Повредена греда на мост създава скоростен капан на "Тракия"

Повредена греда на мост създава скоростен капан на "Тракия"

© Георги Пауновски



Освен 40-те километра между разклона за Чирпан и Стара Загора, в които е в сила ограничение на скоростта от 90 км/ч, на магистрала "Тракия" има още един капан за шофьорите, които не следят знаците и се движат с разрешената за аутобан скорост. Става въпрос за района на пътен възел Мухово в посока Бургас, където ограничението е още по-сериозно - 70 км/ч.


Това ще рече, че ако се движите със 140 км/ч, колкото по принцип е разрешено на магистрала, ви заплашва глоба от 800 лева. Разбира се, мястото е любимо на пътните полицаи.


Ситуацията става още по неприятна заради факта, че в района има спускане и превишаването на скоростта може да стане и неусетно. Каква е причината това ограничение да стои от години и какво е направено, за да бъде премахната тя, попита на редакционната поща читател на "Дневник".

Заради повредената греда е забранено преминаването през аварийната лента

© Георги Пауновски

Заради повредената греда е забранено преминаването през аварийната лента


Потърсени за коментар от Агенция "Пътна инфраструктура", коментираха за "Дневник", че причината за ограничението е увреждане на крайната греда на мостовото съоръжение на пътен възел "Мухово", което преминава над първокласния път София-Пловдив. Тя е пострадала след удар от камион с извънгабаритен товар.


От АПИ уточняват, че временната организация на движение между 45 и 46 километър на магистралата ще остане до възстановяването на мостовото съоръжение. За разлика от вече цитирания участък от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора, по който вече се работи, то кога ще се ремонтира проблемният мост в Софийско не е ясно. "За ремонта му е необходимо да се изготви проект и значителен финансов ресурс, който на този етап не е осигурен", е краткият коментар от АПИ.

Проблемният мост.

© Георги Пауновски

Проблемният мост.


"През тази година беше извършено цялостно обновяване на 5 виадукта на АМ "Тракия" - при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км, и движението по тях беше възстановено в началото на летния сезон. АПИ поетапно ремонтира мостовите съоръжения и виадуктите по автомагистралите, съобразно експлоатационното им състояние", уточняват още от агенцията. Това обаче едва ли успокоява много шофьорите, заплашени от солена глоба на на пръв поглед идеален участък от магистралата.

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3124 Гневно

    "Това ще рече, че ако се движите със 140 км/ч, колкото по принцип е разрешено на магистрала, ви заплашва глоба от 800 лева. Разбира се, мястото е любимо на пътните полицаи."
    ===============

    На баба им..........
    Благодаря за предупреждението.

    Еретик
  2. 2 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    "...е необходимо да се изготви проект и значителен финансов ресурс, който на този етап не е осигурен..."

    Като няма пари АПИ да си свърши работата, поне има ли пари за заплати?
    В чекмеджето проверяваха ли?

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    Приложението Waze може да ви спести доста пари...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  4. 4 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Този знак е един от многото, изглеждащи безумно!
    Да, сега разбирам, че ограничението има основние.

    Но как да различим дали има истинска опасност, или е забравен от ремонта преди 5 години?

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Като се има предвид, че голяма част от знаците в бойколандия се поставят на око а и често са поставени така, че да не се виждат, трябваше да поставят един билборд с възхвали за печатница за пари (тол системата) на БХ!

  6. 6 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2793 Любопитно

    Катаджиите и те хора, бе! Челяд имат и трябва да я хранят!😂

    ......
    А една греда, и то крайна да налага толкова драстично намаляване на скоростта...
    Че да ограничат скоростта само на тежките МПС-та за участъка! Как един моторист може да натовари тая повредена греда?

  7. 7 Профил на afanko
    afanko
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#5] от "telqk":

    в грешка си колега, слагат се от спрциални хора в КАТ, всеки проект отива там за съгласиване и ако няма ограничение не се съгласува

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Има го на GPSа

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    Поредните лъжи на корумпетата за липса на пари. Освен това този ремонт не е толкова скъп. И може да се направи за няколко дни при добра организация.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    До коментар [#7] от "afanko":

    Колега това беше по време на така наречения недемократичен период. Сега знаци се слагат от собственика на пътя (АПИ, кмет на населено място) а КАТ би следвало да проверяват дали се спазват. Впрочем в коя нормална държава има КАТ?

  11. 11 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 957 Любопитно

    Това дали ще го покажат по Дискавъри ?

  12. 12 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    "Тя е пострадала след удар от камион с извънгабаритен товар."
    И да се попита АПИ - всяко превозно средство има гражданска - защо АПИ не е осъдило застрахователя за щетите?
    И въобще как се процедира в такива случаи?

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#12] от "rainbou1":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Както казва другаря Сталин: Няма знак, няма проблем!

  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3925 Неутрално

    Колко значителни са средствата, които трябва да се дадат за ремонта на въпросното съоръжение според АПИ ? Нещастници, лъжещи всички нас, корумпирани до мозъка на костите си !

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#15] от "samoedin":

    Във всички случаи са в пъти по-малко от ВЕЧЕ събраните глоби на този участък.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Ограничаването на скоростта трябва да бъде на стъпки от 20 км.(има озключение от 90 на 60 км.). Сниманият знак трябва да е предшестван от знаци 120, 100 и 80. Издаден акт може да бъде успешно обжалван, ако няма тези предпоставки.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  18. 18 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4003 Весело

    Може да се опита и пеша......( като не искаш по "магистралата "!).

  19. 19 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    АПИ активно създава и поддържа условия за ПТП-та.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  20. 20 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 955 Любопитно

    След отговора на АПИ, че няма пари за ремонта изниква резонния въпрос - а какво стана с златната кокошка на АПИ според Борисов, ТОЛ системата? Или това беше поредната му лъжа и парите от таксите отиват в нечий джоб, а не за пътища. И май въобще не са 1 милиард както първоначално тръбеше!

  21. 21 Профил на mumi
    mumi
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аз спазвам ограничението на този участък. Не съм се замислял много-много какъв е смисълът от ограничението. Важно е правилата да се спазват.

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4836 Гневно

    Както казва другаря Сталин: Няма знак, няма проблем!
    —цитат от коментар 14 на iavorski


    По-скоро "има знак - няма проблем"!

    И аз съм се чудил защо е това ограничение там! Нямало пари! Да поискат от Баце да бръкне в чекмеджето!

  23. 23 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#4] от "UJC4040":

    Всъщност това е част от проблема - има знаци, които са изостанали от минали ремонти и никой не си прави труда да ги събере, след като вече не са актуални. Затова като се появи някои такъв смешен знак (ограничение от 70 на магистрален път без видима причина се класира много добре за това определение) хората си кара спрямо очакваното и пътната обстановка. Дори и да не е със 140, ами със 100, 120, пак е абсурдно да бъдеш глобен, заради непукизма на АПИ....

  24. 24 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    Ако гредата е подредена, какво значение има, дали колите се движат с 70 или 170 км.ч.?

  25. 25 Профил на zahariy
    zahariy
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    Повредена греда, на магистрала! Нечувано.

  26. 26 Профил на Mladen Stefanov
    Mladen Stefanov
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Тя цяшата държава е повредена от няколко катастрифи вие за една греда и един знак се хванахте

  27. 27 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    За да няма блъскане на мостово съоръжение от камион с негабаритен товар , преди мостовото съоръжение трябва да има монтирана габаритна рамка. Ако имаше такава , камионът щеше да се сблъска с нея , а не с моста.

  28. 28 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 797 Неутрално

    На снимката не се вижда много добре повредата ,но предполагам става въпрос за откъртен бетон и няколко скъсани арматурни железа.Ами не съм строителен инженер
    но не ми се вижда ремонта да е за стотици хиляди.По скоро ми изглежда като за няколко дена и 30-40 хил максимум/това с отчисленията и рушветите/.

  29. 29 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#17] от "Корки":

    Абсолютно е така по закон! Само че в онзи участък със сигурност има знак 110, 90 и после 70 (знам го наизуст). Не знам обаче дали е законно от 140 на 110, стъпката да е 30 км/ч.

  30. 30 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Вместо да се действа да се поправи, отново само разсъждения и приказки.

  31. 31 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Аз мога да пиша за още няколко капана тип хранилка, която АПИ прави, само че на магистрала Струма. Както знаете по закон на магистрала лявата лента се използва само и единствено за изпреварване, т.е. не извършваш ли маневра по изпреварване нямаш работа в лява лента. Преди всеки тунел обаче освен ограничението от 90 км/ч има и знак за забранено изпреварването! Т.е. по презумцията в тунела нямаш никакво право да си в лявата лента. Да де, обаче пък на тунелите над всяка лента има светлинен показател, който полазва разрешителен зелен цвят, т.е. може да се навлиза и в двете ленти. Маркировката (макар че знака е с по-голяма тежест) също е прекъсната.
    Това, ако не е хранилка, просто не знам кое друго е!

  32. 32 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    Каква ли е повредата на гредата на моста, която предизвиква подобно ограничение? Коя ли е тази греда?

  33. 33 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Повредената стоманобетонна греда може да се укрепи и подсили временно със стоманени профили!Какво значение за безопасността (това,че мостът може да се срути) има фактът,че водачите вече са преминали през този участък с повече от 70 км/ч. ,засечени от радар и впоследствие глобени?!Нали и при тази ситуация мостът си остава неразрушен?!Друг въпрос е,ако АПИ очаква да събере парите за ремонта чрез събраните глоби. :)
    Правилно е отбелязано по-горе,че от двете страни на пътя под моста трябва да има габаритно-ограничителни рамки,за да предупреди шофьорът,че не може да мине под моста без да го удари!

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#21] от "mumi":

    От ВСИЧКИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#28] от "стефан иванов":

    Трябва да се смени гредата ако има скъсана арматура но и това не е трудно и скъпо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    Ако знак не отговаря на изискванията в НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на
    пътищата с пътни знаци, то не е ли основание и акт за нарушение да е невалиден?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    Този знак е един от многото, изглеждащи безумно!Да, сега разбирам, че ограничението има основние.Но как да различим дали има истинска опасност, или е забравен от ремонта преди 5 години?
    —цитат от коментар 4 на UJC4040


    И от какъв зор ти трябва да различаваш какви са знаците?
    Просто ги спазваш и няма да имаш проблеми.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  38. 38 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Тва оправдание е безумно, за да има такова ограничение там. Милиционерски рекетьорски глупости.

  39. 39 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1058 Весело

    всички мостове в европа имат такива рамки за да се види товара дали превишава габарита...и я струват 200лв я не...ама кой да пълни чекмеджето...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  40. 40 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#28] от "стефан иванов":Трябва да се смени гредата ако има скъсана арматура но и това не е трудно и скъпо.
    —цитат от коментар 35 на КМЕТ В СЯНКА


    Ако погледнеш снимката по-внимателно, ще забележиш че в лявата присъединителна част им отделяне на висящата част от опорната конструкция.
    Това може да изисква цялостна нова конструкция....
    Така че проблемът едва ли е толкова лесно решим.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  41. 41 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Ами ,конструктор може най-точно да каже ,но от снимката ми изглежда ,че чак от смяна на цялата греда няма нужда.Просто се разкъртва още бетона арматурата се подсилва на по-голяма площ и пак се бетонира.От снимката се вижда ,че гредата е само повърхностно повредена,не е да кажем на 40-50% разрушена.Но както казваш и да се смени цялата греда не е тобкова скъпо.

  42. 42 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4208 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    ПКП.
    Дръзна тя.
    Опита.
    Показа, че става.

    ПП
    Некога хората ходили по обикновено шосе.
    Глезят те се

    До коментар [#18] от "Николай Бучков":

    Може да се опита и пеша......
    ( като не искаш по "магистралата "!).

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#40] от "Храбър":

    Такава е конструкцията на ВСЕКИ мост. Има лагери и гредата се движи по тях.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    Ами ,конструктор може най-точно да каже ,но от снимката ми изглежда ,че чак от смяна на цялата греда няма нужда.Просто се разкъртва още бетона арматурата се подсилва на по-голяма площ и пак се бетонира.От снимката се вижда ,че гредата е само повърхностно повредена,не е да кажем на 40-50% разрушена.Но както казваш и да се смени цялата греда не е тобкова скъпо.
    —цитат от коментар 41 на стефан иванов


    Нищо не се вижда на снимката.
    Само предната /външната част на разрушението.
    Както пише в статията става дума за "удар от камион с извънгабаритен товар", който едва ли се е движел с малка скорост. (Да речем поне 100 км/час.)
    Хайде сега пресметнете приблизително що за удар е било това и какви разрушения би могъл да направи той.
    В дълбочина разрушението може да е значително по-голямо.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2043 Любопитно

    Ми пазят си "хранилката" хората, заради това "няма пари"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  46. 46 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3998 Любопитно

    Ама чакайте бе хора...................това не беше ли поредната "магистрала" на Боце ................?!

  47. 47 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3998 Любопитно

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    При управниците на власт има добра организация единствено и само когато става дума за "усвояване" на едни сериозни суми!!!!

  48. 48 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4208 Неутрално

    UNITED EU UNION

    уточнение

    Значението:
    служебно престъпно прикриване на опасност
    с престъпна цел с-рекет-обогатяване:
    Ся... кво праим?

    Глобата е особено некоректна, защото:
    1. "фрапантна маркировка" липсва, или има, но е само тук-там, небрежна ;
    2. по Начало опасността/риск не е създадена от конкретния автомобилист ;
    3. общо взето: Висока скоросп по мост, какъвто би се срутил,
    намалява риска мостът да се срути, в сравнение с яваш-яваш
    автомобилно водачество.

    Не е препоръка, но да:
    съмнителен мост представлява стимул-риск нов за моторист:
    да прелети с висока скорст до "по-сигурно" место.

    Толкова по-важно е мостовете да стабилни, изрядни...

    До коментар [#33] от "val1320":

    Повредената стоманобетонна греда може да се укрепи и подсили временно със стоманени профили!

    Какво значение за безопасността (това,че мостът може да се срути)
    има фактът,че

    водачите вече са преминали през този участък с повече от 70 км/ч. ,
    засечени от радар и впоследствие
    глобени?!

    Нали и при тази ситуация мостът си остава неразрушен?!
    Друг въпрос е,ако АПИ очаква да събере парите за ремонта чрез събраните глоби. :)

    Правилно е отбелязано по-горе,че от двете страни на пътя под моста трябва да има габаритно-ограничителни рамки,за да предупреди шофьорът,че не може да мине под моста без да го удари!

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 50 Профил на Yordan Kondov
    Yordan Kondov
    Рейтинг: 17 Неутрално

    Този камион, ударил гредата, нямал ли е гражданска отговорност, която заплаща щетите на трети лица. Или няма кой да поиска и да си събере парите.

  51. 51 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    140???, Хм, тук в УК, където шофьорите са много по-дисциплинирани и опитни максималната е 112.

  52. 52 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    Гредата е под тротоара. А поправката може да стане за 15 минути.

  53. 53 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1582 Весело

    До коментар [#52] от "Judjuk":

    За 2 минути

  54. 54 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    До коментар [#51] от "kaiser":

    А в Канада —> 100 😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  55. 55 Профил на firstcmt
    firstcmt
    Рейтинг: 229 Неутрално

    На 89км София-Кулата също има едно малоумно ограничение. Има знак, че свършва магистралата, а реално не е така и ограничението точно след спускането става 90км/h.

  56. 56 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 1588 Любопитно

    До коментар [#31] от "T.M.":

    ... по закон на магистрала лявата лента се използва само и единствено за изпреварване
    —цитат от коментар 31 на T.M.

    А! Аз това не го знам. Заинтригува ме да взема да прегледам закона и правилника и да опресня тези си липси.
    В такъв случай, за платно с три ленти, ще излезе, че най-лявата е за изпреварване на изпреварващия, който е във втора лента. За четири и повече ленти ..., да не говорим.

  57. 57 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "има още един капан за шофьорите, които не следят знаците"
    Мчи следете ги тия знаци деева...Ако ги има де!

  58. 58 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    До коментар [#12] от "rainbou1":

    Моето предположение е че АПИ просто нямат капацитет да се съди със застрахователя по гражданската, даже може дори да нямат такъв отдел.
    Но точно тази мярка - здраво одрусване на застрахователя и последващ регресионен иск към водача + бонус/малус. Иначе няма оправия - само седмица след смяна на мантинелата тя отново е огъната от поредния джигит дето таралясника му струва по-малко от поправката на мантинелата.

  59. 59 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    До коментар [#50] от "Yordan Kondov":

    Между поискване и получаване седят години съдене. Застрахователите не дават лесно пари, то няма как гражданската да струва 140лв и те лесно да плащат. Сега разбирате ли защо гражданската в белите държави струва по 800 евро на година за млад шофьор - точно за да покрие щетите!!!

  60. 60 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 556 Весело

    Има знак — има проблем, няма знак — няма проблем.
    Сталин.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#59] от "m17":

    Коя гражданска е 140 лева михаилчо ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  63. 63 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    Ама чакайте бе хора...................това не беше ли поредната "магистрала" на Боце ................?!
    —цитат от коментар 46 на bat_plamen


    Да, ама вие ривете, че се давали пари за магистрали! Сега няма пари за ремонта на гредите в мислите ви!

  64. 64 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    До коментар [#59] от "m17":Коя гражданска е 140 лева михаилчо ?
    —цитат от коментар 61 на КМЕТ В СЯНКА


    Твоята е 10 лева, успокой се кмете!

    Гражданската отговорност има лимит на отговорност, за моята кола е 5 милиона евро. Не знам как са лимитите при БГ гражданската.

    Т.е. ако щетата с гредата е по-голяма от лимита липсват пари за ремонта!

  65. 65 Профил на koshev
    koshev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Благодаря много на Дневник, че е повдигнал въпроса.

  66. 66 Профил на koshev
    koshev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#44:"Храбър"][/quote]

    Пич, как там се движи камион с 100км/ч? Явно не си местен и не ти е ясен пътя. Камионът или идва от Ихиман по път с предимство, прави ляв завой като изчкава тези направо и след 50м е моста или идва от Мирово, има завой в който камион с повече от 40 не може да влезе и след 30м е моста. Просто са решили да го оставят, за да има глобички къде да събират. Гредата надали е по-дъга от 20м и ако е само една не видждам колко висока е тази цена за ремонт.

  67. 67 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    До коментар [#52] от "Judjuk":За 2 минути
    —цитат от коментар 53 на limbize


    Не може за 2 минути. Трябва да се продуха мястото и да се изтърка ръждата от армировката.

  68. 68 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    До коментар [#64] от "Dariya Koleva":

    Лимитите са по категории като най-високия е за причинена смърт. Лимита за нанесени нематериални щети е много по-нисък.

  69. 69 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    До коментар [#66] от "koshev":

    Помните ли оня пожар под моста на Струма, дето беше опушил гредите. Оказа се и че и една колона се е олющила. Правиха и кощух, смениха и няколко фуги. И излезе 1,2 милиона. По аналогия, без да съм специалист, смяната на гредата заедно с ремонта на платното отгоре ще удари милион.

  70. 70 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Обръчите от пътностроителни фирми нямат капацитет да поемат и този ремонт. Това е истината!

  71. 71 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#4] от "UJC4040":

    Обясни ми какво е основанието?!
    Дали ще мина със 70 или 140 по този мост, какво значение има?
    Ако мина по-бързо, ще бъда по-малко време на него, и вероятността да съм на него ако пафне е по-малка.
    Някой може ли да обясни, ако гредата е компрометирана, но вече години не е паднала, каква е логиката там да се кара по-бавно?!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  72. 72 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3124 Весело

    До коментар [#18] от "Николай Бучков":

    "Може да се опита и пеша......( като не искаш по "магистралата "!)."
    +++++++++++++
    Преди 21 години двама наквасени туристи се надвървявахме....
    И като израз звучи тъпо, но себедоказването е голяма работа.
    За една нощ стигнахме до Кърджали, другият се отказа, още ни се смеят....

    Еретик
  73. 73 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#44] от "Храбър":

    Тинкъде си виждал изобщо камион да се движи със 100 км/ч, (ограничени са на 90), а пък с извънгабаритен товар едва ли може да вдигне толкова.
    Да не говорим, че си има и друго ограничение на скоростта за такива товари.
    А и там не е прав път а завой от двете страни на моста, така че едва ли скоростта е била повече от 30-40 км/ч

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  74. 74 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3124 Разстроено

    До коментар [#69] от "m17":

    "Помните ли оня пожар под моста на Струма, дето беше опушил гредите."
    ===========
    За този пожар нищо не твърдя, не съм местен, не съм го гледал, не съм видял щетите.
    Минете пеш по моста на Струма при Симитли и куражът ви да минавате мостове ще намалее.
    А имаше един мост на Марица при Скобелево..... Със сигурност ще мина през Първомай или Димитровград. Не съм толкова смел.

    Еретик
  75. 75 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    Защо височината на подобни съоръжения у нас е по-малка отколкото в запапдноевропейските страни с около 1-1,5 метра? А и не навсякъде височината е посочена на входа на подлеза, вклюително и на снимката се вижда, че няма знак за височината на съоръжението?

  76. 76 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#51] от "kaiser":

    "140???, Хм, тук в УК, където шофьорите са много по-дисциплинирани и опитни максималната е 112."
    ===============
    Дисциплината е наложена с глоби, от които тука реват, опитът е съмнителен, а климатът-отвратителен.
    То и в Австрия по магистралите пише "при мъгла-60".

    Еретик
  77. 77 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Авторът, Георги Пауновски, който намира за нормално шофьори да не следят пътните знаци и скоростта си при спускане, е по- добре да си нареже книжката, ако въобще има такава.

  78. 78 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    До коментар [#75] от "Борис":

    Със сигурност има знак преди него, със сигурност има и лост с метални топки , както е при всеки нестандартен тунел. Но Ганьо не се вълнува от тия неща, той си кара извънгабаритния товар и не му пука.

  79. 79 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    До коментар [#71] от "Athanatos":

    Кара се по-бавно защото пътя е стеснен с едно платно. И ако не намалиш, може да се врежеш на пълна скорост в друга кола докато се опитваш да се мушнеш в ляво.

  80. 80 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Който не е давал подкуп там - да си вдигне ръка.
    Аз бях в ограничението (така си мислех) и ме започнаха със знаеш ли, че си със 120 в зона с ограничение 70....

  81. 81 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    А дали е имало обозначение на габаритите на подлеза: височина, ширина

  82. 82 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    До коментар [#78] от "m17":

    Това беше едно време. Сега си има необходимият знак за габаритите

  83. 83 Профил на jelezo
    jelezo
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Това обяснение е скандално! Ако грдата е компрометирана, трябва спешен ремонт. Ограничаването на скоростта не помага с нищо. Чиста проба капан е това! Оставка!

  84. 84 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3111 Неутрално

    До коментар [#17] от "Корки":
    Не само това.
    Ако тия идиоти са забили 70км ограничение на място където се движиш със 140 създават предпоставка за меле, ако някой стриктен набие спирачките.
    За съжаление от материала по темата не разбираме каква точно е фактическата обстановка.
    Мързел, некомпетентност или редакционна политика.
    Ако са налице повече факти и се окаже, че 70 ограничението е без предишните намаляващи ограничения, поставени на подходящо разстояние според регулациите се сигнализира прокуратурата и се гони до дупка коя калинка ще изгори.
    Ако има намаляващи знаци, тогава тоя който е видял 110, 90 и 70 и продължава да си пердаши със 140 плаща като поп.
    Ако медиите ги е мързяло да отидат и проверят фактическото положение преди да пуснат материала, а тази нощ АПИ инсталира намаляващите знаци - всичко е бош лаф.
    в това онова 112то място за медиите се включва и мързел, некомпетентност и стойността на редакционните политики, разбира се.

  85. 85 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#79] от "m17":

    Стеснен е дамо дотолкова, че е заградена аварийната лента. Активните не са пипнати.
    Няма причина да минавам в ляво.


    До коментар [#84] от "k_":

    Ако няма постепенно намаляване на скоростта с макс 30 км/ч наведнъж, ограничението е незаконно, т.е. не отговаря на Закона за Пътищата (да не се бърка със ЗДвП).
    Но мисля, че има постепвнно ограничаване и всичко си е редовно.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  86. 86 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#78] от "m17":

    Ако се вгледаш в снимката, ще видиш, че няма нищо.
    Особено пък лост с дрънкулки.
    Виж от другата страна на моста - вужда се до края на завоя.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  87. 87 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    До коментар [#86] от "Athanatos":

    Значи подлеза е стандартен и тоя с извънгъбаритния товар дето го е потрошил е бил уникален кретен. Не ме учудва,повечето професионални шофьори са тотални слабоумници, направо се учудвам как им поверяват толкова скъпа техника.

  88. 88 Профил на Dimitar Mihaylov
    Dimitar Mihaylov
    Рейтинг: 16 Гневно

    Това не е никакъва магистрала! Не трябва да се плаща за този пародичен път! Хората, които са разписали документите за въвеждането в еклплоатация заслужават затвор! А изпълнителя , да не бъде допускан , да извършва подобна дейност никога повече на териоторията на страната!

  89. До коментар [#71] от "Athanatos":

    Танасе, въпреки че си бил дакскал във ВУЗ и вещо лице в ПТП-та, не си вденал основни физични закони.
    Закон за запазване на импулса? Анадъм?
    Ако минеш с 40-тонен ТИР през копроментирана греда на мост (основна носеща констукция) със скорост 90 км/ч и скорост 140 км/ч едно си също ли е?
    И понеже знам веднга какво ще избълваш - че има разлика между 40-тонен ТИР и 1900 килограмова Крома/Тезис, ще се направя,че не съм чул този довод от човек, претендиращ да е инженер-русофоб в голямо Руско предприятие!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK