
© Цветелина Белутова, Капитал
Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за определяне на изпълнители за изработване на технически проекти и строителството на първите 75.6 км от автомагистралата Русе - Велико Търново, съобщиха от агенцията. Тръжната процедура е в две обособени позиции. В първата е участъкът от Русе до Бяла, а във втората обходният път на град Бяла.
Прогнозната стойност на поръчката е 982.74 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е до 21 януари 2021 г.
Участъкът от Русе до Бяла е с дължината 40.24 км. Прогнозната стойност на поръчката за изработване на техническия проект и строителството е 536.391 млн. лв без ДДС. Срокът за изпълнение е 2120 календарни дни.
Обходът на Бяла е с дължина 35.4 км. Прогнозната стойност на поръчката за изготвяне на техническия проект и строителството е 446.349 млн лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 1810 календарни дни.
Над 132 км е цялата дължина на магистралата
Проектното трасе на автомагистралата е общо 132.84 км и е разделено на три участъка, като освен Русе - Бяла и обхода на град Бяла включва и отсечката Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" проектът за изграждане на магистралата Русе - Велико Търново да бъде включен за финансиране от бъдещата програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.
Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка. Обществената поръчка се обявява въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който магистралата ще има две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети.
22 моста и виадукта ще има по трасето
По трасето е предвидено изграждането на 22 моста и виадукта с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела.
Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти.
Изграждането на автомагистралата Русе - Велико Търново е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.
samoedin
Рейтинг: 4048 ВеселоГепигруп са си номер едно в списъка, що трябва някой да ги търси ?
Lazarus
Рейтинг: 938 НеутралноСтроителството на пътища е най-доброто място за обогатяване на партии и държавни чиновници. За пътя не отиват и 50% от прогнозните суми. 13 млн. лв. за километър не струва и в Германия.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6036 НеутралноПарите не са хич малко. Ше има за цялата верига и дори за майсторите на шкафчета.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
Рейтинг: 645 НеутралноДо коментар [#1] от "samoedin":
Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...Проформа, да не кажат нещо от ЕС. Иначе, схемата е ясна, високи цени над бюджета, и после на Автомагистрали, и там който даде най-много наобратно. Бюджета отново ще го подминат, ама ще го допълнят извънредно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Smoke
Рейтинг: 660 Неутрално1 милиард лева за 75 км! През Дунавската равнина!
danubian.whale
Рейтинг: 1012 ВеселоПламен Нунев (28.04.2016): "Магистралата между Русе и Бяла ще бъде готова до края на мандата. "
Края на мандата (07.12.2020): "Пътната агенция търси строители"
Цялата работа на ГЕРБ е такава, ама вече няма много балами, които да се вържат.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1228 ВеселоДо коментар [#6] от "Smoke":
Еми ако се замислиш, през колко бюрократи трябва да мине, дето трябва да си счупят пръстите да пуснат по един документ и да ударят по един подпис :)))
Много скъпи подписи има това е :))) Не се знае, да ли ще останат пари, да се асфалтира както трябва, може да трябва да се пести от асфалта, за да има за подписите :))) След 3 г, швейцарско сирене :)))
Yotce
Рейтинг: 1585 НеутралноПътната агенция търси строители...
Защо се мотаят, да се обадят на Баце и направо да питат, кой е наред да строи...
vassilun
Рейтинг: 4735 НеутралноДо коментар [#6] от "Smoke":
"1 милиард лева за 75 км?"
Е, нали тря0ва да се пълнят и едни чекмеджета!
lpi31580057
Рейтинг: 454 Неутрално1 млрд за 75 км. тези със злато ли ще я покриват?
vassilun
Рейтинг: 4735 НеутралноДо коментар [#11] от "lpi31580057":
Златните кюлчета отиват в едно нощно шкафче!
mihail_p
Рейтинг: 1549 Неутралноебати важната магистрала.
по-важна и от черно море.
тея са немая такива отпадъци.
краде се между 35 и 45 % от магистрали.
ама къде ли е данс.
ааа да бе. докладват на путин за тръбата и
как са оневинили чепигите за гебрев.
и тея са големи отпадъци.
web_2.0_vs._dc
Рейтинг: 844 НеутралноМагистралата е супер важна за България. Остава след това да има и стратегия за привличане на туристи от Румъния, а не само да минават транзит към Гърция. Трябва да се стимулират да се отклоняват към Търново, Варна...
nema_labavo
Рейтинг: 2024 НеутралноЗа какво е това тръшкане? Изборите чукат на вратата, ще дойде новата смяна, ще се оправят нещата. Споко.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6036 НеутралноДо коментар [#15] от "nema_labavo":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Точно затова е бързането. Да се обслужат обръчите и да се направят отчиаленията за изборите и шкафчетата, че нещо май хич не е сигурен резултата.
Майндърбайндър
Рейтинг: 1709 РазстроеноСтроителните темпове са като за галапагоски костенурки,които имат шанс да дочакат светлото бъдеще. 6 години за 40 км Русе-Бяла. 5 години за 35 км обход на Бяла. За Бяла-В.Търново,останалите 56 км ,даже няма срок. Не е случайно,че голяма част от започналите строежа на Хемус през 1974 не са живи,а магистралата не е и наполовина готова.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Пипера е много лют
Рейтинг: 1565 ВеселоКонсорциум между Пеевски и Вальо Златев?
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUnema_labavo
Рейтинг: 2024 НеутралноДо коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":
Погледни от добрата страна. При бързане се правят грешки.
Сд
Рейтинг: 721 НеутралноЦелта е събраните от данъците ни пари,вместо да увеличат пенсиите и заплатите на народа,да ги прибере малка група хора от властта с техни строителни фирмички
miho45
Рейтинг: 798 НеутралноХайде, по-скоро да започва строителството, че доста водачи на МПС си отидоха от този свят в отсечката Русе-Бяла. Иначе и аз съм впечатлен от сумата за строителството на магистралата....
Petio Petkov
Рейтинг: 102 НеутралноНад 2 000 ТИР-а дневно минават в двете посоки по пътя Русе-Търново. Добавете трафика на румънски туристи към Турция и Гърция българският - север-юг, и ще получите най-натовареното, най-необезопасеното и с най-много тежки катастрофи трасе в България.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
442
Рейтинг: 1500 Неутрално75 километра са за три обекта, 132 са за пет обекта. Една фирма ако го работи отиде в небитието.
1001
Рейтинг: 1810 НеутралноДо коментар [#6] от "Smoke":
там не е точно равнина
Равнина е добруджа където като се изправиш няма хълче на хоризонта
Точно до Бяла има два хълма да могат да се преместят, но не знам цените
Борис
Рейтинг: 1587 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "web_2.0_vs._dc":
А какво става с АМ "Черно море"? Как ще се привличат румънските туристи към Черноморието със сегашния път между Варна и Бургас?
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 952 НеутралноДо коментар [#18] от "Пипера е много лют":
Между пееф и пееф.
T
Рейтинг: 258 Неутрално...Четох всички коментари на и болшинстовото са на...без извинение "клавиатурните папагали"- нито са ходили до тази "равна", Дунавска равнина, нито познават особеностите на терена и блзиките населени места- за трафик, важност за цял район или държава- те няамт толкова гънки да го осмислят. Да, парите не са малко, но предполагам че и инфлационни параметри са заложени. След 5 години заплатите на пътищарите няма да са като тази година, вярвайте, а пък и вече и във видинско ядат асфалт-скат си магистрала, всеки иска "асфалт"... няма капацитет за строеж на толкова пътища- съответно, на търговете няма голяма конкуренция, малко са сдруженията, които могат да покрият такива обекти. С две думи- някои от нещата имат обяснение.
realguru
Рейтинг: 2788 НеутралноПо трасето е предвидено изграждането на 22 моста и виадукта с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела.
22 моста и виадукта за общо 15 км, 3 тунела, 18 детелинки и маргаритки. :)
Демек на 132 км ще има 43 съоръжения. Или на всеки 3 км по едно съоръжение.
Да не се чудите що цената е такава.
Роси
Рейтинг: 8478 НеутралноПеевски не е ли свободен или "Автомагистрали".
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3276 НеутралноДо коментар [#13] от "mihail_p":
Поне 50%. Освен шкафчетата, има и сметки в чужди банки.
selqnin
Рейтинг: 2128 НеутралноНай-после!
Отдавна чакан старт на процедурата!!!
1107
Рейтинг: 902 НеутралноМа ко има да търсят?!?
В сарая отлично знаят, как ще се разпределят порциите!
Тия просто изпълняват ЗАПОВЕДИ...
bgkurshum
Рейтинг: 733 НеутралноОбикновено част от съоръженията са за изправяне/скъсяване на трасето. Тук очевидно са за удължаване - с 25 км повече от съществуващия път Русе - ВТ. 35 км обход на Бяла?!?!?
450 млн. лв. за обход на Бяла, това е пореден рекорд на шайката. Кому е нужно? Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 ЛюбопитноМного странно изглежда това трасе - така са обходили Бяла, че почти са отишли в Свищов, после като гледам изходите на Русе са на 10-12км от самия град - кое е наложило това?
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 ЛюбопитноОтделно, че и Търново - Русе идеално можеше да мине с уширения на сегашния път с и извеждане от няколко села за 10% от дискутираните пари и в три пъти по-кратки срокове. Шосето Русе - Шумен е перфектен пример за прагматично пътно строителство при съществуващия трафик - има изпреварващи ленти на всеки втори баир и комфортно и ненапрягащо си се пътува с 90 средна скорост.
stedim
Рейтинг: 2191 НеутралноЗащо не участваш и ти с проект , като си такъв специалист?
Petleshev
Рейтинг: 3211 НеутралноДо коментар [#7] от "danubian.whale":
Бивш tww09306483.Не са много баламите, но все пак са достатъчно. ;)
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноНямам правилните връзки.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6036 НеутралноДо коментар [#28] от "T":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Защо не поканите китайци другарю?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6036 НеутралноДо коментар [#28] от "T":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Защо не поканите китайци другарю?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6036 НеутралноДо коментар [#29] от "realguru":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тук говорим за половината от посоченото от теб. Не го ли забеляза?
yavooor
Рейтинг: 1398 НеутралноВелико Търново скоро няма да види магистрала.
Хемус трябваше да е готова преди 4 години, а тази има срок за изпълнение 6 години.
Гражданин
Рейтинг: 1440 НеутралноАйде, има още едни новогодишни милиарди, до края на мандата трябва да са раздадени. Той боце затова пребледня, като почнаха протестите.
Николай Бучков
Рейтинг: 5003 ЛюбопитноСлед 28-ми март , с обществени поръчки по....закон ! Защо ли....
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Манчо
Рейтинг: 2288 ВеселоНаясно ли си какви са разликите в трафика по Шумен-Русе и Русе-ВТ?
Не?
Личи ти ;)
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
PMG Baba Tonka Tonka
Рейтинг: 96 НеутралноПоредният предизборен ход. Казвам го като русенец. Уж трябваше да е готова 2015 година, та то какво стана...
ЙЕИ
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#46] от "Манчо":
С 1 и 3 лот всичко си ОК, но 2 - по тъпо нещо не съм виждал.
Пътят е предназначен да поема транзитния трафик - Румъния - Турция, не да свързва Русе със Свищов.При планирането имаше съвсем къс вариант източно от Бяла.
Ако искаме да привличаме трафик - след 10 години ще трябва да се строи НОВ Лот 2
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноМного по-важна от Черно море. Пътувай от Русе до В. Търново и ще разбереш. Тировете вървят един след друг в двете посоки през цялата година. Изключително натоварено движение! А Черно море е за разходки на туристите през лятото. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
ЙЕИ
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#36] от "Jazzdevil":
Супер е Шумен - Русе особено ако го пътуваш 1 път в годината.
Но когато улучиш турските тирове на влакче се замисляш НЯМА ЛИ СКОРО ДА НАПРАВЯТ 4 лентов път до Русе.
А да не говорим когато бързам и наближавам Цар Калоян, посоянно съм на тръни откъде ли ще изкочи някое цигане.
ЙЕИ
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#50] от "quatro_4x3":
Особено когато преминаваш Балкана и има няколко бензовоза. Или след Ст.Оряхово самосвалите с пясък
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноИ какъв е толкоз трафика -идеално си спомням колко по-натоварен от Русе-Търново беше стария път от Пловдив за Хасково и Свиленград със всичките турски ТИРове и местния трафик - сега магистрала Марица е буквално празна - вестник можеш да си четеш докато шофираш там. Единствената магистрала от която България реално имаше нужда беше Тракия - всичко останало можеше да мине с мрежа от скоростни пътища изведени извън населените места и с ленти за изпреварване на камионите, която можеше да е готова преди 15г и да е предотвратила стотици катастрофи.
ЙЕИ
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#53] от "Jazzdevil":
Сега има КОВИД криза и транспорта е на 1/5 , затова е празна.
Нека заработят икономиките на пълни обороти и ще си говорим празна ли ще е.
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#51] от "ЙЕИ":
Еми пътувал съм го 10-ина пъти - да има ТИРове ама има и ленти за изпреварване не малко - 100км са - повече от час и десет не ми е отнемало - Севлиево-Ябланица е къде-къде по-гадно при все, че са само 85.
vassilun
Рейтинг: 4735 НеутралноДо коментар [#46] от "Манчо":
"2. Изтеглянето на магистралата между Бяла и Свищов. Само няколко километра са, но спестяват и пари"
Със сигурност "спестява" пари! Един милиард лева за 75 километра магистрала прави по 13,3 милиона на километър! Голямо спестяване ще да е!
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#54] от "ЙЕИ":
Аз ти говоря за преди 2-3 години - особено нощно време беше пълно мъртвило - пускам дългите и по 10мин няма за кой да ги превключвам.
coffee.bean
Рейтинг: 606 НеутралноКакви са тия цени бе Баце, 980 милиона за 40 км - позлатени мантинели ще могат да се сложат. Ама кюлчетата ще са на друго място.
Kotarak
Рейтинг: 841 НеутралноСиреч, прави се че търси. После изненадано ще ги открие сред обичайните...
coffee.bean
Рейтинг: 606 НеутралноА времето на строителство - близо 6 години (шест години)?!?!?!?!?!?!?! И какъв е този обход на гр.Бяла 35 км - какво ще обхождаме - колко е този градец.
iceto_
Рейтинг: 312 НеутралноДо коментар [#35] от "Jazzdevil":
преди няколко месеца мернах свищовска новина, тип хвалба на кмета, че са се преборили новият път да минава максимално близо до Свищов.
iceto_
Рейтинг: 312 НеутралноДо коментар [#39] от "Jazzdevil":
ето я
https://ploshtadaleko.com/2020/09/15/добри-новини-за-свищовлии-строителст/
Корки
Рейтинг: 2680 НеутралноЕвропейски коридор номер 9, свързваща Балтийско и Средиземно море. Важен е за нас и за Европа.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Антон Стойков
Рейтинг: 268 НеутралноДо коментар [#14] от "web_2.0_vs._dc":
да, важна е. Ако щете само за 100тиците, загубили живота си по този път.
А другото е висш пилотаж, който Боко и неговите тикви не умеят...
Манчо
Рейтинг: 2288 НеутралноА виждал ли си как стоят нещата с релефа източно от Бяла? Да, по това трасе се спестяват няколко км / мисля, че бяха между 5 и 8/ - но на каква цена? В първия вариант тунелите бяха 12, после, с обходи, успяха да ги сведат до 4+3, обаче денивелацинният статус нарастна с 80 % , а км от -8 станаха +3, мостовите съоръжения - пак нагоре...... И всичко това при местните сурови зимни условия и над 20% мостови съоръжения би превърнало тези около 35 км в истинска зимна пързалка / да обяснявам ли какво става с обдухан мост при влажна зима, а в русенско духа здраааво, няма шеги/...
Да не говорим, че източният вариант щеше да ползва само няколко села. Е, след големи спорове , стигнали до съд, експертната комисия реши разумното - западния обход. Избягва се играта на криеница с Янтра, дава се шанс на Свищов, намаляват се разходите, намаляват се и проблемите за тежките камиони с денивелациите, особено през зимата.
Това е реалността. Е,който проектира магистрали, като чертае прави линии между крайните точки, ще има повод да представя експертизата си много мастито ;)
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
Манчо
Рейтинг: 2288 ВеселоНяма да ти казвам какви пари се получаваха при по-късия вариант, че да не настинеш от ковид ;) Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
Свинчуга
Рейтинг: 1651 НеутралноКак бе нунев каза че 2017 ще е готова?
Обичам да грухтя и плюскам.tacheaux
Рейтинг: 4290 НеутралноРазчита на късата памет на българите и с право. Тя е доказана.
tacheaux
Рейтинг: 4290 НеутралноТя ще стане важна , ако се продължи до Стара Загора с тунел под Шипка и се съедини с магистрала Тракия.
tacheaux
Рейтинг: 4290 НеутралноДо коментар [#28] от "T":
"пък и вече и във видинско ядат асфалт-скат си магистрала,"
Видинско не сами да си искат магистрала. Логично е да има магистрала София- Видин през прохода Петрохан. Това е най-прекия път до Европа през който се пътува най-дълго време на българска територия.Това се отнася не само за София , но и за цяла Северна България.
neut
Рейтинг: 6043 НеутралноНова златна баница за разпределение
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restЙЕИ
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#69] от "tacheaux":
Ще стане важна ако се направи 4 лентов Хаинбоаз и се намалят острите завои с 4-5 тунела. Гоброво остава встрани, най-бързо им е там и после Нова Загора и Свиленград.
Бойко искаше да цани катарците да дадат пари за строеж, ама хората искат възвращаемост..
Plamen Shopov
Рейтинг: 659 НеутралноДо коментар [#36] от "Jazzdevil":
Не е чак толкова перфектно!Минава през населени места ,а точно това ,не е за трафик от тирове!Нека да я направят тая магистрала,макар че,според мен,можеше и да се мине със скоростно трасе!
realguru
Рейтинг: 2788 НеутралноМи тя и Тракия трябваше да е готова още 2005, ама Баце спечели изборите през 2009 с обещание че ще я довърши. :)
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#73] от "Plamen Shopov":
Не е перфектно по немските стандарти - като за нашенско е съвсем добре. 2 пъти пътувах по тоя път идвайки от Румъния и нашия път ми се стори направо магистрала спрямо Букурещ-Гюргево дето при все, че е 4-лентов за 65км минава през 10 села пълни с дечурлига, каруци, пиянки на велосипеди и пр.
Мисълта ми принципно беше, че още сума други трасета можеха да се направят скоростни пътища с парите дето ще набутат на всяка цена да било магистрала.
svv03688321
Рейтинг: 1129 НеутралноТази магистрала е много важна тъй като свързва Северна Европа и Русия със Гърция ,Турция и Средиземно море и пристанищата със Африка .
Не разбирам със какъв мозък още се бавят да я прокарат и през Балкана ?!
Все пак държавата ще си изкара парите много по бързо отколкото която и да е друга .
Иначе прдвиденото трасе е доста удължено
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноНяма нищо логично в това да се загробят 3-5-8Млрд за магистрала до Видин и тунел под Петрохан при положение, че ТИРовете и сега чакат по 2 дена на километрични опашки понеже работят само по 1-2 от 6-те гишета на КПП-то. А никой българин, който пътува с кола от София, Пловдив или Благоевград няма да тръгне да ходи до Видин за да се набие после в идиотското румънско шосе от Калафат за Турно Северин и после Тимишоара където ще караш 6 часа със 65км/ч залепен за поредния камион при положение, че можеш да си хванеш магистралата през Сърбия...
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноНяма нищо логично в това да се загробят 3-5-8Млрд за магистрала до Видин и тунел под Петрохан при положение, че ТИРовете и сега чакат по 2 дена на километрични опашки понеже работят само по 1-2 от 6-те гишета на КПП-то. А никой българин, който пътува с кола от София, Пловдив или Благоевград няма да тръгне да ходи до Видин за да се набие после в идиотското румънско шосе от Калафат за Турно Северин и после Тимишоара където ще караш 6 часа със 65км/ч залепен за поредния камион при положение, че можеш да си хванеш магистралата през Сърбия...
acarid
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#35] от "Jazzdevil":
Релефа на равнината го е наложило.
acarid
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#36] от "Jazzdevil":
Русе -Шумен е перфектния пример за прахосани пари. Всичко е за ремонт. И поради каква причина най-натовареното двулентово шосе в България не трябва да е магистрала? Не те води до море ли?
acarid
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#36] от "Jazzdevil":
https://customs.bg/wps/portal/agency/media-center/news-details/05-12-Processed trucks-bg
ГКПП
общо
в т.ч.
вход
изход
Капитан Андреево
2414
1329
1085
Лесово
872
473
399
Калотина
1242
565
677
Кулата
1713
1156
557
Дунав мост - Русе
2581
1193
1388
Дунав мост - Видин
374
210
164
ЙЕИ
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#66] от "Манчо":
А ти за ТСО чувал ли си?
Тия 10 км в повече са гориво, което ще замърси българската природа и ще оскъпи превозът. Парите инвестирани в по-скъпа магистрала се връщат от икономиите на ползващите я.
ЕФТИНКОТО - ДВОЙНО излиза.
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#80] от "acarid":
Ами точно понеже всеки ламти за магистрали вместо многократно по-евтините и бързи за изграждане скоростни пътища с по 4 ленти затова още си караме по опасните двулентови шосета и изпреварваме камиони по завоите...
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#81] от "acarid":
Няма и 1 камион в минута на посока - това при шофиране на кола с 90 а камионите със 70 са няколко изпреварвания за 100км - едни изпреварващи ленти са предостатъчни.
Jazzdevil
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#81] от "acarid":
От тия данни като че да изглежда, че Ямбол-Елхово-Лесово повече му трябва да е магистрала отколкото Враца-Видин...
acarid
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#85] от "Jazzdevil":
Темата е за магистрала Русе-ВТ. От данните ясно се вижда че тя трябваше да е построена преди Калотина и преди Струма и преди Марица че и преди Тракия (пътя до морето), щото тя след СЗ си е пуста 9 месеца в годината на изток. И излиза един, и пише защо ни е аз съм шофирал 2 пъти през живота си там!
Манчо
Рейтинг: 2288 НеутралноТи си чувал, но не си правил. Именно оценката по ТСО даде категорично победата на западното трасе. Защото при ТСО се оценяват КОМПЛЕКСНИТЕ въздействия на един проект, а не само директните. Да, тези няколко км са вповече , но:
1. Намаляват рязко разходите за свързване на Свищов и агломерацията му. При източния вариант ползите за свързани населени места и бизнеси са минимални. Преведено за затруднени - допълнителните разходи за тези няколко км със сигурност се компенсират от икономиите, свързани с по-ниските разходи за транспорт до Свищов.
2. Повече км не означават задължително повече разходи. 35 км със сериозен денивелационен товар могат да генерират повече или сравними разходи с отсечка от 45 км при облекчени условия.
3. ТСО отчита и евентуални рискове. Каква би била ползата от тези спестяващи 35 км, ако в студената част от годината аварийността на пътя ще се вдигне драстично? Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!