Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес. Според последните промени в закона, приети в началото на 2017 година, от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм.
Глобата за неизрядните водачи е 50 лева, като се отнемат и 6 контролни точки. Дали грайферът е в нормата може да се провери лесно с монета от 1 лев. При поставянето й в протектора той трябва да покрива ринга около средната част.
© Нокиан Демонстрация на проверката на грайфера с монета
Производители на гуми предупреждават, че 4 мм грайфер е малък и той трябва да е поне 5 мм, за да "работи" гумата добре.
Освен грайфера трябва да се има предвид и възрастта. Ако гумите са били в активна употреба повече от 6 години, сцеплението им на сняг и лед ще е много ограничено, дори и да има прилична шарка.
През зимата е препоръчително гумите да бъдат напомпени с 0.2 бара над посочените от производителя на автомобила стойности, тъй като заради разликите в температурите налягането пада. Добре е то да се проверява в гумите, когато те са студени, тъй като след шофиране, те винаги показват по-високо налягане.
Всички актуални глоби според последните промени в закона можете да видите тук
Таралеж
Рейтинг: 2876 НеутралноПоредната простотия.
И лято и зима трябва да имаш достатъчно добри гуми.
Преди седмица сложих зимните гуми. И не заради дата в календара. Заради прогнозата че температурата ще е редовно под 45 Фаренхайт , около 7 по селзий, и защото почват снеговалежи.
И през пролетта пак ше ги сменя отново според времето и температурата.
Не според датата!
lz2
Рейтинг: 2835 НеутралноТи сигурно си в Щатите щом мериш температурите по Фаренхайт. А там отдавна има щати, където е много по-студено от България! Тъй, че си закъснял, освен ако не си в Тексас или Калифорния.
ПравописА е поле за изява на неграмотните!А на българина му трябва точна дата и дори час, за да свърши нещо. Ние сме точна нация. Не може да се залагат условности от рода на "ако" или "от-до"!
nhh18551388
Рейтинг: 754 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Таралеж":
Подобна статия се появи и по повод смянята на зимните гуми с летни. Подобни простотии.
Явно имат някакви договорки с гумаджийте.
Делкат си нещо. Едва ли е от алтруизъм.
дерибеев
Рейтинг: 3243 НеутралноДо коментар [#3] от "nhh18551388":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васДоговорката с "гумаджийте" е ясно разписана в закон, а статията е два пъти годишно понеже някой чете закона
nhh18551388
Рейтинг: 754 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "дерибеев":
Те, много неща са разписани в закони. И със сигурност някой ги чете, ама за тях не пишат чинно, подсещащи статийки, два пъти годишно.
mitaka_1
Рейтинг: 736 НеутралноА мръсотия могат ли да ти направят куките,ако си със зимни гуми,но без необходимия протектор?
Изпреварващо увеличение на доходите-стимул за икономиката..John Maynard Keynespadrino
Рейтинг: 3406 ЛюбопитноИнтересното е дали Катаджиите ще си носят 2 евро монетата или водачите трябва да им я дават за проверката на всяка гума (като на снимката) 😂
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬дерибеев
Рейтинг: 3243 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "mitaka_1":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васКакво в статията породи подобен въпрос?
Georgi Stoyanov
Рейтинг: 392 НеутралноДо коментар [#1] от "Таралеж":
Бе вие в чужбината сте друга планета! Ние тука зимни гуми не слагаме, издълбаваме грайфер на старите летни и караме....
zero_day
Рейтинг: 797 НеутралноДо коментар [#6] от "mitaka_1":
Не! Ако КАТ-аджията е чел закона като Дявол Евангелие (какъвто е общия случай), сигурно ще се опита да се хване за дълбочината на протектора на чисто зимна гума, но в закона ясно пише "или". Но така или иначе зиме и лете е задължително да се кара с нормални читави гуми, защото има голямо значение!
nhh18551388
Рейтинг: 754 НеутралноДо коментар [#8] от "дерибеев":
Какво не Ви харесва във въпроса?
zhivko6461
Рейтинг: 1933 НеутралноВ текста като средство за измерване се препоръчва монета от 1 лев. На снимката се използва монета от 2 €. Не е описано дали предварително измерващият трябва да почисти повърхнината на гумата с неизрязани нокти.
Разбира дълбочината на грайфера би могла да се измери с дълбокомер на шублер. Но за това е необходимо измерващият да притежава сертификат за работа със съответното средство за измерване, което да е преминало съответната периодична проверка.
Според мен най-надеждно средство за измерване и положителен резултат в случая е банкнота от 20 лева. Бялата ивица по късата страна на банкнотата е широка 4 мм.
Монетите и банкнотите са в обръщение със съответните размери, което е гаранция за точността на измерването без да се изисква периодичен метрологичен контрол.
Асоциациите със стар виц, според който кафето за катаджията струва 20 лева са плод на случайно съвпадение. А случайността е закономерна.
DDR
Рейтинг: 3050 НеутралноДо коментар [#12] от "zhivko6461":
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"До коментар [#7] от "padrino":
Повечето (да не кажа всички) гуми би трябвало да имат така наречения TWI (Tread Wear Indicator) във вида на пластинки или цифри по гумата. Достатъчен е един поглед и е ясно какво и е състоянието. Отделно, по нашенско пътната полиция има и дълбокомери за дезена на гумите. Спират, мерят, ако си под, викат пътна помощ и за твоя сметка те кара до който сервиз им посочиш за смяна на гуми. Не може да продължиш.
Нинов
Рейтинг: 2717 Неутралноаз си карам летоска и зимъска с едни и същи гуми за всякакви сезони. Това беше основната екстра като купих автомобила.
historama
Рейтинг: 3965 Неутрално"Според последните промени в закона, приети в началото на 2017 година, от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм...."
Г-н Пауновски в кой закон?
Кой чл., алинея коя?
Потърсих в ЗДвП - не намерих подобно нещо.
(не чакам никой да ми нарежда с какви гуми да карам, с колко мм. грайфери. В края на м. октомври или първата седмица на ноември сменям летните със зимни гуми, а в началото на март слагам летните. Летни или зимни гуми, хвърлям ги максимум на 3 години.)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
zhivko6461
Рейтинг: 1933 НеутралноЧеста практика от много собственици на автомобили. Колкото и интензивно да се износват зимните гуми при високи температури, измерено в пари винаги ще е по-малко от двукратната смяна през годината. Разбира се, че могат да се поддържат 9 гуми, монтирани на 9 джанти, които всеки сам може да смени бързо и лесно. Но възниква проблем с обема за съхранение и с периода на експлоатация.
Лично решение.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Нинов
Рейтинг: 2717 НеутралноДо коментар [#17] от "zhivko6461":
Моите гуми не са зимни, а "всесезонни", тоест трети вид гуми за ниски скорости.
Thomas Anderson
Рейтинг: 249 Неутрално"Производители на гуми предупреждават, че 4 мм грайфер е малък и той трябва да е поне 5 мм, за да "работи" гумата добре." - ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ сигурно искат ако може всеки сезон да купуваме нови. Аман от бирници, които уж са загрижени за хората ... Дреме им докато ти продадат стоката си. После за жив те нямат!
Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717zhivko6461
Рейтинг: 1933 НеутралноНяма въведено нормативно изискване за индикатор за износване на протектора (TWI), поради което не може да се очаква и изисква да е вграден в гумите. Пътната полиция в България също е оборудвана с дълбокомер за измерване. Но до принудителна услуга с пътна помощ няма да се стигне. Актче, фишче или друг вид санкцийка. В коментара си вложих чувство за хумор.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Нинов
Рейтинг: 2717 НеутралноДо коментар [#17] от "zhivko6461":
Правилното наименование е "целогодишни гуми" M+S+☆ от -30 до +40 C°
constatator
Рейтинг: 1867 НеутралноДо коментар [#19] от "Нинов":
Моите гуми не са зимни, а "всесезонни", тоест трети вид гуми за ниски скорости"" ". - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Доволен ли си от всесезонните гуми. Какво означава ниска скорост?Каква марка са гумите? И аз се интересувам от такива гуми.
hamiltonf
Рейтинг: 4428 Весело"Демонстрация на проверката на грайфера с монета"?!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Все пак, това е чисто нова гума, каква проверка?!
popovski31
Рейтинг: 1286 НеутралноВ случая мръсотията я прави този, който шофира без необхидимия протектор, пък било то и със зимни гуми.
zhivko6461
Рейтинг: 1933 НеутралноСитуацията е аналогична. С уговорката всесезонните гуми да са нормативно регламентирани. Дълбочината на протектора е достатъчен фактор.
Все пак освен съответствието с новмативните документи меродавна е личната оценка на водача. Той би трябвало да може да оценява надеждността на сцеплението на гумите прин движение и да предприема адекватни мерки.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Нинов
Рейтинг: 2717 НеутралноДо коментар [#24] от "constatator":
Ниска скорост означава под там 180 - 200 км/ч.
Аз карам под 8 хил км. годишно, главно градско.
Ето пример за целогодишни гуми.
https://www.reifen.de/reifen/pkw/ganzjahresreifen
bludniq_sin
Рейтинг: 1991 НеутралноДо коментар [#6] от "mitaka_1":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlДа, щото не се казва гумата да е зимна- важно е явно дълбочината на профила.
zhivko6461
Рейтинг: 1933 НеутралноСнимката е за илюстрация на измерването. В текста е описана процедурата: "Дали грайферът е в нормата може да се провери лесно с монета от 1 лев. При поставянето й в протектора той трябва да покрива ринга около средната част.". В коментар #12 съм дал и друг пример за използване на подръчни парични знаци като средство за измерване.
bludniq_sin
Рейтинг: 1991 НеутралноДо коментар [#14] от "Нинов":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlНо не карай в големи снегове с тях. Изобщо не е същото дали е зимна или всесезонка.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3837 НеутралноДо коментар [#3] от "nhh18551388":
Еретик"Явно имат някакви договорки с гумаджийте.
Делкат си нещо. Едва ли е от алтруизъм."
===============
В един новинарски сайт трябва да се пише нещо.
Освен това ти напомнят какво трябва да свършиш. Не е необходимо да го усукваш пред КАТ "Ама таковата...."
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
mandzo
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#12] от "zhivko6461":
Вместо банкнота от 20 лева има по евтини и надеждни начини -
"https://www.amazon.co.uk/Godeson-88702-Smart-Color-Coded/dp/B01F5N55B0/ref=sr_1_2_sspa?_encoding=UTF8&c=ts&dchild=1&keywords=Tyre+Tread+Depth+Gauges&qid=1605426242&s=automotive&sr=1-2-spons&ts_id=5136356031&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUFOOThYVlhSNU01QTUmZW5jcnlwdGVkSWQ9QTAwNjM3MDdVQVhUOTFFNzNYMyZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMjQyOTA5MUxVTzRCRFJKMFk1RCZ3aWRnZXROYW1lPXNwX2F0ZiZhY3Rpb249Y2xpY2tSZWRpcmVjdCZkb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU ="
mandzo
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#14] от "Нинов":
Предполагам не караш в планинската част на Бавария...
Нинов
Рейтинг: 2717 НеутралноАми аз сняг не съм виждал от 10 години.
Не съм скиор да ходя по планините.
Наскоро говорих с холандец по темата "зимни гуми" как там било станало задължително.
- Абе, при вас там въобще вали ли сняг?
- Цъ. Не вали, но ние, холандците всяка година го чакаме с нетърпение... със зимните гуми.
mandzo
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#24] от "constatator":
тези са доста добри:
https://www.reifen.de/vredestein-quatrac-pro-225-40-r18-92y--15310926 "
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Разумен Октопод
Рейтинг: 147 НеутралноВсичките производители на гуми казват, когато температурата падне или се покачи под 7 градуса средно, да се сменят гумите. Имате 4 контактни точки на автомобила с асфалта и те са само няколко сантиметра широки. Не се ебавайте с тях.
zhivko6461
Рейтинг: 1933 НеутралноАз също съм посочил чисто технически вариант - с шублер. Но реших и да продължа шегата с паричните средства за измерване.
Нинов
Рейтинг: 2717 Неутралноот 2018 "всесезонките" не се смятат за зимни гуми, а "целогодишните" на които трябва да има снежинка.
Целогодишната е зимна гума модифицирана да става и летоска
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 Неутрално"Производители на гуми предупреждават, че 4 мм грайфер е малък и той трябва да е поне 5 мм, за да "работи" гумата добре."
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Статията е написана за да ни пробутат това изречение. Новите гуми са с дълбочина на протектора 8-9 мм. В надлъжните канали има едни "гърбици" на няколко места, които показват до къде износена е годна гумата. Това е около 2 мм дълбочина на протектора. Определено е след много, много тестове. Гумаджиите си издействаха в парламента да приемат 4мм минимален протектор. Сега ни пробутват тоя умник да ни клати за 5 мм. Интерецно какво ще измислят след като ни обяснят, че минималният протектор трябва да е най-малко 9 мм. Може би да сваляме по 2 гуми на джанта??? Ясно ми е, че по-добра от новата гума няма, но това не означава, че трябва да купуваме всеки месец нови гуми, да им е добре на търговците на гуми.
В тая държава вече по законите, които се приемат или променят, може да се разбере хора с какви бизнес интереси или в услуга на какви бизнес интереси са в парламента. Това не е парламент, а търговска камара.
karabastun
Рейтинг: 8848 ЛюбопитноДо коментар [#43] от "Нинов":
[email protected]Ми те преди 30 години - всички гуми бяха такива.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
karabastun
Рейтинг: 8848 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Нинов":
[email protected]И снегът па няма нищо общо, ние във Варна почти не виждаме сняг, ама асфалтът
АСФАЛТЪТ НИ КАЛПАВ !!!!
dolna4erti4ka
Рейтинг: 992 НеутралноИма го като текст в закона и е поредната простотия на управляващите.Ако сме в Швеция или Норвегия да,но тука не е нужно.Забравете простотиите за 7 градуса целзии-това отдавна не е вярно.Вече всички гуми имат силика.Вижте тестовете за зимни гуми на автобилд и други списания/не на производители на гуми/Летните гуми са по добри от зимните при всякакви условия,освен при сняг.Така че-нека да има зимни и летни гуми и всеки да преценява кога да ги сменя.Ако ще ходя често на планина -слагам си зимните.Ако ще въртя само в Бургас и Пловдив дето сняг не са видели -зимните са ми излишни.Имам 4 по 4 с ръчно включване.Миналата зима изобщо не стигнах да пусна 4 по 4 -не съм стъпил на сняг.Стана много по лошо-повечето по бедни хорица си купиха зимни гуми от най-евтините ,за да спазят закона,не ги сменят лятото ,те станаха пластмасови и тези зимни гуми уж с грайфери карат по цяла година.И се чудят защо се трепят по дърветата.Поредната простотия на законодателя.За минаване на червено -50 лв,за каране в аварийна лента 1000лв.Откъде накъде.
Reggie
Рейтинг: 580 НеутралноИ ти си прав. Аз миналата седмица взех Vector 4Seasons Gen-3 за едната кола, да видим как ще е. Досега все сменях летни-зимни.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 992 Неутрално139.(Изм. и доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.; изм. и доп., бр. 51 от 2007 г.; изм., бр. 39 от 2011 г.; изм., бр. 101 от 2015 г., в сила от 22.12.2015 г.; доп., бр. 101 от 2016 г., в сила от 22.01.2017 г.; изм. и доп., бр. 105 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) (1) Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат: 1. технически изправни; 2. с размери, маса и натоварване на ос, които не надвишават нормите, установени от министъра на регионалното развитие и благоустройството, и с товари, които не представляват опасност за участниците в движението; 3. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) обозначени със съответните опознавателни знаци. 4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 22.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март. (2) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни средства се оборудват и със: 1. обезопасителен триъгълник; 2. аптечка; 3. пожарогасител; 4. светлоотразителна жилетка.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 992 Неутралнотова е текстът от закона-чл.139
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноДо коментар [#52] от "dolna4erti4ka": " с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март."
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Това е съвсем различно от глупостите на Пауновски!
Или зимни гуми, или(други, не зимни) с минимум 4 мм протектор.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 992 Неутралнотова е текстът на закона.Пауновски има рекламен договорс Нокиан тайърс.Винаги пише статии за тях.Той е журналист не е юрист.
Yavor Raychev
Рейтинг: 290 НеутралноСлагат се зимни гуми, а не снежни гуми. Който си мисли, че зимните гуми са важни само за сняг и че съответно - е безопасно да се кара с летни гуми зимата, ако няма сняг, сигурно няма понятие за какво говори.
Също така който е писал закона и смята, че е еднакво безопасно зимни гуми и гуми с 4 мм протектор зимата е идиот.
karabastun
Рейтинг: 8848 НеутралноДо коментар [#56] от "Yavor Raychev":
[email protected]Абсолютно вярно !
uq
Рейтинг: 2073 НеутралноГумаджиите ли ви плащат за тези заглавия всяка есен? Ми не зимните гуми НЕ СА задължителни! Или с грайфер 4мм както пише по-надолу НО заглавието е ясно - бегай да купуваш зимни гуми
popovski31
Рейтинг: 1286 НеутралноТова на Ганьо няма доказване...
uq
Рейтинг: 2073 НеутралноДо коментар [#9] от "Georgi Stoyanov":
Така ли мислиш? Мойте наблюдения са други - в България хората МАСОВО започнаха да сменят зимни/летни гуми. Разбира се на гоуфо може и с пистарки НО масово се сменят зимни/летни
zhivko6461
Рейтинг: 1933 НеутралноПри това зимни гуми, за които не е посочена минимално допустимата дълбочина на протектора.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 Неутрално[quote#59:"popovski31"][/quote]
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Кое трябва да му се доказва на Ганьо?! Я огледай колите по улиците, да видиш колко ще намериш с летни гуми. Ако изобщо намериш. Хората си ги сменят и без забрани, и без платените статии на Пауновски.
ivanpopov
Рейтинг: 2609 НеутралноДо коментар [#15] от "historama":
ЗДП,чл.139,ал.(1),т.4
Гарван
Рейтинг: 912 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Нинов": Кво вика твоят застраховател, ако при сняг ( макар и минимален) настъпи застрахователно събитие? Плух три пъти през рамо преди да пиша, да знаеш!
ТНТ
Рейтинг: 939 НеутралноТочно така.
До коментар [#61] от "zhivko6461":
"При това зимни гуми, за които не е посочена минимално допустимата дълбочина на протектора."
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
Чл. 10, ал. 1:
"Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
т.9, буква Г:
" Дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм"
Сиреч, дълбочината на грайфера на гуми, предназначени за зимни условия е минимум 1,6 милиметра!
П.П. Тези два текста от Закона и Правилника съм си ги напечатал четливо и с едър шрифт и си ги държа в жабката като допълнително оборудване и ги представям на проверяващите за справка или за урок, както се случи...
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
gost22
Рейтинг: 2197 ВеселоДо коментар [#15] от "historama":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...А ти провери във всички закони, щото може да са го "вмъкнали" я в закона за корабоплаването, я в некой закон за енергетиката или за образованието...
Michael Jordan
Рейтинг: 1649 НеутралноХубаво е, че гумите ще ги подменяват,
но трябва и навиците да подобряват.
troi
Рейтинг: 713 НеутралноСменям гуми зимата и пролетта и поради други причини:
забавление и приключение1. Нарушен баланс заради износване. Винаги има някаква промяна.
2. Гледам ги за дефекти, балони...
3. Сменям вентили ако не всеки път то поне на годината веднъж.
tqh42306221
Рейтинг: 525 НеутралноИма си хас-производителите предлагали грайфера да бил поне 5мм.Услужливо обаче пропускат да кажат същите производители че фирми като Гудиър имат модели като Вектор 1 с дълбочина на грайфера нови 6мм.Не че са лоши,даже отпред съм с такива на камиона,но е нелепо с това мерене на грайфера.Съвсем други неща определят дали една гума става или не става.Аз пък предлагам производителите да спрат да правят гуми от царевица като са толкова загрижени за безопасността на шофьорите...Аман от нагли лицемерчета!!!
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!Таралеж
Рейтинг: 2876 НеутралноПичове, нещо бъркате термините?
Зимни гуми са гуми за сняг и лед, с по мек каучук.
Не буксуват, и най-важното спирачния път е като през лятото с всесезоненни гуми.
А тук се говори за грайфер. Износването е важен елемент разбира се но не прави гумата зимна или лятна.
Някой спомня ли си мизерните години на социализма когато карахме регенерирани гуми?
Та така, основния дразнител тук е Датата за задължителни “зимни” ( или каквото там имате впредвид) гуми и задалжението независимо къде се кара.
България е малко но със много различни зимни условия за каране.
Около морето и на юг абсолютно няма нужда от зимни гуми. В големия град при добро почистване на снега също. Ако нямаш нужда да караш всеки ден и може да не вадиш колата при снеговалеж също нямаш нужда от зимни гуми.
Това е един от примерите при които не мога да не кажа - Ние от социализма избягахме, ама социализма от нас не може да избяга. Поне от кратуните на тези които “управляват” стс сигурност не е избягал.
И ако по някакъв повод карате без зимни или с износени гуми по време на сняг, бавничко!
Dariya Koleva
Рейтинг: 3071 НеутралноТова лято нашият автомобил беше със зимните гуми, бяха на 4 мм и мъжът ми реши да ги амортизира до дупка. Нямахме никакви проблеми.
Сега предстои да си монтира чисто нови зимни гуми.
tqh42306221
Рейтинг: 525 НеутралноПовечето неща са творения на един министър на транспорта,бивш,дето си отрепа собственото дете и даже не го и съдиха.Ти кво искаш от такъв човек!?А от отдавна и законодателна дейност няма-отваря се джама на черната джипка,прозвучава през него един звучен мисловен пърдеж на всевъзможна тема и тва е...Искахте сикаджия за министър-на ви го,халал да ви е...Все си мисля че със същия успех(че дори и по-голям) премиер можеше да бъде и Поли Пантев или Васил Илиев...Героя на Алеко е академик и висша интелигенция пред това сегашното самозабравило се изпражнение...По-лошото е че април ще се махне,но нещо по-свястно от него на хоризонта не само че се не види,ами и са се задали още по-големи вонещици...
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
schwimmwagen
Рейтинг: 1719 НеутралноСтара/некачественна лятна, ако ще и с 10мм грайфер да е, студът ,като я одърви на бакелит, ставаш шейна.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."hahohehi
Рейтинг: 408 НеутралноАз съм с всесезонни.
Преди да кажете, че няма такива ще споделя, че всички големи производители - Michelin, Goodyear и т.н. пуснаха всесезонни гуми.
Дотук добре - не се занимавах да сменям (около 1:30 часа грубо спестени) и 40 лева от смяната. Ще видим как ще се държят на сняг и колко сняг ще има изобщо.
робин от Крузо
Рейтинг: 595 ВеселоХммм ... в пердаването на Гуидо Кантц "Verstehen Sie Spaß?" – Разбирате ли от шега? един от клиповете в предаването му от вчера вечер.
robin ot CrusoeПът в Алпите, знак „Задлжително с вериги против боксуване“, началото на април, пролет слънце грее, навсякъде зеленина, а “полицаите“ на Гуидо прават проверка и глобяват по 50 Евро, всеко водач, чиито автомобил е БЕЗ вериги, тъй като закона задължава носенето на същите по планинските пътища в Алпите от 01. Ноември до 15. Април .... ха... ха... ха разбирате ли от шега?
Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 5255 НеутралноВсесезонната гума е като всеки пенкилер - през нито един сезон не работи добре. Gunter glieben glauchen globen
робин от Крузо
Рейтинг: 595 ЛюбопитноДо коментар [#75] от "робин от Крузо":
robin ot CrusoeХммм ... един минус, за предаването "Разбирате ли от шега?". Нали не си задавате въпроса: защо в България сте зле и на последно място, по много показатели, в Евросъюза и не само? Отговора мисля, че е ясен на всички.
Поздрави от непознат остров.
Yavor Raychev
Рейтинг: 290 НеутралноНищо подобно. Зимните гуми са за определена температура, а не просто за сняг и лед. Как по-точно грайфера помага при лед така или иначе? Всичко е въпрос на сцепление.
neut
Рейтинг: 6043 НеутралноГлобата е много ниска
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restdolna4erti4ka
Рейтинг: 992 НеутралноСКоро излезе последния брой на автобилд.Четете,не пишете.Там се прави сравнение на много гуми на различни условия.Там се вижда ,че на сняг зимните гуми са по добри от летните.Но на сухо-независимо от температурата,летните са по добри.На мокро също.За лед не искам изобщо да говоря-там няма зимни летни всички се пързалят ако нямаш шипове или вериги.Некахора,които не разбират от гуми или са ниво бай Пешо от гаража пред блока отпреди 40 години да не се упражняват с писане на глупости.Ако има човек с 30-40 автомобила и върти гумите нека той да пише как се държат автомобилите.Бай Пешо със спомените за Ладата да си сипе една ракия и да щипне бабата.Гумите много са се променили,а и всички големи производители вече продават 20-30 процента всесезонни-дето уж нямало такова нещо.Не пишете на спомени.
iavorski
Рейтинг: 408 НеутралноДо коментар [#24] от "constatator":
Нинов е в Германия да знаеш. Аз да си кажа моите впечатления от нашенско. Мишелин Кросклимат плюс. Зимата из панчаревските сокаци, лятото в Гърция - но проблемо. Тръгват, завиват, спират като сезонна гума. Дотук 30 000 км навъртени - грайфера все още е около 5 мм. Автомобила ми не е детска играчка - празен над тон и половина, пълен отива над два тона.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 992 НеутралноИ на мен една от колите ми е с Нексен ол сизън на тестове на адак превъзхожда мишлен кросклаймът на спиране на сухо.На мен това ми е важно като изскочи някоя баба на пътя да мога да спра веднага.И моите коли са над тон и половина.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 992 НеутралноИ на мен една от колите ми е с Нексен ол сизън на тестове на адак превъзхожда мишлен кросклаймът на спиране на сухо.На мен това ми е важно като изскочи някоя баба на пътя да мога да спра веднага.И моите коли са над тон и половина.