По обходите на затворения Е-79 е ад, но, изглежда, нищо не може да се направи

Един от най-бавните и сложни за взимане завои се намира на разклона за т.нар. "Исторически път".

© Георги Пауновски

Един от най-бавните и сложни за взимане завои се намира на разклона за т.нар. "Исторически път".



Затварянето на международния път Е-79 между селата Ребърково и Лютидол, заради което не може да се ползва целият участък между Ботевград и Мездра, и пренасочването на трафика по обходни маршрути създаде много неудобства на шофьорите както на товарни автомобили, така и на леки коли. Проблемът се задълбочава от факта, че с въвеждането на т. нар. зелени коридори за тежкотоварния трафик като мярка срещу разпространението на COVID-19 от април беше отменена практиката тировете да се спират по автомагистралите и натоварените пътни направления в пиковите часове в петък и неделя, както и при поредица празнични дни.


Леките катастрофи по алтернативните маршрути са ежедневие, като не липсват и тежки. Преди седмица (на 24 юни) беше последният тежък инцидент - тогава пътят през прохода "Петрохан" остана затворен за няколко часа и се образуваха километрични колони. Не липсват и критики за организацията на движението. "Дневник" събра основните реакции и потърси коментар от Агенция "Пътна безопасност" (АПИ).

По обходите на затворения Е-79 е ад, но, изглежда, нищо не може да се направи

© Георги Пауновски


От агенцията се извиниха на шофьорите за причиненото неудобство, но уточниха, че няма как пътят между Мездра - Ботевград да стане двойно по-широк, без да се спре движението по него. Според плановете участъкът между Ребърково и Лютидол няма да може да се ползва до средата на ноември.


Организацията


От АПИ уточняват, че с цел с цел повишаване безопасността движението на камиони над 12 тона е еднопосочно по двата обходни маршрута, като през прохода "Петрохан", преминават тежкотоварните превозни средства, пътуващи от Видин към София, а през Искърското дефиле тези от София към Видин.




Проверка на "Дневник" на Петрохан в събота (27 юни) показа, че дори при ненатоварен трафик минаването през прохода изисква железни нерви и търпение. Колоните зад тировете се движат с не повече от 30-40 км/ч, като на няколкото завоя, приличащи на култовата "Фиба" от състезанието в Монако на "Формула" 1, тя пада до под 10 км/ч. Не е по-различна ситуацията и в Искърското дефиле.

Карта на обходните маршрути

© Агенция

Карта на обходните маршрути


От пътната агенция предлагат също алтернативен, но по-обиколен маршрут за шофьорите на тежкотоварни камиони, като отклоняването от сегашното трасе в посока София става при Монтана, като се използва второкласният път II-13 през Борован - Бяла Слатина - Долни Дъбник, а след това през Луковит - Ябланица се излиза на автомагистрала "Хемус". За пътуващите в посока Видин последователността е обратна.


В бъдеще време


От АПИ уточниха, че в момента се ремонтира и третокласният път III-103 Мездра - Роман - Златна Панега и със завършването на строителните работи в началото на септември той също ще може да се използва като алтернативен маршрут от най-тежките камиони.


Според публикации в социалните медии в банкетите по двете обходни трасета има пясък, камъни, листа и клонки, които не позволяват използване на цялото пътно платно. За Петрохан пък се твърди, че има стеснение на лентите в новоремонтирания участък.

По обходите на затворения Е-79 е ад, но, изглежда, нищо не може да се направи

© Георги Пауновски


От пътната агенция заявиха пред "Дневник", че след края на зимния сезон банкетите и пътните принадлежности на двете трасета са почистени от камъни, пясък и инертни материали. Нещо повече, за осигуряване на по-добра видимост се почиствала и крайпътната растителност.


Що се отнася до габарита на най-прясно ремонтирания участък през "Петрохан" (от разклона за Годеч до най-високата част на прохода), се посочва, че платното е с ширина 6.50 метра извън населените места и с допълнителни уширения на габарита в завоите съгласно нормативните изисквания.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Според публикации в социалните медии в банкетите по двете обходни трасета има пясък, камъни, листа и клонки, които не позволяват използване на цялото пътно платно. За Петрохан пък се твърди, че има ли стеснение на лентите в новоремонтирания участък.

    Ами размърдайте се малко и проверете. Пратете някой репортер. За два часа работа е. Иначе, разпространявате фалшви новини.

  2. 2 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Поредната статия на поредния анонимен мрънкалник... Абе хора, нали за да си ремонтираш къщата, трябва временно да с попосвиеш малко, ама после ше ти е гот, нали? Такива приказки чуваме винаги и при всякакви временни ограничения при ремонти и строежи. Така беше и при строежа на Южната дъга на СОП, така беше и продължава да е при строежа на метрото, ама после всички го ползват като че ли е даденост от памтивека и никой не казва едно "благодаря" поне, ами се критикува със злоба някоя пукната плочка или капка вода... То бива бива нихилизъм, ама такова чудо...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  3. 3 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    Два месеца държавата беше блокирана и нямаше почти никакво движение. Можеха да почнат участъка Ребърково-Люти дол още тогава. Същото и с виадуктите по АМ"Хемус". Мездра - Роман-Ябланица е в много лошо състояние, а от АПИ сега ремонтират. ЗАЩО не се сетиха още миналата година есента? Октомври, ноември, декември, януари и февруари - това са пет месеца без никакви валежи. По 200 метра на ден да оправяха, са 30 километра.

  4. 4 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2370 Весело

    До коментар [#2] от "ТНТ":

    "Абе хора, нали за да си ремонтираш къщата, трябва временно да с попосвиеш малко, ама после ше ти е гот, нали?"

    Сиреч, АПИ не събира тол такси? Нел файда е, ако минеш 100 км за 12 часа и стоката се развали.

    "Така беше и при строежа на Южната дъга на СОП, така беше и продължава да е при строежа на метрото"

    Че тя, Южната, не е завършена и от двете страни. А по направеното - задръстванията си седят и при Младост 4, и на Бистришко шосе, и на Симеоновско шосе, и на Черни връх, и на Горнобански път става ужас.

    Какво общо има метрото с превоза на стоки? Колко палета със стока (хляб, мляко) може да се качат на метрото?

  5. 5 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 733 Неутрално

    работа, работа, работа... 10 години едни пътища не могат да направят гробарите

  6. 6 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Толкова чаках да ремонтират участъка от софия до петрохан и те точно го направиха миналата година и сега тотално ще му разкажат играта. Тоя район затова ще е винаги на кучето в г-за. Кой ше отиде да си троши колата за туризъм например във вършец с минерални басейни и тн макар че е на час и нещо с кола ако после трябва да си оправя окачването и ходовата част.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  7. 7 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    Боко не кара по тия пътища

  8. 8 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 737 Неутрално

    За поредна година, да тръгнеш на път лятото си е живо изпитание.

  9. 9 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1164 Весело

    До коментар [#4] от "wanderer":

    Един приятел имаше такъв лаф: "С жена и с радио не се спори!".

    Та и аз така...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  10. 10 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1164 Весело

    работа, работа, работа... 10 години едни пътища не могат да направят гробарите
    —цитат от коментар 5 на herbaltea


    "Пенчо бре, чети!":

    https://www.dnevnik.bg/evropa/regioni/2019/12/30/4010709_blizo_290_km_putishta_sa_remontirani_prez_2019_g_sus/

    "Пенчо не чете"...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  11. 11 Профил на Lord Elrond
    Lord Elrond
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Тирове през Петрохан е абсолютно безумие...според мен трябва да се инвестира в магистрала, а не в някакви донейде пътища.

  12. 12 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Тирове през Петрохан е абсолютно безумие...според мен трябва да се инвестира в магистрала, а не в някакви донейде пътища.
    —цитат от коментар 11 на Lord Elrond


    От години е готов проекта за тунел под Петрохан.

  13. 13 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Тирове през Петрохан е абсолютно безумие...според мен трябва да се инвестира в магистрала, а не в някакви донейде пътища.
    —цитат от коментар 11 на Lord Elrond


    Прав си. Ама нали точно това се прави в момента по път Е-79 /е, не магистрала, но скоростен път!/, та за това за няколко месеца са отбити тировете /еднопосочно!/ през Петрохан.

    Мрънн... мрънн... мрънн...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  14. 14 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#12] от "nhh18551388":

    Проект няма. Тая година се откри процедура за изработка на такъв проект. В момента е наред тунела под Шипка.

    Едно по едно...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  15. 15 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Нищо не може да се направи, ама пък си имаме бойку борисов!

  16. 16 Профил на bsa22555059
    bsa22555059
    Рейтинг: 72 Неутрално

    преминаването през тунелити нъ витиня е повичи отъ Адъ;една боя ги мързи дъ праснът зъ дъ не се набутъ селенето въ бетонъ,едни светишти оградки ни слагът и чакът дъ стане пътъкламатъ (и скоро ште чуеме зъ пореднити жертви)

  17. 17 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4273 Весело

    Може да се оправят нещата , ако Борисов се самокомандирова там и с джипката води в двете посоки на отиване и връщане колоните.....и без това в София само му ходят по нервите.....

  18. 18 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 578 Неутрално

    [quote#12:"nhh18551388"][/quote]

    Ами хайде ,де!!! Най- краткия път от

  19. 19 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 578 Неутрално






    До коментар [#17] от "Николай Бучков":

    Ами хайде де! дано се напънат Това е най-краткия път от Солун за Европа

  20. 20 Профил на Софи
    Софи
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Пътят през Петрохан не е строен за масово движение на тирове. Преди само с 1-2 заблудени тира, решили да минат през Петрохан, движението се блокираше на места заради тесния път и много завои.

    Само някоя административна "Калинка", която никога не е пътувала през Петрохан, може да вземе решението да отклони тировете през този проход. Пътят е толкова тесен на места и има толкова много завои, че дори задминаването на коли и разминаването е затруднено. Какво остава за тировете?

    Предполагам "калинката" е погледнала картата на България и е взела решение "Ще отклоним движението по този път".

    Да бяха търсили решение да не затварят другия път напълно, ами само определени платна и движението да си върви. Както правят в Германия, където магистралите не се затварят напълно за ремонт, а само частично-определени платна, и движението си върви по другите платна. Стават задръствания в рамките на 2-3 километра, където движението е на 1 платно, но не е такава катастрофа като пред Петрохан сега.

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8642 Неутрално

    Гледайте Бойку, той ша ви оправи.

  22. 22 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#9] от "ТНТ":

    Умните мъже се въздържат от спор. Все някога идва момент в който жената започва сама да си противоречи...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK