
© Георги Пауновски
Целият тежкотоварен трафик между Видин и София и в двете посоки се пренасочва към Искърското дефиле от днес - 2 ноември, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура". До сега това беше алтернативен маршрут за камионите на затворения път Е-79 между Мездра и Ботевград само в посока Видин. Пътуващите за столицата ползваха прохода Петрохан.
Вкарването на целия трафик с тегло над 10 тона в Искърското дефиле предвещава сериозни проблеми и забавяне заради многото завои и малкото места, подходящи за изпреварване. Очаква се Искърското дефиле да се ползва от всички камиони до началото на декември, когато целият тежкотоварен трафик ще бъде прехвърлен по Е-79, където модернизацията трябва да е приключила.
Леките и лекотоварните автомобили ползват като алтернативни маршрути и двете трасета, като от днес е силно препоръчително да се минава през Петрохан. Вариант е и третокласният път Ребърково - Лютидол и общинската пътна мрежа в село Лютидол.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3590 НеутралноЕх, ако Искърското дефиле беше разтегателно! Колкото до Е-79(Мездра - Ботевград), пусковия срок е в годините напред и дано се спази. Пътят Мездра - село Люти дол-село Рашково-Ботевград започна да се руши от интензивния трафик.
Just Бахур
Рейтинг: 368 ЛюбопитноТИР-ове по тесният и криволичещ път=убиец?
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!tigervi
Рейтинг: 750 НеутралноНормални затруднения при тази ситуация. Проблемът е в друго, в бавното и некачествено строителство, характерно за това управление. Дано не се наложи след някоя и друга година нов основен ремонт.
Eddie lives... somewhere in time!Mariaм
Рейтинг: 266 НеутралноДа, точно.
Пътищата от 3- и 4-класната пътна мрежа, засегнати от трафика на тежките автомобили как ще бъдат възстановени? Или пък трябва да се прехвърли всичко на местната власт; липсата на административна реформа и централизиринато финансиране не е работещо за регионите. maribo2005
Лелка
Рейтинг: 1244 НеутралноЗначи да очакваме репортажи от катастрофи и оплакващи се местни и кметове.. Дефилето е най-непригодно за тежък трафик, но тука е така - ренонтите отпочват за да потекат едни пари, а сроковете и изпълнението са относителни.
traveler1
Рейтинг: 899 НеутралноУжас!!!
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВООсебено между Своге и Нови Искър.
Там освен липсата на странния асфалт, подръжка и почиставне на растенията по протежение на пътя, има и много завои с променлива геометрия, в които камионите с ремаркета и полуремаркета ще се справят кой как може.
Как можаха да направят ремонт преди няколко години и грам усилия да не вложат да изправят тоя път, правен по стандарти за движение, скорост, и натоварване от 1950г.?
tacheaux
Рейтинг: 4067 НеутралноВместо да сме построили най прекия път за Европа, магистрала София - Видин с тунел на прохода Петрохан, ние строим газови потоци за обслужване руските интереси.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3590 НеутралноДо коментар [#7] от "tacheaux":
Там повече се краде.
tacheaux
Рейтинг: 4067 НеутралноНе е това. Тук играе роля геополитиката. Правителствата на България обслужват руските интереси. Пренебрегваме и не строим най-прекия път към Европа , който за София и северна България е през Видин, а строим руски газопроводи.
neut
Рейтинг: 3082 НеутралноТежко положение, дано наистина остане само за един месец
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restee3Si
Рейтинг: 251 НеутралноАко имаше поне малко здрав разум, целият транзитен трафик от тирове трябваше на Видин, Кап. Андреево и Кулата да се качва на влакове, останалите не са толкова много, от където и да минат не е толкова страшно.
Алтернатива е в краен случай и Враца - Кнежа - Дъбник и от там към София - ама то и там ще се разбие пътя ако цяла зима се търкалят претоварени камиони, но поне завои почти няма.