Кабинетът одобри стратегия, която да намали наполовина жертвите при катастрофи

Кабинетът одобри стратегия, която да намали наполовина жертвите при катастрофи

© Георги Пауновски



Министерският съвет прие Национална стратегия за безопасност на движението по пътищата за периода 2021 - 2030 г., която предвижда намаляване на половина на жертвите на катастрофи. За миналата година те са 628 при планирани в предишната стратегия 427.


Документът е изработен от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП) в сътрудничество и координация с Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата. Към стратегията е разработен тригодишен План за изпълнение. Той ще бъде актуализиран на годишна база.


От пресслужбата на кабинета посочват, че в периода 2010-2109 г. България е постигнала 19% намаление на жертвите от катастрофи.


За постигането на целите се набелязва прилагането на широк спектър от мерки - учене през целия живот, по- ефективен контрол, щадяща пътна инфраструктура, използване на по-модерни превозни средства и т.н.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Поредните безсмислини хартийки. Докато реално усвояваме като строим напълно безопасните вълноподобни магистрали.

  2. 2 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    Основното, което трябва да се направи е да не се гони само и единствено увеличаване на глобите и купуване на все повече уреди за отчитане на скорост, а да се концентрират върху констатиране и санкциониране на нарушенията, водещи до жертви. Да, трудно е и да, не носят толкова пари във фонда за премии на МВР, но всичко друго е бошлаф. Защото съгласно статистиката, превишената скорост е на едно от последните места по причини за тежки катастрофи. Виж отнемането на предимство е на едно от първите. Карайте от Люлин към центъра и ще Ви изпревари поне едно диване, което кара на зиг-заг между колите. Обаче аз още не съм видял някое такова да бъде спряно и да получи глоба.

  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    Документът е изработен от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП)

    Това ли е агенцията която направиха за калинката малина крумова за да е на хранилка, когато изпадна след като нанков беше "понижен"?

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5438 Неутрално

    Ще направите ли истинска маркировка ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#1] от "rumen_s":

    Лошата пътна инфраструктура (в статистиката се отбелязва като загуба на управление от водача) не е сред най-големите причинители на щети. Стига да не е случая от Свогие, където си е направо престъпление, съчетано с престъпно нехайство (неоправената мантинела, смачкана преди повече от месец от камион).

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5438 Неутрално

    Какво стана с Бонус-малус гербери ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5438 Неутрално

    Пак ли ще промените стъкмистиката за жертвите както вече го направихте един път ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5438 Неутрално

    Нещо за ГТП ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 992 Весело

    За постигането на целите се набелязва прилагането на широк спектър от мерки - учене през целия живот, по- ефективен контрол, щадяща пътна инфраструктура, използване на по-модерни превозни средства и т.н.
    —цитат от коментар 0 на Дневник


    учене през целия живот ?!
    със азбуката ли да почваме ?!

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  10. 10 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Държавният еквивалент на corporate bullshit.
    През година има нова концепция, резултатът никакъв.
    Въпросът е дали изобщо осъзнават в какъв банален шаблон влизат или си мислят, че всички останали не осъзнават това.

  11. 11 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#1] от "rumen_s":Лошата пътна инфраструктура (в статистиката се отбелязва като загуба на управление от водача) не е сред най-големите причинители на щети. Стига да не е случая от Свогие, където си е направо престъпление, съчетано с престъпно нехайство (неоправената мантинела, смачкана преди повече от месец от камион).
    —цитат от коментар 5 на ivanpopov


    Е, хайде сега, знаем, че по статистика и за дупките по пътя не е виновна инфраструктурата, а водача. Как беше, управление с несъобразена скорост. Не случайно толкова много години калинките не искат и не правят статистика както трябва. Всъщност Своге не е изключение както го представяте, а норма по нашите пътища.

  12. 12 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#9] от "Dark Avenger alias Дечо Пора":

    По-скоро ще налеят нещо на учителите по кормуване.

  13. 13 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    Всички мерки които могат да измислят са насочени само и единствено към шофьорите.
    Колани, камери, каране с включени фарове, глоби за щяло и нещяло... Загиналите 650.
    Голяма част от тежките катастрофи стават в зони с концентрация на такива, но никой не търси отговорност от собственика на пътя.
    Хоризонталната маркировка липсва навсякъде. Дори имам чувство, че е забранена.
    Най-тъпото от всичко е "движение със скорост, несъобразена с пътните условия".
    Само че, ако съобразената скорост е по-малка от разрешената, пътна полиция е длъжна да съобрази и да въведе временно ограничение на скоростта.

  14. 14 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3780 Неутрално

    Стратегията може да бъде само една. Да се карат здрави коли по хубави пътища от дисциплинирани шофьори.

  15. 15 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    [quote#9:"Dark Avenger alias Дечо Пора"][/quote]

    Не, няма да откриваме топлата вода, в МОН са го измислили. Почваш английски от азбуката в 1-ви клас. След 4-ти клас сменяш училището и го почваш наново в 5-ти клас, пак от азбуката. След 7-ми клас упражнението се повтаря наново, за трети път почваш от азбуката в 8-ми клас. Ей те това е учене доживот.

  16. 16 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    Какво стана с Бонус-малус гербери ???
    —цитат от коментар 6 на КМЕТ В СЯНКА


    Изгониха Цеци и няма кой да го измисли. Мозък-малус.

  17. 17 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2474 Разстроено

    Със "стратегия" НЯМА ДА СТАНЕ!!!
    Преразгледайте начина, по който се раздават шофьорските книжки, както и работата на КАТ ...другото е просто загуба на време и ресурси!!!

  18. 18 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    Само по точка „щадяща пътна инфраструктура” има доста да се потрудят, без да щадят сили и пари — само маркировката е 50% изтрита или напълно липсваща, да не говорим за мантинелите, многогодишните дупки по никога неремонтирани пътища и златния нов асфалт.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#13] от "yavooor":

    От "съобразена скорост" няма измъкване, поне за сега. Защото при ограничение за пътя от 60км/ч, едно ново порше или спортен баварец, ще взима участъка със 120, а един натоварен ТИР с протрити гуми, течаща хидравлика и изпускаща пневматика, може да се затрудни и с 20. Същото и за обстановката - през деня сухо, слънчево, през нощта обаче паднала мъгла, преминала в роса, която на сутринта е направила ледена коричка под мъглата... В единия случай може да се кара почти като лятото. В другия, дори с половината разрешена скорост да е опасно. Няма капацитет, с който да може да се слагат временни знаци и то така, че да не се озоват на вторични суровини.

  21. 21 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    Колегите, по-горе, много правилно споменаха маркировката. Едно кръстовище, като кръговото, при Ст.гара в София, в посоката от центъра към Исул, правеше всяка седмица ПТП. В момента, в който нанесоха прясна маркировка, така че всеки да си вижда на къде му отива лентата, няколко месеца там нямаше инциденти.

  22. 22 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 806 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?edufilter=NULL&t=1262s&v=0NK2dM8BXww&ab_channel=AUTOBILDBulgaria

    Докато не започне истинско разследване за ПТП-тата, а не само да се пише набързо "несъобразена" скорост, няма да го бъде. Това понятие за мен даже не трябва да съществува, само че тогава ще лъсне, че в много от случаите виновниците са АПИ и не добре поддържаната пътна мрежа!

  23. 23 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 862 Неутрално

    А какво ще кажат първо да оправят пътищата, да ги направят по световните стандарти, да имат маркировка, която се вижда през нощта, да имат мантинели, които не приличат на захвърлено старо желязо, асфалта да отговаря на някакви критерии, радиуса на завоите да не се променя и т.н., и т.н., и най-важното - да няма ями с големината на тир и дълбочината на пещера, и едва след това да приемат някакви празнословни документи, създадени единствено с цел да намират работа на X хора на държавна хранилка?!

  24. 24 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    Държавна агенция "Калинки"

    Още преди да отворя статията, бях убеден, че нищо смислено няма да видя .... поредните банални и шаблонни брътвежи.

    Иначе жертвите по пътищата ще намаляват, то е нормално .... все пак населението се топи.

  25. 25 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    И още нещо - днес научих, че съществуват и тези агенции и комисии ...... удивително е каква върволица от калинки, търтеи и кърлежи издържаме .... по всеки въпрос у нас има комисии, агенции, работни групи и какво ли още не. И тече хонорар, заплатка ....

  26. 26 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#13] от "yavooor":

    80-те години имахме случаи на над 2000 загинали в катастрофи!!! 650 е постижение... но нещо не вярвам на числото.
    За нашия манталитет най-удачната мярка е:
    Алкохол над 1,2 ири 1,5 промила, глоба и конфискация на МПС.
    Скорост 60-90 км над позволената ... конфискация на МПС.
    С подобни мерки Франция намали смърта по пътищата от 16 000 на година на под 4000 !!!
    Само за 3-6 месеца тежките случаи ще намалеят многократно.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  27. 27 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 391 Неутрално

    При рецедив на превишаване на скоростта - конфискация на автомобила.
    Само това ще оправи ганя.

  28. 28 Профил на Кошмарът на гербофашунгера
    Кошмарът на гербофашунгера
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Сетила са Мара...

    По броят смъртни случаи на пътя може би най-ясно си личи "прогресът" при ГЕРБ.

  29. 29 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 806 Неутрално

    При рецедив на превишаване на скоростта - конфискация на автомобила. Само това ще оправи ганя.
    —цитат от коментар 27 на rdb41527334


    Защо? ПТП-та поради превишена скорост са малко под 1%! Глупаво е да се насочват всички усилия към причинител само на малко под 1% от ПТП-тата. Виж, отнемане на предимство и "несъобразена" скорост е нещо съвсем друго.
    Превишена скорост та превишена скорост, само това се говори по медиите, а реалността е, че тя е много много малък процент от причината за ПТП-та. Тази пропаганда е с цел събиране на пари в бюджета от места тип "хранилки", където ограниченията са безумни, а катаджиите висят там, вместо да следят наистина опасните участъци от пътищата!

  30. 30 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Как се планира бъдещия брой на жертвите по пътя в цифри?

  31. 31 Профил на danitoledov
    danitoledov
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Интересно ми е да видя какво и как. Едно е, че понякога водачите са безразъсъдни, но инфраструктурата не е също за подценяване. А при нас е плачевна!

    danitoledov
  32. 32 Профил на uun40688287
    uun40688287
    Рейтинг: 62 Неутрално

    А истински пътища отговарящи на модерните ЕУ стандарти ще има ли?

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7659 Неутрално

    Кабинетът... стратегия? Я не разсмивайте хората. Каква стратедия може да сътворят неграмотни хора.

  34. 34 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#11:"rumen_s"][/quote]

    Ами естествено, че несъобразената с пътните условия скорост е причина номер едно за катастрофите.Най-често е изпускане на завой.Може и да не е превишена скоростта и пок да е несъобразена ако в остър завой влезе автомобил с 90 км/ч.Мтората основна причина е неправилното изпреварване.

  35. 35 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Държавна агенция "Калинки"Още преди да отворя статията, бях убеден, че нищо смислено няма да видя .... поредните банални и шаблонни брътвежи. Иначе жертвите по пътищата ще намаляват, то е нормално .... все пак населението се топи.
    —цитат от коментар 24 на Alex Ivanov


    Населението намалява ама броят автомобили и трафикът се увеличава. Вече имаме 500 автомобили на 1000 души население. И автомобилите нарастват с по 100 хиляди на година.

  36. 36 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Да им помогна безплатно: за постигането на този резултат стратегията се нуждае от едно изречение: бърза и ефективна модернизация на пътническия ЖП превоз! същото е записано и в Европейската транспортна стратегия...

  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1980 Любопитно

    Да качват тировете на влака и жертвите ще намалеят драстично. Хем вече имат направен такива терминали, само малко воля се иска...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Вземете лицензите на инструкторите-копърки.
    Разкарайте 50% от ДАИ-аджийте.
    Спрете системното претоварване на товарните машини (с участието на ДАИ с/у такса за някои фирми), а дано, ама надали, защото това са милиони левове, претоварените камиони унищожават пътищата, пукат гуми и падат от мостове.
    Въведете мерки за отнемане на автомобили направо на пътя - има го в най-демократичните държави - за алкохол, скорост +50 над ограничението в населено място, за липса на правоспособност.
    Ефективни присъди за причиняване на смърт при едно от: 1. употреба на алкохол; 2. неправоспособност; 3. скорост +50 над ограничението.
    Ограничение за нови шофьори - до 100 к.с., кога ? Ах лобитата ... части, вносители, сервизи.

    Психо-тестове, но истински за всички инструктори.

    Никой не е казвал, че шофьорските курсове трябва да са евтини.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK