"Това ще рече, че ако се движите със 140 км/ч, колкото по принцип е разрешено на магистрала, ви заплашва глоба от 800 лева. Разбира се, мястото е любимо на пътните полицаи." ===============
На баба им.......... Благодаря за предупреждението.
Като се има предвид, че голяма част от знаците в бойколандия се поставят на око а и често са поставени така, че да не се виждат, трябваше да поставят един билборд с възхвали за печатница за пари (тол системата) на БХ!
Катаджиите и те хора, бе! Челяд имат и трябва да я хранят!😂
...... А една греда, и то крайна да налага толкова драстично намаляване на скоростта... Че да ограничат скоростта само на тежките МПС-та за участъка! Как един моторист може да натовари тая повредена греда?
Колега това беше по време на така наречения недемократичен период. Сега знаци се слагат от собственика на пътя (АПИ, кмет на населено място) а КАТ би следвало да проверяват дали се спазват. Впрочем в коя нормална държава има КАТ?
"Тя е пострадала след удар от камион с извънгабаритен товар." И да се попита АПИ - всяко превозно средство има гражданска - защо АПИ не е осъдило застрахователя за щетите? И въобще как се процедира в такива случаи?
Колко значителни са средствата, които трябва да се дадат за ремонта на въпросното съоръжение според АПИ ? Нещастници, лъжещи всички нас, корумпирани до мозъка на костите си !
Ограничаването на скоростта трябва да бъде на стъпки от 20 км.(има озключение от 90 на 60 км.). Сниманият знак трябва да е предшестван от знаци 120, 100 и 80. Издаден акт може да бъде успешно обжалван, ако няма тези предпоставки.
След отговора на АПИ, че няма пари за ремонта изниква резонния въпрос - а какво стана с златната кокошка на АПИ според Борисов, ТОЛ системата? Или това беше поредната му лъжа и парите от таксите отиват в нечий джоб, а не за пътища. И май въобще не са 1 милиард както първоначално тръбеше!
Всъщност това е част от проблема - има знаци, които са изостанали от минали ремонти и никой не си прави труда да ги събере, след като вече не са актуални. Затова като се появи някои такъв смешен знак (ограничение от 70 на магистрален път без видима причина се класира много добре за това определение) хората си кара спрямо очакваното и пътната обстановка. Дори и да не е със 140, ами със 100, 120, пак е абсурдно да бъдеш глобен, заради непукизма на АПИ....
За да няма блъскане на мостово съоръжение от камион с негабаритен товар , преди мостовото съоръжение трябва да има монтирана габаритна рамка. Ако имаше такава , камионът щеше да се сблъска с нея , а не с моста.
На снимката не се вижда много добре повредата ,но предполагам става въпрос за откъртен бетон и няколко скъсани арматурни железа.Ами не съм строителен инженер но не ми се вижда ремонта да е за стотици хиляди.По скоро ми изглежда като за няколко дена и 30-40 хил максимум/това с отчисленията и рушветите/.
Абсолютно е така по закон! Само че в онзи участък със сигурност има знак 110, 90 и после 70 (знам го наизуст). Не знам обаче дали е законно от 140 на 110, стъпката да е 30 км/ч.
Аз мога да пиша за още няколко капана тип хранилка, която АПИ прави, само че на магистрала Струма. Както знаете по закон на магистрала лявата лента се използва само и единствено за изпреварване, т.е. не извършваш ли маневра по изпреварване нямаш работа в лява лента. Преди всеки тунел обаче освен ограничението от 90 км/ч има и знак за забранено изпреварването! Т.е. по презумцията в тунела нямаш никакво право да си в лявата лента. Да де, обаче пък на тунелите над всяка лента има светлинен показател, който полазва разрешителен зелен цвят, т.е. може да се навлиза и в двете ленти. Маркировката (макар че знака е с по-голяма тежест) също е прекъсната. Това, ако не е хранилка, просто не знам кое друго е!
Повредената стоманобетонна греда може да се укрепи и подсили временно със стоманени профили!Какво значение за безопасността (това,че мостът може да се срути) има фактът,че водачите вече са преминали през този участък с повече от 70 км/ч. ,засечени от радар и впоследствие глобени?!Нали и при тази ситуация мостът си остава неразрушен?!Друг въпрос е,ако АПИ очаква да събере парите за ремонта чрез събраните глоби. :) Правилно е отбелязано по-горе,че от двете страни на пътя под моста трябва да има габаритно-ограничителни рамки,за да предупреди шофьорът,че не може да мине под моста без да го удари!
Ако знак не отговаря на изискванията в НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци, то не е ли основание и акт за нарушение да е невалиден?
Този знак е един от многото, изглеждащи безумно!Да, сега разбирам, че ограничението има основние.Но как да различим дали има истинска опасност, или е забравен от ремонта преди 5 години?
И от какъв зор ти трябва да различаваш какви са знаците? Просто ги спазваш и няма да имаш проблеми.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Ако погледнеш снимката по-внимателно, ще забележиш че в лявата присъединителна част им отделяне на висящата част от опорната конструкция. Това може да изисква цялостна нова конструкция.... Така че проблемът едва ли е толкова лесно решим.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Ами ,конструктор може най-точно да каже ,но от снимката ми изглежда ,че чак от смяна на цялата греда няма нужда.Просто се разкъртва още бетона арматурата се подсилва на по-голяма площ и пак се бетонира.От снимката се вижда ,че гредата е само повърхностно повредена,не е да кажем на 40-50% разрушена.Но както казваш и да се смени цялата греда не е тобкова скъпо.
Ами ,конструктор може най-точно да каже ,но от снимката ми изглежда ,че чак от смяна на цялата греда няма нужда.Просто се разкъртва още бетона арматурата се подсилва на по-голяма площ и пак се бетонира.От снимката се вижда ,че гредата е само повърхностно повредена,не е да кажем на 40-50% разрушена.Но както казваш и да се смени цялата греда не е тобкова скъпо.
Нищо не се вижда на снимката. Само предната /външната част на разрушението. Както пише в статията става дума за "удар от камион с извънгабаритен товар", който едва ли се е движел с малка скорост. (Да речем поне 100 км/час.) Хайде сега пресметнете приблизително що за удар е било това и какви разрушения би могъл да направи той. В дълбочина разрушението може да е значително по-голямо.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ При управниците на власт има добра организация единствено и само когато става дума за "усвояване" на едни сериозни суми!!!!
Значението: служебно престъпно прикриване на опасност с престъпна цел с-рекет-обогатяване: Ся... кво праим?
Глобата е особено некоректна, защото: 1. "фрапантна маркировка" липсва, или има, но е само тук-там, небрежна ; 2. по Начало опасността/риск не е създадена от конкретния автомобилист ; 3. общо взето: Висока скоросп по мост, какъвто би се срутил, намалява риска мостът да се срути, в сравнение с яваш-яваш автомобилно водачество.
Не е препоръка, но да: съмнителен мост представлява стимул-риск нов за моторист: да прелети с висока скорст до "по-сигурно" место.
Толкова по-важно е мостовете да стабилни, изрядни...
Повредената стоманобетонна греда може да се укрепи и подсили временно със стоманени профили!
Какво значение за безопасността (това,че мостът може да се срути) има фактът,че
водачите вече са преминали през този участък с повече от 70 км/ч. , засечени от радар и впоследствие глобени?!
Нали и при тази ситуация мостът си остава неразрушен?! Друг въпрос е,ако АПИ очаква да събере парите за ремонта чрез събраните глоби. :)
Правилно е отбелязано по-горе,че от двете страни на пътя под моста трябва да има габаритно-ограничителни рамки,за да предупреди шофьорът,че не може да мине под моста без да го удари!
На 89км София-Кулата също има едно малоумно ограничение. Има знак, че свършва магистралата, а реално не е така и ограничението точно след спускането става 90км/h.
А! Аз това не го знам. Заинтригува ме да взема да прегледам закона и правилника и да опресня тези си липси. В такъв случай, за платно с три ленти, ще излезе, че най-лявата е за изпреварване на изпреварващия, който е във втора лента. За четири и повече ленти ..., да не говорим.
Моето предположение е че АПИ просто нямат капацитет да се съди със застрахователя по гражданската, даже може дори да нямат такъв отдел. Но точно тази мярка - здраво одрусване на застрахователя и последващ регресионен иск към водача + бонус/малус. Иначе няма оправия - само седмица след смяна на мантинелата тя отново е огъната от поредния джигит дето таралясника му струва по-малко от поправката на мантинелата.
Между поискване и получаване седят години съдене. Застрахователите не дават лесно пари, то няма как гражданската да струва 140лв и те лесно да плащат. Сега разбирате ли защо гражданската в белите държави струва по 800 евро на година за млад шофьор - точно за да покрие щетите!!!
Пич, как там се движи камион с 100км/ч? Явно не си местен и не ти е ясен пътя. Камионът или идва от Ихиман по път с предимство, прави ляв завой като изчкава тези направо и след 50м е моста или идва от Мирово, има завой в който камион с повече от 40 не може да влезе и след 30м е моста. Просто са решили да го оставят, за да има глобички къде да събират. Гредата надали е по-дъга от 20м и ако е само една не видждам колко висока е тази цена за ремонт.
Помните ли оня пожар под моста на Струма, дето беше опушил гредите. Оказа се и че и една колона се е олющила. Правиха и кощух, смениха и няколко фуги. И излезе 1,2 милиона. По аналогия, без да съм специалист, смяната на гредата заедно с ремонта на платното отгоре ще удари милион.
Обясни ми какво е основанието?! Дали ще мина със 70 или 140 по този мост, какво значение има? Ако мина по-бързо, ще бъда по-малко време на него, и вероятността да съм на него ако пафне е по-малка. Някой може ли да обясни, ако гредата е компрометирана, но вече години не е паднала, каква е логиката там да се кара по-бавно?!
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
"Може да се опита и пеша......( като не искаш по "магистралата "!)." +++++++++++++ Преди 21 години двама наквасени туристи се надвървявахме.... И като израз звучи тъпо, но себедоказването е голяма работа. За една нощ стигнахме до Кърджали, другият се отказа, още ни се смеят....
Тинкъде си виждал изобщо камион да се движи със 100 км/ч, (ограничени са на 90), а пък с извънгабаритен товар едва ли може да вдигне толкова. Да не говорим, че си има и друго ограничение на скоростта за такива товари. А и там не е прав път а завой от двете страни на моста, така че едва ли скоростта е била повече от 30-40 км/ч
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
"Помните ли оня пожар под моста на Струма, дето беше опушил гредите." =========== За този пожар нищо не твърдя, не съм местен, не съм го гледал, не съм видял щетите. Минете пеш по моста на Струма при Симитли и куражът ви да минавате мостове ще намалее. А имаше един мост на Марица при Скобелево..... Със сигурност ще мина през Първомай или Димитровград. Не съм толкова смел.
Защо височината на подобни съоръжения у нас е по-малка отколкото в запапдноевропейските страни с около 1-1,5 метра? А и не навсякъде височината е посочена на входа на подлеза, вклюително и на снимката се вижда, че няма знак за височината на съоръжението?
"140???, Хм, тук в УК, където шофьорите са много по-дисциплинирани и опитни максималната е 112." =============== Дисциплината е наложена с глоби, от които тука реват, опитът е съмнителен, а климатът-отвратителен. То и в Австрия по магистралите пише "при мъгла-60".
Авторът, Георги Пауновски, който намира за нормално шофьори да не следят пътните знаци и скоростта си при спускане, е по- добре да си нареже книжката, ако въобще има такава.
Със сигурност има знак преди него, със сигурност има и лост с метални топки , както е при всеки нестандартен тунел. Но Ганьо не се вълнува от тия неща, той си кара извънгабаритния товар и не му пука.
Кара се по-бавно защото пътя е стеснен с едно платно. И ако не намалиш, може да се врежеш на пълна скорост в друга кола докато се опитваш да се мушнеш в ляво.
Който не е давал подкуп там - да си вдигне ръка. Аз бях в ограничението (така си мислех) и ме започнаха със знаеш ли, че си със 120 в зона с ограничение 70....
Това обяснение е скандално! Ако грдата е компрометирана, трябва спешен ремонт. Ограничаването на скоростта не помага с нищо. Чиста проба капан е това! Оставка!
До коментар [#17] от "Корки": Не само това. Ако тия идиоти са забили 70км ограничение на място където се движиш със 140 създават предпоставка за меле, ако някой стриктен набие спирачките. За съжаление от материала по темата не разбираме каква точно е фактическата обстановка. Мързел, некомпетентност или редакционна политика. Ако са налице повече факти и се окаже, че 70 ограничението е без предишните намаляващи ограничения, поставени на подходящо разстояние според регулациите се сигнализира прокуратурата и се гони до дупка коя калинка ще изгори. Ако има намаляващи знаци, тогава тоя който е видял 110, 90 и 70 и продължава да си пердаши със 140 плаща като поп. Ако медиите ги е мързяло да отидат и проверят фактическото положение преди да пуснат материала, а тази нощ АПИ инсталира намаляващите знаци - всичко е бош лаф. в това онова 112то място за медиите се включва и мързел, некомпетентност и стойността на редакционните политики, разбира се.
Ако няма постепенно намаляване на скоростта с макс 30 км/ч наведнъж, ограничението е незаконно, т.е. не отговаря на Закона за Пътищата (да не се бърка със ЗДвП). Но мисля, че има постепвнно ограничаване и всичко си е редовно.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Значи подлеза е стандартен и тоя с извънгъбаритния товар дето го е потрошил е бил уникален кретен. Не ме учудва,повечето професионални шофьори са тотални слабоумници, направо се учудвам как им поверяват толкова скъпа техника.
Това не е никакъва магистрала! Не трябва да се плаща за този пародичен път! Хората, които са разписали документите за въвеждането в еклплоатация заслужават затвор! А изпълнителя , да не бъде допускан , да извършва подобна дейност никога повече на териоторията на страната!
Танасе, въпреки че си бил дакскал във ВУЗ и вещо лице в ПТП-та, не си вденал основни физични закони. Закон за запазване на импулса? Анадъм? Ако минеш с 40-тонен ТИР през копроментирана греда на мост (основна носеща констукция) със скорост 90 км/ч и скорост 140 км/ч едно си също ли е? И понеже знам веднга какво ще избълваш - че има разлика между 40-тонен ТИР и 1900 килограмова Крома/Тезис, ще се направя,че не съм чул този довод от човек, претендиращ да е инженер-русофоб в голямо Руско предприятие!
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще!
Потомствен антикомунист!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Костадин Иванов
Рейтинг: 3581 Гневно"Това ще рече, че ако се движите със 140 км/ч, колкото по принцип е разрешено на магистрала, ви заплашва глоба от 800 лева. Разбира се, мястото е любимо на пътните полицаи."
Еретик===============
На баба им..........
Благодаря за предупреждението.
yavooor
Рейтинг: 1153 Неутрално"...е необходимо да се изготви проект и значителен финансов ресурс, който на този етап не е осигурен..."
Като няма пари АПИ да си свърши работата, поне има ли пари за заплати?
В чекмеджето проверяваха ли?
hamiltonf
Рейтинг: 4500 НеутралноПриложението Waze може да ви спести доста пари...
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAUJC4040
Рейтинг: 443 НеутралноТози знак е един от многото, изглеждащи безумно!
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Да, сега разбирам, че ограничението има основние.
Но как да различим дали има истинска опасност, или е забравен от ремонта преди 5 години?
telqk
Рейтинг: 442 НеутралноКато се има предвид, че голяма част от знаците в бойколандия се поставят на око а и често са поставени така, че да не се виждат, трябваше да поставят един билборд с възхвали за печатница за пари (тол системата) на БХ!
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 279 ЛюбопитноКатаджиите и те хора, бе! Челяд имат и трябва да я хранят!😂
......
А една греда, и то крайна да налага толкова драстично намаляване на скоростта...
Че да ограничат скоростта само на тежките МПС-та за участъка! Как един моторист може да натовари тая повредена греда?
afanko
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#5] от "telqk":
в грешка си колега, слагат се от спрциални хора в КАТ, всеки проект отива там за съгласиване и ако няма ограничение не се съгласува
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 НеутралноДо коментар [#1] от "Костадин Иванов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Има го на GPSа
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 НеутралноПоредните лъжи на корумпетата за липса на пари. Освен това този ремонт не е толкова скъп. И може да се направи за няколко дни при добра организация.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!telqk
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#7] от "afanko":
Колега това беше по време на така наречения недемократичен период. Сега знаци се слагат от собственика на пътя (АПИ, кмет на населено място) а КАТ би следвало да проверяват дали се спазват. Впрочем в коя нормална държава има КАТ?
pafaka22
Рейтинг: 592 ЛюбопитноТова дали ще го покажат по Дискавъри ?
rainbou1
Рейтинг: 965 Неутрално"Тя е пострадала след удар от камион с извънгабаритен товар."
И да се попита АПИ - всяко превозно средство има гражданска - защо АПИ не е осъдило застрахователя за щетите?
И въобще как се процедира в такива случаи?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 НеутралноДо коментар [#12] от "rainbou1":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+++
iavorski
Рейтинг: 238 НеутралноКакто казва другаря Сталин: Няма знак, няма проблем!
samoedin
Рейтинг: 3832 НеутралноКолко значителни са средствата, които трябва да се дадат за ремонта на въпросното съоръжение според АПИ ? Нещастници, лъжещи всички нас, корумпирани до мозъка на костите си !
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 НеутралноДо коментар [#15] от "samoedin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Във всички случаи са в пъти по-малко от ВЕЧЕ събраните глоби на този участък.
Кортик
Рейтинг: 2805 НеутралноОграничаването на скоростта трябва да бъде на стъпки от 20 км.(има озключение от 90 на 60 км.). Сниманият знак трябва да е предшестван от знаци 120, 100 и 80. Издаден акт може да бъде успешно обжалван, ако няма тези предпоставки.
Червена линия, червен картонНиколай Бучков
Рейтинг: 127 ВеселоМоже да се опита и пеша......( като не искаш по "магистралата "!).
Пипера е много лют
Рейтинг: 139 НеутралноАПИ активно създава и поддържа условия за ПТП-та.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUНаблюдател
Рейтинг: 1433 ЛюбопитноСлед отговора на АПИ, че няма пари за ремонта изниква резонния въпрос - а какво стана с златната кокошка на АПИ според Борисов, ТОЛ системата? Или това беше поредната му лъжа и парите от таксите отиват в нечий джоб, а не за пътища. И май въобще не са 1 милиард както първоначално тръбеше!
mumi
Рейтинг: 442 НеутралноАз спазвам ограничението на този участък. Не съм се замислял много-много какъв е смисълът от ограничението. Важно е правилата да се спазват.
vassilun
Рейтинг: 4962 ГневноПо-скоро "има знак - няма проблем"!
И аз съм се чудил защо е това ограничение там! Нямало пари! Да поискат от Баце да бръкне в чекмеджето!
911
Рейтинг: 814 НеутралноДо коментар [#4] от "UJC4040":
Всъщност това е част от проблема - има знаци, които са изостанали от минали ремонти и никой не си прави труда да ги събере, след като вече не са актуални. Затова като се появи някои такъв смешен знак (ограничение от 70 на магистрален път без видима причина се класира много добре за това определение) хората си кара спрямо очакваното и пътната обстановка. Дори и да не е със 140, ами със 100, 120, пак е абсурдно да бъдеш глобен, заради непукизма на АПИ....
volarok
Рейтинг: 1870 НеутралноАко гредата е подредена, какво значение има, дали колите се движат с 70 или 170 км.ч.?
zahariy
Рейтинг: 542 НеутралноПовредена греда, на магистрала! Нечувано.
Mladen Stefanov
Рейтинг: 250 НеутралноТя цяшата държава е повредена от няколко катастрифи вие за една греда и един знак се хванахте
tacheaux
Рейтинг: 4731 НеутралноЗа да няма блъскане на мостово съоръжение от камион с негабаритен товар , преди мостовото съоръжение трябва да има монтирана габаритна рамка. Ако имаше такава , камионът щеше да се сблъска с нея , а не с моста.
стефан иванов
Рейтинг: 136 НеутралноНа снимката не се вижда много добре повредата ,но предполагам става въпрос за откъртен бетон и няколко скъсани арматурни железа.Ами не съм строителен инженер
но не ми се вижда ремонта да е за стотици хиляди.По скоро ми изглежда като за няколко дена и 30-40 хил максимум/това с отчисленията и рушветите/.
TM
Рейтинг: 639 НеутралноДо коментар [#17] от "Корки":
Абсолютно е така по закон! Само че в онзи участък със сигурност има знак 110, 90 и после 70 (знам го наизуст). Не знам обаче дали е законно от 140 на 110, стъпката да е 30 км/ч.
glavatar
Рейтинг: 320 НеутралноВместо да се действа да се поправи, отново само разсъждения и приказки.
TM
Рейтинг: 639 НеутралноАз мога да пиша за още няколко капана тип хранилка, която АПИ прави, само че на магистрала Струма. Както знаете по закон на магистрала лявата лента се използва само и единствено за изпреварване, т.е. не извършваш ли маневра по изпреварване нямаш работа в лява лента. Преди всеки тунел обаче освен ограничението от 90 км/ч има и знак за забранено изпреварването! Т.е. по презумцията в тунела нямаш никакво право да си в лявата лента. Да де, обаче пък на тунелите над всяка лента има светлинен показател, който полазва разрешителен зелен цвят, т.е. може да се навлиза и в двете ленти. Маркировката (макар че знака е с по-голяма тежест) също е прекъсната.
Това, ако не е хранилка, просто не знам кое друго е!
zhivko6461
Рейтинг: 971 НеутралноКаква ли е повредата на гредата на моста, която предизвиква подобно ограничение? Коя ли е тази греда?
val1320
Рейтинг: 429 НеутралноПовредената стоманобетонна греда може да се укрепи и подсили временно със стоманени профили!Какво значение за безопасността (това,че мостът може да се срути) има фактът,че водачите вече са преминали през този участък с повече от 70 км/ч. ,засечени от радар и впоследствие глобени?!Нали и при тази ситуация мостът си остава неразрушен?!Друг въпрос е,ако АПИ очаква да събере парите за ремонта чрез събраните глоби. :)
Правилно е отбелязано по-горе,че от двете страни на пътя под моста трябва да има габаритно-ограничителни рамки,за да предупреди шофьорът,че не може да мине под моста без да го удари!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 НеутралноДо коментар [#21] от "mumi":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!От ВСИЧКИ !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 НеутралноДо коментар [#28] от "стефан иванов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Трябва да се смени гредата ако има скъсана арматура но и това не е трудно и скъпо.
дерибеев
Рейтинг: 2761 НеутралноАко знак не отговаря на изискванията в НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васпътищата с пътни знаци, то не е ли основание и акт за нарушение да е невалиден?
Храбър
Рейтинг: 1369 НеутралноИ от какъв зор ти трябва да различаваш какви са знаците?
Просто ги спазваш и няма да имаш проблеми. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
grigoo
Рейтинг: 523 НеутралноТва оправдание е безумно, за да има такова ограничение там. Милиционерски рекетьорски глупости.
не на безразличието
Рейтинг: 671 Веселовсички мостове в европа имат такива рамки за да се види товара дали превишава габарита...и я струват 200лв я не...ама кой да пълни чекмеджето...
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимХрабър
Рейтинг: 1369 НеутралноАко погледнеш снимката по-внимателно, ще забележиш че в лявата присъединителна част им отделяне на висящата част от опорната конструкция.
Това може да изисква цялостна нова конструкция....
Така че проблемът едва ли е толкова лесно решим. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
стефан иванов
Рейтинг: 136 НеутралноАми ,конструктор може най-точно да каже ,но от снимката ми изглежда ,че чак от смяна на цялата греда няма нужда.Просто се разкъртва още бетона арматурата се подсилва на по-голяма площ и пак се бетонира.От снимката се вижда ,че гредата е само повърхностно повредена,не е да кажем на 40-50% разрушена.Но както казваш и да се смени цялата греда не е тобкова скъпо.
dnevnikar
Рейтинг: 4274 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
ПКП.
Дръзна тя.
Опита.
Показа, че става.
ПП
Некога хората ходили по обикновено шосе.
Глезят те се
До коментар [#18] от "Николай Бучков":
Може да се опита и пеша......
( като не искаш по "магистралата "!).
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 НеутралноДо коментар [#40] от "Храбър":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Такава е конструкцията на ВСЕКИ мост. Има лагери и гредата се движи по тях.
Храбър
Рейтинг: 1369 НеутралноНищо не се вижда на снимката.
Само предната /външната част на разрушението.
Както пише в статията става дума за "удар от камион с извънгабаритен товар", който едва ли се е движел с малка скорост. (Да речем поне 100 км/час.)
Хайде сега пресметнете приблизително що за удар е било това и какви разрушения би могъл да направи той.
В дълбочина разрушението може да е значително по-голямо. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
gost22
Рейтинг: 2237 ЛюбопитноМи пазят си "хранилката" хората, заради това "няма пари"...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...bat_plamen
Рейтинг: 4864 ЛюбопитноАма чакайте бе хора...................това не беше ли поредната "магистрала" на Боце ................?!
bat_plamen
Рейтинг: 4864 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
При управниците на власт има добра организация единствено и само когато става дума за "усвояване" на едни сериозни суми!!!!
dnevnikar
Рейтинг: 4274 НеутралноUNITED EU UNION
уточнение
Значението:
служебно престъпно прикриване на опасност
с престъпна цел с-рекет-обогатяване:
Ся... кво праим?
Глобата е особено некоректна, защото:
1. "фрапантна маркировка" липсва, или има, но е само тук-там, небрежна ;
2. по Начало опасността/риск не е създадена от конкретния автомобилист ;
3. общо взето: Висока скоросп по мост, какъвто би се срутил,
намалява риска мостът да се срути, в сравнение с яваш-яваш
автомобилно водачество.
Не е препоръка, но да:
съмнителен мост представлява стимул-риск нов за моторист:
да прелети с висока скорст до "по-сигурно" место.
Толкова по-важно е мостовете да стабилни, изрядни...
До коментар [#33] от "val1320":
Повредената стоманобетонна греда може да се укрепи и подсили временно със стоманени профили!
Какво значение за безопасността (това,че мостът може да се срути)
има фактът,че
водачите вече са преминали през този участък с повече от 70 км/ч. ,
засечени от радар и впоследствие
глобени?!
Нали и при тази ситуация мостът си остава неразрушен?!
Друг въпрос е,ако АПИ очаква да събере парите за ремонта чрез събраните глоби. :)
Правилно е отбелязано по-горе,че от двете страни на пътя под моста трябва да има габаритно-ограничителни рамки,за да предупреди шофьорът,че не може да мине под моста без да го удари!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Yordan Kondov
Рейтинг: 8 НеутралноТози камион, ударил гредата, нямал ли е гражданска отговорност, която заплаща щетите на трети лица. Или няма кой да поиска и да си събере парите.
kaiser
Рейтинг: 1434 Неутрално140???, Хм, тук в УК, където шофьорите са много по-дисциплинирани и опитни максималната е 112.
Judjuk
Рейтинг: 2709 НеутралноГредата е под тротоара. А поправката може да стане за 15 минути.
Judjuklimbize
Рейтинг: 442 ВеселоДо коментар [#52] от "Judjuk":
За 2 минути
DDR
Рейтинг: 1605 НеутралноДо коментар [#51] от "kaiser":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?А в Канада —> 100 😉
Hristo Sugarev
Рейтинг: 228 НеутралноНа 89км София-Кулата също има едно малоумно ограничение. Има знак, че свършва магистралата, а реално не е така и ограничението точно след спускането става 90км/h.
Zippie
Рейтинг: 427 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "T.M.":
А! Аз това не го знам. Заинтригува ме да взема да прегледам закона и правилника и да опресня тези си липси.
В такъв случай, за платно с три ленти, ще излезе, че най-лявата е за изпреварване на изпреварващия, който е във втора лента. За четири и повече ленти ..., да не говорим.
blaserr93lrs2
Рейтинг: 442 Неутрално"има още един капан за шофьорите, които не следят знаците"
Мчи следете ги тия знаци деева...Ако ги има де!
m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#12] от "rainbou1":
Моето предположение е че АПИ просто нямат капацитет да се съди със застрахователя по гражданската, даже може дори да нямат такъв отдел.
Но точно тази мярка - здраво одрусване на застрахователя и последващ регресионен иск към водача + бонус/малус. Иначе няма оправия - само седмица след смяна на мантинелата тя отново е огъната от поредния джигит дето таралясника му струва по-малко от поправката на мантинелата.
m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#50] от "Yordan Kondov":
Между поискване и получаване седят години съдене. Застрахователите не дават лесно пари, то няма как гражданската да струва 140лв и те лесно да плащат. Сега разбирате ли защо гражданската в белите държави струва по 800 евро на година за млад шофьор - точно за да покрие щетите!!!
kokoto2
Рейтинг: 461 ВеселоИма знак — има проблем, няма знак — няма проблем.
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝСталин.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 НеутралноДо коментар [#59] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Коя гражданска е 140 лева михаилчо ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Дария Колев
Рейтинг: 8 НеутралноДа, ама вие ривете, че се давали пари за магистрали! Сега няма пари за ремонта на гредите в мислите ви!
Дария Колев
Рейтинг: 8 НеутралноТвоята е 10 лева, успокой се кмете!
Гражданската отговорност има лимит на отговорност, за моята кола е 5 милиона евро. Не знам как са лимитите при БГ гражданската.
Т.е. ако щетата с гредата е по-голяма от лимита липсват пари за ремонта!
koshev
Рейтинг: 257 НеутралноБлагодаря много на Дневник, че е повдигнал въпроса.
koshev
Рейтинг: 257 Неутрално[quote#44:"Храбър"][/quote]
Пич, как там се движи камион с 100км/ч? Явно не си местен и не ти е ясен пътя. Камионът или идва от Ихиман по път с предимство, прави ляв завой като изчкава тези направо и след 50м е моста или идва от Мирово, има завой в който камион с повече от 40 не може да влезе и след 30м е моста. Просто са решили да го оставят, за да има глобички къде да събират. Гредата надали е по-дъга от 20м и ако е само една не видждам колко висока е тази цена за ремонт.
Judjuk
Рейтинг: 2709 НеутралноНе може за 2 минути. Трябва да се продуха мястото и да се изтърка ръждата от армировката. Judjuk
m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#64] от "Dariya Koleva":
Лимитите са по категории като най-високия е за причинена смърт. Лимита за нанесени нематериални щети е много по-нисък.
m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#66] от "koshev":
Помните ли оня пожар под моста на Струма, дето беше опушил гредите. Оказа се и че и една колона се е олющила. Правиха и кощух, смениха и няколко фуги. И излезе 1,2 милиона. По аналогия, без да съм специалист, смяната на гредата заедно с ремонта на платното отгоре ще удари милион.
silverman
Рейтинг: 740 НеутралноОбръчите от пътностроителни фирми нямат капацитет да поемат и този ремонт. Това е истината!
Athanatos
Рейтинг: 1719 НеутралноДо коментар [#4] от "UJC4040":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Обясни ми какво е основанието?!
Дали ще мина със 70 или 140 по този мост, какво значение има?
Ако мина по-бързо, ще бъда по-малко време на него, и вероятността да съм на него ако пафне е по-малка.
Някой може ли да обясни, ако гредата е компрометирана, но вече години не е паднала, каква е логиката там да се кара по-бавно?!
Костадин Иванов
Рейтинг: 3581 ВеселоДо коментар [#18] от "Николай Бучков":
Еретик"Може да се опита и пеша......( като не искаш по "магистралата "!)."
+++++++++++++
Преди 21 години двама наквасени туристи се надвървявахме....
И като израз звучи тъпо, но себедоказването е голяма работа.
За една нощ стигнахме до Кърджали, другият се отказа, още ни се смеят....
Athanatos
Рейтинг: 1719 НеутралноДо коментар [#44] от "Храбър":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Тинкъде си виждал изобщо камион да се движи със 100 км/ч, (ограничени са на 90), а пък с извънгабаритен товар едва ли може да вдигне толкова.
Да не говорим, че си има и друго ограничение на скоростта за такива товари.
А и там не е прав път а завой от двете страни на моста, така че едва ли скоростта е била повече от 30-40 км/ч
Костадин Иванов
Рейтинг: 3581 РазстроеноДо коментар [#69] от "m17":
Еретик"Помните ли оня пожар под моста на Струма, дето беше опушил гредите."
===========
За този пожар нищо не твърдя, не съм местен, не съм го гледал, не съм видял щетите.
Минете пеш по моста на Струма при Симитли и куражът ви да минавате мостове ще намалее.
А имаше един мост на Марица при Скобелево..... Със сигурност ще мина през Първомай или Димитровград. Не съм толкова смел.
Борис
Рейтинг: 552 НеутралноЗащо височината на подобни съоръжения у нас е по-малка отколкото в запапдноевропейските страни с около 1-1,5 метра? А и не навсякъде височината е посочена на входа на подлеза, вклюително и на снимката се вижда, че няма знак за височината на съоръжението?
🇧🇬🇺🇦Костадин Иванов
Рейтинг: 3581 НеутралноДо коментар [#51] от "kaiser":
Еретик"140???, Хм, тук в УК, където шофьорите са много по-дисциплинирани и опитни максималната е 112."
===============
Дисциплината е наложена с глоби, от които тука реват, опитът е съмнителен, а климатът-отвратителен.
То и в Австрия по магистралите пише "при мъгла-60".
Stoyan Kostov
Рейтинг: 370 НеутралноАвторът, Георги Пауновски, който намира за нормално шофьори да не следят пътните знаци и скоростта си при спускане, е по- добре да си нареже книжката, ако въобще има такава.
m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#75] от "Борис":
Със сигурност има знак преди него, със сигурност има и лост с метални топки , както е при всеки нестандартен тунел. Но Ганьо не се вълнува от тия неща, той си кара извънгабаритния товар и не му пука.
m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#71] от "Athanatos":
Кара се по-бавно защото пътя е стеснен с едно платно. И ако не намалиш, може да се врежеш на пълна скорост в друга кола докато се опитваш да се мушнеш в ляво.
realismisthename
Рейтинг: 477 НеутралноКойто не е давал подкуп там - да си вдигне ръка.
Аз бях в ограничението (така си мислех) и ме започнаха със знаеш ли, че си със 120 в зона с ограничение 70....
сидер
Рейтинг: 607 НеутралноА дали е имало обозначение на габаритите на подлеза: височина, ширина
сидер
Рейтинг: 607 НеутралноДо коментар [#78] от "m17":
Това беше едно време. Сега си има необходимият знак за габаритите
jelezo
Рейтинг: 452 НеутралноТова обяснение е скандално! Ако грдата е компрометирана, трябва спешен ремонт. Ограничаването на скоростта не помага с нищо. Чиста проба капан е това! Оставка!
k_
Рейтинг: 2358 НеутралноДо коментар [#17] от "Корки":
Не само това.
Ако тия идиоти са забили 70км ограничение на място където се движиш със 140 създават предпоставка за меле, ако някой стриктен набие спирачките.
За съжаление от материала по темата не разбираме каква точно е фактическата обстановка.
Мързел, некомпетентност или редакционна политика.
Ако са налице повече факти и се окаже, че 70 ограничението е без предишните намаляващи ограничения, поставени на подходящо разстояние според регулациите се сигнализира прокуратурата и се гони до дупка коя калинка ще изгори.
Ако има намаляващи знаци, тогава тоя който е видял 110, 90 и 70 и продължава да си пердаши със 140 плаща като поп.
Ако медиите ги е мързяло да отидат и проверят фактическото положение преди да пуснат материала, а тази нощ АПИ инсталира намаляващите знаци - всичко е бош лаф.
в това онова 112то място за медиите се включва и мързел, некомпетентност и стойността на редакционните политики, разбира се.
Athanatos
Рейтинг: 1719 НеутралноДо коментар [#79] от "m17":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Стеснен е дамо дотолкова, че е заградена аварийната лента. Активните не са пипнати.
Няма причина да минавам в ляво.
До коментар [#84] от "k_":
Ако няма постепенно намаляване на скоростта с макс 30 км/ч наведнъж, ограничението е незаконно, т.е. не отговаря на Закона за Пътищата (да не се бърка със ЗДвП).
Но мисля, че има постепвнно ограничаване и всичко си е редовно.
Athanatos
Рейтинг: 1719 НеутралноДо коментар [#78] от "m17":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Ако се вгледаш в снимката, ще видиш, че няма нищо.
Особено пък лост с дрънкулки.
Виж от другата страна на моста - вужда се до края на завоя.
m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#86] от "Athanatos":
Значи подлеза е стандартен и тоя с извънгъбаритния товар дето го е потрошил е бил уникален кретен. Не ме учудва,повечето професионални шофьори са тотални слабоумници, направо се учудвам как им поверяват толкова скъпа техника.
Наблюдател
Рейтинг: 8 ГневноТова не е никакъва магистрала! Не трябва да се плаща за този пародичен път! Хората, които са разписали документите за въвеждането в еклплоатация заслужават затвор! А изпълнителя , да не бъде допускан , да извършва подобна дейност никога повече на териоторията на страната!
Just Бахур
Рейтинг: 440 НеутралноДо коментар [#71] от "Athanatos":
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!Танасе, въпреки че си бил дакскал във ВУЗ и вещо лице в ПТП-та, не си вденал основни физични закони.
Закон за запазване на импулса? Анадъм?
Ако минеш с 40-тонен ТИР през копроментирана греда на мост (основна носеща констукция) със скорост 90 км/ч и скорост 140 км/ч едно си също ли е?
И понеже знам веднга какво ще избълваш - че има разлика между 40-тонен ТИР и 1900 килограмова Крома/Тезис, ще се направя,че не съм чул този довод от човек, претендиращ да е инженер-русофоб в голямо Руско предприятие!