Преди година-две им гледах условията на тези от Елдрайв и цените им бяха безбожно високи . Разхода на електромобил при зареждане на тяхно зарядно се приближаваше до разхода на нормален автомобил с газова уредба . Отделно забелязвам че зарядните им станции са постоянно заети от коли на Спарк и обикновен водач на електромобил не може да се дореди да си зареди превозното средство докато пазарува в Метро да речем . Не е зле да вземат пример от Тесла и да ограничат достъпа на комерсиални електромобили до някои от зарядните си , за да могат и обикновените граждани да ги ползват !
Преди зареждане на гориво, те карат да загасиш двигателя и да изключиш електроуредите в колата, но монтират силова електрическа станция, в непосредствена близост!?
Глезотия. Какво не им харесва на газта? Много по-екологично е. Който иска да пътува на ток има си обществен транспорт - влакове, метро, тролейбуси и пр.
Пак не си разбрал. В новите бензиностанции ще има и зарядни.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Просто се чудя как е възможно всяка една новина, незвисимо добра, лоша, независимо от коя сфера на живота е, да се политизира и профанизира. Някои другари, колкото и да са препатили, пак ще патят. Така не се взема власт. Така се отблъскват избиратели.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Не искам да правя антиреклама на "Елдрайв", но преди 2-3 години се опитах да зареждам от тях, създадох си акаунт и т.н. Трудно за боравене приложение, много високи цени - тогава бяха 48ст/КВч . Така че - продължавам да си зареждам главно в къщи.
Хубаво е, че си вярваш, но е несменяем. Кой ще го смени? Бспету, което е практически във фалит? Или ДъБългаргърия, които 10 години, не могат собствената си партия да оправят, камо ли държавата. Боркуто е Путина на Балканите, до 70+ ще го гледате.
Просто се чудя как е възможно всяка една новина, незвисимо добра, лоша, независимо от коя сфера на живота е, да се политизира и профанизира.Някои другари, колкото и да са препатили, пак ще патят. Така не се взема власт. Така се отблъскват избиратели.
Ами те първи почнаха с профанщините. може ли да се изрежеш, че ще правиш компания без преди това да си сметнал, кое колко и да дрънкаш общи приказки като селския кмет
mr. Gorbachev, tear down this wall!
Много повече станции трябва да има! Това е единственият начин да се увеличи броят на електромобилите. В противен случай собствениците на такъв автомобил ще си го зареждат в гаража и ще могат да го карат само в квартала и близката околност. На мен ми предстои смяната на автомобила и много ми се иска следващият такъв да е на ток. Но за целта трябва да мога да пътувам с него от София до Бургаско и обратно. Поне.
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
Разбира се, друго си е да си фен на държавни бензиностанции, и да говориш, че на някой все друг му е виновен. Типичен комунист, тъп, да дрънка. Кво правят приятелчетата ти от Възраждане, подложке на Копейкин?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
До коментар [#11] от "Alarmstufe: Rot": До коментар [#15] от "Alarmstufe: Rot":
Извинете, строителството на държавни бензиностанции добра новина ли е? Също толкова добра ли колкото и строителството на "Турски поток" и АЕЦ "Белене"?
Интересно - тогава според Вас каква ли е лошата новина? Може би джипката на Борисов да спука гума?
Е какво ти пречи да си вземеш станция за домашно ползване. Една пред блока и една на вилата. И си плащаш само твоя си ток. Е трябва ти и електричка де. :-) една станция колко да е 800 лв? Аз харча по 200 лева на месец за нафта, следователно след 6 месеца ще я "избия", ама чакам ТеслИте да поевтинеят втора употреба.
Глобално затопляне, озонови дупки в главите и намордници на устите - брънки от една верига, на която ще навържат не 3 а 3 милиона синджира роби. От всичката тая глобална измама богатите ще станат още по-богати. А бедните просто ще изчезват, без много шум. Като населението на България, примерно, умиращо със скорост над 60 000 души годишно. Евем ти "дупките" и короната, когато нацията безвъзвратно УМИРА, дори без тия "специални" мерки.
ДРЪНКАНИЦИ И БЛОГОПОЖЕЛАНИЯ Е НЕМА КАК ДА СТАНЕ В СТРАНА В КОЯТО ОСНОВНИЯТ ПРИХОД НА МАФИЯТА НИ Е ОТ ГОРИВА И ДЕТО БАШБАКАНА СИ Е НАПРАВИЛ САРАЙ НА РОСЕНЕЦ ЗА ДА ГИ БРОИ ТАНКЕРЧЕТАТА СИ
Имаш опции. Купуваш си нов Ел за доста пари или избираш някой добър модел стар автомобил и му инсталираш Ел. Двигател и батерии. Един бюджет от 20к евро би следвало да ти стигне за втората опция.
"Елдрайв" е бранда на "еМобилити интернешънъл" АД за Югоизточна Европа. Водещ инвеститор в компанията е NEVEQ II - фонд за рисков капитал, който инвестира основно в технологични компании с иновативни идеи, които са или целят да бъдат лидери в категориите си и са компании в стартирщ етап или етап на растеж. 21% от акциите в дружеството са собственост на "Алфа финанс холдинг", в който съиздателят на "Капитал" Иво Прокопиев държи 50.003%.
Не ме псувай. Това го знаем, че го можеш. Отговарям на един твой другар, който отбеляза, че в ерата на електромобилите се строят станции за бензин. Аз просто вметнах, че там ще се зарежда и ток. Какъв ти е проблема, тавариш автентичний демократе? Ако те дразня, не ме чети.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Извинявайте, но в тази "новина" не става ясни нито колко ще са новите станциите в България, нито за колко години ще се монтират... иначе пише едни фирми и звучи повече като платена публикация.
то е очевидно. печалбата от бензиностанциите ще отива да се плащат субсидии за купуване на нова електро кола. перпетум мобиле
mr. Gorbachev, tear down this wall!
Живея в панелен блок , нямам вила , имам средства за покупка на електромобил , но няма къде да го зареждам . Зарядно мога и сам да си направя - къде да го монтирам !?
"20 минути до 1 час" за зареждане - и какво става когато има някой пред тебе, който ще го чакаш 45мин и после и ти ще се зареждаш 1 час? Бензина и нафтата ще си ги налял за 2мин и вече ще си на 200км от тая бензиностанция.
А ако държавата пусне към тях и ток на цената от АЕЦ Козлодуй, като естествено на другите няма да се полага това право, мисля че ще стане едноличен лидер в продажбите на горива и ток за коли. Бюджетът ще се понапълни доста. За сметка на някои яхти, Бентлита и офшорни сметки.
Баща ми там в България си обича газовата уредба. Разхода на газ на магистрала, която той е замерил е средно 10 литра на 100 км и него го устройства. Внимава обаче за зерждането от бензоностанция, имало много фалшиви газостанции и няма контрол от страна на държавата.
Тука при нас в Германия газовата уредба не е популярна и се свързва, че развалявала мотора, а една поправка на мотора може да струва повече от стойността на цялата лека кола. Виждал съм с висок ток щекери за зареждане на електрически коли в Германия, не повече от две на едно Säule, но и си искат по 25 евроцента на киловат. Бензина със сигурност по цена на изминат километър е по-евтино. Но не толкова екологично. Който иска Екология, трябва дълбого да си бръкне в джоба. И ако само Германия е най-екологичната държава в света, това не води до нищо, трябва поне 70% от територията на всички държави да участват. Грета Тунберг, екологистката от Швеция, трябва да посети Индия и да убеди 1,3 млр. цигани да държат чиста околната природа !!!
Абсолютно безсмислено начинание е конверсията. Освен ако не си ентусиаст. За 20 хил. Евро има достатъчно добри електромобили втора употреба. А вече се появиха и нови с добри характеристики около тая цена.
В България вече няма отсечка от главната пътна мрежа (магистрали и главни пътища), на които да няма бързи зареждачки на най-много 150км една от друга. По Тракия са между 50-100км. С повечето коли ще стигнеш до Бургас с 15 минутна спирка, а с колите с по-големи батерии ще го направиш и на един дъх без да спираш.
Имам навъртяни 15,000км до този момент тази година на ток, като от тях много малка част са градско, пък имаше едни 2 месеца, в които не се пътуваше поради обясними причини.
Една електрозарядна за бърз заряд се предполага да има поне 20 щепсела, което изисква поне 1Мвт подведена към нея мощност, т.е. дебели кабели и отделен траф.
За дълъг път електричките все още не са достатъчно добри. След някоя и друга година технологиите много ще напреднат и тогава може. Засега ще си карам дизеловата джипка. Но за града са просто уникални. Взех една Кона за жената да си джитка из града и тя направо е влюбена в нея. Засега не съм ѝ сложил зарядна станция в гаража и зарежда от контакта, но ако не прави 3-4 дена подред по над 150км градско няма никакъв проблем. Не съм човек, който гледа сметки или цена на горивата и ако питате колко излиза - не знам. Но поне знам че няма да се наложи да се занимавам със смяна на масла, проблеми със скоростна кутия, диагностика на двигател и подобни простотии.
Според мен вероятността ония 80-ет процента, които виждат своята проекция във властта чрез Борисов да го свалят, не е особено голяма. Освен всичко друго, започна да се чува за някои бъдещи конфигурации на властта, спрямо които Борисов ще ни се види цвете...!
Аааа, ето още един сериозен довод да си достроите на всяка цена и руския държавен АЕЦ!!! В ерата на възобновяемите енергийни източници.
БЕЗполезен идиот
Знаем бе...! Избиратели се печелят с обещания, че няма да се строи Белене и убеждения, че Белене е гьол. После плащаш едни реактори, щото нямало как иначе и започваш да убеждаваш, че Белене не е гьол. Обещания да искаш ...! ;)
Да, ама там при вас можеш да си зареждаш от соларката на покрива, а когато не зареждаш, да продаваш на енергото, нещо, което у нас все още го има само на книга...
Конверсията не е безмислена, но е оправдана само при поне 30% отстъпка от крайната цена. Т.е. автомобил, който ще бъде конвертиран, комплектът за конверсия, после Техните, които да се произнесат, че новият електромобили е годен да се движи по националната пътна мрежа, средствата за пререгистрация и всичко това ще трябва да е поне 30% по-евтино от съответстващ електромобил, който можеш да си купиш веднага. Ясно е, че вариантите за избор ще са много ограничени, ако не си "навътре" с материала... Отделен въпрос са проблемите с един електромобил - повечето жители на градовете живеят в блокове и затворени жилищни комплекси, където не е мислено за зарядни станции, зареждането е все още времегубещо - отделно зареждане, отделно изчакване дошлите преди теб да заредят, зареждането сега може и да е от битовата мрежа, но утре ще е по-скъпо от бензина, и още, и още... В момента е хубаво, човек се чувства като пионер в използването на технологията, но след 10 години ще видим какво е...
Дали наистина говорим за 20 щепсела и 1Мвт мощност с нов траф или просто сме се вързали към ел инсталацията на бензиностанцията и сме сложили 1 колонка с 2 щепсела?
Не искам да правя антиреклама на "Елдрайв", но преди 2-3 години се опитах да зареждам от тях, създадох си акаунт и т.н. Трудно за боравене приложение, много високи цени - тогава бяха 48ст/КВч . Така че - продължавам да си зареждам главно в къщи.
Недейте така. Ще обидите Бойко Борисов. Че горещо желае "Белене" - желае го, че е комунист и в червата - комунист е, но все пак не и "средностатистически".
Покажи ми един мой коментар в защита на АЕЦ Белене - когато и под каквато и да е форма!!! Да ти търся ли твои оправдания за гьола, милиционер безпомощен?
БЕЗполезен идиот
Толкова успешно може да лъже само Барба Ганьос. Всички останали са аматьори. Правешкият университет е школа. Неговият основател гради социализЪма 35 години и накрая го обяви за недоноШче. Неговият ученик се очаква да го размине...! ;)
Аз си мислех, че са малко защото 70 % от населението получава под 400 евро на месец чисто, а то каква била работата. Зарядните станции не стигали за милионите мераклии. Всеки надиплил под дюшека 100 хилки и само чака суперчарджърите да станат на всеки ъгъл, че да ги извади.
Преди зареждане на гориво, те карат да загасиш двигателя и да изключиш електроуредите в колата, но монтират силова електрическа станция, в непосредствена близост!?
А самата помпа от която зареждаш бензин с какво работи? Магия? А помпата която е потопена в резервоара на колата ти с какво работи? Така е като не внимаваш в 4ти клас. Ставаш за смях после.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
До коментар [#70] от "Petleshev":Ако става дума за лъжи Бойко Борисов отдавна задмина Тодор Живков. Онзи все пак имаше някакви патриархални задръжки. Този няма никакви.
Чудите се как да се оправдаете защо гласувате за живковисти.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
До коментар [#2] от "vhv":Ако "визионерът от Банкя" прави държавните бензиностанции със скоростта, с която прави магистралите докато ги завърши няма да има нужда от бензин.Добрата новина е, че след 10-тина месеца "визионерът" ще бъде разкаран от властта.. Преди да е натворил още простотии. Баста!
Трудно може да се намери по-голям живковист от вожда ти...! Отличник от правешкия университет. И как му отива да стои пред паметника с другаря Първанов, нали? Червената партия винаги работи с проверени хора. ;)
До коментар [#75] от "Alarmstufe: Rot":Трудно може да се намери по-голям живковист от вожда ти...! Отличник от правешкия университет. И как му отива да стои пред паметника с другаря Първанов, нали? Червената партия винаги работи с проверени хора. ;)
Интересно обаче защо червените другари решиха на изборите да работят с вас. ПП. Нещо по темата ще напишеш ли? Досега нямаш нито един коментар по темата. I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
За 20 к евро няма да си вземеш втора употреба Ел автомобил, а ще имаш на практика нов автомобил с ретро дизайн. Всичко ще ти е ново без каросерията и салона. Цената е доста прилична за това което ще си направиш и отделно си знаеш, че самият модел е проверен от времето...
Както и да е въпросът на колегата беше, че иска Ел. И ми подсказваме че има варианти вече.
До коментар [#63] от "juk35625824": "Колко киловата ти е едно зареждане?"
И аз сега се напънах да смятам. На Кона-та ѝ дават средно 15кв/ч на 100км. Т.е. при тази яко надута цена от 48ст се получава 7.20 лв/100км. А вкъщи на нощна - 1.65 лв. 7.20 може и да стигнат за нафта на мякоя микроскопична количка, ама тия 1.65 няма как да ги бие даже велосипед на метан.
Кое точно му е проверено на модела след като си го изтърбушил изцяло? И въобще не си мисли че имаш шанс да докараш характеристиките на съвременна електричка, ако само смениш мотора с електрически. Трябва да махнеш трансмисията, да промениш окачването ( за да не се обърнеш поради промененото разпределение на тежестта). Ами ако е 4Х4? Това е колосална задача и дори да си гений, пак няма да е като новото, което е дизайнато да е електрическо.
Ако те слуша човек, даже може и да си помисли, че Мая Манолова стана омбудсман с Божията намеса...! А пък Мишо Главчев въобще не си е подавал оставката, за да угаждате на Корнелия, нали? Иначе, все някой друг оправяте и все някой друг ви цапа гащите. :)))
Абе ти се шегуваш, ама електромобилите ще заместват ДВГ-коли със свестни екологични нива предимно в старата Европа, а тези коли със сигурност ще пристигнат като "нововнос" у БГ... Та има някакво съвпадение с правенето на бензиностанции, кофтито е че ще ги прави държавата, дето хич не И е работа да ги прави. Е, бонус че ще се вдигне възрастта на автопарка, а от там на пътя ще има коли с по-читави предпазни системи, та дано намалим жертвите от войната по пътищата.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Какво точно си изтърбушил? Точно че е проверен моделът, ти сменяш двигателят, а останалото не го променяш просто гозаменяш с нови части за същият модел. И противно на очакването ти, автомобилът всъщност става по-стабилен защото батерията е най-долу и му дава нисък център на тежест.
като те чета имам усещането че си мислиш за нещо по-различно. това за което ти си мислиш се прави не с 20к евро , а с 4-5 к евро...
Здравейте, не е под тази статия мястото да се обсъждат конверсии. Като ви чета убедените изявления съм все по сигурен, че не само не карате електромобил, но и не сте пробвали такъв. А разликата е огромна. Не е въпрос само на батерии и електродвигател. Термопомпата е необходима основно за термомениджмънта на батерията при зареждане и експлоатация и чак след това за отопление или охлаждане на купето. Скоростната кутия е от коренно различен тип. За софтуерното осигуряване да не говорим - изключително сложно и с множество компютърни блокове за управление. За безкрайните подробности няма как да се сети един човек. Така че - еднократната конверсия на кола с ДВГ в електрическа на каквото и ниво да се прави, каквито и средства да вложиш, не може да постигне качествата дори на бюджетните електрички днес.
"не може да постигне качествата дори на бюджетните електрички днес."
Това какво точно цели да означава, че ми стана много любопитно. Аз за автомобили смятам, че пиша, та дали са с ДВГ с избор на гориво, дали с ел, дали са някакъв хибрид или нещо друго какво е това различно качество което имат според вас ел. автомобилите?
ПС Добре направена конверсия, за която не са спестявани средства и за която е избран правилен автомобил "донор" имат за резултат автомобил който в пове1чето случаи превъзхожда в пъти качествата на повечето фабрично масово произвеждани ел автомобили. Доста е простичко, няма как да вземеш среден или по-висок клас автомобил, да го конверсираш в ел. и той да стане по-лош от бюджетен ел. автомобил... и това при все, че този автомобил донор е модел 20+ години стар, просто разликата в класовете не може да бъде преодоляна. защо според вас въобще се правят тези конверсии всъщност? Защо някой се пъне да конвертира Порше 911 в ел, след като според вас може да си купи ел нисан лийф, който ще е много по-добър пак според вас. или хайде да не скачаме така, един пасат конвертиран коректно ще е в по-добър автомобил от повечето ел. автомобили които в момента слизат от конвейра, лично мое мнение.
Преди година-две им гледах условията на тези от Елдрайв и цените им бяха безбожно високи . Разхода на електромобил при зареждане на тяхно зарядно се приближаваше до разхода на нормален автомобил с газова уредба . Отделно забелязвам че зарядните им станции са постоянно заети от коли на Спарк и обикновен водач на електромобил не може да се дореди да си зареди превозното средство докато пазарува в Метро да речем . Не е зле да вземат пример от Тесла и да ограничат достъпа на комерсиални електромобили до някои от зарядните си , за да могат и обикновените граждани да ги ползват !
До коментар [#84] от "Ivan_":Здравейте, не е под тази статия мястото да се обсъждат конверсии. Като ви чета убедените изявления съм все по сигурен, че не само не карате електромобил, но и не сте пробвали такъв. А разликата е огромна. Не е въпрос само на батерии и електродвигател. Термопомпата е необходима основно за термомениджмънта на батерията при зареждане и експлоатация и чак след това за отопление или охлаждане на купето. Скоростната кутия е от коренно различен тип. За софтуерното осигуряване да не говорим - изключително сложно и с множество компютърни блокове за управление. За безкрайните подробности няма как да се сети един човек. Така че - еднократната конверсия на кола с ДВГ в електрическа на каквото и ниво да се прави, каквито и средства да вложиш, не може да постигне качествата дори на бюджетните електрички днес.
В Европа ВЕИ навлизат масово Основно от източник алтернативни и биогорива от ТЕЦ
Но в България БСП и присъдружното и ДеБъ не рачат да има алтернативна нисковъглеродна енергия и ВЕИ Скачат срещу биомасата скачат срещу финансираната с европейски пари ВЕИ инсталация в Топлофикация - София и напинят за природен газ от Матушката им !
това, да строиш бензиностанции в 21век, е като да си купиш фабрика на 8ми септември'44. честито на данъкоплатеца в бг —цитат от коментар 13 на lpi31580057
При 4 милиона автомобили по-малко от 0,1 процента са електромобили.В България ще навлязат масово след поне 20 години.
Като ви гледам сутрешната активност, явно добре сте заработили рано рано ;) Уж пишете против руските тези и задължително ДСБ намесвате в тях, а настървеността ви срещу електромобилите копира точно руската гледна точка. Та не се правете на умряла лисица. Колкото до камиони и друга тежка техника на ток има вече доста - от тежкия камион на Tesla, през тези на Volvo, Renault, Mercedes, множество китайски бусове, градски автобуси, че дори и валяк на ток има. Та - не се пенявете толкоз - поръчките дето ги изпълнявате са тъпи и обречени.
До коментар [#91] от "simChо":) Уж пишете против руските тези и задължително ДСБ намесвате в тях, а настървеността ви срещу електромобилите копира точно руската гледна точка.
Не е ли БСП и прикрепената към него умнокрасивска раданова шайка!??
Конкретен пример КОЙ СКАЧА СРЕЩУ ДОБИВА НА ЕНЕРГИЯ ОТ БИОМАСА И АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА И ИСКА ПРИРОДЕН ГАЗ НА ВСЯКА ЦЕНА ?
Не е ли ДеБъ ?????
А ето как е в Европа : ----------------- In 2012, biomass and waste accounted for about two-thirds of all renewable energy consumption in the EU. -----------------
Ето и що е то ВЕИ енергия :
---------------------- The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass. " ----------------------
А кой скача : " дайте ни природен газ , не искаме "Renewable and waste sources" , майната и на Европа , ние искаме както в Матушката! Та те са ни освободили! Таа Европа ще ни изпотрови с "Renewable and waste sources"
Не беше ли радановата шайка против РДФ използването и против биомасата и добивът от тях на ВЕИ ?
До коментар [#91] от "simChо":Като ви гледам сутрешната активност, явно добре сте заработили рано рано ;) Уж пишете против руските тези и задължително ДСБ намесвате в тях, а настървеността ви срещу електромобилите копира точно руската гледна точка .
Кога една лъжа е тъпа ? Когато съвсем лесно се опровергава!
Лъжците рубладжии се опитват да скрият ЗАЩО ВСЪЩНОСТ ПРЕГЪРНАХА ЕЛЕКТРОКАРНАТА ИДЕЯ !
За някаква си екология ? Глупости - та каква екология има в това да вземеш въглища и да ги гориш в ТЕЦ , а от там- да задвижваш коли ?
Знам какво ще кажете Ушанки - " да ама ние ще увеличим ВЕИ "! И каква е логиката да вземеш биомаса и отпадъци , да ги изгориш в ТЕЦ и да твърдиш , че това е аджеба нискоемисионно ВЕИ ? ? ?
"Да изковем от ТЕЦовете ВЕИмощности! " тъпа рубладжийска идея!
Истината днес е само тази - на Мурзилките им повлия , че Матушката им прегърна електрокарната идея! За това и те подскачат и викат " електро! електро" !
Щото заповедтта дойде от Кремъл!
Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили .. В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..
И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" - 0% и толкоз ..
"История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..
Изстрадалият руски народ погледна, почеса се , видя че колите реално в руските условия имат пробег по 80-100 км и човек не би могъл да ги държи в комплекса, на улицата, пред блока и да ги зарежда с кабел през терасата цяла нощ и не рачиха да купуват електрокари ..
До коментар [#91] от "simChо":, а настървеността ви срещу електромобилите копира точно руската гледна точка. Та не се правете на умряла лисица. Колкото до камиони и друга тежка техника на ток има вече доста - от тежкия камион на Tesla, през тези на Volvo, Renault, Mercedes, множество китайски бусове, градски автобуси, че дори и валяк на ток има.
Русоробите си мечтаете за електрокарност по заповед от Москва!
Ето какво постановление подписаха в Кремъл - за задължителни зарядни за електромобили ВЪВ ВСИЧКИ БЕНЗИНОСТАНЦИИ
Кремълската клика насилствено, по путински , налага на хората електрозадвижване .. А защо всичко трябва да е електро - и най върлите путиноиди не могат да отговорят .. Ето трезви антипутинови мнения , които платените прокремълски електро-тролове се опитват да не забелязват ..
--------------------------------- " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей. Купить электромобиль в России легко. У дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). .. ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. .. ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее. Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов. Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь.... .... Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа. ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..." ------------
Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..
А реален смисъл няма! ..нормалните съвременни коли са с по-малък въглероден отпечатък!
Русоробите са нахъсани от Медведев , да подскачат из всички държави по форуми и да викат "електро! .. електро!"
Та не се правете на умряла лисица. Колкото до камиони и друга тежка техника на ток има вече доста - от тежкия камион на Tesla, през тези на Volvo, Renault, Mercedes, множество китайски бусове, градски автобуси, че дори и валяк на ток има. Та - не се пенявете толкоз - поръчките дето ги изпълнявате са тъпи и обречени.
До коментар [#63] от "juk35625824":"Колко киловата ти е едно зареждане?"И аз сега се напънах да смятам. На Кона-та ѝ дават средно 15кв/ч на 100км. Т.е. при тази яко надута цена от 48ст се получава 7.20 лв/100км. А вкъщи на нощна - 1.65 лв.7.20 може и да стигнат за нафта на мякоя микроскопична количка, ама тия 1.65 няма как да ги бие даже велосипед на метан.
До коментар [#24] от "keen":Имаш опции. Купуваш си нов Ел за доста пари или избираш някой добър модел стар автомобил и му инсталираш Ел. Двигател и батерии. Един бюджет от 20к евро би следвало да ти стигне за втората опция.
Батериите са ти бая тежички - така че първа работа е да си прецениш къде ще ги слагаш !
Ако е под пода - носещите лонжерони трябва да им завариш допълнителни греди . Ако е дрлугаде - ще ти се промени центърът на тежеста и преразпределянето на масите . Значи трябва да промениш и окачването и носещите греди . Па и спирачките не е зле да ги изчислиш с новото разпределяне на тежестта как ще са .
Та не е просто преминаването он ДВГ към електро - това си е нова кола с нови характеристики . Иска си се да си учил Съпромат и Механика и да си я презичислиш като констуркция наново !
Че батериите ще му променят центъра на тежеста и най-вероятно ще се изисква допълнително укрепване на конструкцията , ново окачване , нови спирачки ! Другаде пък колата може и да е по-лека !
Колкото и да изчисляваш - ще е променено натоварването на осите , което май в момента за Порше 911 е 40% предна ос 60% задна ос - и ще се промени поведението на пътя! Принципно колата ще е постоянно по-тежка - значи трябва наново да изчислиш хода на пружините и да ги замениш с по-твърди! Трябва да променяш характеристиките на амортисьорите и на стабилизаторите - при Порше имаш напречен стабилизатор отпред и тяга "Панар " отзад - за да запазиш същото поведение на пътя!
Което не е проблем , ако си като мене инжинер и имаш под ръка компютри с програми но принципно не ти е работа да ковнертираш ти сам ,
А Консенсусът в България е точно такъв -ДЪРЖАВАТА ДА ИЗПОНАПРАВИ ЗАРЯДНИ ЗА ЕЛЕКТРОКОЛИТЕ И ДА ИМ ПРЕДОСТАВИ ВСЯКАКВИ УДОБСТВА !
По този начин следваме и нашия по-голям електрокарен брат!
Вижте в Москва как се тъкмят да разрешат САМО ЕЛЕКТРОКОЛИ : -------------------- «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия». Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html --------------------- Бензин и дизел - забранени!
Така го е намислила путиновата клика! Има хора в България пък се радват на такива неща!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2426 НеутралноЧудесна новина....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...vhv
Рейтинг: 434 ВеселоА в ерата на електромобилите, "визионерът" от БанкИ, ще прави държавни бензиностанции...
pet fire
Рейтинг: 3378 НеутралноУвеличаването на електромобилите изисква и обслужването им
1gmbh1
Рейтинг: 434 НеутралноТова да се чува. Ел задвижването настъпва неумолимо. Мъката на недоброжелателите е разбираема, да свикват в крайна сметка.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноЕл. зарядни ще има и в новата верига държавни бензиностанции.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisDankol
Рейтинг: 431 НеутралноПреди година-две им гледах условията на тези от Елдрайв и цените им бяха безбожно високи . Разхода на електромобил при зареждане на тяхно зарядно се приближаваше до разхода на нормален автомобил с газова уредба . Отделно забелязвам че зарядните им станции са постоянно заети от коли на Спарк и обикновен водач на електромобил не може да се дореди да си зареди превозното средство докато пазарува в Метро да речем . Не е зле да вземат пример от Тесла и да ограничат достъпа на комерсиални електромобили до някои от зарядните си , за да могат и обикновените граждани да ги ползват !
ivanpopov
Рейтинг: 274 НеутралноПреди зареждане на гориво, те карат да загасиш двигателя и да изключиш електроуредите в колата, но монтират силова електрическа станция, в непосредствена близост!?
ivanko77
Рейтинг: 441 ЛюбопитноИнтересно е съотношението 1400 електромобила и 200 станции...
xbs12648649
Рейтинг: 0 НеутралноГлезотия. Какво не им харесва на газта? Много по-екологично е. Който иска да пътува на ток има си обществен транспорт - влакове, метро, тролейбуси и пр.
Един препатил
Рейтинг: 2488 НеутралноДо коментар [#2] от "vhv":
Ако "визионерът от Банкя" прави държавните бензиностанции със скоростта, с която прави магистралите докато ги завърши няма да има нужда от бензин.
Добрата новина е, че след 10-тина месеца "визионерът" ще бъде разкаран от властта.. Преди да е натворил още простотии. Баста!
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноПак не си разбрал. В новите бензиностанции ще има и зарядни. I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 671 Неутрално[quote#11:"Alarmstufe: Rot"][/quote]
Pure Chewing Satisfactionа метан ще има ли.... че там картела е най мощен
lpi31580057
Рейтинг: 296 Неутралнотова, да строиш бензиностанции в 21век, е като да си купиш фабрика на 8ми септември'44. честито на данъкоплатеца в бг
karatista
Рейтинг: 2874 Неутралноаз се чудя хепитата, какво се ослушват и не станат зареждачки
mr. Gorbachev, tear down this wall!Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноПросто се чудя как е възможно всяка една новина, незвисимо добра, лоша, независимо от коя сфера на живота е, да се политизира и профанизира.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisНякои другари, колкото и да са препатили, пак ще патят. Така не се взема власт. Така се отблъскват избиратели.
vhv
Рейтинг: 434 ВеселоДо коментар [#5] от "Alarmstufe: Rot":
А държавни метан станции, към руския газопровод, ще има ли?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vhv
Рейтинг: 434 ВеселоДо коментар [#13] от "lpi31580057":
"Ама в бензиностанциите за евтин дизел, ще има и зарядни за ел автомобили"...
С "визионери" от пернишко-свищовската school of economics - толкова.
Мусаши
Рейтинг: 364 НеутралноПри 4 милиона автомобили по-малко от 0,1 процента са електромобили.В България ще навлязат масово след поне 20 години.
hamiltonf
Рейтинг: 4460 ВеселоДо коментар [#15] от "Alarmstufe: Rot":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAС такова образование са - никакво, ли по-точно партийно, отделно са мързеливци и дриплювци някакви, на които всичко и всеки им е виновен...
sweeper
Рейтинг: 397 НеутралноНе искам да правя антиреклама на "Елдрайв", но преди 2-3 години се опитах да зареждам от тях, създадох си акаунт и т.н. Трудно за боравене приложение, много високи цени - тогава бяха 48ст/КВч . Така че - продължавам да си зареждам главно в къщи.
chepokalipsis
Рейтинг: 222 НеутралноДо коментар [#10] от "Един препатил":
Хубаво е, че си вярваш, но е несменяем. Кой ще го смени? Бспету, което е практически във фалит? Или ДъБългаргърия, които 10 години, не могат собствената си партия да оправят, камо ли държавата. Боркуто е Путина на Балканите, до 70+ ще го гледате.
karatista
Рейтинг: 2874 НеутралноАми те първи почнаха с профанщините. може ли да се изрежеш, че ще правиш компания без преди това да си сметнал, кое колко и да дрънкаш общи приказки като селския кмет mr. Gorbachev, tear down this wall!
keen
Рейтинг: 1160 НеутралноМного повече станции трябва да има! Това е единственият начин да се увеличи броят на електромобилите.
В противен случай собствениците на такъв автомобил ще си го зареждат в гаража и ще могат да го карат само в квартала и близката околност.
На мен ми предстои смяната на автомобила и много ми се иска следващият такъв да е на ток. Но за целта трябва да мога да пътувам с него от София до Бургаско и обратно. Поне. Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1349 НеутралноДо коментар [#20] от "hamiltonf":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКРазбира се, друго си е да си фен на държавни бензиностанции, и да говориш, че на някой все друг му е виновен. Типичен комунист, тъп, да дрънка. Кво правят приятелчетата ти от Възраждане, подложке на Копейкин?
Един препатил
Рейтинг: 2488 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "Alarmstufe: Rot":
До коментар [#15] от "Alarmstufe: Rot":
Извинете, строителството на държавни бензиностанции добра новина ли е? Също толкова добра ли колкото и строителството на "Турски поток" и АЕЦ "Белене"?
Интересно - тогава според Вас каква ли е лошата новина? Може би джипката на Борисов да спука гума?
Martin K
Рейтинг: 230 НеутралноДо коментар [#6] от "Dankol":
Е какво ти пречи да си вземеш станция за домашно ползване.
Една пред блока и една на вилата.
И си плащаш само твоя си ток.
Е трябва ти и електричка де.
:-)
една станция колко да е 800 лв?
Аз харча по 200 лева на месец за нафта, следователно след 6 месеца ще я "избия",
ама чакам ТеслИте да поевтинеят втора употреба.
Един препатил
Рейтинг: 2488 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "chepokalipsis":
Споко. На 8 ноември 1989 г. вечерта Тодор Живков изглеждаше несменяем.
А мавзолеят - абсолютно неразрушим.
alexsilver
Рейтинг: 827 НеутралноГлобално затопляне, озонови дупки в главите и намордници на устите - брънки от една верига, на която ще навържат не 3 а 3 милиона синджира роби. От всичката тая глобална измама богатите ще станат още по-богати. А бедните просто ще изчезват, без много шум. Като населението на България, примерно, умиращо със скорост над 60 000 души годишно. Евем ти "дупките" и короната, когато нацията безвъзвратно УМИРА, дори без тия "специални" мерки.
reply
Рейтинг: 473 НеутралноДРЪНКАНИЦИ И БЛОГОПОЖЕЛАНИЯ Е НЕМА КАК ДА СТАНЕ В СТРАНА В КОЯТО ОСНОВНИЯТ ПРИХОД НА МАФИЯТА НИ Е ОТ ГОРИВА И ДЕТО БАШБАКАНА СИ Е НАПРАВИЛ САРАЙ НА РОСЕНЕЦ ЗА ДА ГИ БРОИ ТАНКЕРЧЕТАТА СИ
uvtest
Рейтинг: 2526 НеутралноПродължи си пророчеството "и ще го наследи.....".
Ivan_
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#7] от "ivanpopov":
Модератора е неадекватен!Къде е проблемът?
Ivan_
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#19] от "Мусаши":
Модератора е неадекватен!Грешиш, ще ги въведат масово много по рано с промени в нормативната уредба....
uvtest
Рейтинг: 2526 НеутралноНе са виновни те,водещите ги офицери са нефелни.Продължават да им спускат опорката,че ГЕРБ строят Белене и те,като папагали я повтарят.
Ivan_
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#24] от "keen":
Модератора е неадекватен!Имаш опции. Купуваш си нов Ел за доста пари или избираш някой добър модел стар автомобил и му инсталираш Ел. Двигател и батерии. Един бюджет от 20к евро би следвало да ти стигне за втората опция.
taratanki
Рейтинг: 880 Неутралнохайде малко автореклама:
"Елдрайв" е бранда на "еМобилити интернешънъл" АД за Югоизточна Европа. Водещ инвеститор в компанията е NEVEQ II - фонд за рисков капитал, който инвестира основно в технологични компании с иновативни идеи, които са или целят да бъдат лидери в категориите си и са компании в стартирщ етап или етап на растеж. 21% от акциите в дружеството са собственост на "Алфа финанс холдинг", в който съиздателят на "Капитал" Иво Прокопиев държи 50.003%.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноДо коментар [#17] от "Darth Plagueis":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisНе ме псувай. Това го знаем, че го можеш. Отговарям на един твой другар, който отбеляза, че в ерата на електромобилите се строят станции за бензин. Аз просто вметнах, че там ще се зарежда и ток. Какъв ти е проблема, тавариш автентичний демократе? Ако те дразня, не ме чети.
Лео
Рейтинг: 1158 НеутралноИзвинявайте, но в тази "новина" не става ясни нито колко ще са новите станциите в България, нито за колко години ще се монтират... иначе пише едни фирми и звучи повече като платена публикация.
karatista
Рейтинг: 2874 Неутралното е очевидно. печалбата от бензиностанциите ще отива да се плащат субсидии за купуване на нова електро кола. перпетум мобиле mr. Gorbachev, tear down this wall!
Dankol
Рейтинг: 431 НеутралноДо коментар [#27] от "Martin Kralev":
Живея в панелен блок , нямам вила , имам средства за покупка на електромобил , но няма къде да го зареждам . Зарядно мога и сам да си направя - къде да го монтирам !?
jazzdevil
Рейтинг: 1773 Неутрално"20 минути до 1 час" за зареждане - и какво става когато има някой пред тебе, който ще го чакаш 45мин и после и ти ще се зареждаш 1 час? Бензина и нафтата ще си ги налял за 2мин и вече ще си на 200км от тая бензиностанция.
telqk
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#20] от "hamiltonf":"С такова образование са - никакво,..."
Висше партийно без завършено средно - функционална непригодност"
CINZANO
Рейтинг: 466 ЛюбопитноЕлдрайв чарджинг трябва да помислят за цената на зареждане, щото с настоящите цени трудно ще се получи...
Мома, събори Альошата!https://eldrive.eu/zariadni-stancii/
rvr12572942
Рейтинг: 641 НеутралноА ако държавата пусне към тях и ток на цената от АЕЦ Козлодуй, като естествено на другите няма да се полага това право, мисля че ще стане едноличен лидер в продажбите на горива и ток за коли. Бюджетът ще се понапълни доста. За сметка на някои яхти, Бентлита и офшорни сметки.
sxn49533317
Рейтинг: 221 ВеселоБаща ми там в България си обича газовата уредба. Разхода на газ на магистрала, която той е замерил е средно 10 литра на 100 км и него го устройства. Внимава обаче за зерждането от бензоностанция, имало много фалшиви газостанции и няма контрол от страна на държавата.
Тука при нас в Германия газовата уредба не е популярна и се свързва, че развалявала мотора, а една поправка на мотора може да струва повече от стойността на цялата лека кола.
Виждал съм с висок ток щекери за зареждане на електрически коли в Германия, не повече от две на едно Säule, но и си искат по 25 евроцента на киловат. Бензина със сигурност по цена на изминат километър е по-евтино. Но не толкова екологично. Който иска Екология, трябва дълбого да си бръкне в джоба. И ако само Германия е най-екологичната държава в света, това не води до нищо, трябва поне 70% от територията на всички държави да участват. Грета Тунберг, екологистката от Швеция, трябва да посети Индия и да убеди 1,3 млр. цигани да държат чиста околната природа !!!
sweeper
Рейтинг: 397 НеутралноДо коментар [#35] от "Ivan_":
Абсолютно безсмислено начинание е конверсията. Освен ако не си ентусиаст. За 20 хил. Евро има достатъчно добри електромобили втора употреба. А вече се появиха и нови с добри характеристики около тая цена.
Тъпата майна
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#24] от "keen":
Това мнение е дело на една тъпа майнаВ България вече няма отсечка от главната пътна мрежа (магистрали и главни пътища), на които да няма бързи зареждачки на най-много 150км една от друга. По Тракия са между 50-100км. С повечето коли ще стигнеш до Бургас с 15 минутна спирка, а с колите с по-големи батерии ще го направиш и на един дъх без да спираш.
Имам навъртяни 15,000км до този момент тази година на ток, като от тях много малка част са градско, пък имаше едни 2 месеца, в които не се пътуваше поради обясними причини.
Гошо Диша
Рейтинг: 221 НеутралноХубава новина.Крайно време е да има все повече такива места за зареждане.
Oggie Petkov
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#41] от "Jazzdevil":
Една електрозарядна за бърз заряд се предполага да има поне 20 щепсела, което изисква поне 1Мвт подведена към нея мощност, т.е. дебели кабели и отделен траф.
potop
Рейтинг: 8 НеутралноЗа дълъг път електричките все още не са достатъчно добри. След някоя и друга година технологиите много ще напреднат и тогава може. Засега ще си карам дизеловата джипка.
Но за града са просто уникални. Взех една Кона за жената да си джитка из града и тя направо е влюбена в нея. Засега не съм ѝ сложил зарядна станция в гаража и зарежда от контакта, но ако не прави 3-4 дена подред по над 150км градско няма никакъв проблем. Не съм човек, който гледа сметки или цена на горивата и ако питате колко излиза - не знам. Но поне знам че няма да се наложи да се занимавам със смяна на масла, проблеми със скоростна кутия, диагностика на двигател и подобни простотии.
Petleshev
Рейтинг: 2330 НеутралноДо коментар [#10] от "Един препатил":
Бивш tww09306483.Според мен вероятността ония 80-ет процента, които виждат своята проекция във властта чрез Борисов да го свалят, не е особено голяма.
Освен всичко друго, започна да се чува за някои бъдещи конфигурации на властта, спрямо които Борисов ще ни се види цвете...!
virtual brain
Рейтинг: 967 ВеселоАааа, ето още един сериозен довод да си достроите на всяка цена и руския държавен АЕЦ!!! В ерата на възобновяемите енергийни източници. БЕЗполезен идиот
Petleshev
Рейтинг: 2330 НеутралноДо коментар [#15] от "Alarmstufe: Rot":
Бивш tww09306483.Знаем бе...! Избиратели се печелят с обещания, че няма да се строи Белене и убеждения, че Белене е гьол. После плащаш едни реактори, щото нямало как иначе и започваш да убеждаваш, че Белене не е гьол. Обещания да искаш ...! ;)
lpi31580057
Рейтинг: 296 Неутралноако не мислиш ПОНЕ 20 години наред, за къде си тръгнал?
Лео
Рейтинг: 1158 НеутралноДа, ама там при вас можеш да си зареждаш от соларката на покрива, а когато не зареждаш, да продаваш на енергото, нещо, което у нас все още го има само на книга...
Цайко
Рейтинг: 968 НеутралноЦените за зареждане не ми се струват много атрактивни.
Neznámý
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#46] от "sweeper":
Конверсията не е безмислена, но е оправдана само при поне 30% отстъпка от крайната цена. Т.е. автомобил, който ще бъде конвертиран, комплектът за конверсия, после Техните, които да се произнесат, че новият електромобили е годен да се движи по националната пътна мрежа, средствата за пререгистрация и всичко това ще трябва да е поне 30% по-евтино от съответстващ електромобил, който можеш да си купиш веднага. Ясно е, че вариантите за избор ще са много ограничени, ако не си "навътре" с материала... Отделен въпрос са проблемите с един електромобил - повечето жители на градовете живеят в блокове и затворени жилищни комплекси, където не е мислено за зарядни станции, зареждането е все още времегубещо - отделно зареждане, отделно изчакване дошлите преди теб да заредят, зареждането сега може и да е от битовата мрежа, но утре ще е по-скъпо от бензина, и още, и още... В момента е хубаво, човек се чувства като пионер в използването на технологията, но след 10 години ще видим какво е...
jazzdevil
Рейтинг: 1773 ЛюбопитноДо коментар [#49] от "Oggie Petkov":
Дали наистина говорим за 20 щепсела и 1Мвт мощност с нов траф или просто сме се вързали към ел инсталацията на бензиностанцията и сме сложили 1 колонка с 2 щепсела?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноДо коментар [#26] от "Един препатил":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisНовината всъщност е, че ОМВ пускат зарядни станции. Това лоша новина ли е? Какво общо има с Борисов, шайката и прочее?
bizarre_infit
Рейтинг: 342 НеутралноДо коментар [#8] от "ivanko77":
Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.Колите са малко заради липса на зарядни станции. Би ли купил кола ако няма къде да заредиш освен у вас 😀?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноДо коментар [#52] от "virtual brain":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisТи тоя АЕЦ го желаеш повече от средностатистически бесепар.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноДо коментар [#53] от "Petleshev":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisВие всеичко знаете, затова сте толкова успешни. Сега ви печелят гласовете с обещания за трилетни планове за излизане от кризата.
juk
Рейтинг: 274 НеутралноКолко киловата ти е едно зареждане?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1349 НеутралноДо коментар [#37] от "Alarmstufe: Rot":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПроблемът ми е, че ще е държавно. Трудно ли ти е да схванеш? Нещо можеш ли да аргументираш държавното строителство на бензиностанции? А на зарядни?
Един препатил
Рейтинг: 2488 НеутралноДо коментар [#34] от "uvtest":
Водещите офицери спускат опорките, че ГЕРБ строят "Белене"?
Като например водещият офицер Бойко Борисов, който би път до Вашингтон да убеждава Тръмп какъв хубав проект е "Белене"?
Или може би не - той всъщност Бойко Борисов е воден, не водещ.
Един препатил
Рейтинг: 2488 НеутралноДо коментар [#59] от "Alarmstufe: Rot":
Не, добра новина е. И няма нищо общо с Борисов и неговата шайка.
Те имат общо само с лошите новини.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноДо коментар [#64] от "Darth Plagueis":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisНапротив, ти си много лесен за разгадаване.
Един препатил
Рейтинг: 2488 НеутралноДо коментар [#61] от "Alarmstufe: Rot":
Недейте така. Ще обидите Бойко Борисов. Че горещо желае "Белене" - желае го, че е комунист и в червата - комунист е, но все пак не и "средностатистически".
virtual brain
Рейтинг: 967 ЛюбопитноПокажи ми един мой коментар в защита на АЕЦ Белене - когато и под каквато и да е форма!!!
Да ти търся ли твои оправдания за гьола, милиционер безпомощен? БЕЗполезен идиот
Petleshev
Рейтинг: 2330 НеутралноДо коментар [#62] от "Alarmstufe: Rot":
Бивш tww09306483.Толкова успешно може да лъже само Барба Ганьос. Всички останали са аматьори. Правешкият университет е школа. Неговият основател гради социализЪма 35 години и накрая го обяви за недоноШче. Неговият ученик се очаква да го размине...! ;)
Един препатил
Рейтинг: 2488 НеутралноДо коментар [#70] от "Petleshev":
Ако става дума за лъжи Бойко Борисов отдавна задмина Тодор Живков.
Онзи все пак имаше някакви патриархални задръжки. Този няма никакви.
rvr12572942
Рейтинг: 641 НеутралноАз си мислех, че са малко защото 70 % от населението получава под 400 евро на месец чисто, а то каква била работата. Зарядните станции не стигали за милионите мераклии. Всеки надиплил под дюшека 100 хилки и само чака суперчарджърите да станат на всеки ъгъл, че да ги извади.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноДо коментар [#69] от "virtual brain":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisУшанка, само АЕЦ ти е в устата. Значи ти е на сърцето.
Pontif
Рейтинг: 2625 НеутралноА самата помпа от която зареждаш бензин с какво работи? Магия? А помпата която е потопена в резервоара на колата ти с какво работи?
Така е като не внимаваш в 4ти клас. Ставаш за смях после. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноЧудите се как да се оправдаете защо гласувате за живковисти. I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Pontif
Рейтинг: 2625 НеутралноКой идва на мястото на визионера? Нинова? Мая? Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Petleshev
Рейтинг: 2330 НеутралноДо коментар [#75] от "Alarmstufe: Rot":
Бивш tww09306483.Трудно може да се намери по-голям живковист от вожда ти...! Отличник от правешкия университет. И как му отива да стои пред паметника с другаря Първанов, нали? Червената партия винаги работи с проверени хора. ;)
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6371 НеутралноИнтересно обаче защо червените другари решиха на изборите да работят с вас.
ПП. Нещо по темата ще напишеш ли? Досега нямаш нито един коментар по темата.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Ivan_
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#46] от "sweeper":
Модератора е неадекватен!За 20 к евро няма да си вземеш втора употреба Ел автомобил, а ще имаш на практика нов автомобил с ретро дизайн. Всичко ще ти е ново без каросерията и салона. Цената е доста прилична за това което ще си направиш и отделно си знаеш, че самият модел е проверен от времето...
Както и да е въпросът на колегата беше, че иска Ел. И ми подсказваме че има варианти вече.
potop
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#63] от "juk35625824":
"Колко киловата ти е едно зареждане?"
И аз сега се напънах да смятам. На Кона-та ѝ дават средно 15кв/ч на 100км. Т.е. при тази яко надута цена от 48ст се получава 7.20 лв/100км. А вкъщи на нощна - 1.65 лв.
7.20 може и да стигнат за нафта на мякоя микроскопична количка, ама тия 1.65 няма как да ги бие даже велосипед на метан.
potop
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#79] от "Ivan_":
Кое точно му е проверено на модела след като си го изтърбушил изцяло?
И въобще не си мисли че имаш шанс да докараш характеристиките на съвременна електричка, ако само смениш мотора с електрически. Трябва да махнеш трансмисията, да промениш окачването ( за да не се обърнеш поради промененото разпределение на тежестта). Ами ако е 4Х4? Това е колосална задача и дори да си гений, пак няма да е като новото, което е дизайнато да е електрическо.
Petleshev
Рейтинг: 2330 НеутралноДо коментар [#78] от "Alarmstufe: Rot":
Бивш tww09306483.Ако те слуша човек, даже може и да си помисли, че Мая Манолова стана омбудсман с Божията намеса...! А пък Мишо Главчев въобще не си е подавал оставката, за да угаждате на Корнелия, нали? Иначе, все някой друг оправяте и все някой друг ви цапа гащите. :)))
gost22
Рейтинг: 2321 ЛюбопитноАбе ти се шегуваш, ама електромобилите ще заместват ДВГ-коли със свестни екологични нива предимно в старата Европа, а тези коли със сигурност ще пристигнат като "нововнос" у БГ... Та има някакво съвпадение с правенето на бензиностанции, кофтито е че ще ги прави държавата, дето хич не И е работа да ги прави.
Е, бонус че ще се вдигне възрастта на автопарка, а от там на пътя ще има коли с по-читави предпазни системи, та дано намалим жертвите от войната по пътищата. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Ivan_
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#81] от "rww11647733":
Модератора е неадекватен!Какво точно си изтърбушил?
Точно че е проверен моделът, ти сменяш двигателят, а останалото не го променяш просто гозаменяш с нови части за същият модел.
И противно на очакването ти, автомобилът всъщност става по-стабилен защото батерията е най-долу и му дава нисък център на тежест.
като те чета имам усещането че си мислиш за нещо по-различно. това за което ти си мислиш се прави не с 20к евро , а с 4-5 к евро...
sweeper
Рейтинг: 397 НеутралноДо коментар [#84] от "Ivan_":
Здравейте, не е под тази статия мястото да се обсъждат конверсии. Като ви чета убедените изявления съм все по сигурен, че не само не карате електромобил, но и не сте пробвали такъв. А разликата е огромна. Не е въпрос само на батерии и електродвигател. Термопомпата е необходима основно за термомениджмънта на батерията при зареждане и експлоатация и чак след това за отопление или охлаждане на купето. Скоростната кутия е от коренно различен тип. За софтуерното осигуряване да не говорим - изключително сложно и с множество компютърни блокове за управление. За безкрайните подробности няма как да се сети един човек. Така че - еднократната конверсия на кола с ДВГ в електрическа на каквото и ниво да се прави, каквито и средства да вложиш, не може да постигне качествата дори на бюджетните електрички днес.
Ivan_
Рейтинг: 475 ЛюбопитноДо коментар [#85] от "sweeper":
Модератора е неадекватен!"не може да постигне качествата дори на бюджетните електрички днес."
Това какво точно цели да означава, че ми стана много любопитно.
Аз за автомобили смятам, че пиша, та дали са с ДВГ с избор на гориво, дали с ел, дали са някакъв хибрид или нещо друго какво е това различно качество което имат според вас ел. автомобилите?
ПС Добре направена конверсия, за която не са спестявани средства и за която е избран правилен автомобил "донор" имат за резултат автомобил който в пове1чето случаи превъзхожда в пъти качествата на повечето фабрично масово произвеждани ел автомобили.
Доста е простичко, няма как да вземеш среден или по-висок клас автомобил, да го конверсираш в ел. и той да стане по-лош от бюджетен ел. автомобил... и това при все, че този автомобил донор е модел 20+ години стар, просто разликата в класовете не може да бъде преодоляна. защо според вас въобще се правят тези конверсии всъщност?
Защо някой се пъне да конвертира Порше 911 в ел, след като според вас може да си купи ел нисан лийф, който ще е много по-добър пак според вас.
или хайде да не скачаме така, един пасат конвертиран коректно ще е в по-добър автомобил от повечето ел. автомобили които в момента слизат от конвейра, лично мое мнение.
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноВ държъвните също ще има зарядни!
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноРазходът при германските цени е над автомобил с дизел
https://www.youtube.com/watch?v=Z2rwlmqYrhQ&t=749s
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноМоже и така да е но доста хора виждат сигурно все пак някакви предимства и в ДВГ - и в момента те са 98% от пазара
А електрото е 2 % !
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноВ Европа ВЕИ навлизат масово
Основно от източник алтернативни и биогорива от ТЕЦ
Но в България БСП и присъдружното и ДеБъ не рачат да има алтернативна нисковъглеродна енергия и ВЕИ
Скачат срещу биомасата скачат срещу финансираната с европейски пари ВЕИ инсталация в Топлофикация - София и напинят за природен газ от Матушката им !
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноПо принцип леките коли са доста под 50% от горивата
Камиони автобуси трактори мотокари - не виждам как няма да са с ДВГ
Като се говори за електро - се имат пред вид леките коли!
Тоест - и при 100% електро леки коли - пазарът за горива ще си остане почти същият като и сега
sweeper
Рейтинг: 397 НеутралноДо коментар [#91] от "simChо":
Като ви гледам сутрешната активност, явно добре сте заработили рано рано ;) Уж пишете против руските тези и задължително ДСБ намесвате в тях, а настървеността ви срещу електромобилите копира точно руската гледна точка. Та не се правете на умряла лисица. Колкото до камиони и друга тежка техника на ток има вече доста - от тежкия камион на Tesla, през тези на Volvo, Renault, Mercedes, множество китайски бусове, градски автобуси, че дори и валяк на ток има. Та - не се пенявете толкоз - поръчките дето ги изпълнявате са тъпи и обречени.
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноСветнахте като елхи!
КОЙ Е ПРОТИВ ВЕИ ЕНЕРГЕТИКАТА ?
Не е ли БСП и прикрепената към него умнокрасивска раданова шайка!??
Конкретен пример КОЙ СКАЧА СРЕЩУ ДОБИВА НА ЕНЕРГИЯ ОТ БИОМАСА И АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА И ИСКА ПРИРОДЕН ГАЗ НА ВСЯКА ЦЕНА ?
Не е ли ДеБъ ?????
А ето как е в Европа :
-----------------
In 2012, biomass and waste accounted for about two-thirds of all renewable energy consumption in the EU.
-----------------
Ето и що е то ВЕИ енергия :
----------------------
The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass. "
----------------------
А кой скача : " дайте ни природен газ , не искаме "Renewable and waste sources" , майната и на Европа , ние искаме както в Матушката! Та те са ни освободили!
Таа Европа ще ни изпотрови с "Renewable and waste sources"
Не беше ли радановата шайка против РДФ използването и против биомасата и добивът от тях на ВЕИ ?
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноКога една лъжа е тъпа ?
Когато съвсем лесно се опровергава!
Лъжците рубладжии се опитват да скрият ЗАЩО ВСЪЩНОСТ ПРЕГЪРНАХА ЕЛЕКТРОКАРНАТА ИДЕЯ !
За някаква си екология ?
Глупости - та каква екология има в това да вземеш въглища и да ги гориш в ТЕЦ , а от там- да задвижваш коли ?
Знам какво ще кажете Ушанки - " да ама ние ще увеличим ВЕИ "!
И каква е логиката да вземеш биомаса и отпадъци , да ги изгориш в ТЕЦ и да твърдиш , че това е аджеба нискоемисионно ВЕИ ? ? ?
"Да изковем от ТЕЦовете ВЕИмощности! " тъпа рубладжийска идея!
Истината днес е само тази - на Мурзилките им повлия , че Матушката им прегърна електрокарната идея!
За това и те подскачат и викат " електро! електро" !
Щото заповедтта дойде от Кремъл!
Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..
И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" - 0% и толкоз ..
"История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..
Изстрадалият руски народ погледна, почеса се , видя че колите реално в руските условия имат пробег по 80-100 км и човек не би могъл да ги държи в комплекса, на улицата, пред блока и да ги зарежда с кабел през терасата цяла нощ и не рачиха да купуват електрокари ..
Русия - електрокарният Мордор !
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноРусоробите си мечтаете за електрокарност по заповед от Москва!
Ето какво постановление подписаха в Кремъл - за задължителни зарядни за електромобили ВЪВ ВСИЧКИ БЕНЗИНОСТАНЦИИ
Кремълската клика насилствено, по путински , налага на хората електрозадвижване ..
А защо всичко трябва да е електро - и най върлите путиноиди не могат да отговорят ..
Ето трезви антипутинови мнения , които платените прокремълски електро-тролове се опитват да не забелязват ..
---------------------------------
" ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
Купить электромобиль в России легко. У дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). .. ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. .. ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов. Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь....
....
Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
------------
Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..
А реален смисъл няма! ..нормалните съвременни коли са с по-малък въглероден отпечатък!
Русоробите са нахъсани от Медведев , да подскачат из всички държави по форуми и да викат "електро! .. електро!"
Русия - електрокарният Мордор!
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноВаляци , булдозери , трактори , комбайни , вършачки , паламанде , трошачки бетоновози , кораби , самолети - всичко ще е на ток!
Волво , Тесла , АвтоВАЗ, Хюндай !
От ТЕЦовете ще изковем ВЕИ нисковъглеродни мощности!
С малко преправяне и като минат на РДФ гориво и биомаса!
ДеБъ ще бъдат плеснати през ръчиците и няма да могат да слагат пръти в колелата!
Стига са подскачали " приподен газ природен газ "
Навсякъде ще има ВЕИ-електро повик : "Вземи гуми , запали ги ! Направи ги пепел! И ще можем , мило либе , да сме в Тесла"!
Електро!
Както са плановете и на братска Москва!
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноЩом е толкова яко - защо Държавата ще прави на всичкото отгоре и зарядни станции .
Щото такива са инструкциите от Москва ?
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноБатериите са ти бая тежички - така че първа работа е да си прецениш къде ще ги слагаш !
Ако е под пода - носещите лонжерони трябва да им завариш допълнителни греди .
Ако е дрлугаде - ще ти се промени центърът на тежеста и преразпределянето на масите .
Значи трябва да промениш и окачването и носещите греди .
Па и спирачките не е зле да ги изчислиш с новото разпределяне на тежестта как ще са .
Та не е просто преминаването он ДВГ към електро - това си е нова кола с нови характеристики .
Иска си се да си учил Съпромат и Механика и да си я презичислиш като констуркция наново !
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноВерно защо ?
Че батериите ще му променят центъра на тежеста и най-вероятно ще се изисква допълнително укрепване на конструкцията , ново окачване , нови спирачки !
Другаде пък колата може и да е по-лека !
Колкото и да изчисляваш - ще е променено натоварването на осите , което май в момента за Порше 911 е 40% предна ос 60% задна ос - и ще се промени поведението на пътя!
Принципно колата ще е постоянно по-тежка - значи трябва наново да изчислиш хода на пружините и да ги замениш с по-твърди!
Трябва да променяш характеристиките на амортисьорите и на стабилизаторите - при Порше имаш напречен стабилизатор отпред и тяга "Панар " отзад - за да запазиш същото поведение на пътя!
Което не е проблем , ако си като мене инжинер и имаш под ръка компютри с програми но принципно не ти е работа да ковнертираш ти сам ,
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноА Консенсусът в България е точно такъв -ДЪРЖАВАТА ДА ИЗПОНАПРАВИ ЗАРЯДНИ ЗА ЕЛЕКТРОКОЛИТЕ И ДА ИМ ПРЕДОСТАВИ ВСЯКАКВИ УДОБСТВА !
По този начин следваме и нашия по-голям електрокарен брат!
Вижте в Москва как се тъкмят да разрешат САМО ЕЛЕКТРОКОЛИ :
--------------------
«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
---------------------
Бензин и дизел - забранени!
Така го е намислила путиновата клика!
Има хора в България пък се радват на такива неща!