Изграждането на инфраструктурата за електромобили в ЕС е далеч от темпа на продажбите

Изграждането на инфраструктурата за електромобили в ЕС е далеч от темпа на продажбите

© Георги Пауновски



Продажбите на зареждащи се с ток автомобили в страните от ЕС в последните три години скачат със 110%, докато броят на зарядните станции се е повишил с едва 59% и те са под 200 хил. Това показва ново проучване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).


Изводът е, че инвестициите в зарядни станции изостават, а техният брой остава далеч от нужния. Още по-притеснително е, че само една от седем станции в ЕС е такава за бърз заряд. В момента в съюза има само 28 586 места за зареждане с капацитет над 22 киловата, при общо 171 239 станции.


"Тази ситуация потенциално носи риск от достигане на момент, в който клиентите ще откажат покупката на електромобил или плъгин хибрид, защото няма нужната инфраструктура за техния заряд", коментира генералният директор на ACEA Ерик-Марк Хютема.




Докладът на АСЕА показва също, че зарядните станции не са равномерно разпределени. В четири страни от ЕС - Холандия, Германия, Франция и Великобритания, се намират 75% от местата за зареждане, въпреки че те покриват под 30 на сто от територията на общността. Холандия, която е страната с най-добра подобна инфраструктура, има 1000 пъти повече места за заряд от най-изоставащата - Кипър, с едва 38 места за заряд.


По този повод от ACEA призовават Европейската комисия да инвестира част от средствата за възстановяване след епидемията от коронавирус в изграждането на инфраструктура за зареждане на превозни средства на алтернативни горива.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Аааа, започват да се досещат, че трябвало и инфраструктура, пък тя струвала едни пари.
    Който зареждал безплатно - зареждал. Да се готви да си плаща солено тока и да чака по час-два да зареди на магистралата.

    Знанието е сила, информацията - власт
  2. 2 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Гръцките пристанища са пълни със стойки с платено захранване и зареждане с карта.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    "... Изводът е, че инвестициите в зарядни станции изостават, а техният брой остава далеч от нужния. Още по-притеснително е, че само една от седем станции в ЕС е такава за бърз заряд...".

    Е, то не е много трудно да се сетиш, че има нещо което пречи на инвестициите. Явно няма достатъчна печалба или има много административни пречки.
    България е отделна тема. Нямаме стандарт и доходи за електрически автомобили. Тия дни много се плюнчихме под една статия която обясняваше, че до три години цените на електрическите и автомобилите с ДВГ щяла да се изравни... Ама лично мен много ме съмнява.

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    Утопиите винаги дават горчиви резултати. Следващото откритие ще бъде, че няма електропреносна мрежа, а след това се очаква да се разбере, че няма достатъчно ток и трябва да се произвежда с въглища, които цапат яко.
    Единственното решение е доброволно да се намали броят на личните автомобили.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  5. 5 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Ний пък си имаме нефтеното лоби. С к'ви ли обяснения ще ни заливат.
    Всъщност властите и медиите просто ще си мълчат по герберски за важните въпроси...

  6. 6 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#4] от "Сатана Ликующий":

    Утопиите винаги дават горчиви резултати. Следващото откритие ще бъде, че няма електропреносна мрежа, а след това се очаква да се разбере, че няма достатъчно ток и трябва да се произвежда с въглища, които цапат яко.Единственното решение е доброволно да се намали броят на личните автомобили.
    —цитат от коментар 4 на Сатана Ликующий


    Искам да видя вечер как от блока стърчат 100 кабела към паркинга. Любопитно ми е, дали трафовете ще издържат.

  7. 7 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    До коментар [#4] от "Сатана Ликующий": Искам да видя вечер как от блока стърчат 100 кабела към паркинга. Любопитно ми е, дали трафовете ще издържат.
    —цитат от коментар 6 на Stargate


    В Германия Централната телевизия изследва проблема и отговорът е, че електропреносната мрежа няма да издържи. Отделно, че в германия е забранено да се спускат кабели през прозорците, дори климатик е забранено да се поставят на фасадите. Представяш ли си колко хора могат да получат електрошоков удар от неизправните каблели. така че без гараж алтернативата е екектрозарядна колонка, а те са рядкост.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Весело

    Утопиите винаги дават горчиви резултати. Следващото откритие ще бъде, че няма електропреносна мрежа, а след това се очаква да се разбере, че няма достатъчно ток и трябва да се произвежда с въглища, които цапат яко.Единственното решение е доброволно да се намали броят на личните автомобили.
    —цитат от коментар 4 на Сатана Ликующий


    Те още не са стоплили какво означава, че за бързо зареждане на 1 (един!) електромобил трябват между 150 и 250 киловата мощност.
    Ако сравним една малка бензиностанция с 3 колонки, на които могат да зареждат 6 автомобила едновременно и приемем, че едно зареждане става за 5 минути, еквивалентната зарядна станция за електромобили, чийто бърз заряд на еди-си-колко процента трае 20 минути, ще трябва да има 24 колонки и да осигурява между 3600 и 6000 киловата мощност при пълно натоварване.
    Нищо работа, колкото консумира едно голямо село с 2-3 хиляди жители - с далекопровод на 20 кВ (поне), трансформатори, инвертори, туй-онуй, поддръжка от квалифициран персонал и пр.
    Това са няколко милиона инвестиция, която ще се избива от цената на електроенергията за зареждане.
    Който иска еФтинко да зарежда - кабела от терасата до колата и зареждай на воля по 12-16 часа на ден. Подпалените инсталации ще са като празнични фойерверки в чест на Майката Природа.
    Тъпо, ама пък "еко" един вид.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    ...Който зареждал безплатно - зареждал. Да се готви да си плаща солено тока и да чака по час-два да зареди на магистралата.
    —цитат от коментар 1 на pag

    Като кажеш електромобил и българина веднага си представя как го зарежда на работа с "държавен" ток.

  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Весело

    [quote#9:"yavooor"][/quote]

    "Държавен ток"?
    Това го има само в канцелариите на държавните служби, ама там и печка-"духалка" може да претовари инсталацията, камо ли електромобил.
    Промишлените предприятия с мощни електрозахранвания отдавна са частни и там, ако въобще ти разрешат да зареждаш, ще си плащаш като поп.

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Тук се събрали две руски тролчета и се надъхват един друг , че видиш ли електричките нямали бъдеще .

  12. 12 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Те още не са стоплили какво означава, че за бързо зареждане на 1 (един!) електромобил трябват между 150 и 250 киловата мощност.
    —цитат от коментар 8 на pag


    Всъщност си сложил една нула повече - 20кв също влиза в графа фаст. Ако пък не си сгрешиил и говориш за 200кв, това вече е много брутална конфигурация, всъщност къде си чел това ?(от любопитство)

  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    До коментар [#4] от "Сатана Ликующий":

    Всъщност електропреносна мрежа има, но не е с подходящи параметри които могат да издържат моментни натоварвания с големи киловати. Особено като чета за тия суперчарджъри по 200-250 киловата. Ами една зарядна станция с 5-6 суперчарджъра гони 1 мегават, а това е потреблението на малко градче. Реалиста се пънеше да обяснява за зарядни станции със солари, ама не ми се смята колко декара площи и паркинги трябват. А това май хич не е евтино.
    Другото с което трябва да свикват потребителите на електрически коли е, че трябва да ги зареждат в определено време когато мрежата не е натоварена. И особено за по-дълги преходи трябва да си правиш добре сметката с времето.
    Все казвам, че за момента електрическите коли са много добър вариант за къси и средни разстояния. Ама сапунерка като Рено Зои гони 70 хиляди лева. Баси... Нормална 3-4-5 годишна кола в добро състояние струва 15-20 хиляди лева. Колко ли километра ще мина с 50 хиляди лева за гориво?

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Весело

    Тук се събрали две руски тролчета и се надъхват един друг , че видиш ли електричките нямали бъдеще .
    —цитат от коментар 11 на Dankol


    Аз му поднасям факти, смартбютито ми отговаря "а пък ти си руско тролче" и си мисли, че ме е "затапило".
    Имат бъдеще електричките бе, имат, ама не е такова, каквото сънуваш. Десетилетия ще минат преди електричките да станат истински масови в мащабите на континента, не в някой богаташки квартал в Норвегия.
    Боже, слез и си прибери хуманитарните вересии.

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Весело

    [quote#12:"deutschland"][/quote]

    При 20 кВт ще ти трябват 2-3 часа за да заредиш една Тесла на 50%.
    За мен не е никак "фаст".
    250 кВт са последните "ултрабързи" зарядни станции, засега ги има само тук-там в САЩ: https://www.caranddriver.com/news/a32132062/tesla-250-kw-vs-150-kw-supercharger-tested/
    Пълен заряд от 3% до 100% на Тесла S на 150 кВт станция - 68 минути.
    Направо Blindingly fast.

    Нищо лично, просто физика.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  16. 16 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschland":

    Да, така е. Бързите зарядни станции са от 150 киловата нагоре. Поне така чета. Никак не са малки мощностите. Кабелите са с течно охлаждане при някои модели. На сайта на Тесла показват само един суперчарджър в Пловдив. За бързо зареждане трябва голяма мощност. Не знам как се отразява на батерията обаче. Все пишат, че нищо им нямало на батериите, но аз съм някак си леко скептичен.
    За нормално зареждане си трябват няколко часа, поне. Ако нормална батерия е 50-60 киловата, сам смятай колко време ти трябва да си я заредиш в гаража с 4-5 киловата зарядно.
    Каквото и да си говорим, развитието на зарядна мрежа иска сериозни вложения и няма да се случи за година или две.

    Бивш tww09306483.
  17. 17 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Ако нормална батерия е 50-60 киловата, сам смятай колко време ти трябва да си я заредиш в гаража с 4-5 киловата зарядно.Каквото и да си говорим, развитието на зарядна мрежа иска сериозни вложения и няма да се случи за година или две.
    —цитат от коментар 16 на Petleshev

    Как ги измерват тези батерии в киловати да се чудиш(на промените) погледнах линка за съжаление не видях това което търсих - ампеража и волтажа.

  18. 18 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 776 Неутрално

    ДОКАТО НЕ УНИФИЦИРАТ БАТЕРИИТЕ И НЕ ГИ НАПРАВЯТ НА КУПЛУНГИ ДЕМЕК СВАЛЯШ ПРАЗНАТА И Я ЗАМЕНАШ С ПЪЛНА НЕЩАТА И НА ПО ЗЛЕ ЩЕ ОДАТ , ТОВА ДА МОЖЕ ДА СЕ ПРВИ И НА СЕГАШНИТЕ БЕНЗИНОСТАНЦИИ ТЕ ИМАТ ИНФРАСТРУКТУРА

  19. 19 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    [quote#17:"deutschland"][/quote]

    Капацитетът на батериите се измерва в киловатчасове - това е енергията, която могат да запасят и отдадат.
    Автомобилните батерии се състоят от стотици малки елемента, обикновено са общо 400 волта, капацитетът им сега е между 10-15 и 120 кВтЧ, токът при максимално ускорение може кратковременно да достигне над 1000 ампера.
    Бързото разреждане (и зареждане) не се отразява добре на живота на батериите, обаче....

    Знанието е сила, информацията - власт
  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    ДОКАТО НЕ УНИФИЦИРАТ БАТЕРИИТЕ И НЕ ГИ НАПРАВЯТ НА КУПЛУНГИ ДЕМЕК СВАЛЯШ ПРАЗНАТА И Я ЗАМЕНАШ С ПЪЛНА НЕЩАТА И НА ПО ЗЛЕ ЩЕ ОДАТ , ТОВА ДА МОЖЕ ДА СЕ ПРВИ И НА СЕГАШНИТЕ БЕНЗИНОСТАНЦИИ ТЕ ИМАТ ИНФРАСТРУКТУРА
    —цитат от коментар 18 на reply


    Това го мислиха едни израелци още преди 10 години и заключиха, че няма как да стане, заради огромните инвестиции в резервни батерии. Една батерия струва $20 хил. - искаш някоя фирма да купи хиляди такива, да ги държи на удобни места по пътя ти постоянно заредени и готови, за да можеш да си сменяш твоята когато и където ти потрябва, и да струва стотинки? Ами няма как да стане без милиарди инвестиции.

    Инак фаст чарджери се строят, но повечето клиенти като видят цените за зареждане и ще се откажат от електромобила. Например в Холандия най-голямата верига е ФастНед, ето цените им:
    https://fastnedcharging.com/en/choose-your-priceplan
    59 стинки за кВч, а ако плащаш абонамент 12 евро месечно става 35 стинки. Веригите обаче са няколко, за всяка ли ще се абонираш? Ще трябва или да си избереш една и да си вързан все за нея, или да плащаш по-високата цена ако не си абонат. 59 цента за 50 кВ батерия на ФВ ИД3 примерно, значи 30 евро да "напълниш резервоара" за 400 км зорлем. А дизела го пълниш за 50 евро и караш 1000 км.
    Така че навлизането ще е бавно...

  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    До коментар [#18] от "reply":

    Колко му е...? Разкачаш клемите с ключове и клещи, хващаш батерията тежаща 300-400 килограма и я подменяш. Да не забравим и гумените ръкавици, че ако те изплющи токът от няколко стотин волта няма да ти е много приятно, да не кажа друго. ;)

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    200 КВт мощност при 220 ще изискват огромни куплонги за 1000 А и проводници поне 150мм2. (в щатите двойно).

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  23. 23 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Не че се чудя, ама защо все най-активни и негативни по темата електромобили са хора, които не само не са карали но не са се и качвали на такъв. Карам от 4 години електромобил и съм много доволен. Обикновено колите ми омръзват бързо - за година две, но тази все още много ме кефи и за сега не виждам никаква причина да я сменям. Зареждам си я предимно (95%) в домашния гараж, но сме обиколили 3 пъти Европа с нея, без да имаме някакъв особен логистичен проблем. Но не виждам причина да агитирам невярващите - добре ми е като сме по-малко с електричките ;)

  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    До коментар [#23] от "sweeper":

    Негативизъм няма. В България електрическите коли са рядкост заради високата цена. Имам двама познати с Тесла и все се каня да говоря с някой от тях, че да пробвам. Карал съм хибрид (Тойота Аурис) и да кажа, че не останах възхитен. Имам също така добра позната с Тойота C-HR и не е много доволна от покупката си.
    Лично за мен в България да дам 70 хиляди лева за малоразмерна кола, само защото е електрическа е напълно безпредметно. Твоята каква е?

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Весело

    Не че се чудя, ама защо все най-активни и негативни по темата електромобили са хора, които не само не са карали но не са се и качвали на такъв. Карам от 4 години електромобил и съм много доволен. Обикновено колите ми омръзват бързо - за година две, но тази все още много ме кефи и за сега не виждам никаква причина да я сменям. Зареждам си я предимно (95%) в домашния гараж, но сме обиколили 3 пъти Европа с нея, без да имаме някакъв особен логистичен проблем. Но не виждам причина да агитирам невярващите - добре ми е като сме по-малко с електричките ;)
    —цитат от коментар 23 на sweeper


    Надявам се осъзнаваш, че с такъв (пълен с най-общи приказки) пост няма кой да ти се върже, че наистина притежаваш електромобил.
    Дай нещо по-конкретно - марка, модел, среден пробег на ден/месец, предимства/недостатъци според твоя опит, какво зарядно ползваш, абе развихри си фантазията, да стане малко по-убедително...

    Знанието е сила, информацията - власт
  26. 26 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#23] от "sweeper":Негативизъм няма. В България електрическите коли са рядкост заради високата цена. Имам двама познати с Тесла и все се каня да говоря с някой от тях, че да пробвам. Карал съм хибрид (Тойота Аурис) и да кажа, че не останах възхитен. Имам също така добра позната с Тойота C-HR и не е много доволна от покупката си.Лично за мен в България да дам 70 хиляди лева за малоразмерна кола, само защото е електрическа е напълно безпредметно. Твоята каква е?
    —цитат от коментар 24 на Petleshev


    Неговата е въображаема, не го мъчи.

    Знанието е сила, информацията - власт
  27. 27 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3255 Неутрално

    Не че се чудя, ама защо все най-активни и негативни по темата електромобили са хора, които не само не са карали но не са се и качвали на такъв. Карам от 4 години електромобил и съм много доволен. Обикновено колите ми омръзват бързо - за година две, но тази все още много ме кефи и за сега не виждам никаква причина да я сменям. Зареждам си я предимно (95%) в домашния гараж, но сме обиколили 3 пъти Европа с нея, без да имаме някакъв особен логистичен проблем. Но не виждам причина да агитирам невярващите - добре ми е като сме по-малко с електричките ;)
    —цитат от коментар 23 на sweeper


    Все едно да агитираш файтонджиите в началото на 20 век за бъдещето на двигателя с вътрешно горене!
    Безмислен труд.
    Остави ги да морят клавиатурите. Повечето от тукашните коментатори не могат да си представят какво става навън от НАШЕ СЕЛО. Като минеш през соларите, отоплението на домовете, разходите в ежедневието и начина на живот ВЪОБЩЕ!
    Светът не се води по Нане и Вуте!!!
    И слава Богу, че инак щяхме още да сме на конски впрягове, щото много скъпо другото.

  28. 28 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3255 Неутрално

    До коментар [#25] от "pag":

    И защо трябва да ти отговаря, след като ти си наясно с всичко?
    Ватове, киловати, ампери – питай! и се облизвай 🤣🤣🤣

  29. 29 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3223 Весело

    Инфраструктурата е навсякъде и е строена преди повече от 100 години. Остават, крайните точки. Цената на една зарядна станция е едни двадесетина пъти по- ниска от цената на бензоколонка и ен изисква инвестиции в транспорта. Мрежата така или иначе си я има.

    Това са проблеми, които са бързи решими и ще предизвикат икономическа активност и създаване на нови работни места.

    А мрънкачите, нека мрънкат!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 30 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3223 Весело

    До коментар [#19] от "pag":

    "Автомобилните батерии се състоят от стотици малки елемента, обикновено са общо 400 волта, капацитетът им сега е между 10-15 и 120 кВтЧ, токът при максимално ускорение може кратковременно да достигне над 1000 ампера.
    Бързото разреждане (и зареждане) не се отразява добре на живота на батериите, обаче..."

    Е, и, дървен философ, ако имаш 100 киловатчаса батерия и я зареждаш на суперчарджър ще я заредиш веднъж на седмица и половина- две. Освен ако не си таксиджия (бакшиш) жулещ по 1200 километра на ден. Ама, тогава и бензинов трахалясник ще скапеш за има- няма година- две.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3223 Весело

    Плюс това, автомобилната батерия дори и на суперчарджър се темперира и управлява от софтуер, който не допуска параметрите да достигнат такива нива, че да унищожат батерията. В тубата има много видеота на Тесли-и зареждани по 2 пъти на ден на суперчарджър и по на половин милион километра пробег. И пак 92% от оригиналният капацитет.

    Бензинова талига на половин милион километра ще е тотално издухана не за един, а за втори път!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3223 Весело

    Пък, и, с електрическата ви кола идва 8 (10) години гаранция на батерията, в повечето случаи, без ограничение в пробега.

    Не съм чул за масови смяни на батерии, освен на първа генерация Нисан Лийф- 2012 и 2013-та моделни години. И Нисан смени всички батерии под текущата гаранция/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3223 Весело

    Електрически коли се продават масово от 2010-та година. Моят Шевролет Волт е от 2011, 2012-та моделна година. Батерията му няма видимо намаляване на капацитета, независимо:

    1. Че батерията е малка, само 11 киловатчаса за електрическият и 1.5 киловатчаса за хибридният режим.

    2. Че е зареждана от дъното до козирката всеки ден и суперчесто по 2-3 пъти на ден.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#13] от "Petleshev":

    "Ами една зарядна станция с 5-6 суперчарджъра гони 1 мегават, а това е потреблението на малко градче. Реалиста се пънеше да обяснява за зарядни станции със солари, ама не ми се смята колко декара площи и паркинги трябват. А това май хич не е евтино."

    Именно, 1 мегават за 5 коли. Това е огромна инвестиция и 15 коли биха я блокирали за цял час, а е от най-бързите. С батерии и панели става още по-скъпо. Знаеш в пиковите часове с интензивен трафик каква навалица е по бензиностанциите, а по празниците да не говорим. Обаче ако слушаш "американците", колонките винаги са свободни и тях чакат (да заредят за $5 или безплатно).

  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3223 Весело

    До коментар [#34] от "z_axis":

    "Именно, 1 мегават за 5 коли. Това е огромна инвестиция и 15 коли биха я блокирали за цял час, а е от най-бързите. "

    Тъй ли бре? Суперогромна? И ютилитата и зарядните мрежи нищо няма да спечелят от тази инвестиция? Да спрем строежа и на бензиностанциите тогаз.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3223 Весело

    До коментар [#34] от "z_axis":

    Бетона у село ще се спука по осите (x,y, z axis) направо! 🤣

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Весело

    До коментар [#25] от "pag":И защо трябва да ти отговаря, след като ти си наясно с всичко?Ватове, киловати, ампери – питай! и се облизвай 🤣🤣🤣
    —цитат от коментар 28 на Alexander97


    Абе технически неграмотно патенце, къде се вреш между шамарите...

    Знанието е сила, информацията - власт
  38. 38 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1307 Весело

    До коментар [#13] от "Petleshev":"Ами една зарядна станция с 5-6 суперчарджъра гони 1 мегават, а това е потреблението на малко градче. Реалиста се пънеше да обяснява за зарядни станции със солари, ама не ми се смята колко декара площи и паркинги трябват. А това май хич не е евтино."Именно, 1 мегават за 5 коли. Това е огромна инвестиция и 15 коли биха я блокирали за цял час, а е от най-бързите. С батерии и панели става още по-скъпо. Знаеш в пиковите часове с интензивен трафик каква навалица е по бензиностанциите, а по празниците да не говорим. Обаче ако слушаш "американците", колонките винаги са свободни и тях чакат (да заредят за $5 или безплатно).
    —цитат от коментар 34 на z_axis


    Не се занимавай с тоя граовски козяк, него не го слуша главата.
    Мисли си, че жичката за четирсеватовата крушка, която я е прекарал дядо му в кенефа на двора, е "готова инфраструктура" и без проблем ще му зарежда пет електромобила едновременно.

    Знанието е сила, информацията - власт
  39. 39 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1361 Неутрално




    До коментар [#9] от "yavooor":
    А Европееца какво си представя
    Как плаща триона цена и акциз ,а

    гошо




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK