Борисов: На пътя Ботевград - Мездра няма да има кръгови, за да не се изтрепват хората

Снимката е архивна.

© Правителствена информационна пресслужба

Снимката е архивна.



С цел по-голяма безопасност при разширението на пътя от Ботевград до Мездра всички планирани първоначално кръгови кръстовища са заменени с кръстовища на две нива, каза премиерът Бойко Борисов, който инспектира днес работата в района на село Лютидол. Той допълни, че заради преработването на проекта и търсенето на нови технически решения, началото на работата се е забавило, а вместо всяко кръгово се прави съоръжение с цена 15-20 млн. лева.


"Можеше да строим много по-силно и да ги направим с кръгови. По-евтино с по 20 млн. го сложи и да спестим тези пари, после да се изтрепят хората. Затова ги спрях, наново. Затова по-добре, като го правим, да го направим като хората", каза пред журналисти Борисов.


Той илюстрира опасността на кръговите на натоварени пътища със съоръжението на пътя Русе - Бяла, където нямало здрава мантинела. Както и кръговото на обхода на Враца, също по трасето на Е-79. Борисов отбеляза, че участъкът Ботевград - Мездра е най-тежкият и той бъде ли направен, нататък работата ще върви по-бързо.




Строителство на този участъка от главния път E-79 започна в края на миналата година. Досега всички дейности, които се извършваха, бяха в страни от настоящото пътно платно и не възпрепятстваха трафика. От миналата седмица обаче пътят е затворен между селата Ребърково и Лютидол, като до края на ноември ще се използват обходни маршрути.


След разширението пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока. Срокът за изпълнението на участъка Ботевград - Мездра е две години и половина.


Премиерът каза още, че в сряда правителството ще отпусне пари за приключване на всички отчуждителни процедури по трасето на пътя Ботевград - Видин, за да може да започне работа навсякъде, където има готови проекти.


Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект, защото чрез него ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". "Ние отдавна сме решили, но трябваше айде "Тракия", айде "Марица", айде "Струма", айде "Люлин", "Хемус"...", с тези думи Борисов обясни забавянето на проекта за модернизацията на най-важния пътен участък за Северозападна България.


На въпрос дали строителните фирми не се затрудняват от това, че парите им се дават едва когато работата е свършена, премиерът не пропусна да опише "своята социология", която му помага да разбере дали всичко с плащанията е наред.


"Аз има социология. Спирам от камион на камион, от багер на багер и им гледам физиономиите, щом викат така и така (маха с ръка и стиска двете си ръце - бел.авт.), значи са получили заплати и всичко е наред. Иначе започват да се чумерят. Разбирам. Карам се. Плащаме веднага и се оправят нещата", допълни той.


По-късно пред деня Борисов инспектира и разрушаването на надлез на Южната дъга на околовръстния път на София, заради който участъкът на шосето от "Младост" до "Горубляне" ще е затворен до 10 септември. Премиерът изрази задоволство, че преди 15 септември ще се отвори пътят, тъй като с началото на учебната година трафикът се натоварва.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK