Флагманът на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Флагманът на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините


Близо 70 години Mercedes S-класа задава тенденциите в индустрията, а дебютиралото преди броени дни в България седмо поколение на лимузината продължава тази традиция. Началото е поставено през 1951 година с модел 220 (W 187), а до момента от флагмана на концерна от Щутгарт са произведени над 4 милиона бройки.


На първо време автомобилът излиза на пазара с шестцилиндрови бензинови и дизелови двигател с мощности между 286 и 435 конски сили. На следващ етап на разположение ще бъде и V8 двигател с вграден стартер-генератор (ISG) и 48-волтова бордова електрическа система. През 2021 г. ще бъде представен и plug-in хибрид с възможност за изцяло електрически пробег от около 100 километра.

Флагманът на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините

Изненадващо маневрена


Новата S-класа е значително по-маневрена, като радиусът на обратен завой е близо до този на по-късата със 76 сантиметра А-класа. Заслугата е на завиващия заден мост, при който отклонението е до 10 градуса, при около 2 градуса в повечето подобни системи. При ниска скорост задните колела заемат позиция в посока противоположна на предните, което подобрява маневреността. При по-висока скорост предни и задни гуми сочат в една посока, като така се постига по-голяма стабилност.




Наборът от асистиращи системи позволява на новата S-класата да направи крачка към трето ниво на автономното шофиране. При определени условия колата може сама да съобразява скоростта си с тази на останалите превозни средства, като ускорява, намалява и спира, наред със следването на извивките на пътя. Така, ако Германия стане първата европейска страна, позволила автономното управление през 2021 г., S-класата ще може да се управлява сама неограничено време със скорост до 60 км/ч в задръстванията и по градските магистрали.


Активният асистент за паркиране с 360-градусова камера предлага 3D изглед, така че водачът може да види какво има около колата от различни гледни точки. Това, наред с 12 -те ултразвукови сензора в предната и задната част на автомобила, подпомага водача при паркирането в тесни пространства.


Интериор, вдъхновен от яхтите


S-класата винаги е била място за комфортно пътуване и спокойна работа и новото поколение не прави изключение. Вътрешният дизайн е вдъхновен от яхтите, което създава усещане за щедро вътрешно пространство и първокласен лукс.

Флагманът на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините

Проблемът с мръсния въздух е факт във всички големи градове, а S-класата може да гарантира на хората в салона, че дишат по-чист въздух от този навън. Заслугата е на филтрираща система, която улавя фините прахови частици, предизвикващи алергия, цветния прашец и неприятните миризми. В допълнение вграден ароматизатор предлага набор от приятни аромати.
Флагманът на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините

Пакетът ENERGIZING Comfort Control създава различна атмосфера в интериора както за шофьора, така и за спътниците му. Комбинация от масаж, аромат и музика може да успокоява и витализира. Шофьорът и пътниците могат да избират между 10 различни програми за масаж.


Да си говориш с автомобила


Сред иновациите в S-класата е подобреното общуване между човек и автомобил, осигурявано от второто поколение на системата Mercedes-Benz User Experience (MBUX), което дебютира в модела. Системата вече не само приема гласови команди в свободен текст, но и предвижда желанията на пътуващите в автомобила благодарение на вградените в контролните панели камери. Системата тълкува посоката на главата, движенията на ръцете и езика на тялото и отговаря със съответните функции на превозното средство.


В диалог с автомобила могат дори да се управляват функции в умния дом на собственика - пускане и изключване на отоплението, проверка дали вратите са заключени и т.н. Петте мултимедийни дисплея в салона от една страна могат да показват различно съдържание, а от друга - лесно да се споделя картината от един екран на друг.


Новата S-класа идва и с опцията за автоматично регулиране на седалката и волана. Водачът само трябва да въведете височината си в MBUX, като това може да стане и с гласова команда. Системата изчислява оптималното място за управление за въведената височина и регулира седалката на водача, волана и страничните огледала по подходящ начин. Настройките биват запаметени в личния профил на водача и така се активират автоматично при стартирането му.

Флагманът на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините

По мярка като ръкавица


Лимузината на Mercedes предлага възможности за персонализации, като могат да бъдат запазени до седем различни профила, всеки от които съдържа до 800 параметъра - любими радиостанции, положение на седалките, осветление, стил на приборното табло, адреси в навигацията и т.н. Профилите могат да се извикат с пин код или пръстов отпечатък, разпознаване на лице или идентификация по глас.


На качествено ново ниво в S-класата на Mercedes e информираността на водача. Приборното табло вече предлага триизмерна картина за по-лесно ориентиране в навигацията, например. Head-up дисплеят, проектиращ информация пред автомобила на нивото на очите, е на по-голяма площ и дава повече информация, включително с добавена реалност. Така например анимираните стрелки за посоките от навигацията са разположени върху пътната лента.


Ново ниво на безопасност


S-класата винаги е била сред флагманите по отношение на новостите, свързани с безопасността на пътя, като през годините това е първият сериен автомобил със стабилизираща програма (ESP) и първият с въздушна възглавница. В новото поколение на лимузината отново има иновации - като вградените за първи път в автомобил фронтални въздушни възглавници за задните места, които при челни сблъсъци могат значително да намалят натоварването в областта на главата и шията на пътниците.


В допълнение, когато автомобилът е застрашен от страничен удар, активното въздушно окачване може да повдигне купето с до 8 сантиметра в рамките на няколко десети от секундата, за да бъде поета енергията от катастрофата от устойчивите елементи в долната част на автомобила.


Камера зад дисплея на приборното табло пък следи очите на водача, за да го предупреди, ако е уморен и е склонен към заспиване. Функцията за предупреждение при излизане от S-класата вече използва камери, за да разпознае, че пътникът иска да напусне превозното средство. Ако в този момент приближава друг автомобил, активното амбиентно осветление става част от системата за предупреждение при излизане и мига в червено.


Вече в България


Флагманът на Mercedes-Benz е вече в шоурумите на оторизираните дилърства на "Силвър Стар" в София, Пловдив, Варна и Бургас, както и при "Евро Старс" в Русе. На първо време на разположение са три модификации със задвижване на четирите колела (4MATIC). Цената на дизеловите S 350 d (286 к.с.) и S 400d (330 к.с.) започва съответно от 215 400 лева с ДДС и 229 200 лева с ДДС, а при бензиновия S 500 с 435 конски сили е 249 500 лева с ДДС.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK