Ново проучване: електромобилите стават еко след изминаването на почти 80 хил. км

Ново проучване: електромобилите стават еко след изминаването на почти 80 хил. км

© Polestar



Изтъкваното предимство на електромобилите, що се отнася до вредните емисии, е твърде опростено, без да се вземат предвид всички фактори, като отделяните парникови газове при тяхното производство, твърди ново проучване, поръчано от "Хонда", "Макларън", "Астон Мартин" и "Бош", съобщиха "Таймс" и "Дейли телеграф". То показва, че разликата във вредните емисии, отделяни при направата на кола на ток и на такава с двигател с вътрешно горене, се неутрализира след изминаването на близо 80 хил. километра.


Проучването показва, че при производството на един електромобил се отделят много повече парникови газове, като основната разлика идва от емисиите при направата на батериите. Така например при производството на изцяло електрическият модел "Полстар 2" се отделят 24 тона въглероден диоксид, докато при бензиновото "Волво" XC40 те са едва 14 тона. "Полстар" е марката за електромобили на концерна Volvo, а двата модела попадат в един и същ сегмент.

"Полстар 2"

© Polestar

"Полстар 2"


Разликата от количеството вредни емисии при производството би се покрила от по-ниските нива, отделяни при експлоатацията на двата модела, след изминаването на 78 хил. километра. При положение че електромобилът се зарежда с ток от възобновяеми енергийни източници, той ще генерира екологичен ефект след почти 50 хил. км.
Изследователите са получили същия резултат и при сравнение на екологичността на производството на дизелова и електрическа версия на "Фолксваген Голф".


Не е ясно обаче дали са взети предвид вредните емисии, отделени при добива, транспорта, производството и дистрибуцията на бензина и дизела.


През септември "Полстар" публикуваха собствен доклад, в който подробно се описва въздействието на електрическите автомобили върху околната среда. В него се казва, че електрическите автомобили не произвеждат емисии на отработени газове, но нивото на емисиите, отделени по време на производствения процес, не е напълно ясно.

"Волво ХС40"

© Volvo

"Волво ХС40"

Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на shadydancer
    shadydancer
    Рейтинг: 325 Неутрално
  2. 2 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Любопитно

    електромобилите стават еко след изминаването на почти 80 хил. км.
    ****************************************

    Ако горното е вярно и ако традицията средната класа да сменя автомобилите си на всеки 3 до 5 години, екоефектът от електрокарите ще се окаже минимален....

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    Това мисля, че се знае отдавна... Няма как да се произведе няколкостотин килограмова батерия без да има замърсяване. Производството на солари и всякаква техника за зареждане, също. Просто, при електрическите коли замърсяването се измества на друго място. Цената е една друга тема. За по-бедните пазари електрическите коли са немислими към момента. Освен това изграждането на инфраструктурата за тях ще отнеме още доста години.
    Писал съм го и друг път... Много ми се ще да си взема един плъгин хибрид на Тойота, ама цената ме отказва.

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3406 Любопитно

    Хайде и последните опорки на ДВГ почитатели отекоха в канала 😂😂😂
    80 хиляди километра са среден пробег за 3 години в Европа. А както се отбелязва при ползване на електричество получено от възобновяеми източници (както е при мен на 100%) пробега пада на 50 хиляди киломентра (30 хиляди мили), тоест 2 години.....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  5. 5 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1873 Весело

    Да ги продават с километраж превъртян на 80 000.

  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Аха, да "вредните емисии" са пак тези които "рушат климата", а не онези които ни докарват една дузина болести. Тях не ги броим за вредни явно.

  7. 7 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Всичко това при положение, че"автомобилът се зарежда на ток от 100проц от възобновяеми източници", което разбира се е мечта.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  8. 8 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    Замислете се и за отделянето на газове и частици в жизнената среда на милиони хора, тоест градоввете и ефекта на това върхи здравето.

    Това също не е за подценяване.

  9. 9 Профил на Боже
    Боже
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Основният въпрос е в това колко замърсяват там където се ползват, т.е. градовете най-вече. И в това е най-голямото предимство на електричките.
    А с развитието на технологиите ще се решават и другите проблеми - с батериите, пробега, рециклиране.

    Боже, Боже ...
  10. 10 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1446 Весело

    До съвсем скоро се смяташе, че това става след изминаването на 200 хил. км. Та, пак е нещо (ако е истина).
    Има една смешка на антиелектричарите: "Тесла харчи 5 кила въглища на сто км."
    Може и да е преувеличено, но има доза истина :)
    Монетата винаги има две страни и не трябва да изпадаме в крайности. Поне, докато водородната клетка не стане изгодна за масова употреба и безопасна.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  11. 11 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    До коментар [#10] от "CINZANO - оправете си сайта!":

    И сега сметката е такава, освен ако нямаш гигантска ветърна перка, дето да ти дава по 5 кв.ч в продължение на 10ч или 20 декара фотоволтаик панели ахахахах.....а и частен ВЕЦ ще свърши работа:))).Статията е типичен фейк нюз.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#10] от "CINZANO - оправете си сайта!":Има една смешка на антиелектричарите: "Тесла харчи 5 кила въглища на сто км."

    5 кила но качествени въглища! А ако това което се копае в мини Марица изток и гори в ТЕЦ 2 може би 500кг няма да стигнат.

  13. 13 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    Само че ДВГтата се сменят на пет години поради факта че вече се нуждаят от ремонти който оскъпяват подръжката.
    А при другите не е така и дори да се сменя на толкова години батерията вложените матеряли са почти сто процента рециклируеми за разлика от емисйите на ДВГ.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  14. 14 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#10] от "CINZANO - оправете си сайта!":
    Основната технология за добиване на водород е от метан. Доколкото знам заради това няма еко ефект от водородното гориво.

  15. 15 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Е, добрутро.

    Разбира се, че електричките имат и доста недостатъци, но и големи предимства. Това разумните хора го видяха и го приказват от доста време.

    Обаче многото предимства определено си заслужават. Въпросът е трезво да се обмислят различните проблеми при ползването на такива коли и те да се решават по разумен начин, а не да си мислят потребителите, че като са си купили електричка и с това се свършва - хванали са вече господ за шлифера.

  16. 16 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Това е логично и не е ново. Винаги се е знаело, че при производството на сегашното поколение електромобили се отделят повече вредни емисии, отколкото при производството на стандартните. Въпреки това, електромобилите имат и други предимства. Вредните газове не се отделят в гъсто населения град, което носи директни ползи за населението. 80 хиляди километра е по-малко от средното, което изминава един класически автомобил в периода на екплоатация, т.е. макар и ограничена, полза ще има. Дори намалените нива на шума също са предимство. Но сегашното поколение електромобили имат недостатъци, които ги правят нишов продукт, без голям принос за общата картина в световен мащаб. Първо са много по-скъпи от традиционните, дори като вземем предвид разхода на гориво и масла. Това ги прави недостъпни за огромен процент от населението на Земята, при това точно в държавите, които замърсяват много. Второ имат ограничена практичност, поради все още слабо развитата мрежа от точки за зареждане и сравнително ограничения им пробег между зарежданията.

  17. 17 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Точно тогава и батерията заминава. То беше ясно, че тия ел колички са за баламурници.

  18. 18 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#4] от "padrino":

    "А както се отбелязва при ползване на електричество получено от възобновяеми източници (както е при мен на 100%) пробега пада на 50 хиляди киломентра"

    Ми карайте си ги бе, що се опитвате и на нас да ги пробутвате?

  19. 19 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3071 Неутрално

    До коментар [#14] от "etar":
    "Основната технология за добиване на водород е от метан."

    Основен може но реален метод е чрез електролиза.

    подпис
  20. 20 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 443 Весело

    Както беше написано по-горе в коментарите, единствения ефект от електрокарите е изместване на замърсяването от едно място на друго (извън градовете). Което само по себе си не е лошо. Останалите алабализми за спасяването на планетата са чисто и просто ГРЕТЕНИЗМИ! :)
    И относно 80 000 км - дали точно тогава няма да е момента и за смяна на батерията? Едва ли, според мен ще е дори по-рано.

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  21. 21 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1249 Весело

    Само дето тука сравнявате емисии на въглероден диоксид, а удобно пропускате отделянето от ауспусите почти направо в белите дробове на всички живеещи в градовете на сажди, азотни и серни оксиди и т.н.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#13] от "dedoliben":

    Зависи как е направено ДВГ-то и самата кола като цяло. Всеки един производител на автомобили може да ти направи двигател, по който да не пипнеш нищо не 5, ами 10, че и 15 години. Просто не искат да ги правят. Отделно правят колите все по-големи и по-тежки, което означава по-висок разход.
    Баси... Първата ми кола беше Опел Корса на старо с двигател 1,4 и 60к.с. Не знам на колко километра беше като я купих. Аз и навъртих към 200 хиляди километра. По двигателя на съм пипнал нищо. По окачването някакви дреболии. Не гореше капка масло и имаше смесен разход около 6 литра на километра, без никаква мисъл за икономия. След мене я караха още 4-5 години и то съвсем безжалостно, докато се разпадна. Тоест една евтина Корса имаше ресурс да я караш 20 години и да не мислиш за сервизи и разходи. Сега как е?
    И защо много хора си мислят, че правят електрическите коли с мисъл за тия, които ще си ги купят? Няма такова нещо. Всичко е сметнато предварително. Автомобилът е консуматив и трябва да плащаш определени пари на километър. Дали ще е бензин, дизел, електрически и прочие, няма почти никакво значение.

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 582 Любопитно

    Това въобще не е ново. Преди около 2 години, ако не и повече, имаше едно изследване на немския институт Макс Планк в Щутгарт, които стигнаха до същия извод. Дори техният резултат от около 80 хил. км беше сметнат включвайки и горивото нужно за изминаване на тези 80 хил км, което в горната статия не става ясно! Демек бензинът нужен за тия километри!!! Смятай!
    Резултатът от 80 хил. км беше при условие, че 50% от тока за електричката идва от възобновяеми източници, а другите 50% от фосилни. Както е в Германия в момента.

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  24. 24 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1249 Весело

    До коментар [#20] от "Александр Г. Дугин (№55)":

    Според теб може и на 5 хил. км. да е.
    Ако искаш да разбереш с колко пъти се разминаха очакванията ти за живота на батериите с реалния им живот, ползвай гугъл. Или недей - все тая. Тъкмо ще продължиш да забавляваш народа с компетентни мнения.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  25. 25 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Всичко това при положение, че"автомобилът се зарежда на ток от 100проц от възобновяеми източници", което разбира се е мечта.
    —цитат от коментар 7 на schwimmwagen


    Колко да е мечта?

    В Бундесрепуликата тази година от 448 TWh произведени 120 TWh са от вятър, 50 TWh от слъчнцето и 17 TWh от хидро централи. Там до 2030 делът на въглищата ще падне под 7-8% от произведенета електро енергия.

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4735 Неутрално

    Съпругата ми кара една Тойота вече 13 (тринадесет) години (закупена нова)! Аз се занимавам с подръжката и, че зная какви проблеми е имала! Най-големият проблем бе смяна на гърне! За 13 години (малко километри - 180 000) дори и накладки не са сменяни!

    До коментар [#22] от "Petleshev":

  27. 27 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3837 Неутрално

    До коментар [#13] от "dedoliben":

    "Само че ДВГтата се сменят на пет години поради факта че вече се нуждаят от ремонти който оскъпяват подръжката."
    ===============
    Не пресолявай.............
    Нали не казваш, че някои българи карат коли, на които 4-5 пъти е сменян двигателят?

    Еретик
  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    Точно. Някои от по-старичките японски бензинови коли са произведени с огромен ресурс. Вярно, че са малко дървени и няма глезотии по тях, обаче вървят дълги години с минимални разходи по поддържането. Особено някои Мазди и Тойоти. Бах... тия стари японски кошници, направо съм недоумявал как ги правят. Всичко по тях е изпилено, дрънчат като консервени кутии, пестено е от всичко и въпреки това вървят та се късат.

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    А с развитието на технологиите ще се решават и другите проблеми - с батериите, пробега, рециклиране.
    —цитат от коментар 9 на Боже

    Тези неща ги четем в автомобилините списания вече 10-15 години. Само че технологиите при батериите се оказва, че не са като при чиповете, където по закона на Мур изчислителната мощ се удвоява, а цената пада двойно, на всеки 2 години.
    То си е физика - за да имаш електрони, трябва да имаш и протони и неутрони. Електроните не тежат, но протоните и неутроните тежат. За да складираш електрони за 3-400 км пробег, в какъвто и химически елемент да са, трябва да носиш 500 кг тегло в багажника. А ДВГ го носи 50кг гориво.
    Най-чисто и ефективно би било да се правят изкуствени горива от възобновяема енергия, на принципа на фотосинтезата. Има такива технологии, например един вид алги произвежда мазнини, от които лесно става биодизел. Възможно е също от СО2 във въздуха да се добива метан, който после да се изгаря в ДВГ. Това е въглеродно-неутрален цикъл, и няма нужда да се инвестират трилиони в инфраструктура за зареждане, батерии, технологии, проблеми с пробег, рециклиране, разряд в студено време, и т.н.

  30. 30 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#29] от "Камен":

    Графеновите батерии му е майката ,обаче тва няма да стане скоро.

  31. 31 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Според това изследване стават след 80000 км, след 2 години ще е след 40000 км, след още 2 - след 10000. ДВГ-то повече няма накъде да мръдне. Там потенциалът отдавна е изчерпан.

  32. 32 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2574 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    И аз карам две тойоти Авенсис , супер икономични ,не се чупят ,навъртял съм в семейството над 600000 с тях , без съществени проблеми или ремонти по тях ,горят под 6 , а на дълъг път и 5 на сто дизел , искам електричка ,но при тази цена никога ,не си струва ,дори както съм екологично настроен ,имам фотоволтаичен парк и мога да си заредя и всички гаражи със собствени панели за производство на ток , но цената на колите е огромна ,ще чакаме поне още 2 години да паднат на поносими нива .

  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#31] от "Индиана":

    Проблемът е, че потенциала на батериите изглежда голям, но реално няма технологичен пробив, който да произведе лека, компактна, с голям капацитет и сравнително евтина батерия. Мнго се пише и много се приказва в последните 10-15 години, но технологично батериите не са мръднали много. И не се знае, кога точно ще се случи. Може много да ни се иска, но може да минат още 10, 15 или 20 години.

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Сметката е удар за традиционалистите отричащи всички нови технологии, скоро ще гледаме двигател с вътр. Горене само в музея, където никой няма да разбира как така може да е имало толкова заблудени хора, вярващи че парния локомотив е върха на човешките възможности.

  35. 35 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Сметките са пълна глупост 24 тона въглероден диоксид за един автомобил :D.
    Очевидно разни арабески плащат добре за тия глупости. Отделно едно е въглероден диоксид около фабриката друго са изгорелите газове от ДВГ автомобилите, които дишат хората в градовете.

    -voxy
  36. 36 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Дрън-дрън......... Щото автомобилите с ДВГ се произвеждат без въглероден отпечатък, нали? Или по-коректно е да се сравнят двата отпечатъка при производство на автомобили с еднаква мощност ...


  37. 37 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 46 Неутрално

    А някой помислил ли е при колко процената от всички коли ако станат електрички ще се сложи акциз на тока за зареждане !?

    Правителствата не могат да се лишат от тези милиарди.
    Иначе дефицит.

    caterpillar
  38. 38 Профил на dml20684660
    dml20684660
    Рейтинг: 5 Неутрално

    "Не е ясно обаче дали са взети предвид вредните емисии, отделени при добива, транспорта, производството и дистрибуцията на бензина и дизела."

    Няма новина.

  39. 39 Профил на peterkk
    peterkk
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Тук е заровено кучето

    - Не е ясно обаче дали са взети предвид вредните емисии, отделени при добива, транспорта, производството и дистрибуцията на бензина и дизела.

    - проучване, поръчано от "Хонда", "Макларън", "Астон Мартин" и "Бош",

    И съответните производители на петрол

  40. 40 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#35] от "voxy":

    > ново проучване, поръчано от "Хонда", "Макларън", "Астон Мартин" и "Бош"

    Поръчано от Астон Мартин, които не правят друго освен 6-литров V12 с 600 коня :-)

  41. 41 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    Такъв подход е правилен и се отнася и до много други, на пръв поглед екологични решения - например какви са емисиите и ресурсните разходи да произведеш една икономична крушка, пълна с електроника.
    Но в случая, малко лукавят прозводителите на обичайните коли. Освен емисиите и замърсяването при производството на автомобилите, какви са емисиите при производството на дизела и бензина, какво става с колите, които от първия миг на използване на ДВГ-то, започват да "прозвеждат" всякакви гадости, при това с жалкото КПД около 25% за безина и около 30 % за дизела.
    Така че всичко е нормално, всеки дърпа чергата към себе си, но това не означава, че ние не трябва да сме малко по-скептични към всякакви подобни съобщения.

  42. 42 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Весело

    80 хиляди километра са среден пробег за 3 години в Европа.
    —цитат от коментар 4 на padrino

    Дядка, не си пиеш лекарствата. 80 000 /3/365 е средно по около 73 км на ден за ВСЯКА кола в ЕС.
    Бягай да скочиш от високо / в леглото/. Може и да сънуваш някой по-достоверен сън ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  43. 43 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Любопитно

    скоро ще гледаме двигател с вътр. Горене само в музея,
    —цитат от коментар 34 на balla


    Колко скоро?

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  44. 44 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#4] от "padrino": Хайде и ти да не си измисляш данни. Средният годишен пробег на ЛМПС във ФРГ спрямо Европейската комисия е 11733km, а средната старост на тези автомобили е ~8 години което прави 93.864km. В Австрия средно 8820 км годишно. В Европа французите карат най-много с 12800км годишно.

  45. 45 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#43] от "Манчо":

    То и комунизма трябваше да е построен някъде през 1985-та година...! Това го четох в някакъв учебник по научен комунизъм издаван през 50-те години. Но не се получи според очакванията на тия учЕни...!
    По същия начин има теоретични разработки за ракетни двигатели и изобщо техника свързана с авиацията, но няма материали които да отговарят на издържливост и разни други показатели, за да бъдат направени такива двигатели. Колкото и да не ни харсева, накои неща и производства си имат технологични предели, а новите открития нямат точен график.

    Бивш tww09306483.
  46. 46 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1019 Гневно

    А отчитаме ли какви парникови газове са се отделили за добива, транспорта и преработката на петрол до дизел (или бензин), че да го добавим към общата сметка по начина, по който авторите добавят производството на батерите!?

    Естествено, че не! Те смятат, че бензина има подобен произход като на бистрата водица от пролетното поточе, на което някой се сетил да сложи кранче, поради което няма нужда да се разглежда като фактор...

  47. 47 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 440 Любопитно

    Другият, може би, по-голям въпрос е: от къде ще се вземе електричеството, когато всички живо мине на коли на ток?? (само не ми казвайте от ВЕИ, защото и средно информираните хора вече знаят, че за ВЕ трябва да имаш ЗМ, демек заместваща мощност)

  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4428 Весело

    До коментар [#5] от "Dimiter Monev":

    Хахаха...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  49. 49 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Все пак не може да се отрече огромната полза от електрическите коли за намаляване на градския смог, ползата за здравето и икономическия ефект от това. Каквото и да се напише, електрическите автомобили са бъдещето. Друго огромно предимство е възможността да служат като буфер за електрическа енергия в електропреносната система.

  50. 50 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Другият, може би, по-голям въпрос е: от къде ще се вземе електричеството, когато всички живо мине на коли на ток??
    —цитат от коментар 47 на Nikolay


    "когато всичко мине наток" ще се случва постепенно в следващите 20 години. И ще се намери от къде. В момента се изгражда и първата опитна, но комерсиална електроцентрала с ядрен синтез. В рамките на 20 г тази технология ще е овладяна.

  51. 51 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    А отчитаме ли какви парникови газове са се отделили за добива, транспорта и преработката на петрол до дизел (или бензин), че да го добавим към общата сметка по начина, по който авторите добавят производството на батерите!?Естествено, че не! ...
    —цитат от коментар 46 на Kosta Delev


    Петролното лоби няма да се даде лесно, много милиарди има там. Да не говорим, че някои играчи, като руснаците например, са технологично изостанали и не са конкурентни при новите технологии. Съпротивата там ще е огромна.

  52. 52 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    проучване, поръчано от "Хонда", "Макларън", "Астон Мартин" и "Бош"

    проучвало Волво и Голф. Доообре.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  53. 53 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Дядка, не си пиеш лекарствата. 80 000 /3/365 е средно по около 73 км на ден за ВСЯКА кола в ЕС.
    Бягай да скочиш от високо / в леглото/. Може и да сънуваш някой по-достоверен сън ;)
    —цитат от коментар 42 на Манчо


    За теб може да е много, но за среден бял европеец не е. За много хора там 100-200 км дневно до работното място са норма. Българина не пътува, но и сме шепа хора, не сме критерии. То затова е масова практика превъртането на километража при внос втора употреба. За 5-6 г навъртат по 300 хил, тук ги връщат на 100-150, че как се продава кола на 300-400 хил?! :-)

  54. 54 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#53] от "Гражданин":
    Средният бял европеец ползва обществен транспорт за да стигне до работно си място. Много малко са тези, които трошат личният си автомобил за тези цели. Най-малкото не му е рентабилно и е времегубещо , а средният бял човек е прагматик.

  55. 55 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 795 Разстроено

    Човешкото развитие и прогрес винаги са били вредни за природата.
    Но и хората са най-ненаситните живи същества.
    Тенденцията ще се пречупи след 80 000 години (не километри), предполагам...

  56. 56 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Горещо препоръчвам документалния филма на канала arte за скритата страна на възобновяемите енергии:
    https://www.arte.tv/fr/videos/084757-000-A/la-face-cachee-des-energies-vertes/

    Нещата са много по-сложни и това проучване не показва дори и малка част от истинската ситуация.

  57. 57 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3147 Неутрално

    Цитат:
    Изтъкваното предимство на електромобилите, що се отнася до вредните емисии, е твърде опростено, без да се вземат предвид всички фактори, като отделяните парникови газове при тяхното производство,
    ------------

    Говорили сме го, говорили сме го ХИЛЯДИ пъти...
    Пък за уж безвредната слънчева ел-енергия с тия панели... Там пък е някакъв ужас - като се започне от производството им, та се стигне до площта, която заемат и която е неизползваема за друго, и пр. и пр.
    Да не говорим, че според мен, спомагат за общото затопляне.

    ----
    Въобще, колеги, както съм ви додеял да намилам - едно време ни подлудиха да заменим хартиените опаковки и особено торбички с пластмасови/найлонови, сега ни подлудяват как трябва начаса да се отървем от найлоновите/пластмасови опаковки и торбички.

    Гледайте им акъля и им кройте маските!

  58. 58 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар [#55] от "magnas":

    колко трябва да си зле, за да мразиш собственият си вид :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  59. 59 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Така като гледам тука срещу електричките се изказват само руските тролове и един фен на Голф 3-ка от Приморско. Истината е че това проучване реално доказва директната полза от новите технологии.
    И показва колко тотално заблудени са дълбоките провинционалисти.
    80к километра са нищо за един нормален човек, а какво да кажем за хората които карат много. Аз лично правя около 40к на година - предимно от пътуване извън града - всеки уикенд на планина или до Гърция. Жената кара предимно в града и прави около 25к. Но едно такси в София прави доста над 100к т.е. ще стане екологично преди да е изтекла една година!
    А фейка че батериите се скапвали за 50к километра или за 2-3- години, може да си го заврете отзад! Нисанчетата които в момента масово се внасят от САЩ са на по 100-150 хиляди МИЛИ и батериите им са на 85-90% от оригиналния капацитет.

  60. 60 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Ами супер, значи тъкмо като дойдат в Бг вече ще са отдавна много еко станали :)

  61. 61 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До коментар [#53] от "Гражданин":Средният бял европеец ползва обществен транспорт за да стигне до работно си място. Много малко са тези, които трошат личният си автомобил за тези цели. Най-малкото не му е рентабилно и е времегубещо , а средният бял човек е прагматик.
    —цитат от коментар 54 на Гарван


    Нали? Те колите нов внос от друга планета ги карат и са се лъскави, но сдухани, щото нали баба и дядо са ги карали. Дето иначе се возели с гр.транспорт, а колите в гараж ги държали :)))

    Ресурса на една нова е кола е 5г и до 250-300 хил км. След това нов внос тук с частични ремонти кара още макс 50 до 200 хил, според състоянието и шофьора. И за скрап. В БГ втория внос е ок, защото не караме много.

  62. 62 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До коментар [#53] от "Гражданин":Средният бял европеец ползва обществен транспорт за да стигне до работно си място. Много малко са тези, които трошат личният си автомобил за тези цели. Най-малкото не му е рентабилно и е времегубещо , а средният бял човек е прагматик.
    —цитат от коментар 54 на Гарван


    Обществения транспорт е главно за бедните хора. И тук и там. Особено за междуградско. :-)

  63. 63 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4644 Любопитно

    До коментар [#4] от "padrino":

    Май не дискутираме редките метали в батериите, но те са проблем и за телефоните ни. Знаеш как се добиват тези метали в Африка...

  64. 64 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4644 Весело

    До коментар [#26] от "vassilun":

    В понеделник трябваше да пътувам на разстояние около 1400 км, обикновено отнема 12 часа. Имаше две големи и едно средно задръстване, отнеха някъде около 2 часа, та стана 14. Дали щеше да е по-бързо ако трябваше да зареждам електоавтомобил?
    ПП
    Колата е на концерна "Тойота" но от по-големите, ползвам я само за дълъг път защото е удобна и достатъчно мощна и вече мога да я водя на бар да си пийнем, в законна възраст е за САЩ, а и е на 183 хиляди мили. :-)

  65. 65 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар [#64] от "daskal1":

    ако ще се готвиш за заомби апокалипсис, най-добре пикап който може да се конвертира да работи с газификатор на дъврвесина.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  66. 66 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4644 Весело

    До коментар [#65] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Как не съм се сетил, благодаря :-)

  67. 67 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#64] от "daskal1":

    "...В понеделник трябваше да пътувам на разстояние около 1400 км, обикновено отнема 12 часа. Имаше две големи и едно средно задръстване, отнеха някъде около 2 часа, та стана 14. Дали щеше да е по-бързо ако трябваше да зареждам електоавтомобил?..."

    Ами определено зависи от това за 14 часа дали пикаеш, или се стискаш... Също дали пиеш кафе и обядваш, или го караш на баничка или хот-дог на седалката...

    Вече има технологии, които гарантират зареждане от 20 на 80% за под 10 минути и те ще навлязат масово до година-две. Ти за колко време се изпикаваш и си плащаш сметката?

    И още нещо - 1400 км на дизел/бензин по магистрала е 100-150 лв. На електричество: 20-30 лв. За тези пари аз бих прежалил да дойда с 30 минути по-късно.

  68. 68 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Любопитно

    За много хора там 100-200 км дневно до работното място са норма.
    —цитат от коментар 53 на Гражданин


    Колко "много" хора пътуват 100-200 км дневно "там"?
    Колко?

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  69. 69 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4644 Неутрално

    До коментар [#68] от "Манчо":

    Зависи от това къде и каква е работата. Лично аз имах един период от около 3-4 години когато карах по 60-80 хиляди километра годишно във връзка с е дна щатска програма. Съседът ми пътува 140 км е едната посока всеки работен ден, или речи го 300 км дневно х 5 дни в седмицата. Лично аз сега съм на около 15-20 км дневно.

  70. 70 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Хайде и последните опорки на ДВГ почитатели отекоха в канала 😂😂😂80 хиляди километра са среден пробег за 3 години в Европа. А както се отбелязва при ползване на електричество получено от възобновяеми източници (както е при мен на 100%) пробега пада на 50 хиляди киломентра (30 хиляди мили), тоест 2 години.....
    —цитат от коментар 4 на padrino


    Мани ги бе ..
    "Мазда" преди време беше сметнала, че като се сложи и деградацията на батерията и то комай е туй за туй ..

    Те го те, "Мазда"позва данни за енергиен микс електричество средно в Европа:

    https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/12/mazda-ev-versus-diesel-790.jpg

    Иначе е хубаво, всичко да е ВЕИ .. ама не е, даже и в Германия ..
    Ето - за 2018 .. 33% ВЕИ

    https://www.bmwi.de/Redaktion/DE/Infografiken/Energie/bruttostromerzeugung-in-deutschland.jpg?__blob=normal&v=59&size=834w

    16.3% вятър, 6.1% фотоволтаици, сайтът е на Бундесминистерството на икономика и енергетика.

  71. 71 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Така като гледам тука срещу електричките се изказват само руските тролове ...
    —цитат от коментар 59 на PoToP


    Руските тролове искат, да е като Матушката им..
    Там Путин коли и беси, забранява и ограничава:

    ------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    .............
    Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.
    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта."

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html

    ---------------

    Руските тролове, искат и в нашата България, да е като в Матушката им.. те са курдисани, да викат "Електро! Електро!"..

  72. 72 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Така като гледам тука срещу електричките се изказват само руските тролове и
    —цитат от коментар 59 на PoToP


    Разлика, между руските тролове и разумните европейци - от Небето до Земята..

    Троловете само крещят истерично и късат рубашки .. днеска Путин е за електромобилите и се тъкми да забранява дизел и бензин - руските тролове го подкрепят.. ама да ги пита човек защо - ще мълчат и ще се блещят..

    Утре на Путин ще му щукне друго - руските тролове пак ще беснеят !

    А европейците - спокойно дискутират и анализират..
    Ето го европейските производител на електромобили "Полестар":

    https://thenextweb.com/shift/2020/11/19/electric-cars-arent-clean-and-its-time-the-industry-is-honest-about-it/

  73. 73 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Любопитно

    До коментар [#68] от "Манчо":Зависи от това къде и каква е работата. Лично аз имах един период от около 3-4 години когато карах по 60-80 хиляди километра годишно във връзка с е дна щатска програма. Съседът ми пътува 140 км е едната посока всеки работен ден, или речи го 300 км дневно х 5 дни в седмицата. Лично аз сега съм на около 15-20 км дневно.
    —цитат от коментар 69 на daskal1


    Даскале, май и ти обърка САЩ с Европа? От мен да знаеш, имат известни разлики ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  74. 74 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Замислете се и за отделянето на газове и частици в жизнената среда на милиони хора, тоест градоввете и ефекта на това върхи здравето. Това също не е за подценяване.
    —цитат от коментар 8 на Big Muzzy


    Абсолютно вярно!

    Ето по темата - наночастици и азотни окиси от електромобилите ..
    Азотни окиси, ще кажете - откъде?

    Ами като се йонизират атомите - от електричеството.. и винаги се получават и озон и азотни окиси.

    А за частиците - хубава статия от "Форбс":

    https://forbesbulgaria.com/2020/05/25/електромобилите-и-въздухът-по-сложно/

    Да, ама на руските тролове - не моье да им се докаже!
    Видяха, какво прави техният любим Путин:

    ------------------------
    "Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    .............
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    Правительству предложено.. ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.
    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта."

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    ----------------
    И са се превъзбудили, накококържено:

    "Електро! Путин! Електро!" .. подскачат и фъргат ушанки, троловете..

    Добре, че барем са далече - щеше да е потоп от слюнката им..:

  75. 75 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Замислете се и за отделянето на газове и частици в жизнената среда на милиони хора, тоест градоввете и ефекта на това върхи здравето. Това също не е за подценяване.
    —цитат от коментар 8 на Big Muzzy


    Абсолютно вярно!

    Ето по темата - наночастици и азотни окиси от електромобилите ..
    Азотни окиси, ще кажете - откъде?

    Ами като се йонизират атомите - от електричеството.. и винаги се получават и озон и азотни окиси.

    А за частиците - хубава статия от "Форбс":

    https://forbesbulgaria.com/2020/05/25/електромобилите-и-въздухът-по-сложно/

    Да, ама на руските тролове - не моье да им се докаже!
    Видяха, какво прави техният любим Путин:

    ------------------------
    "Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    .............
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    Правительству предложено.. ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.
    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта."

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    ----------------
    И са се превъзбудили, накококържено:

    "Електро! Путин! Електро!" .. подскачат и фъргат ушанки, троловете..

    Добре, че барем са далече - щеше да е потоп от слюнката им..:

  76. 76 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    "Не е ясно обаче дали са взети предвид вредните емисии, отделени при добива, транспорта, производството и дистрибуцията на бензина и дизела.


    През септември "Полстар" публикуваха собствен доклад, в който подробно се описва въздействието на електрическите автомобили върху околната среда. В него се казва, че електрическите автомобили не произвеждат емисии на отработени газове, но нивото на емисиите, отделени по време на производствения процес, не е напълно ясно."
    ------------------
    Докладите и на "Мазда" и на "Полестар" , и на "Хонда" - някому не са им ясни .. на други - са ни ясни ..

    Кой за каквото учил..

    А руските тролове, светнаха, като елхи:

    "Електро! Електро!" .. беснеят, над бащино ни огнище ..

  77. 77 Профил на доктор Арнó Ебé
    доктор Арнó Ебé
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Това "проучване", което цитират английските вестници, се оказва пълен фалшификат. Защо и как подробно е описано ей тука - https://www.linkedin.com/pulse/astongate-fake-emission-figures-embattled-carmaker-sock-liebreich/?trackingId=2Ag2vuTFw6ZPCURfapHdig ==

  78. 78 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    Това мисля, че се знае отдавна... Няма как да се произведе няколкостотин килограмова батерия без да има замърсяване.
    —цитат от коментар 3 на Petleshev


    Още толкова замърсяване се генерира и при рециклирането на вече използваната батерия.
    А и ако токът идва от ТЕЦ (както е в повечето случаи)... става една...

    Радвам се, че светът малко по малко ще узрее за "екологичните" електромобили и ще се спре с тая глупост.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  79. 79 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    "... нивото на емисиите, отделени по време на производствения процес, не е напълно ясно. "
    "Не е ясно обаче дали са взети предвид вредните емисии, отделени при добива, транспорта, производството и дистрибуцията на бензина и дизела."

    Не е ясно и нивото на емисиите при зареждането, защото то става с някакво КПД т.е. с някакви загуби на ток, не дай си боже зареждането да е от въглищна централа, не е ясно нивото на емисиите при производството на електрогенераторите, пък били те ветрени или слънчеви, след като ще отчитаме чак добива, транспорта, производството и дистрибуцията на бензина и дизела. И въобще ако си зареждам електромобила от вятъра, а си готвя и се грея на въглища - еко ли съм, или не?
    Не е ясно производителите не искат ли с агресивна реклама и пропаганда да наложат "мода" на електромобили, че да изстискат $$$ от потребителите, които са задоволени с бензинови возила и продажбите падат.
    Въобще ако ще копаем всички фактори - ще копаем всички фактори.

  80. 80 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4405 Весело

    До коментар [#64] от "daskal1":

    70+ години и хиляди км шофиране, рИспект!

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  81. 81 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    .. руснаците например, са технологично изостанали и не са конкурентни при новите технологии. Съпротивата там ще е огромна...
    —цитат от коментар 51 на Гражданин


    Съпротивата, на руската опозиция, срещу електрокарните планове на Путин е наистина огромна..

    ----------------
    "Зачем зарядные станции ..
    Купить электромобиль в России легко. У .. дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). .. .. То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее. Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. Ведь на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов. Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь.

    Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа. Плюс карайне неэкологичное производство АКБ для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии, чем обычные машины."
    -----------------
    Руската опозиция разобличаваше неуморно , налудните електро действия на Кремълската Камарила!

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и за компоненти за електроколи сглобени в Русия - 0% и за "Рено" 0 и толкоз ..!
    -----------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    --------------------

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..
    Патилият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари .
    "За Бога братя, не купувайте" - предупреждаваше опозицията!

    А Кремъл започна, безсилен, да ползва коварна отрова!

  82. 82 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 961 Неутрално

    Електромобилите стават "еко" от момента, в който се появят в града - като мине такъв край мен, не отделя смрад. Дори и шум не отделя много. Ерго, за мен е еко от тоя точно момент.
    Всичко друго са приказки на ангро, с възможни спекулации в една или друга посока.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  83. 83 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 961 Неутрално

    ...що се опитвате и на нас да ги пробутвате?
    —цитат от коментар 18 на moreee

    - Не вярвам някой да ти пробутва нещо.
    Просто скоро (надявам се) ще ти бъде забранено да тровиш въздуха ми с пърделници, пък ти ако искаш се вози с делтапланер.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  84. 84 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    1400 км на дизел/бензин по магистрала е 100-150 лв. На електричество: 20-30 лв. За тези пари аз бих прежалил да дойда с 30 минути по-късно.
    —цитат от коментар 67 на Kosta Delev

    За да спестиш тези 100 лева, трябва първо да дадеш 80,000 - толкова струва е-голфа, е-ситроена, и другите подобни. Теслата пак толкоз, но в евро.
    Освен това на ток никак не е 20-30 лева. Ако спреш на магистралата и зареждаш на бърза станция, ще дадеш по 60 цента/квч ако си в Холандия, в България мисля имаше едни елдрайв по 50 ст. но там няма да напълниш догоре за 30 мин.
    Ето ти цените за зареждане в най-голямата холандска верига:
    https://fastnedcharging.com/en/choose-your-priceplan
    При 15квч/100 разход прави 9 евро на 100 км. Колкото дизела е.

    А относно спестените СО2 емисии - най-екологично е да си караме старите коли. Моята й дават 140г/км емисии. Щом един нов електромобил = 24 тона СО2, значи вместо да си купя нов мога просто да мина още точно 200,000 км със старата си кола с ДВГ, и няма да навредя на планетата.

  85. 85 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    [quote#84:"Камен"][/quote]

    Електро или ДВГ .. това е въпросът..
    В момента ДВГ се плащат акцизи, такси и т.н. .. а електрото се дотира ..
    Щом има тъпаци да им плащат, ще има и тарикати да се возят и ще викат, че им е ОК ..

    Ето и сравнение:
    https://www.youtube.com/watch?v=Z2rwlmqYrhQ&t=69s

  86. 86 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4644 Весело

    До коментар [#67] от "Kosta Delev":

    Убедихте ме, готов съм, даже не искам нова, и 2018-2019 съм готов, гледам няколко, например 2018 Tesla Model S P100D AWD - $75,579. Да ви дам сметка да ми изпратите парите, обещавам да рапортувам за разписанието на тоалетните си преживявания като шофьор.

  87. 87 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3837 Весело

    До коментар [#22] от "Petleshev":

    "Баси... Първата ми кола беше Опел Корса на старо с двигател 1,4 и 60к.с. Не знам на колко километра беше като я купих. Аз и навъртих към 200 хиляди километра. По двигателя на съм пипнал нищо. По окачването някакви дреболии. Не гореше капка масло и имаше смесен разход около 6 литра на километра, без никаква мисъл за икономия. След мене я караха още 4-5 години и то съвсем безжалостно, докато се разпадна. Тоест една евтина Корса имаше ресурс да я караш 20 години и да не мислиш за сервизи и разходи. "
    +++++++++++
    Аз карам една от последните подобни коли, макар и от друг клас. Волво Ес80 първо поколение. 6 на сто дизел, може и надолу, 80 000 километра без ремонти, счупи се халката на маслената щека, там дадох 95 лева заради класа.
    Преди седмица я вкарах в сервиза, приемчикът каза, че рядко в МП влиза толкова стегната кола. Изпъдиха ме, без да сменят нищо.
    До електричка може и да не стигна, вече съм на възраст.
    Каквото - такова.

    Еретик
  88. 88 Профил на Ом
    Ом
    Рейтинг: 41 Неутрално

    До коментар [#20] от "Александр Г. Дугин (№55)":

    Ти си голям експерт по батеррите бе. Знаеш ли колко електрички вече има изминали по 100к и си имат още предостатъчно заряд в батеррите?

    Ето ти една Тесла на 100к км която е изгубила цели 16 километра от оригиналния 390 км пробег... Ужас!
    https://www.autoweek.com/news/luxury/a1696401/heres-how-100000-mile-tesla-model-s-holds/

    Ето ти друга загубила 5% пробег:
    https://insideevs.com/features/449334/tesla-model-3-100k-miles-costs-battery/

    За сравнение телефона ти вероятно ще изгуби повече капацитет на батерията за времето което тия коли ще ги караш до 100 хиляди км. Ама тях ще можеш да си ги караш и след 5 и след 10 години.

  89. 89 Профил на Ом
    Ом
    Рейтинг: 41 Неутрално

    До коментар [#20] от "Александр Г. Дугин (№55)":

    Хаха, поправка, двата случая дето съм ти ги пратил са по 100 000 мили пробег, значи 160 000 км - двойно на тези 80 хил. км сметките от статията, ограничение на пробега на батерията - смешно малко.

    По-вероятно останалите части от колата ти ще се развалят и ще я направят за смяна, отколкото батерията.

  90. 90 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#22] от "Petleshev":

    Сегашните нови коли с ДВГ се правят да карат 250 000 км. или 15 години, което настъпи първо. Коментара за това колко тежки ги правят е недоумение за мен също. Всички модели порастват, на височина и на широчина. Един Голф от днешните е доста по-пораснал от голф 3-ка или 4-ка ако щеш. Незнам дали автомобила е консуматив. Има някои коли които са изпипани много добре в инженерно отношение. Тесла модел С попада в това число. Това чудо ако човек не го изтреска в някоя стена де факто няма износване на никакви части.
    Колкото до изследването тия пичове дето са направили, аз само да питам колко вредни емисии се генерират докато стигне горивото до резервоарите, то не са тръбопроводи, рафинерии, цистерни, ако щеш и пътуването до бензиностанциите.

  91. 91 Профил на aefan
    aefan
    Рейтинг: 15 Неутрално

    А на колонката за ток дали пише токът, с който се зарежда колата дали е произведен от възобновяеми източници или пък си е от газ или АЕЦ?
    Доста хитро е да добиеш газ, да я превърнеш в ток, при което има загуби и да се кефиш, че караш електрокар.

  92. 92 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    Дневник, не наливайте вода в мелницата на петролното лоби!

  93. 93 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Весело

    Дневник, не наливайте вода в мелницата на петролното лоби!
    —цитат от коментар 92 на volarok


    Още един, който си въобразява, че ако пишеш в полза или против някого - той ще процъфти/къпичне...
    Сега е на тема "петролно лоби", утре ще кълне Путин и все ще си въобразява, че нещата се случват след клетви и магии, а не в резултат на обективни процеси!
    А истината е проста! В момента, в който електроколите постигнат явно и безспорно превъзходство над конвенционалните днешни автомобили, буквално за няколко / предполагам десетина/ години ще изметат колите с ДВГ от лицето на планетата. И никакви писаници в полза на петролното лоби мяма да могат да спрат този процес, няма как да отмениш законите на пазарната икономика посредством цигански вой. Така, както всички писаници в полза на електрокарите днес не са в състояние да променят факта, че покупката и експлоатацията на такава кола днес е неизгодна за потребителите. Поради което и харченето на тези автомобили , засега, е по-скоро екзотика.
    Това е положението към днешна дата.
    Утре - ще видим!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  94. 94 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Хайде и последните опорки на ДВГ почитатели отекоха в канала 😂😂😂80 хиляди километра са среден пробег за 3 години в Европа.
    —цитат от коментар 4 на padrino


    Откъде си взел тези данни? Аз го виждам като 6 години и 6 месеца.

    https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html


  95. 95 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Замислете се и за отделянето на газове и частици в жизнената среда на милиони хора, тоест градоввете и ефекта на това върхи здравето. Това също не е за подценяване.
    —цитат от коментар 8 на Big Muzzy


    За чистотата на въздуха в големите градове електрическите автомобили са безспорно много полезни. Въпроса е дали са полезни за намаляване емисиите от въглероден двуокис. На този етап явно по-скоро не са.

  96. 96 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 819 Весело

    Интересно, дали са взети предвид емисиите, които ще се отделят при рециклирането на батериите? Щото ако тези данни са без тях съвсем отича работата.

  97. 97 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Точно въглеродният диоксид пък е най-безобидният проблем на автомобилите с ДВГ.
    Неслучайно отначало автомобилите с ДВГ са се стрували на хората прекалено мръсни и шумни в сравнение с преобладаващите тогава парни и електрически автомобили. Просто след 30-те години по-бързите и по-лесни подобрения на ДВГ и падането на цената на петрола започват да накланят везните в тяхна полза. Както и определени лобита, които са издействали дълго време да няма даже акцизи върху горивата, да не говорим колко дълго се е толерирала практиката за добавяне на олово в бензина, за да излиза още по-евтин, въпреки категоричните доказателства за вредата му още в средата на 20 век.

  98. 98 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Замислете се и за отделянето на газове и частици в жизнената среда на милиони хора, тоест градоввете и ефекта на това върхи здравето. Това също не е за подценяване.
    —цитат от коментар 8 на Big Muzzy


    За чистотата на въздуха в големите градове електрическите автомобили са безспорно много полезни. Въпроса е дали са полезни за намаляване емисиите от въглероден двуокис. На този етап явно по-скоро не са.
    —цитат от коментар 95 на Ехото на Гласът

    Има доста технологии, които са и по-евтини от електромобилите и пак биха довели до подобряване на въздуха..

    Ако, вместо да се дава по 9000 евро, на който си купи 1 електромобил и още по 15 евро, за разлика в акциз, дотиране на инфраструктура и т.н.. а парите се дадат за 20 усъвършенствани коли с ДВГ, примерно - ефектът ще е много по-голям!

    Мое мнение, ще се радвам и на други гледни точки..

    Иначе в съвременните двигатели, въздухът даже може да се очиства. Ето изследване , запрашен въздух , минава през дизел, със системи за очистка .. и излиза С ПО-МАЛКО ЧАСТИЦИ..

    https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

    Die Wirkung der Diesel auf schmutzige Luft (50.000 PN/cm³)
    BMW 740d xDrive -38.741
    Citroen C5 Aircross BlueHDi -42.370
    Kia Optima SW 1.6 CRDi 1.144 -38.856
    VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion -43.578

    Вижда се, че най-много почиства въздуха дизел БМВ .. въздух с 50 000 частици на см3, става с 38 741 частици на см3 , излизайки от дизела ..

    НО ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ, НЯМА ДА СЕ ВЪВЕЖДАТ, ЗАРАДИ ЕКОЛОГИЯ!
    Ако беше за Екология и изчистване на градовете - вместо дотация за електричка, щяха да се дават пари за микрохибрид, да речем - 800 долара, на кола!

    Целта е друга!


    Още един, който си въобразява, че ако пишеш в полза или против някого - той ще процъфти/къпичне...
    Сега е на тема "петролно лоби", утре ще кълне Путин и все ще си въобразява, че нещата се случват след клетви и магии, а не в резултат на обективни процеси!
    А истината е проста! В момента, в който електроколите постигнат явно и безспорно превъзходство над конвенционалните днешни автомобили, буквално за няколко / предполагам десетина/ години ще изметат колите с ДВГ от лицето на планетата. И никакви писаници в полза на петролното лоби мяма да могат да спрат този процес, няма как да отмениш законите на пазарната икономика посредством цигански вой. Така, както всички писаници в полза на електрокарите днес не са в състояние да променят факта, че покупката и експлоатацията на такава кола днес е неизгодна за потребителите. Поради което и харченето на тези автомобили , засега, е по-скоро екзотика.
    Това е положението към днешна дата.
    Утре - ще видим!
    —цитат от коментар 93 на Манчо


    Леки коли с ДВГ нямат никакъв шанс!
    И няма никакви пазарни механизми да има..

    До 20-30 години - поне в повечето страни - капалъ!
    И баш комунистите и Путин, са сред основните, да се развият нещата, по този начин ..
    Не слушай кой какво приказва - гледай , кой какво прави ..

  99. 99 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#58] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Характерно за цялата постмодернистка и неолиберална мисъл е нихилизма и омразата към собствения си вид.

  100. 100 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Замислете се и за отделянето на газове и частици в жизнената среда на милиони хора, тоест градоввете и ефекта на това върхи здравето. Това също не е за подценяване.
    —цитат от коментар 8 на Big Muzzy


    https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

    Die Wirkung der Diesel auf schmutzige Luft (50.000 PN/cm³)
    BMW 740d xDrive -38.741
    Citroen C5 Aircross BlueHDi -42.370
    Kia Optima SW 1.6 CRDi 1 -38.856
    VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion -43.578

    Вижда се, че най-много почиства въздуха дизел БМВ .. въздух с 50 000 частици на см3, става с 38 741 частици на см3 , излизайки от дизела ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK