Автомобилната администрация отрече лобизъм в промените на наредбата за обучение на шофьори

Това са документите, които се събират във всяка автошкола. Ако искат да продължат да ги съхраняват в този вид, просто да кажат, призова Бойко Рановски (вляво)

© Георги Пауновски

Това са документите, които се събират във всяка автошкола. Ако искат да продължат да ги съхраняват в този вид, просто да кажат, призова Бойко Рановски (вляво)



Промените в Наредба 37, която регламентира обучението на водачи на моторни превозни средства, не се правят на тъмно. До средата на октомври се приемат предложения по изготвените текстове, каза днес пред журналисти ръководителят на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) Бойко Рановски. Той даде пресконференция, на която отговори на критиките от собственици на автошколи, че промените са лобистки и ще натоварят финансово работещите в бранша.


Рановски посочи, че единствените цели на новостите са да се подобри качеството на обучението, като се намали броят на тежките катастрофи със загинали и ранени и се извади бизнесът на светло. Той посочи, че за първите шест месеца на тази година водачи със стаж до 2 години са предизвикали 96 тежки катастрофи с 24 загинали и 108 ранени. В 35 от случаите става въпрос за самокатастрофиране, а при 22 инцидента е имало сблъсък с друго превозно средство.


За 50% от инструкторите работата е хоби


Рановски посочи и кои са основните промени - изисквания към материалната база, преподавателите да са на трудов договор към учебния център, а използваните автомобили за обучение да са на центровете или взети на лизинг. Като аргумент той подчерта, че само така може всички курсисти да се обучават при еднакви условия, а преподавателите да се отнасят отговорно към работата си, а да не я приемат за хоби или източник на допълнителни доходи. По данни на ИААА в момента над 50% от инструкторите са на граждански договор към автошколите.




Другата голяма промяна е свързана с качването на всички документи, които школите изготвят, в единна информационна система. Сега те са на хартия и контролът е невъзможен при над 900 автошколи и повече от 100 хил. курсисти на година. Електронизация на регистрите ще позволи контрол и на пътя, като лесно ще се откриват нарушения в обучението - фиктивно взети часове, липса на обучение в извънградски условия и на тъмно и т.н. Освен това ще може да се проследи дали курсистите от дадени школи не попадат в инциденти по-често от други.


Промени и в наредбата за изпитите


Бойко Рановски обяви, че информационната система ще е собственост на ИААА, а за школите и курсистите достъпът ще е безплатен. Той допълни, че се обмислят и промени в Наредба 38, която регламентира изпитите. Предвижда се те да са на два етапа - в градска среда и извънградски условия.


Рановски подчерта, че след като изтече общественото обсъждане и бъде изготвен окончателният вариант на Наредба 37, ще се организира едно широко публично обсъждане и чак след това тя ще се предложим за подпис на министъра на транспорта.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 788 Весело

    Звучи добре. Разбирам защо недоволстват от контрол.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5297 Неутрално

    До коментар [#1] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    Звучи като овладяване на сектора и фалит на малките сколи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ти има ли нещо от което да си бил доволен?

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK