
© МРРБ
Държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД получи поредна поръчка за над 1 млрд. лева без конкурс. Срещу 1.08 млрд. лева фирмата ще проектира и изгради близо 66 км от пътя Видин - Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана.
Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ, тъй като с модернизация на трасето от "Дунав мост II" ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". В момента се изграждат общо 62.6 км от пътя Видин - Ботевград. През миналата година работата започна от едни от най-сложните отсечки Мездра - Ботевград (33 км) и Видин - пътен възел "Макреш" (29.6 км).
Отсечката между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана, която "Автомагистрали" ЕАД трябва да изгради, е с дължина 65.8 км и е разделена на 5 участъка. Всеки от тях ще е с габарит на автомагистрала, като ще се изградят по две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили. Срокът за изпълнение е различен за всеки участък - от 28 месеца до 32 месеца.
Възлагането на новата милионна поръчка на "Автомагистрали" ЕАД е на база член 14 от Закона за обществените поръчки, действащ от март миналата година. Той позволява изключение от правилата на закона за държавни възложители. Това може да стане, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител. Контрол върху "Автомагистрали" упражнява едноличният собственик на капитала - Министерството на регионалното развитие, което е и принципал на пътната агенция.
По тази схема "Автомагистрали" получи поръчка за изграждането на частта на магистралата "Хемус" от пътен възел "Боаза" до връзката с пътя Русе - Велико Търново (134 км) срещу 1.3 млрд. лева и си гарантира още 1.38 млрд. лева за построяването на последните почти 90 километра от историческия аутобан (от връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци).
При възлагането на големите поръчки за "Хемус" критиката беше, че държавната компания няма капацитет да се справи с тях, което пък налага ползване на подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства с аргумента, че това се прави, за да се избегнат обжалванията, които обичайно спират и бавят изпълнението на такива проекти.
Допълнително "Автомагистрали" получи и договор за укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа за 2020 и 2021 година, на стойност почти половин милиард лева. Последно дружеството попадна във фокуса на общественото внимание тази седмица, след като стана ясно, че ще ремонтира участъка на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора на цена, по-висока от тази при изграждането на отсечката.
В края на 2019 година "Автомагистрали" ЕАД мина през преструктуриране. След него се обособиха три направления на работата. Първото е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите. Второто се занимава с изграждане на новите участъци на "Хемус". Третото направление на "Автомагистрали" ЕАД е ангажирано с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3319 НеутралноВажен е подизпълнителя, там е заровено кучето (образно казано).
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 НеутралноИма някаква грешка в умата. Предплагам е доста повече.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 НеутралноУстойчиви корупционни практики.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Гарантирано от ГЕРБ !
ОСТАВКА !!!
Sir Humphrey
Рейтинг: 692 НеутралноАко 66 км. ще се строят за само 1 МИЛИОН, мисля, че други строители не ни трябват :D
De Michelis
Рейтинг: 328 Неутрално1,08 млн за 66 км?
Много евтино, 16 364 лв /км. Тия хубавци защо не строят автостради? да кажем, 33 000 лв/км?
:-)
mihail_p
Рейтинг: 1581 Неутралноедин милиард.
http://www.focus-news.net/news/2020/10/02/2810624/darzhavnoto-druzhestvo-avtomagistrali-shte-proektira-i-izgradi-blizo-66-km-ot-patya-vidin-botevgrad.html
mihail_p
Рейтинг: 1581 Неутрално16,4 милиона на километър.
тея вече са затвора всичките.
Идиот Идиотов
Рейтинг: 15 Неутралномилиард, не милион
Чичкото
Рейтинг: 581 Неутралносигурно става дума за 1 милиярд, а не за 1 милион.
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.щото ако е второто - тотално без пари е!
mihail_p
Рейтинг: 1581 Неутралнооправете си заглавието.
rexdog2004
Рейтинг: 1290 НеутралноНека да е в държавната фирма, важно е да има контрол върху доставчиците и
tulup
Рейтинг: 1237 НеутралноКомпания, която няма право да наеме подизпълнители, получава поръчки, които нямам никакъв капацитет да изпълни и реално ще заобикаля закона. Когато хората протестират срещу корупцията, то дали това е най-умното действие? Дори да няма корупция (ха-ха), то подобни надскачания на закона рушат доверието в държавата. Вместо това би трябвало да се цели максимална прозрачност и спазване на всички процедури
Не ме търсете преди обяддедо Андро
Рейтинг: 1033 ЛюбопитноБойко бре, не ти ли омръзна да забиваш гвоздеи в ковчега на полумъртвеца (засега, после - цял мъртвец)?
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 935 НеутралноА това државно дружество прави ли обществена поръчка когато наема подизпълнители?
mihail_p
Рейтинг: 1581 Неутралнотоя боклук се подготвя да бяга.
тея договори са сигурно измислени,
така че да може да се лапа сериозно.
иван мирински от водстрой да каже
как се лапа от такива поръчки. или
оня от джипи груп. не се наядохте бе
мама ви дееба боклуци.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2900 Неутралноако се строеше по-бързо, щеше да е по-евтино, няма да имат време да потурчат толкова много пари :) :) :)
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.realguru
Рейтинг: 2870 НеутралноЕ нали оня кофтито участък е строен с конкурс? ;)
Що се скапа, а? :)
И после пак имаше един участък от Тракия спечелен от фирма на Божков, която не го довърши, щото се оказало проучването и проекта че не са правилни. Минавал терена през блатиста местност и трябвало да има допълнителни съоръжения и пр.
После фирмата беше сменена с друга и бяха дадени някакви пари по някаква друга схема, за да се довърши отсечката. Иначе от Европа щеше да има бой, щото това бяха евро средства.
svoboden
Рейтинг: 1579 НеутралноКогато се възлага на държавна фирма защо трябва да има конкурс!?
realguru
Рейтинг: 2870 НеутралноТо няма право да наема подизпълнители. Но работи с външни доставчици - щото не може да си прави всичко само. Там вече как седят нещата - не е ясно. :)
Norman Granz
Рейтинг: 3350 НеутралноТака се претакат бюджетни пари и се отчита БВП.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.От единия джоб в другия (и туйцък-онуйчък за чекмеджето).
Рим
Рейтинг: 1713 НеутралноА кой трябва да решава дали да е държавна фирма или частна?
Не трябва ли да има конкурс?
Ето един типичен пример за корупция!
Непрозрачното харчене на 1 милиард лева е в кърпа вързано!
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
realguru
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#20] от "Norman Granz":
Пропусна и се развиват изостанали региони. :)
И се печелят избори :)
danvan
Рейтинг: 837 РазстроеноИ няма край и няма край и няма край ....
Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti SatГьонсуратлъкът на ГЕРБ и модела #КОЙ това ...
danvan
Рейтинг: 837 ГневноКазах ли #оставка, боклучци !
Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti SatЕдин препатил
Рейтинг: 3166 НеутралноДо коментар [#1] от "Vlado Nikolov":
Това е и целта на занятието - да не се вижда кой е подизпълнителят. А иначи той си знае.
realguru
Рейтинг: 2870 НеутралноНе трябва, но може.
Проблемите с конкурсите, са че често фирмите дават нереално ниски цени за да спечелят конкурса и после почва строежа и се почва - ама тука извънредни разходи изскочиха, ама тука така, ама тука онака. :)
Съответно цената си скача.
Може да пробваш да възложиш с конкурс изработката на домашната си кухня. :)
Според някакви изследвания дори направата на една проста домашна кухня в 70% от случаите надхвърляла планирания бюджет. :)
Съответно като свършат парите то оставаш с недовършена кухня или толкова калпаво довършена че за нищо не става.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
niksan1
Рейтинг: 1999 Неутрално... на контрола, КОНТРОЛ ... Без ДС - ченгета! Лустрация!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Един препатил
Рейтинг: 3166 Неутрално".....ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма"...."
Никаква връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма" няма да се осигури докато не бъде изцяло изградено Околовръстното шосе на София. Не е нужно човек да обикаля на място - вижда се и на картата.
niksan1
Рейтинг: 1999 НеутралноАбе, те се наядоха, ама имат дечица, внучета ... Без ДС - ченгета! Лустрация!
Jazzdevil
Рейтинг: 1486 НеутралноЦената е абсурдна а и цялото задание също - за какво е тази скъпа псевдомагистрала там? То хора не останаха в тоя край, трафика за Дунав мост-2 далеч не е толкова тежък (по 1 камион в минута) и накрая на самия мост вечно опашки с километри понеже работят само 2 гишета...
За 5% от тия пари можеха да изправят някой от завоите на сегашното шосе, да го изведат от селата и да му сложат изпреварващи ленти по баирите.
niksan1
Рейтинг: 1999 НеутралноМного се съмнявам .
Схемата е изработена, преди да са започнати строежите . Без ДС - ченгета! Лустрация!
niksan1
Рейтинг: 1999 НеутралноЗащото отдавна прехвърлихме 1989 година . Без ДС - ченгета! Лустрация!
mihail_p
Рейтинг: 1581 Неутралномога да ти кажа и как става
краденето. не е никак трудно.
в количествено-стойностните сметки,
които се правят за пътя се пише, че
ще се ползва еди каквъв си чакъл от еди къде си.
обаче се ползва някакакъв отпадък за без пари.
така стана с магистралата при чирпан. тъй
като това след това се скрива (скрити работи)
няма как да се установи дали е така. друг номер, който
се използва масово е количеството на човеко/часове.
примерно вместо да се валира чакъла на всеки 20 сантиметра,
положенба настилка се мята 1 метър и 20 сантиметра и се валира
5 пъти по-малко. другото е да се залагат дейности, които
ням да се свършат, например ....намаляване на риска
от преминаващи комети... и пазене на американския кондор
да не мине над пътя. всички ги знаят тези неща ама не правят нищо.
строителния надзор на обекта се подкупва и така стават тея пачки
в чекмеджето.
goofy
Рейтинг: 444 НеутралноБаце може скоро да подава оставка, щом започна да се разплаща.
mihail_p
Рейтинг: 1581 НеутралноДо коментар [#36] от "goofy":
и аз така си мисля.
Alex Ivanov
Рейтинг: 1783 НеутралноДо коментар [#1] от "Vlado Nikolov":
Абсолютно, ГЕРБ нарочно направиха тази промяна в закона, за да точат милиони чрез подизпълнителните договори.
citoplast
Рейтинг: 1300 Весело[quote#27:"bex38676148"][/quote]
Имало едно време ссср......или 160 000 за метър. а това дори не е магистрала...
Май, че по скоро 16 000 за метър.
Just Бахур
Рейтинг: 448 НеутралноMeanwhile Discovery channel
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!https://www.facebook.com/1401954159/posts/10225365406547768/
realguru
Рейтинг: 2870 НеутралноВ цената все пак влизат и пътните съоръжения, а те са скъпи. Все пак детелинки, надлези и пр. струват пари.
Е в другата статия за ремонта на кофтито участък на Тракия може да видите че цената на целия участък е била малко под 200 милиона като за самата магистрала са отишли под 90 милиона. Останалите са били за съоръженията.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Vlado
Рейтинг: 27 НеутралноПри такъв терен цена км е около 6 млрд.евро. Бърза сметка показва, че 100 млн.евро заминават в друга посока.
vassilun
Рейтинг: 4814 НеутралноДо коментар [#12] от "tulup":
Прав сте! Но го няма вече Божков да пълни чекмеджето, та трябва да се навери друг източник на пачки!
vassilun
Рейтинг: 4814 ВеселоДо коментар [#41] от "realguru":
Видяхме ги пътните съоръжения на снимката, публикувана от ГЕРБ - Монтана! 😂🤣
ck2013
Рейтинг: 826 НеутралноПоредната схема за крадене на стотици милиони. Със сигурно свиньо ще се появи от някъде като под изпълнител. Надявам се журналистите да не проспят този момент.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalБългарино събуди се, и гледай за кого гласуваш. С тези не става.
mihail_p
Рейтинг: 1581 Неутралнодебелака не разбира от крадене
в строителството. иван мирински
му правеи схемите за кражбите.
ако дебелака нещо се навре в копанята,
ще бъде с отчуждавания или със придобиване
на кариери за добив на чакъл наоколо или
подобни неща.
ck2013
Рейтинг: 826 Неутралноау това е уникално смях се на глас :) струва си да се гледа още веднъж. “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
vzoran
Рейтинг: 517 НеутралноКраде се като за последно.
Иван K
Рейтинг: 3075 Весело"член 14 от Закона за обществените поръчки, действащ от март миналата година. Той позволява изключение от правилата на закона за държавни възложители."
подписМного хубав член. Истински член.
Този член предава държавната поръчка без търг на един дрег член. След това другият член, също така без търг, раздава парчета от поръчката на членове на ....ех вие се сещате.
Това е истинското творчество в България. А някакви там се карат кой бил измислил някакви си букви.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
rexdog2004
Рейтинг: 1290 НеутралноДо коментар [#21] от "Рим":
Държавното не е лошо, стига да се управлява добре. И частното сигурно не е лошо, проблема е че у нас е престъпно. Проблемният участък на Тракия е строен от частните фирми след търг. И какво от това. Идеята на зопа е да се защити обществения интерес. Формата на собственост не е гаранция за защитата му. Но може би контрола в държавата фирма е по лесен
ТНТ
Рейтинг: 956 НеутралноДо коментар [#27] от "bex38676148":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой""или 160 000 за метър. а това дори не е магистрала"
Пенчо бре, чети:
"Отсечката между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана, която "Автомагистрали" ЕАД трябва да изгради, е с дължина 65.8 км и е разделена на 5 участъка. Всеки от тях ще е с габарит на автомагистрала, като ще се изградят по две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили."
realismisthename
Рейтинг: 757 НеутралноСеверозападна България няма да е лошо да направи петиция да се присъедини я към Сърбя, я към Северна Македония.
То бива идиоти, бива тъпанари, бива малоумници, бива майчини копелдаци - ама 200 км отсечка Видин - София да се минава за четири часа и половина е ПОРНОГРАФИЯ. Това е с ограниченията.
Иначе пътя с нова кола и с 60-70-80 км/час в населени места (при 50км/ч ограничение) и 100-120 на правите участъци на междуградския (90 ограничение) - се минава за ТРИ ЧАСА И ПОЛОВИНА.
ДВЕСТА СМЕШНИ КИЛОМЕТРА ПЪТ. Смърт за всички който са бездействали при тая порнография - пожелавам им искренно - смърт, на тях и до 3-то коляно.
SoloV
Рейтинг: 681 НеутралноЕто и заради това Баце не хвърли оставка още през юли както са го замисляли. От там където трябва не са му разрешили..
Но и заради това включително всичко ще му излезе през г.ъза на редовните избори през март догодина. Оставка!
Роси
Рейтинг: 8495 НеутралноАко има конкурс, може и да не спечелят, ще има обжалване, а така направо даваш милиарда и...
vassilun
Рейтинг: 4814 НеутралноДо коментар [#52] от "rexdog2004":
"Но може би контрола в държавата фирма е по лесен"
За съжаление е точно обратното! Контрол в държавните фирми липсва!
Локомотив
Рейтинг: 486 Неутрално50% от този милиард е за нощните шкафчета
ТНТ
Рейтинг: 956 ВеселоТуй го видя в кристалното кълбо на Алена или хвърли боб, а? "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
tulup
Рейтинг: 1237 НеутралноДо коментар [#26] от "realguru":
Не ме търсете преди обядПравилата са за да се спазват, а не за да лъжем Европа. Ако не са подходящи, то би следвало да се променят и да се изработят нови, а не да се заобикалят. Ако управляващите са неспособни да изработят работещи правила, да си намерят друга работа. Все пак са законотворци, т.е пишат правила, а не строителни работници. Това важи дори и ако надскачането на закона води до добри резултати, което дори не е вярно
Jazzdevil
Рейтинг: 1486 НеутралноВ делничен ден е три часа без особено напъване, които няма да се променят особено след като се завърши дискутираната отсечка понеже 1:40-1:55ч пак ще си останат за минаването на София-Монтана през Петрохан.
Dark
Рейтинг: 1901 НеутралноВсичко е наред, няма корупция. Само усещане за такова.
Киро Ашов
Рейтинг: 8 НеутралноГрабежа продължава с пълна сила и без скруполи
Nathan Cohen
Рейтинг: 615 НеутралноВ диктатурата България дори когато официално се обявява обществена поръчка, то пак единствено дестойнк да я спечелят са приближените от мутрата-диктатор Борисов. Това да се провеждат такива си е само загубено време!
Гражданин
Рейтинг: 1353 НеутралноНай-скъпите и най-калпавите магистрали в света.
Mr. D
Рейтинг: 423 НеутралноМного яко.
В норвегия строят 24 км тунел за 6.8 милиона на км.
Тук строим не особено сложен път за 16 милиона на км.
https://www.visitnorway.com/listings/lærdalstunnelen-worlds-longest-road-tunnel/12205/
Николай Бучков
Рейтинг: 5101 ЛюбопитноЯвно след като са гледали клипа на "Дискавъри".......са направили поръчката !
mihail_p
Рейтинг: 1581 НеутралноДо коментар [#66] от "Mr. D":
гласувай за демократите,
за да няма такива кражби.
mihail_p
Рейтинг: 1581 Неутралнои друго.
от капитал са се сетили, че
няма да има подизпълнители, а
наем на техника с екипи на техниката.
то така действат и гебесето отдавна.
така че, ослушвайте се за фирма с много техника.
ivo
Рейтинг: 754 НеутралноРазбира се, участъка може да се построй 10 пъти по-евтино, но нали трябва да се краде! И кой да краде по-добре от самата държава!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!razor
Рейтинг: 1004 Неутрално"Транспортно строителство и възстановяване" ЕАД копае плавателни канали, а "Автомагистрали" ЕАД строи автомагистрали. Какво нередно има тук? Всяка пощенска кутия се занимава със своята поща.
neut
Рейтинг: 5380 НеутралноГОЛЯМОТО КРАДЕНЕ: 1 млрд. за 66 км!!!
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
bat_plamen
Рейтинг: 4561 НеутралноДо коментар [#21] от "Рим":
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Човек като прочете по-внимателно статия разбира , че става дума за гигантска схема за крадене, защото общо държавната фирма ще получи 3 милиарда / за различни проекти/ без да има конкурс/търг!
aussie
Рейтинг: 644 НеутралноНа тази измислена фирма Автомагистрали ако и се направи одит сигурно ще ни се завие свят за какви разходи става въпрос. Колко ли знайни и незнайни консултанти/хидроинженери има и за какви хонорари.
По грамадна корупционна сделка от тази фирма няма в новата българска история. Почти ще изпревари КТБ. Оставка боклуци!