
© Юлия Лазарова
Сравнително еднакво ниво на трудност на практическия шофьорски изпит за категория "В", като той се провежда само в областните градове, в които трафикът е по-сериозен, предвижда Концепция за обучение по безопасност на движението по пътищата, приета от правителството в сряда.
Тя цели и ограничаване кандидати, които се явяват на изпит на принципа проба-грешка и го използват за самоподготовка. За целта се предвижда допълнителни обучителни часове да се дават само в областите, в които са констатирани слабости при кормуването. Друг вариант е забрана за явяване на изпит повече от 3 пъти в рамките на една година. Ако при тези опити кандидатът не успее да вземе книжка, той бъде задължени да кара отново целия шофьорски курс.
Предвижда се и изграждане на Информационна система за контрол на изпита. Тя ще контролира маршрута на провеждане на изпита, ще документира действията на участниците в изпита по време на кормуването, както и ще регистрира, верифицира и синхронизира информацията.
Друго от измененията, планирани в концепцията, е разработването на единна програма за обучение на автоинструктори и изпитващи, съвместно с университетите.
Концепцията предвижда водачите, които правят чести нарушения да бъдат изпращани на проверовъчен изпит. Такова изискване ще се въведе и за хората с хронични заболявания, които могат да ги направят опасни зад волана.
Концепцията за обучение по безопасност на движението по пътищата е поредният опита на държавата да направи промени в сектора, които да доведат до по-добра подготовка на бъдещите водачи. До момента протест на автоинструкторите предизвика наредба, засягаща начина им на работа. Документът е подготвен от Министерство на транспорта и беше публикуван за обществено обсъждане.
Новите текстове в него предвиждат всички инструктори да работят на трудов договор към фирмите за обучение, учебните коли да са собственост на школите, или взети на лизинг, а цялата документация да е в електронен вид, качена в информационна система.
chepokalipsis
Рейтинг: 1195 НеутралноАз взех преди доста години, но и тогава изпита беше в областния град.
Deaddark
Рейтинг: 2878 ВеселоЕ сега станА весело - в градовете със силен трафик 80 %та от шофЕрите плюят на правилата и карат кат' джигити. Инструкторът ще изтърка лафа: "Тоз не го гледай, той вече има книжка"
xm...
Рейтинг: 3461 ВеселоТа'а идея е гениална, но недоразвита и недоизпипана!
Начи ... сельо да са научи да кара у градо. Убаво!
Ама всеки градски, влязал у село или в някой от кварталите на провинциалните градчета да кара си знае, че ониа там си имат пък собствени правила. И те' т'ва е пропуснато!
Та значи пък градските шифиори требе да са пратат да изкарат курсове по села и малки градчета.
И накрая - всичкото туй дълбокомислено "това от тук-там, а онова от там-тука", добре познато ни от ротния фатмак в казармата, требе да са организира правилно!
И ей ви възраждане, например, на "100-те национални обекта"! Докато вземеш книжка.
Тъй ша са опраят не само автоинструкторите и катаджиите, ами и туризъмъ!
Идеята е връ'о, та дрънка!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4645 Неутрално7/8 от столичаните още прескачат релсите на трамвая.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!pet_fire
Рейтинг: 5379 Весело"Изпитите за взимане на книжка ще се правят само в градове със силен трафик"
Това пък кой го цвръкна
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноПърво трябва да се уточни, какво означава "силен трафик", че е много разтегливо.
Бивш tww09306483.Второ, кога ще върнат полигона? За много хора паркирането е все още пълна загадка...
ivanpopov
Рейтинг: 2319 НеутралноПредлагам изпитът да е само в София. Със задължително минаване през регулировчика на жълтите павета, пред старата сграда на парламента.
the_flea
Рейтинг: 1444 Гневно
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!"Концепцията предвижда водачите, които правят чести нарушения да бъдат изпращани на проверовъчен изпит. Такова изискване ще се въведе и за хората с хронични заболявания, които могат да ги направят опасни зад волана."
Я пак?
Който вкара това безумие в закон или наредба ще гледа власт през крив макарон..... 1/3 от водачите имат някакви хронични страдания..... ако не шофират, не плащат такси, не плащат данъци върху цената на горивото.....бюджетът.....?
За кои хронични заболявания става дума?
Хипертония? Диабет? Язва? Гастроезофагеална рефлуксна болест (ГЕРБ), може би? Единствената опасна болест е СВПУН - Синдром на вродената и придобита умствена недостатъчност......
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4645 НеутралноДо коментар [#8] от "the_flea":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+++
the_flea
Рейтинг: 1444 ГневноПоставянето на хора с много нарушения и такива с хронични заболявания под един знаменател, означава ли, че болестта те прави неправоспособен и трябва да се доказваш отново? Щото, ако е така, то всички хора с хронични заболявания трябва да се явяват на изпити за препотвърждаване на специалностите, които имат - лекари, инженери, икономисти, прависти и т.н. щото могат да сътворят, потенциално, глупости....
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Това значи ли, че ако политик има хронична болест трябва да бъде изваден от политиката? Що хипертоници има......
ikod
Рейтинг: 784 НеутралноАко сложат маркировка на пътищата ще има по-голям ефект :)
Таралеж
Рейтинг: 2577 НеутралноСилен трафик? Колко силен?
И с колко нелюбезни, нахални, агресивни, притискащи те шофьори?
Установил съм че шофьорите в България са едни от най неагресивните, и готови да ти дадат път. С изключение на тук таме комплексарите правещите се на мутри.
Най-агресивните които съм срещал (плюс множество мотори между лентате) са били в Сан Хосе, Коста Рика.
Следвани от италианските.
А пък най-объркващо то е като караш с ляво движение , ако си свикнал с дясно. Предполагам и обратното.
Като разбира се не съм карал в Индия, Пакистан.
Тъй че оставете “силното движение”, опитайте се да научите хората да владеят колата, да знаят правилник и Знаци.
Да уважават другите шофьори, пешеходци е също много важно, за жалост не може да се научи на възраст когато се взема книжка, твърде късно е.
На добър пър!
rado_sv
Рейтинг: 895 НеутралноКъдето и да се провеждат изпитите, практиката като е лоша, все тая.
Deantonio Banderas
Рейтинг: 250 НеутралноЕ тогава и подкупите не бяха чак толкова големи
Араламбене му е майката
Рейтинг: 762 ВеселоСпоред мен трябва да има преспиване поне две нощувки в посочени от наредбата хотели и опознавателна туристическа обиколка на областния град с лицензирани за целта екскурзоводи.
Аз, дето карам кола от 30 години, ем в стохиляден град, като отида на Варна ми се зема акъла, за София не си и помислям - оставям колата на първия попътен паркинг и пердаша с таксита. Пък некой пиклю от Дългопол как ще се оправя на изпит, не знам.
grigoo
Рейтинг: 671 НеутралноТова е мега глупаво.
Bojidar Vasilev
Рейтинг: 559 НеутралноТука , тука на кръстовището пред НДК и то с ВАЗ 2107 на газ в 5 часа след обед . Защо ли ?! Ами защото цяла България идва тук и тук има светофари и камери и маркировка и полицаите не са на баща ти приятели и има и яки задръствания . Има и диня и зелена зона и бус ленти ........Правилно а който не му отърва ..да си оди с катъра по къра 😉
gost22
Рейтинг: 2104 РазстроеноВзел изпита в град, дето няма един светофар. И кво всъщност е взел? Оказва се повиквателна за войната по пътищата, това е взел...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...