Това е съдържание, създадено от маркетинг студио Storio по задание на партньор на "Икономедиа".


"Тракия" е най-опасната магистрала в цели Европейски съюз, каза днес пред Би Ти Ви Богдан Милчев от института по пътна безопасност. Коментарът му беше по повод 40 дни от инцидента с камион на магистралата, при който загинаха шестима души.


Милчев добави, че на тази отсечка (между 156-и и 208-и км.) от 2015 година до юни 2020 година са загинали 16 души. Без да се броят последните жертви. Според него инцидентите със загинали започват през 2015 година, три години по-късно максималната скорост там е ограничена на 90 км/ч, но тежките катастрофи продължават. Ремонт на участъка ще започне през септември.


Милчев смята, че е нужно в новия Закон за движение по пътищата, за който се говори от повече от пет години, да бъде записано, че при инцидент отговорността се носи от доставчика на транспортната система. Наскоро в отговор на въпроси от "Дневник" от пътната агенция отрекоха състоянието на пътя да има вина за серията катастрофи в тази част на "Тракия". Разследването по случая все още е на твърде ранна фаза, за да е ясно кои са факторите, довели до трагедията.


Според Богдан Милчев формираната след инцидента край Своге Държавна агенция за безопасност на движението по пътищата не си върши работата, като за две години още не е създала единна информационна система на базата, на която да се прави оценка на риска. Като проблем Милчев вижда и факта, че след пет години обсъждания все още няма нов Закон за движение по пътищата.

Подробности във видеото

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 10 Любопитно

    И с нея се гордее...КОЙ?👮‍♂️🐮🐷🐮👮‍♂️

    Много съм прост
  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6412 Любопитно

    До коментар [#1] от "Шака Зулу":

    Да. Интересно е, кога е построена тази отсечка между 156-и и 208-и км, кой я е построил и кой я е приел в експлоатация?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 10 Любопитно

    До коментар [#1] от "Шака Зулу":Да. Интересно е, кога е построена тази отсечка между 156-и и 208-и км, кой я е построил и кой я е приел в експлоатация?
    —цитат от коментар 2 на Незнайко в Слънчевия град


    ТОЙ👮‍♂️🐮🐷🐮👮‍♂️

    Много съм прост
  4. 4 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1453 Весело

    Магистрала ли ?!
    Неее, тва е "Боко"страла !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  5. 5 Профил на und16569194
    und16569194
    Рейтинг: 60 Неутрално

    Бойко Борисов се хвали с ремонтите по магистралите

  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    "Според Богдан Милчев формираната след инцидента край Своге Държавна агенция за безопасност на движението по пътищата не си върши работата, като за две години още не е създала единна информационна система на базата, на която да се прави оценка на риска."

    Тази държавна агенция не беше създадена да свърши някаква работа , а трябваше да се намери топло местенце за гепаджийката малина, която преди това отговаряше за водния цикъл. Обичайна практика на шайката за нищоправене!

  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2579 Неутрално

    И с нея се гордее...КОЙ?👮‍♂️🐮🐷🐮👮‍♂️
    —цитат от коментар 1 на Шака Зулу


    Всяка реч на говорящата глава с форма на Тиква започва така:
    -Ние/АЗ пострОихме магистрали, санирАхме блокове, за да може българския народ... да се пребие на спокойствие!
    Допълнението е мое, защото тиквун никога няма да си признае, че половината пари влизат в чекмедже. Затова магистралата не е магистрала, санировката е евтин стиропор и всичко е 50%!
    О С Т А В К А!

  8. 8 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Добро утро! В Блъгария няма един път, който да може да се нарече магистрала, такива, каквито има нявсакъде в Европа, включително и в Сърбия. Но за сметка на това, ограничението ни е едно от най-високите в Европа.

  9. 9 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2579 Неутрално

    Добро утро! В Блъгария няма един път, който да може да се нарече магистрала, такива, каквито има нявсакъде в Европа, включително и в Сърбия. Но за сметка на това, ограничението ни е едно от най-високите в Европа.
    —цитат от коментар 8 на zero_day


    оГРАНИЧЕНИЕ ли?
    Лично той вдигна ограничението на 140!
    В нормалните ДЪРЖАВИ започнаха да намаляват скоростта на 120!

  10. 10 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Когато съм с велосипед по извънградско забелязвам "подробности". На всеки километър или по-често и на всяко кръстовище има паметник на загинали при катастрофи. По магистралите инцидентите са поне десет пъти по-малко.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  11. 11 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Там не е позволено на всеки да си изпляска надгробна плоча. Това е причината.

  12. 12 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Заглавието би трябвало да бъде "Как корупцията пряко взима животи."

    #оставка
    #стабилност
    #хубавое
    #гарантираноотгерб
    #гражданистухли

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  13. 13 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Докато няма персонална отговорност - все тая. Държавата само ще прелива пари от нашия джоб пак в нашия джоб.

  14. 14 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":

    БКП - първо през другаря Тодор Живков, после чрез другите другари като Сергей и най-накрая чрез най-успешният проект на ДС - Бойко

    Не ме търсете преди обяд
  15. 15 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Това е единствената отсечка строена от БСП. За това й никога не я споменават, а плюят на общо основание по магистралите строено от ГЕРБ.

  16. 16 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1102 Неутрално
  17. 17 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2421 Весело

    До коментар [#1] от "Шака Зулу":Да. Интересно е, кога е построена тази отсечка между 156-и и 208-и км, кой я е построил и кой я е приел в експлоатация?
    —цитат от коментар 2 на Незнайко в Слънчевия град


    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":
    А също така и кой, през последващите години, я поддържа. Нали?! ;)

  18. 18 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 591 Неутрално

    ЗА пътното и магистрално проектиране и строителство има много задължителни правила и норми , които нормалния среден гражданин не знае !
    Само един от многото закони при земните насипи насипи например - там изграждането на независимо колко метра височина преди полагане на асфалтовата конструкция е забранено дори при нулеви , да не говорим за минусови температури !
    Което не се спазва често у нас и пролетта се размразяват тези участъци под асфалта , което води до образуване на неравности ! !
    Точно това става при ускореното "строителство " на Тракия , с което се хвалеше тогава Баце .
    Дължината на "вълнообразно " изпълнения участък е над 70-80 км. и е само на дясната лента на магистралнито платно , затова повече от движението е само в лявата част , която е за изпреварване !
    И можете да си представите тогава какво се получава ! ? !

  19. 19 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4068 Неутрално

    Това не е магистрала, а жалка имитация на скоростен път.

  20. 20 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Лично той вдигна ограничението на 140!
    В нормалните ДЪРЖАВИ започнаха да намаляват скоростта на 120!
    —цитат от коментар 9 на Alexander97


    ДОЛУ РЪЦЕТЕ ОТ ОГРАНИЧЕНИЕТО!
    Ако има нещо добро, което безспорно да е направено от Бате, то това е именно вдигането ба наксималните скорости. Ако имаш съвременна кола, в изправно състояние, спокойно може и с 200 да караш, в зависимост от времето и пътната обстановка. Ако караш таралясник, преживял не един и два полуразпада, се съобразявай с възможностите.
    Най-идиотското нещо, би било, да мерим всички с една мярка и да им налагаме еднакви условия.

  21. 21 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    " Наскоро в отговор на въпроси от "Дневник" от пътната агенция отрекоха състоянието на пътя да има вина за серията катастрофи в тази част на "Тракия". Разследването по случая все още е на твърде ранна фаза, за да е ясно кои са факторите, довели до трагедията."

    Има си хас хора, спуснати на измислени служби за многохилядни заплати и далавери да отговорят, че отговорност за многото смъртни случаи на този участък от пътя се носи от фирмите на управляващите......

  22. 22 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivanpopov":

    Колата добре, а шофьорите мислиш ли, че са на ниво, за да карат с такива скорости? Половината нямат никаква пространствена ориентация и не следят какво става отпред (за отстрани и отзад изобщо не смея и да си мечтая), другата половина се изживяват като кръстоска на Фитипалди, Кеке Розберг, Шумахер и Сена... Нима в останалата част на Европа имат по-лоши пътища и по-неадекватни шофьори от нас?! Или може би там колите им са по-зле, та затова масово ограниченията са по-ниски?!

  23. 23 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivanpopov":

    Това въобще не е вярно, скоростта сама по себе си не е опасна, но когато имате много голяма разлика между скоростите (или посоките, но това на магистрала е избегнато) на различните участници в движението, се създават огромни предпоставки за инциденти. Някой таралясник вдясно с 80 и някой летящ с 200 в лявата лента са 120 км/ч разлика, което не оставя никакво време за реакция, а е повече от наивно да се вярва, че всички на пътя са идеални. Най-безопасно е всички да се движат с приблизително еднаква скорост, а винаги ще има поне камиони с максимум 90-100.
    Освен това магистралите са в лошо състояние, проектирани са за по-ниска скорост (колко са дълги ускорителните ленти, колко остри са завоите и т.н.) и шофьорите далеч не са с немска дисциплина.

    Не ме търсете преди обяд
  24. 24 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5659 Весело

    ""Тракия" е най-опасната магистрала в Европейския съюз"

    Не-е-е, посягат на най-милото на Борисов

  25. 25 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    @zero_day, tulup: И двамата сте прави, по своему. За това, скоростта беше вдигната с 10км/ч на магистрала и само с 5 на извънградско. За града, както си беше 50, така си остана. И това, че има кретени, дето не знаят на кой свят са, но сядат зад волана, не означава, че трябва да се свалят всички шофьори на техното ниво, за да не би да стане нещо. Напротив, трябва да има санкции както за тези, дето строят пътища и организират движение с конфликтни точки, така и за тези, дето създават ПТП или предпоставки за него, за да бъдат отстранявани овреме от улиците. Като имаме ограничение от 50 и червен светофар, какво помогнаха те на Милен Цветков?

  26. 26 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Затова никой не искаше да я довърши 😄

  27. 27 Профил на aleksandar yordanov
    aleksandar yordanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не беше ли и НАЙ СКЪПАТА магистрала?!

  28. 28 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Обилното хранене само с асфалт през последните 30 г доведе до сериозни умствени увреждания. Автомобила се превърна във връх в ценностната система на изпреварвайки майка, баща, жена, деца и себе дори. Хора не си плащат здравните осигуровки, не си ремонтират покрива но влагат в 20 годишни БМВ-та за да могат да летят с колата.
    Трудно ще се излекува това мозъчно увреждане.

  29. 29 Профил на BezEmotsia
    BezEmotsia
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Заглавието би трябвало да бъде "Как корупцията пряко взима животи."#оставка#стабилност#хубавое#гарантираноотгерб#гражданистухли
    —цитат от коментар 12 на danvan


    А как ще "тълкувате" факта, че жертвите по пътя на годишна база са два пъти по-малко в сравнение с всяка година през периода от 1968 до 2009 год.

    По вашата "логика" корупцията е намаляла поне два пъти, в сравнение със "славните соц. времена и времето на БСП + ДПС", което сигурно е истина.

  30. 30 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    ...Хора не си плащат здравните осигуровки, не си ремонтират покрива но влагат в 20 годишни БМВ-та за да могат да летят с колата...
    —цитат от коментар 28 на Anton Andonov


    Именно 20 и повече годишните BMW-та са най-яките! Новото им производство е с "еко" двигатели, дето не издържат и 300К, заради икономии и псевдо-екология. Да не говорим, че са се грижили много повече за джоба на застрахователя, отколкото за комфорта на шофьора и пътниците.

  31. 31 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    А този “Институт” за пътна безопасност някой признал ли го е за институт или са поредните самозванци, решили че са намерили евтин начин да изкарват пари!?

  32. 32 Профил на Michael JordanFriend4295
    Michael JordanFriend4295
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Винаги магистралите се обвиняват,
    а тези, които ги ползват, ги забравят.

    Пътищата са прекрасни,
    но шофьорите са ужасни.

  33. 33 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4331 Неутрално

    "Гарантирано от ГЕРБ"

  34. 34 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4331 Любопитно

    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Един познат ми каза , че при приемането на магистралата са отчетени с два километра повече- десетки милиони още окрадени!

  35. 35 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Боже, Борисов не спира да я хвали, а тя се оказа опасна.

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":

    И кой не потърси 12 ГОДИНИ изпълнителя да си оправи дефектите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#10] от "ecb21545211":

    ЛЪЖЕШ! Няма как да караш колело по магистрала. ХАЙДЕ ПО-УМНО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivanpopov":

    БЕЗУМНИК !!!
    ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#21] от "samoedin":

    Само дето втората катастрофа с ТИР на СЪЩОТО МЯСТО ГИ ОПРОВЕРГА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#24] от "pet_fire":

    След онова чекмедже.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#29] от "BezEmotsia":

    Обяснил съм го как- СТЪКМИСТИКА !!! ПО ГЕРБЕРАСТКИ !!!
    ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2579 Неутрално

    Когато съм с велосипед по извънградско забелязвам "подробности". На всеки километър или по-често и на всяко кръстовище има паметник на загинали при катастрофи. По магистралите инцидентите са поне десет пъти по-малко.
    —цитат от коментар 10 на ecb21545211


    Е, и?
    Това, което тук се води за магистрала е едно грубо подобие на оригинала!
    Това нещо веднага след построяването се нуждае от ремонт и подобрения!
    Къде са площадките за почивка?
    За тоалетните да не питам!
    За инцидентите не повдигай въпрос, защото никога няма да получиш отговор колко са по вина на пътя/магистралата!

  43. 43 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 409 Неутрално

    По времето на бай Тошо,разни емисари на западните автомобилни гиганти идваха в България и го молеха да разреши вноса на западни автомобили.А той им отговаряше,че нямаме пътища за техните автомобили.А те пък от своя страна го посещаваха,че и пътища ще ни построят.Вдднага след него бе разрешен вноса на всякакви таратайки и започна строителството на пътища,като за таратайки за залогът не те да карат по тях а само за да ги експлоатират.Пука му на запада за жертвите на катастрофи в България.То ако беше така щеше да има контрол и по вноса на автомобили и по строителството на магистрали.Ама се вижда,че няма.А жертвите,Бог да ги прости и до сегашните и бъдещите.Дано са по малко.

  44. 45 Профил на biz58591165
    biz58591165
    Рейтинг: 73 Неутрално

    До коментар [#1] от "Шака Зулу":Да. Интересно е, кога е построена тази отсечка между 156-и и 208-и км, кой я е построил и кой я е приел в експлоатация?
    —цитат от коментар 2 на Незнайко в Слънчевия град


    Знам накъде биеш, но амо след няколко години от 208 до 240км ще е същата, за сега не е толкова зле, защото е с няколко години по-нова. А тя е построена и приета от най-личния магистрален строител на републиката. Също така отсечки, ремонтирани съвсем скоро по старата част на Тракия са трагични. По-важното е чие е задължението да се поддържа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK