
© Георги Пауновски
Соцавтомобилите са постоянно присъствие на всички ретро паради в България.
Броят на произведени по времето на социализма в СССР, Чехословакия, ГДР, Югославия и Румъния автомобили, които все още се движат по пътищата на България или поне не са свалени от отчет, намалява сериозно в последните четири години, сочат данните за автопарка на "Пътната полиция". Ако през 2016-та година те са били над 190 684, сега са 63 519 или спадът е над 67%.
Най-много остават ладите
Най-много оцелели соцавтомобили са производство на Волжкия автомобилен завод (ВАЗ), познати под марките "Жигули" и "Лада" - 38 659. Това е с почти 100 хил. по-малко от 2016 -та (за подробности вижте графиката). При ладите, както също и при шкодите, и дачиите, които също още са в производство, се взимат предвид само тези на възраст над 20 години.
© Георги Пауновски
Москвичите се стопиха до под 7000
Според данните на "Пътна полиция" в България има регистрирани 6881 коли "Москвич" и "Алеко", производство на бившия Автомобилен завод "Ленински комсомол" (АЗЛК), а част от тях сглобени и край Ловеч. Това е почти четири пъти по-малко от 2016-та.
Ударното бракуване на москвичи доведе до това, че вече "Шкода" е втората най-популярна соцмарка в България. Тя е и единствената, която увеличава своето присъствие, като ако през 2016-та е имало 12 494 коли от нея, произведени преди над 20 години, сега те са 13 414. Обяснението вероятно се крие в това, че в бройката влизат и произведени след 1989 г. коли, тъй като "Шкода" не спира производство, за разлика от повече соцмарки.
Продаваната и днес "Дачия" обаче все по-рядко се среща по пътищата в своите ретро изпълнения, като са запазени едва 82 коли на над 20 години.
Все още част от градския пейзаж в България са и автомобилите "Трабант", но те са четири пъти по-малко от 2016-та, като с регистрационни номера са 1826 бройки. Същата е съдбата и на другата гордост на гедерейското автомобилостроене - "Вартбург" с 1193 оцелели автомобила.
© Георги Пауновски
Лимузините на соца
По пътищата на България още могат да се срещнат и лимузините на социализма. Прави впечатления, че техният брой не намалява така драстично. Волгите, ползвани от някогашния партиен апарат средно ниво, към днешна дата са 1072.
© Георги Пауновски
От руският "Мерцедес" - "Чайка" все още в регистрите на пътна полиция присъстват 58 броя. Полската лимузина "Варшава" радва 85 българи, а от бутиковият полски хечбек "Полонез" са оцелели 17 броя.
Запорожците изчезват
Югославският компактен модел "Застава", които за кратко присъства дори на американския пазар, също е част от родния автопарк, макар и пет пъти по-малко численост - 225 бройки.
Запорожците обаче са направо на изчезване, като към момента от отчет не са свалени едва 19 коли.
Как се отрази коронакризата на продажбите на автомобилите - тук
Колко супер луксозни коли бяха купени миналата година - тук
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 НеутралноВсяко нещо с времето си.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нинов
Рейтинг: 2125 Неутралнонавремето лададжиите и москвичаджиите спориха жестоко, коя е по-добрата кола.
Оказа се, че е ладата, защото е Фиат.....
Нинов
Рейтинг: 2125 Неутрално."....времето на социализма в СССР, Чехословакия, ГДР, Югославия и Румъния автомобили..."
Пауновски е забравил Полша.
От Югославия вносът беше минимален.
Имаше и бълг. производство на Рено и Москвич.
дерибеев
Рейтинг: 2900 НеутралноА Опел "капка" направо изчезна
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 НеутралноДо коментар [#2] от "Нинов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Това е за моделите със задно предаване. Малко известен факт е , че моделите Самара са разработени с участието на Порше. Нивата си е СССР разработка с двигателя от ФИАТ но вече 1600 куб. см. , впоследствие 1700.
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
аз говоря за периода 1975 до 1980 г. , който бълг. мъже прекараха в спора "лада-москвич".
След това се разбра, че ладата е колата.
Цената на десетгодишна лада стигна до 20 бона, при 10 бона за чисто нова.
Москвичите (дараците) никой не ги искаше.
Можеше да си купиш без ред Маде ин Ловеч.... докато го докараш в Плевен береш страх да не се повреди... после директно в сервиза "да го стегнат".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 НеутралноДо коментар [#6] от "Нинов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ладата никога не е била 10 000 нова. Леко си се объркал. Аз ти разказах фактите преди да се доуточниш. Цените на колите скочиха когато започна голямата екскурзия. Тогава дори и къщи на 3 етажа даваха за една кола.
Шакир Зулов
Рейтинг: 641 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "Нинов":
Много съм простЛадата беше 8 бона и моеше да си я купиш без ред и с долари,ако си работил при чичо Кадафи или Саддам.🐵
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#8] от "Шакир Зулов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!8200 бе най-скъпата 1600S. На нинов малко му бягат фактите а и много го дразня, че знам някои неща по-добре.
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#8] от "Шакир Зулов":
Наш познат беше 15 години съветник по нефтодобив в Мавритания.
Като се върна, отиде в Кореком.
Пита "волгата колко струва?"
- $4хил ... му отговарят
- а оназ малката кола колко струва?
- това е Трабант и струва $1хил.
- добре, тогава една Волга и един Трабант, моля!
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":
От твоите истории най-яката е тази дето си бил посрещнал Дитер Шварц на пловдивското летище.
Долетял бил той със собствен саморъчно управляван самолет. Ти го поемаш от там за да му помогнеш да стъпи на бълг. пазар.
Жестоко!
lz2
Рейтинг: 2335 Неутрално"Соц автомобилите в движение..."
ПравописА е поле за изява на неграмотните!То пък едно движение стях, да ти паднат бъбреците!
lz2
Рейтинг: 2335 НеутралноИ ако въобще стигнеш където си тръгнал!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#11] от "Нинов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Наистина много си се филмирал и фрустрирал. Не аз съм виновен за състоянието ти.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#12] от "lz2":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти без бъбреци ли си?
Само трабантите друсаха малко повече ито само защото бяха доста леки. Всички други конструктивно бяха с прекалено меко окачване.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#13] от "lz2":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За коя марка говориш?
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кмете, като те видя теб и се сещам за Дитер Шварц. Искаш ли да изкопая твоите оригинални постове да видят хората каква важна персона пише в тоз скромен форум?
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноДвигателят на "Москвич" приличал на двигател на BMW от 1957 г.
hamiltonf
Рейтинг: 3644 ВеселоДо коментар [#2] от "Нинов":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Е, да, няма как Москвича да е пред Лада, но като се има предвид, че и двете таратайки ускоряваха от 0-100 км. ч. за между 15-17 сек., този спор изглеждаше трагикомичен...
hamiltonf
Рейтинг: 3644 ВеселоДо коментар [#11] от "Нинов":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Може и да е вярно...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#17] от "Нинов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Доста по- важна отколкото можеш да предположиш.
bretschneider
Рейтинг: 911 НеутралноТова не е толкова интересно. Колко кочини купени от курубляне отлежават пред блоковете градовете ни?
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#18] от "zhivko6461":
Експерти казват, че няма нито една част, която да може от двигателя на бавареца да монтираш на московеца и обратно.
Тоест приликата е доста далечна.
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#20] от "hamiltonf":
Дитер Шварц е най-загадъчната личност в Германия.
За последно и виждан преди 20 г.
От него има само няколко снимки в публичното пространство.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 Весело
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!До коментар [#18] от "zhivko6461":
Съвсем точно и то е купен от БМВ , беше леко наклонен около 30 градуса. Доста модерен за времето си.
ЗАЗ пък бяха с Voбразни двигатели.
Трабант и Вартбург - двутактови . Чардо, лека му пръст, ги знаеше отлично всичките.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#24] от "Нинов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много хора пътуват по света дугарю нинов без да те уведомяват.
uej03527584
Рейтинг: 382 Неутралнонаскоро един приател продаде една жигула 1973 година на двеста иляди без основен ремонт и бес капка ражда за 6 бона евро на един немец
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#26] от "Deantonio Banderas":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Няма по-добра кола от новата ! Това го снае всеки грамотен човек.
grem
Рейтинг: 383 НеутралноЖалко, има някакъв вид чар в тях. Е, малко се въртят когато им натиснеш по-тежко спирачката, справка безброй russian car crash компилации.
Калиманата
Рейтинг: 326 ВеселоДо коментар [#27] от "КМЕТ В СЯНКА":
Деменция?
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#26] от "Deantonio Banderas":
Ако ще пишем "скрап" с "б" , нека тогава да заменим и а-то с "ъ".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#31] от "Калиманата":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Той си знае най-добре.
Plamen Shopov
Рейтинг: 688 НеутралноОсобено с трабанта!
B52
Рейтинг: 1496 НеутралноОтлично си спомням ходенето в Мототехника на Хладилника, когато баща ми си купи след 8!!!! Години чакане Лада комби за 6300 лева през 1981.
Средна заплата тогава в БГ - 200 лева и малко повече.
Нито може да се избере цвят, нито нищо. Радваш се че ти е дошъл реда, да не говори за “екстри” като огледало от дясно.
Та непонятно ми е “умилението” по мизерията на Соца??! He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Manol Nedyalkov
Рейтинг: 650 НеутралноДетски спомен от Запорожец: Колега на майка ми имаше такъв, костенурка. Един ден ни качи с неговата дъщеря. ЗАЗ е с въздушно охлаждане, двигателят е отзад, а беше лято и задният капак се оставяше леко открехнат, за по-добра циркулация на въздуха. На километър-два спираше да намества изпадналия ремък ...
samoedin
Рейтинг: 3300 Весело" Броят на произведени по времето на социализма в СССР, Чехословакия, ГДР, Югославия и Румъния автомобили, които все още се движат по пътищата на България или поне не са свалени от отчет, намалява сериозно в последните четири години, сочат данните за автопарка на "Пътната полиция". Ако през 2016-та година те са били над 190 684, сега са 63 519 или спадът е над 67%."
Нищо не е вечно ! Пък и не виждам много мераклии да карат жигули или москивч, например, вместо комфортните и сигурни съвремени возила на мерцедес, ауди или шкода от последните 10 - тина години на пазара......
irobot
Рейтинг: 505 НеутралноКъм 2000 година вече си бяха почти изчезнали от пътищата и ги притежаваха предимно пенсионери които не карат. Най-амортизираният Форд Сиера, Голф 2 или Мерцедес 190 бяха друга планета във всяко едно отношение и можеха да се купят за 2-3 хиляди долара.
Gustav Mahlerov Vienski
Рейтинг: 580 НеутралноДо коментар [#35] от "B52":
това за дясното огледало е изненадващо вярно....
hamiltonf
Рейтинг: 3644 ВеселоТова са тъжните истини за "развития социализъм" и автомобилостроенето в страните от СИВ:
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.През 1970 г. най-евтиният съветски автомобил ЗАЗ-966 струва 3 000 рубли или $3 614 по официалния курс. По същото време в САЩ срещу $3 562 може да се купи Ford Mustang Mach I с 5.7-литров V8 с мощност 290 к.с., климатик и автоматична трансмисия. Базовият Mustang струва само $2 820.
През 1970 г. "Москвич"-408 струва 4 936 рубли или $5 946, докато за £2 097 ($5 920) на Запад може да се купи Jaguar E-Type. Британското купе с 265 к.с. развива максимална скорост 240 км/ч.
ВАЗ-2101 се продава за 5 620 рубли или $6 771. За тази сума в Щатите се предлага Chevrolet Corvette Stingray в топ изпълнение. Ценовата листа на американската легенда през 1970 г. започва от $5 192, като най-мощната модификация със 7.4-литров V8 с 390 коня, ускорение от 5.7 сек., максимална скорост 230 км/ч и всички екстри излиза $6 650.
През 1970 г. чисто новият ГАЗ-24 струва 9 200 рубли или $11 085. За сравнение цената на Mercedes-Benz 280 SEL е 41 800 германски марки ($11 330). Срещу тези пари купувачът получава редови шестцилиндров двигател със 160 к.с., четиристепенна автоматична трансмисия, дискови спирачки на всички колела, усилител на волана, кожен салон и климатик.
И всичко това е по официалния курс рубла/долар...
vdankov
Рейтинг: 22 НеутралноДо коментар [#2] от "Нинов":
Спомням си този спор, бяхме деца. Тези които имаха Москвич казваха, че широкото предно стъкло на Жигулата било за да се вижда този дето бил платил 6100 лева за такава кола.
Аз имах Москвич през 80-те. Още си спомням как блокираше термостата докато накрая го изтърбуши един съсед и зиме слагах вестник на радиатора докато загрее.
Изобщо, Москвичът не е кола, а начин на мислене.
И доста хора са останали с този манталитет.
sweeper
Рейтинг: 379 НеутралноТъй де - същинско Порше!
Един съсед имаше сщата и я наричаше: "мойта Лили Иванова". Щото казва - като й чуеш гласа и си викаш: = Каква кола (жена)! Пък като я видиш ...
deymus
Рейтинг: 745 НеутралноЕ няма и такава новина, много важна за битието на българина.
Помяр
Рейтинг: 598 ВеселоОт пословичната им (липса на) защита против корозия ще да е. Българинът е едно изключително неприятно създание.
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноЧак нито една едва ли. Най-малкото има стандартни елементи.
Когато законно или не съвсем се "копира" конструкция (машина, съоръжение, линия и т.н.) идеята не е новата да бъде взаимозаменяема с оригинала, а да се произведе работещ прототип, евентуално и серия. Новата конструкция трябва да позволява монтаж и експлоатация. Ако е необходимо трябва да отговаря на нормативни изисквания от стандарти, закони, наредби и др. Позволявам си лично мнение, че сте много добре запознат с фактора патентна чистота.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 965 НеутралноНе знаех, че тук е пълно с дърти комунисти 😁
sw51
Рейтинг: 330 ЛюбопитноЛадата/жигулата си беше най-доброто, след може би Волга.. спор няма. Гледам че и шкодаджиите са си верни и си държат бройката, макар старите шкоди да не бяха много коли... двигател отзад (реално без багажник), чупещи се, прегряващи и с лошо управление.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#40] от "hamiltonf":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дядо ти каква кола имаше?
LudLustrator
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":
//Всички други конструктивно бяха с прекалено меко окачване.//
================
Не така бре Кмете, варбург делукс (пръдливияута Ханс), беше на шаси, какво окачване какви 5 лв., и с шибидах струваше 9500 лв.
hamiltonf
Рейтинг: 3644 ВеселоДо коментар [#48] от "КМЕТ В СЯНКА":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Дядо не караше, а в Чепеларе по онова време коли много-много не им трябваха...
Корки
Рейтинг: 2485 НеутралноИма. Това е новата служебна кола. Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноСобственик на "Москвич" е диагноза. Доживотна. Няма бивш. Манталитетът се нарича "москвичов".
Изказвам по-смисъл препоръка на популярния майор Костов (съобщава информацията на КАТ по телевизията).
"Ако имате проблеми с колата по време на пътуване търсете помощ от водачи на "Москвич". Те знаят как и могат да се справят с техническите проблеми и имат необходимите инструменти."
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#47] от "sw51":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Най-добри бяха Волга и Полски Фиат 125 а после и Полонез.
Корки
Рейтинг: 2485 НеутралноЗапорожец костенурка беше най-тихата кола. Като седнеш колената ти запушват ушите, затова е тиха. Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноА Опел "капка" направо изчезна
—цитат от коментар 4 на дерибеев
От пословичната им (липса на) защита против корозия ще да е.
[quote#44:"Помяр"][/quote]
Популярна техническа констатация - "Опел са измислили ръждата".
Manol Nedyalkov
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#54] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Автомобила, който днес
представлява интерес
е малкият Фиат 126 ..."
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#49] от "LudLustrator":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Това ще е било след 1989-та. Преди това бяха по-евтини от Лада. Най-скъпи бяха Волга ГАЗ 24 М 9200 лева в ДСО Мототехнка.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
deaf
Рейтинг: 2042 НеутралноДо коментар [#2] от "Нинов":
Дизайнът на Москвич е хиляда пъти по-красив от този на Лада-та. Дизайнът на по-старите москвичи,(с триъгълните стопове отзад),е проектиран от легендарният Пининфарина.
Мой приятел който разбира от коли и имаше фирма за охрана през 90-те,си купи Москвич,въпреки че имаше пари и за Лада. Това относно двигателя...
sw51
Рейтинг: 330 НеутралноДо коментар [#54] от "КМЕТ В СЯНКА":
тук не съм съгласен за полския - харчеше и се чупеше много повече от ладите - имах няколко познати с такива. Полонез почти нямаше или аз поне не познавам и един с такава кола - не съм чул да е много добра кола, ма щом казваш...
Корки
Рейтинг: 2485 НеутралноКазваха че собствениците на Москвич ги погребвали прави, защото цял живот лежали под колите. Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
bludniq_sin
Рейтинг: 1641 НеутралноДо коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlТук няма да се съглася напълно с теб. Едно ново клио тази година никога няма да е по-добро от мерцедес 91ва например.
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#53] от "LudLustrator":
През 1963 г. е официално обявено, че “не се очаква внос на леки автомобили от Западна Европа” (за САЩ изобщо не може да става и дума). До края на годината на частни лица са продадени 7000 автомобила, но сред тях вече липсва “Волга”, която от този момент нататък почти без изключение се внася в страната само за нуждите на различни държавни ведомства и министерства, а частни клиенти могат да я купят единствено срещу валута от “Кореком”.
Dark
Рейтинг: 1497 НеутралноБойо не смее да забрани трошки на повече от 10г в движение, че основния електорат на ГЕРБ е това. Мизерници жалки, дано ЕС го наложи. Евро 5 и нагоре
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноНе би било зле да регулира обтягането на ремъка и ако е необходимо да отстрани евентуално възникнало "разминаване" на ремъчните шайби.
dzr57500206
Рейтинг: 14 НеутралноВ Жигулето на баща ми правих първия секс с една страшна мадама (още се чудя как ми се нави ) та завинаги ще остане в спомените ми тая жигулка .
zhoo
Рейтинг: 81 НеутралноДо коментар [#40] от "hamiltonf":
да, но за мерцедес, ягуар .... и другите капиталистически таралясници никой не е чакал и правил вноски напред по 7-10 години, а дали някой е имал ламарини през 60-те от претопени немски каски, като легендарния московец, 407 ли беше :)
olimpipanov
Рейтинг: 923 НеутралноЦяло чидо е че все още има пот тези таратайки...всъщност някои ги държат да ходят по лозето за риба и т.н. данъците им са смешни и воала.
Има съм "удоволствието" да шофирам някои от тези возила и е като вица за чукичто в Африма, няма нищо общо като стабилност, сигурност дане говорим като диунамика и сигурност със западни автомобили от онова време (после през 90те карах Рено 5 произведено 77, не че е нещо в сравнение със жигулатора на баща ми е хеее).
сега освен да се използват за някой пиниз не виждам защо (на едни стари Волги май на 21цата , може да се сложи дизел от Мерце бенци 190, че иначе е змей горянин и харчи 20 л на 100).
Спорът коя е по-добра е ясен ладичката е по лиценз на Фиат и ако не правена в Петък или е за износ горе долу биваше, Космича с крадени двигател на БМВ на това тежко шаси му се разказваше играта, но пък в 90те ставаше на пикап.
Шкодите май бяха най-читави...цени не помня.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#57] от "Manol Nedyalkov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Говоря за конструкция, надеждност и комфорт.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 904 НеутралноОпитвам се да обясня на внука ми как така не можеш да си купиш кола.Като искаш купуваш скъпа като искаш евтина.Да ама при социализма не се продаваха.Правиш вноска 1500лв,чакаш 10 или 15 години да ти излезе вноската и си купуваш Жигулка.Детето не ми вярва.Казвам му-това е комунизъм-няма логика има тъпотия.Ако иска да се разходи до Куба и да види с очите си комунизма-американски автомобили от 60-те без да има съвременни автомобили.
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#59] от "LudLustrator":
Ти май още си заседнал в спора "жигули с/у москвич" , а ?
uej03527584
Рейтинг: 382 НеутралноДо коментар [#53] от "LudLustrator":
волгите се продаваа за доларчета
Manol Nedyalkov
Рейтинг: 650 ВеселоДо коментар [#70] от "КМЕТ В СЯНКА":
Имаше песен на Георги Минчев за Р126
irc84
Рейтинг: 307 НеутралноДо коментар [#6] от "Нинов":
"Live fast, die young, and have a good-looking corpse"Един приятел на баща ми си взе ловешки москвич. До Плевен мисля безпроблемно стигна, ноо после, големи ремонти бяха в на баща ми гаража, беше фабрично с дефектен двигател. На 23хил км го бракува
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 НеутралноДо коментар [#50] от "hamiltonf":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!А баща ти?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 НеутралноДо коментар [#61] от "sw51":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Първите с 3 основни лагера. После тия с 5 лагера бяха железни.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#63] от "bludniq_sin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Казал го е Хенри Форд. Аз само го цитирам.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#64] от "Нинов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И това не е вярно.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#67] от "dzr57500206":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много от писачите тук са заченати в соц. автомобили.
еспресо
Рейтинг: 814 ВеселоВ казармата имах аскер-аркадаш, който гордо казваше, че е чел само две книги - "Мъжът и жената интимно" и "Повреди в Москвича". После стана кмет на родното си градче.
Нинов
Рейтинг: 2125 НеутралноДо коментар [#79] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кое не е вярно?
Че в Кореком са продавали волги срещу долари?
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноПозволявам си дискусия с господин Нинов и други запознати с някои реалности в Германия.
Преди няколко години мой познат, колега в проект, ми каза, че в Германия се търсят старите Волги ГАЗ24, с еленчето. Негов колега бил готов на купи. По стечение на обстоятелствата бях забелязал, че една такава в добър външен вид често пребивава на паркинг на известна търговска верига. Моят познат успял да се срещне със собственика, но за негово съжаление бил отпратен. И то не съвсем учтиво.
П.П. Известни са ми случаи, когато чужденци, участници в международни инвестиционни проекти в България са купували и то на висока цена Трабант-и. Идеята е ясна. Имали са бол пари, купили са.
Hawaii
Рейтинг: 4096 НеутралноСтатията е неточна объркваща и подвеждаща
Посочена е статистика за продадени Шкоди производство от преди 20 год
Да де ама тогава ШКОДА вече е НЕМСКО ПРЕДПРИЯТИЕ
Моделите Шкода от 1995 до 2000 година нямат нищо общо
със СОЦ ШКОДИЧКИТЕ от преди 1989
Същевременно се спестява факта че и до днес се продават ЛАДА и МОСКВИЧ
Продават се ама НЯМА МЕРАКЛИИ ДА ГИ КУПУВАТ !!!!
За разлика от Шкодите
Най-коректно би било да се поднесе статистика за автомобилите
в движение произведени ДО 1989 година
Всичко друго е манипулация и изкривяване на статистиката
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ВеселоДо коментар [#74] от "Manol Nedyalkov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Голомеев имаше 126 и го караше от задната седалка.
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноКакво означава "трошки на повече от 10г в движение"? В коя страна са забранени автомобили , които са произведени преди повече от 10 години?
stenlyaka
Рейтинг: 1410 НеутралноВ студнетските си години , между 21 и 26 съм притежавал почти всички разновидности на Лада ,- 2101, 2105 , 2107 , Самара , 1500 .......някои екземпляри бях купил по на 40-45 хил пробег от хора решили да подменят соц возилото за Опел кадет , Вектра или Пежо 205 .За съвсем реални случаи говоря . Та въпросните колици карах по няколко месеца и препородавах на битака в Стара Загори или Димитровград с главазамайващи печалби от над 30 % .Тогава все още имаше хора , които не признаваха нищо освен познатото Съветско возило !!!
Карах и един Вартбург комби , кола на приятел , невероятно издръжлива машина .....с множество проблеми но върви и не спира , ползвахме я за товарна кола .
Всичките споменати имаха ръжда или бяха солидно изгнили , нискокачествени ламарини които ''тръгваха'' на 5-тата година .Семейната ни кола беше Застава ГТ 55 - изключително тъп автомобил , неприятен за ремонтиране , но сравнително икономичен като разход на гориво .
Когато си купих първото Ауди 80 ''яйце'' - 10 годишно ( на цената на лада и половина, 12 годишна ) , установих колко далеееееече е соц автомобилостроененто от истинското такова .
Hawaii
Рейтинг: 4096 НеутралноТова което имах предвид е че и ДО ДНЕС В РУСИЯ СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ Лада и Москвич
и всеки мераклия българин може да си купи НОВИ ЛАДА или МОСКВИЧ
Може АМА НЕ ИСКА !!!!!
Дори РУСОЛЮБЦИТЕ и ПУТИНДЖИИТЕ не щат да карат руски коли па макар и нови
Костадин Иванов
Рейтинг: 3260 НеутралноДо коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":
Еретик"Няма по-добра кола от новата ! Това го снае всеки грамотен човек."
===============
Е, аз съм неграмотен. Един нов Трабант или Запорожец е много по-зле от..... хайде да не говорим за Мерцедеси. Бих предпочел дори 10-годишна Волга. Онова просто те смачква.
Alex Ivanov
Рейтинг: 1400 НеутралноКакъв "руски Мерцедес" е Чайката, като тя е базирана, по-точно е копирана, от някогашната луксозна американска марка "Пакард" ??!
uej03527584
Рейтинг: 382 Неутралноимаше и чаики ма ги немаше в свободна продажба
Hawaii
Рейтинг: 4096 НеутралноЧе то и Лади и Жигули се продаваха за долари в Корекомите
Плащаш с долари и не чакаш 15 -20 години ДА ТИ ИЗЛЕЗЕ ВНОСКАТА
както го наричаха тогава
stenlyaka
Рейтинг: 1410 НеутралноСамо първите ползват 1:1 двигател от БМВ , след време разработват тяхно недоразумение , което капеше на практика от всякъде .Мисля , че така беше ......
stenlyaka
Рейтинг: 1410 Неутрално[quote#52:"zhivko6461"][/quote]
Хаха !
Готино .
Да допълня - познавам човек направил основен ремонт на Вартбург по път за морето !
Hawaii
Рейтинг: 4096 НеутралноСамо че тогава притежаващите долари
извън кръга на Партийно-Държавната Номенклатура
бяха ограничен кръг журналисти лекари инженери и прочее такива
които работеха в държави като Сирия и Либия и получаваха
20 % от възнаграждението на колегите си сирийци и либийци
Всъщност по документи получаваха 100 % от това възнаграждение
обаче 80 % им го прибираше НРБ - Съветска България за тези които
се чудят какво е това НРБ
Калиманата
Рейтинг: 326 ВеселоДо коментар [#46] от "Тони КОСТОВ":
Одавна е ясно че форума е пълен с пенсионери обладани от носталгия!
Костадин Иванов
Рейтинг: 3260 ВеселоДо коментар [#46] от "Тони КОСТОВ":
Еретик"Не знаех, че тук е пълно с дърти комунисти 😁"
====================
Не сме комунисти, но сме дърти. Кой млад човек ще кеси във форума по това време?
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноСпоред мен Голомеев (202см) и Амиорков (217 см). Не знам дали са ги управлявали от задната седалка, но все пак са ги управлявали.
http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=152109
uej03527584
Рейтинг: 382 НеутралноДо коментар [#83] от "zhivko6461":
то само еленчето е повече от 2 бона ве и то старо
zhivko6461
Рейтинг: 1287 НеутралноСексапилът, който сте излъчвали е бил неотразим и е оказал сериозен ефект при оценяването дали сексът в жигулито е по-романтичен, отколкото неудобен.