В по-скъпия от строежа ремонт на "Тракия" няма нищо нередно, смятат от пътната агенция

В по-скъпия от строежа ремонт на "Тракия" няма нищо нередно, смятат от пътната агенция

© Георги Пауновски



Цената за ремонта на частта от магистралата "Тракия" между Чирпан и Стара Загора е пазарна, каза днес пред "Нова телевизия" членът на Управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Иван Досев. Коментарът му беше по повод информациите, че обновяването ще струва повече, отколкото изграждането на тази част от аутобана в периода 2003-2007 година.


За ремонта на 52 километра от "Тракия" само в посока Бургас ще бъдат платени 90 млн. лв. Това прави 1.7 млн на километър за посока при средно 1.35 млн. лв при изграждането на участъка.


Досев каза, че строежът е правен в "едва ли не друга епоха", като само разходите за труд са скочили над два пъти. Той не се съгласи, че ремонтът е възложен без конкурс. Иван Досев уточни, че държавната "Автомагистрали" ще го извърши по силата на четиригодишен договор за поддръжка на почти цялата магистрала "Тракия". Същото дружество за година получи поръчки за общо 3 млрд. лева, свързани с изграждането на нови участъци от "Хемус" и различни ремонти по магистралите в страната.




В края на миналата година "Автомагистрали" ЕАД се преструктурира, като бяха обособени три направления на работа. Първото е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите. Второто направление се занимава с изграждане на новите участъци на "Хемус", а третото има за задача да укрепва свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа. Междувременно днес дойде информация, че "Автомагистрали" ЕАД ще изгради 65.8 км от пътя Видин - Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана. Договорът е на стойност 1.083 млрд. лв.


Ремонтът започва в понеделник


Ремонтът на разбития участък ще започне в понеделник, като първоначално ще се работи между 156 и 168 километър (от пътен възел "Белозем" до пътен възел "Оризово") в посока Бургас, където в момента няма ограничение на скоростта и той е по-малко компрометиран. По време на строителните работи трафикът ще преминава двупосочно в платното за София.


Очаква се обновяването на отсечката да продължи около месец, тъй като ще се направи само преасфалтиране без изграждане на нова основа. Интересното е, че въпреки той е строен между 1995 и 2000 г. е в по-добро състояние от пуснатата по-късно (през 2007 година) част на магистралата между километри 168 и 208.


След това ще започне работа по ново парче от общо 52-километровата отсечка. Кога ще се случи това, ще зависи от времето. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното за столицата.


Лошата новина е, че плановете ремонтът в посока Бургас да приключи за три месеца, няма да бъдат изпълнени. Днес Досев отказа да поеме ангажимент колко време ще върви обновяването. "Нека не съобщавам срокове, които после може да не изпълним", поясни той.


Според Иван Досев в участъка между 168 и 208 километър на "Тракия" ще трябва да се направи основен ремонт, с изграждане отново на поддалата основа на платната и за двете посоки.


Пукнатините по Аспаруховия мост били повърхностни


По повод публикации, твърдящи, че Аспаруховият мост във Варна е опасен, той коментира, че става въпрос за повърхностни пукнатини, не е заплашена неговата конструктивна цялост и съоръжението не е опасно. Предстои през следващата седмица да излязат резултатите от ново подробно обследване от външни експерти, каза Досев. "Ако, разбира се, в доклада излязат неща, че има опасност, ние веднага ще съобщим и аз лично ще се извиня за нещата, които наговорих досега, а именно че не виждаме конструктивен проблем", допълни той.


Приключват "исторически ремонти" на "Хемус"


Иван Досев каза, че в момента на "Хемус" се ремонтират три съоръжения - на километър 20 при Потоп, тунел "Витиня" и металният мост при километър 35. "Очакваме трите точки, които ремонтираме в момента, очакваме да приключат до 4-5 месеца", каза той. Специално при тунел "Витиня" ремонтът тече от няколко години. Там се наложили нови обследвания, които забавили работата.

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    В по-скъпияТТТ от строежа ремонт на "Тракия" няма нищо нередно, смятат от пътната агенция
    –––––––––––––––––––––
    Тоя пълен член дето сте го сложили отзад, от коя граматика е?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    Сега, че материалите са поскъпнали сравнено от преди 17 години, поскъпнали са и то доста, че заплатите са скочили, скочили са, и то поне два пъти, ама все пак, не се изгражда магистрала от нулата...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Гении! Правиш нова магистрала и печелиш комисионна, правиш ремонт на некачествена магистрала и печелиш пак комисионна. И защо ли строителството и ремонтите са некачествени? Ами опитайте се да построите нещо като орежете бюджета с парите за комисионни!

  5. 5 Профил на galleen
    galleen
    Рейтинг: 660 Весело

    Това е положително, вие нищо не разбирате. От ЕК ще ни похвалят и за това дело.

    El pueblo unido, jamás será vencido.
  6. 6 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2715 Неутрално

    Няма ли? Че постройте я отново бе!!!

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Нали ще ползват същите материали с малко добавка. И изкопите ще са в пъти по-малко.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2456 Гневно

    Те са свикнали с големите пари, как да им прави впечатление в какви дупки ги наливат? Ако има някаква отговорност, КОЙто и да е от ГРЕБ кохортата, едва ли ще разсъждава и действа така, но понеже и изобщо всичко е насочено да се удари кьоравото, нито им пука колко харчат, нито защо го правят с такива "пИчалби". Гнус и наглост.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  9. 9 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    Така де! При ремонт се краде повече, отколкото при ново строителство. Както казва кмета :"гарантирано от ГЕРБ". Кмете, ще те черпя едно питие за авторското право. 😉

  10. 10 Профил на Запорожец
    Запорожец
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Трябва да отбележим, че нивото на изпълнение и контрол в България винаги е било крайно ниско! Необходимо е да се предприемат сериозни мерки в това отношение! Това включва цялата верига- от обучение и квалификация на работника, мине се през организацията на работния процес и се свърши с контрола, който според мен трябва да е отделен и възложен на външни структури!
    И мантрата евтин строеж е лошо качество, дайте затова да избираме по скъпото е чиста измама! Качеството трябва да е в заданието и контрола! Липсата на кадри е най-тежкия проблем пред страната!

  11. 11 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2032 Гневно

    Да, друга епоха....
    Сега комисионните са значително по-големи.

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2296 Разстроено

    Ето така функционира Схемата!
    Ето така обилно се храни Клиентелата!
    Ето така се купуват хора и институции!!!
    Ето за това няма нужда да се фалшифицират избори....

  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2296 Весело

    До коментар [#9] от "Vlado Nikolov":

    Събрахте се!!!
    Отдавна е време да се вземете....

  14. 14 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Мдам. Изчакаха да мине "гаранцията" на участъка и сега общо взето строителство на ново. Просто нямам думи...

  15. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    До коментар [#4] от "Таралеж":

    "Гении! Правиш нова магистрала и печелиш комисионна, правиш ремонт на некачествена магистрала и печелиш пак комисионна. И защо ли строителството и ремонтите са некачествени? "

    Ами тия чекмеджета не се пълнят от пролетния дъждец...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Там магистралата е счупена от доста години. Защо ли чакаха да изтече гаранцията?

  18. 18 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    Строителя на отсечката си има име. Та когато предупреждавах , че сгурията от ТЕЦовете не става за магистрала никой не ги спря.По-важно беше да се усвоят едни Евро средства.

    SHADOWS of SOFIA
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#17] от "acarid":

    Защото са корумпета.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Tulup_123
    Tulup_123
    Рейтинг: 418 Весело

    На Баце ще му трябва по-голямо чекмедже

  21. 21 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Нека припомним от кого е построена тази част от магистралата. От тройната ламя. Некачествено и съответно трябва ремонт. Комунистите така "строят".

    The best way to predict the future is to invent it.
  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Често пълния ремонта на нещо струва по-скъпо от новия строеж.

    Все пак ще трябва да се премахне поддалия слой и най-вероятно да се извози някъде, щото е некачествен материала. И после да се сложи нов.

  23. 23 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    Никой не смее да ги критикува,
    че после за мястото ще тъгува.

  24. 24 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    До коментар [#10] от "Запорожец":

    Всичко, което казвате е вярно. Както ще бъде вярно ако кажем, че за ниското равнище на изпълнение и контрол е виновна политиката на ГЕРБ - първо да се краде, после да се строи.

  25. 25 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#24] от "Един препатил":

    Това е строено кога ГЕРБ не са съществували като партия даже :)

  26. 26 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3669 Весело

    До коментар [#21] от "EU defender":

    " Нека припомним от кого е построена тази част от магистралата. От тройната ламя. Некачествено и съответно трябва ремонт. Комунистите така "строят"."

    Нещо за главния секретар на МВР по времето на тая тройна ламя ?

  27. 27 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2763 Весело

    До коментар [#13] от "selqnin":

    Е, като се взехте с вожда, зле ли ви е? 😂

  28. 28 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2763 Любопитно

    До коментар [#21] от "EU defender":

    Аха, като АМ"Тракия" ли? Три месеца след пускането ѝ, се нуждаеше от основен ремонт! 😀

  29. 29 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#26] от "samoedin":

    Е той тогава отговаряше за МВР, не за строителство на магистрали :)

  30. 30 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#25] от "realguru":

    ГЕРБ ги има от 2005 година.

  31. 31 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    До коментар [#26] от "samoedin":

    МВР ли строи магистралите?

    The best way to predict the future is to invent it.
  32. 32 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Нека припомним от кого е построена тази част от магистралата. От тройната ламя. Некачествено и съответно трябва ремонт. Комунистите така "строят".
    —цитат от коментар 21 на EU defender


    По-рано даже. Строежа почва по времето на Царя, лентичката е срязана само по времето на тройната. И част от строежа се случи тогава.

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#25] от "realguru":

    а гаранционния срок КОЙ ГО ПРОСПА АЛАНКООЛУ !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#25] от "realguru":ГЕРБ ги има от 2005 година.
    —цитат от коментар 30 на Vlado Nikolov


    Е това е почнато да се строи 2003. Договора и изпълнителя са избирани по-рано. Завършено е 2007.

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#29] от "realguru":

    Не е ли бил длъжен да хваща КРАДЦИТЕ тогава ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#31] от "EU defender":

    МВР хваща крадците и корумпетата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Лот 1 Оризово – Стара Загора

    Лот 1 е с дължина 38,6 km от км 171+500 до км 210+100. Първият подучастък от лот 1 – между пътен възел Оризово и Чирпан е в експлоатация от 1 юли 2006 г. Той обхваща трасето от 171-ви до края на 186-и km. Вторият подучастък между Чирпан и Стара Загора от края на 186-и km до 208-и km действа от 5 октомври 2007 г. Този участък завършваше в началото на 208-и km с временно кръгово кръстовище на пътя Стара Загора – Хасково на около 5 km южно от Стара Загора, което е трансформирано в пътен възел тип пълна детелина при изграждането на Лот 2 Стара Загора – Нова Загора. Крайната цена на участъка е 198 160 000 лв.

  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#34] от "realguru":

    Кажи за гаранционния срок.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Начи тогава участъка е струвал почти 200 милиона.

    А сега ремонтът 90 милиона.

    Предполагам че пътните съоръжения - детелинки, маргаритки, надлези, огради са били сериозно перо щом сега 1 км излиза по-скъп.

  40. 40 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    До коментар [#4] от "Таралеж":"Гении! Правиш нова магистрала и печелиш комисионна, правиш ремонт на некачествена магистрала и печелиш пак комисионна. И защо ли строителството и ремонтите са некачествени? "Ами тия чекмеджета не се пълнят от пролетния дъждец...
    —цитат от коментар 15 на Norman Granz



    Като стана дума за чекмеджетата ...
    Тези банкноти които се виждат, са фалшиви, снимките не са автентични, направени са незаконно, а гласът е на Ненчо Балабанов, но « нЕма лоша реклама « ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  41. 41 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    " Интересното е, че въпреки той е строен между 1995 и 2000 г. е в по-добро състояние от пуснатата по-късно (през 2007 година) част на магистралата между километри 168 и 208"
    ==============
    Отсечката 168-208 е Станишева.

    Еретик
  42. 42 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    До коментар [#31] от "EU defender":МВР хваща крадците и корумпетата.
    —цитат от коментар 36 на КМЕТ В СЯНКА


    Да, Радев. След края на мандата му.

    The best way to predict the future is to invent it.
  43. 43 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Кутевата чета защитава Тройната ламя. Колко съм учуден :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  44. 44 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#2] от "Депутат 241":

    А някакъв коментар, по същество, относно финансовите параметри на ремонта???

  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#42] от "EU defender":

    А тогава защо спахте ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4402 Любопитно

    До коментар [#34] от "realguru":

    "Завършено е 2007."

    Колко години е гаранцията?

  47. 47 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1519 Гневно

    Крадат, крадат, крадат!.... Гарантирано, от ГЕРБ! ДОКОГА ЩЕ ИМ ГО ПОЗВОЛЯВАМЕ?

  48. 48 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    На Баце ще му трябва по-голямо чекмедже
    —цитат от коментар 20 на Tulup_123



    И това му върши работа, като за джобни пари, за големите си има офшорки, но не вярвам народният човек Боко да се занимава с такива глупости . Както неведнъж е заявявал, живее като куче .

    PS. Някои хора биха изхвърлили това « като « .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  49. 49 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    До коментар [#31] от "EU defender":МВР хваща крадците и корумпетата.
    —цитат от коментар 36 на КМЕТ В СЯНКА



    Главният секретар на МВР Бойко Борисов :

    « Ние ги хващаме, те ги пускат ... «

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  50. 50 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Магистралите са ни не за Дискавъри, а за Хистори!

  51. 51 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    Тъй като съм в строителния бранш, искам да отбележа, че в нашите среди още тогава се знаеше и коментираше, че въпросният участък е изпълнен с безобразно качество и този проблем ще се появи скоро. Въвеждането на тази отсечка от пътя в експлоатация е станало, като резултати от изпитанията на основата са дадени от частна строителна лаборатория в Бургас, понеже от УАСГ са отказали да дадат резултати, неотговарящи на истината. С други думи – подправени са данните. Припомням, че тогава строителен министър беше Лиляна Павлова.

  52. 52 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#41] от "Костадин Иванов":

    Грешиш – не е Станишева. Въведе се в експлоатация по времето на ГЕРБ I. Не съм привърженик на комунягите, но това е истината.

  53. 53 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    До коментар [#49] от "niksan1":

    Да, прав е. Вашия комунистически съд ги пуска.

    The best way to predict the future is to invent it.
  54. 54 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4402 Неутрално

    До коментар [#50] от "silverman":

    "Магистралите са ни не за Дискавъри, а за Хистори."

    А строителството им е за Крайм дистрикт!

  55. 55 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4402 Любопитно

    До коментар [#53] от "EU defender":

    Бац€ ти върна ли партийната си книжка за членство в БКП?

  56. 56 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#34] от "realguru":"Завършено е 2007."Колко години е гаранцията?
    —цитат от коментар 46 на vassilun


    Питай който е подписвал договора? ;)

    В Укипедия нищо не пише, нито на сайта на АПИ. То тогава АПИ е нямало де. Така че за лот 1 няма много информация.

  57. 57 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    До коментар [#53] от "EU defender":Бац€ ти върна ли партийната си книжка за членство в БКП?
    —цитат от коментар 55 на vassilun



    Не, пази си я, но към нея е прилепил и онази на ГЕРБ .

    « Двоен тегел, по- здраво държи «

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#56] от "realguru":

    Имаше но с друго име.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    С други думи – подправени са данните. Припомням, че тогава строителен министър беше Лиляна Павлова.
    —цитат от коментар 51 на murry


    За другото не коментирам, но тогава не е била тя министър.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Лиляна_Павлова

    Зам-минитър става чак през 2009. А министър през 2011 на мястото на Плевнелиев.

  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5392 Неутрално

    До коментар [#57] от "niksan1":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Лъжат , като дърти цигани. Аз съм строителен инженер и знам точно цените. В пътното строителство, не само не са се вдигнали, но и трябва да са надолу. Цената на пътното строителство пряко зависи от цената на петрола, като никой друг. Пътния битум, едно на ръка. Голямо перо е превосза инертните материали, които пряко зависят от дизела. 1 тон в кариерата трошен камък е 10-11 лв, на място мотива над 30. Всичко е машини ръчен труд почти няма. Машините разбира се работят с дизел. След като цената на горивата, пък нефта са рекордно ниски, те трябва да компенсират поскъпналия труд. Търгът и договора си плачат за ревизия.

  62. 62 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    1 тон в кариерата трошен камък е 10-11 лв,
    —цитат от коментар 61 на Doge


    Имах предвид за 1м3, 1 тон струва 5-6 лв. не повече

  63. 63 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Хамилтъне, кои точно материали са писмъпнали? Трошения камък, пясъка и пътния битум ли? Ами даже са поевтинели. Щото то в пътното друго няма.

  64. 64 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#61] от "Doge":

    гласувай за демократите.
    каква ревизия, като днск
    е на подчинение на борисов.
    преди беше на доган, ама
    сега е май на боко. само
    агенцията за държавен финансов
    контрол може нещо.

  65. 65 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4252 Весело

    До коментар [#63] от "Doge":

    Пясъка, казваш?! По една случайност имам дялово участие в кариера за пясък. Преди години бе 5-6 лв./т., миналата бе 16 лв./т., сега е от 20 лв/т. и нагоре, хубав измит жълт пясък, взет от място, да не говорим, че хубав пясък трудно се намира вече. Та мисля, че е поскъпнал...
    А, ако случайно цените на нещо са едни и същи, пак са поскъпнали, защото човешкия труд е поскъпнал сериозно...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  66. 66 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    20 лв пясък може ама ако е докаран на Бургас на центъра. Стига си говорил глупости. Хабер си нямаш

  67. 67 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#65] от "hamiltonf":

    Само да ти кажа, че Община Варна, след всичките си схеми, нагалсени поръчки и наши фирми за пяъчна подложка, за тротоари и други дейности плаща 27 лв. на М3. Това е докаран, разстлан и подравнен. За един куб.м, отва, почти 1,5 тона. Значи пясъчната подложка отива към 18 лв./тон. Това докаран в града, разсталн и подравнен.

  68. 68 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4252 Весело

    До коментар [#67] от "Doge":

    Да, благодаря, че ми каза. Като ги знам какви са, сигурно пясъка е бил немит, премесен с глина, от 3 лв./тон., то затова и всичко във Варна пропада...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  69. 69 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#68] от "hamiltonf":

    Пясък и глината са различни материали. Ако беше учил геология , щеше да го знаеш, че има пясък, глинест пясък, песъчлива глина и глина. Пясъкът си идва със сертификат ивсички показатели са в допустими стоинсти. От акриера Старо Оряхово. На 30+ км Както казах, На 20 лв пясък можеш да продаваш на Борсата на околовърсното и то на дребно. да идват да си купуват по 1 - 2 тона. Когато говорим за десетки хиляди тонове цените са много по различни. Казал съм ти да не спориш с мен.

  70. 70 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#68] от "hamiltonf":

    Между другото нали си от Бургас. Не можеш да не познаваш, някой в Нефтохима. Питай ги колко струва сега Битума и колко струваше , като нефта беше 100$

  71. 71 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#68] от "hamiltonf":

    Виж също колко струва сега литър Дизел и колко струваше тогава, по времето на станишев. Дизела сега е 1,60, тогава беше 2,50.

  72. 72 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4252 Весело

    До коментар [#69] от "Doge":

    Ама ти си толкова елементарен, че наистинаа е чиста загуба да се опита човек да ти налее малко акъл, това са точно приказки на някой сиганин, дошъл да си купи един багажник пясък... И пак повтарям, говоря за топ качество пясък, минат през три промивни инсталации, и за 18 лв./тон ни "целуват ръцете", или оставят по 100 000 напред, само да могат да взимат на тази цена. В следващите месеци, при очертаващия се сериозен спад на строителството, може и цените малко да отидат надолу, но не и за топ качество пясък, какъвто много трудно вече се намира в България. Та пак повтарям, отидох да погледна и някоя фактура, да не съм се объркал, фактурираме на 18 лв./тон с ДДС, сигурно има над 20 камиона в момента, чакащи да товарят.
    Ама за какво трябва да си губя времето с най-големия лаик във Форума, наистина ми е много интересно?!
    Малограмотна, лаладжийска история...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  73. 73 Профил на Nikolay Lazarov
    Nikolay Lazarov
    Рейтинг: 29 Разстроено

    "За ремонта на 52 километра от "Тракия" само в посока Бургас ще бъдат платени 90 млн. лв. Това прави 1.7 млн на километър за посока при средно 1.35 млн. лв при изграждането на участъка."

    Защо търсите под Вола теле? Ами строено е преди 17 години за 1,35 млн. лв. И аз още помня какви скандали бяха заради корупцията в проекта и некачествено изпълниение (Царя и троината коалиция)! А качеството го виждаме сега! При равен терен без кой знае какви сложни строителни дейности 13 години се ползва участъка и е в катастрофално състояние. Най - добре да се разруши и да се почне отначало, но качествено!

  74. 74 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7378 Неутрално

    То ние така и не разбрахме при ГЕРБ, кое колко струва. Всичко е урбулешката.

  75. 75 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    Момчета, въпросът е, че не нашите, а други ще дръпнат парите.
    Там е цялата драма. Кой ще е на власт да храни своите и да подхвърля по нещо на опозицията.

    Еретик
  76. 76 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#72] от "hamiltonf":

    Не ми говори глупости. Работя в бранша и знам цените. С 18 лв./тон никога, ама НИКОГА няма да спечелиш поръчка, дори и нагласена. И факта че ми даваш цената с ДДС отново показва че си лаик, безхаберник. Казах ти не спори с мен.

  77. 77 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Направо сте за Дискавъри.

  78. 78 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#72] от "hamiltonf":


    До коментар [#76] от "Doge":

    Дори това не е важно, ако преситиш измиеш и тн. цената разбира се ще се дигне. Допускам в интерс на спора че този пядък е 18лв. Сега трябва да ми обясниш, защо същия пясък е бил под 10 лв. преди 10г. Кое поскъпна водата ли или машините с които го миеш? Щото той пясъка не се мие на ръка.

  79. 79 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Като ще е толкова скъпо, по-добре да построят участъка отново, че иначе не се знае колко ще е качествен този ремонт.

    Marinov
  80. 80 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#72] от "hamiltonf":

    Сега направих консутация със строителната лаборатория. Пясъкъ ВИНАГИ се пресява и се промива иначе, не може да достигне показателите за финни частици. Така, че това , че сте мили пясъка не повод за хвалене а задължително условие.

  81. 81 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Тая магистрала ще доживеем ли един път да я минем без в някой участък да не я ремонтират

  82. 82 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Състоянието, в което е този участък в момента, е подигравка с всички. Не може първокласен път да изглежда по този начин, изобщо не е трябвало да се допуска да стига до това окаяно, вълнообразно състояние. Там не караш, направо летиш....от бабуна на бабуна.

  83. 83 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Тука трябва да се съглася с Doge - всичко в пътното строителство е навързано с петрола, а той сега е исторически нисък. Много по-нисък, отколкото беше 2006-2007 г.
    Асфалтът е малка част от цената, повечето е дизел за машините, които копаят, карат материал, трамобват, валират, и т.н.
    Трудът, разбира се, е поскъпнал, но пък дизелът е паднал, така че да речем общата цена да остане същата. Да ама сега не се правят надлези, детелини, виадукти - само се преасфалтира. Как може да струва повече от първоначалния строеж 2006-7?
    Да речем, че струва - ОК, но нека направят публична сметка. 50 км. по 12 м. широчина прави 600 хил. кв.м. 90 млн. цена прави по 150 лв/кв.м. То аз италиански теракот ще сложа за толкова... да речем, има и мантинели, и маркировка, и други пера - ОК, нека направят сметка, да поканят някой експерт от строителната камара да я одобри, и да я защият пред нас, данъкоплатците, които ще плащаме. Тогава вече да почват да харчат. Инак не може да се избяга от съмненията за корупция.

  84. 84 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    Все едно от пътната агенция твърдят , че няма нищо нередно да се прави наново една магистрала , строено преди 12-13 години, поради негодност за нейната експлоатация от лошо качество на строителството.
    Наглостта е безгранична , но така ще е , като няма виновни за цялата тази далавера , струваща на българския данъкоплатец стотици милиони лева.

  85. 85 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    "Тези банкноти които се виждат, са фалшиви...."
    До коментар [#40] от "niksan1":

    Тцъ!
    Боко каза че са истински. Но било аранжимент. Радев дал парите на една хубавица, да ги сложи в чекмеджето и да направи снимки. Било мръсен номер.

  86. 86 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    Често пълния ремонта на нещо струва по-скъпо от новия строеж.Все пак ще трябва да се премахне поддалия слой и най-вероятно да се извози някъде, щото е некачествен материала. И после да се сложи нов.
    —цитат от коментар 22 на realguru


    Скоро минавах оттам и наблюдавах. Платното е равномерно нагънато от начало до край, като изключение правят само мостовете. Но не цялата магистрала е в насип има и участъци в изкоп. А и теоритически не е възможно никъде да няма поне 100 метра добре уплътнена земна основа. Освен това с годините се получава консолидация. Според мене проблемът е в каменната основа. Или е тънка, или материалът е слаб. Но камъкът си е камък и не може да стане друго. Съществуващият пласт просто трябва да се увеличи. Не трябва да го изриват, а да да го допълнят, след сваляне на асфалтовото покритие. Ще излезе 10 пъти по-евтино.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK