Пътната агенция търси строители на първите 75 км от магистралата Русе - Велико Търново

Пътната агенция търси строители на първите 75 км от магистралата Русе - Велико Търново

© Цветелина Белутова, Капитал



Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за определяне на изпълнители за изработване на технически проекти и строителството на първите 75.6 км от автомагистралата Русе - Велико Търново, съобщиха от агенцията. Тръжната процедура е в две обособени позиции. В първата е участъкът от Русе до Бяла, а във втората обходният път на град Бяла.


Прогнозната стойност на поръчката е 982.74 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е до 21 януари 2021 г.


Участъкът от Русе до Бяла е с дължината 40.24 км. Прогнозната стойност на поръчката за изработване на техническия проект и строителството е 536.391 млн. лв без ДДС. Срокът за изпълнение е 2120 календарни дни.
Обходът на Бяла е с дължина 35.4 км. Прогнозната стойност на поръчката за изготвяне на техническия проект и строителството е 446.349 млн лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 1810 календарни дни.


Над 132 км е цялата дължина на магистралата




Проектното трасе на автомагистралата е общо 132.84 км и е разделено на три участъка, като освен Русе - Бяла и обхода на град Бяла включва и отсечката Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" проектът за изграждане на магистралата Русе - Велико Търново да бъде включен за финансиране от бъдещата програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.


Пътната агенция търси строители на първите 75 км от магистралата Русе - Велико Търново


Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка. Обществената поръчка се обявява въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който магистралата ще има две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети.


22 моста и виадукта ще има по трасето


По трасето е предвидено изграждането на 22 моста и виадукта с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела.


Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти.


Изграждането на автомагистралата Русе - Велико Търново е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4048 Весело

    Гепигруп са си номер едно в списъка, що трябва някой да ги търси ?

  2. 2 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Строителството на пътища е най-доброто място за обогатяване на партии и държавни чиновници. За пътя не отиват и 50% от прогнозните суми. 13 млн. лв. за километър не струва и в Германия.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6036 Неутрално

    Парите не са хич малко. Ше има за цялата верига и дори за майсторите на шкафчета.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#1] от "samoedin":

    Проформа, да не кажат нещо от ЕС. Иначе, схемата е ясна, високи цени над бюджета, и после на Автомагистрали, и там който даде най-много наобратно. Бюджета отново ще го подминат, ама ще го допълнят извънредно.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 660 Неутрално

    1 милиард лева за 75 км! През Дунавската равнина!

  7. 7 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 1012 Весело

    Пламен Нунев (28.04.2016): "Магистралата между Русе и Бяла ще бъде готова до края на мандата. "
    Края на мандата (07.12.2020): "Пътната агенция търси строители"

    Цялата работа на ГЕРБ е такава, ама вече няма много балами, които да се вържат.

  8. 8 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1228 Весело

    До коментар [#6] от "Smoke":

    Еми ако се замислиш, през колко бюрократи трябва да мине, дето трябва да си счупят пръстите да пуснат по един документ и да ударят по един подпис :)))

    Много скъпи подписи има това е :))) Не се знае, да ли ще останат пари, да се асфалтира както трябва, може да трябва да се пести от асфалта, за да има за подписите :))) След 3 г, швейцарско сирене :)))

  9. 9 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Пътната агенция търси строители...
    Защо се мотаят, да се обадят на Баце и направо да питат, кой е наред да строи...

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4735 Неутрално

    До коментар [#6] от "Smoke":

    "1 милиард лева за 75 км?"

    Е, нали тря0ва да се пълнят и едни чекмеджета!

  11. 11 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 454 Неутрално

    1 млрд за 75 км. тези със злато ли ще я покриват?

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4735 Неутрално

    До коментар [#11] от "lpi31580057":

    Златните кюлчета отиват в едно нощно шкафче!

  13. 13 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    ебати важната магистрала.
    по-важна и от черно море.
    тея са немая такива отпадъци.
    краде се между 35 и 45 % от магистрали.
    ама къде ли е данс.
    ааа да бе. докладват на путин за тръбата и
    как са оневинили чепигите за гебрев.
    и тея са големи отпадъци.

  14. 14 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Магистралата е супер важна за България. Остава след това да има и стратегия за привличане на туристи от Румъния, а не само да минават транзит към Гърция. Трябва да се стимулират да се отклоняват към Търново, Варна...

  15. 15 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    За какво е това тръшкане? Изборите чукат на вратата, ще дойде новата смяна, ще се оправят нещата. Споко.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6036 Неутрално

    До коментар [#15] от "nema_labavo":

    Точно затова е бързането. Да се обслужат обръчите и да се направят отчиаленията за изборите и шкафчетата, че нещо май хич не е сигурен резултата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1709 Разстроено

    Строителните темпове са като за галапагоски костенурки,които имат шанс да дочакат светлото бъдеще. 6 години за 40 км Русе-Бяла. 5 години за 35 км обход на Бяла. За Бяла-В.Търново,останалите 56 км ,даже няма срок. Не е случайно,че голяма част от започналите строежа на Хемус през 1974 не са живи,а магистралата не е и наполовина готова.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1565 Весело

    Консорциум между Пеевски и Вальо Златев?

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  19. 19 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Погледни от добрата страна. При бързане се правят грешки.

  20. 20 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Целта е събраните от данъците ни пари,вместо да увеличат пенсиите и заплатите на народа,да ги прибере малка група хора от властта с техни строителни фирмички

  21. 21 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Хайде, по-скоро да започва строителството, че доста водачи на МПС си отидоха от този свят в отсечката Русе-Бяла. Иначе и аз съм впечатлен от сумата за строителството на магистралата....

  22. 22 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 102 Неутрално

    Над 2 000 ТИР-а дневно минават в двете посоки по пътя Русе-Търново. Добавете трафика на румънски туристи към Турция и Гърция българският - север-юг, и ще получите най-натовареното, най-необезопасеното и с най-много тежки катастрофи трасе в България.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  24. 24 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    75 километра са за три обекта, 132 са за пет обекта. Една фирма ако го работи отиде в небитието.

  25. 25 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    До коментар [#6] от "Smoke":

    там не е точно равнина
    Равнина е добруджа където като се изправиш няма хълче на хоризонта
    Точно до Бяла има два хълма да могат да се преместят, но не знам цените

  26. 26 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1587 Любопитно

    До коментар [#14] от "web_2.0_vs._dc":

    А какво става с АМ "Черно море"? Как ще се привличат румънските туристи към Черноморието със сегашния път между Варна и Бургас?

  27. 27 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 952 Неутрално

    До коментар [#18] от "Пипера е много лют":

    Между пееф и пееф.

  28. 28 Профил на T
    T
    Рейтинг: 258 Неутрално

    ...Четох всички коментари на и болшинстовото са на...без извинение "клавиатурните папагали"- нито са ходили до тази "равна", Дунавска равнина, нито познават особеностите на терена и блзиките населени места- за трафик, важност за цял район или държава- те няамт толкова гънки да го осмислят. Да, парите не са малко, но предполагам че и инфлационни параметри са заложени. След 5 години заплатите на пътищарите няма да са като тази година, вярвайте, а пък и вече и във видинско ядат асфалт-скат си магистрала, всеки иска "асфалт"... няма капацитет за строеж на толкова пътища- съответно, на търговете няма голяма конкуренция, малко са сдруженията, които могат да покрият такива обекти. С две думи- някои от нещата имат обяснение.

  29. 29 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    По трасето е предвидено изграждането на 22 моста и виадукта с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела.

    22 моста и виадукта за общо 15 км, 3 тунела, 18 детелинки и маргаритки. :)

    Демек на 132 км ще има 43 съоръжения. Или на всеки 3 км по едно съоръжение.

    Да не се чудите що цената е такава.

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8478 Неутрално

    Пеевски не е ли свободен или "Автомагистрали".

  31. 31 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3276 Неутрално

    До коментар [#13] от "mihail_p":

    Поне 50%. Освен шкафчетата, има и сметки в чужди банки.

  32. 32 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    Най-после!
    Отдавна чакан старт на процедурата!!!

  33. 33 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Ма ко има да търсят?!?
    В сарая отлично знаят, как ще се разпределят порциите!
    Тия просто изпълняват ЗАПОВЕДИ...

  34. 34 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Демек на 132 км ще има 43 съоръжения. Или на всеки 3 км по едно съоръжение.Да не се чудите що цената е такава.
    —цитат от коментар 29 на realguru


    Обикновено част от съоръженията са за изправяне/скъсяване на трасето. Тук очевидно са за удължаване - с 25 км повече от съществуващия път Русе - ВТ. 35 км обход на Бяла?!?!?

    450 млн. лв. за обход на Бяла, това е пореден рекорд на шайката. Кому е нужно?

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  35. 35 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Любопитно

    Много странно изглежда това трасе - така са обходили Бяла, че почти са отишли в Свищов, после като гледам изходите на Русе са на 10-12км от самия град - кое е наложило това?

  36. 36 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Любопитно

    Отделно, че и Търново - Русе идеално можеше да мине с уширения на сегашния път с и извеждане от няколко села за 10% от дискутираните пари и в три пъти по-кратки срокове. Шосето Русе - Шумен е перфектен пример за прагматично пътно строителство при съществуващия трафик - има изпреварващи ленти на всеки втори баир и комфортно и ненапрягащо си се пътува с 90 средна скорост.

  37. 37 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Много странно изглежда това трасе - така са обходили Бяла, че почти са отишли в Свищов, после като гледам изходите на Русе са на 10-12км от самия град - кое е наложило това?
    —цитат от коментар 35 на Jazzdevil


    Защо не участваш и ти с проект , като си такъв специалист?

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#7] от "danubian.whale":

    Не са много баламите, но все пак са достатъчно. ;)

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Защо не участваш и ти с проект , като си такъв специалист?
    —цитат от коментар 37 на stedim


    Нямам правилните връзки.

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6036 Неутрално

    До коментар [#28] от "T":

    Защо не поканите китайци другарю?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6036 Неутрално

    До коментар [#28] от "T":

    Защо не поканите китайци другарю?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6036 Неутрално

    До коментар [#29] от "realguru":

    Тук говорим за половината от посоченото от теб. Не го ли забеляза?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Велико Търново скоро няма да види магистрала.
    Хемус трябваше да е готова преди 4 години, а тази има срок за изпълнение 6 години.

  44. 44 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Айде, има още едни новогодишни милиарди, до края на мандата трябва да са раздадени. Той боце затова пребледня, като почнаха протестите.

  45. 45 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 5003 Любопитно

    След 28-ми март , с обществени поръчки по....закон ! Защо ли....

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Весело

    Шосето Русе - Шумен е перфектен пример за прагматично пътно строителство при съществуващия трафик - има изпреварващи ленти на всеки втори баир и комфортно и ненапрягащо си се пътува с 90 средна скорост.
    —цитат от коментар 36 на Jazzdevil


    Наясно ли си какви са разликите в трафика по Шумен-Русе и Русе-ВТ?
    Не?
    Личи ти ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  48. 48 Профил на PMG Baba Tonka Tonka
    PMG Baba Tonka Tonka
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Поредният предизборен ход. Казвам го като русенец. Уж трябваше да е готова 2015 година, та то какво стана...

  49. 49 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#46] от "Манчо":

    С 1 и 3 лот всичко си ОК, но 2 - по тъпо нещо не съм виждал.
    Пътят е предназначен да поема транзитния трафик - Румъния - Турция, не да свързва Русе със Свищов.При планирането имаше съвсем къс вариант източно от Бяла.
    Ако искаме да привличаме трафик - след 10 години ще трябва да се строи НОВ Лот 2

  50. 50 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    ебати важната магистрала.по-важна и от черно море.тея са немая такива отпадъци.краде се между 35 и 45 % от магистрали.ама къде ли е данс. ааа да бе. докладват на путин за тръбата и как са оневинили чепигите за гебрев.и тея са големи отпадъци.
    —цитат от коментар 13 на mihail_p


    Много по-важна от Черно море. Пътувай от Русе до В. Търново и ще разбереш. Тировете вървят един след друг в двете посоки през цялата година. Изключително натоварено движение! А Черно море е за разходки на туристите през лятото.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  51. 51 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#36] от "Jazzdevil":

    Супер е Шумен - Русе особено ако го пътуваш 1 път в годината.
    Но когато улучиш турските тирове на влакче се замисляш НЯМА ЛИ СКОРО ДА НАПРАВЯТ 4 лентов път до Русе.
    А да не говорим когато бързам и наближавам Цар Калоян, посоянно съм на тръни откъде ли ще изкочи някое цигане.

  52. 52 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#50] от "quatro_4x3":

    Особено когато преминаваш Балкана и има няколко бензовоза. Или след Ст.Оряхово самосвалите с пясък

  53. 53 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Наясно ли си какви са разликите в трафика по Шумен-Русе и Русе-ВТ?
    —цитат от коментар 47 на Манчо


    И какъв е толкоз трафика -идеално си спомням колко по-натоварен от Русе-Търново беше стария път от Пловдив за Хасково и Свиленград със всичките турски ТИРове и местния трафик - сега магистрала Марица е буквално празна - вестник можеш да си четеш докато шофираш там. Единствената магистрала от която България реално имаше нужда беше Тракия - всичко останало можеше да мине с мрежа от скоростни пътища изведени извън населените места и с ленти за изпреварване на камионите, която можеше да е готова преди 15г и да е предотвратила стотици катастрофи.

  54. 54 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#53] от "Jazzdevil":

    Сега има КОВИД криза и транспорта е на 1/5 , затова е празна.
    Нека заработят икономиките на пълни обороти и ще си говорим празна ли ще е.

  55. 55 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#51] от "ЙЕИ":

    Еми пътувал съм го 10-ина пъти - да има ТИРове ама има и ленти за изпреварване не малко - 100км са - повече от час и десет не ми е отнемало - Севлиево-Ябланица е къде-къде по-гадно при все, че са само 85.

  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4735 Неутрално

    До коментар [#46] от "Манчо":

    "2. Изтеглянето на магистралата между Бяла и Свищов. Само няколко километра са, но спестяват и пари"

    Със сигурност "спестява" пари! Един милиард лева за 75 километра магистрала прави по 13,3 милиона на километър! Голямо спестяване ще да е!

  57. 57 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#54] от "ЙЕИ":

    Аз ти говоря за преди 2-3 години - особено нощно време беше пълно мъртвило - пускам дългите и по 10мин няма за кой да ги превключвам.

  58. 58 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Какви са тия цени бе Баце, 980 милиона за 40 км - позлатени мантинели ще могат да се сложат. Ама кюлчетата ще са на друго място.

  59. 59 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Сиреч, прави се че търси. После изненадано ще ги открие сред обичайните...

  60. 60 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 606 Неутрално

    А времето на строителство - близо 6 години (шест години)?!?!?!?!?!?!?! И какъв е този обход на гр.Бяла 35 км - какво ще обхождаме - колко е този градец.

  61. 61 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#35] от "Jazzdevil":

    преди няколко месеца мернах свищовска новина, тип хвалба на кмета, че са се преборили новият път да минава максимално близо до Свищов.

  62. 63 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    Европейски коридор номер 9, свързваща Балтийско и Средиземно море. Важен е за нас и за Европа.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  63. 64 Профил на Антон Стойков
    Антон Стойков
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#14] от "web_2.0_vs._dc":

    да, важна е. Ако щете само за 100тиците, загубили живота си по този път.
    А другото е висш пилотаж, който Боко и неговите тикви не умеят...

  64. 65 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    С 1 и 3 лот всичко си ОК, но 2 - по тъпо нещо не съм виждал.
    —цитат от коментар 49 на ЙЕИ


    А виждал ли си как стоят нещата с релефа източно от Бяла? Да, по това трасе се спестяват няколко км / мисля, че бяха между 5 и 8/ - но на каква цена? В първия вариант тунелите бяха 12, после, с обходи, успяха да ги сведат до 4+3, обаче денивелацинният статус нарастна с 80 % , а км от -8 станаха +3, мостовите съоръжения - пак нагоре...... И всичко това при местните сурови зимни условия и над 20% мостови съоръжения би превърнало тези около 35 км в истинска зимна пързалка / да обяснявам ли какво става с обдухан мост при влажна зима, а в русенско духа здраааво, няма шеги/...
    Да не говорим, че източният вариант щеше да ползва само няколко села. Е, след големи спорове , стигнали до съд, експертната комисия реши разумното - западния обход. Избягва се играта на криеница с Янтра, дава се шанс на Свищов, намаляват се разходите, намаляват се и проблемите за тежките камиони с денивелациите, особено през зимата.
    Това е реалността. Е,който проектира магистрали, като чертае прави линии между крайните точки, ще има повод да представя експертизата си много мастито ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  65. 66 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Весело

    До коментар [#46] от "Манчо":"2. Изтеглянето на магистралата между Бяла и Свищов. Само няколко километра са, но спестяват и пари"Със сигурност "спестява" пари! Един милиард лева за 75 километра магистрала прави по 13,3 милиона на километър! Голямо спестяване ще да е!
    —цитат от коментар 56 на vassilun


    Няма да ти казвам какви пари се получаваха при по-късия вариант, че да не настинеш от ковид ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  66. 67 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    Как бе нунев каза че 2017 ще е готова?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  67. 68 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4290 Неутрално

    Пламен Нунев (28.04.2016): "Магистралата между Русе и Бяла ще бъде готова до края на мандата. "Края на мандата (07.12.2020): "Пътната агенция търси строители"Цялата работа на ГЕРБ е такава, ама вече няма много балами, които да се вържат.
    —цитат от коментар 7 на danubian.whale


    Разчита на късата памет на българите и с право. Тя е доказана.

  68. 69 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4290 Неутрално

    Магистралата е супер важна за България. Остава след това да има и стратегия за привличане на туристи от Румъния, а не само да минават транзит към Гърция. Трябва да се стимулират да се отклоняват към Търново, Варна...
    —цитат от коментар 14 на web_2.0_vs._dc


    Тя ще стане важна , ако се продължи до Стара Загора с тунел под Шипка и се съедини с магистрала Тракия.

  69. 70 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4290 Неутрално

    До коментар [#28] от "T":
    "пък и вече и във видинско ядат асфалт-скат си магистрала,"

    Видинско не сами да си искат магистрала. Логично е да има магистрала София- Видин през прохода Петрохан. Това е най-прекия път до Европа през който се пътува най-дълго време на българска територия.Това се отнася не само за София , но и за цяла Северна България.

  70. 71 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6043 Неутрално

    Нова златна баница за разпределение

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  71. 72 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#69] от "tacheaux":

    Ще стане важна ако се направи 4 лентов Хаинбоаз и се намалят острите завои с 4-5 тунела. Гоброво остава встрани, най-бързо им е там и после Нова Загора и Свиленград.
    Бойко искаше да цани катарците да дадат пари за строеж, ама хората искат възвращаемост..

  72. 73 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#36] от "Jazzdevil":

    Не е чак толкова перфектно!Минава през населени места ,а точно това ,не е за трафик от тирове!Нека да я направят тая магистрала,макар че,според мен,можеше и да се мине със скоростно трасе!

  73. 74 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    Поредният предизборен ход. Казвам го като русенец. Уж трябваше да е готова 2015 година, та то какво стана...
    —цитат от коментар 48 на PMG Baba Tonka Tonka


    Ми тя и Тракия трябваше да е готова още 2005, ама Баце спечели изборите през 2009 с обещание че ще я довърши. :)

  74. 75 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#73] от "Plamen Shopov":

    Не е перфектно по немските стандарти - като за нашенско е съвсем добре. 2 пъти пътувах по тоя път идвайки от Румъния и нашия път ми се стори направо магистрала спрямо Букурещ-Гюргево дето при все, че е 4-лентов за 65км минава през 10 села пълни с дечурлига, каруци, пиянки на велосипеди и пр.
    Мисълта ми принципно беше, че още сума други трасета можеха да се направят скоростни пътища с парите дето ще набутат на всяка цена да било магистрала.

  75. 76 Профил на svv03688321
    svv03688321
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Тази магистрала е много важна тъй като свързва Северна Европа и Русия със Гърция ,Турция и Средиземно море и пристанищата със Африка .
    Не разбирам със какъв мозък още се бавят да я прокарат и през Балкана ?!
    Все пак държавата ще си изкара парите много по бързо отколкото която и да е друга .
    Иначе прдвиденото трасе е доста удължено

  76. 77 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Видинско не сами да си искат магистрала. Логично е да има магистрала София- Видин през прохода Петрохан. Това е най-прекия път до Европа през който се пътува най-дълго време на българска територия.Това се отнася не само за София , но и за цяла Северна България.
    —цитат от коментар 70 на tacheaux


    Няма нищо логично в това да се загробят 3-5-8Млрд за магистрала до Видин и тунел под Петрохан при положение, че ТИРовете и сега чакат по 2 дена на километрични опашки понеже работят само по 1-2 от 6-те гишета на КПП-то. А никой българин, който пътува с кола от София, Пловдив или Благоевград няма да тръгне да ходи до Видин за да се набие после в идиотското румънско шосе от Калафат за Турно Северин и после Тимишоара където ще караш 6 часа със 65км/ч залепен за поредния камион при положение, че можеш да си хванеш магистралата през Сърбия...

  77. 78 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Видинско не сами да си искат магистрала. Логично е да има магистрала София- Видин през прохода Петрохан. Това е най-прекия път до Европа през който се пътува най-дълго време на българска територия.Това се отнася не само за София , но и за цяла Северна България.
    —цитат от коментар 70 на tacheaux


    Няма нищо логично в това да се загробят 3-5-8Млрд за магистрала до Видин и тунел под Петрохан при положение, че ТИРовете и сега чакат по 2 дена на километрични опашки понеже работят само по 1-2 от 6-те гишета на КПП-то. А никой българин, който пътува с кола от София, Пловдив или Благоевград няма да тръгне да ходи до Видин за да се набие после в идиотското румънско шосе от Калафат за Турно Северин и после Тимишоара където ще караш 6 часа със 65км/ч залепен за поредния камион при положение, че можеш да си хванеш магистралата през Сърбия...

  78. 79 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#35] от "Jazzdevil":
    Релефа на равнината го е наложило.

  79. 80 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#36] от "Jazzdevil":


    Русе -Шумен е перфектния пример за прахосани пари. Всичко е за ремонт. И поради каква причина най-натовареното двулентово шосе в България не трябва да е магистрала? Не те води до море ли?

  80. 81 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#36] от "Jazzdevil":

    https://customs.bg/wps/portal/agency/media-center/news-details/05-12-Processed trucks-bg

    ГКПП
    общо
    в т.ч.

    вход

    изход

    Капитан Андреево

    2414
    1329
    1085
    Лесово

    872
    473
    399
    Калотина

    1242
    565
    677
    Кулата

    1713
    1156
    557
    Дунав мост - Русе

    2581
    1193
    1388
    Дунав мост - Видин

    374
    210
    164

  81. 82 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#66] от "Манчо":

    А ти за ТСО чувал ли си?
    Тия 10 км в повече са гориво, което ще замърси българската природа и ще оскъпи превозът. Парите инвестирани в по-скъпа магистрала се връщат от икономиите на ползващите я.
    ЕФТИНКОТО - ДВОЙНО излиза.

  82. 83 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#80] от "acarid":

    Ами точно понеже всеки ламти за магистрали вместо многократно по-евтините и бързи за изграждане скоростни пътища с по 4 ленти затова още си караме по опасните двулентови шосета и изпреварваме камиони по завоите...

  83. 84 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#81] от "acarid":

    Няма и 1 камион в минута на посока - това при шофиране на кола с 90 а камионите със 70 са няколко изпреварвания за 100км - едни изпреварващи ленти са предостатъчни.

  84. 85 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#81] от "acarid":

    От тия данни като че да изглежда, че Ямбол-Елхово-Лесово повече му трябва да е магистрала отколкото Враца-Видин...

  85. 86 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#85] от "Jazzdevil":

    Темата е за магистрала Русе-ВТ. От данните ясно се вижда че тя трябваше да е построена преди Калотина и преди Струма и преди Марица че и преди Тракия (пътя до морето), щото тя след СЗ си е пуста 9 месеца в годината на изток. И излиза един, и пише защо ни е аз съм шофирал 2 пъти през живота си там!

  86. 87 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    До коментар [#66] от "Манчо":А ти за ТСО чувал ли си?Тия 10 км в повече са гориво, което ще замърси българската природа и ще оскъпи превозът. Парите инвестирани в по-скъпа магистрала се връщат от икономиите на ползващите я.ЕФТИНКОТО - ДВОЙНО излиза.
    —цитат от коментар 82 на ЙЕИ


    Ти си чувал, но не си правил. Именно оценката по ТСО даде категорично победата на западното трасе. Защото при ТСО се оценяват КОМПЛЕКСНИТЕ въздействия на един проект, а не само директните. Да, тези няколко км са вповече , но:
    1. Намаляват рязко разходите за свързване на Свищов и агломерацията му. При източния вариант ползите за свързани населени места и бизнеси са минимални. Преведено за затруднени - допълнителните разходи за тези няколко км със сигурност се компенсират от икономиите, свързани с по-ниските разходи за транспорт до Свищов.
    2. Повече км не означават задължително повече разходи. 35 км със сериозен денивелационен товар могат да генерират повече или сравними разходи с отсечка от 45 км при облекчени условия.
    3. ТСО отчита и евентуални рискове. Каква би била ползата от тези спестяващи 35 км, ако в студената част от годината аварийността на пътя ще се вдигне драстично?

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK