Нова поръчка без конкурс за над 1 млрд. лв. за държавната "Автомагистрали" ЕАД

Нова поръчка без конкурс за над 1 млрд. лв. за държавната "Автомагистрали" ЕАД

© МРРБ



Държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД получи поредна поръчка за над 1 млрд. лева без конкурс. Срещу 1.08 млрд. лева фирмата ще проектира и изгради близо 66 км от пътя Видин - Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана.


Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ, тъй като с модернизация на трасето от "Дунав мост II" ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". В момента се изграждат общо 62.6 км от пътя Видин - Ботевград. През миналата година работата започна от едни от най-сложните отсечки Мездра - Ботевград (33 км) и Видин - пътен възел "Макреш" (29.6 км).


Отсечката между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана, която "Автомагистрали" ЕАД трябва да изгради, е с дължина 65.8 км и е разделена на 5 участъка. Всеки от тях ще е с габарит на автомагистрала, като ще се изградят по две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили. Срокът за изпълнение е различен за всеки участък - от 28 месеца до 32 месеца.




Възлагането на новата милионна поръчка на "Автомагистрали" ЕАД е на база член 14 от Закона за обществените поръчки, действащ от март миналата година. Той позволява изключение от правилата на закона за държавни възложители. Това може да стане, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител. Контрол върху "Автомагистрали" упражнява едноличният собственик на капитала - Министерството на регионалното развитие, което е и принципал на пътната агенция.


По тази схема "Автомагистрали" получи поръчка за изграждането на частта на магистралата "Хемус" от пътен възел "Боаза" до връзката с пътя Русе - Велико Търново (134 км) срещу 1.3 млрд. лева и си гарантира още 1.38 млрд. лева за построяването на последните почти 90 километра от историческия аутобан (от връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци).


При възлагането на големите поръчки за "Хемус" критиката беше, че държавната компания няма капацитет да се справи с тях, което пък налага ползване на подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства с аргумента, че това се прави, за да се избегнат обжалванията, които обичайно спират и бавят изпълнението на такива проекти.


Допълнително "Автомагистрали" получи и договор за укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа за 2020 и 2021 година, на стойност почти половин милиард лева. Последно дружеството попадна във фокуса на общественото внимание тази седмица, след като стана ясно, че ще ремонтира участъка на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора на цена, по-висока от тази при изграждането на отсечката.


В края на 2019 година "Автомагистрали" ЕАД мина през преструктуриране. След него се обособиха три направления на работата. Първото е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите. Второто се занимава с изграждане на новите участъци на "Хемус". Третото направление на "Автомагистрали" ЕАД е ангажирано с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа.

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    Важен е подизпълнителя, там е заровено кучето (образно казано).

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6008 Неутрално

    Има някаква грешка в умата. Предплагам е доста повече.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6008 Неутрално

    Устойчиви корупционни практики.
    Гарантирано от ГЕРБ !
    ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Ако 66 км. ще се строят за само 1 МИЛИОН, мисля, че други строители не ни трябват :D

  5. 5 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 328 Неутрално

    1,08 млн за 66 км?
    Много евтино, 16 364 лв /км. Тия хубавци защо не строят автостради? да кажем, 33 000 лв/км?
    :-)

  6. 7 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    16,4 милиона на километър.
    тея вече са затвора всичките.

  7. 8 Профил на Идиот Идиотов
    Идиот Идиотов
    Рейтинг: 15 Неутрално
  8. 9 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 581 Неутрално

    сигурно става дума за 1 милиярд, а не за 1 милион.

    щото ако е второто - тотално без пари е!

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  9. 10 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    оправете си заглавието.

  10. 11 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Нека да е в държавната фирма, важно е да има контрол върху доставчиците и

  11. 12 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Компания, която няма право да наеме подизпълнители, получава поръчки, които нямам никакъв капацитет да изпълни и реално ще заобикаля закона. Когато хората протестират срещу корупцията, то дали това е най-умното действие? Дори да няма корупция (ха-ха), то подобни надскачания на закона рушат доверието в държавата. Вместо това би трябвало да се цели максимална прозрачност и спазване на всички процедури

    Не ме търсете преди обяд
  12. 13 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    Бойко бре, не ти ли омръзна да забиваш гвоздеи в ковчега на полумъртвеца (засега, после - цял мъртвец)?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  13. 14 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 935 Неутрално

    А това државно дружество прави ли обществена поръчка когато наема подизпълнители?

  14. 15 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    тоя боклук се подготвя да бяга.
    тея договори са сигурно измислени,
    така че да може да се лапа сериозно.
    иван мирински от водстрой да каже
    как се лапа от такива поръчки. или
    оня от джипи груп. не се наядохте бе
    мама ви дееба боклуци.

  15. 16 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    ако се строеше по-бързо, щеше да е по-евтино, няма да имат време да потурчат толкова много пари :) :) :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  16. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    Е нали оня кофтито участък е строен с конкурс? ;)

    Що се скапа, а? :)

    И после пак имаше един участък от Тракия спечелен от фирма на Божков, която не го довърши, щото се оказало проучването и проекта че не са правилни. Минавал терена през блатиста местност и трябвало да има допълнителни съоръжения и пр.

    После фирмата беше сменена с друга и бяха дадени някакви пари по някаква друга схема, за да се довърши отсечката. Иначе от Европа щеше да има бой, щото това бяха евро средства.

  17. 18 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    Когато се възлага на държавна фирма защо трябва да има конкурс!?

  18. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    А това државно дружество прави ли обществена поръчка когато наема подизпълнители?
    —цитат от коментар 14 на Стабилни в мизерията, епизод пореден


    То няма право да наема подизпълнители. Но работи с външни доставчици - щото не може да си прави всичко само. Там вече как седят нещата - не е ясно. :)

  19. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    Така се претакат бюджетни пари и се отчита БВП.

    От единия джоб в другия (и туйцък-онуйчък за чекмеджето).

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  20. 21 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Нека да е в държавната фирма, важно е да има контрол върху доставчиците и
    —цитат от коментар 11 на rexdog2004


    А кой трябва да решава дали да е държавна фирма или частна?
    Не трябва ли да има конкурс?
    Ето един типичен пример за корупция!
    Непрозрачното харчене на 1 милиард лева е в кърпа вързано!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  21. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#20] от "Norman Granz":

    Пропусна и се развиват изостанали региони. :)

    И се печелят избори :)



  22. 23 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 837 Разстроено

    И няма край и няма край и няма край ....

    Гьонсуратлъкът на ГЕРБ и модела #КОЙ това ...

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  23. 24 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 837 Гневно

    Казах ли #оставка, боклучци !

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  24. 25 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    До коментар [#1] от "Vlado Nikolov":

    Важен е подизпълнителя, там е заровено кучето (образно казано).
    —цитат от коментар 1 на Vlado Nikolov


    Това е и целта на занятието - да не се вижда кой е подизпълнителят. А иначи той си знае.

  25. 26 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    Не трябва ли да има конкурс?
    —цитат от коментар 21 на Рим


    Не трябва, но може.

    Проблемите с конкурсите, са че често фирмите дават нереално ниски цени за да спечелят конкурса и после почва строежа и се почва - ама тука извънредни разходи изскочиха, ама тука така, ама тука онака. :)

    Съответно цената си скача.


    Може да пробваш да възложиш с конкурс изработката на домашната си кухня. :)

    Според някакви изследвания дори направата на една проста домашна кухня в 70% от случаите надхвърляла планирания бюджет. :)

    Съответно като свършат парите то оставаш с недовършена кухня или толкова калпаво довършена че за нищо не става.

  26. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 28 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Нека да е в държавната фирма, важно е да има контрол върху доставчиците и
    —цитат от коментар 11 на rexdog2004


    ... на контрола, КОНТРОЛ ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  28. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 30 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    ".....ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма"...."

    Никаква връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма" няма да се осигури докато не бъде изцяло изградено Околовръстното шосе на София. Не е нужно човек да обикаля на място - вижда се и на картата.

  30. 31 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    тоя боклук се подготвя да бяга.тея договори са сигурно измислени,така че да може да се лапа сериозно.иван мирински от водстрой да кажекак се лапа от такива поръчки. или оня от джипи груп. не се наядохте бемама ви дееба боклуци.
    —цитат от коментар 15 на mihail_p



    Абе, те се наядоха, ама имат дечица, внучета ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  31. 32 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Цената е абсурдна а и цялото задание също - за какво е тази скъпа псевдомагистрала там? То хора не останаха в тоя край, трафика за Дунав мост-2 далеч не е толкова тежък (по 1 камион в минута) и накрая на самия мост вечно опашки с километри понеже работят само 2 гишета...
    За 5% от тия пари можеха да изправят някой от завоите на сегашното шосе, да го изведат от селата и да му сложат изпреварващи ленти по баирите.

  32. 33 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    ако се строеше по-бързо, щеше да е по-евтино, няма да имат време да потурчат толкова много пари :) :) :)
    —цитат от коментар 16 на GMO VACCINES CHEMICALS



    Много се съмнявам .
    Схемата е изработена, преди да са започнати строежите .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  33. 34 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Когато се възлага на държавна фирма защо трябва да има конкурс!?
    —цитат от коментар 18 на svoboden



    Защото отдавна прехвърлихме 1989 година .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  34. 35 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    Така се претакат бюджетни пари и се отчита БВП.От единия джоб в другия (и туйцък-онуйчък за чекмеджето).
    —цитат от коментар 20 на Norman Granz


    мога да ти кажа и как става
    краденето. не е никак трудно.
    в количествено-стойностните сметки,
    които се правят за пътя се пише, че
    ще се ползва еди каквъв си чакъл от еди къде си.
    обаче се ползва някакакъв отпадък за без пари.
    така стана с магистралата при чирпан. тъй
    като това след това се скрива (скрити работи)
    няма как да се установи дали е така. друг номер, който
    се използва масово е количеството на човеко/часове.
    примерно вместо да се валира чакъла на всеки 20 сантиметра,
    положенба настилка се мята 1 метър и 20 сантиметра и се валира
    5 пъти по-малко. другото е да се залагат дейности, които
    ням да се свършат, например ....намаляване на риска
    от преминаващи комети... и пазене на американския кондор
    да не мине над пътя. всички ги знаят тези неща ама не правят нищо.
    строителния надзор на обекта се подкупва и така стават тея пачки
    в чекмеджето.

  35. 36 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Баце може скоро да подава оставка, щом започна да се разплаща.

  36. 37 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#36] от "goofy":

    и аз така си мисля.

  37. 38 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    До коментар [#1] от "Vlado Nikolov":

    Абсолютно, ГЕРБ нарочно направиха тази промяна в закона, за да точат милиони чрез подизпълнителните договори.

  38. 39 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1300 Весело

    [quote#27:"bex38676148"][/quote]

    ...или 160 000 за метър. а това дори не е магистрала...


    Май, че по скоро 16 000 за метър.

    Имало едно време ссср...
  39. 40 Профил на Just Бахур
    Just Бахур
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Meanwhile Discovery channel

    https://www.facebook.com/1401954159/posts/10225365406547768/

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  40. 41 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    В цената все пак влизат и пътните съоръжения, а те са скъпи. Все пак детелинки, надлези и пр. струват пари.

    Е в другата статия за ремонта на кофтито участък на Тракия може да видите че цената на целия участък е била малко под 200 милиона като за самата магистрала са отишли под 90 милиона. Останалите са били за съоръженията.

  41. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 43 Профил на Vlado
    Vlado
    Рейтинг: 27 Неутрално

    При такъв терен цена км е около 6 млрд.евро. Бърза сметка показва, че 100 млн.евро заминават в друга посока.

  43. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4814 Неутрално

    До коментар [#12] от "tulup":

    Прав сте! Но го няма вече Божков да пълни чекмеджето, та трябва да се навери друг източник на пачки!

  44. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4814 Весело

    До коментар [#41] от "realguru":

    Видяхме ги пътните съоръжения на снимката, публикувана от ГЕРБ - Монтана! 😂🤣

  45. 46 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Поредната схема за крадене на стотици милиони. Със сигурно свиньо ще се появи от някъде като под изпълнител. Надявам се журналистите да не проспят този момент.
    Българино събуди се, и гледай за кого гласуваш. С тези не става.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  46. 47 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    Поредната схема за крадене на стотици милиони. Със сигурно свиньо ще се появи от някъде като под изпълнител. Надявам се журналистите да не проспят този момент. Българино събуди се, и гледай за кого гласуваш. С тези не става.
    —цитат от коментар 46 на ck2013


    дебелака не разбира от крадене
    в строителството. иван мирински
    му правеи схемите за кражбите.
    ако дебелака нещо се навре в копанята,
    ще бъде с отчуждавания или със придобиване
    на кариери за добив на чакъл наоколо или
    подобни неща.

  47. 48 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Meanwhile Discovery channelhttps://www.facebook.com/1401954159/posts/10225365406547768/
    —цитат от коментар 40 на Антикомунист антиГЕРП и парламентарно непредствен тъмносин седесар


    ау това е уникално смях се на глас :) струва си да се гледа още веднъж.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  48. 49 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Краде се като за последно.

  49. 50 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3075 Весело

    "член 14 от Закона за обществените поръчки, действащ от март миналата година. Той позволява изключение от правилата на закона за държавни възложители."

    Много хубав член. Истински член.
    Този член предава държавната поръчка без търг на един дрег член. След това другият член, също така без търг, раздава парчета от поръчката на членове на ....ех вие се сещате.
    Това е истинското творчество в България. А някакви там се карат кой бил измислил някакви си букви.

    подпис
  50. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 52 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    До коментар [#21] от "Рим":

    Държавното не е лошо, стига да се управлява добре. И частното сигурно не е лошо, проблема е че у нас е престъпно. Проблемният участък на Тракия е строен от частните фирми след търг. И какво от това. Идеята на зопа е да се защити обществения интерес. Формата на собственост не е гаранция за защитата му. Но може би контрола в държавата фирма е по лесен

  52. 53 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#27] от "bex38676148":

    "или 160 000 за метър. а това дори не е магистрала"

    Пенчо бре, чети:

    "Отсечката между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана, която "Автомагистрали" ЕАД трябва да изгради, е с дължина 65.8 км и е разделена на 5 участъка. Всеки от тях ще е с габарит на автомагистрала, като ще се изградят по две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили."

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  53. 54 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Северозападна България няма да е лошо да направи петиция да се присъедини я към Сърбя, я към Северна Македония.
    То бива идиоти, бива тъпанари, бива малоумници, бива майчини копелдаци - ама 200 км отсечка Видин - София да се минава за четири часа и половина е ПОРНОГРАФИЯ. Това е с ограниченията.
    Иначе пътя с нова кола и с 60-70-80 км/час в населени места (при 50км/ч ограничение) и 100-120 на правите участъци на междуградския (90 ограничение) - се минава за ТРИ ЧАСА И ПОЛОВИНА.
    ДВЕСТА СМЕШНИ КИЛОМЕТРА ПЪТ. Смърт за всички който са бездействали при тая порнография - пожелавам им искренно - смърт, на тях и до 3-то коляно.

  54. 55 Профил на SoloV
    SoloV
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Ето и заради това Баце не хвърли оставка още през юли както са го замисляли. От там където трябва не са му разрешили..
    Но и заради това включително всичко ще му излезе през г.ъза на редовните избори през март догодина. Оставка!

  55. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8495 Неутрално

    Ако има конкурс, може и да не спечелят, ще има обжалване, а така направо даваш милиарда и...

  56. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4814 Неутрално

    До коментар [#52] от "rexdog2004":

    "Но може би контрола в държавата фирма е по лесен"

    За съжаление е точно обратното! Контрол в държавните фирми липсва!

  57. 58 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 486 Неутрално

    50% от този милиард е за нощните шкафчета

  58. 59 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 956 Весело

    50% от този милиард е за нощните шкафчета
    —цитат от коментар 58 на Локомотив


    Туй го видя в кристалното кълбо на Алена или хвърли боб, а?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  59. 60 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#26] от "realguru":

    Правилата са за да се спазват, а не за да лъжем Европа. Ако не са подходящи, то би следвало да се променят и да се изработят нови, а не да се заобикалят. Ако управляващите са неспособни да изработят работещи правила, да си намерят друга работа. Все пак са законотворци, т.е пишат правила, а не строителни работници. Това важи дори и ако надскачането на закона води до добри резултати, което дори не е вярно

    Не ме търсете преди обяд
  60. 61 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    200 км отсечка Видин - София да се минава за четири часа и половина е ПОРНОГРАФИЯ.
    —цитат от коментар 54 на realismisthename


    В делничен ден е три часа без особено напъване, които няма да се променят особено след като се завърши дискутираната отсечка понеже 1:40-1:55ч пак ще си останат за минаването на София-Монтана през Петрохан.

  61. 62 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    Всичко е наред, няма корупция. Само усещане за такова.

  62. 63 Профил на Киро Ашов
    Киро Ашов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Грабежа продължава с пълна сила и без скруполи

  63. 64 Профил на Nathan Cohen
    Nathan Cohen
    Рейтинг: 615 Неутрално

    В диктатурата България дори когато официално се обявява обществена поръчка, то пак единствено дестойнк да я спечелят са приближените от мутрата-диктатор Борисов. Това да се провеждат такива си е само загубено време!

  64. 65 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Най-скъпите и най-калпавите магистрали в света.

  65. 66 Профил на Mr. D
    Mr. D
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Много яко.

    В норвегия строят 24 км тунел за 6.8 милиона на км.
    Тук строим не особено сложен път за 16 милиона на км.

    https://www.visitnorway.com/listings/lærdalstunnelen-worlds-longest-road-tunnel/12205/

  66. 67 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 5101 Любопитно

    Явно след като са гледали клипа на "Дискавъри".......са направили поръчката !

  67. 68 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#66] от "Mr. D":

    гласувай за демократите,
    за да няма такива кражби.

  68. 69 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    и друго.
    от капитал са се сетили, че
    няма да има подизпълнители, а
    наем на техника с екипи на техниката.
    то така действат и гебесето отдавна.
    така че, ослушвайте се за фирма с много техника.

  69. 70 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Разбира се, участъка може да се построй 10 пъти по-евтино, но нали трябва да се краде! И кой да краде по-добре от самата държава!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  70. 71 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    "Транспортно строителство и възстановяване" ЕАД копае плавателни канали, а "Автомагистрали" ЕАД строи автомагистрали. Какво нередно има тук? Всяка пощенска кутия се занимава със своята поща.

  71. 72 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5380 Неутрално

    ГОЛЯМОТО КРАДЕНЕ: 1 млрд. за 66 км!!!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  72. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  73. 74 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4561 Неутрално

    До коментар [#21] от "Рим":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Човек като прочете по-внимателно статия разбира , че става дума за гигантска схема за крадене, защото общо държавната фирма ще получи 3 милиарда / за различни проекти/ без да има конкурс/търг!

  74. 75 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 644 Неутрално

    На тази измислена фирма Автомагистрали ако и се направи одит сигурно ще ни се завие свят за какви разходи става въпрос. Колко ли знайни и незнайни консултанти/хидроинженери има и за какви хонорари.
    По грамадна корупционна сделка от тази фирма няма в новата българска история. Почти ще изпревари КТБ. Оставка боклуци!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK