Борисов: На пътя Ботевград - Мездра няма да има кръгови, за да не се изтрепват хората

Снимката е архивна.

© Правителствена информационна пресслужба

Снимката е архивна.



С цел по-голяма безопасност при разширението на пътя от Ботевград до Мездра всички планирани първоначално кръгови кръстовища са заменени с кръстовища на две нива, каза премиерът Бойко Борисов, който инспектира днес работата в района на село Лютидол. Той допълни, че заради преработването на проекта и търсенето на нови технически решения, началото на работата се е забавило, а вместо всяко кръгово се прави съоръжение с цена 15-20 млн. лева.


"Можеше да строим много по-силно и да ги направим с кръгови. По-евтино с по 20 млн. го сложи и да спестим тези пари, после да се изтрепят хората. Затова ги спрях, наново. Затова по-добре, като го правим, да го направим като хората", каза пред журналисти Борисов.


Той илюстрира опасността на кръговите на натоварени пътища със съоръжението на пътя Русе - Бяла, където нямало здрава мантинела. Както и кръговото на обхода на Враца, също по трасето на Е-79. Борисов отбеляза, че участъкът Ботевград - Мездра е най-тежкият и той бъде ли направен, нататък работата ще върви по-бързо.




Строителство на този участъка от главния път E-79 започна в края на миналата година. Досега всички дейности, които се извършваха, бяха в страни от настоящото пътно платно и не възпрепятстваха трафика. От миналата седмица обаче пътят е затворен между селата Ребърково и Лютидол, като до края на ноември ще се използват обходни маршрути.


След разширението пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока. Срокът за изпълнението на участъка Ботевград - Мездра е две години и половина.


Премиерът каза още, че в сряда правителството ще отпусне пари за приключване на всички отчуждителни процедури по трасето на пътя Ботевград - Видин, за да може да започне работа навсякъде, където има готови проекти.


Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект, защото чрез него ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". "Ние отдавна сме решили, но трябваше айде "Тракия", айде "Марица", айде "Струма", айде "Люлин", "Хемус"...", с тези думи Борисов обясни забавянето на проекта за модернизацията на най-важния пътен участък за Северозападна България.


На въпрос дали строителните фирми не се затрудняват от това, че парите им се дават едва когато работата е свършена, премиерът не пропусна да опише "своята социология", която му помага да разбере дали всичко с плащанията е наред.


"Аз има социология. Спирам от камион на камион, от багер на багер и им гледам физиономиите, щом викат така и така (маха с ръка и стиска двете си ръце - бел.авт.), значи са получили заплати и всичко е наред. Иначе започват да се чумерят. Разбирам. Карам се. Плащаме веднага и се оправят нещата", допълни той.


По-късно пред деня Борисов инспектира и разрушаването на надлез на Южната дъга на околовръстния път на София, заради който участъкът на шосето от "Младост" до "Горубляне" ще е затворен до 10 септември. Премиерът изрази задоволство, че преди 15 септември ще се отвори пътят, тъй като с началото на учебната година трафикът се натоварва.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1982 Любопитно

    Виж ти, не знаех че кръговите трепели хората... 🤔 Цяла западна европа значи мре ЯКО.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  2. 2 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Виж ти, не знаех че кръговите трепели хората... 🤔 Цяла западна европа значи мре ЯКО.
    —цитат от коментар 1 на virtual brain


    "Кръгово" в град е едно, на скоростен път - друго.
    Дневник, къде ви са кавичките?

  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    А сетиха се, след като ги нацвъкаха из цяла България. Да не говорим че в България кръгови няма, има разни елипси и неясно точно какви форми.

  4. 4 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Нещо не разбрах - за всичките кръгови ли ще е сумата 20 млн. лв. или за всяко ще е по 20 млн. лв. в повече?

    забавление и приключение
  5. 5 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2106 Весело

    Като направиш диаметъра на кръговото малък,повишаваш риска от ПТП.Когато 30% от от управляващите МПС са със седми клас,риска се удвоява.Безконтактното движение е най безопасно,а и е време да оправдаем един лаф от соца,че сме Япония на Балканите!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    Бойкооо, ръцете си остави по тези "магистрали", вече в средна лента не може да се кара. Камионите отиват в лява, но и тя вече е пропаднала. Никой не взима мерки да ги оправя, до кога !!! докато стане някоя голяма караминела ли ??? Пращай ги да ги почват, щото само пари да събират не върви. Май превозвачите трябва да започнат да съдят някой.

  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Много по–добре е на две нива.

  8. 8 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#2] от "dma12587967":

    В Англия има кръгови на магистралите. Въпрос на култура. На местните каквото и да им сложиш все ще намерят начин да се изтрепят...

    Ей го филма.... https://m.youtube.com/watch?v=WKYhi6Om5wg&t=200s
  9. 9 Профил на Барба-Ганьос-Тулуп
    Барба-Ганьос-Тулуп
    Рейтинг: 519 Неутрално

    На тебе, Партийо любима,

    дължим това, че всичко има –

    метро, ремонти, магистрали,

    градини детски… и едва ли

    такава друга ще намерим

    (със толкова милионери).

    Ти пазиш ни от БСП-то,

    благодарим ти за което!

    И за цената на пюрето,

    и за лайната във морето,

    за твоето червено минало

    и за децата ни заминали,

    за въздуха, богат с олово

    и за пристанището ново

    на Отманли, покрай сарая.

    Признателни сме ти за рая!

    Благодарим за ДДС-то,

    благодарим за ДПС-то,

    за свлачищата укрепени

    и за имотните замени,

    за лъскавите сгради с псалми,

    за медиите ти фекални,

    за обръчите от другари,

    за Беленския гьол с комари,

    за кинтите на балотажа,

    за всичкия бетон на плажа…

    И че мълчиш си за измамите

    (та никой в Брюксел да не хване те),

    че глупостта превърна в норма,

    че спря съдебната реформа…

    Благодарим ти за суджуците,

    за ТЕЦ-овете със боклуците

    и за безсънните ти нощи!

    Защото знаем - можеш още.

  10. 10 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#7] от "stedim":

    Стига обаче горният етаж да не замръзва.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  11. 11 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 987 Неутрално

    То половината не знаят как се влиза в кръговото, спират без да има стоп или директно се бухат в най-вътрешния кръг, а на излизане е още по-забавно... Но самите кръгови нямат никаква вина за това, уви!

  12. 12 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#11] от "zero_day":

    Точно това е причината за многото жертви на кръгови, в т.ч. и в Дивия северозапад. А във Враца, на кръговото на Е79 до бензиностанцията, допреди време с предимство беше влизащият в кръговото, а не движещият се в него.

  13. 13 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6712 Неутрално

    Премиерски контрол и инспектиране - всеки ден...., а качеството на построеното е ниско, т.е. неефективното управление е налице

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  14. 14 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#12] от "gwe49620445":

    Няма как влизащият в кръговото да е с предимство. Може да бъде влизащият от определена/и посока. Аз знам няколко такива, предимството е на много по-натоварения път в сравнение с пресичащия го.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  15. 15 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5010 Неутрално

    Отново ще построят едно "недоносче", примери колкото искаш

  16. 16 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2165 Любопитно

    До Варна да поплува по новия булевард няма ли да отскочи?

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  17. 17 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#11] от "zero_day":Точно това е причината за многото жертви на кръгови, в т.ч. и в Дивия северозапад. А във Враца, на кръговото на Е79 до бензиностанцията, допреди време с предимство беше влизащият в кръговото, а не движещият се в него.
    —цитат от коментар 12 на gwe49620445


    По принцип ако няма знаци пак си важи правилото за дясно стоящия, съответно този, който влиза в кръговото е с предимство. Да, контра интуитивно е, но нищо не пречи и главния трафик по пътя да е прекаран по този начин, а да не се налага да спира.

  18. 18 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#12] от "gwe49620445":Няма как влизащият в кръговото да е с предимство. Може да бъде влизащият от определена/и посока. Аз знам няколко такива, предимството е на много по-натоварения път в сравнение с пресичащия го.
    —цитат от коментар 14 на kasko


    А ако няма знаци, тогава как се разбира кой е с предимство и кой не?

  19. 19 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 763 Разстроено

    В шофьорските курсове драстично трябва да се увеличат уроците за кръгово движение! .Болшинството от матряла не знае-да не говорим за умение,да навлиза,престроява и излиза от кръгово! Цяло чудо е, че катастрофите са толкова малко!

  20. 20 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1275 Весело

    А догодина, цели проводници!

    Горкия, май прогресивно оглупява. Пи-ара, оправете му малко репликите на вожда. Откакто започна да импровизира, върви на зле.
    :)

  21. 21 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Правило което би трябвало да важи за кръговото е правилото на здравия разум: "Не може някой да влезе преди друг да излезе, иначе ще си стои запълнено постояно!" Но, неразбиращи нещата ще сътворят супер много глупости и после ималпо задърствания, еми ще има като влизащите са с предимство!

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  22. 22 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1275 Весело

    А ако няма знаци, тогава как се разбира кой е с предимство и кой не?
    —цитат от коментар 18 на zero_day

    Който е с по-голяма кола е с предимство.
    Ако са с еднакъв размер, която е с по-тъмен цвят.
    А ако е черен мерцедес .... ъъъ не знам! Да се трепят!

  23. 23 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1275 Весело

    До коментар [#12] от "gwe49620445":Няма как влизащият в кръговото да е с предимство. Може да бъде влизащият от определена/и посока. Аз знам няколко такива, предимството е на много по-натоварения път в сравнение с пресичащия го.
    —цитат от коментар 14 на kasko


    Няма как влизащият в кръгово само от една посока да е с предимство, а от другите посоки без предимство.
    Тогава ще настане пълен хаос!
    То и варианта, вътре в кръговото да си без предимство, както е в Перник, също е безумен, но не чак толкова, колкото ако половината входове са с предимство, а половината, не.

  24. 24 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 987 Весело

    [quote#22:"Тангра"][/quote]

    Хаха, добро. Аз бих допълнил - черен мерцедес, по възможност поне 15 годишен ML, след това е E36 или E46 (зависи субекта колко пари е събрал) с рязано гърне, шпер и минимум 800 коня на гуми. Не за друго, ми от таз мощност много лъзга в кръговото. След това е Голф (4-ката е най с предимство, след това 3, 2 и после са другите), а след като те минат са всички останали наред.
    Само че от както взех тоя 2 тона кютук и бързо почват да се сещат, че са без предимство където трябва, та им действа бая лечебно. Скоро ще има лифт, по-големи гуми, и специални брони, а тогава ако искат да се сещат, аз си минавам... :D

  25. 25 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#11] от "zero_day":Точно това е причината за многото жертви на кръгови, в т.ч. и в Дивия северозапад. А във Враца, на кръговото на Е79 до бензиностанцията, допреди време с предимство беше влизащият в кръговото, а не движещият се в него.
    —цитат от коментар 12 на gwe49620445


    по закон кръговото си е кръстовище и десният е с предимство, с други думи движещите се в кръговото нямат предимство. Затова се слагат, най-често, значи вътре в кръговото за път с предимство и на входовете на кръговото за път без предимство. В София имаше едно такова кръстовище, на Руски паметник и вътре колите си бяха без предимство, още повече защото пътят им се пресичаше от траймвайни релси, където трамваят е с предимство. Важно е да се следят знаците.

  26. 26 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3389 Неутрално

    До коментар [#14] от "kasko":

    Аха...! Нямало как? Има, има... :)))

    Бивш tww09306483.
  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4433 Любопитно

    "Борисов: На пътя Ботевград - Мездра няма да има кръгови, за да не изтрепват хората"

    Баце, това кога го разбрахте? Че на кръговите се изтрепват хората?

    Колко народ "се изтрепва" по пътя между Асеновград и Пловдив?

    Този съвсем изтрещя!

  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3389 Неутрално

    До коментар [#19] от "Jordan J":

    Не знам даже, защо им казват и шофьорски курсове...! Не знам какво, как и колко се учи, но е съвсем нормално млад шофьор с току що взета книжка, да не може да си паркира колата. Да не говрим за потегляне при наклон, регулировчик или по-сложно кръстовище или пътен възел. Пък като видя някое девойче в крехка възраст на волана, с телефон на ухото и цигара в другата ръка, гледам да се дърпам в страни...

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2819 Любопитно

    А Порто монети подаде ли си оставката?

  30. 31 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#26] от "Petleshev":

    Старият вариант на Петолъчката беше такъв. Както е в момента в Нова Загора. Само че не е класически кръг , предимството е на движението Бургас-София.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  31. 32 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#27] от "vassilun":

    Загледай което и да е кръгово по нашите ширини. Винаги във вътрешния ограничителен кръг има следи от гуми, изкъртени бордюри, следи от боя или чат-пат масло.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  32. 33 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Ми мнооо правилно ва....
    На пустиняците не им треаааа кръгово!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  33. 34 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Кръговото работи за безопасност само ако скоростта в него е ограничена.
    Но ако два междуградски пътя са с ограничение 90 и се пресичат с кръгово и всички пробват да го минат пак с 90, естествено че ще има катастрофи.
    Нещо като на 4-ти Км кръговото в София. Там е широко, с 3 ленти, и ако всички влизат с 40 ще се минава бързо и безопасно. Обаче те идват с 60-70, чакащите не смеят да навлязат да не ги отнесе някой, става голяма опашка, накрая като има прозорче стъпят на газта и гледат само наляво щото оттам хвърчат и забравят да гледат надясно (то няма и време да обърнеш глава) и се нахендрят в някой до тях.
    Затова добре е да има знаци примерно 50 преди кръговото, както и камери - тогава ще се минава безопасно.
    Ако искаме и бързо, и безопасно, тогава само пътен възел на две нива - няма как на едно ниво да е и бързо, и безопасно.

  34. 35 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#34] от "Камен":

    Там съм бил свидетел на нещо подобно, от Цариградско на влизане в кръговото в посока Г. М.-то беше спряло старичко Рено, зад него сравнително нов ML. Не разбрах дали тоя с МЛ-а реши да влезе и не погледна пред него или беше спрял и реши да тръгне (по-скоро първото), но резултата за Реното беше трагичен. Та, да, трябва да се поглежда от време на време и пред теб...

  35. 36 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3246 Неутрално

    До коментар [#1] от "virtual brain":

    Само направените в България. Кръговото на обиколното край Враца, беше със сгрешен радиус. Торове не можеха да вземат завоя, та се наложи спешно да го разширят. И пак не го направиха добре. Малко е. Затова има толкова катастрофи (излизане от пътя) там.

  36. 37 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3246 Неутрално

    До коментар [#18] от "zero_day":

    Съгласно ЗДП и ППЗДП, намиращия се в кръговото е с предимство. Освен, ако няма изрично поставени знаци с други указания.

  37. 38 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#18] от "zero_day":Съгласно ЗДП и ППЗДП, намиращия се в кръговото е с предимство. Освен, ако няма изрично поставени знаци с други указания.
    —цитат от коментар 37 на Vlado Nikolov


    Айде бе? Я ми покажи къде го пише... Говорим за нерегулирано кръгово.

  38. 39 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 4058 Неутрално

    Те се изтрепват че сте направили самолетни писти.
    Извънземни ли чакате хи хи...

  39. 40 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Кръстопът на две нива е винаги по-безопасен от кръгово.

  40. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8104 Неутрално

    Не се умори да дрънка глупости. А мисирките не се умориха цял ден да тичат след него. Ако го оставят без внимание, той едва ли ще препуска цял ден по пътищата. Има и по-важна работа за вършене, ама за нея няма компетенции.

  41. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8104 Неутрално

    Не се умори да дрънка глупости. А мисирките не се умориха цял ден да тичат след него. Ако го оставят без внимание, той едва ли ще препуска цял ден по пътищата. Има и по-важна работа за вършене, ама за нея няма компетенции.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK