Магистрала "Тракия" се затваря напълно край Чирпан за ремонт

След ремонта тези нетипични за магистрала ограничения ще изчезнат.

© Георги Пауновски

След ремонта тези нетипични за магистрала ограничения ще изчезнат.



Продължава ремонтът на участъка на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора, започнал през есента, като за първи път утре магистралата ще се затвори и в двете посоки. До момента имаше т.нар. реверсивно движение, като превозните средства ползваха двупосочно платното в посоката, която не се обновяваше.


До 25 март няма да се ползва отсечката между пътната връзка с магистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан-изток" (от 168-и до 184-и км), съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" днес.


Обходните маршрути


Докато магистралата е затворена превозните средства ще използват обходни маршрути. В посока Бургас движението ще се отклонява пътен възел "Плодовитово", като ще се ползват третокласният път до с. Плодовитово, второкласният Плодовитово - Чирпан, а на пътен възел "Чирпан-изток" ще е връщането на "Тракия";




В посока София автомобилите ще се отклоняват при пътен възел "Чирпан-изток" и ще преминават по второкласния път Чирпан - Плодовитово и третокласния от Плодовитово до магистралата.


Затвореният участък и обходът.

© Агенция

Затвореният участък и обходът.


От автомагистрала "Марица" в посока Бургас автомобилите ще се качват на "Тракия", като при пътен възел "Плодовитово" ще се отклоняват по третокласния път до с. Плодовитово, ще ползват околовръстния път на Чирпан и на пътен възел "Чирпан-изток" се връщат на "Тракия" към Бургас.


Новата стратегия


Пред журналисти в Бургас зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков обяви, че при новия подход се пести време и ресурс. Не беше съобщено обаче дали това ще намали цената на ремонта. Още при началото му започна дискусия, защо километър в обновявания участък ще струва повече от километър при изграждането на отсечката.


Цената на ремонта е 90 млн. лв. само за платното към Бургас, или 1.7 млн на километър за посока, при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка в периода 2003 - 2007 г. (обяснението на регионалния министър вижте тук).


Изпълнител на основните дейности ще е добре познатата държавна фирма "Автомагистрали", която за година без конкурс получи доизграждането на магистрала "Хемус" и други поръчки по аутобаните за общо над 4 млрд. лв. Тя ще прибере 70 млн. лв. от общата сума.

Досега ремонтът ставаше чрез т.нар. реверсивно движение, без да се затваря магистралата напълно.

© Агенция

Досега ремонтът ставаше чрез т.нар. реверсивно движение, без да се затваря магистралата напълно.


Според Нанков платната и в двете посоки ще се готови до 25 март, стига през март да има седмица сухо време, за да се положат двата пласта асфалт. Всички други дейности можело да се правят и когато е мокро, а работата щяла да върви без почивен ден.


Какво ще се ремонтира


Ремонтните работи предвиждат машинно подравняване на банкети, дълбоко фрезоване на съществуваща настилка, студено рециклиране, ремонтно-възстановителни дейности на съоръжения, бетонови работи, полагане на геомрежа, обработка на пукнатини, полагане на неплътен и плътен асфалтобетон. Освен дейности по подобряване на експлоатационното състояние на асфалтовата настилка, се предвижда подобряване на отводняването, полагане на хоризонтална пътна маркировка, монтиране на нови мантинели и пътни знаци. Ще бъдат ремонтирани 9 съоръжения, уточняват от АПИ.


Ремонтът на общо 52 километра от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора (от 156-и до 208-и км). започнаха през октомври. До момента са обновени 12 км в двете платна, между пътните възли "Белозем" и "Оризово". В платното за Бургас през миналата година беше обновен и 2-километров участък между км 198 и км 200.


Според Николай Нанков до великденските празници ще бъдат основно ремонтирани и останалите малко над 23 километра. Целта е до началото на летния туристически сезон този проблемен участък от "Тракия" да е готов.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 890 Разстроено


    Това чудо на строителната технология бе...

    изтропано отново от любимата на властта "Трейс груп"

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  2. 2 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Пак "Автомагистрали", пак без конкурс, после на тъмно се появяват "подизпълнителите" и започват да блажат ..... добре познатата схема.

  3. 3 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4579 Любопитно

    Като не живеещ в България имам едно питане към съфорумниците тук.

    Тази магистрала някога била ли е напълно отворена? От първият до последният километър?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  4. 4 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    "Целта е до началото на летния туристически сезон този проблемен участък от "Тракия" да е готов."

    А, дано. А другите да си лаят, че нещата ставали без конкурси. :)

    Като бяха с конкурси що не бяха в срок и качествени - уж най-добрия печели. :)

  5. 5 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 399 Неутрално

    "Трейс груп" блажат и при Станишев и при Борисов. И все провал след провал след провал след провал. Това спира ли държавата да ги захлебва, очевидно без оглед БСП или ГЕРБ са на власт, с държавни поръчки? Не. Изводът е само един ГЕРБ/БСП/ДПС са едно и също.

  6. 6 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":
    Да. Когато началото е било на изхода на София, а краят-някъде около Пловдив.

  7. 7 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3232 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":

    > Тази магистрала някога била ли е напълно отворена?
    > От първият до последният километър?

    Точно тази (Тракия) - да. За известно време, преди години.

    По някои други така наречени 'магистрали' има разни ограничения на скоростта, плюс един тунели дето от години не могат трайно да го донаремонтират.

    કટાક્ષ
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на gaq09398612
    gaq09398612
    Рейтинг: 39 Неутрално

    ,,Автомагистрали"- новото КТБ ! Води ни партийо любима!

  10. 10 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 803 Весело

    за толкова години не можаха ли да съберат пари за ремонт от глоби за превишена скорост на тази отсечка...или ги похарчиха за знаци на всеки километър?

  11. 11 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    От октомври до сега са обновени 12 км. При тези темпове ми е малко странно как за 1 седмица ще асфалтират 23 км и в двете посоки.

  12. 12 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    2 месеца за цялостен ремонт?!? Пълен абсурд - те гербавите боядисват по-бавно...

  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5830 Любопитно

    До коментар [#1] от "arnautsky":

    И коя точно беше властта когато те постлаха пепел от тецовете и асфалтираха отгоре?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    А иначе - евала на тоя проектант дето е сложил 2 пътни възела на Чирпан (Стара Загора примерно има само 1) - иначе имаше още 30км да се дундуркаш по старите шосета. На магистрала Марица ако нещо се развали - от отбивката на Оризово чак до Хасково/Димитровград - 45км няма откъде да се включиш или излезеш - половината ти магистрала става неизползваема...

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7638 Неутрално

    Това , дето го построи Борисов, 100 години няма да го ремонтираме.

  16. 16 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    А иначе - евала на тоя проектант дето е сложил 2 пътни възела на Чирпан (Стара Загора примерно има само 1)
    —цитат от коментар 14 на Jazzdevil


    Единия от тях е между Стара Загора и Чирпан и става и за двата града.

    Иначе всеки си има по един пътен възел - и един между тях, който не е някакъв голям и няма много трафик по него, но явно се ползва от съседните села.

  17. 17 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1783 Гневно
  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    От октомври до сега са обновени 12 км. При тези темпове ми е малко странно как за 1 седмица ще асфалтират 23 км и в двете посоки.
    —цитат от коментар 11 на volarok


    Ами то зимата не се работи, щото замръзва. Така че е от октомври до ноември.

    Затова и сега затварят цялата магистрала, почват да я стържат и ако всичко е наред и няма замръз и дъждове през март ще я асфалтират. И после ще сложат мантинели и маркировка.

    А и може да вкарат двойно машини.

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    Като не живеещ в България имам едно питане към съфорумниците тук.Тази магистрала някога била ли е напълно отворена? От първият до последният километър?
    —цитат от коментар 3 на padrino


    През повечето време е била напълно отворена. Тя има само един тунел. И малко по-сложни, стръмни и заледяващи се участъци от София долу до равното преди Пазарджик. Всичко останало е през полето и няма сериозни проблеми или ремонти.

    Всъщност от как я пусната цялата беше само веднъж в ремонт - участъка между София и Пловдив че той е най-стар. Правиха втори ремонт на участъка след Пловдив към Поповица/Плодовитово. И сега правят трети ремонт на останалия лош участък.

  20. 20 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Те си ги строят , те си ги ремонтират , а ние плащаме през данъци и винетки . Много добра схема !!!

  21. 21 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1058 Любопитно

    Айде да става, че ми омръзна да се люшкам с 90 км/ч по вълнообразния терен, наречен магистрала и от всяка отбивка да ме дебнат камерите на "слънчогледите" дали не карам с 95...

  22. 22 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 917 Неутрално

    ей няма край това крадене. мутро мутро дано ти приседне.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  23. 23 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Нека да се оправи. Обаче проблемите започват още преди Стара Загора в посока София. Струва ми се, че цялата ще пропадне до 2-3 години. Успокоително е, че след Стара Загора към Бургас няма толкова много тирове... Но се краде, много се краде и ще се краде, щото сме овце.

  24. 24 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5318 Неутрално

    Да усвоят едни 90 млн. предизборно

  25. 25 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5318 Неутрално

    До коментар [#11] от "volarok":

    "Според Нанков платната и в двете посоки ще се готови до 25 март..."

    До 25 март са повече от 1 седмица

  26. 26 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Тази отсечка не беше ли строена по време на Станишевото правителство?

  27. 27 Профил на Dobromir Dobrev
    Dobromir Dobrev
    Рейтинг: 106 Неутрално

    ремонт на ремонта на ремонта на ремонта на ремонта на ремонта

  28. 28 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Това чудо на строителната технология бе...изтропано отново от любимата на властта "Трейс груп"
    —цитат от коментар 1 на arnautsky


    Това чудо беше изтропано от Сергей Станишев. Даже самият той откри този участък.

  29. 29 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#19] от "realguru":

    Мда, прав си, не виновни сложните природни условия, а гербавата некадърност.

    Eddie lives... somewhere in time!
  30. 30 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Ако не успеят до изборите и баце не резне лентата, хептен ще им падне рейтинга.
    А ако успеят, в бързината такава ще я свършат, че я изкара до есента, я не.

  31. 31 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 646 Весело

    До коментар [#3] от "padrino":Да. Когато началото е било на изхода на София, а краят-някъде около Пловдив.
    —цитат от коментар 6 на zhivko6461


    Миналия четвъртък пътувах от Бургас до София. Цялата магистрала беше отворена.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  32. 32 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 1162 Весело

    Хммм ... някой колеги пишат, ремонт на ремонра на ремонта.... Еми те ремонтираха една пешеходна улица в София, по която отвреме навреме минава и по някой трамвай, многократно, на принципа ремонт на ремонта.
    А можете ли да си представите една магистрала по която се движат хиляди малки и големи коли и знаете ли още колко държавни и европейски (те пак държавни, ама така им викат управляващите) парички има за усвояване?
    Поздрави от Isla Más a Tierra.

    robin ot Crusoe
  33. 33 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 674 Неутрално

    А Нова Загора - към Стара Загора ще е следващото затворено. “Тракия” в частта, строена след 2000 е новите тунели на Хемус. Вечно ще са в “ремонт”.

  34. 34 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 389 Неутрално

    То държавата ни е в един вечен ремонт май.

  35. 35 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 493 Неутрално

    ремонт на ремонта на ремонта на ремонта на ремонта на ремонта
    —цитат от коментар 27 на Dobromir Dobrev


    И така ...до безкрай.

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  36. 36 Профил на vadrigar
    vadrigar
    Рейтинг: 616 Весело

    Ще е готова на 25 Март, че да може да изкара една седмица до изборите. След това ремонт на ремонта. Гарантирано от ГРОБ.

  37. 37 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4313 Любопитно

    Наскоро четох , че този основен ремонт на участъка ще струва с около 50% по-скъпо от самата му направа!Ако това е вярно , то тогава голямо крадене ще падне!

  38. 38 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4313 Любопитно

    До коментар [#1] от "arnautsky":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Най-интересен е фактът , че "Трейс" са любимци на всички власти!Нищо , че работата и е меко казано скапана!Само да припомним , че старозагорската фрима беше замесена също така "във висококачествената работа" по пътя в Искърското Дефиле, където стана страхотен инцидент с падналия автобус и мисля , че имаше около 20 жертви тогава!Асфалтът не отговаряше на изискванията според договора за изпълнение!

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4313 Неутрално

    До коментар [#2] от "Alex Ivanov":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    "Гарантирано от ГЕРБ"!

  40. 40 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4313 Неутрално

    До коментар [#5] от "Are de":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Явно тези от "Трейс" много добре знаят на КОЙ и колко да платят!

  41. 41 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Гордостта на тиквата, като всичко Гербарско - престъпно некомпетентно без обществен интерес - чиста проба ограбване на народните пари!

  42. 42 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    Герп са майстори на затварянето на пътища и намиране на занимавка за "нашите фирми", тъкмо се пусне някой път и веднага се оказва че друг е за затваряне и ремонт, и парите постоянно текат към трейс и другите. Разбира се от трейс солиден процент се препраща към герп и цикъла е затворен, мен такава ми изглежда системата.

  43. 43 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    "Ремонтните работи предвиждат машинно подравняване на банкети, дълбоко фрезоване на съществуваща настилка, студено рециклиране, ремонтно-възстановителни дейности на съоръжения, бетонови работи, полагане на геомрежа, обработка на пукнатини, полагане на неплътен и плътен асфалтобетон."

    Нагънатият участък от магистралата е от Ст. Загора до Чирпан. И е нагънат заради слаба каменна основа. Не си го спомням този участък дали и колко е нагънат, но ремонтът явно не е свързан с проблема.
    Ще е свръхекзотика, ако след ремонта пътят пак се нагъне!

  44. 44 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3904 Неутрално

    Това не е ремонт на магистралата , а повторното и правене с подмяна основата на пътната настилка , която при строителството на магистралата беше заменена от чакъл на отпадъчна сгурия от рудниците на Марбас. В участието на тази далавера участваха строители , надзорници и инвеститори. Някои физически лица от тях спечелиха милиони. Нямаше реакция на прокуратурата и затова няма виновни и осъдени за тази крупна далавера, струваща на българския данъкоплатец стотици милиони лева. Прокурорите , които прикриха престъпниците бяха Борис Велчев и Цацаров.

  45. 45 Профил на fjo02715572
    fjo02715572
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#4] от "realguru":

    70милиона за 16 км ,пак сме напред и разбира се в играта. Но пак ще си ги изберем защото сме мазохисти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK