Продажбите на нови коли се свиха с почти 38%, а на употребявани - с над 20 на сто

Продажбите на нови коли се свиха с почти 38%, а на употребявани - с над 20 на сто

© Георги Пауновски



Продажбите на нови леки и лекотоварни автомобили в България през първите девет месеца на годината спадат с почти 38%, а първите регистрациите на превозни средства в тези категории с малко над 20 на сто, показват данните на Пътна полиция. Причината е пандемията от коронавирус, под знака на която минава целият живот в страната от март насам.


През миналата година в периода януари - септември са били купени 32 885 нови коли в категории М1 и N1, докато за същия период на тази те са 20 487. Що се отнася до употребяваните леки и лекотоварни автомобили нов внос, те са съответно 172 670 през 2019 г. срещу 136 326 сега. При регистрирани общо 156 815 превозни средства в тези категории за деветте месеца на тази година 107 159 са на възраст над 10 години, показват още данните на Пътна полиция.


Ако се вземат предвид всички категории превозни средства, независимо от възрастта, то между 1 януари и 30 септември в България са регистрирани общо 177 615 МПС при 230 460 година по-рано, като спадът е почти 23%.


"Рено" е лидер при новите, "Фолксваген" при употребяваните




Поглед към най-търсените нови леки и лекотоварни автомобили показва, че лидер е "Рено" с 2393 доставки, следван от дългогодишната марка номер 1 - "Дачия" (2302). Третата позиция е за търговците на "Шкода", продали 2142 автомобила. Следват "Тойота", "Фолксваген", "Нисан", "Пежо", "Киа", БМВ и "Мерцедес" (за подробности виж графиката).



При употребяваните леки и лекотоварни коли лидер си остава "Фолксваген" с 19 942 нови регистрации. Следващите позиции за "Мерцедес" (15 477), БМВ (10 208), "Ауди" (10 313) и "Опел" (8963) затвърждават предпочитанията на българите към германските автомобили. Шестата по популярност марка на вторичния пазар е "Тойота", следвана от "Форд", "Пежо", "Хонда" и "Рено". (виж графиката).


Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    опелите са германски колко аз съм германец.
    Само за протокола, тия са немци, германците са у Герман

  2. 2 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Логичен резултат.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  3. 3 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Интересно, първите при новите коли са последни при втората ръка - библейска история, няма майтап.

  4. 4 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Егати и свиването-автомобилите по улиците са нараснали с 170 хиляди. Навсякъде коли ,коли,коли.

  5. 5 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#3] от "Цайко":

    Просто Рено, Дачия и Шкода са единствените що-годе достъпни нови коли за масовия български стандарт. Цени от порядъка на 25-35 хиляди лева, докато един нов гол базов Мерцедес Е220d почва от 105 хиляди лева, а с малко добавено оборудване става 130. Дори “баровците” не могат да си ги позволят нови, а масово се купуват на 2-3 години на 60% от цената.

  6. 6 Профил на spalding
    spalding
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#5] от "irobot":

    За новите автомобили съм съгласен, но за втората ръка съм убеден, че това са автомобили над 10 години, а ме такива на 2-3 години на 60% от цената.

  7. 7 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1580 Любопитно

    До коментар [#4] от "Мусаши":

    А колко са спрени от движение и/или бракувани?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  8. 8 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#6] от "spalding":

    Исках да кажа, че дори колите по улиците които изглеждат “нови и скъпи” и ги карат “вървежни” хора, всъщност са втора употреба на 2-3 години. Иначе е ясно, че в масовият случай имаме овехтяли, загниващи и занемарени немски премиуми на 12-15 години, което се компенсира чрез затъмнените стъкла и псевдо-мутренският поглед на шофьора.

  9. 9 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Това за 20% на старо не го вярвам. Един приятел реш да си смени , колата точно преди коронакризата. И докато се накани почнаха ограниченията за пътуване. Сигурно 4-5 месеца джамбазите не бяха докарали и 1 кола.

  10. 10 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1580 Любопитно

    До коментар [#9] от "Doge":

    Статията е за периода 01.01.2019-30.09.2019 г., когато нямаше коронавирус...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  11. 11 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#9] от "Doge":Статията е за периода 01.01.2019-30.09.2019 г., когато нямаше коронавирус...
    —цитат от коментар 10 на mitko11


    Защо реши така. От статията "Причината е пандемията от коронавирус, под знака на която минава целият живот в страната от март насам."

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4737 Неутрално

    До коментар [#5] от "irobot":

    Аз пък си поръчах Лексус през септември! Ще ми го донесе Дядо Коледа преди Нова година.

  13. 13 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    За нови коли в салоните на дилърите има някои много добри сделки, 30-40% надолу, но ги нямат по сайтовете. От друга страна, като погледна километража, започвам да се чудя за смисъла от автомобил, я съм направил 4000км тази година, я не.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  14. 14 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    За нови коли в салоните на дилърите има някои много добри сделки, 30-40% надолу, но ги нямат по сайтовете. От друга страна, като погледна километража, започвам да се чудя за смисъла от автомобил, я съм направил 4000км тази година, я не.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  15. 15 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 528 Неутрално

    нормално, кой е луд да инвестира в ламарини по време на криза? колата, нова или стара, доходи не носи, само разходи ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  16. 16 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#1] от "uq":

    И немци не са. Няма държава Немция, но има Deutschland. Иначе в някои страни е прието да се нарича и Germany, но е най-правилно да сме коректни с името което самите граждани на тази държава са избрали.

    мурзилка
  17. 17 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    няма лошо да се карат стари коли но у нас по улициете има такива дето са за изхвърляне... все едно сме в Сомалия...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  18. 18 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    До коментар [#6] от "spalding":

    До коментар [#5] от "irobot":За новите автомобили съм съгласен, но за втората ръка съм убеден, че това са автомобили над 10 години, а ме такива на 2-3 години на 60% от цената.
    —цитат от коментар 6 на spalding


    Винаги ще предпочета 10 годишно БМВ или Мерцедес пред чисто нова Дачия. :-)

  19. 19 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    До коментар [#16] от "Маршалов":

    Немци са ги нарекли няколко племена в централна Европа, защото не са разбирали какво говорят, а на съседните племена които разбирали са викали словени :)
    Което зувчи доста смешно но може и да е така :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  20. 20 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#8] от "irobot":

    Те са толкова и премиум, щом гният. Сигурно само като цена са премиум. Аз премиум разбирам като кола от алуминиева сплав, и/или въглеродни влакна за купето, титан за елементите, които трябва да поемат по-големите натоварвания, греди щанги и т.н. Или поне да е от неръждаема ламарина. Като плащаш много, поне да си сигурен че ще ползваш дълго без да се налага таратайката да спи в сервизите и да се кърпят дупки от ръжди.

    мурзилка
  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#8] от "irobot":

    Те са толкова и премиум, щом гният. Сигурно само като цена са премиум. Аз премиум разбирам като кола от алуминиева сплав, и/или въглеродни влакна за купето, титан за елементите, които трябва да поемат по-големите натоварвания, греди щанги и т.н. Или поне да е от неръждаема ламарина. Като плащаш много, поне да си сигурен че ще ползваш дълго без да се налага таратайката да спи в сервизите и да се кърпят дупки от ръжди.

    мурзилка
  22. 22 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#19] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    То преди да се обединят, ама не полезното обединение след соца, като са били една камара държавици, графата и владения, са имали много имена. Обаче ние живеем през 21 век, а обединението в резултат на което възниква Deutschland е било преди почти 150 години. Ако толкова време останалият свят не се е научил да се съобразява и да се о, то е егаси дългата институционална инертност. Deutsche, die Deutschen. Така е правилно

    мурзилка
  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4737 Весело

    До коментар [#20] от "Маршалов":

    Купи си самолет! 😂🤣 Те са основно от алуминий и титан!

  24. 24 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#6] от "spalding":
    —цитат от коментар 18 на Stargate


    Винаги ще предпочета 15 годишен Японски автомобил пред 10 годишно БМВ или Мерцедес : )

  25. 25 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#19] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Историята е малко по-различна...
    Словените са народите, които са приели православието от България на български език...
    Те са можели да словят/славят Бог.
    Затова и на всички езиците им приличат на нашия...

  26. 26 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    Рено са изпреварили Фиат? Браво.

  27. 27 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Ганъо е естет ;-)
    Купува и живее на принципа "Стара, НО лачена чанта"
    Винаги търси да му е по-евтинко, но да е ПРЕМИУМ с повечко екстри -в което няма нищо лошо.
    "Фолксваген" 19 942 + "Мерцедес" (15 477) + БМВ (10 208)+ "Ауди" (10 313) = близо 56 000 премиум екземпляра, без да броим някой други премиум марки с доста по-малко сделки.
    Остават "другите" под 80 000 бройки за среден и нисък клас марки.
    Ганъо хич не е балък.

  28. 28 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#24] от "koalarevolution":

    Само в държава като нашата някой може да предпочете над 10-годишен автомобил пред нов на еднаква цена.
    В нормална държава, за да мине технически преглед, разходите за застраховки и поддръжката на премиум автомобил над 10 години струва колкото автомобила, че и повече... Отношението става още по-зле всяка следваща година.

  29. 29 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Това за 20% на старо не го вярвам. Един приятел реш да си смени , колата точно преди коронакризата. И докато се накани почнаха ограниченията за пътуване. Сигурно 4-5 месеца джамбазите не бяха докарали и 1 кола.
    —цитат от коментар 9 на Doge


    Какво те учудва, голяма част от пазара втора ръка си е вече вътрешен, не само "нов внос", има и много лизингови коли които се продават като минат 5-8 години.

  30. 30 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    До коментар [#3] от "Цайко":

    Защото са едни от най-евтините и са му на сметка на Ганъо тръгнал да купува НОВ автомобил... но не и на вторични пазар -там където има доста повече премиум модели с доста повече екстри!
    Да не е луд Ганъо да купува дърто Рено, след като може да се качи на БМВ!

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Малко няма връзка с темата, обаче има някаква схема на Дневник, да утроява коментарите. Не мога още да я хвана, обае нема начин да нема начин да нема дневникарска схема. Иначе, всеки зеленомоислещ човек трябва да си поддържа колата в идеално здраве и да не я сменя за щяло и нещяло, че това консуматорско мислене ще ни изяде главата.

  35. 35 Профил на Запорожец
    Запорожец
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Прави впечатление голямата рзлика в нови с стари коли. Факторите са много и от рзлично естество- новите са в голяма степен фирмени, по предназначение за дейности, често реекспорт и тн. Употребяваните по-скоро показват реалните предпочитания на българите и там доста логично и с компетентност е показана по-друга картина, базирана не само на емоционален , но и на информиран прагматичен и технически избор!

  36. 36 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#28] от "tie_interceptor":

    Имаш право и те разбирам. Но от друга страна съм сигурен, че моето 15 годишно перфектно подържано Субару (само оригинални японски части и топ сервиз) покрива по-добре всички изисквания от новите френски, румънски, турски и тн. автомобили нисък клас. Ако можех да си купя чисто ново Субару - щях. В Америка или Канада с моята професия щях да имам поне два чисто нови автомобила в гаража.

  37. 37 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално


    нормално, кой е луд да инвестира в ламарини по време на криза? колата, нова или стара, доходи не носи, само разходи ...
    —цитат от коментар 15 на бабачко

    Ако сте такси или си изкарвате прехраната с камион, друга песен ще запеете...

  38. 38 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално


    нормално, кой е луд да инвестира в ламарини по време на криза? колата, нова или стара, доходи не носи, само разходи ...
    —цитат от коментар 15 на бабачко

    Ако сте такси или си изкарвате прехраната с камион, друга песен ще запеете...

  39. 39 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#27] от "Levski Levov":

    Какво общо има Ганьо? Да не мислиш, че хората карат стари коли, защото повече ги кефят? Мога да кажа, че карам 15 годишна ЗДРАВА кола (не, не е БМВ/Мерцедес), но ако имах възможност да си купя нова от завода - щях да го направя. По-нисък стандарт => по-стари коли; по-висок стандарт => по-нови коли.

  40. 40 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Лично аз бях решил да сменям колата и точно активно търсех, когато настъпи кризата. Реших да се откажа да купувам и си карам старата, който всъщност си е ОК. В период на криза, особено която не се знае как и кога ще приключи, покупките трябва да са само от първа необходимост и изцяло разумно аргументирани.

  41. 41 Профил на vik
    vik
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Ганъо е естет ;-)Купува и живее на принципа "Стара, НО лачена чанта"Винаги търси да му е по-евтинко, но да е ПРЕМИУМ с повечко екстри -в което няма нищо лошо. "Фолксваген" 19 942 + "Мерцедес" (15 477) + БМВ (10 208)+ "Ауди" (10 313) = близо 56 000 премиум екземпляра, без да броим някой други премиум марки с доста по-малко сделки.Остават "другите" под 80 000 бройки за среден и нисък клас марки.Ганъо хич не е балък.
    —цитат от коментар 27 на Levski Levov


    Да сложиш Фолксваген и ПРЕМИУМ в едно изречение е леко смешно.

    Като цяло в България колата не е вещ а член от семейството

    'progressives' is the politically correct word for communists
  42. 42 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Това за 20% на старо не го вярвам. Един приятел реш да си смени , колата точно преди коронакризата. И докато се накани почнаха ограниченията за пътуване. Сигурно 4-5 месеца джамбазите не бяха докарали и 1 кола.
    —цитат от коментар 9 на Doge


    Да ама има коли дето ги продават вече 4-5 години, не им смъкват цените и ще ги продават още 4-5 годити...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  43. 43 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    До коментар [#24] от "koalarevolution":

    Винаги ще предпочета 15 годишен Японски автомобил пред 10 годишно БМВ или Мерцедес : )
    —цитат от коментар 24 на koalarevolution


    И според мен ще сгрешите много. :-) Японските автомобили са прехвалени, поне според мен. Всички около мен, които имат такива берат страшни ядове. Аз съм си от Нисан! Никога повече японски автомобил!

  44. 44 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    До коментар [#24] от "koalarevolution":

    Винаги ще предпочета 15 годишен Японски автомобил пред 10 годишно БМВ или Мерцедес : )
    —цитат от коментар 24 на koalarevolution


    Незнайно как пропуснах в предпоследното изречение думата "патил". хаха

  45. 45 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    До коментар [#28] от "tie_interceptor":

    До коментар [#24] от "koalarevolution":Само в държава като нашата някой може да предпочете над 10-годишен автомобил пред нов на еднаква цена.В нормална държава, за да мине технически преглед, разходите за застраховки и поддръжката на премиум автомобил над 10 години струва колкото автомобила, че и повече... Отношението става още по-зле всяка следваща година.
    —цитат от коментар 28 на tie_interceptor


    Това, което сте написали НЕ Е вярно. Може би само данъците някъде са по-високи, но и това не е сигурно!

  46. 46 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално


    нормално, кой е луд да инвестира в ламарини по време на криза? колата, нова или стара, доходи не носи, само разходи ...
    —цитат от коментар 15 на бабачко

    Ако сте такси или си изкарвате прехраната с камион, друга песен ще запеете...

    До коментар [#24] от "koalarevolution":Само в държава като нашата някой може да предпочете над 10-годишен автомобил пред нов на еднаква цена.В нормална държава, за да мине технически преглед, разходите за застраховки и поддръжката на премиум автомобил над 10 години струва колкото автомобила, че и повече... Отношението става още по-зле всяка следваща година.
    —цитат от коментар 28 на tie_interceptor


    Принципно сте прав, но много хора не отчитат факта че на новата кола освен покупката за 25-35 000лв -споменатите тук по-достъпни от ниския клас имате и едно 5+ години АВТОКАСКО за едно 800-1000+ лева всяка година + данъците и застраховката + обслужването в "скъпия" от 2 до 3 пъти официален сервиз на марката...
    Отделно при втората ръка ТИ си избираш ТОЧНО такъв автомобил, който ще ти върши най-добра работа, и не става въпрос само за премиум автомобил, а за всички.
    При НОВИЯ... в много голяма степен си ограничен откъм бюджета!!!
    Това което на теб ти харесва НОВО, на практика НЕ МОЖЕШ да си го позволиш, защото цената е по-висока от залегналия 25-35 000лв бюджет който имаш!

  47. 47 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    опелите са германски колко аз съм германец.Само за протокола, тия са немци, германците са у Герман
    —цитат от коментар 1 на uq


    За протокола .. германците са си германци, само езика е немски.

  48. 48 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1273 Любопитно

    До коментар [#43] от "Stargate":

    Не съм съгласен с написаното от вас, защото моите наблюдения са точно противоположни - с японките хората (почти) нямат ядове, статистиката на сервизите го показва...

  49. 49 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#45] от "Stargate":

    Ами поне с моя случай, с моята 15-годишна кола и то в България, ако реша да ѝ направя всички ремонти, така че да е надеждна и безопасна, ще ми струва двойно по-скъпо, отколкото мога да я продам после.
    Говоря за нови части в нефирмен сервиз.
    И това е пазена кола, на която съм първи собственик...

    Не виждам, как на дойчерите в Дойчланд ще им е по-изгодно да си поддържат колите, отколкото да ги шитнат на цената на скрап или малко повече.

  50. 50 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    До коментар [#49] от "tie_interceptor":


    До коментар [#45] от "Stargate":Ами поне с моя случай, с моята 15-годишна кола и то в България, ако реша да ѝ направя всички ремонти, така че да е надеждна и безопасна, ще ми струва двойно по-скъпо, отколкото мога да я продам после.Говоря за нови части в нефирмен сервиз.И това е пазена кола, на която съм първи собственик...Не виждам, как на дойчерите в Дойчланд ще им е по-изгодно да си поддържат колите, отколкото да ги шитнат на цената на скрап или малко повече.
    —цитат от коментар 49 на tie_interceptor


    Въпросът не е за колко можете да я продадете, а дали за тези пари можете да поддържате нова кола от много по-нисък клас. :-) Моето мнение е, че е по-добре да давам пари за ремонти на стара кола от по-висок клас, отколкото да плащам лизинг на нова кола от нисък клас. Поне в България е много по-евтино.

    Имаше едно предаване на 5-та предавка. Тестваха 7-8 годишни Мерцедес и БМВ и чисто нови малки женски коли. Първо, като спряха в лондонското сити и питаха там гъзарите, колко мислите че струва колите, онези ги оценяваха на по 30-40 000 паунда, а те ги бяха купили за 6-7 000. Второ, бяха в пъти по-безопасни. Трето, несравнимо по-комфортни и луксозни вътре, особено Мерцедеса. Накрая обявиха за луди, хората купуващи нови коли от нисък клас. :-)

  51. 51 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#50] от "Stargate":

    Определено мога. Жена ми кара нова Фиеста и разходите ѝ са по-ниски въпреки гаранционните обслужвания и каско.
    Е, да - малка кола за градско и кратки излети извън града. Това е и единствената причина да не сме се разделили с голямата. Е, има и малко сантиментална стойност.
    Знаете, какви са отношенията на мъжете с колите. ;-)

    А Топ Гиър са шоу, а не дори научно-популярно предаване.
    Все едно ревютата на Георги Пауновски не са платени и вероятно поне редактирани от съответните фирми... :)

  52. 52 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#51] от "tie_interceptor":

    Е, кви са тия кекави мъже, които да не могат да се качат на колелото и да вземат София - Бургас за десетина часа? Пухльовци! С кола всеки може, куще да е безполов.

    мурзилка
  53. 53 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    До коментар [#51] от "tie_interceptor":


    До коментар [#50] от "Stargate":Определено мога. Жена ми кара нова Фиеста и разходите ѝ са по-ниски въпреки гаранционните обслужвания и каско.Е, да - малка кола за градско и кратки излети извън града. Това е и единствената причина да не сме се разделили с голямата. Е, има и малко сантиментална стойност.Знаете, какви са отношенията на мъжете с колите. ;-)А Топ Гиър са шоу, а не дори научно-популярно предаване.Все едно ревютата на Георги Пауновски не са платени и вероятно поне редактирани от съответните фирми... :)
    —цитат от коментар 51 на tie_interceptor


    А в разходите слагате ли лизнга? :-) Защото и аз поддържам стара кола и знам колко струва. Даже едната ми кола, е кемпер и е на 34 години. :-) Дори големите рмеонти общо на година са по-малко отколкото лизинга на нова кола за година. Не говорим за затраховката каско, която е задължителна за нова кола, и не толкова за става. :-)

  54. 54 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    До коментар [#50] от "Stargate":Определено мога. Жена ми кара нова Фиеста и разходите ѝ са по-ниски въпреки гаранционните обслужвания и каско.Е, да - малка кола за градско и кратки излети извън града. Това е и единствената причина да не сме се разделили с голямата. Е, има и малко сантиментална стойност.Знаете, какви са отношенията на мъжете с колите. ;-)А Топ Гиър са шоу, а не дори научно-популярно предаване.Все едно ревютата на Георги Пауновски не са платени и вероятно поне редактирани от съответните фирми... :)
    —цитат от коментар 51 на tie_interceptor


    Ако внимателно сте прочели какво съм написал, пак се връщаме на моята приказка...
    Значи имате малка НОВА фиеста + втори автомобил по-голям... защото малката не е чак толкова пркатична и идеална за извън града или просто ако трябва да се натоварите повечко хора, местене на багаж и т.н...
    Не случайно написах... за 25-35 000 може човек да закупи доста модели автомобили НО в болшинството от случаите не баш тази която харесва и най-би му вършила работа -затова и държите 2 -за различни обстоятелства.
    Е разбира се на не всеки му трябва голяма кола, в тоя случай и по-малка кола втора ръка пак може да минеш и то много по-евтино примерно за 8-10 000лв, а не 25-35 000лв + прескъп сервиз и автокаско за няколко години.

  55. 55 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    До коментар [#27] от "Levski Levov":Какво общо има Ганьо? Да не мислиш, че хората карат стари коли, защото повече ги кефят? Мога да кажа, че карам 15 годишна ЗДРАВА кола (не, не е БМВ/Мерцедес), но ако имах възможност да си купя нова от завода - щях да го направя. По-нисък стандарт => по-стари коли; по-висок стандарт => по-нови коли.
    —цитат от коментар 39 на 4ove4encence


    Така де, на едно и също мнение сме. Всички сме така -тези които караме втора употреба.
    Всички, АКО имахме възможности щеше да сме на НОВИ, ама не сме -затова и караме каквото можем да си позволим.

  56. 56 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    До коментар [#51] от "tie_interceptor":
    —цитат от коментар 53 на Stargate


    Добре че не говорите и за застраховка КАСКО... защото това лято имах удоволствието в Силвърстар -София да ме оферират за едно Мицубиши(не Мерцедес) и като чух автокаско от 2500лв от Алианс, само си казах накрая ще си помисля само и така с мисленето си останах, както и с офертата.
    Само за отскок имаш няколко години -колкото е гаранцията около 3000лв разходи общо от каско+ обслужване в официален сервиз...
    Кой/Колко човека могат да си позволят у нас да дават ей така 3000лв, като в тая сума дори не влизат и други разходи от сорта на застраховката гражданска отговорност + нещо друго ако се появи.
    После ама защо карате стари коли?!?

  57. 57 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Ганъо е естет ;-)Купува и живее на принципа "Стара, НО лачена чанта"Винаги търси да му е по-евтинко, но да е ПРЕМИУМ с повечко екстри -в което няма нищо лошо. "Фолксваген" 19 942 + "Мерцедес" (15 477) + БМВ (10 208)+ "Ауди" (10 313) = близо 56 000 премиум екземпляра, без да броим някой други премиум марки с доста по-малко сделки.Остават "другите" под 80 000 бройки за среден и нисък клас марки.Ганъо хич не е балък.
    —цитат от коментар 27 на Levski Levov


    Ганьо, по дефиниция не може да бъде балък. Не знаеш ли че Ганьо е най-големия хитрец, ебач и знаяч на света. Затова Ганьо живее като цар и е на едно от първите места в света по стандарт на живота. Освен това Ганьо е измислил чушкопека и ма максимата - "Срамота е при живи родители да работиш." За какъв балък може да става дума тук! Ганьо е №1 сред всички Ганьовци!

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK