Повредена греда на мост създава скоростен капан на "Тракия"

Повредена греда на мост създава скоростен капан на "Тракия"

© Георги Пауновски



Освен 40-те километра между разклона за Чирпан и Стара Загора, в които е в сила ограничение на скоростта от 90 км/ч, на магистрала "Тракия" има още един капан за шофьорите, които не следят знаците и се движат с разрешената за аутобан скорост. Става въпрос за района на пътен възел Мухово в посока Бургас, където ограничението е още по-сериозно - 70 км/ч.


Това ще рече, че ако се движите със 140 км/ч, колкото по принцип е разрешено на магистрала, ви заплашва глоба от 800 лева. Разбира се, мястото е любимо на пътните полицаи.


Ситуацията става още по неприятна заради факта, че в района има спускане и превишаването на скоростта може да стане и неусетно. Каква е причината това ограничение да стои от години и какво е направено, за да бъде премахната тя, попита на редакционната поща читател на "Дневник".

Заради повредената греда е забранено преминаването през аварийната лента

© Георги Пауновски

Заради повредената греда е забранено преминаването през аварийната лента


Потърсени за коментар от Агенция "Пътна инфраструктура", коментираха за "Дневник", че причината за ограничението е увреждане на крайната греда на мостовото съоръжение на пътен възел "Мухово", което преминава над първокласния път София-Пловдив. Тя е пострадала след удар от камион с извънгабаритен товар.


От АПИ уточняват, че временната организация на движение между 45 и 46 километър на магистралата ще остане до възстановяването на мостовото съоръжение. За разлика от вече цитирания участък от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора, по който вече се работи, то кога ще се ремонтира проблемният мост в Софийско не е ясно. "За ремонта му е необходимо да се изготви проект и значителен финансов ресурс, който на този етап не е осигурен", е краткият коментар от АПИ.

Проблемният мост.

© Георги Пауновски

Проблемният мост.


"През тази година беше извършено цялостно обновяване на 5 виадукта на АМ "Тракия" - при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км, и движението по тях беше възстановено в началото на летния сезон. АПИ поетапно ремонтира мостовите съоръжения и виадуктите по автомагистралите, съобразно експлоатационното им състояние", уточняват още от агенцията. Това обаче едва ли успокоява много шофьорите, заплашени от солена глоба на на пръв поглед идеален участък от магистралата.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK