Министър Аврамова обясни защо ремонтът на част от "Тракия" излезе по-скъп от строежа

Министър Аврамова обясни защо ремонтът на част от "Тракия" излезе по-скъп от строежа

© Цветелина Белутова, Капитал



Ремонтът на магистрала "Тракия" от разклона за Чирпан до разклона за Стара Загора струва 89 млн. лв. на посока, а не както беше обявено преди година - 60 млн. лв., защото става въпрос за по-дълъг участък и при остойностени труд и материали на пазарни цени, каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в рамките на парламентарния контрол.


Нейният коментар беше по повод информациите, че обновяването ще струва повече, отколкото изграждането на тази част от аутобана в периода 2003 - 2007 година. За ремонта на 52 километра от "Тракия" само в посока Бургас ще бъдат платени 90 млн. лв. Това прави 1.7 млн. на километър за посока при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка.


Министърът посочи, че първоначално е било планирано ремонтиране на магистралата от 168 до 208 километър, докато сега вече е решено да се обхванат още 12 километра (от километър 156). Аврамова каза, че старата цена е била прогнозна, докато сегашната е при остойностяване на одобрен технически проект, разработен на база пазарни цени на материали и труд.




Тя посочи, че 70 млн. лева ще се дадат за ремонта на пътното платно и те ще се вземат от държавното дружество "Автомагистрали". 15 млн. лв. ще струва смяната на мантинелите, като сумата ще е за фирма "Юпитер 05", избрана след процедура по Закона за обществените поръчки. Също след процедура по ЗОП смолянската "Микони" ООД и ДЗЗД "Изток смарт" ще си разделят 4 млн. лв. за нови пътни знаци и хоризонтална маркировка.


Ремонтът на разбития участък започна на 5 октомври, като първоначално ще се работи между 156 и 168 километър (от пътен възел "Белозем" до пътен възел "Оризово") в посока Бургас, където в момента няма ограничение на скоростта и той е по-малко компрометиран. По време на строителните работи трафикът преминава двупосочно в платното за София.


Очаква се обновяването на отсечката да продължи около месец, тъй като ще се направи само преасфалтиране без изграждане на нова основа. Интересното е, че въпреки че той е строен между 1995 и 2000 г., е в по-добро състояние от пуснатата по-късно (през 2007 година) част на магистралата между километри 168 и 208.


След това ще започне работа по ново парче от общо 52-километровата отсечка. Кога ще се случи това ще зависи от времето. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното за столицата.


Лошата новина е, че плановете ремонтът в посока Бургас да приключи за три месеца няма да бъдат изпълнени.


"Автомагистрали" вече имала капацитет


В отговор на въпрос от депутата Жельо Бойчев от БСП Петя Аврамова посочи, че държавното дружество "Автомагистрали", което за година получи договори за над 4 млрд. лева за изграждане и ремонт на магистрали и пътища, има капацитет да се справи. "Назначават се постоянно нови хора, има техника и оборудване", допълни тя.


Нейният коментар беше по повод възлагането на "Автомагистрали" на основен ремонт на 52-километровия участък от магистрала "Тракия" в област Стара Загора.


Петя Аврамова така и не отговори на въпроса дали и защо се заобикаля Законът за обществените поръчки, като този ремонт е възложен на "Автомагистрали" по договор за поддръжка. Според Бойчев това е нарушение на закона, защото целият договор, който е за срок от 4 години, е на стойност 49 млн. лв., докато само обновяването на половината от ремонтирания участък е на стойност 89 млн. лв.


Депутат: държавата контролира сама себе си


Договорът с "Автомагистрали" е сключен на 30 август 2019 г. след открита процедура по ЗОП за поддръжка на "Тракия" в областите София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора, допълни Аврамова. В отговор на друг въпрос тя посочи, че контролът за качеството на ремонта ще се извърши от териториалните структури на АПИ (областните пътни управления) и при необходимост и от Института за пътища и мостове. Гаранцията на ремонта е три години. Според Жельо Бойчев обаче това решение ще доведе до там, че АПИ, тоест държавата, да контролира само себе си.


В края на миналата година "Автомагистрали" ЕАД се преструктурира, като бяха обособени три направления на работа. Първото е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите. Второто направление се занимава с изграждане на новите участъци на "Хемус", а третото има за задача да укрепва свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа. Междувременно днес дойде информация, че "Автомагистрали" ЕАД ще изгради 65.8 км от пътя Видин - Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана. Договорът е на стойност 1.083 млрд. лв.

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    По-тъпо замазване не бях чувал.
    А за 60-те % за Шайката не каза ли нещо?

  2. 2 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    "Цап-царап" е второто име на ББ....

  3. 3 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2969 Неутрално

    Таз калинка досега не беше излизала пред прожекторите. Жива и здрава.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  4. 4 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1722 Любопитно

    Не трябваше ли Цацаров и Гешев да го обясняват това?

  5. 5 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    А иначе ние си знаем, че всяко инфраструктурно строителството е задължено да върне половината стойност по разни партийни каси...

  6. 6 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 585 Неутрално

    "Гаранцията на ремонта е три години" ?!?!?

    Ама цели 3 години ли? След тях пак ли всички ще платим милиони за ремонт на ремонта?

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8160 Неутрално

    Те имат отговор за всичко. Въпроса е, дали някой вярва.

  8. 8 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3720 Весело

    До коментар [#6] от "Аз":

    За да няма безработицата

  9. 9 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    Какво се обяснява. То е ясно защо е толкова скъпо. Защото „Автомагистрали” е държавно дружество, защото там са все хора „наши”, които трябва да са доволни, за да добрува стабилността, и защото като държавно дружество печелят поръчките без конкурси и така нямат конкуренция, която да подбие цената.

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    Леле леле леллле. Остойностили труда и матрялите по пазарни цени, ЧУДО НЕВИЖДАНО. За 89 км. магистрала да остойностяваш матряли по пазарни цени е ГРАБЕЖ. Ама те са си спокойни, щото няма КОЙ да ги разследва, ... поне сега.

  11. 11 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Тази семпла женица да няма запек!?

  12. 12 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    Гаранцията на ремонта е три години. Според Жельо Бойчев обаче това решение ще доведе до там, че АПИ, тоест държавата, да контролира само себе си.
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️
    🤦🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
    НАРЕДБА № 2 ОТ 31 ЮЛИ 2003 Г. ЗА ВЪВЕЖДАНЕ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА СТРОЕЖИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И МИНИМАЛНИ ГАРАНЦИОННИ СРОКОВЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИ СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ...
    ▪️Глава четвърта.
    МИНИМАЛНИ ГАРАНЦИОННИ СРОКОВЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИ СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ, СЪОРЪЖЕНИЯ И СТРОИТЕЛНИ ОБЕКТИ

    ▪️9. за автомагистрали и скоростни пътища - 7 години; за републикански пътища от I и II клас - 5 години; за републикански пътища III клас - 4 години; при основен ремонт и реконструкция на всички пътища от републиканската пътна мрежа - 3 години; за останалите пътища и улиците - 3 години; при основен ремонт и реконструкция - 2 години

  13. 13 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    А защо по дяволите затвориха 18 км. и там нищо не се прави. Накрая към Стара Загора има точно два камиона и пет човека, които нещо се въртят и нищо не се прави?
    Това беше в понеделник. Ще видя дали има промени в неделя или понеделник, ама не вярвам да станат повече камионите.

    Ремонтирай пет километра и после затваряй новите пет и така до края.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  14. 14 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    Каквото и да приказва Аврамова е оправдание. Истината е че се строи НЕкачествено.

  15. 15 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Кой беше блъснатия пешеходец преди 2 дни на магистралата до Оризово.Тези работници дето са там като нищо може и да си пресичат активното платно

  16. 16 Профил на TT
    TT
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Спокойно, хора, управляващите са потиснати от множеството скандали, свързани с корупцията и това изглежда прекрасен сценарий, в който да се каже - "Ето, вижте, поръчките ги взима държавата". Само, че според мен идеята пак е да се "усвояват" средства, защото ще става през подизпълнители, които пак ще са "случайните", дето ги знаем, може би с подменени собственици и имена :)

  17. 17 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    яснооо.
    борисов иска да крадне като за последно.
    ебати боклука. цените за строежа са галвно
    в вземане на техника под наем, инертни материали и
    дизел. как станаха тея неща с 30 милиона по скъпи.
    а да ми обяснят псевдо инженерите от герб.
    могат да звъннат на тимаджиите от хидрострой
    или на иван мирински да ги светнат как дават пара на бойко борисов.
    ма се мълчи. гешев що не е влезъл още в джипи груп при наличие
    на доказателства от бивол за нагласени обществени поръчки за милиони.
    кажете бе герб.

  18. 18 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1058 Весело

    До коментар [#16] от "TT":

    много правилно...кучето е заровено в подизпълнителите...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  19. 19 Профил на БСП създаде Пеевски  ГЕРБ го нахрани
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    думи нямам

    какъв идио?от трябва да си за да гласуваш за тия ?!?

    РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
  20. 20 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4003 Гневно

    Можеше да спестят няколко милиона , ако........бяха построили участъка на ново ! Невероятни неща се измислят в това управление , толковали смятат останалите за неуки и елементарни......

  21. 21 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2604 Неутрално

    Качеството на стоителството/ремонтите е лошо по съвсем понятна причина. 20-на процента от нужните/отпуснати пари отиват в някой джоб. После тези 20-на процента трябва да се “избият” с икономия на материали и труд. Естествено че ще е некачествено!

  22. 22 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Като пътувахме за Созопол през Септември тази година, ползвахме българските автомагистрали. Баща ми е преустроил платената от мен лека кола от бензин на автогаз, струва в България при Лукойл към 82 стотинки, в Германия 59 евроцента.

    Магистралите в България са с едно платно по-тесни от тези в Германия, примерно А5. И ужасно означаване на табелите на изходи от автомагистралата, една на 1000 метра преди самият изход, понякога в много редки случаи и на преди 500 м., и второ(трето) точно преди изхода, ако караш с 80 км/час трудно да свиеш, освен това лентата за завиване почва едва 20 или 10 метра преди самият завой. Аз ползвах навигация и знаех предварително, къде трябва да завия, табелите ги гледах само за сравнение.
    През Бургас има пряк път към Бургас, само и само направо, при кръговите кръстовища също сами направо, нито наляво, нито надясно. Има много табели в Бургас, сигурно с цел заобикаляне на трафика, да се обикаля през обиколни улици към първокласният път в посока Созопол. Аз тези табели ги игнорирах, не съм за първи път по този маршрут.

    Миналата година от такива табели в посока Варна много яко се прецакахме, минахме по една задължително с вигнетка път, само дупка след дупка, идвайки от Пловдив А1 и отклонявайки се от предложеният от Гугъл Мапс маршрут, някъде при отклонението при с. Камено, който е надясно, ние завихме наляво и детелина според табелата в посока Слънчев Бряг. Колата след това я закарахме на ремонт, нещо чукаше при нея.

    Es muß Geld fließen!
  23. 23 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 415 Гневно

    Писах го и преди, кърпеж на кърпежа! Проблема е, че при пътното строителство се влагад до 2 пъти по-малко материали с няколко пъти по-некачествени! В строежа на мост или сграда не можеш открадна толкова, просто ще падне след седмица или още на изливането на бетона. Тука се маскира за две три години и после- цъфне! Та проблема е в некачествената основа на магистралата, и като дебелина и качество на фракциите! Какво ще ми гладят сега и след 4 години, ако греша ме заплюйте, пак ремонт, пак касичката пълна, втора вила в Барселона

  24. 24 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#21] от "Таралеж":

    "Качеството на стоителството/ремонтите е лошо по съвсем понятна причина. 20-на процента от нужните/отпуснати пари отиват в някой джоб. После тези 20-на процента трябва да се “избият” с икономия на материали и труд. Естествено че ще е некачествено!"
    ===========
    Макар че тука минавам за гербаджия, ще ти кажа: Не са 20%, повече са.
    Всичко е изпилено така, че да отива на "правилното" място. Преди няколко години ни бяха спуснали един европейски проект в образованието, работата трябваше да се свърши с 40 % от парите, останалото беше мониторинг от Брюксел до Болярово. Питах приятел, ветеринарен лекар, и там било същото.

    Еретик
  25. 25 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Как ги остойностиха тези "пазарни цени" без да са правили търг?
    Аз работя в частна фирма, имам поглед на отдел "Снабяване" - един компютър не купуват, без да са събрали поне 3 оферти от различни доставчици, за да сравнят най-изгодната цена. Ако е нещо по-голямо, задължително търг. Ама не като държавните обществени поръчки, с хиляда ограничителни условия, а честен търг, отворен за всички заинтересувани доставчици, обикновено електронен.
    Отдел Вътрешен Одит минава отвреме-навреме да им провери покупките, на всяко нещо си пазят документацията. Не много начесто ги проверяват, за да няма бюрократщина, но отвреме-навреме го правят, за да не отиват поръчки у разни "братчеди".
    Това частна фирма щом може да го направи, защо не може държавата?

  26. 26 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    А защо по дяволите затвориха 18 км. и там нищо не се прави. Накрая към Стара Загора има точно два камиона и пет човека, които нещо се въртят и нищо не се прави?Това беше в понеделник. Ще видя дали има промени в неделя или понеделник, ама не вярвам да станат повече камионите.Ремонтирай пет километра и после затваряй новите пет и така до края.
    —цитат от коментар 13 на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия


    В тоя край ГЕРБ така работят - пешеходната улица на Стара Загора дето е 800 метра я бяха заградили отвсякъде и я правиха 2 години. 90% от времето обекта изглеждаше - тумба работници брат'чеди седи на сянка с едно кафенце и чакат нещо...

  27. 27 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    Нагли герберастки крадци! Държавната "Автомагистрали" нито има хора, нито техника да изпълни тези обекти , които са й възложени. Да напопмня, че "Хемус" се строи от тя х, както и много други. За това се дават на подизпълнители без търг по ЗОП. Научиха му лесното. Няма как ремонта да струва повече от новизграждане. Това даже бабите пред блока го знаят.

  28. 28 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    Освен това, този ремонт е от преди поне 3 години. За три години поне 6 процедури по ЗОП, можеше да проведете с всичките обжалвания и салтанати.

  29. 29 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 2016 Гневно

    Крадат и нямат никакъв срам.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  30. 30 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Мисирките на БУДА ... Не беше ли Нанков по първи министър ??

  31. 31 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 515 Неутрално

    След Лилето и Нанков,всяка калинка може да е министър на строителството!

  32. 32 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    "Интересното е, че въпреки че той е строен между 1995 и 2000 г., е в по-добро състояние от пуснатата по-късно (през 2007 година) част на магистралата между километри 168 и 208."
    Крато и чсно определение на безмерната корупция при управлението на БСП. И сега отново протягат крадливите си ръце към власта, подпомагани от полезни идиоти.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  33. 33 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    Айде нема нужда да ни обясняват. Ние си знаем.

    без подпис!
  34. 34 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    Тъпотия.Няма нужда от друг коментар.Нивото е - еднокнижна тиква.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#32] от "Корки":

    Нали Боко щеше да го вкарва в затвора?

  37. 37 Профил на sclera_bg
    sclera_bg
    Рейтинг: 231 Весело

    От General Motors спешно са изпратили писмо, с което молят премиера Борисов да съхрани отсечката Чирпан - Стара Загора, като General Motors поема ангажимента да я заплати, за да може да тестват автомобилите си в екстремни условия, като в рамките на един месец компанията се ангажира да изгради алтернативно успоредно трасе на автомагистралата. Според инженерите от General Motors, не било възможно такава екстремна отсечка да бъде построена от техни специалисти.
    От General Motors са отправили запитване и към Трейс холдинг с молба да им продадат технологията за екстремното накъдряне на асфалта. От Трейс груп не са отговорили...

    и като каза, рече говорейки...
  38. 38 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 829 Неутрално

    - Защо колата започна да трака?
    - Защото сме на магистрала Тракия...

  39. 39 Профил на zapp
    zapp
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Препоръчително е неправителствена организация с компетенции по темата да се заеме с документиране на възстановяването.Колкото са нагли ще има много обвинителен материал за бъдеще.То и самото разкопаване е за прокуратурата, но не сегашната естествено.Вероятно причината магистралата да се сдуха скоропостижно на такъв голям участък ще е видима за специалистите , а може би и за нетолкова големи специалисти.

  40. 40 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#13] от "Росен съм аз а Путлер да спасява Русия":

    А защо по дяволите затвориха 18 км. и там нищо не се прави.
    ---------------
    Защото така се усвояват едни пари. Може и по-малки части да затворят, може и много по-бързо да ги ремонтират, но тогава няма да могат да усвоят парите. А това, че нищо не се прави, го виждаме само ние. Ако направиш справка с документите, ще видиш колко подземни подземни дейности са извършени - отводняване, окабеляване, фундаменти...
    Най-точната оценка за извържената работа от всеки ръководител е това какво е построил и оставил НАД земята. Само видимите неща имат реална стойност. Могат да се пипнат, могат да се остойностят. Всичко което се случва под земята е копупционна схема. Та затова твоят любимец копае ли копае, та чак и нас ни закопа с неговата алчност, ограниченост и простотия. Та затова си стоят 2-та камиона там, а ти още си мисли, че нищо не се прави...Белким един ден и на тебе ти се отворят очите, но доколкото те зная, по-скоро пак ще търчиш да пускаш за Мутрите и да узаконяваш властта им, а после ще се оправдаваш, че имаш семейство и жената е пак бременна...

    Stupid people make me sick
  41. 41 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    Невидимата ръка на пазара дава неочаквано добри резултати за конструкторите на протезата.

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3972 Неутрално

    И да псуваме, и да не псуваме, докато проЗтите не разберат, че трябва да мислят като гласуват, а не да псуват, така ще е.
    Желаещите да гласуват за мутрата Слави биха ли обяснили какво са му харесали?

  43. 43 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Министър Аврамова обясни ... Пред Прокуратурата ли?

  44. 44 Профил на BAT Man
    BAT Man
    Рейтинг: 21 Неутрално

    "Много оскърбени, много наранени"!

    Ами, така ще е, докато броят на коментарите е по-голям от броя на протестиращите!!!

  45. 45 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3925 Неутрално

    "Петя Аврамова така и не отговори на въпроса дали и защо се заобикаля Законът за обществените поръчки, като този ремонт е възложен на "Автомагистрали" по договор за поддръжка. Според Бойчев това е нарушение на закона, защото целият договор, който е за срок от 4 години, е на стойност 49 млн. лв., докато само обновяването на половината от ремонтирания участък е на стойност 89 млн. лв."


    Просто корупция, какво да ви отговори на въпроса......

  46. 46 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#26] от "Jazzdevil":

    Аха. Значи да се радвам, че тук до пролетта като стане ще е 6+.
    Баси улицата. Две години.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  47. 47 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#40] от "Хакуна Матата !":

    Нека да си крадат, няма лошо. Да разкарват там десетина камиона от време на време, ама да направят проклетото отклонение по-кратко. Не им трябват 18+ километра.
    Бързах и кел файда, че стигнах бързо до това място. Там се кара и с под 50 км. ч. и се забавих много.

    И по "Хемус" е така. Нещо тунелите все ги правят и все сме в единият ръкав.
    Така човек се изнервя и кара по-бързо после за наваксване. Че и дъжд валеше тогава.

    На "Тракия" нерви и после за по-бързо по "Хемус" пак нерви.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  48. 48 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3733 Любопитно

    Ако я караме така (прогнозата да бъде на половина от действителната цена) до къде ще я докараме г-жа Аврамова?
    Що за специалисти са тези направили такава неадекватна прогноза?
    Вие да не сте от тези мошеници, които зарибяват купувача с измислена евтина цена, а после му тръсват двойно по-голяма?
    Къде ги учите тези мурафети?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на Pavel Sokolov
    Pavel Sokolov
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#47] от "Росен съм аз а Путлер да спасява Русия":

    И ти си целият измислен,като всичките тия пътища...

  51. 51 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#50] от "Pavel Sokolov":

    Не позна мухъл непоръбен. Реален съм. С млада и хубава жена и....много деца, което е щастие.

    Знаеш, обаче всички тия неща и завиждаш. Не е хубаво да се завижда.
    Като завиждаш някому никога на теб не ти се случва щастието.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  52. 52 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#42] от "historama":

    Давай идеи за кого да гласуваме.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  53. 53 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8109 Неутрално

    Корумпирана калинка, част от статуквото

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  54. 54 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    "Министър Аврамова обясни защо ремонтът на част от "Тракия" излезе по-скъп от строежа"

    Тъпо , глупаво и нагло обяснение. Ремонтът е скъп защото той представлява наново строителство на този участък от магистралата. Повторното строителство се налага , за да се смени сгурията от изоставените мини на Марбас, която беше сложена като основа на магистралата, с инертен материал, чакъл със съответната фракция подходяща за основи на пътища.
    Главният прокурор трябва да обясни защо не е потърсена наказателна отговорност от длъжностните лица, които са допуснали некачественото строителство.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK