
© Георги Пауновски
Министерският съвет прие Национална стратегия за безопасност на движението по пътищата за периода 2021 - 2030 г., която предвижда намаляване на половина на жертвите на катастрофи. За миналата година те са 628 при планирани в предишната стратегия 427.
Документът е изработен от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП) в сътрудничество и координация с Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата. Към стратегията е разработен тригодишен План за изпълнение. Той ще бъде актуализиран на годишна база.
От пресслужбата на кабинета посочват, че в периода 2010-2109 г. България е постигнала 19% намаление на жертвите от катастрофи.
За постигането на целите се набелязва прилагането на широк спектър от мерки - учене през целия живот, по- ефективен контрол, щадяща пътна инфраструктура, използване на по-модерни превозни средства и т.н.
rumen_s
Рейтинг: 1326 НеутралноПоредните безсмислини хартийки. Докато реално усвояваме като строим напълно безопасните вълноподобни магистрали.
ivanpopov
Рейтинг: 2299 НеутралноОсновното, което трябва да се направи е да не се гони само и единствено увеличаване на глобите и купуване на все повече уреди за отчитане на скорост, а да се концентрират върху констатиране и санкциониране на нарушенията, водещи до жертви. Да, трудно е и да, не носят толкова пари във фонда за премии на МВР, но всичко друго е бошлаф. Защото съгласно статистиката, превишената скорост е на едно от последните места по причини за тежки катастрофи. Виж отнемането на предимство е на едно от първите. Карайте от Люлин към центъра и ще Ви изпревари поне едно диване, което кара на зиг-заг между колите. Обаче аз още не съм видял някое такова да бъде спряно и да получи глоба.
telqk
Рейтинг: 1066 НеутралноДокументът е изработен от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП)
Това ли е агенцията която направиха за калинката малина крумова за да е на хранилка, когато изпадна след като нанков беше "понижен"?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4525 НеутралноЩе направите ли истинска маркировка ???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ivanpopov
Рейтинг: 2299 НеутралноДо коментар [#1] от "rumen_s":
Лошата пътна инфраструктура (в статистиката се отбелязва като загуба на управление от водача) не е сред най-големите причинители на щети. Стига да не е случая от Свогие, където си е направо престъпление, съчетано с престъпно нехайство (неоправената мантинела, смачкана преди повече от месец от камион).
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4525 НеутралноКакво стана с Бонус-малус гербери ???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4525 НеутралноПак ли ще промените стъкмистиката за жертвите както вече го направихте един път ???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4525 НеутралноНещо за ГТП ???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Dark Avenger alias Дечо Пора
Рейтинг: 955 Веселоучене през целия живот ?!
със азбуката ли да почваме ?! Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
Н. Колев
Рейтинг: 456 НеутралноДържавният еквивалент на corporate bullshit.
През година има нова концепция, резултатът никакъв.
Въпросът е дали изобщо осъзнават в какъв банален шаблон влизат или си мислят, че всички останали не осъзнават това.
rumen_s
Рейтинг: 1326 НеутралноЕ, хайде сега, знаем, че по статистика и за дупките по пътя не е виновна инфраструктурата, а водача. Как беше, управление с несъобразена скорост. Не случайно толкова много години калинките не искат и не правят статистика както трябва. Всъщност Своге не е изключение както го представяте, а норма по нашите пътища.
ivanpopov
Рейтинг: 2299 НеутралноДо коментар [#9] от "Dark Avenger alias Дечо Пора":
По-скоро ще налеят нещо на учителите по кормуване.
yavooor
Рейтинг: 1226 НеутралноВсички мерки които могат да измислят са насочени само и единствено към шофьорите.
Колани, камери, каране с включени фарове, глоби за щяло и нещяло... Загиналите 650.
Голяма част от тежките катастрофи стават в зони с концентрация на такива, но никой не търси отговорност от собственика на пътя.
Хоризонталната маркировка липсва навсякъде. Дори имам чувство, че е забранена.
Най-тъпото от всичко е "движение със скорост, несъобразена с пътните условия".
Само че, ако съобразената скорост е по-малка от разрешената, пътна полиция е длъжна да съобрази и да въведе временно ограничение на скоростта.
tacheaux
Рейтинг: 3784 НеутралноСтратегията може да бъде само една. Да се карат здрави коли по хубави пътища от дисциплинирани шофьори.
rumen_s
Рейтинг: 1326 Неутрално[quote#9:"Dark Avenger alias Дечо Пора"][/quote]
Не, няма да откриваме топлата вода, в МОН са го измислили. Почваш английски от азбуката в 1-ви клас. След 4-ти клас сменяш училището и го почваш наново в 5-ти клас, пак от азбуката. След 7-ми клас упражнението се повтаря наново, за трети път почваш от азбуката в 8-ми клас. Ей те това е учене доживот.
blondofil
Рейтинг: 3194 НеутралноИзгониха Цеци и няма кой да го измисли. Мозък-малус.
selqnin
Рейтинг: 1436 РазстроеноСъс "стратегия" НЯМА ДА СТАНЕ!!!
Преразгледайте начина, по който се раздават шофьорските книжки, както и работата на КАТ ...другото е просто загуба на време и ресурси!!!
Fiji
Рейтинг: 1538 НеутралноСамо по точка „щадяща пътна инфраструктура” има доста да се потрудят, без да щадят сили и пари — само маркировката е 50% изтрита или напълно липсваща, да не говорим за мантинелите, многогодишните дупки по никога неремонтирани пътища и златния нов асфалт.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
ivanpopov
Рейтинг: 2299 НеутралноДо коментар [#13] от "yavooor":
От "съобразена скорост" няма измъкване, поне за сега. Защото при ограничение за пътя от 60км/ч, едно ново порше или спортен баварец, ще взима участъка със 120, а един натоварен ТИР с протрити гуми, течаща хидравлика и изпускаща пневматика, може да се затрудни и с 20. Същото и за обстановката - през деня сухо, слънчево, през нощта обаче паднала мъгла, преминала в роса, която на сутринта е направила ледена коричка под мъглата... В единия случай може да се кара почти като лятото. В другия, дори с половината разрешена скорост да е опасно. Няма капацитет, с който да може да се слагат временни знаци и то така, че да не се озоват на вторични суровини.
ivanpopov
Рейтинг: 2299 НеутралноКолегите, по-горе, много правилно споменаха маркировката. Едно кръстовище, като кръговото, при Ст.гара в София, в посоката от центъра към Исул, правеше всяка седмица ПТП. В момента, в който нанесоха прясна маркировка, така че всеки да си вижда на къде му отива лентата, няколко месеца там нямаше инциденти.
T.M.
Рейтинг: 477 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?edufilter=NULL&t=1262s&v=0NK2dM8BXww&ab_channel=AUTOBILDBulgaria
Докато не започне истинско разследване за ПТП-тата, а не само да се пише набързо "несъобразена" скорост, няма да го бъде. Това понятие за мен даже не трябва да съществува, само че тогава ще лъсне, че в много от случаите виновниците са АПИ и не добре поддържаната пътна мрежа!
zero_day
Рейтинг: 683 НеутралноА какво ще кажат първо да оправят пътищата, да ги направят по световните стандарти, да имат маркировка, която се вижда през нощта, да имат мантинели, които не приличат на захвърлено старо желязо, асфалта да отговаря на някакви критерии, радиуса на завоите да не се променя и т.н., и т.н., и най-важното - да няма ями с големината на тир и дълбочината на пещера, и едва след това да приемат някакви празнословни документи, създадени единствено с цел да намират работа на X хора на държавна хранилка?!
Alex Ivanov
Рейтинг: 1370 НеутралноДържавна агенция "Калинки"
Още преди да отворя статията, бях убеден, че нищо смислено няма да видя .... поредните банални и шаблонни брътвежи.
Иначе жертвите по пътищата ще намаляват, то е нормално .... все пак населението се топи.
Alex Ivanov
Рейтинг: 1370 НеутралноИ още нещо - днес научих, че съществуват и тези агенции и комисии ...... удивително е каква върволица от калинки, търтеи и кърлежи издържаме .... по всеки въпрос у нас има комисии, агенции, работни групи и какво ли още не. И тече хонорар, заплатка ....
chichka
Рейтинг: 2101 НеутралноДо коментар [#13] от "yavooor":
Русия- проказата на планетата Земя.80-те години имахме случаи на над 2000 загинали в катастрофи!!! 650 е постижение... но нещо не вярвам на числото.
За нашия манталитет най-удачната мярка е:
Алкохол над 1,2 ири 1,5 промила, глоба и конфискация на МПС.
Скорост 60-90 км над позволената ... конфискация на МПС.
С подобни мерки Франция намали смърта по пътищата от 16 000 на година на под 4000 !!!
Само за 3-6 месеца тежките случаи ще намалеят многократно.
rdb41527334
Рейтинг: 698 НеутралноПри рецедив на превишаване на скоростта - конфискация на автомобила.
Само това ще оправи ганя.
Кошмарът на гербофашунгера
Рейтинг: 0 НеутралноСетила са Мара...
По броят смъртни случаи на пътя може би най-ясно си личи "прогресът" при ГЕРБ.
T.M.
Рейтинг: 477 НеутралноЗащо? ПТП-та поради превишена скорост са малко под 1%! Глупаво е да се насочват всички усилия към причинител само на малко под 1% от ПТП-тата. Виж, отнемане на предимство и "несъобразена" скорост е нещо съвсем друго.
Превишена скорост та превишена скорост, само това се говори по медиите, а реалността е, че тя е много много малък процент от причината за ПТП-та. Тази пропаганда е с цел събиране на пари в бюджета от места тип "хранилки", където ограниченията са безумни, а катаджиите висят там, вместо да следят наистина опасните участъци от пътищата!
canuck99
Рейтинг: 632 НеутралноКак се планира бъдещия брой на жертвите по пътя в цифри?
danitoledov
Рейтинг: 260 НеутралноИнтересно ми е да видя какво и как. Едно е, че понякога водачите са безразъсъдни, но инфраструктурата не е също за подценяване. А при нас е плачевна!
danitoledovuun40688287
Рейтинг: 15 НеутралноА истински пътища отговарящи на модерните ЕУ стандарти ще има ли?
Роси
Рейтинг: 7938 НеутралноКабинетът... стратегия? Я не разсмивайте хората. Каква стратедия може да сътворят неграмотни хора.
Мусаши
Рейтинг: 1615 Неутрално[quote#11:"rumen_s"][/quote]
Ами естествено, че несъобразената с пътните условия скорост е причина номер едно за катастрофите.Най-често е изпускане на завой.Може и да не е превишена скоростта и пок да е несъобразена ако в остър завой влезе автомобил с 90 км/ч.Мтората основна причина е неправилното изпреварване.
Мусаши
Рейтинг: 1615 НеутралноНаселението намалява ама броят автомобили и трафикът се увеличава. Вече имаме 500 автомобили на 1000 души население. И автомобилите нарастват с по 100 хиляди на година.
dun
Рейтинг: 613 НеутралноДа им помогна безплатно: за постигането на този резултат стратегията се нуждае от едно изречение: бърза и ефективна модернизация на пътническия ЖП превоз! същото е записано и в Европейската транспортна стратегия...
gost22
Рейтинг: 2053 ЛюбопитноДа качват тировете на влака и жертвите ще намалеят драстично. Хем вече имат направен такива терминали, само малко воля се иска...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...bokster
Рейтинг: 310 НеутралноВземете лицензите на инструкторите-копърки.
Разкарайте 50% от ДАИ-аджийте.
Спрете системното претоварване на товарните машини (с участието на ДАИ с/у такса за някои фирми), а дано, ама надали, защото това са милиони левове, претоварените камиони унищожават пътищата, пукат гуми и падат от мостове.
Въведете мерки за отнемане на автомобили направо на пътя - има го в най-демократичните държави - за алкохол, скорост +50 над ограничението в населено място, за липса на правоспособност.
Ефективни присъди за причиняване на смърт при едно от: 1. употреба на алкохол; 2. неправоспособност; 3. скорост +50 над ограничението.
Ограничение за нови шофьори - до 100 к.с., кога ? Ах лобитата ... части, вносители, сервизи.
Психо-тестове, но истински за всички инструктори.
Никой не е казвал, че шофьорските курсове трябва да са евтини.