По обходите на затворения Е-79 е ад, но, изглежда, нищо не може да се направи

Един от най-бавните и сложни за взимане завои се намира на разклона за т.нар. "Исторически път".

© Георги Пауновски

Един от най-бавните и сложни за взимане завои се намира на разклона за т.нар. "Исторически път".



Избори 2022

Затварянето на международния път Е-79 между селата Ребърково и Лютидол, заради което не може да се ползва целият участък между Ботевград и Мездра, и пренасочването на трафика по обходни маршрути създаде много неудобства на шофьорите както на товарни автомобили, така и на леки коли. Проблемът се задълбочава от факта, че с въвеждането на т. нар. зелени коридори за тежкотоварния трафик като мярка срещу разпространението на COVID-19 от април беше отменена практиката тировете да се спират по автомагистралите и натоварените пътни направления в пиковите часове в петък и неделя, както и при поредица празнични дни.


Леките катастрофи по алтернативните маршрути са ежедневие, като не липсват и тежки. Преди седмица (на 24 юни) беше последният тежък инцидент - тогава пътят през прохода "Петрохан" остана затворен за няколко часа и се образуваха километрични колони. Не липсват и критики за организацията на движението. "Дневник" събра основните реакции и потърси коментар от Агенция "Пътна безопасност" (АПИ).

По обходите на затворения Е-79 е ад, но, изглежда, нищо не може да се направи

© Георги Пауновски


От агенцията се извиниха на шофьорите за причиненото неудобство, но уточниха, че няма как пътят между Мездра - Ботевград да стане двойно по-широк, без да се спре движението по него. Според плановете участъкът между Ребърково и Лютидол няма да може да се ползва до средата на ноември.


Организацията


От АПИ уточняват, че с цел с цел повишаване безопасността движението на камиони над 12 тона е еднопосочно по двата обходни маршрута, като през прохода "Петрохан", преминават тежкотоварните превозни средства, пътуващи от Видин към София, а през Искърското дефиле тези от София към Видин.




Проверка на "Дневник" на Петрохан в събота (27 юни) показа, че дори при ненатоварен трафик минаването през прохода изисква железни нерви и търпение. Колоните зад тировете се движат с не повече от 30-40 км/ч, като на няколкото завоя, приличащи на култовата "Фиба" от състезанието в Монако на "Формула" 1, тя пада до под 10 км/ч. Не е по-различна ситуацията и в Искърското дефиле.

Карта на обходните маршрути

© Агенция

Карта на обходните маршрути


От пътната агенция предлагат също алтернативен, но по-обиколен маршрут за шофьорите на тежкотоварни камиони, като отклоняването от сегашното трасе в посока София става при Монтана, като се използва второкласният път II-13 през Борован - Бяла Слатина - Долни Дъбник, а след това през Луковит - Ябланица се излиза на автомагистрала "Хемус". За пътуващите в посока Видин последователността е обратна.


В бъдеще време


От АПИ уточниха, че в момента се ремонтира и третокласният път III-103 Мездра - Роман - Златна Панега и със завършването на строителните работи в началото на септември той също ще може да се използва като алтернативен маршрут от най-тежките камиони.


Според публикации в социалните медии в банкетите по двете обходни трасета има пясък, камъни, листа и клонки, които не позволяват използване на цялото пътно платно. За Петрохан пък се твърди, че има стеснение на лентите в новоремонтирания участък.

По обходите на затворения Е-79 е ад, но, изглежда, нищо не може да се направи

© Георги Пауновски


От пътната агенция заявиха пред "Дневник", че след края на зимния сезон банкетите и пътните принадлежности на двете трасета са почистени от камъни, пясък и инертни материали. Нещо повече, за осигуряване на по-добра видимост се почиствала и крайпътната растителност.


Що се отнася до габарита на най-прясно ремонтирания участък през "Петрохан" (от разклона за Годеч до най-високата част на прохода), се посочва, че платното е с ширина 6.50 метра извън населените места и с допълнителни уширения на габарита в завоите съгласно нормативните изисквания.

Избори 2022

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK