Стимули за екоколи, нов закон и още държавни мерки за пътната безопасност до 2030 г.

Стимули за екоколи, нов закон и още държавни мерки за пътната безопасност до 2030 г.

© Георги Пауновски



Въвеждане на стимули за покупка на нови автомобили. По-строг контрол на техническото състояние на регистрираните превозни средства втора ръка. Нови коли и оборудване за МВР. Приемане на нов Закон за движение по пътищата и търсене на варианти за по-бързо налагане на санкциите. Това са само част от мерките залегнали в новата държавна стратегия за повишаване на пътната безопасност в следващите десет години (2021-2030 г.). Тя е с обем 184 страници, като още 79 е планът за нещата, които трябва да се свършат през първите три години.


Стратегията е изработена от създадената в края на 2018 година Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", вече е минала през обществено обсъждане и до няколко седмици би трябвало да бъде утвърдена от Министерски съвет.


Това е трети подобен рамков документ, като целта на предишната "Националната стратегия за подобряване безопасността на движението по пътищата на Република България за периода 2011-2020 г." - намаляване на жертвите с 50%, не е постигната и в края на периода те са едва с 20 на сто по-малко. Така през миналата година по пътищата в страната са загинали 628 души, при цел 427 жертви (виж графиката). Според данните средно годишно загиват 226 водачи, 184 пътници и 145 пешеходци.



Финансови стимули за екоколи до 2023 г.




За формулиране на държавна политика за обновяване на автомобилния парк в плана за реализация на стратегията е даден срок до края на 2023 година. Като аргумент за стъпки в тази посока се отбелязва, че процентът на загинали при катастрофи спада двойно - от 5.58% при автомобили с първоначална регистрация преди 1990 г. на 2.27 на сто при такива, произведени след 2010 г.


Според стратегията до края на 2023 г. би трябвало да се въведат стимули за покупка на електромобили като безплатно паркиране в синя и зелена зона, безплатни зарядни станции, данъчни облекчения и субсидии. Предвижда се и въвеждане на рестрикции за най-замърсяващите превозни средства. Контролът по отношение на регистрацията на употребявани автомобили пък трябва да стане по-строг още до края на следващата година.


Стимули за екоколи, нов закон и още държавни мерки за пътната безопасност до 2030 г.


Краят на 2021 година е посочен и като срок за изготвяне на проект на нов Закон за движението по пътищата. В последните години такъв се подготвяше на няколко пъти, но всички приключваше с поредната промяна в настоящия.


Проучвания търсят факторите за катастрофите


Сериозно внимание в стратегията е отделено на анализ на факторите за пътните инциденти. В нея е посочено, че "поради дефицит на пълни данни за механизма на ПТП, често основната тежест се поставя върху водача, без да се изследва напълно връзката между поведението му и други важни характеристики на средата. Ето защо, причинно-следствените зависимости между действията на участниците в движението и настъпил пътен инцидент все още не може да бъдат изцяло разкрити".


С цел получаване на по-цялостна картина предстои до 2023 година да започне да се прилага "оптимизирана методология за обследване на ПТП, интегрираща всички основни и съпътстващи причини за настъпване им - път, водач, превозно средство".



Освен това се предвижда да се съберат данни за това какъв процент от превозните средства спазват ограниченията на скоростта, колко от пътниците, използват предпазни колани, каски за мотоциклетистите и системи за обезопасяване на деца. Ще се търси и информация колко от водачите използват мобилни електронни устройства зад волана.


Планирани са и изследвания на мотивите за рисково поведението на водачите и пешеходците. Предстои и анализ на времето, за което службите за спешна помощ реагират на сигналите за катастрофи. Според данни на Световната здравна организация съкращаването на времето за пристигане от 25 на 15 минути може да намали смъртните случаи с една трета.


Либерален закон, слаба ефективност на наказанията


В стратегията се отчита, че превишената или несъобразена с пътните условия скорост е основен фактор за настъпване на катастрофи, а българското законодателство в тази насока е едно от най-либералните в ЕС.


Сериозни критики има и към ефективността на налагане на санкциите за нарушения по Закона за движение по пътищата. Сегашният ред се счита за бавен и неефективен и пораждащ чувство за безнаказаност. Всъщност първи стъпки в тази посока вече бяха предприети, след като кабинетът прие идеята на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" и Министерството на вътрешните работи глоби за нарушения на пътя да се налагат само с фиш, вместо с фиш и акт, както е сега. Планираната промяна обаче среща доста критики, включително от КПКОНПИ. Стратегията предвижда сериозна промяна да има да края на 2021 година.


Стимули за екоколи, нов закон и още държавни мерки за пътната безопасност до 2030 г.

© Георги Пауновски


Част от стратегията е и промяна на цялостната концепция за провеждане на обучението на кандидат-водачите и начинът за получаване на шофьорска книжка. Срокът за това отново е 2021 година.


В стратегията се отбелязва, че приблизително 1.35 милиона души загиват по света в катастрофи всяка година. Европа е начело в класацията за най-безопасни пътища със средно 49 загинали на един милион души. Африка е на последно място с над 260, като данните са на СЗО за 2019 г.


От 2010 г. до днес средногодишното намаление на броя на загиналите по пътищата на ЕС вследствие на ПТП е над 2%, което се равнява на общо намаление от около 20% при целево към 2019 г. от 43%.

Коментари (137)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5307 Неутрално

    Докато не се пребори корупцията няма да се оправим.
    Корупция в полиция, ИААА(ДАИ) , прокуратура, съд.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    //Корупция в полиция, ИААА(ДАИ) , прокуратура, съд.//
    =================
    Саакашвили уволни всички милиционери и създаде полиция, Грузия една от най-корумпирана страна, сега е пример за подражание.

  3. 3 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 832 Неутрално

    ТИКВЕНИТЕ ДОРДЕ СТРОАТ ПЪТИЩА И ПО ЛОШО ЩЕ СТАВА , А ТИЕ ЗАКОНИ СА ЗА БАЛЪЦИТЕ ДЕТО ТРЕБЕ ДА ПЪЛНАТ ЧЕКМЕДЖЕТА НА БОКО И НА ПРИСЛУГАТА МУ

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5307 Неутрално

    До коментар [#2] от "LudLustrator":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Гледам тая графика и се чудя коя година увеличиха максималната скорост по магистралите.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  6. 6 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Проблема с електрическите коли е, че никой не иска да ги купува. Клиентите с пари търсят предимно джипове и това ясно се вижда от автомобилните производители. Дори Алфа Ромео и Шкода започнаха да правят SUV.

  7. 7 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1673 Весело

    До коментар [#6] от "moreee":

    Ще имаш много здраве от арменския поп. Купуват се и още как. Това че не са популярни в Родината, съвсем не означава че важи за целия останал свят.

    За стратегията. Радостно е че най-сетне, се обръща внимание на пушещите таралясници дето се търкалят по пътищата. Броят им трябва осезателно да намалее.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  8. 8 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 893 Неутрално

    А как ще борим егото на българският водач на МПС?

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    А как ще борим егото на българският водач на МПС?
    —цитат от коментар 8 на truly


    Никак. Безумните изпреварвания и наглите паркирания са ежедневие.

    Еретик
  10. 10 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    До коментар [#6] от "moreee":Ще имаш много здраве от арменския поп. Купуват се и още как. Това че не са популярни в Родината, съвсем не означава че важи за целия останал свят.За стратегията. Радостно е че най-сетне, се обръща внимание на пушещите таралясници дето се търкалят по пътищата. Броят им трябва осезателно да намалее.
    —цитат от коментар 7 на tsyrvulan


    Абсолютно си прав, но за целта трябва да има изградена инфраструктура. След няколко години на колебания и аз реших да се включа в електрическата "революция". От миналата седмица съм 100% електрически. Купих Renault Zoe и сега дори след само една седмица съм убеден, че никога повече няма да купя кола с ДВГ. Колата като сравнителна цена струва повече за да я купиш когато сравняваш със същият клас бензинови/дизелови коли, но....и това е голямо НО. Има 8 години или 100 000 мили (160 000 км) гаранция на батериите. Годишен сервиз е £87 паунда (първите 3 години е безплатен) плюс тук в Шотландия има стотици зарядни които са безплатни (годишна такса £20.00 паунда за карта с чип)
    Дори ако зареждам у дома, нощната тарифа е 0.8 пенса за Киловат, така че зареждам за £3.20 и покривам 250 мили на едно зареждане. По груби изчисления само разликата между бензин/дизел при карани 10000 мили на година е от порядъка на £120/130 на месец. Застраховката е просто смешна в сравнение с нормална кола и няма и пътна такса.
    С една дума ако събереш всичките спестявания разликата в цената се изплаща в рамките на 18/24 месеца и след това е направо без пари за да караш.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  11. 11 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#6] от "moreee":Ще имаш много здраве от арменския поп. Купуват се и още как. Това че не са популярни в Родината, съвсем не означава че важи за целия останал свят.За стратегията. Радостно е че най-сетне, се обръща внимание на пушещите таралясници дето се търкалят по пътищата. Броят им трябва осезателно да намалее.
    —цитат от коментар 7 на tsyrvulan


    1.6% са в света .. В комунистическата Китайска Народна Република, благодарение на мерките на властите има най-много.

    А авторитаристи, като Путин гръмко се заканват, че щели спрат и забранят всички останали коли и щели били да оставят ,само електрическите.
    -------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа .. 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    ---------------------
    Руската опозиция , с публикациите си иска хората да се замислят за кремълската линия - за ограничения и дотации..

    Електромобили си купуват, така или иначе богати хора .. защо им се дават за капак и дотации?
    Олигарсите си купуват трета, или четвърта кола "за паркиране" - защото в центъра за електроколи е било свободно и имали резервирани паркинги ..
    През останалото време си търкалят с джипката навред ..

    Каква е ползата на обществото, ако на олигарха му платим 20% от електромобила, дето му е трета кола и му дойде тънкаж?

  12. 12 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#6] от "moreee":Ще имаш много здраве от арменския поп. Купуват се и още как. Това че не са популярни в Родината, съвсем не означава че важи за целия останал свят.За стратегията. Радостно е че най-сетне, се обръща внимание на пушещите таралясници дето се търкалят по пътищата. Броят им трябва осезателно да намалее.
    —цитат от коментар 7 на tsyrvulan


    Това отдавна бе запланувано..
    За големите градове поне - да минат на електробусове и електромобили.

    Пилотен проект - София .. строи се нисковъглеродна ВЕИ мощност, от където могат да се отопляват и половината домакинства на града с топла вода.
    А енергията ще отива за електромобили.

    При нейното производство, няма да се ползват изкопаеми , фосилни горива , а алтернативни източници.
    За това София кандидатства и успя да получи 700 милиона по "Околна среда" от ЕС.

  13. 13 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#6] от "moreee":Ще имаш много здраве от арменския поп. Купуват се и още как. Това че не са популярни в Родината, съвсем не означава че важи за целия останал свят.За стратегията. Радостно е че най-сетне, се обръща внимание на пушещите таралясници дето се търкалят по пътищата. Броят им трябва осезателно да намалее.
    —цитат от коментар 7 на tsyrvulan


    Това отдавна бе запланувано..
    За големите градове поне - да минат на електробусове и електромобили.

    Пилотен проект - София .. строи се нисковъглеродна ВЕИ мощност, от където могат да се отопляват и половината домакинства на града с топла вода.
    А енергията ще отива за електромобили.

    При нейното производство, няма да се ползват изкопаеми , фосилни горива , а алтернативни източници.
    За това София кандидатства и успя да получи 700 милиона по "Околна среда" от ЕС.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#10] от "padrino":

    Аз също се ориентирам към електромобил. За сега Тойотата ми върши добра работа, но наближава времето да я пратя в заслужен отдих. Така че следя електрическите модели на различните производители. Не съм голям шофьор, нито съм автомобилен фен или нещо от сорта. За мен колата е средство за придвижване от точка А, до точка Б и обратно. Надявам се, със засилването на конкуренцията, цените да паднат, така че да може изгодно да се купи сносен ел. автомобил.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  16. 16 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Имаме почти еднакъв брой загинали от катастрофи и от ковид ... заради второто спира цялата държава и обръщаме живота си наопаки, заради първото ... нищо.
    А това електромобилите е пълна измислица. Да стимулират хората да си купуват читави нови коли, а не 50% по скъпи електромобили с липсваща инфраструктура! На еко ли ще се правим ... докато си изсичаме сами горите и горим боклуците на Ервопа?

  17. 17 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Любопитно

    До коментар [#10] от "padrino":Аз също се ориентирам към електромобил. За сега Тойотата ми върши добра работа, но наближава времето да я пратя в заслужен отдих. Така че следя електрическите модели на различните производители. Не съм голям шофьор, нито съм автомобилен фен или нещо от сорта. За мен колата е средство за придвижване от точка А, до точка Б и обратно. Надявам се, със засилването на конкуренцията, цените да паднат, така че да може изгодно да се купи сносен ел. автомобил.
    —цитат от коментар 15 на tsyrvulan


    Аз бях обратното на теб, винаги съм карал висок клас коли, но сега....откровенно това ми решение беше най-доброто което съм взимал за кола. Имах много колебания (отне ми повече от година и много проучвания и "образование") но сега не съжалявам за една секунда. Вчера ходихме на"дълъг" път. Покрихме 380 мили (611 км) и това пътуване ми струваше £5.80 🤣🤣🤣 Ако беше с колата на съпругата ми ( 2015 г Е клас) щеше да бъде към £50.00 паунда, тоест струваше ни 10 пъти по малко. На обяд докато обядвахме колата се "дозареди" с това което бяхме ползвали за да стигнем. Полвинката в началото мислеше, че съм полудял когато смених моята кола, но сега и тя иска 🤣🤣🤣
    Утре отиваме да гледаме, за да сменим и нейната кола.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  18. 18 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    [quote#10:"padrino"][/quote]

    В България тия коли струват по 60 хиляди лева.За тия пари можеш да си купиш луксозният вариант на лимузината на Шкода-Супърб.Освен това ако ти свърши заряда на батерията единственият вариант е да викаш "Пътна помощ ".

  19. 19 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#10] от "padrino":Аз също се ориентирам към електромобил. За сега Тойотата ми върши добра работа, но наближава времето да я пратя в заслужен отдих. Така че следя електрическите модели на различните производители. Не съм голям шофьор, нито съм автомобилен фен или нещо от сорта. За мен колата е средство за придвижване от точка А, до точка Б и обратно. Надявам се, със засилването на конкуренцията, цените да паднат, така че да може изгодно да се купи сносен ел. автомобил.
    —цитат от коментар 15 на tsyrvulan


    Има огромно количество модели - какво не ти харесва?

    "Фолксваген Груп" имат 14 модела

    https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2018/11/an-electrifying-range-of-models.html

    КИА, има Хюндай има, Фиат имат ..
    Вземай една за ушите и карай, докато друг ще ви плаща за инфраструктура, за енергията и за част от стойността на колата.

    Когато електричките станат 30% от парка и се окаже, че няма кой да плаща акциз в хазната, няма веч да има "дайте всички, обществото , да дадем на електро шофьорите " а ще си ги натоварят с данъци, акцизи и всеки всичко ще си плаща, като поп ..

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Любопитно

    [quote#10:"padrino"]
    —цитат от коментар 18 на Мусаши
    В България тия коли струват по 60 хиляди лева.За тия пари можеш да си купиш луксозният вариант на лимузината на Шкода-Супърб.Освен това ако ти свърши заряда на батерията единственият вариант е да викаш "Пътна помощ ".[/quote]

    Както написах инфраструктурата е много важна, тук при мен няма проблем, има зарядни станции навсякъде. Ако искам да отида до Лондон например, между Единбург и Лондон има над 600 зарядни станции само по коридора на М6 магистралата. Просто е невъзможно да останеш без ток.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Не се повдига въобще въпрос за неграмотните цигани-шофьори.....

  27. 27 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    [quote#22:"padrino"][/quote]

    За Великобритания може и да е изгодно да имаш елавтомобил,за България все още не е.Тук данъците не са толкова високи, а и разликата в цената може да се избие след поне 10 години каране.
    Иначе нямам нищо против елавтомобилите,защото няма какво да им се разваля толкова.

  28. 28 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Стимулацията на еко коли е поредния начин да се обира народа. По този начин се крадат пари от тия които имат по малко към 1% процент по върха. Стимулира се потребление на коли от порядъка на 70 - 100 бона и като се замисли човек, кой може да си купи подобна кола освен тия които са по върховете на веригата. Значи се краде от всеки надолу за да се облагодетелстват тия които са отгоре. Просто и ясно наречено е зелен социализъм и зелена мафия.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  29. 29 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#10] от "padrino":

    "След няколко години на колебания и аз реших да се включа в електрическата "революция". От миналата седмица съм 100% електрически"

    Поздравления! И аз съм така от 10 години за градско, Шевролет Волт, почти само на тол, 99.9999999%. От 3 месеца и на дълги ваканции ходя с електрическа кола, Тесла Модел S, 75D. Заряднните станции са навсякъде, а в къщи имам 2 бързи зареждачки, 4 киловата и 11 киловата. И 7.5 киловатов соларен панел на покрива. Тока ми е безплатен, бензин не съм зареждал от 7 месеца.

    На практика дворната работа, къмпинга, ремаркето тегля все още с бензинова кола, моят трък, Форд Ескейп Хайбрид, който е все пак хибрид и е бензинов. Но и него ще сменя в следващите няколко години. Или за кибертръка на Тесла, или за Ривиан RT, или Модел X на старо, както позволят финансиите.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Има и друго, който остане без стимули и ограничения ще събере всички пущеши и тровещи недоразумения на пътя от другите страни. Тъй че не може да се чака безкрайно, залога е здравето на хората!Е, някой "тарикати", като Симчо колхозника с дългите еднотипни чаршафи под такива статии най- накрая ще сменят старият и ръждив колхозен Иж с Тата Нано с рязан каталитичен конвертор. Тата Нано, втора употреба, нов внос "Слонът, моя приятел" и Радка Пиратка за сиганската маала в Коми!
    —цитат от коментар 24 на Realist


    По какъв повод си поел сгорещителни напитки веч, приятелю?
    Победата на "Ботев" Пловдив?
    Ако си се нальокал за това - простено да ти е?

    Какво става с новата батерия представена от "Тесла" - успя ли да сметнеш, че е с по-малка енергийна плътност от старата?

    Иначе има огромно количество електромодели - даже и "Лада" от 2011 година има сериен електромобил .. "Лада", както и заводите "Иж", ако не знаеш са френски - на "Рено"

    А първия в света масов, сериен автомобил "Мицубиши Ай" даже вече го спират от производство и ще го заменят с друг модел.

    Като изтрезнееш - опитай пак да споделиш нещо за енергоплътност и за намиране на обеми ..

  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#30] от "simChо":

    "Какво става с новата батерия представена от "Тесла" - успя ли да сметнеш, че е с по-малка енергийна плътност от старата?"

    Не аз съм сметнал старшина, а ти не четеш, не назнайваш езици, не разбираш и елементарни картинки, кото и шимпанзе би разбрало!

    Колко пъти повтори първи клас? Защото вече започвам да се замислям, дали не си най -изявеният випускник на помощното в Карлуково.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Стимулацията на еко коли е поредния начин да се обира народа. По този начин се крадат пари от тия които имат по малко към 1% процент по върха. Стимулира се потребление на коли от порядъка на 70 - 100 бона и като се замисли човек

    Просто и ясно наречено е зелен социализъм и зелена мафия.
    —цитат от коментар 28 на radelmarfx


    Като това за него е трета кола .
    Къде е екологията, къде е икономията?

    Не случайно в олигархична Русия, най са се накоккокържили да дават дотации, да забраняват и ограничават, та да били седнели всички в електромобили..

    За това и цялата пияна русофилна шайка - Реалист и сие - са мобилизирани да тролят по форуми ..
    Руската опозиция пита - с какво печели обществото, когато за електроколите е резервирано място за паркиране в центъра и олигархът си купи трета кола - електромодел , да му стои "за паркиране" .. а обществото му е поело 20% от стойността, дава му белзплатна енергия, строи му зарядни станции?

    Не случайно всякакви Реалисти и прочие пропутинска пасмина - попържат руския народ, че не върви след кумира им Путин в Електрокаризма - и беснеят срещу Навални и срещу опозицията.
    Реалист ги нарича "мърши" и се кълне в Путин!

  33. 33 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    Екектрическа кола много искам, влиза в бюджета, но как да я зареждам? С кабел от балкона? Гаражите в квартала са по-скъпи на квадратен метър от апартаменти, станции за зареждане има в центъра и няколко мола. За свършването на батериите, както сега има в каското услуга да ти докарат гориво, така си има за електрическите да те дръпнат до станция. За над 20 години не ми е свършвал никога бензина, ще се постарая и с тока. И е възможно да се позареди с генератор/въшна батерия, макар и бавно.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#30] от "simChо":"Какво става с новата батерия представена от "Тесла" - успя ли да сметнеш, че е с по-малка енергийна плътност от старата?"Не аз съм сметнал старшина, а ти не четеш, не назнайваш езици, не разбираш и елементарни картинки, кото и шимпанзе би разбрало!Колко пъти повтори първи клас? Защото вече започвам да се замислям, дали не си най -изявеният випускник на помощното в Карлуково.
    —цитат от коментар 31 на Realist


    Простичко е .. ако някога узнаеш тайната на намиране на обем, на геометрични фигури и на тебе ще ти е лесно ..

    Макар че, с твоите алкохолни изцепки разводни Дискусията и напълни навред с алкохолен дъх , за момент ще се отклоня и ще обясня ..

    Ето я старата батерия 2170 (диаметър 21 и вис. 70 мм ).
    Новата клетка е 4680 - 46 мм. диаметър, 80 мм. височина.

    Новата батерия можела била да съхрани 5 пъти повече енергия, поне това се гръмко рекламира ..

    https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/tesla_battery_day.jpg?itok=N_Mni7OR

    Ако сметките ти покажат , стария обем/към новия обем = 5 пъти .. значи и старата и новата батерии имат абсолютно еднаква ефективност.

    Ако си намерил обем на циливдър и сметките ти покажат по-голяма разлика в големината = значи новата батерия има по-малка ефективност..

    И като сравним нов, към стар обем - 5.48, а нова към стара енергия 5.0 , знами новата батерия на "Тесла" има по-малка енергоплътност от старата ..

    Което, ако успееш да се откъснеш от чашката и ако успееш да разбереш, как се смята обем на цилиндър - и ти можеше да си го разбрал..

    Поздрави, Реалист

  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#33] от "fpyyh":

    "Екектрическа кола много искам, влиза в бюджета, но как да я зареждам? "

    Точно ифраструктирата е ключа. Зарядни станции навсякъде. Хубатвото е, че електричеството е навсякъде и станциите се строят лесно и бързо и не струват повече от няколко хиляди евро на парче.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#33] от "fpyyh":"Екектрическа кола много искам, влиза в бюджета, но как да я зареждам? "Точно ифраструктирата е ключа. Зарядни станции навсякъде. Хубатвото е, че електричеството е навсякъде и станциите се строят лесно и бързо и не струват повече от няколко хиляди евро на парче.
    —цитат от коментар 36 на Realist


    "Дайте да дадем" .. нека се бръкне в бюджета, та да им се направят и станции.
    И по села, и в градовете и покрай пътищата ..

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4406 Неутрално

    Всички димящи кошници трябва още на пътя, когато бъдат засечени от КАТ или при сигнал от граждани, да им бъдат сваляни номерата. Чак тогава може да говорим за екостимули, екология и т.н. А реалността е тази: димящ, здраво димящ автомобил, зад него движещ се автомобил на КАТ и, и, нищо не следва.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    Между другото, този който замърсява трябва да си плаща. Въздуха е земен ресурс, както водата например. както си плащаме за консумирането на вода и за изчистването на отпадните води, така трябва да плащаме и за замърсяването на атмосферата. Като тези които замърсяват започнат да плащат, далаверата със старите тарантайки, ДВГ, дизелите и тн бързо ще умре.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3989 Разстроено

    Предлагам Борисов да бъде преназначен за шеф на Агенцията по магистралното строителство , защото е показал на практика своите строителни възможности.......Извън майтапите , никакъв закон няма да оправи нещата при тези пътища , парк и съзнание на всички -управляващи и водачи....У нас се работи от днес сутринта , до днес вечерта , никаква заинтересованост за утрешния ден !

  44. 44 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    До коментар [#42] от "Realist":

    Пълна глупост. Защо трябва да плащаш ресурс който никой не притежава? И ако почнеш да плащаш за замърсяването със СО2, какво е следващото да си плащаш че дишаш ли?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  45. 45 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Стимули, бла, бла, коли на газ има от поне 50г. а никой не ги стимулира !!!

  46. 46 Профил на maria_lovaniko
    maria_lovaniko
    Рейтинг: 5 Неутрално

    “Според стратегията до края на 2023 г. би трябвало да се въведат стимули за покупка на електромобили като безплатно паркиране в синя и зелена зона, безплатни зарядни и субсидии”

    Това не е ли валидно и в момента като практика?

  47. 47 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Любопитно

    До коментар [#42] от "Realist":Пълна глупост. Защо трябва да плащаш ресурс който никой не притежава? И ако почнеш да плащаш за замърсяването със СО2, какво е следващото да си плащаш че дишаш ли?
    —цитат от коментар 44 на radelmarfx


    То вече се започна с плащането на СО2.....виж какво става в Германия от Януари 2021... Такса от 0.10 евро центове за СО2 на всеки литър продаден бензин, дизел или газ използван за зареждане на МПС.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  48. 48 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА"://Корупция в полиция, ИААА(ДАИ) , прокуратура, съд.//=================Саакашвили уволни всички милиционери и създаде полиция, Грузия една от най-корумпирана страна, сега е пример за подражание.
    —цитат от коментар 2 на LudLustrator


    Пожелавам ти да поживееш година-дв-три в този "пример за подражание"! След това, правителство на ДПС, с шефове на КАТ Местан/Николов/Папазов, ще ти се видят върха на правото и реда.

  49. 49 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#17] от "padrino":

    Дълъг път с Рено Зои...? Хм-м-м-м-м... Около 380 мили или приблизително 600 километра. Предполагам, че си карал в рамките на 90-100 км./час, за да минеш около 300 километра с едно зареждане. Ако го натиснеш на 120-130, едва ли ще минеш повече от 200 километра.
    На трифазен ток зарежда за около 2 часа. На бързо зарядно за около 5 часа. Както и да го смятам, доста дълго сте обядвали... ;)

    Лично според мен силата на електрическите коли е в късите и средни разстояния. И особено в наши условия трябва да си правиш добре сметката, че да не останеш някъде. При студена зима биха били проблем, ако те хване времето. Не всички живеят в Калифорния или Великобритания, където температурите са умерени или с малки амплитуди. Не навсякъде има инфраструктура и още по-малко данъчни облекчения. Тоест идеалните условия са не навсякъде и не са постоянни.
    Имам двама познати с Тесла. Единият ходи два пъти до Виена, което си е постижение. Все пак са 1300 километра. С уточнението, че Тесла-та беше качена на репатрак... М-да, сервизът бил там. И все пак да не забравяме, че електрическите коли въобще, ама въобще не се разваляли... ;)

    Бивш tww09306483.
  50. 50 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    Не само, че не си спомням НИКАКВО обществено обсъждане, ами от миналата есен КАТ спря да публикува статистиката за ПТП, която беше единственото смислено нещо, правено от тях за профилактика на нарушенията. Не знам какъв анализ правят, ама поне в това, което публикува комисията на Малина, липсва основният фактор - законите не важат за "нашите хора".

  51. 51 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#42] от "Realist":

    Аха...! Щото акомулаторите са едни такива безвредни. И соларните панели и те са напълно екологични. Или не трябва да споменаваме, че електрическите коли замърсяват като цяло, колкото и другите. Само дето замърсяването е преместено на друго място. Което само по себе си е постижение. Градовете ще са по-чисти.

    Бивш tww09306483.
  52. 52 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    До коментар [#17] от "padrino":Дълъг път с Рено Зои...? Хм-м-м-м-м... Около 380 мили или приблизително 600 километра. Предполагам, че си карал в рамките на 90-100 км./час, за да минеш около 300 километра с едно зареждане. Ако го натиснеш на 120-130, едва ли ще минеш повече от 200 километра.На трифазен ток зарежда за около 2 часа. На бързо зарядно за около 5 часа. Както и да го смятам, доста дълго сте обядвали... ;)Лично според мен силата на електрическите коли е в късите и средни разстояния. И особено в наши условия трябва да си правиш добре сметката, че да не останеш някъде. При студена зима биха били проблем, ако те хване времето. Не всички живеят в Калифорния или Великобритания, където температурите са умерени или с малки амплитуди. Не навсякъде има инфраструктура и още по-малко данъчни облекчения. Тоест идеалните условия са не навсякъде и не са постоянни.Имам двама познати с Тесла. Единият ходи два пъти до Виена, което си е постижение. Все пак са 1300 километра. С уточнението, че Тесла-та беше качена на репатрак... М-да, сервизът бил там. И все пак да не забравяме, че електрическите коли въобще, ама въобще не се разваляли... ;)
    —цитат от коментар 49 на Petleshev


    Не съвсем точно. Почти 90% от станциите са вече на минимум 22 киловата а и все повече стават на 43/50 а дори се появиха вече и 150 киловатови. Реното позволява да се ползва 43 киловатова и от 10% до 90% го зарежда за 30/35 минути. У дома имам 7.5 киловата и същото го зарежда за 6.30 часа. Колкото до скоростта, ограничението е 70 мили (110 км) така, че аз и не карам по бързо, не ми трябват глоби и точки за "спестени" 5/10 минути

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  53. 53 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#40] от "hamiltonf":

    Няма как ГЕРБ или друга управляваща партия да посегне на основното човешко право на електората си! А именно, да кара разпадаща се 20 годишна трошка, на неизвестен брой километри и в опасно техническо състояние!

    Бивш tww09306483.
  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    :Аха...! Щото акомулаторите са едни такива безвредни. И соларните панели и те са напълно екологични. Или не трябва да споменаваме, че електрическите коли замърсяват като цяло, колкото и другите. Само дето замърсяването е преместено на друго място. Което само по себе си е постижение. Градовете ще са по-чисти.
    —цитат от коментар 51 на Petleshev


    Акумулаторите и панелите се рециклират, това което изпушите от ауспуха няма как да се рециклира и превърне в нефт и газ. Електрическите коли не замърсявак като другите, замърсяват много по- малко.

    Виждали ли сте, как се замърсява около нефтена сонда? Давате ли си сметка, колко изпушва танкера да ви кара нефта от другият край на света? А колко рафинерията? За да се произведе всеки един галон (4 литра) бензин/нафта се харчат по 2 киловатчаса ток. А колко изпушва дизеловата цистерна за да ви закара бензина и нафтата на бензиностанцията?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#52] от "padrino":

    Никъде не намирам данни, че такова Рено се зарежда на 90 процента за 30 минути. Или твоето е специална поръчка?
    Колкото до тия зарядни станции, които стават все повече и повече по твои думи... Като им сметна киловатите и мегаватите за разполоагаема мощност - свят ми се завива. Не знам кой и къде го произвежда този ток, за да зареждате безплатно? Да не сте построили комунизма в Шотландия...? ;)

    Бивш tww09306483.
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 59 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    До коментар [#52] от "padrino":Никъде не намирам данни, че такова Рено се зарежда на 90 процента за 30 минути. Или твоето е специална поръчка?Колкото до тия зарядни станции, които стават все повече и повече по твои думи... Като им сметна киловатите и мегаватите за разполоагаема мощност - свят ми се завива. Не знам кой и къде го произвежда този ток, за да зареждате безплатно? Да не сте построили комунизма в Шотландия...? ;)
    —цитат от коментар 57 на Petleshev


    https://www.renault.co.uk/electric-vehicles/zoe/battery.html

    Виж най отдолу, но има значение дали колата е "студена" или "топла", когато батериите се затоплят (от каране) се зареждат почти 20% по бързо. Колкото за "комунизЪма" те отдавна са го постигнали но не го знаят 🤣🤣🤣
    Зарядните станции са субсидирани от правителството. От 2023 няма да са "безплатни" ще имат £1.60 такса за връзка (connection), но след това пак няма да се плаща за самите киловати и това колко зареждаш.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  62. 62 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#59] от "padrino":

    И продължавам да не схващам, защо толкова хубаво нещо трябва да се субсидира?! Щом е толкова хубаво, защо не му плащате пълната цена? :)))

    Бивш tww09306483.
  63. 63 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    Забрана за внос на автомобили втора употреба с марката БМВ и жертвите ще паднат наполовина !

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Весело

    До коментар [#59] от "padrino":И продължавам да не схващам, защо толкова хубаво нещо трябва да се субсидира?! Щом е толкова хубаво, защо не му плащате пълната цена? :)))
    —цитат от коментар 62 на Petleshev


    А бе ти друга работа нямаш ли си в Неделя ами даваш такива идеи? 🤣🤣🤣

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  66. 66 Профил на bpa19354912
    bpa19354912
    Рейтинг: 34 Неутрално

    А забрана регистрацията на коли с десен волан вкючено ли е, както идигитализация на услугите от КАТ ?
    Без дигитализация пак всичко ще е бавно и бавно

  67. 67 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#65] от "padrino":

    Ами какво да правя докато пътувам...? Опънал съм се в един бус и блаженно дремя или зяпам през прозореца. Отивам на конгрес в големия град. И съм си обул обувките с дебели подметки, че да не ме удари токът ако настъпя някоя трамвайна релса...! :)))

    Бивш tww09306483.
  68. 68 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Стимули, бла, бла, коли на газ има от поне 50г. а никой не ги стимулира !!!
    —цитат от коментар 45 на valtoro


    Да бе да не ги стимулира. Самият факт, че цените на газта е толкова ниска на литър, означава че се стимулира. Иначе цените вече щяха да са колкото на бензина...

  69. 69 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#66] от "bpa19354912":

    Мисля, че трудно ще е да се наложи забрана за движение на коли с десен волан. Обаче и понеже такива коли са опасни за движение може да им лепят по една лепенка "40" и да им е забранено да се движат с повече.
    Чувал съм, че в някои европейски държави е почти невъзможно да регистрираш кола с десен волан. Някой запознат ли е как са нещата на практика във Франция, Германия или Австрия примерно?

    Бивш tww09306483.
  70. 70 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2671 Весело

    .....И съм си обул обувките с дебели подметки, че да не ме удари токът ако настъпя някоя трамвайна релса...! :)))
    —цитат от коментар 67 на Petleshev


    И ти си издаде годините след като го знаеш вица за трамвайните релси 🤣🤣

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  71. 71 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#70] от "padrino":

    Е-е-е-е... Аз никога не съм крил, че гоня 50-те.

    Бивш tww09306483.
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  73. 73 Профил на Барба-Ганьос-Тулуп
    Барба-Ганьос-Тулуп
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Като гледам каквинтарги и пърдялници се движат из София не обезпокоявсни от корумпираните КАТ каквито и промени да се гласуват, без решителна саморазправа с корупцията ще е все тая.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 820 Неутрално

    [quote#41:"simChо"][/quote]

    Няма да живеят вечно, споко.

  78. 78 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2199 Разстроено

    По една ТВ преди малко имаше предаване за автомобили. Между тях представиха и един нов френски, електрически, модел 2008 (вместо 208). Беше обявено, че струва около 30000 евро, но държавата дотира 9000, сиреч на купувача му излиза 21000.
    Ей това се нарича стимул, не безплатното паркиране или зареждане, или "намаляване на данъка".
    Ех, моя мизерийо...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  79. 79 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 547 Неутрално

    За оставям Теслата да ме кара по магистралата тук САЩ, но никога не бих и се доверил в изпреварване с влизане в насрещното, тук това не се налага, но в България няма как.
    Според мен трябва да бъде забранено и на всеки 3км да има секция за изпреварване.

  80. 80 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Субсидия за покупка на електромобили, с две ръце. Да не коментираме колко е субсидията у съседите и от север и от юг.

    "България е една от 7-те страни в ЕС, които не предлагат субсидия за електромобил"
    https://www.bgonair.bg/a/5-science/203601-balgariya-e-edna-ot-7-te-strani-v-es-koito-ne-predlagat-subsidiya-za-elektromobil

  81. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    Значи, решенията са три:

    1. Не правиш нищо и при тебе идват най- пушещите и тровещите трахалясници от цяла Европа.

    2. Наказваш използващите старата технология. Слагаш въглероден данък за замърсяването, от който иконономическата активност се срива, защото новата технология все още не може да се мащабира, да замени старата и да осигури нужната активност.

    3. Слагаш поощрения за хората купили по- екологично превозно средство. С времето като технологията улеглне и стане мейнстрийм и масова махаш тези поощрения. Така ускоряваш поне с 10 години новата технология, която става масова и цената и пада.

    До 2-3 години електрическите автомобили ще са по- евтини, по- добри и по- лесни за производство от безиновите. До 3-5 години ще се достигне точката на пречупване при която можеш да наложиш 2, наказания за използващите замърсяваща технология и да започнеш да махаш поощренията (т.3).

    Ако направиш това, всички ще уважават държавата ти, защото новата технология ще е първа при теб и ще си модерен. Ако останеш с 1 ще те съжаляват че си назадничав и ще се превърнеш в боклукчийската кофа на Европа, събираща всички боклуци от държавите сетили се преди теб!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 82 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    [quote#41:"simChо"]
    —цитат от коментар 77 на katerina_slavova
    Няма да живеят вечно, споко.[/quote]


    Субсидия за покупка на електромобили, с две ръце. Да не коментираме колко е субсидията у съседите и от север и от юг."България е една от 7-те страни в ЕС, които не предлагат субсидия за електромобил"https://www.bgonair.bg/a/5-science/203601-balgariya-e-edna-ot-7-te-strani-v-es-koito-ne-predlagat-subsidiya-za-elektromobil
    —цитат от коментар 80 на mort


    Да те е спрял някой?

    Съберете си вие, ентусиастите пари, давайте комуто сметнете ,че е нужно субсидии, градете им зарядни станции и дърпайте напред-назад кабели ..

    То и в момента електрокарите, сравнени с обикновени коли имат огромна субсидия - обикновеният потребител плаща акцизи, ДДСта, данъци, такси..

    Колко процента от цената на едно пътуване са такси и данъци - не е ли само акцизът 65 стотинки, а башка останалите начисления ?

  83. 83 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    И да добавя, много по- патриотично е да ползваш локален ресурс като електричеството, което се произвежда от всичко наоколо и е тотално локален продукт. Парите отиват в собствената ти икономика. В местната икономика.

    И много по- непатриотично е да ползваш един единствен ресурс като нефт и газ, добиван в другият край на света от безмилостни и жестоки режими, които живеят като паразити от монопола върху тези ресурси. Парите ти отиват за подпомагането на Путин, иранският аятолах и саудитският шейх.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  84. 84 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Няма да живеят вечно, споко.
    —цитат от коментар 77 на katerina_slavova


    Те и да си заминат - идват други , като тях ..

    Паразитират на най-добрите качества на българския народ - благородсто, приятелство, благодарност ..

    "От Москва са за електрото. Дайте и ние, тука да сме така - ще правим пропаганда из форуми, искате ли? Та те са ни освободили, нека сме електрокаристи" ..

    И разни неосъзнати - им се помъкват по акъла ..

    А всъщност между руския народ и властта има пропаст - опозицията, открито нарича поетият от Кремъл курс "поредна глупост"
    --------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель"
    МОСКВА 13:11 — ... дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта
    ----------------------
    Не, електрокаристите не благодарят на руския народ за освобождението - те не са русофили, те са путинофили..

    Те служат на антируските политики на Путин.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    И да добавя, много по- патриотично е да ползваш локален ресурс като електричеството, което се произвежда от всичко наоколо и е тотално локален продукт. Парите отиват в собствената ти икономика. В местната икономика.И много по- непатриотично е да ползваш един единствен ресурс като нефт и газ, добиван в другият край на света от безмилостни и жестоки режими, които живеят като паразити от монопола върху тези ресурси. Парите ти отиват за подпомагането на Путин, иранският аятолах и саудитският шейх.
    —цитат от коментар 83 на Realist


    Не искам да споря с тебе, Мурзильок, макар че ми е неясно, как така АКЦИЗЪТ ОТИВА ПРИ ПУТИН?

    Но си мисля, че не си разбрал моята мисъл ..
    А ТЯ Е - ВИЕ, ЕЛЕКТРОКАРИСТИТЕ ЩО СИ НЕ ПЛАЩАТЕ КАТО ДРУГИТЕ?

    Стига социализъм, приятелю ..
    Стига дотации, стига привилегии "дайте да дадем другари, айде да се изгради структура, айде да се стегнем и петилетката за три години, нека подпомогнем .."

    Лично аз въобще не съм против вашето увлечение - като смятате, че ви е гос с електрокола и е резачка - ми купувайте си и си карайте!
    Някога да съм казал, че е лошо, дето ти имаш електрокарна кола?

    Против съм социалистическите ви похвати ..
    И не ми се вижда добре, че повтаряте пропагандата ан Кремъл 1:1, но и това си е ваша работа ..

    Дето обаче, ви се дават привилегии и дотации - съм против твърдо!

  87. 87 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#82] от "simChо":"Съберете си вие, ентусиастите пари, давайте комуто сметнете ,че е нужно субсидии, градете им зарядни станции и дърпайте напред-назад кабели .."

    Знам бре, измекярщината, ганювщината, празнодумието, провинциализма, тъпотата никога няма да изчезнат по тези земи, вие дрОгарЬо сте еманация на всичко това!
    —цитат от коментар 85 на Realist

    Верно ли е провинциализъм?

    Че както навремето сте свикнали - да си вземате кашкавал от мандрите и да се храните в стола на УБО и да сте "правоимащи".. тъй сте си и днеска, с червеното мислене?

    Ми хубаво - провинциализъм да е, ама защо да ви плащаме масрафа, с нашите данъци ??
    Не съм против вашите увлечения и мераци - никога не съм те упреквал тебе, примерно, че си си взел електрокарна кола ..

    Ми искал си - взел си ..
    Но що да е дереджето пак "дайте да дадем другари" .. ми ако ще се дава, аз съм по-склонен да се даде за нов, масов транспорт, дето да е за обикновените хора..
    Що да давам 40% от стойността на колата на някой баровец?

    Що да му изграждам инфраструктура, що да му плащам безплатно зареждане?
    Що не се дадат същите тези пари, хората да си сложат газ, примерно ..

  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#82] от "simChо":"Съберете си вие, ентусиастите пари, давайте комуто сметнете ,че е нужно субсидии, градете им зарядни станции и дърпайте напред-назад кабели .."

    Знам бре, измекярщината, ганювщината, празнодумието, провинциализма, тъпотата никога няма да изчезнат по тези земи, вие дрОгарЬо сте еманация на всичко това!
    —цитат от коментар 85 на Realist

    Верно ли е провинциализъм?

    Че както навремето сте свикнали - да си вземате кашкавал от мандрите и да се храните в стола на УБО и да сте "правоимащи".. тъй сте си и днеска, с червеното мислене?

    Ми хубаво - провинциализъм да е, ама защо да ви плащаме масрафа, с нашите данъци ??
    Не съм против вашите увлечения и мераци - никога не съм те упреквал тебе, примерно, че си си взел електрокарна кола ..

    Ми искал си - взел си ..
    Но що да е дереджето пак "дайте да дадем другари" .. ми ако ще се дава, аз съм по-склонен да се даде за нов, масов транспорт, дето да е за обикновените хора..
    Що да давам 40% от стойността на колата на някой баровец?

    Що да му изграждам инфраструктура, що да му плащам безплатно зареждане?
    Що не се дадат същите тези пари, хората да си сложат газ, примерно ..

  89. 89 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Стига с тия стратегии и тия глупости. Създадоха тази Държавна агенция за пътна безопасност , за да може да се хрантутят бивши началници и дейци от КАТ и Пътна полиция. Щото са големи разбирачи и хайде пак на държавната хранилка.
    А какво да правят честните частници, които не могат да платят за една свестна кола и не могат купищата данъци, такси и застраховки да платят.
    Пак искат вдигане на глоби, не им стигат, продължава тормоза над хората.
    Стари били колите и пушели. Когато се замогнат първото ще си вземат по-хубава кола. Няма нужда от притискане на хората.

  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#86] от "simChо":

    "Но си мисля, че не си разбрал моята мисъл ..
    А ТЯ Е - ВИЕ, ЕЛЕКТРОКАРИСТИТЕ ЩО СИ НЕ ПЛАЩАТЕ КАТО ДРУГИТЕ?"

    Защото купуваме новата технология, която е рискова и скъпа, и държавата така ни поощрява, Шмильо? В САЩ данъчният кредит за Тесла и ГМ отдавна изчезна, и Тесла и ГМ са с най- продавани електрически модели и бе кредита, останалите кретат независимо че са с кредита.

    А в Калифорния собствениците на електрически коли вече плащат пътен данък, нещо което федералните власти събират от продажбите на бензин и дизел.

    Като технологията улегне, стане достъпна масова, стане по- добра от старата, махаш ограниченията. така си ускорил прогреса с 10-20 години. Ама, на теб ЕнтЕлектуалното ниво не ти позволява да разбереш, в Коми не сте цели, а полу!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Значи, решенията са три:1. Не правиш нищо и при тебе идват най- пушещите и тровещите трахалясници от цяла Европа.2. Наказваш използващите старата технология. Слагаш въглероден данък за замърсяването, от който иконономическата активност се срива, защото новата технология все още не може да се мащабира, да замени старата и да осигури нужната активност.3. Слагаш поощрения за хората купили по- екологично превозно средство. С времето като технологията улеглне и стане мейнстрийм и масова махаш тези поощрения. Така ускоряваш поне с 10 години новата технология, която става масова и цената и пада.До 2-3 години електрическите автомобили ще са по- евтини, по- добри и по- лесни за производство от безиновите. До 3-5 години ще се достигне точката на пречупване при която можеш да наложиш 2, наказания за използващите замърсяваща технология и да започнеш да махаш поощренията (т.3).Ако направиш това, всички ще уважават държавата ти, защото новата технология ще е първа при теб и ще си модерен. Ако останеш с 1 ще те съжаляват че си назадничав и ще се превърнеш в боклукчийската кофа на Европа, събираща всички боклуци от държавите сетили се преди теб!
    —цитат от коментар 81 на Realist


    Съберете се, не съм против, дайте пари, дайте ентусиазъм и доброволен труд - направете го ..

    В случайт ти вземаш от старица на село, от работникът дето се чуди дали да не тръгне по белия свят, та да не се чувства все окаян, от медицинската сестра, дето хем се блъска до изнемога,, хем я подритват, от учителя, от тракториста, от шофьора - та да дадеш на баровец, да му е по-евтина третата кола с 40% ..

    Що..
    Не съм против да се прави, пак повтарям.

    Съберете си фонд ваш си, в някоя банка - давайте си поощрения.

    Поздрави

    "За да е прогресивно и да е модерно"..
    Не го разбирам твърде, ама

  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    Да допълня, Калифорния вече забрани на държавните агенции да купуват автомобили с ДВГ. А от 2035-та продажбите на бензинови коли също ще са забранени. Забранени също ще са товарните камиони използващи дизел.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#86] от "simChо":"Но си мисля, че не си разбрал моята мисъл ..А ТЯ Е - ВИЕ, ЕЛЕКТРОКАРИСТИТЕ ЩО СИ НЕ ПЛАЩАТЕ КАТО ДРУГИТЕ?"

    Защото купуваме новата технология, която е рискова и скъпа, и държавата така ни поощрява, Шмильо?
    —цитат от коментар 90 на Realist


    Путинова политика ..
    Взема от бедните - дава на богатите, та да си купят още една кола - ама да е електричка ..
    -------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    .. В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта."
    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    ----------------------

    За това и руската опозиция и обикновения руски народ е ПРОТИВ ..

    А ти им викаш "мърши" .. кой знае, как си се напил , дето твоите хора отровиха Навални ..

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  95. 95 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Да допълня, Калифорния вече забрани на държавните агенции да купуват автомобили с ДВГ. А от 2035-та продажбите на бензинови коли също ще са забранени. Забранени също ще са товарните камиони използващи дизел.
    —цитат от коментар 92 на Realist


    Путинова политика ..

    И той щял бил да забранява бензин и дизел..
    А опозицията пита:

    "Какви ще са тогава цените на стоките в магазините? Та има стоки и има региони, на които в цената транспортът е от 12% до 30%? Защо ще плащат бендите хора, капризите на богатите?
    Кому е нужно, за какво?"

    В коя страна, левичарите не са диваци и варвари?

  96. 96 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#91] от "simChо":"Не го разбирам твърде, ама"
    Не ти е дадено да го разбереш, другарю Милиционер.

    Все пак хората сме различи, едни сме мислещи и знаещи, а други сте тъпи и дресирани да изпълняват команди като кучето на Павлов.
    Хората и полухората сме различни, и така трябва да е!
    —цитат от коментар 94 на Realist


    Кога вземахте кашкавал от мандрите, кога станахте боеви авангард и елит някакъв?

    Браво .. пак ще сте "правоимащи" ..

    А аз реален смисъл не виждам - много по-голям ефект ще има, ако се направят автобусите с микро-хибрид система и да са на природен газ ..

    Па и общо-взето ще е в пъти по-евтино за бюджета ..

  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#96] от "simChо":

    "Кога вземахте кашкавал от мандрите, кога станахте боеви авангард и елит някакъв?"

    Мнее, някои хора си живеем лайфа, а другите, мрънкачите, мрънкате и кълнете жизна си. Ти слагаш ватената ушанка и гласуваш за Путин и след това псуваш колко ти е тежък жизна там.

    Ами, ти си си виноват сам, таГаришч!

    А, за микро хибридните автобуси, земи организирай призводството им в Коми. Използвайте стари претопени Иж-ве, правени от немски каски. Най- накрая ще се освободите от старата сАвецка железария за новата путинска железария, другарю партиен агитатор! Можете и да изнасяте за браЦки държави....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1852 Весело

    До коментар [#22] от "padrino":

    Спокойно, той просто си се оплаква по стар, български обичай. Навремето така се присмиваха на газаджиите, че нямало да им стигне газта в бутилката да отидат от едната газостанция до следващата, пък днес на 90% от бензиностанциите има газова колонка.
    Май си забравил, че ако българина се оплаква, значи е добре. У българско се оплакват, че нЕма как да краднат тока за електричките както крадат дизела.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#96] от "simChо":

    Най еколгични са микрохибридите с педали, другарю милиционер, публичният транспорт на Коми направо ще цъфне. Акопрдеона на Икаруса се вее, а вие пеете песента- пляс, пляс, педалите....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1852 Любопитно

    До коментар [#66] от "bpa19354912":Мисля, че трудно ще е да се наложи забрана за движение на коли с десен волан. Обаче и понеже такива коли са опасни за движение може да им лепят по една лепенка "40" и да им е забранено да се движат с повече.Чувал съм, че в някои европейски държави е почти невъзможно да регистрираш кола с десен волан. Някой запознат ли е как са нещата на практика във Франция, Германия или Австрия примерно?
    —цитат от коментар 69 на Petleshev

    Ей заради такива като тебе, сме на последните места по заплати и стандарт на живота. Все "ограничаване" и "забраняване" ви е в кратуните, а със забрани и ограничения не се дърпа напред. Аре сега да те видя, ти като си обучен на кола с ляв волан, как така ще шофираш в държави дето волана е отдясно? Ми нямаш навици, и трябва да ти забранят да сядаш зад волана... или то забраните са само за другите.
    Ми правят им един курс за шофиране на автомобили с десен волан, турят едно изискване за определен вид огледала на тези автомобили и всички са доволни. И шофьорите, и тези като тебе, и вносителите, и износителите и бензинаджиите... ма то нали "българина сака на Вуте да му е зле, а не на него да му е добре" и "да им забранят".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK