Подходящите за зимата гуми са задължителни от днес



Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес. Според последните промени в закона, приети в началото на 2017 година, от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм.


Глобата за неизрядните водачи е 50 лева, като се отнемат и 6 контролни точки. Дали грайферът е в нормата може да се провери лесно с монета от 1 лев. При поставянето й в протектора той трябва да покрива ринга около средната част.


Демонстрация на проверката на грайфера с монета

© Нокиан

Демонстрация на проверката на грайфера с монета




Производители на гуми предупреждават, че 4 мм грайфер е малък и той трябва да е поне 5 мм, за да "работи" гумата добре.


Освен грайфера трябва да се има предвид и възрастта. Ако гумите са били в активна употреба повече от 6 години, сцеплението им на сняг и лед ще е много ограничено, дори и да има прилична шарка.


През зимата е препоръчително гумите да бъдат напомпени с 0.2 бара над посочените от производителя на автомобила стойности, тъй като заради разликите в температурите налягането пада. Добре е то да се проверява в гумите, когато те са студени, тъй като след шофиране, те винаги показват по-високо налягане.


Всички актуални глоби според последните промени в закона можете да видите тук

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Поредната простотия.
    И лято и зима трябва да имаш достатъчно добри гуми.
    Преди седмица сложих зимните гуми. И не заради дата в календара. Заради прогнозата че температурата ще е редовно под 45 Фаренхайт , около 7 по селзий, и защото почват снеговалежи.
    И през пролетта пак ше ги сменя отново според времето и температурата.
    Не според датата!

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2835 Неутрално

    Ти сигурно си в Щатите щом мериш температурите по Фаренхайт. А там отдавна има щати, където е много по-студено от България! Тъй, че си закъснял, освен ако не си в Тексас или Калифорния.
    А на българина му трябва точна дата и дори час, за да свърши нещо. Ние сме точна нация. Не може да се залагат условности от рода на "ако" или "от-до"!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 754 Любопитно

    До коментар [#1] от "Таралеж":

    Подобна статия се появи и по повод смянята на зимните гуми с летни. Подобни простотии.
    Явно имат някакви договорки с гумаджийте.
    Делкат си нещо. Едва ли е от алтруизъм.

  4. 4 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    До коментар [#3] от "nhh18551388":

    Договорката с "гумаджийте" е ясно разписана в закон, а статията е два пъти годишно понеже някой чете закона

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  5. 5 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 754 Любопитно

    До коментар [#4] от "дерибеев":

    Те, много неща са разписани в закони. И със сигурност някой ги чете, ама за тях не пишат чинно, подсещащи статийки, два пъти годишно.

  6. 6 Профил на mitaka_1
    mitaka_1
    Рейтинг: 736 Неутрално

    А мръсотия могат ли да ти направят куките,ако си със зимни гуми,но без необходимия протектор?

    Изпреварващо увеличение на доходите-стимул за икономиката..John Maynard Keynes
  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3406 Любопитно

    Интересното е дали Катаджиите ще си носят 2 евро монетата или водачите трябва да им я дават за проверката на всяка гума (като на снимката) 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3243 Любопитно

    До коментар [#6] от "mitaka_1":

    Какво в статията породи подобен въпрос?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на Georgi Stoyanov
    Georgi Stoyanov
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#1] от "Таралеж":

    Бе вие в чужбината сте друга планета! Ние тука зимни гуми не слагаме, издълбаваме грайфер на старите летни и караме....

  10. 10 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#6] от "mitaka_1":

    Не! Ако КАТ-аджията е чел закона като Дявол Евангелие (какъвто е общия случай), сигурно ще се опита да се хване за дълбочината на протектора на чисто зимна гума, но в закона ясно пише "или". Но така или иначе зиме и лете е задължително да се кара с нормални читави гуми, защото има голямо значение!

  11. 11 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#8] от "дерибеев":

    Какво не Ви харесва във въпроса?

  12. 12 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Интересното е дали Катаджиите ще си носят 2 евро монетата или водачите трябва да им я дават за проверката на всяка гума (като на снимката) 😂
    —цитат от коментар 7 на padrino

    В текста като средство за измерване се препоръчва монета от 1 лев. На снимката се използва монета от 2 €. Не е описано дали предварително измерващият трябва да почисти повърхнината на гумата с неизрязани нокти.
    Разбира дълбочината на грайфера би могла да се измери с дълбокомер на шублер. Но за това е необходимо измерващият да притежава сертификат за работа със съответното средство за измерване, което да е преминало съответната периодична проверка.
    Според мен най-надеждно средство за измерване и положителен резултат в случая е банкнота от 20 лева. Бялата ивица по късата страна на банкнотата е широка 4 мм.
    Монетите и банкнотите са в обръщение със съответните размери, което е гаранция за точността на измерването без да се изисква периодичен метрологичен контрол.
    Асоциациите със стар виц, според който кафето за катаджията струва 20 лева са плод на случайно съвпадение. А случайността е закономерна.

  13. 13 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3050 Неутрално

    До коментар [#12] от "zhivko6461":


    До коментар [#7] от "padrino":

    Повечето (да не кажа всички) гуми би трябвало да имат така наречения TWI (Tread Wear Indicator) във вида на пластинки или цифри по гумата. Достатъчен е един поглед и е ясно какво и е състоянието. Отделно, по нашенско пътната полиция има и дълбокомери за дезена на гумите. Спират, мерят, ако си под, викат пътна помощ и за твоя сметка те кара до който сервиз им посочиш за смяна на гуми. Не може да продължиш.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2717 Неутрално



    аз си карам летоска и зимъска с едни и същи гуми за всякакви сезони. Това беше основната екстра като купих автомобила.

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3965 Неутрално

    "Според последните промени в закона, приети в началото на 2017 година, от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм...."

    Г-н Пауновски в кой закон?
    Кой чл., алинея коя?
    Потърсих в ЗДвП - не намерих подобно нещо.

    (не чакам никой да ми нарежда с какви гуми да карам, с колко мм. грайфери. В края на м. октомври или първата седмица на ноември сменям летните със зимни гуми, а в началото на март слагам летните. Летни или зимни гуми, хвърлям ги максимум на 3 години.)

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    аз си карам летоска и зимъска с едни и същи гуми за всякакви сезони. Това беше основната екстра като купих автомобила.
    —цитат от коментар 14 на Нинов

    Честа практика от много собственици на автомобили. Колкото и интензивно да се износват зимните гуми при високи температури, измерено в пари винаги ще е по-малко от двукратната смяна през годината. Разбира се, че могат да се поддържат 9 гуми, монтирани на 9 джанти, които всеки сам може да смени бързо и лесно. Но възниква проблем с обема за съхранение и с периода на експлоатация.
    Лично решение.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#17] от "zhivko6461":

    Моите гуми не са зимни, а "всесезонни", тоест трети вид гуми за ниски скорости.

  20. 20 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 249 Неутрално

    "Производители на гуми предупреждават, че 4 мм грайфер е малък и той трябва да е поне 5 мм, за да "работи" гумата добре." - ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ сигурно искат ако може всеки сезон да купуваме нови. Аман от бирници, които уж са загрижени за хората ... Дреме им докато ти продадат стоката си. После за жив те нямат!

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  21. 21 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#12] от "zhivko6461":До коментар [#7] от "padrino":Повечето (да не кажа всички) гуми би трябвало да имат така наречения TWI (Tread Wear Indicator) във вида на пластинки или цифри по гумата. Достатъчен е един поглед и е ясно какво и е състоянието. Отделно, по нашенско пътната полиция има и дълбокомери за дезена на гумите. Спират, мерят, ако си под, викат пътна помощ и за твоя сметка те кара до който сервиз им посочиш за смяна на гуми. Не може да продължиш.
    —цитат от коментар 13 на DDR

    Няма въведено нормативно изискване за индикатор за износване на протектора (TWI), поради което не може да се очаква и изисква да е вграден в гумите. Пътната полиция в България също е оборудвана с дълбокомер за измерване. Но до принудителна услуга с пътна помощ няма да се стигне. Актче, фишче или друг вид санкцийка. В коментара си вложих чувство за хумор.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#17] от "zhivko6461":

    Правилното наименование е "целогодишни гуми" M+S+☆ от -30 до +40 C°

  24. 24 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    До коментар [#19] от "Нинов":
    Моите гуми не са зимни, а "всесезонни", тоест трети вид гуми за ниски скорости"" ". - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Доволен ли си от всесезонните гуми. Какво означава ниска скорост?Каква марка са гумите? И аз се интересувам от такива гуми.

  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4428 Весело

    "Демонстрация на проверката на грайфера с монета"?!


    Все пак, това е чисто нова гума, каква проверка?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  26. 26 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    А мръсотия могат ли да ти направят куките,ако си със зимни гуми,но без необходимия протектор?
    —цитат от коментар 6 на mitaka_1



    В случая мръсотията я прави този, който шофира без необхидимия протектор, пък било то и със зимни гуми.

  27. 27 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#17] от "zhivko6461":Моите гуми не са зимни, а "всесезонни", тоест трети вид гуми за ниски скорости.
    —цитат от коментар 19 на Нинов

    Ситуацията е аналогична. С уговорката всесезонните гуми да са нормативно регламентирани. Дълбочината на протектора е достатъчен фактор.
    Все пак освен съответствието с новмативните документи меродавна е личната оценка на водача. Той би трябвало да може да оценява надеждността на сцеплението на гумите прин движение и да предприема адекватни мерки.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#24] от "constatator":

    Ниска скорост означава под там 180 - 200 км/ч.

    Аз карам под 8 хил км. годишно, главно градско.

    Ето пример за целогодишни гуми.
    https://www.reifen.de/reifen/pkw/ganzjahresreifen

  30. 30 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#6] от "mitaka_1":

    Да, щото не се казва гумата да е зимна- важно е явно дълбочината на профила.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  31. 31 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    "Демонстрация на проверката на грайфера с монета"?!Все пак, това е чисто нова гума, каква проверка?!
    —цитат от коментар 25 на hamiltonf

    Снимката е за илюстрация на измерването. В текста е описана процедурата: "Дали грайферът е в нормата може да се провери лесно с монета от 1 лев. При поставянето й в протектора той трябва да покрива ринга около средната част.". В коментар #12 съм дал и друг пример за използване на подръчни парични знаци като средство за измерване.

  32. 32 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#14] от "Нинов":

    Но не карай в големи снегове с тях. Изобщо не е същото дали е зимна или всесезонка.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  33. 33 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3837 Неутрално

    До коментар [#3] от "nhh18551388":

    "Явно имат някакви договорки с гумаджийте.
    Делкат си нещо. Едва ли е от алтруизъм."
    ===============
    В един новинарски сайт трябва да се пише нещо.
    Освен това ти напомнят какво трябва да свършиш. Не е необходимо да го усукваш пред КАТ "Ама таковата...."

    Еретик
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 37 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#14] от "Нинов":
    Предполагам не караш в планинската част на Бавария...

  37. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#14] от "Нинов":Но не карай в големи снегове с тях. Изобщо не е същото дали е зимна или всесезонка.
    —цитат от коментар 32 на bludniq_sin


    Ами аз сняг не съм виждал от 10 години.

    Не съм скиор да ходя по планините.

    Наскоро говорих с холандец по темата "зимни гуми" как там било станало задължително.
    - Абе, при вас там въобще вали ли сняг?
    - Цъ. Не вали, но ние, холандците всяка година го чакаме с нетърпение... със зимните гуми.

  38. 39 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 704 Неутрално
  39. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 41 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 147 Неутрално

    Всичките производители на гуми казват, когато температурата падне или се покачи под 7 градуса средно, да се сменят гумите. Имате 4 контактни точки на автомобила с асфалта и те са само няколко сантиметра широки. Не се ебавайте с тях.

  41. 42 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1933 Неутрално


    Аз също съм посочил чисто технически вариант - с шублер. Но реших и да продължа шегата с паричните средства за измерване.

  42. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2717 Неутрално



    от 2018 "всесезонките" не се смятат за зимни гуми, а "целогодишните" на които трябва да има снежинка.

    Целогодишната е зимна гума модифицирана да става и летоска

  43. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 45 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    "Производители на гуми предупреждават, че 4 мм грайфер е малък и той трябва да е поне 5 мм, за да "работи" гумата добре."

    Статията е написана за да ни пробутат това изречение. Новите гуми са с дълбочина на протектора 8-9 мм. В надлъжните канали има едни "гърбици" на няколко места, които показват до къде износена е годна гумата. Това е около 2 мм дълбочина на протектора. Определено е след много, много тестове. Гумаджиите си издействаха в парламента да приемат 4мм минимален протектор. Сега ни пробутват тоя умник да ни клати за 5 мм. Интерецно какво ще измислят след като ни обяснят, че минималният протектор трябва да е най-малко 9 мм. Може би да сваляме по 2 гуми на джанта??? Ясно ми е, че по-добра от новата гума няма, но това не означава, че трябва да купуваме всеки месец нови гуми, да им е добре на търговците на гуми.
    В тая държава вече по законите, които се приемат или променят, може да се разбере хора с какви бизнес интереси или в услуга на какви бизнес интереси са в парламента. Това не е парламент, а търговска камара.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  45. 46 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8848 Любопитно

    До коментар [#43] от "Нинов":

    Ми те преди 30 години - всички гуми бяха такива.

    [email protected]
  46. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 48 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8848 Любопитно

    До коментар [#38] от "Нинов":

    И снегът па няма нищо общо, ние във Варна почти не виждаме сняг, ама асфалтът
    АСФАЛТЪТ НИ КАЛПАВ !!!!

    [email protected]
  48. 49 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Има го като текст в закона и е поредната простотия на управляващите.Ако сме в Швеция или Норвегия да,но тука не е нужно.Забравете простотиите за 7 градуса целзии-това отдавна не е вярно.Вече всички гуми имат силика.Вижте тестовете за зимни гуми на автобилд и други списания/не на производители на гуми/Летните гуми са по добри от зимните при всякакви условия,освен при сняг.Така че-нека да има зимни и летни гуми и всеки да преценява кога да ги сменя.Ако ще ходя често на планина -слагам си зимните.Ако ще въртя само в Бургас и Пловдив дето сняг не са видели -зимните са ми излишни.Имам 4 по 4 с ръчно включване.Миналата зима изобщо не стигнах да пусна 4 по 4 -не съм стъпил на сняг.Стана много по лошо-повечето по бедни хорица си купиха зимни гуми от най-евтините ,за да спазят закона,не ги сменят лятото ,те станаха пластмасови и тези зимни гуми уж с грайфери карат по цяла година.И се чудят защо се трепят по дърветата.Поредната простотия на законодателя.За минаване на червено -50 лв,за каране в аварийна лента 1000лв.Откъде накъде.

  49. 50 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#43] от "Нинов":Ми те преди 30 години - всички гуми бяха такива.
    —цитат от коментар 46 на karabastun


    И ти си прав. Аз миналата седмица взех Vector 4Seasons Gen-3 за едната кола, да видим как ще е. Досега все сменях летни-зимни.

  50. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 52 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 992 Неутрално

    139.(Изм. и доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.; изм. и доп., бр. 51 от 2007 г.; изм., бр. 39 от 2011 г.; изм., бр. 101 от 2015 г., в сила от 22.12.2015 г.; доп., бр. 101 от 2016 г., в сила от 22.01.2017 г.; изм. и доп., бр. 105 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) (1) Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат: 1. технически изправни; 2. с размери, маса и натоварване на ос, които не надвишават нормите, установени от министъра на регионалното развитие и благоустройството, и с товари, които не представляват опасност за участниците в движението; 3. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) обозначени със съответните опознавателни знаци. 4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 22.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март. (2) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни средства се оборудват и със: 1. обезопасителен триъгълник; 2. аптечка; 3. пожарогасител; 4. светлоотразителна жилетка.

  52. 53 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 992 Неутрално

    това е текстът от закона-чл.139

  53. 54 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#52] от "dolna4erti4ka": " с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март."

    Това е съвсем различно от глупостите на Пауновски!
    Или зимни гуми, или(други, не зимни) с минимум 4 мм протектор.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  54. 55 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 992 Неутрално

    това е текстът на закона.Пауновски има рекламен договорс Нокиан тайърс.Винаги пише статии за тях.Той е журналист не е юрист.

  55. 56 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Слагат се зимни гуми, а не снежни гуми. Който си мисли, че зимните гуми са важни само за сняг и че съответно - е безопасно да се кара с летни гуми зимата, ако няма сняг, сигурно няма понятие за какво говори.
    Също така който е писал закона и смята, че е еднакво безопасно зимни гуми и гуми с 4 мм протектор зимата е идиот.

  56. 57 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8848 Неутрално

    До коментар [#56] от "Yavor Raychev":

    Абсолютно вярно !

    [email protected]
  57. 58 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Гумаджиите ли ви плащат за тези заглавия всяка есен? Ми не зимните гуми НЕ СА задължителни! Или с грайфер 4мм както пише по-надолу НО заглавието е ясно - бегай да купуваш зимни гуми

  58. 59 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Слагат се зимни гуми, а не снежни гуми. Който си мисли, че зимните гуми са важни само за сняг и че съответно - е безопасно да се кара с летни гуми зимата, ако няма сняг, сигурно няма понятие за какво говори. Също така който е писал закона и смята, че е еднакво безопасно зимни гуми и гуми с 4 мм протектор зимата е идиот.
    —цитат от коментар 56 на Yavor Raychev



    Това на Ганьо няма доказване...

  59. 60 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#9] от "Georgi Stoyanov":

    Така ли мислиш? Мойте наблюдения са други - в България хората МАСОВО започнаха да сменят зимни/летни гуми. Разбира се на гоуфо може и с пистарки НО масово се сменят зимни/летни

  60. 61 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Слагат се зимни гуми, а не снежни гуми. Който си мисли, че зимните гуми са важни само за сняг и че съответно - е безопасно да се кара с летни гуми зимата, ако няма сняг, сигурно няма понятие за какво говори. Също така който е писал закона и смята, че е еднакво безопасно зимни гуми и гуми с 4 мм протектор зимата е идиот.
    —цитат от коментар 56 на Yavor Raychev

    При това зимни гуми, за които не е посочена минимално допустимата дълбочина на протектора.

  61. 62 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    [quote#59:"popovski31"][/quote]

    Кое трябва да му се доказва на Ганьо?! Я огледай колите по улиците, да видиш колко ще намериш с летни гуми. Ако изобщо намериш. Хората си ги сменят и без забрани, и без платените статии на Пауновски.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  62. 63 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    До коментар [#15] от "historama":

    ЗДП,чл.139,ал.(1),т.4

  63. 64 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 912 Любопитно

    До коментар [#38] от "Нинов": Кво вика твоят застраховател, ако при сняг ( макар и минимален) настъпи застрахователно събитие? Плух три пъти през рамо преди да пиша, да знаеш!

  64. 65 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#52] от "dolna4erti4ka": " с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март." Това е съвсем различно от глупостите на Пауновски! Или зимни гуми, или(други, не зимни) с минимум 4 мм протектор.
    —цитат от коментар 54 на quatro_4x3


    Точно така.

    До коментар [#61] от "zhivko6461":
    "При това зимни гуми, за които не е посочена минимално допустимата дълбочина на протектора."



    ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
    Чл. 10, ал. 1:

    "Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:

    т.9, буква Г:

    " Дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм"

    Сиреч, дълбочината на грайфера на гуми, предназначени за зимни условия е минимум 1,6 милиметра!

    П.П. Тези два текста от Закона и Правилника съм си ги напечатал четливо и с едър шрифт и си ги държа в жабката като допълнително оборудване и ги представям на проверяващите за справка или за урок, както се случи...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  65. 66 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2197 Весело

    До коментар [#15] от "historama":

    А ти провери във всички закони, щото може да са го "вмъкнали" я в закона за корабоплаването, я в некой закон за енергетиката или за образованието...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  66. 67 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    Хубаво е, че гумите ще ги подменяват,
    но трябва и навиците да подобряват.

  67. 68 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Сменям гуми зимата и пролетта и поради други причини:
    1. Нарушен баланс заради износване. Винаги има някаква промяна.
    2. Гледам ги за дефекти, балони...
    3. Сменям вентили ако не всеки път то поне на годината веднъж.

    забавление и приключение
  68. 69 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Има си хас-производителите предлагали грайфера да бил поне 5мм.Услужливо обаче пропускат да кажат същите производители че фирми като Гудиър имат модели като Вектор 1 с дълбочина на грайфера нови 6мм.Не че са лоши,даже отпред съм с такива на камиона,но е нелепо с това мерене на грайфера.Съвсем други неща определят дали една гума става или не става.Аз пък предлагам производителите да спрат да правят гуми от царевица като са толкова загрижени за безопасността на шофьорите...Аман от нагли лицемерчета!!!

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  69. 70 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Пичове, нещо бъркате термините?
    Зимни гуми са гуми за сняг и лед, с по мек каучук.
    Не буксуват, и най-важното спирачния път е като през лятото с всесезоненни гуми.
    А тук се говори за грайфер. Износването е важен елемент разбира се но не прави гумата зимна или лятна.
    Някой спомня ли си мизерните години на социализма когато карахме регенерирани гуми?
    Та така, основния дразнител тук е Датата за задължителни “зимни” ( или каквото там имате впредвид) гуми и задалжението независимо къде се кара.
    България е малко но със много различни зимни условия за каране.
    Около морето и на юг абсолютно няма нужда от зимни гуми. В големия град при добро почистване на снега също. Ако нямаш нужда да караш всеки ден и може да не вадиш колата при снеговалеж също нямаш нужда от зимни гуми.
    Това е един от примерите при които не мога да не кажа - Ние от социализма избягахме, ама социализма от нас не може да избяга. Поне от кратуните на тези които “управляват” стс сигурност не е избягал.
    И ако по някакъв повод карате без зимни или с износени гуми по време на сняг, бавничко!

  70. 71 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 3071 Неутрално

    Това лято нашият автомобил беше със зимните гуми, бяха на 4 мм и мъжът ми реши да ги амортизира до дупка. Нямахме никакви проблеми.

    Сега предстои да си монтира чисто нови зимни гуми.

  71. 72 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 525 Неутрално

    За минаване на червено -50 лв,за каране в аварийна лента 1000лв.
    —цитат от коментар 49 на dolna4erti4ka

    Повечето неща са творения на един министър на транспорта,бивш,дето си отрепа собственото дете и даже не го и съдиха.Ти кво искаш от такъв човек!?А от отдавна и законодателна дейност няма-отваря се джама на черната джипка,прозвучава през него един звучен мисловен пърдеж на всевъзможна тема и тва е...Искахте сикаджия за министър-на ви го,халал да ви е...Все си мисля че със същия успех(че дори и по-голям) премиер можеше да бъде и Поли Пантев или Васил Илиев...Героя на Алеко е академик и висша интелигенция пред това сегашното самозабравило се изпражнение...По-лошото е че април ще се махне,но нещо по-свястно от него на хоризонта не само че се не види,ами и са се задали още по-големи вонещици...

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  72. 73 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Стара/некачественна лятна, ако ще и с 10мм грайфер да е, студът ,като я одърви на бакелит, ставаш шейна.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  73. 74 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Аз съм с всесезонни.
    Преди да кажете, че няма такива ще споделя, че всички големи производители - Michelin, Goodyear и т.н. пуснаха всесезонни гуми.
    Дотук добре - не се занимавах да сменям (около 1:30 часа грубо спестени) и 40 лева от смяната. Ще видим как ще се държят на сняг и колко сняг ще има изобщо.

  74. 75 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 595 Весело

    Хммм ... в пердаването на Гуидо Кантц "Verstehen Sie Spaß?" – Разбирате ли от шега? един от клиповете в предаването му от вчера вечер.
    Път в Алпите, знак „Задлжително с вериги против боксуване“, началото на април, пролет слънце грее, навсякъде зеленина, а “полицаите“ на Гуидо прават проверка и глобяват по 50 Евро, всеко водач, чиито автомобил е БЕЗ вериги, тъй като закона задължава носенето на същите по планинските пътища в Алпите от 01. Ноември до 15. Април .... ха... ха... ха разбирате ли от шега?
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    robin ot Crusoe
  75. 76 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5255 Неутрално

    До коментар [#14] от "Нинов":Но не карай в големи снегове с тях. Изобщо не е същото дали е зимна или всесезонка.
    —цитат от коментар 32 на bludniq_sin


    Всесезонната гума е като всеки пенкилер - през нито един сезон не работи добре.

    Gunter glieben glauchen globen
  76. 77 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 595 Любопитно

    До коментар [#75] от "робин от Крузо":

    Хммм ... един минус, за предаването "Разбирате ли от шега?". Нали не си задавате въпроса: защо в България сте зле и на последно място, по много показатели, в Евросъюза и не само? Отговора мисля, че е ясен на всички.
    Поздрави от непознат остров.

    robin ot Crusoe
  77. 78 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Пичове, нещо бъркате термините?Зимни гуми са гуми за сняг и лед, с по мек каучук.Не буксуват, и най-важното спирачния път е като през лятото с всесезоненни гуми.А тук се говори за грайфер. Износването е важен елемент разбира се но не прави гумата зимна или лятна.Някой спомня ли си мизерните години на социализма когато карахме регенерирани гуми?Та така, основния дразнител тук е Датата за задължителни “зимни” ( или каквото там имате впредвид) гуми и задалжението независимо къде се кара.България е малко но със много различни зимни условия за каране. Около морето и на юг абсолютно няма нужда от зимни гуми. В големия град при добро почистване на снега също. Ако нямаш нужда да караш всеки ден и може да не вадиш колата при снеговалеж също нямаш нужда от зимни гуми.Това е един от примерите при които не мога да не кажа - Ние от социализма избягахме, ама социализма от нас не може да избяга. Поне от кратуните на тези които “управляват” стс сигурност не е избягал.И ако по някакъв повод карате без зимни или с износени гуми по време на сняг, бавничко!
    —цитат от коментар 70 на Таралеж


    Нищо подобно. Зимните гуми са за определена температура, а не просто за сняг и лед. Как по-точно грайфера помага при лед така или иначе? Всичко е въпрос на сцепление.

  78. 79 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6043 Неутрално

    Глобата е много ниска

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  79. 80 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 992 Неутрално

    СКоро излезе последния брой на автобилд.Четете,не пишете.Там се прави сравнение на много гуми на различни условия.Там се вижда ,че на сняг зимните гуми са по добри от летните.Но на сухо-независимо от температурата,летните са по добри.На мокро също.За лед не искам изобщо да говоря-там няма зимни летни всички се пързалят ако нямаш шипове или вериги.Некахора,които не разбират от гуми или са ниво бай Пешо от гаража пред блока отпреди 40 години да не се упражняват с писане на глупости.Ако има човек с 30-40 автомобила и върти гумите нека той да пише как се държат автомобилите.Бай Пешо със спомените за Ладата да си сипе една ракия и да щипне бабата.Гумите много са се променили,а и всички големи производители вече продават 20-30 процента всесезонни-дето уж нямало такова нещо.Не пишете на спомени.

  80. 81 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#24] от "constatator":

    Нинов е в Германия да знаеш. Аз да си кажа моите впечатления от нашенско. Мишелин Кросклимат плюс. Зимата из панчаревските сокаци, лятото в Гърция - но проблемо. Тръгват, завиват, спират като сезонна гума. Дотук 30 000 км навъртени - грайфера все още е около 5 мм. Автомобила ми не е детска играчка - празен над тон и половина, пълен отива над два тона.

  81. 82 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 992 Неутрално

    И на мен една от колите ми е с Нексен ол сизън на тестове на адак превъзхожда мишлен кросклаймът на спиране на сухо.На мен това ми е важно като изскочи някоя баба на пътя да мога да спра веднага.И моите коли са над тон и половина.

  82. 83 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 992 Неутрално

    И на мен една от колите ми е с Нексен ол сизън на тестове на адак превъзхожда мишлен кросклаймът на спиране на сухо.На мен това ми е важно като изскочи някоя баба на пътя да мога да спра веднага.И моите коли са над тон и половина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK