
© Reuters
Британският премиер Борис Джонсън ще обяви идната седмица забрана за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 година, което е с пет години по-рано спрямо предишните планове, съобщава днес в."Файненшъл таймс", цитиран от Ройтерс.
Великобритания планираше да забрани продажбите на нови бензинови и дизелови коли от 2040 година като част от усилията за намаляване на парниковите газове, а през февруари Джонсън определи нов срок - 2035 година.
Позовавайки се на неназовани източници от сектора и правителството, "Файненшъл таймс" пише, че Джонсън сега възнамерява да определи още по-ранна дата - 2030 година - в реч за екополитиката на страната, която ще произнесе следващата седмица.
Би Би Си съобщи също за такъв план по-рано днес.
Говорител на "Даунинг стрийт" отказа коментар.
"Файненшъл таймс" посочва, че новият график няма да засегне някои хибридни автомобили и ще могат да се продават до 2035 година.
Според данни от сектора петролните и дизеловите автомобили представляват 73.6 процента от новопродадените коли тази година, а едва 5,5 на сто от продажбите са на електромобили, които обикновено са по-скъпи. Останалата част от продажбите се пада на хибридните автомобили. /БТА
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноТова няма да е последното скъсяване на срока.
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.pet_fire
Рейтинг: 5710 Неутрално"...забрана за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 година.."
Късно е 2030
deaf
Рейтинг: 3346 Неутрално"Предсрочно"-то е след...десет години. До тогава я камилата,я камиларя. Разберете,че е абсолютно невъзможно ВСИЧКИ автомобили да са електрически! Н-Е-В-Ъ-З-М-О-Ж-Н-О! С родилни мъки най-много може да са 1/3 от автомобилите на ток.
Dariya Koleva
Рейтинг: 3071 НеутралноНай-добре е веднага?
Зелената диктатура настъпва!
Smoke
Рейтинг: 660 НеутралноС огромно удоволствие след месед-два ще си купувам едно бензиново турбо. Само чакам да пуснат в производство версията му с ръчна скоростна кутия, което ще стане до месец-два.
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 929 НеутралноТова няма как да се случи и като наближи ще бъде отлагано няколко пъти. Освен ако не си залагате главата, че това което не е станало с батериите последните 50 години, ще стане магически в следващите 8.
silverman
Рейтинг: 775 НеутралноБраво! Стъпка в правилната посока! До 5 г. електрическите автомобили ще са по евтини от тези с ДВГ, а характеристиките им ще са впечатляващи!
silverman
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#6] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Да! Залагам си главата! Даже и двете глави :))))
Усилията и ресурсите, които се влагат сега в електромобилите ще променят картина до неузнаваемост в следващите 5 г.
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#6] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Точно. Просто сега искат да насърчат потреблението, което е намаляло около побандемията
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноМисля да "разбера" какво казват компетентните по темата, а не емоционално обременени лаици като тебе. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Лопе де Вега
Рейтинг: 982 ВеселоГретето е щастливо! Ще си купи електрическа кола, която ще замърсява околната среда пак толкова. Щото как се добива електричеството за зареждането им?
без подпис!Dimiter Monev
Рейтинг: 1873 ВеселоЩе има голямо пазаруване 2029.
pafaka22
Рейтинг: 942 НеутралноВ статията не се уточнява с какво ще се заменят бензиновите и дизелови автомобили, но ако се съди по сегашните алтернативи, това ще са електрически или водородни с горивна клетка, което е пак електрически.
Пред елекромобилите обаче стоят няколко фундаментални проблема, които не е ясно дали ще се разрешат в следващите 10 години.
Няма до коментирам темата доколко електроенергията е чиста, темата е дъвкана многократно и е най малкото спорна.
Според мен електромобилите ще станат истинска алтернатива когато се случи поне едно от тези две неща:
1. Да се намери нов евтин и чист източник на електроенергия. Тук нещата са замръзнали от 100 години и почти нищо не се случва. Не мисля, че до 10 г. ще има някакъв пробив.
2. Да се намери метод за съхранение на енергията. Сегашните химически батерии са с изключително нисък КПД, използват се редки и скъпи елементи. Тук е по вероятно да се случи нещо, но пак 10 години е нереалистично.
karatista
Рейтинг: 2899 Неутралноvw ще инвестира 85 милиарда за 5 години в електрически коли. даже поляците се отказаха да строят нов тец, работата би трябва да е ясна вече
Индиана
Рейтинг: 1338 НеутралноСъс сигурност част от форума е по-компетентен от Борката, британското правителство, ред други западни правителства и за пореден път ще познае, че Западът отново се е прецакал.
хмм, чакай малко ...
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноШефът на Фолксваген наскоро заяви в едно интервю, че компанията му прави всичко възможно за да напредне при електромобилите, защото в противен случай има голяма вероятност да последва Нокия при смартфоните, т.е. да изчезне от пазара на автомобили!
За мен шефът на Фолксваген е много, много по-компетентен и умен човек от тебе, а мнението му има голяма стойност пред целия свят, за разлика от глупостите и тъпотиите, които ти пишеш!!! Поне не ни ги натрапвай! РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
web_2.0_vs._dc
Рейтинг: 844 НеутралноДо коментар [#8] от "silverman":
Като не сте информирани по темата не бързайте да давате неадекватни коментари. След около 5 години няма да има никаква причина човек да избере първобитните ДВГ (издържали толкова дълго само зареди петролните лобита) и света ще мине към 100 пъти по-добрата технология на ток.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноНищо няма да има. Ще спрат да продават нови коли с ДВГ, но другите ще продължат да се движат докато изчезнат по естествени причини. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Соколов
Рейтинг: 133 НеутралноДо коментар [#6] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Какво още да стане? С един Hyundai Kona минаваш от София до морето без проблем. Зарядни станции бол. Но ако държиш на старото можеш и някой кон и каруца да вземеш :)
Соколов
Рейтинг: 133 НеутралноДо коментар [#3] от "deaf":
Спомням си аз преди 30 години как говореха някои хора, че е невъзможно цял свят да ползва интернет...
Dimiter Monev
Рейтинг: 1873 Неутрално[quote#18:"quatro_4x3"][/quote]
Това е ясно, но при наличието на забрана от 2030 и стоящи на склад произведени автомобили.... Ще има падане на цени и изкушения за купувачите. И няма да могат да ги изнесат наблизо, с десен волан са.
DDR
Рейтинг: 3050 ЛюбопитноА защо трябва със забрани? Нека по добрста технология естествено да победи.
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"web_2.0_vs._dc
Рейтинг: 844 НеутралноДо коментар [#3] от "deaf":
Вие сигурно не сме чували още за смартфон и си мислите, че нокиа са gsm-ми номер ;) Като не знаете нищо по темата, защо бързате да коментирате разпалено.
deaf
Рейтинг: 3346 НеутралноДо коментар [#16] от "quatro_4x3":
Аман бе,аман от хора като теб,които не могат да четат! Буквално не могат да четат. Написах,че най-много 1/3 от автомобилите може да бъдат електрически. И е нормално шефът на Фолксваген да се бори със зъби и нокти колите му да имат висок дял от тази 1/3.
karatista
Рейтинг: 2899 НеутралноДо коментар [#18] от "quatro_4x3":
като нищо ще вдигнат данъка на двг колите до 2030. то и днес става лукс в центъра на лондон да се влиза с двг коли
Манчо
Рейтинг: 2288 ВеселоАко до пет години електрокарите станат по-евтини от конвенционалните, никаква нужда от забрана на ДВГ няма да има, просто хората ще се преориентират към новите возила, а през 2030 старите коли ще са само спомен!
Просто за протокола. И без надежди за мозъчност... Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноКъде е разликата между псевдо-консерватора БоДжо и Макрон или Меркел?
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноКакви "стоящи на склад произведени автомобили" ???? Да не мислиш, че автомобилните компании ги управляват малоумни идиоти, като някои от тоя форум, и няма да могат да си планират производството, съобразено с нещо, известно им от преди 10 години?! Браво на тебе!
Отделно, че след 10 г. компаниите ще произвеждат почти само електрически коли. Повечето няма да предлагат коли с ДВГ. Някои вече не предлагат дизели. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Аскет
Рейтинг: 3147 НеутралноЦитат:
Великобритания ще забрани предсрочно продажбата на нови бензинови и дизелови коли
----
Правилно ги изритахме от ЕС...
Тия щели били да забраняват Невидимата Ръка на Пазаря!
Кои са тия за да забраняват Невидимата Ръка на Пазаря!
Вън от ЕС БЕЗ договор!
naturiST
Рейтинг: 264 ВеселоБорето лесно дава обещания, обаче когато трябва да се действа му е по-трудно.
1. Докато енергийния микс на държавите е такъв , какъвто е днес, електричката е безмислена от екологична гледна точка.
2. 10 години няма да стигнат на нито една държава на света за да преустрои инфраструктурата си за електрички. За България това означава изграждане на най-малко 6000 МВ нови базови мощности (не вятър и слънце, а от онези дето работятя по 24 часа зиме и лете и след земтресение и след буря и т.н.), а за УК даже не ми се мисли.
3. Вярно е, че ДВГ се задържа заради силното лоби на производителите на петрол, както е вярно и , е електрическата кола се налага от противниците на това лоби, което започва да взема превес напоследък. А вие сигурни ли сте че тези противници са някакви "по-хубави" хора? В крайна сметка забраняването на ДВГ само ще направи така, че по-малко хора да имат коли, нищо повече!
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноТочно по-добрата побеждава. Електрическата. Забраняват ДВГ, защото замърсява. Да направят ДВГ, който не замърсява и не отделя СО2. След като не могат, значи технологията е по-лошата. Толкова ли е трудно за разбиране, нещо толкова очевидно?! РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Taiga
Рейтинг: 1004 ВеселоМухяхяхяхя, а са забранили, а ще има повсеместни въстания!
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Електричките не са за обикновения бачкатор, който съставлява 99% от населението на страната.
Смях в залата.
deaf
Рейтинг: 3346 НеутралноДо коментар [#26] от "Манчо":
А бе човек какво от това като са евтини електромобилите,когато няма как да се зареждат за две минути?!
L Glassman
Рейтинг: 496 НеутралноМеждувременно в Европа ще продължават да се прокарват лобистки закони, така че немските производители да мога да си продават кюмурниците.
Манчо
Рейтинг: 2288 ЛюбопитноМислиш ли, че електромобилите биха могли да бъдат определени като "превъзхождащи" конвенционалните, ако този проблем не бъде разрешен задоволително? Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
гошо
Рейтинг: 1062 ВеселоДо коментар [#3] от "deaf":
гошоМоже щом е за победата на демокрацията ,може
deaf
Рейтинг: 3346 ВеселоДо коментар [#28] от "quatro_4x3":
В България има малоумни идиоти както ги наричаш,които искат САЩ да ни доставят Ф-16 Бок ВЕДНАГА.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноНе ти се получава. По-добре си трай. Като се насереш, по-добре не мърдай много, че колкото повече мърдаш, толкова повече мирише и всички разбират какво си направил.
Вмшесто да продължаваш с глупостите си, вземи му прочети интервюто. Току нещо научиш! РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Ivan Ivanov
Рейтинг: 870 Веселозавода за кормила бачка на пълна мощност в пазарджик:))
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 ЛюбопитноНалагането на подобна забрана би било на практика безсмислено - с темповете, с които ел. коли поевтиняват и се подобряват, само пълен кретен (или любител на антики) ще си купи пърдялник след 10 години...
yavooor
Рейтинг: 1398 НеутралноТесла отделя 26 гр./км СО2.
Ivan Ivanov
Рейтинг: 870 Любопитновсъщност тези забрани не могат ли да паднат в съда когато им дойде времето:))))
proventuss
Рейтинг: 1375 НеутралноКарайте си старите коли, че не се знае. Я камилата, я камиларя.
Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.тулса
Рейтинг: 4367 НеутралноВъв връзка с тази новина, чудя се дали новата администрация в щатите ще се опита да реализира плановете на Байдън от предизборната кампания:
Joseph R. Biden Jr. announced on Tuesday a new plan to spend $2 trillion over four years to significantly escalate the use of clean energy in the transportation, electricity and building sectors, part of a suite of sweeping proposals designed to create economic opportunities and strengthen infrastructure while also tackling climate change....
“These are the most critical investments we can make for the long-term health and vitality of both the American economy and the physical health and safety of the American people,” he said. “When Donald Trump thinks about climate change, the only word he can muster is ‘hoax.’ When I think about climate change, the word I think of is ‘jobs.’”
https://www.nytimes.com/2020/07/14/us/politics/biden-climate-plan.html
neut
Рейтинг: 6043 НеутралноДо коментар [#3] от "deaf":
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restНе забравяй и водородното гориво
yavooor
Рейтинг: 1398 НеутралноА от Видин до морето?
Или от София до Виена? Мадрид?
Тировете също са автомобили. И бусовете.
Един Hyundai Kona как се зарежда пред блока? А ако са 20?
Alex Ivanov
Рейтинг: 1770 НеутралноА електроенергията за автомобила на ток знаеш откъде идва ??! И знаеш ли как замърсява ??!
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноВ това няма никакво съмнение и то много преди 2030г. Да игнорираме всички други причини, достатъчно е, че всяка власт, държавна или местна, много обича данъците, обича да ги получава и всеки повод за увеличаването им и въвеждането на нови няма да бъде пропуснат. Допускам скоро да обявят, че след някакъв период от време ще влезе в сила забрана за влизането в централен Лондон дори и с хибриди. И те са с ДВГ, преходни между ДВГ и електрическите, и те замърсяват. Ще видим какво точно ще се случи, но на там отиват нещата и връщане вече няма. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Snider
Рейтинг: 40 НеутралноДо коментар [#11] от "Лопе де Вега":
Чувал ли си за съкращението КПД? Щото бензинката е с 25 процента КПД, а електромотора с над 98...
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноИ ще ни доставят, това вече е приключено, а вие ще се блещите като шимпанзетата в зоопарка. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
moreee
Рейтинг: 1414 НеутралноДжонсън обещава щото знае, че тогава няма да е на власт. Всяко правителство което наистина забрани дизела и бензина моментално ще падне.
Sabbath
Рейтинг: 1209 ЛюбопитноА черно-бял телевизор,ролков магнетофон,фотоапарат с лента и ютия надървени въглища имаш ли вече ?
DDR
Рейтинг: 3050 НеутралноДо коментар [#31] от "quatro_4x3":
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"Да, трудно е за разбиране. Защо пазара не определи кой да отпадне от него и кой да остане? Разбирам, че сте електроентусиадт, но животинската впрегатнс сила е заместена от ДВГ не защото е била забранена, а по други причини.
pavur
Рейтинг: 1540 НеутралноДо коментар [#49] от "Snider":
Направо 102%. Излишния ток се събира в туби .
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноПредпочиташ да те тровят ли? Не могат да паднат. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
karatista
Рейтинг: 2899 НеутралноДо коментар [#44] от "тулса":
някъде четох, че новата "главна еколожка" на щатите ще е сегашната на калифорния...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
skomina
Рейтинг: 678 ВеселоМи то така е било с ветеро, дървата , кюмуро, дизела...при корабите, а и не само там.
Що не си светиш с лоена свещ, или факла-а? Що не си захраниш компа със слама...А? Що не смяташ с клечки или сметало с дървени топчета ?!
тулса
Рейтинг: 4367 ВеселоДо коментар [#56] от "karatista":....ще е сегашната на калифорния...
>>> Най-сетне ще позагаснат горските пожари, този път в национален мащаб:)
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 Неутрално[quote#47:"Alex Ivanov"][/quote] "А електроенергията за автомобила на ток знаеш откъде идва ??! И знаеш ли как замърсява ??!"
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Как пък не ви омръзна вече в продължение на години да се правите на неразбрали и да пишете едни и същи глупости?!
Дори само да изчезнат пушеците от автомобилите в градовете, пак си струва!
НО!!! До 2050 г. енергетиката на Европейския съюз ще стане въглеродно неутрална. Това ще се реализира плавно и вече се случва. Това означава, че всички замърсяващи технологии за добив на електричество ще бъдат спрени.
karatista
Рейтинг: 2899 НеутралноДо коментар [#48] от "quatro_4x3":
аз не разбирам съпротивата. в европа нито петрол нито газ добиваме. ако има начин да се оправяме без тия работи и тези пари останат тук, защо да е проблем? че и технологиите, които се измислят ще се изнасят после.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 ВеселоЧувал той! Сугурно си мисли, че е "Комунистическа Партия на Дагестан". РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
mihail_p
Рейтинг: 1549 Неутралноабе та па. поддържам на 100 процента
електромобилите, но си имам сантименти
към бензиновите.
ще си стана колекционерче на голф 5ца р32 дето вдига 300.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноДо коментар [#51] от "moreee": " Всяко правителство което наистина забрани дизела и бензина моментално ще падне."
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Блестиш!!!!!!!
Ако беше си направил труда да прочетеш малко данни за ръста и спада в продажбите на автомобилите според вида на двигател и задвижване, нямаше да бленеш така. Хората сами се ориентират към хибриди и електрически. На запад. В България, манталитетът на туземците не е като в нормалния свят. Шебеците тръпнат в надежда, дано не стане нещо и да им забранят мечтаното до скоро 20 годишно дизелче! Точно затова сте толкова против ел. колите. От страх!!!
padrino
Рейтинг: 3406 НеутралноПогледни какво става в Шотландия, тук вятъра отдавна е почти основен носител на енергия. За последните 10 години производството се увеличи от 4000 MW до 12000 за миналата година или в момента това е близо до 90% от електрическата енергия в Шотландия.
https://www.scottishrenewables.com/our-industry/statistics Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
mihail_p
Рейтинг: 1549 Неутрално[quote#47:"Alex Ivanov"][/quote]
а ти знаеш ли. че ми стана интересно.
има голяма разлика в процеса.
единия процес превръща директно
произведения ток от каквато искаш (въглищна или друга централа)
в екологично гориво, докато при другия процес имаш много голям
отпадъчен процес. земи мисли малко.
DDR
Рейтинг: 3050 НеутралноДо коментар [#66] от "padrino":
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"А там където няма вятър? Пък и вятърните мелници в ефин момент жестоко ще загрозят пейзажа. На където пигледнеш —> вятърни мелнижи по баирите или в долините лъщят соларите ....
taratanki
Рейтинг: 632 НеутралноНали има конкуренция? Защо не оставят хората да избират?
Как ще направят инфраструктура за 10 години?
Мога да се хвана на бас с който иска, че това няма как да се случи.
vassilun
Рейтинг: 4735 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "Smoke":
Любопитно ми е защо предпочитате ръчна пред автоматична скоростна кутия?
mihail_p
Рейтинг: 1549 Неутралноти па да не си сокол, дето лети непрекъснато
над земята и ти замърсяват погледа.
я се земи у ръце. виждал бил. а като не можеш
да виждаш от смог, кво. заравяш си главата
у земята ли. аман от тъпизми.
gost22
Рейтинг: 2197 ЛюбопитноСъс сигурност, който прави подобни прогнози за 10 години напред не е особено умен. Мога да ти изброя веднага пет причини, защо такива дългосрочни прогнози са глупост.
Още по-малко умен е другия, дето "заповядва" какво да ставало години след изтичане на мандатите му... освен ако изказването му няма някаква друга, скрита уловка за нещо съвсем друго.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Georgi Ganchev
Рейтинг: 25 НеутралноМного съмнително е до 2030 да спрат всички двигатели с вътрешно горене.
Към момента бюджетния нов голф на електричество върви около 42 хиляди евро,а теслата около 45.
Дълбоко ме съмнява да има за под 10 години вариант масовата електрическа кола да падне на 12—15 хиляди евро като дачия, форд фокус и т.н. най-продавани модели.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноЖивотинската сила не е замърсявала въздуха и е била въпрос на предпочитане. Нямало е причини да бъде забранена, освен фъшкиите по улиците.
Когато автомобилите са били малко, също не са били от значение за замърсяването. Автомобилите с ДВГ станаха много и вече живеем в отровен въздух, негоден за дишане. Заради замърсяването ще ги забранят! Вече писах по-горе - да ги направят да не тровят въздуха и да не отделят СО2, никой няма да ги забрани, но не могат. Ето за това ги забраняват. Състезанието кой да отпадне и кой да остане е по критерии на екологията. По тия критерии ДВГ се проваля ТОТАЛНО!
Не всичко може да се остави на пазара. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноХубаво си направил! Сега сложи децата си зад колата, а ти седни в нея и давай газ до дупка. Така ще си още по-горд с направеното. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Красимир Андонов
Рейтинг: 522 НеутралноЕлмобилите са перфектният баланс на елсистемата.
Те ще осигурят батерии за да обират пиковете: макс и мини, в система с много вятър и слънце.
mihail_p
Рейтинг: 1549 Неутралнои аз предпочитам.
тука няма как някой да ме спечели.
долу автоматичните скорости:)
gost22
Рейтинг: 2197 Любопитно[quote#46:"yavooor"][/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Тировете и другите големи возила, пък ще са най-лесни за електрифициране, щото там се работи "на едро" и те се движат само по определени пътища, което пък дава възможност за "дозареждане по време на пътуване" което пък ще се случва от ВЕИ и ФЕЦ-овете покрай пътя, което пък пести ел.мрежата... Много трудно е да се предвиди голяма промяна в дългосрочен план, и точно заради това Б.Джонсън звучи тъпо.
Пазара ще промени транспорта, а не политическите мераци на хора с къси мандати...
mihail_p
Рейтинг: 1549 Неутралноммм. по друго ще стане.
пика на портебление на електричесвто
е в градовете, където 40 процента от цялата енергия
се ползва от сградите. децентрализацията на
това потребление продажбата на остатъчна
енергия от фотоволтаици по покриеите,
ще направи революция в системата
на елктропредлагане и разпределение.
когато малките доставчици (къщите с останал ток в
батериите) се включат в борсата на енергия. което вече и става де.
тесла имат разработка с изкуствен интелект за укчастие в такива
борси и търгове, които се разиграват на тях.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноНе е трудно за разбиране, ако обърнеш внимание на това, кои никове са против. Против са почти само руските мекерета, руските тролове, путиноидите и тук-там някой не точно такъв. Спирането на употребата на петрол и газ, което трябва да е факт в ЕС до 2050г. , е смъртна опасност за Русия. Там им е болката. За някои, бедняците, е страхът, че заради ел. колите може да им забранят таратайките, а друго няма да могат да си купят и поддържат. Не случайно реват колко скъпи били батериите, ако се наложи да се сменят. Основното е това, а не "аргументите", които пишат. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
debruckere
Рейтинг: 1119 НеутралноЕдва ли.
Доста още трябва да се поработи, за да може електрическите автомобили да се доближат до ДВГ
kvasimodo
Рейтинг: 1784 ЛюбопитноЧетох мненията на колегите от форума. Но!
"Което беше порок стана обичай" - СенекаТакова решение не е продиктувано понеже на г-н Джонсън му е скимнало .
Така не се прави в една нормална държава каквато е Великобритания. Явно това решение е продиктувано от хора които са наясно със ставащото в автомобилостроенето и откритията свързани с електромобилите. Нормално е тези открития да се крият от конкуренцията и обикновните хора. Нещо като търговска тайна.
Ще изчакаме и ще види
Sabbath
Рейтинг: 1209 Неутрално[quote#77:"mihail_p"][/quote]
Правилно !Долу и стерео звучението,само моно,долу цветната фотография,само черно-бяла и то на плаки !!
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноНикой не ми е лидер, особено пък Бойко.
Не е нужно някой да затваря мините за въглища. Като няма на кого да си продава въглищата, сама ще се затвори.
Какво ще направят 100 - 200 миньори, ако им затворят мината?! И 10 000 да са??? Нищо не могат да направят! Най-много да дремят някое време на протест пред мината и толкова. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Красимир Андонов
Рейтинг: 522 НеутралноСподелените елмобили решават проблема с паркирането.
Повечето коли ще са в движение. И ще се изненадаме, че улиците без да са по-широки са по-пропускливи с две платна.
mihail_p
Рейтинг: 1549 Неутралноглей сеа. за някои неща си прав.
върха в художествената фотография
е черно-бялата на плаки. прочети си
за хелмут нютън. ако бе по-умен
щеше да кажеш долу на цифровите
миксери и процесори на йузика.
ма си си тъпан. чувал ли си звука от лампов усилвател,
спрямо цифров.
uun40688287
Рейтинг: 31 Неутрално[quote#75:"quatro_4x3"][/quote]
Видя ли зад мен безличен семеен ван пълен с деца и заухавите им родители, ги черпя с един черен облак, а аз си продължавам с усмивка на лице.
karatista
Рейтинг: 2899 НеутралноДо коментар [#80] от "quatro_4x3":
то го има другото, че покрая цялата дандания в играта ще влезат неизбежно и "варвари", нови играчи, а на динозаврите хич не им е готино в тази схема. като знаят, какво стана при либерализирането на телеком пазара преди години.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноЗа да не ти е толкова съмнително, поразгледай сайтовете на китайските производители на електрически коли, и не само. Ще ти увисне ченето! Това, за което се съмняваш, че ще се случи, вече се е случило. Така, че пътво чети и после пиши. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Красимир Андонов
Рейтинг: 522 НеутралноАвтономните елмобили решават проблема с пияните шофьори
Колата върви като коня -знае пътя към дома. Ще се возим, ще търкаме телефона, ще се гримираме, пощипваме или подремваме. Катастрофите ще намалеят десетки пъти. Колите ще си обменят данни в собствен чад, ще знаят за всяка неравност по пътя от Лондон до Калкута.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2322 НеутралноНе се пали а чети! Говори се за продажба на автомобили, не за всичките автомобили. Който си има бензинова кола ще си я кара още 30 години след това ако иска. Просто няма да може да си купи ткава след 30та година. И това не важи за хибридите. То и сега повечето коли са хибридни, така че до тогава няма проблем всички да са хибридни и една значителна част Ел. Под значителна част имам предвид около 20-25% от новите продажби да са чисто Ел. Останалите Зареждащи се хибриди. Така че на пътя ще си има бензинови поне още 10 години след това, че и повече. California Über Alles
z_axis
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#52] от "Sabbath":
"А черно-бял телевизор,ролков магнетофон,фотоапарат с лента и ютия надървени въглища имаш ли вече ?"
Обаче, изброените неща никой не ги е забранявал, а са излезли от употреба след реална конкуренция от по-добри аналози. Докато зелените терористи искат да наложат електричните, въпреки че в най-основните характеристики изостават от ДВГ.
transvaal
Рейтинг: 1619 НеутралноА бе нека първо станат, пък ще видим. Със Ще и бъдеще време не става. Единственият критерий на истината е Свободният Пазар. Когато Ел Колите станат предпочитани от купувачите, тогава няма и нужда някой да слага забрани, срокове и пр. тъпни. Ако се гледа технологичният прогрес, напълно е възможно до 2040 година, електричките да станат предпочитани, но даже и тогава няма никакви основания от държавна намеса - нека има бензинови коли, заедно с електричките. Това с СО2 историите е псевдо-наука и няма НИКАКВИ доказателства, че наблюдаваното от 100 години насам затопляне има нещо общо с човешка дейност. Климатът е бивал бая по-топъл в съвсем исторически времена. Навремето, учените си свършиха работата и дадоха на ООН доклад за изтеклите над 1000 години. Политиците и бюрократите обаче, отрязаха едни 900 години и оставиха изтеклите 100. Защото това е огромна яма за пари. Едни уж зелени, много пари. В елекрическия автомобил има само едно, но сериозно предимство - няма практически нищо, което да изисква постоянно обслужване и ремонт - няма смазочна, охладителна, запалителна и не знам колко още системи с гарнитури, уплътнения, реглажи и каквото още се сетиш. Това е единственото предимство. Понеже, не си мислете, че ще е евтино да караш на ток - токът е евтин, но в момента, в който включиш на зареждане, ще ти се начислява акцизът, еквивалент на това, което сега ни доят за горивата. Нямаме абсолютно никаква полза от електромобили (освен, че няма подръжка). Освен това, Германските инженери на всеки 3-5 години изкарват нови мотори с невероятни характеристики и затова, ако всичко се остави на Свободен Пазар и конкуренция, ДВГ ще са конкурентни поне до 2050 годнина и е абсолютно нелепо да се разхищава такъв пазарен потенциал за кажи-речи едно цяло поколение хора заради някакви безсмислени и псевдо-научни идеи. Ако са толкова загрижени за природата, да спасяват пчелите (от пестициди и химия), да турят един панел от външни управляващи за страните от Екватора и Тропиците (нещо като Колониална Администрация) която да спре изсичането на Екваториалните Гори. Да помислят как да спрат пласитиците в реките и океаните, да вземат да залесяват - има бол потенциал по цялата земя. Само че, така е лесно, дай сега да издоим целия свят със зелени данъци. Днес в Европа е много по-чисто, отколкото преди 40-50 години, въпреки че коли и камиони са поне 3 пъти повече. Има десетки по-важни неща. Тия идиоти се занимават с глупости, понеже пасем трева и приемаме за чиста монета разни манипулирани от политиката псевдо-науки. Тук в ЮАР, където живея никой не се вълнува от това, колко грама СО2 на километър изпуска една кола. Вълнуващи са въртящият момент, мощността, ускорението, скоростта, разхода, цената на километър (разходи плюс застраховки) и ей такива напълно практични и разбираеми параметри. Пък и тук, ако тръгнеш от Йоханесбург за Кейп Таун, са едни 1500 километра, които всеки нормален човек изминава за 11 часа драйв. Е, като се появят електроколи с такъв капацитет и на цена като бензиновите - да заповядат, и аз може да си купя. Най-ме ядосва, защо политици и медии не спират да помпят едни и същи глупости и да ми казват как да живея. Пушенето било признак на ниска култура. А бе я се измитайте някъде. Пуша си както и когато искам. Карайте си колите и им се радвайте - живеем в такова велико време - с нужда и без нужда взимаш авиона и за 10 часа си в Европа, за 15-16 часа - в Атланта. Когато със семейството ми осъзнахме, че най-често посещавания от нас ресторант е на летището в Йоханесбург, защото всяка година по лични причини летим на дълга дестинация и поне още три пъти в командировки, се сетих, че навремето, веднъж на две-три години баба ми отиваше на село с влак София-Русе и още две прекачвания, нещо, което траеше над 15 часа и беше събитие, а сега за това време сме кацнали на Джей-Еф-Кей от Йоханесбург! и при това нямаме проблем да го правим. Велико време! Моите близки в България и те къде ли не ходха на далечни екскурзии. Тук, в ЮАР разстоянията са големи, но винаги настоявам да ходим с кола, понеже иначе как ще разбереш, че си на почивка, ако не посмениш пейзажа, да покараш на воля едни десетина часа с разлика седем градуса географска ширина! И на фона на това, разни еко-говеда да ме призоват от Европа да съм бил еко-съзнателен. Ами няма да стане. Американците също няма да се откажат от грамадните пик-апи и джипове с по шест-осем цилиндъра. НО- там е свободен пазар. Там хората имат бенефис от електромобилите, защото никой няма да им сложи акциз на тока, понеже няма акциз на горивата. Затова горивата им са евтини (последно бях там преди 5 години и беше към 3 Долара за галон! Градовете им са чисти и НИКЪДЕ не усетих мирис на дизел или бензин, стандартите са високи, но нещата са на правилна основа и няма как тия номера и тъпотии с Грете-то да минават там. Тук в ЮАР, даже не знаят за Грете-то (тук беше и премиерата на първия Мерцедес Пик-ап, в Кейп Таун). Учудва ме, че мъдра държава като Британия се занимава с такива глупости, но очевидно става дума за много,много пари! Затова го правят.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноИ предполагам това го правиш с 20-30 годишната си купчина скрап, с емблема на БМВ. България не случайно е кочина! Това зависи от населението и. В нормалните държави хората се фукат с интелкта си, с културата си, с възпитанието си. В България се фукате с простащината си. После ревете и псувате, че в България не е като на запад. Как да е като назапад, като е населена с диваци?! РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
transvaal
Рейтинг: 1619 Неутрално[quote#31:"quatro_4x3"][/quote]
СО2 никому не пречи. Затоплизмът е политическа доктрина и не е научна, а само науко-образна. Това са глупости и все по-малко хора вярват в тия неща. Ако сте с промит мозък, моля, запознайте се с фактите, има достатъчно научни статии в Нета, има една камара сериозни учени, които изобщо не споделят затоплистките идеи. Затоплянето е факт, но няма нито едно доказателство, че се причинява от човека. Нито едно. Има улики и наводящи съображения, но доказателства НЯМА.
Красимир Андонов
Рейтинг: 522 НеутралноЗа батериите.
Те са като онуй нещо; ползваш, не ползваш - времето му минава. Затова по- добре да ползваш. Дори ползвай по-често и редовно и ще ти служи по по нали.....
Споделените елмобили решават проблема. Компанията собственик ще е заинтересована да предлага конкурентни услуги, както става с такситата, никой не иска да се качи в трошка.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
mihail_p
Рейтинг: 1549 Неутралноей тъпан. все едно ние да забраним боба,
щото пърдим много от него. земи се стегни.
Alex Ivanov
Рейтинг: 1770 НеутралноИ откъде ще се черпи цялата нужна енергия ?? Още повече, при само електрически автомобили, ще има в пъти повече нужда от електроенергия, отколкото сега.
А къде са ви електрическите самолети ?? Електрическите ТИР-ове и камиони ?? Дори и да приемем утопията, че ще бъдат създадени дотогава, енергия за тях откъде ??!
mihail_p
Рейтинг: 1549 НеутралноДо коментар [#95] от "transvaal":
ще вземеш ли да кажеш нещо освен, че боба
има бъбрековидна форма и бъбрека има бобовидна форма.