие на някакъв скреж по пътя въобще не спират. Вероятността колата да се завърти когато някоя от гумите попадне на сухо място с добро сцепление е огромна. Накрая ще завърша с това, че ако се влачите и карате само градско вероятно смисъла от смяна на гумите не е голям, защото повечето шофьори карат с ДОТ отпреди 10 години така или иначе. Но ако развивате по-високи скорости при първата беля, която гумите са можели да ви спестят ще избиете смяната и комплектите гуми за следващите 20-30 години.
Нормално е представиел на производител на гуми да дава ней-добрият вариант, а той разбира се е винаги да шофираш със съответните гуми за сезона условията и стила на шофиране. Също така гумите следва да са нови и подържани, Това е оптималният вариант , но той е свързан и с прекалено честа смяна на гуми. Аз си избирам за личният автомобил гумите според стила на шофиране и за България това беше 20 км дневен пробег във град при средна скорост по компютъра на автомобила 34 км/ч. Шофира съпругата мии всъщност отвкъщи до детската градина и от там до вкъщи с едно спиране до супермаркет.
Та всяка година в началото на зимата купувах нови зимни гуми , които оставях през цялото лято и след това следващата зима чисто нови зимни гуми... Автомобилът си дойде с марка гуми препоръчани от производителя и купувах същата марка и след това....
Много разбирачи ей! Ще се завъртите, ще се развъртите, дот от преди 10 години.... едни такива станахте всички.....метросексуални - ако не си с нов дот и Мишлен според сезона, зимна течност на чистачките и лятна през лятото, ще настъпи края на света. Удивително е как рекламата успява да убеди хората, че липсата на тоалетна хартия ще доведе до Армагедон
Износването е последствие на триенето. В такъв случай, след като зимната гума се износва по-бързо през лятото, значи и триенето е по-голямо, отколкото при лятната гума. Не следва ли зимната гума да спира по-бързо през лятото. Понеже има много напречни канали зимната гума, не следва ли да отвежда по-добре водата, отколкото лятната, която има 2-3 надлъжни канала и никакви напречни.
Основният риск е, че падат приходите на продавачите и от там на дистрибутора. Но след тази статия, разбирам, че трябва да избягвам гуми марка Нокиан! Не че до сега съм ги ползвал, но и за напред ще се въздържам, щом са такъв боклук, както го описа собствения им дистрибутор.
Айде още един заблуден - лятото в Гърция на 38 градуса, зимата точно в дните в които имаше половин метър сняг - Панчарево - Самоков и обратно + малките непочистени улички в Панчарево. Гумите - Мишелин Кросклимат+. Никакви проблеми. Зимата копае като зимна, лятото спира нормално, в дъжда също е ОК.
Глупости на търкалета са малоумните съвети на този много силно заинтересован от продажби на гуми "експерт". Вече 10 години не си сменям японските ми зимни гуми с летни и не забелязвам нито една от "заплахите" за които става дума в поръчковия материал на Нокиан! Нито се износват бързо, нито колата има проблеми със спиране и аквапланинг. Спестил съм си поне 700-800 лева и чакане по опашки за сезонните безсмислени смени! Дори гумаджии са ми казвали, че няма нито технически, нито икономически смисъл от смяна на зимните с летни, особено ако изминаваш до 10-15 хил км годишно какъвто е моят случай. Спесестете си парите, времето и мъкненето по гумаджийници - съвет.
От 44 години карам кола (Западна Европа и БГ) между 14-26 000 км/година, скорост 80-110 км/h на главен път и 130-150 на аутобан. Първите три-четири години имах зимна и лятна гарнитура, след което преминах само на гуми M + S Reifen (всесезонни), които сменям на 2-2,5 години средно на 50 000 км. Нямам усещане, че M + S гуми лятно време се държат по-зле от летните, за зимно време въобще не става дума. Нещо повече на кално време, каквото често е в БГ просто са супер. По принцип не се влияя от реклами, напротив – обикновено не купувам нещо, което не е новост, а интензивно рекламирано, ясно защото аз пускам реклама, като ми спаднат продажбите!
Freedom's just another word for nothin' left to lose
От 44 години карам кола (Западна Европа и БГ) между 14-26 000 км/година, скорост 80-110 км/h на главен път и 130-150 на аутобан. Първите три-четири години имах зимна и лятна гарнитура, след което преминах само на гуми M + S Reifen (всесезонни), които сменям на 2-2,5 години средно на 50 000 км. Нямам усещане, че M + S гуми лятно време се държат по-зле от летните, за зимно време въобще не става дума. Нещо повече на кално време, каквото често е в БГ просто са супер. По принцип не се влияя от реклами, напротив – обикновено не купувам нещо, което не е новост, а интензивно рекламирано, ясно защото аз пускам реклама, като ми спаднат продажбите!
Freedom's just another word for nothin' left to lose
Що, бе , човек - точно сега е моментът за смяна, топлата пролет май вече влиза в правата си. И ако някой се е позаплеснал - добре е да му се напомни. Няма нищо лошо в статии, като тази, напротив - полезни са! А разбирачите са константа. Но статията не е ориентирана към мегаломаните-психопати, а към нормалните хора, способни да осмислят разумни доводи!
Мараба, С-ДС доносници!
Ами не, не следва, защото нещата изобщо не са такива. Зимната гума е от много по-мек каучук, който при по-висока температура става много пластичен. То триенето на гумата с асфалта си е ОК, но "вътрешното" триене в гумата намалява значително. При спиране конкретно, гумата се нагрява още повече именно поради триенето и сериозно губи свойствата си, буквално се маже по асфалта - все едно е от пластилин (от пластично идва). По отношение на шарката, зимната шарка е направена да се захваща за снега един вид да задържа водата. Лятната е с надлъжни канали, за да може да разкъса водния филм и да има водата къде да иде. По принцип, разбира се че е по-добре лятото да си с летни, зимата със зимни гуми, за това никой не спори. Въпросът е че чак пък опасно....опасно е, ако си малоумен. Ако си добър шофьор се съобразяваш с какви гуми си и караш по-бавно, спираш от по-далеч...такива неща
Е то най-добре му се напомня от това, че както каза коУегата за месец ще си скапе зимните гуми за 600 лева поне. Това директно ти бърка в джоба и ако от това не се подсетиш...незнам
,,,, от летните, това е снежна/заледена такава. " В грешка си. Точно обратното зимните изобщо не са зазаледена настилка, за там си има шипове. Зимните и летните се делят по температурата на асфалта при която на пътя имат най добър контакт. Отделно са грайферите, като тези на зимните не са за обилно количество вода на пътя, скороста трябва да се намали. Естествено че трябва да се внимава, особено при преходните условия на сезоните, защото няма абсолютна защита от нищо.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
До коментар [#57] от "Манчо":Е то най-добре му се напомня от това, че както каза коУегата за месец ще си скапе зимните гуми за 600 лева поне. Това директно ти бърка в джоба и ако от това не се подсетиш...незнам
Ако е за 600 лв - не е голяма беля, ще се преглътнат. Но ако цената на напомнянето е катастрофа, особено тежка....по-добре е напомнянето да стане с подобна / макар и досадна за някои/ статия!
Мараба, С-ДС доносници!
По принцип, разбира се че е по-добре лятото да си с летни, зимата със зимни гуми, за това никой не спори. Въпросът е че чак пък опасно....опасно е, ако си малоумен. Ако си добър шофьор се съобразяваш с какви гуми си и караш по-бавно, спираш от по-далеч...такива неща
ОК! Забравил си да смениш гумите и си с неподходящите за сезона. Караш разумно, спазваш правилата и нямаш проблем. Става! А какво става, когато ти се наложи да реагираш в тежка ситуация, предизвикана от някой малоумник? Пак ли нямаш проблем с неподходящите гуми? В ситуация, в която и 5 м повече спирачен път, и липсващи 3% устойчивост биха били решителни за измъкването ти от критичния момент?
Стига глупости бе човек. Тоест ако си с летни гуми, нямаше да стават катастрофи? Когато чукнеш някого в града, причината е, че някой блее нанякъде - или ти или другия а не че си можел да спреш с 0.5 секунди по-бързо. На път, ако на някой завой не те удържат гумите, причината е, че си влязъл в завоя със 100 и вътре си дал газ за да излезеш със 130, а не че зимната гума държала по-малко. А за аквапланинг а...ти налети некоя локва със 100, па чакай гумите да те пазят от аквапланинг.
Разгеле, че сте се събрали все разбирачи по автомобилите. Щото съм от Габрово, какво ще кажете ако си карам колата с А95, въпреки, че мотора е предвиден за А98? Сузуки Суифт спорт.
Да обЯсним на народонаселението...аз карам от много години, карал съм с евтини гуми, карал съм с летни гуми зимата (нямаше други) карал съм всесезонни, карам в момента летни/зимни. Разликата е в нещата които си позволявам. Като съм с летни/зимни, си позволявам да ускорявам по-бързо, да гоня някои светофари, които с други гуми не бих, да карам по-бързо, да минавам през заснежени и заледени места, през които с други гуми не бих. Подходящите гуми се отразяват на поведението на колата и съответно ти позволяват повече неща, но това е, съвсем спокойно може да се кара и с не до там подходящи гуми, просто няма да си позволяваш толкова. Като з колите е, ако имаш по-мощна, по-съвременна кола, с АБС, тракшън контрол и т.н. е....по-лесно е, повече неща можеш, по-кеф е, но не значи че не могат да се карат и не толкова хубави и не толкова нови коли
Ми ко да кажем? Ше кажем че няма да върви толкова добре и в обозримо бъдеще ще беш мамата на мотора - основни, биелни лагери, клапани...те такива неща. Друг е въпросът, че ако по габровски си я купил за 2000 лева, то без тва може да не е останала много нкомпресия, та с 95 мое да си си ОК
Да обЯсним на народонаселението...аз карам от много години, карал съм с евтини гуми, карал съм с летни гуми зимата (нямаше други) карал съм всесезонни, карам в момента летни/зимни. Разликата е в нещата които си позволявам. Като съм с летни/зимни, си позволявам да ускорявам по-бързо, да гоня някои светофари, които с други гуми не бих, да карам по-бързо, да минавам през заснежени и заледени места, през които с други гуми не бих. Подходящите гуми се отразяват на поведението на колата и съответно ти позволяват повече неща, но това е, съвсем спокойно може да се кара и с не до там подходящи гуми, просто няма да си позволяваш толкова. Като з колите е, ако имаш по-мощна, по-съвременна кола, с АБС, тракшън контрол и т.н. е....по-лесно е, повече неща можеш, по-кеф е, но не значи че не могат да се карат и не толкова хубави и не толкова нови коли
Минавам по 10км на седмица в града макс. Не че ше остана със зимните, а и няма да взимам летни. 1400 лв, а търговците се прават на разсеяни за отстъпки
"Тоест купил си нови зимни гуми и си ги сложил лятото и си ги свършил за 15 000 км?[/quote]
Чудиш се на акъла на тоя, дето износва гуми на 15 хил. км, ама мен тръпки ме побиват! Чувам всеки ден край мен как комплексирани селяндури с туинговани ламарини форсират щайгите си по тесните улици, въобразявайки си че са Фитипалди! Един гумен идиот дори се качи на тротоара, за да ме задмине. София се напълни с износвачи на гуми, за които няма по-приятна музика от свистенето и гърмежите на шибаните им джипове. За такива винаги ми идва в главата рекламата на Мишлен - да им набичат гуми от краката до главата /доколкото имат такава/
ами щото виждам всеки ден рояци от малоумници като теб, дето бичат със скорост три пъти над разрешената за да "хванат светофара"! Такива типове нищо не ги интересува - дали има деца на платното, дали има стари хора с патерици - важното е да спестят 0.2 сек от мизерабълския си живот и да избият комплекси от училище, жени и прочие ....
Пак питам, защо реши че като гоня светофара нарушавам правилата? На какво основание ме наричаш малоумник? Аз твърдя, че ти си кисел дядка, който ако изобщо има кола, я кара в неделя до банята за вода и за това всички му се струват малоумници с превишена скорост
От горните аргументи само един е валиден - износва се по-бързо заради по-мекия каучук. А че нещо си било по-лошо пък друго по-добро са приказки за лека нощ. Иначе, че летните са оптимирани за летни условия е ясно, но важи най-вече за бързаците.
До коментар [#78] от "uq":ето заради такива с твоето "мислене", ако изобщо варене картофи стават за мислене, се случват зловещи катастрофи като тази край Парадайз. Блъскай си таратайката, бе, никой в Бг няма да те спре - в други страни ще ти подуят задните части от глоби и забрани. А тези спестени 0.2 секунди от "гоненето на светофари" знаеш ли как добре могат да ти се лепнат за една-две петилетки в пандиза при загинали хора. Гледам вече, че подобни гонячи на светофари минават на пълна газ и през пешеходни пътеки с хора върху тя Така че давай с психотерапията на светофарното гонене - в някой момент със сигурност ще си припомниш казаното в поста ми.....дано не е фатално късно за жертвата ти
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Още нещо е добре да се спомене: зимните гуми лете освен за бавните са и за малко каращите. Защото освен, че се износват по-бързо и отделят повече "гумени сажди", разхода на гориво е по-голям, заради високия грайфер. Във всеки случай някой, който навърта някакви 5000 годишно няма смисъл да сменя, с едни гуми ще кара години.
Ако автомобилът се кара в рамките на разрешеното по пътищата, не се говори и пише по телефона, шофьорът не е "мъж" на 20 години, който иска да се изфука пред приятелите вътре в колата, зимните гуми няма как да се проявят зле и да заплашат сигурността на движение. Пък и щом има "глобално затопляна", кви зимни гуми ви патили? Температурите с месеци не падат под нулата, но мицовете се дзверят с какви гуми е колата.
Зимните са по-шумни от летните, това е единствения им кусур. Ако карате много, и ви се налага по-честа смяна, карайте си зимните и да не ви пука - след това ще трябва да ги смените за новия зимен сеьон, разбира се.
До коментар [#80] от "Nikolai Tsekov":Ахахааа вече съм сигурен че си кисел дядка който никога не е карал кола и всички шофьори за него са малоумници които трепят хората
Ако погледнеш статистиката, ще ти направи впечатление, че високата скорост и агресивното каране са причина за болшенството ПТПа. А когато гониш светофари правиш точно това. И за чий ти е? На 15 минути градско пестиш 1 минута .. струва ли наистина?
Добре, и теб да те питам ЗАЩО реши, че нарушавам правилата като гоня светофара? Става дума за начина по който ускоряваш и за начина по който наближаваш светофара, не е речено, че това става с превишена скорост! И накрая, защо ми е? Ми защото мога! Защо ти е изобщо пък тогава да караш с 50? Я си карай с 20, за 15 минути.... Абе що направо не си ходиш пеша? Защо ти е? И не, не са 15 Мин, спирането ти е и накладки и разход на гориво и емисии и пречиш на останалите ми един куп неща. Едно добре организирано градско движение, в което хората карат адекватно е и по-бързо и по-икономично и по-адекватно от пъплещи с 20 кисели старци и летящи със 100 идиоти. И не, да настъпиш до ламарината на светофара НЕ Е нарушение, превишената скорост е
Само с годините не съм съгласен, нямат никаква връзка. Синът ми е на 20 и е МНОГО добър шофьор, не нарушава, кара уверено и безопасно. Напълно убеден съм, че има хиляди 40+ годишни, които са в пъти по-рискови от него
Ако сменяш гумите всяка година, е все тая, какво слагаш. Аз на ЛЕД щях да се обеся на колана, когато реших да изпробвам поведението на чисто нови СКЪПИ ЛЕТНИ гуми.
А да, и нещо за статистиката...това с високата скорост е МИЛИЦИОНЕРСКАТА статистика. В нея има ли ПТП, значи си бил с НЕСЪОБРАЗЕНА скорост и ти си виновен! Истината обаче е налице по-друга, а именно, като някой пешеходец изскочи на зебра зад спряната на нарисувано в нарушение на ЗДП паркомясто, на по-малко от 5 метра преди зебрата и се изправиш на спирачките и тоя отзад те надене, е...те тва е заради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост а? Като в завой едната гума "увисне" над някоя дупка и другата не успее да те удържи и обършеш мантинелата...пак е несъобразена скорост, не е от дупката, да не си помислиш? Когато на Евлоги Георгиев тръгвам от светофара и пред мен колата тръгна, след което реши да паркира на малоумно нарисувано паркомясто, в резултат на което аз спрях, а отзад едно такси не сгъна..неее не беше заради малоумното паркомясто. Та...тая статистика малко по-уекичко.....никъде не съм видял да има в нея "поради лоша организация на движението" или "поради лошо състояние на пътя". Винаги е "несъобразена скорост"
Шарката на грайфера е различна, което за мен решава спора. Няма как една гума да се държи еднакво добре и на дъжд и на сняг. 5-6 годишна зимна гума по финансови съображения може да завърши живота си като лятна. По хубава зимна гума буквално оставя следи по асфалта през горещите дни на дълъг път.
Съгласен. Може да съм старо моден но за мен има лятна и зимна гума. Няма зимна за през лятото. Това е икономия. Аз лично си карам само с мишелин пилот 4 и няма дерт. Найстина хубава зимна гума през зимата си е друга песен. Карам задно предаване и не съм слагал вериги никога
Е как? Нали по света са дисциплинирани а ние тука само сме диваци?! Колега, пак казвам, в България има една тънка работа НЕСЪОБРАЗЕНА скорост, тя НЕ Е превишена а несъобразена с пътните условия. Попаднеш ли в ПТП, веднага ти пишат, че си бил с НЕСЪОБРАЗЕНА скорост, може с 5 да си карал, щом не си могъл да спреш, е била несъобразена. В България лошата организация на движението, липса на осветление, милиционери и са много често причините изобщо да се създаде опасност и после ПТП, НО разбира се общината или АПИ няма да си го признаят -и айде в статистиката с несъобразената скорост
Да, по нормалният свят са дисциплинирани, но това е следствието на закони които работят и се прилагат. Да, имаш осноивания за българската действителност, но те не промененят логиката на това което коментираме.
Ако си добър шофьор и знаеш какво правиш и го правиш с разум, няма проблем. Но повечето гонят като се врат насам натам, минават с мръзна газ на жълто и ... рано или късно попадат на някой друг бързак и стават част от статистиката. На мен лично тази 1 или няколко минути не са ми чак такъв проблем. И знаеш ли колко е смешно да видиш някой нервак да се ръга по лентите и след няколко светофара и 10 нарушения го гледаш минал с две коли напред :)))
До коментар [#84] от "alexsilver":Само с годините не съм съгласен, нямат никаква връзка. Синът ми е на 20 и е МНОГО добър шофьор, не нарушава, кара уверено и безопасно. Напълно убеден съм, че има хиляди 40+ годишни, които са в пъти по-рискови от него
Явно че си скъсал с много реалности и те чакат неприятни новини и развития с това нискочело мислене за скорост, гонене на светофари, непознаване на правила! Как е възможно изобщо да твърдиш, че 20 годишен лонгур вече бил МНОГО ДОБЪР ШОФЬОР?!! Подобен индивид придобива основни умения в шофиране и правилна оценка на ситуацията на пътя поне след 10 години всевъзможно каране - в голям град, магистрала, чужбина, селски пътища. А твоят вече с 2 години е факир като баща си?! Много ще патиш с тези изцепки, вземи да се вслушаш в мненията, с които другите се опитват да ти избият като ти четат постовете, достоен на пътен келеш....
Трябва да ти кажа че то 99 процента от публикациите трябва да са в "платени" я от продуктови мениджъри, я от НПО-тата на деди щори. Обективни журналистически безпристрастни статии къде си видял у днвнико ?
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
До коментар [#99] от "Умнокрасив стиковащ резидент":
Проблемът в случая е, че над публикацията липсва указанието "Платено съобщение". Този прийом е чест похват да се представя едностранчива информация като широко споделяно мнение и вероятно бг-медиите вземат допълнителна такса за да не слагат задължителното в други страни предупреждение. В противен случай клиентът просто им казва "Аре, чиба, ще си намеря кой да ми изтипоса писанието!" Има големи няколко вестника в света, които са се прочули с откази на богати рекламодатели да публикуват подобни на горния материал агитации. Всички те, като Ню Йорк Таймс например, обаче са в англосаксонския свят. Чувал съм и за някои германски издания като Шпигел и Фокус, но нямам конкретни примери за да ги защитя.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
historama
Рейтинг: 696 НеутралноИзобщо зимните гуми са по-добри от летните единствено и само на СНЯГ.
Всичко останало са само легенди, особено в случаите когато се шофира с 90-100 км по националните пътища, и 130-140 по магистралите.
angeles
Рейтинг: 838 НеутралноДневник,сложете го в платените статии това! И защо е все сезонна гума на снимките,не намерихте ли снимка на зимна гума?! Точно със гумите на снимките се кара и зиме и лете,и то ефикасно!
SS
Рейтинг: 2887 ВеселоСутрин още градусите са около 0 -та, тъй че смело карайте със зимните !
По обяд когато напече обаче задължителна смяна с летните !!
Привечер отново поставете зимни !!!
ПП. Препоръчано от НОЩ
nhh18551388
Рейтинг: 369 ВеселоКомбинацията зимни гуми през лятото не е никакъв проблем, особено ако се пътува малко.
Продуктовия мениджър на марката, може да извади поне десет аргумента да си сменяме гумите и всеки месец. А, може и по-често - във Ф1 ги сменят по няколко пъти за два часа.
442
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#3] от "SS":
Да, тия ако ги слушаш по два пъти на ден трябва да сменяме гуми. Карал съм със зимни гуми лятото и не е имало от какво да се оплача.
historama
Рейтинг: 696 НеутралноИма! Много бързо се износват по магистралите. на градско проблем няма.
wqq07306824
Рейтинг: 270 НеутралноИма я и дилемата дали да изхвърлим 4годишните зимни гуми, защото те вече са загубили качествата си на такива или да ги доизносим през лятото и зимата да си купим нови зимни.Знам ,че за някои тази икономия е мизерия , но има и полза за екологията.
hamiltonf
Рейтинг: 4127 ВеселоБраво, хубава статия. Друг е въпроса, че яко се кара с до 70-80 км/ч. няма да има проблеми....
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиgr52
Рейтинг: 1001 НеутралноКажете едни добри гуми за офроуд на поносима цена. Става дума за път, по който и пеша да се спускаш е страшно, и който има наклон, достатъчен за скоростна ски-писта. Камъни и кал; стъпала като в полицейските екшъни, само дето никой не ги е правил - от оголването на камъните са.
nhh18551388
Рейтинг: 369 ВеселоДо коментар [#9] от "gr52":
Едни туристически обувки май ще ти свършат най-добра работа.
gianni
Рейтинг: 1606 НеутралноЛетните гуми не са добри и при ниски температури, стават твърди и спирачният път се удължава.
gr52
Рейтинг: 1001 НеутралноДо коментар [#10] от "nhh18551388":
:) Ми няма как - налага се да си превозвам храстореза и моторния трион...
ironhorse
Рейтинг: 784 НеутралноДо коментар [#9] от "gr52":
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Аз си ивам любими марки и модели, но е много важно размерите на гумата и теглото на мпс.
Та пишете в гугъл best best tyres for off road и размер.
От вносителя на Бриджстоун ме вбесиха, защото отказват да ми доставят Ер 300 туаранца, и по подобен начин си избрах друга марка и модел гуми.
Разбира се изборът се влияе от опит и усещане в реално каране.
gr52
Рейтинг: 1001 НеутралноДо коментар [#13] от "ironhorse":
Благодаря!
yavooor
Рейтинг: 1157 НеутралноКакво точно означава "летни" гуми?
Гуми за сухо, гуми за мокро или гуми произведени през лятото?
И какво означава "зимни"гуми?
Гуми за сухо, за мокро, за лед или гуми за сняг?
bretschneider
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#2] от "angeles":
Баш си е лятна :)
Каналчетата напречно са за изхвърлянето на водата и насочването и към канала, така осигурява по-добро представяне в локва.
Наздраве!
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 294 ЛюбопитноИ какъв е проблемът да ги смените?
Преди два дни смених в "Примекс"-Бургас; спазват всички мерки за дистанция; няма никаква опашка от чакащите!
cornucopia
Рейтинг: 580 НеутралноПоредна статия, даваща поле за изява на форумните разбирачи. След като спасиха света от вирусите, сега ръсят мозък кой кога не трябва да сменя гумите.
cornucopia
Рейтинг: 580 НеутралноПоредна статия, даваща поле за изява на форумните разбирачи. След като спасиха света от вирусите, сега ръсят мозък кой кога не трябва да сменя гумите.
samoedin
Рейтинг: 3591 ВеселоДо коментар [#4] от "nhh18551388":
" Комбинацията зимни гуми през лятото не е никакъв проблем, особено ако се пътува малко.
Продуктовия мениджър на марката, може да извади поне десет аргумента да си сменяме гумите и всеки месец. А, може и по-често - във Ф1 ги сменят по няколко пъти за два часа."
Абсолютно ! Зимните гуми имат много по - добро сцепление на пътя, а летните поради това, че са по - твърди, по - дълго спират и от там спирачния път е по - голям ! Тая статия е толкова измислена, че направо се чудя как някой може да лъже толкова нагло !
hamiltonf
Рейтинг: 4127 НеутралноДо коментар [#17] от "Tzar Vova Josei-ki":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиДа де, затова е и статията, да побутне малко гражданите към смяна на гумите. Точно с дилъри на "Примекс" в Бургас си приказвахме, питах ги, как е тази година, и те казаха, 10 пъти по-слабо. Хората така и така не излизат от вкъщи, за шофиране да не говорим, и последната им мисъл е, да ходят в гумаджийно да си сменят гумите. Преценили са, че с някакъв минимален пробег спокойно ще я докарат до зимата, и спестяват една смяна. Клиентите са основно работещи фирми, с по-голям автопарк...
dark'star
Рейтинг: 3565 НеутралноБаба ми и нейният Запорожец никога не бяха чували за летни и зимни гуми.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОНикога не всигна повече от 80 км/ч и си почина без драскотина по колата.
Тази дивотия със смяна на гуми е същата истерия като с корона - грипа.
За любителите-шофьори = ако днес вали ... ами отидете утре = ТОВА Е !
Араламбене му е майката
Рейтинг: 14 ВеселоВече се не се казва "да се изръся" за гуми, а "да инвестирам" в гуми?
iliyapopov
Рейтинг: 533 НеутралноВъв фабричното описание на моя Мерцедес пише, че се препоръчва използването на всесезонни гуми, а у нас ги плюят. Вярно е, че не са така ефективни през лятото при спиране като летните, но пък не се разправяш всеки 6 месеца с монтаж-демонтаж.
zz_s
Рейтинг: 1782 НеутралноИнтересно ми е как ти пишат плюсове на тея глупости, но тук е пълно с асоциални левундери.
България е страна с ярко изразена сезонност и смяната на гумите е необходима.
Не живеем във времената на баба ти. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
911
Рейтинг: 522 НеутралноДо коментар [#2] от "angeles":
Заблуда е това, че има всесезонна гума.
zz_s
Рейтинг: 1782 НеутралноМи за Великобритания и Германия бих се съгласил. За пояса на България при този сезонен марж на температурите си трябват два комплекта гуми.
С нищо не се набутваме в повече, те гумите се харчат основно от изминатите километри и по малко от съхранение. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#25] от "zz_s":
Е... Може да са Клуб "Запорожец"!
(А само за сведение! Бабата на ДЯДО Таньо от Стара Загора трябва да е на 120 години! )
Така че: ТАНЬО ЛЪЖЕ!
911
Рейтинг: 522 НеутралноДо коментар [#15] от "yavooor":
Летни гуми - гуми с каучук, който запазва свойствата си на високите летни температури.
Зимни гуми - каучук, който запазва свойствата си на минусовите температури.
Всичко друго - сухо, мокро, сняг, кал и т.н. са свързани с шарката на гумата (1) и коя фирма как е решила да си маркетира продукта (2).
Усточивостта на каучука на температурите е това, което прави летните гуми опасни през зимата у обратното - зимните през лятото. И заради това няма такова нещо като - всесезонна гума за географските ширини, където има 4 различни сезона и в които все още е и България.
Може би за Южна Италия/Гърция и т.н. този термин все пак да има смисъл....
veselyak
Рейтинг: 237 НеутралноИ кои са тия някои държави, в които е забранено да се кара със зимни гуми?
zz_s
Рейтинг: 1782 НеутралноВсе ми е тая дали лъже, важно е това което казва. Пред мен се въртял такъв гумен философ на място дето всички други си преминаваха безпроблемно, гумите нямали били знаение. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
zz_s
Рейтинг: 1782 НеутралноДо коментар [#29] от "911":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Всъщност 'всесезонните' гуми трябва да са изготвени от производителите съобразно климатичния пояс за който ще се използват. Едно е за Великобритания, друго е за южна Италия.
Роси
Рейтинг: 7456 НеутралноТова не е актуално!
06210311
Рейтинг: 309 Неутрално[quote#11:"gianni"][/quote]
Това до някъде вярно само ако под "ниски температури" се разбира "отрицателни температури". Както колега по-горе е казал, единствената пътна настилка при която зимните гуми са безусловно по-добри от летните, това е снежна/заледена такава. При всички други ситуации нещата са или "на кантар" т.е. спорни или безспорно в полза на летните гуми. Сигурен не само аз съм установил колко осезаемо по-нестабилен е автомобилът със зимни гуми в приятен януарски ден, мокра настилка и температура около 5-6 градуса и скорост над 100, сравнено с летни гуми в същите условия.
06210311
Рейтинг: 309 НеутралноДобър въпрос! Не случайно на т. нар. зимни гумиима обозначение M+S (mud + snow) Гуми за кал и сняг! Толкова! Производителят си го е казал доста конкретно, но като се намесят политическите регламенти става така, че се увеличават значително продажбите, както на гуми за кал и сняг наречени "зимни", така и гумите устойчиви на аквапланинг и високи скорости, които наричаме "летни".
T.M.
Рейтинг: 719 НеутралноЕдинственото вярно за зимните гуми, карани през лятото, от цялата статия е:
Зимните гуми имат по-мек каучук и ще се износят много по-бързо в топло време
Това е. Нито сцеплението е по-малко, даже напротив, нито спирачният път е повече.
T.M.
Рейтинг: 719 НеутралноИнтересно кога е произведен Мерцедеса ти и дали от тогава нещата не са се променили? ;)
ivo
Рейтинг: 618 НеутралноКарам само с всесезонни гуми по всяко време - проблеми никакви!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!uq
Рейтинг: 1408 НеутралноНищо не е опасно, освен поведението на водача. Водача трябва да се съобрази с възможностите на автомобила, пътните условия, гумите И ДА КАРА БЕЗОПАСНО. Карал съм димитровки целогодишно и напълно безопасно. Когато си се изсилил с двутонния джип съд 100 в центъра на града, когато тъкмо започва да вали и пътя е покрит с мазна смес от вода и тънка прах, и звездни гуми няма да ти помогнат
slon
Рейтинг: 512 НеутралноАбе не е точно така, аз други неща съм чувал по повод зимните гуми и летния сезон. Всичко зависи на каква географска ширина се намирате. Лятото в Швеция и Германия не е същото като в България и Гърция.
А аквапланинг може да се получи и през зимата, ако пътят е залят с вода (топла зима).
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#38] от "ivo":
Добрите всесезонни гуми не са лош вариант, но все пак зимните се държат по-добре на сняг. Другото е, че лятото имат някои не чак толкова важни, но леко дразнещи "ефекти" като леко завишен разход на гориво и някои са доста по-шумни при по-висока скорост.
Bira
Рейтинг: 818 Неутралнорекламна статия. няма лошо. ама трябва да се анонсира като такава.
аз покрай една лудница миналата пролет забравих да сменя гумите. и като отидох при пичовете през декември да слагам зимните, те дълго се чудеха какво, аджеба, искам от тях.
на гумите им нямаше нищичко, освен нормалното износване - при три пътувания до южна Гърция, със 120 средна скорост по магистралите им (да, засичах си; от скука).
че и до Родопите ходих 10-15 пъти - така че и бая дъжд видях.
така че или съм попаднал на невероятно редки зимни гуми, или това са пълни глупости.
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноИначе конкретно Нокиан..зимните им гуми са много добри и на много добра цена. Летните....и по-добри съм виждал, при това без да са много скъпи
Big Muzzy
Рейтинг: 1211 НеутралноДо коментар [#2] от "angeles":
Защото господинът от снимката е послушал съвета на продуктовия мениджър и току що си е сменил зимните гуми с летни.
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1015 НеутралноЗимните гуми не стават за лятото спирачния път е много по-дълъг. Свирят по завоите и колата приплъзва. Ако уцелите и някаква неравност и леко по-висока скорост на влизане в завоя белята е готова. Отделно зимните гуми са особено опасни при влизане в локва. Карането със зимни гуми при дъжд на магистрала лятото е особено рисково! За 15 000 км през лятото съм свършвал 1 комплект зимни гуми.
Летните гуми при отрицателни температури и особен при наличие на някакъв скреж по пътя въобще не спират. Вероятността колата да се завърти когато някоя от гумите попадне на сухо място с добро сцепление е огромна.
Накрая ще завърша с това, че ако се влачите и карате само градско вероятно смисъла от смяна на гумите не е голям, защото повечето шофьори карат с ДОТ отпреди 10 години така или иначе. Но ако развивате по-високи скорости при първата беля, която гумите са можели да ви спестят ще избиете смяната и комплектите гуми за следващите 20-30 години.
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноНормално е представиел на производител на гуми да дава ней-добрият вариант, а той разбира се е винаги да шофираш със съответните гуми за сезона условията и стила на шофиране. Също така гумите следва да са нови и подържани, Това е оптималният вариант , но той е свързан и с прекалено честа смяна на гуми.
Модератора е неадекватен!Аз си избирам за личният автомобил гумите според стила на шофиране и за България това беше 20 км дневен пробег във град при средна скорост по компютъра на автомобила 34 км/ч. Шофира съпругата мии всъщност отвкъщи до детската градина и от там до вкъщи с едно спиране до супермаркет.
Та всяка година в началото на зимата купувах нови зимни гуми , които оставях през цялото лято и след това следващата зима чисто нови зимни гуми... Автомобилът си дойде с марка гуми препоръчани от производителя и купувах същата марка и след това....
vassilun
Рейтинг: 5257 НеутралноЕдинственото вярное:
• Зимните гуми имат по-мек каучук и ще се износят много по-бързо в топло време
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#45] от "nqma zna4ka koi":
Много разбирачи ей! Ще се завъртите, ще се развъртите, дот от преди 10 години.... едни такива станахте всички.....метросексуални - ако не си с нов дот и Мишлен според сезона, зимна течност на чистачките и лятна през лятото, ще настъпи края на света. Удивително е как рекламата успява да убеди хората, че липсата на тоалетна хартия ще доведе до Армагедон
Цайко
Рейтинг: 1040 НеутралноИзносването е последствие на триенето. В такъв случай, след като зимната гума се износва по-бързо през лятото, значи и триенето е по-голямо, отколкото при лятната гума. Не следва ли зимната гума да спира по-бързо през лятото. Понеже има много напречни канали зимната гума, не следва ли да отвежда по-добре водата, отколкото лятната, която има 2-3 надлъжни канала и никакви напречни.
ivanpopov
Рейтинг: 744 НеутралноОсновният риск е, че падат приходите на продавачите и от там на дистрибутора. Но след тази статия, разбирам, че трябва да избягвам гуми марка Нокиан! Не че до сега съм ги ползвал, но и за напред ще се въздържам, щом са такъв боклук, както го описа собствения им дистрибутор.
Ivan_
Рейтинг: 516 ВеселоДо коментар [#45] от "nqma zna4ka koi":
Модератора е неадекватен!"За 15 000 км през лятото съм свършвал 1 комплект зимни гуми."
Тоест купил си нови зимни гуми и си ги сложил лятото и си ги свършил за 15 000 км?
iavorski
Рейтинг: 253 НеутралноДо коментар [#26] от "911":
Айде още един заблуден - лятото в Гърция на 38 градуса, зимата точно в дните в които имаше половин метър сняг - Панчарево - Самоков и обратно + малките непочистени улички в Панчарево. Гумите - Мишелин Кросклимат+. Никакви проблеми. Зимата копае като зимна, лятото спира нормално, в дъжда също е ОК.
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 НеутралноГлупости на търкалета са малоумните съвети на този много силно заинтересован от продажби на гуми "експерт". Вече 10 години не си сменям японските ми зимни гуми с летни и не забелязвам нито една от "заплахите" за които става дума в поръчковия материал на Нокиан! Нито се износват бързо, нито колата има проблеми със спиране и аквапланинг. Спестил съм си поне 700-800 лева и чакане по опашки за сезонните безсмислени смени! Дори гумаджии са ми казвали, че няма нито технически, нито икономически смисъл от смяна на зимните с летни, особено ако изминаваш до 10-15 хил км годишно какъвто е моят случай. Спесестете си парите, времето и мъкненето по гумаджийници - съвет.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1327 НеутралноДо коментар [#30] от "veselyak":
В Италия можеш да имаш проблеми със зимни гуми като проблем е ако са с по ниска максимална скорост .
amerikanbastard
Рейтинг: 702 НеутралноОт 44 години карам кола (Западна Европа и БГ) между 14-26 000 км/година, скорост 80-110 км/h на главен път и 130-150 на аутобан. Първите три-четири години имах зимна и лятна гарнитура, след което преминах само на гуми M + S Reifen (всесезонни), които сменям на 2-2,5 години средно на 50 000 км. Нямам усещане, че M + S гуми лятно време се държат по-зле от летните, за зимно време въобще не става дума. Нещо повече на кално време, каквото често е в БГ просто са супер.
Freedom's just another word for nothin' left to loseПо принцип не се влияя от реклами, напротив – обикновено не купувам нещо, което не е новост, а интензивно рекламирано, ясно защото аз пускам реклама, като ми спаднат продажбите!
amerikanbastard
Рейтинг: 702 НеутралноОт 44 години карам кола (Западна Европа и БГ) между 14-26 000 км/година, скорост 80-110 км/h на главен път и 130-150 на аутобан. Първите три-четири години имах зимна и лятна гарнитура, след което преминах само на гуми M + S Reifen (всесезонни), които сменям на 2-2,5 години средно на 50 000 км. Нямам усещане, че M + S гуми лятно време се държат по-зле от летните, за зимно време въобще не става дума. Нещо повече на кално време, каквото често е в БГ просто са супер.
Freedom's just another word for nothin' left to loseПо принцип не се влияя от реклами, напротив – обикновено не купувам нещо, което не е новост, а интензивно рекламирано, ясно защото аз пускам реклама, като ми спаднат продажбите!
Манчо
Рейтинг: 2834 НеутралноЩо, бе , човек - точно сега е моментът за смяна, топлата пролет май вече влиза в правата си. И ако някой се е позаплеснал - добре е да му се напомни. Няма нищо лошо в статии, като тази, напротив - полезни са!
А разбирачите са константа. Но статията не е ориентирана към мегаломаните-психопати, а към нормалните хора, способни да осмислят разумни доводи! Мараба, С-ДС доносници!
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#49] от "Цайко":
Ами не, не следва, защото нещата изобщо не са такива. Зимната гума е от много по-мек каучук, който при по-висока температура става много пластичен. То триенето на гумата с асфалта си е ОК, но "вътрешното" триене в гумата намалява значително. При спиране конкретно, гумата се нагрява още повече именно поради триенето и сериозно губи свойствата си, буквално се маже по асфалта - все едно е от пластилин (от пластично идва).
По отношение на шарката, зимната шарка е направена да се захваща за снега един вид да задържа водата. Лятната е с надлъжни канали, за да може да разкъса водния филм и да има водата къде да иде.
По принцип, разбира се че е по-добре лятото да си с летни, зимата със зимни гуми, за това никой не спори. Въпросът е че чак пък опасно....опасно е, ако си малоумен. Ако си добър шофьор се съобразяваш с какви гуми си и караш по-бавно, спираш от по-далеч...такива неща
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#57] от "Манчо":
Е то най-добре му се напомня от това, че както каза коУегата за месец ще си скапе зимните гуми за 600 лева поне. Това директно ти бърка в джоба и ако от това не се подсетиш...незнам
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#26] от "911":
Ти да не си гумаджиа? Има и още как, мога да ти кажа и коя е, карал съм я 40 000 км на всякакво време без проблеми
zz_s
Рейтинг: 1782 НеутралноДо коментар [#34] от "06210311":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !,,,, от летните, това е снежна/заледена такава. "
В грешка си. Точно обратното зимните изобщо не са зазаледена настилка, за там си има шипове. Зимните и летните се делят по температурата на асфалта при която на пътя имат най добър контакт. Отделно са грайферите, като тези на зимните не са за обилно количество вода на пътя, скороста трябва да се намали. Естествено че трябва да се внимава, особено при преходните условия на сезоните, защото няма абсолютна защита от нищо.
Манчо
Рейтинг: 2834 НеутралноАко е за 600 лв - не е голяма беля, ще се преглътнат. Но ако цената на напомнянето е катастрофа, особено тежка....по-добре е напомнянето да стане с подобна / макар и досадна за някои/ статия! Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 2834 ЛюбопитноОК! Забравил си да смениш гумите и си с неподходящите за сезона. Караш разумно, спазваш правилата и нямаш проблем. Става!
А какво става, когато ти се наложи да реагираш в тежка ситуация, предизвикана от някой малоумник? Пак ли нямаш проблем с неподходящите гуми? В ситуация, в която и 5 м повече спирачен път, и липсващи 3% устойчивост биха били решителни за измъкването ти от критичния момент?
Мараба, С-ДС доносници!
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#62] от "Манчо":
Стига глупости бе човек. Тоест ако си с летни гуми, нямаше да стават катастрофи? Когато чукнеш някого в града, причината е, че някой блее нанякъде - или ти или другия а не че си можел да спреш с 0.5 секунди по-бързо. На път, ако на някой завой не те удържат гумите, причината е, че си влязъл в завоя със 100 и вътре си дал газ за да излезеш със 130, а не че зимната гума държала по-малко. А за аквапланинг а...ти налети некоя локва със 100, па чакай гумите да те пазят от аквапланинг.
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#63] от "Манчо":
А дали биха решили? Кой ще ни каже? Аз твърдя че няма да решат. Не случайно в закона има "несъобразена скорост" а не "неподходящи гуми"
jmf29537805
Рейтинг: 786 НеутралноРазгеле, че сте се събрали все разбирачи по автомобилите.
Щото съм от Габрово, какво ще кажете ако си карам колата с А95, въпреки, че мотора е предвиден за А98?
Сузуки Суифт спорт.
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДа обЯсним на народонаселението...аз карам от много години, карал съм с евтини гуми, карал съм с летни гуми зимата (нямаше други) карал съм всесезонни, карам в момента летни/зимни. Разликата е в нещата които си позволявам. Като съм с летни/зимни, си позволявам да ускорявам по-бързо, да гоня някои светофари, които с други гуми не бих, да карам по-бързо, да минавам през заснежени и заледени места, през които с други гуми не бих. Подходящите гуми се отразяват на поведението на колата и съответно ти позволяват повече неща, но това е, съвсем спокойно може да се кара и с не до там подходящи гуми, просто няма да си позволяваш толкова. Като з колите е, ако имаш по-мощна, по-съвременна кола, с АБС, тракшън контрол и т.н. е....по-лесно е, повече неща можеш, по-кеф е, но не значи че не могат да се карат и не толкова хубави и не толкова нови коли
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#66] от "jmf29537805":
Ми ко да кажем? Ше кажем че няма да върви толкова добре и в обозримо бъдеще ще беш мамата на мотора - основни, биелни лагери, клапани...те такива неща. Друг е въпросът, че ако по габровски си я купил за 2000 лева, то без тва може да не е останала много нкомпресия, та с 95 мое да си си ОК
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 Неутрално"Гоня светофари..." - на такива малоумници не им трябват изобщо гуми, а наказателен кодекс....
Лъв
Рейтинг: 775 НеутралноМинавам по 10км на седмица в града макс. Не че ше остана със зимните, а и няма да взимам летни. 1400 лв, а търговците се прават на разсеяни за отстъпки
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#70] от "Ksharp":
Еми брат, то в статията става дума за КАРАНЕ. За стояне пред блока нема пробУеми, и на трупчета става
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#69] от "Nikolai Tsekov":
Така ли? А ти защо реши че прав нарушение като гоня някой светофар?
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 Неутрално"Тоест купил си нови зимни гуми и си ги сложил лятото и си ги свършил за 15 000 км?[/quote]
Чудиш се на акъла на тоя, дето износва гуми на 15 хил. км, ама мен тръпки ме побиват! Чувам всеки ден край мен как комплексирани селяндури с туинговани ламарини форсират щайгите си по тесните улици, въобразявайки си че са Фитипалди! Един гумен идиот дори се качи на тротоара, за да ме задмине. София се напълни с износвачи на гуми, за които няма по-приятна музика от свистенето и гърмежите на шибаните им джипове. За такива винаги ми идва в главата рекламата на Мишлен - да им набичат гуми от краката до главата /доколкото имат такава/
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#63] от "Манчо":
Модератора е неадекватен!В ситуация предизвикана от малоумник гумите са без значение...
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 НеутралноДо коментар [#72] от "uq":
ами щото виждам всеки ден рояци от малоумници като теб, дето бичат със скорост три пъти над разрешената за да "хванат светофара"! Такива типове нищо не ги интересува - дали има деца на платното, дали има стари хора с патерици - важното е да спестят 0.2 сек от мизерабълския си живот и да избият комплекси от училище, жени и прочие ....
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#66] от "jmf29537805":
Модератора е неадекватен!Нямаш проблем, карай...
В лошият вариант ще се изръсиш за ремонт на мотора...
Ivan_
Рейтинг: 516 РазстроеноДо коментар [#73] от "Nikolai Tsekov":
Модератора е неадекватен!"Един гумен идиот дори се качи на тротоара, за да ме задмине."
Без коментар...
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#75] от "Nikolai Tsekov":
Пак питам, защо реши че като гоня светофара нарушавам правилата? На какво основание ме наричаш малоумник? Аз твърдя, че ти си кисел дядка, който ако изобщо има кола, я кара в неделя до банята за вода и за това всички му се струват малоумници с превишена скорост
пРезидента!
Рейтинг: 3283 НеутралноОт горните аргументи само един е валиден - износва се по-бързо заради по-мекия каучук. А че нещо си било по-лошо пък друго по-добро са приказки за лека нощ. Иначе, че летните са оптимирани за летни условия е ясно, но важи най-вече за бързаците.
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 НеутралноДо коментар [#78] от "uq":ето заради такива с твоето "мислене", ако изобщо варене картофи стават за мислене, се случват зловещи катастрофи като тази край Парадайз. Блъскай си таратайката, бе, никой в Бг няма да те спре - в други страни ще ти подуят задните части от глоби и забрани. А тези спестени 0.2 секунди от "гоненето на светофари" знаеш ли как добре могат да ти се лепнат за една-две петилетки в пандиза при загинали хора. Гледам вече, че подобни гонячи на светофари минават на пълна газ и през пешеходни пътеки с хора върху тя Така че давай с психотерапията на светофарното гонене - в някой момент със сигурност ще си припомниш казаното в поста ми.....дано не е фатално късно за жертвата ти
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
пРезидента!
Рейтинг: 3283 НеутралноОще нещо е добре да се спомене: зимните гуми лете освен за бавните са и за малко каращите. Защото освен, че се износват по-бързо и отделят повече "гумени сажди", разхода на гориво е по-голям, заради високия грайфер. Във всеки случай някой, който навърта някакви 5000 годишно няма смисъл да сменя, с едни гуми ще кара години.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
alexsilver
Рейтинг: 999 НеутралноАко автомобилът се кара в рамките на разрешеното по пътищата, не се говори и пише по телефона, шофьорът не е "мъж" на 20 години, който иска да се изфука пред приятелите вътре в колата, зимните гуми няма как да се проявят зле и да заплашат сигурността на движение. Пък и щом има "глобално затопляна", кви зимни гуми ви патили? Температурите с месеци не падат под нулата, но мицовете се дзверят с какви гуми е колата.
2.5
Рейтинг: 3849 НеутралноЗимните са по-шумни от летните, това е единствения им кусур.
I Want To BelieveАко карате много, и ви се налага по-честа смяна, карайте си зимните и да не ви пука - след това ще трябва да ги смените за новия зимен сеьон, разбира се.
пРезидента!
Рейтинг: 3283 НеутралноАко погледнеш статистиката, ще ти направи впечатление, че високата скорост и агресивното каране са причина за болшенството ПТПа. А когато гониш светофари правиш точно това. И за чий ти е? На 15 минути градско пестиш 1 минута .. струва ли наистина?
Ето тук:
https://www.mvr.bg/dokkpbdp/безопасност-на-пътя/статистика/обща-статистика
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#86] от "Толерантофил Еманципатков":
Добре, и теб да те питам ЗАЩО реши, че нарушавам правилата като гоня светофара? Става дума за начина по който ускоряваш и за начина по който наближаваш светофара, не е речено, че това става с превишена скорост! И накрая, защо ми е? Ми защото мога! Защо ти е изобщо пък тогава да караш с 50? Я си карай с 20, за 15 минути.... Абе що направо не си ходиш пеша? Защо ти е?
И не, не са 15 Мин, спирането ти е и накладки и разход на гориво и емисии и пречиш на останалите ми един куп неща. Едно добре организирано градско движение, в което хората карат адекватно е и по-бързо и по-икономично и по-адекватно от пъплещи с 20 кисели старци и летящи със 100 идиоти. И не, да настъпиш до ламарината на светофара НЕ Е нарушение, превишената скорост е
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#84] от "alexsilver":
Само с годините не съм съгласен, нямат никаква връзка. Синът ми е на 20 и е МНОГО добър шофьор, не нарушава, кара уверено и безопасно. Напълно убеден съм, че има хиляди 40+ годишни, които са в пъти по-рискови от него
Yotce
Рейтинг: 1758 НеутралноДо коментар [#46] от "Ivan_":
Ако сменяш гумите всяка година, е все тая, какво слагаш. Аз на ЛЕД щях да се обеся на колана, когато реших да изпробвам поведението на чисто нови СКЪПИ ЛЕТНИ гуми.
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#86] от "Толерантофил Еманципатков":
А да, и нещо за статистиката...това с високата скорост е МИЛИЦИОНЕРСКАТА статистика. В нея има ли ПТП, значи си бил с НЕСЪОБРАЗЕНА скорост и ти си виновен! Истината обаче е налице по-друга, а именно, като някой пешеходец изскочи на зебра зад спряната на нарисувано в нарушение на ЗДП паркомясто, на по-малко от 5 метра преди зебрата и се изправиш на спирачките и тоя отзад те надене, е...те тва е заради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост а?
Като в завой едната гума "увисне" над някоя дупка и другата не успее да те удържи и обършеш мантинелата...пак е несъобразена скорост, не е от дупката, да не си помислиш?
Когато на Евлоги Георгиев тръгвам от светофара и пред мен колата тръгна, след което реши да паркира на малоумно нарисувано паркомясто, в резултат на което аз спрях, а отзад едно такси не сгъна..неее не беше заради малоумното паркомясто.
Та...тая статистика малко по-уекичко.....никъде не съм видял да има в нея "поради лоша организация на движението" или "поради лошо състояние на пътя". Винаги е "несъобразена скорост"
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#90] от "uq":
Модератора е неадекватен!Колега, превишената скорост е основна предпоставка за ПТП навсякъде по света.
Това е и причината на нея да се отделят толкова услия за недопускане.
Та не си мисли, че нещата които ти се пишат са изведени от българската статистика.
Toni Bonboni
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#23] от "Араламбене му е майката":
По либерално и яко звучи. Като "wearhouse purchise expert" демек склададжия
our12595545
Рейтинг: 294 НеутралноШарката на грайфера е различна, което за мен решава спора. Няма как една гума да се държи еднакво добре и на дъжд и на сняг. 5-6 годишна зимна гума по финансови съображения може да завърши живота си като лятна. По хубава зимна гума буквално оставя следи по асфалта през горещите дни на дълъг път.
Toni Bonboni
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#93] от "our12595545":
Съгласен. Може да съм старо моден но за мен има лятна и зимна гума. Няма зимна за през лятото. Това е икономия. Аз лично си карам само с мишелин пилот 4 и няма дерт. Найстина хубава зимна гума през зимата си е друга песен. Карам задно предаване и не съм слагал вериги никога
uq
Рейтинг: 1408 НеутралноДо коментар [#91] от "Ivan_":
Е как? Нали по света са дисциплинирани а ние тука само сме диваци?!
Колега, пак казвам, в България има една тънка работа НЕСЪОБРАЗЕНА скорост, тя НЕ Е превишена а несъобразена с пътните условия. Попаднеш ли в ПТП, веднага ти пишат, че си бил с НЕСЪОБРАЗЕНА скорост, може с 5 да си карал, щом не си могъл да спреш, е била несъобразена. В България лошата организация на движението, липса на осветление, милиционери и са много често причините изобщо да се създаде опасност и после ПТП, НО разбира се общината или АПИ няма да си го признаят -и айде в статистиката с несъобразената скорост
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#95] от "uq":
Модератора е неадекватен!Да, по нормалният свят са дисциплинирани, но това е следствието на закони които работят и се прилагат.
Да, имаш осноивания за българската действителност, но те не промененят логиката на това което коментираме.
пРезидента!
Рейтинг: 3283 НеутралноДо коментар [#87] от "uq":
Ако си добър шофьор и знаеш какво правиш и го правиш с разум, няма проблем. Но повечето гонят като се врат насам натам, минават с мръзна газ на жълто и ... рано или късно попадат на някой друг бързак и стават част от статистиката. На мен лично тази 1 или няколко минути не са ми чак такъв проблем. И знаеш ли колко е смешно да видиш някой нервак да се ръга по лентите и след няколко светофара и 10 нарушения го гледаш минал с две коли напред :)))
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 НеутралноЯвно че си скъсал с много реалности и те чакат неприятни новини и развития с това нискочело мислене за скорост, гонене на светофари, непознаване на правила! Как е възможно изобщо да твърдиш, че 20 годишен лонгур вече бил МНОГО ДОБЪР ШОФЬОР?!! Подобен индивид придобива основни умения в шофиране и правилна оценка на ситуацията на пътя поне след 10 години всевъзможно каране - в голям град, магистрала, чужбина, селски пътища. А твоят вече с 2 години е факир като баща си?! Много ще патиш с тези изцепки, вземи да се вслушаш в мненията, с които другите се опитват да ти избият като ти четат постовете, достоен на пътен келеш....
Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 2549 ВеселоДо коментар [#2] от "angeles":
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...Трябва да ти кажа че то 99 процента от публикациите трябва да са в "платени" я от продуктови мениджъри, я от НПО-тата на деди щори. Обективни журналистически безпристрастни статии къде си видял у днвнико ?
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 НеутралноДо коментар [#99] от "Умнокрасив стиковащ резидент":
Проблемът в случая е, че над публикацията липсва указанието "Платено съобщение". Този прийом е чест похват да се представя едностранчива информация като широко споделяно мнение и вероятно бг-медиите вземат допълнителна такса за да не слагат задължителното в други страни предупреждение. В противен случай клиентът просто им казва "Аре, чиба, ще си намеря кой да ми изтипоса писанието!" Има големи няколко вестника в света, които са се прочули с откази на богати рекламодатели да публикуват подобни на горния материал агитации. Всички те, като Ню Йорк Таймс например, обаче са в англосаксонския свят. Чувал съм и за някои германски издания като Шпигел и Фокус, но нямам конкретни примери за да ги защитя.