Пътната агенция подписа спорния договор за тол системата за 28 млн. лв. на година

През август 2019 г. Михаел Вебер от Kapsch предаде ключ за системата на Георги Терзийски, председател на УС на АПИ. В прессъобщение беше обявено, че от тази дата АПИ ще я оперира и в частта за тол таксуването, а не само за електронните винетки.

© Цветелина Белутова, Капитал

През август 2019 г. Михаел Вебер от Kapsch предаде ключ за системата на Георги Терзийски, председател на УС на АПИ. В прессъобщение беше обявено, че от тази дата АПИ ще я оперира и в частта за тол таксуването, а не само за електронните винетки.



Агенция "Пътна инфраструктура" и "Капш Трафик Солюшънс" са подписали спорния договор, осигуряващ на частния консорциум 28 млн. лв. на година срещу ангажимента да се занимава с проактивен мониторинг и експлоатационна поддръжка на тол системата. Това се разбира от съобщение до медиите от днес от АПИ.


Договорът е за пет години, но може да бъде прекратен и предсрочно след втората година, ако държавната структура Национално тол управление има капацитет да поеме дейностите по-рано. Ако това не се случи, компанията "Капш Трафик Солюшънс", която вече получи 180 млн. лв с ДДС, за да изгради тол системата, ще прибере още 141 млн. лв.


Договорът с приложенията към него е публикуван в Портала за електронни обществени поръчки. В законоустановения срок днес обявлението за подписания договор е изпратено в Агенцията по обществени поръчки, се казва в съобщението на АПИ от днес.




Договорът предизвика скандал и дискусия в парламента, тъй като при подписването на документа за изграждане на тол системата беше записано, че тя ще се оперира изцяло от държавни структури. Това беше и аргументът за създаване на Националното тол управление, в което бяха назначени няколкостотин души.


В рамките на парламентарния контрол на 11 декември миналата година регионалният министър Петя Аврамова обясни, че сложността и комплексността на националната тол система, която е доста по-сериозна от предварително планираната, е причина държавата да не може сама да се справи с нейното управление и да даде 141 млн. в следващите пет години на частна фирма. На дискусия по темата седмица по-късно Народното събрание възложи на Сметната палата да извърши одит за съответствие при сключването и изпълнението на договорите за обществени поръчки на Агенцията "Пътна инфраструктура" във връзка с проектирането, изграждането и експлоатацията на електронната система за събиране на такси за ползване на републиканска пътна мрежа. Предвижда се проверката да обхване периода от началото на проектиране на системата до края на 2020 г.


Друг притеснителен момент е, че договорът е сключен без да се търсят конкурентни оферти. Не е ясно и как е формирана стойността на поръчката, отбелязва "Капитал".


В съобщението от днес от АПИ казват, че с с подписването на договора се обезпечава експлоатацията на електронната система за пътни такси с функционалностите, с които е изградена, и изискването за постоянно поддържане и непрекъснат денонощен мониторинг на всичките й параметри, реакция преди възникването на евентуален технически проблема и превантивното му разрешаване в максимално кратък срок. Досега това се правело от IT експертите в Националното тол управление, но ще получават помощ от техни колеги от "Капш Трафик Солюшънс". По подобен начин се поддържа тол системата в Чехия, а преди години е оперирана и системата в Германия, аргументират се от АПИ.

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на F
    F
    Рейтинг: 118 Неутрално

    После как да останат пари за скъпите ваксини.

  2. 2 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1290 Весело

    Въпрос за 100 милиона лева - колко е откатът за ПП ГЕРБ от тази супер изгодна сделка?

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4774 Любопитно

    Честито!

    "Договорът е за пет години, но може да бъде прекратен и предсрочно след втората година, ако държавната структура Национално тол управление има капацитет да поеме дейностите по-рано."

    Смея да попитам в коя област герберските калинки имат капацитет?

    "Това беше и аргумента за създаване на Националното тол управление, в което бяха назначени няколкостотин души."

    Тези няколкостотин толупа сега ще бъдат ли уволнени? Преди избори едва ли!

  4. 4 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пипера е много лют":

    "Въпрос за 100 милиона лева - колко е откатът за ПП ГЕРБ от тази супер изгодна сделка?"

    Вероятно 20-30 милиона са лично за Борисов. Сигурно пак ще ги прекарат през Лихтенщайнските фондации, както когато грабиха Булгартабак.

  5. 5 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Затова и борбата да останат на власт е толкова жестока. И на национално и на местно ниво. Ако случайно вземе да дойде някой нов и поиска "ревизия" на тия сделки, ще стане мътна и кървава.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4952 Неутрално

    съд!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4952 Неутрално

    съд!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Затова и борбата да останат на власт е толкова жестока. И на национално и на местно ниво. Ако случайно вземе да дойде някой нов и поиска "ревизия" на тия сделки, ще стане мътна и кървава.
    —цитат от коментар 5 на Индиана


    Никой никога не иска ревизии на сделки, като дойде на власт, освен на думи. Нали и на неговите сделки могат да му поискат ревизия, като си отиде от власт. Всички искат само сладко да "лапкат".

  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3193 Разстроено

    След Турски поток и магистралите - кражбата на мандата. Добре, че не стартира Белене.

  10. 10 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Усвояване, усвояване, усвояване...

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4952 Неутрално

    Скоро такъв договор ще има и за новото таксуване в София.
    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Nathan Cohen
    Nathan Cohen
    Рейтинг: 668 Неутрално

    "Не е ясно и как е формирана стойността на поръчката, отбелязва "Капитал".
    Сформирана е на базата преговори в Банкя от Вожда на форумните умствено изостанали гербаристки идиоти

  13. 13 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 858 Неутрално

    По добре да е частна фирма която ще бъде (евентуално) контролирана от държавата. Ще си назначат толкова хора от колкото имат нужда, а не както е сега хиляди да клечат край градове и села и да събират пари колкото за своите заплати. Ако се направи едно сравнение с частните доставчици на електро енергия ще се види че тоя вариант ( контрол от държавата) не е толкова благоприятен за фирмите, колкото изглежда на пръв поглед. Не случайно една избяга, а друга прави отчаяни опити да напусне България.

  14. 14 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    Да припомним, че АПИ и тя се прослави с не един гейт:
    #АПИГейт
    https://bivol.bg/api-avtomagistrali.html
    “ДА УДАРИМ ЕДНО РАМО НА ИВАН ДА СТРОИ… РАЗБРАЛИ СМЕ СЕ”

  15. 15 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    #АПИГейт
    https://bivol.bg/api-avtomagistrali-2.html
    ПРОКУРАТУРАТА НЕ ВИЖДА КОРУПЦИЯ В ЗАПИСА ОТ #АПИГЕЙТ, НО АКТИВНО ИЗДИРВА ИЗТОЧНИКА И ЩЕ РАЗПИТВА ЖУРНАЛИСТИТЕ ОТ БИВОЛЪ

  16. 16 Профил на Nathan Cohen
    Nathan Cohen
    Рейтинг: 668 Неутрално

    При Диктатурата на мутрагена стана традиция да се сключват не само договори без обществена поръчка, но и при тежко нарушение на действащото законодателство. Ето какво е запоисано в Закона за пътищата: "Агенция "Пътна инфраструктура" оперира и поддържа Електронната система за събиране на пътни такси по ал. 1, която се състои от електронна система за издадените електронни винетки и електронна система за събиране на тол такси." Банският тулуп и умествено изостаналите от ГЕРБ , а и Каскетурата, които ктепят диктатурата трябва да бъдат изправени пред првосъдието и да бъдат съдени заради многобройните си престъпления и кражби.

  17. 17 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Нищо де. Нали ние ще плащаме, както обикновено . Какво им пука? Пък и комисионната сигурно не е никак зле :)

  18. 18 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    До коментар [#13] от "dorn":

    Само дето прехвърлянето на дейността към Капш не означава отпадане на Националното тол управление. Нито една калинка няма да загуби удобното си място.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  19. 19 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3193 Весело

    До коментар [#13] от "dorn":

    Ти да не мислиш, че сега АПИ ще уволнят близо 900 човека и ще продадат новите коли, които купиха. Ти пък, хората ще си вземат заплатите, само дето едни много пари ще идат до братята австрийци, а после една част ще се върнат където трябва....

  20. 20 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Накрая като ударим чертата, ще се окаже, че с новата тол система, държавата има по-малко приходи от старата система със стикерчета (които също се печатаха от гербери между другото).

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  21. 21 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1327 Любопитно

    Интересно, защо тук ги няма троловете на Севдето, а под статиите за Христо Иванов и Радев са първи?!

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4952 Неутрално

    Купи винетка - нахрани КОРУПЦИЯТА!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4952 Неутрално

    Купи винетка - нахрани КОРУПЦИЯТА!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    ГЕРБерастите раздават от нашите пари ЩЕДРО

  25. 25 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#19] от "boevbisser":

    Договорът не е публикуван , но да, така мислех. Това ще бъде някакъв странен хибрид между държава и частна фирма.

  26. 26 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3591 Неутрално

    Някаква шайка ни скубе като пилци и си раздава десетки милиони лева...

    Любовта ще спаси света!!!
  27. 27 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#20] от "FvH":
    От Демакс на Кънев...

  28. 28 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    След като министър казва, че държавата не може да се справи със системата а частна фирма може смело мога да напиша - положението си е таковало м. амата

  29. 29 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Прочетено в "Капитал":

    "В презентация на АПИ от събитие на 5 декември 2019 г. в концепцията за системата изрично е посочено "Държавата оперира системата". В публиката на събитието са и Георги Терзийски, председател на УС на АПИ, зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков и председателят на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Искрен Веселинов.Зад Николай Нанков се вижда и Станислава Арнаудова, шеф на "Интелигентни трафик системи" - фирма, която работи с Kapsch и получи възможност да продава пътни такси при преференциални условия и преди дори да бъде обявена публична процедура за регистрация"

    Станислава Арнаудова има ли нещо общо със Севделина Арнаудова (Шехерезада)?

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    Ние толкова ли сме загубени, че не можем сами да си поддържаме тол системата. Кой знае , колко народ се мотае и нищо не върши.

  31. 31 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Не са проблем тези 30млн годишно за Капиш, а 350млн пропуснати приходи заради 3-но намалени обхват и тарифи. Популизъм правиъелствен преди избори. Турски камион плаща в Унгария на Орбан 80ст/км, Борисов му иска 10ст. Вирус имало...

  32. 32 Профил на zhoo
    zhoo
    Рейтинг: 91 Неутрално

    чекмеджетатата са бездънни, има место, немой се косите.

  33. 33 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    поредната нагла кражба на публични средства преди избори.

    каскетура или прокурватура, това е въпросът.

  34. 34 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 861 Неутрално

    А може ли да аз да кандидатствам в обществената поръчка и да поддържам тол системата на по-ниска цена?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK