
© Георги Пауновски
След ремонта тези нетипични за магистрала ограничения ще изчезнат.
Продължава ремонтът на участъка на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора, започнал през есента, като за първи път утре магистралата ще се затвори и в двете посоки. До момента имаше т.нар. реверсивно движение, като превозните средства ползваха двупосочно платното в посоката, която не се обновяваше.
До 25 март няма да се ползва отсечката между пътната връзка с магистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан-изток" (от 168-и до 184-и км), съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" днес.
Обходните маршрути
Докато магистралата е затворена превозните средства ще използват обходни маршрути. В посока Бургас движението ще се отклонява пътен възел "Плодовитово", като ще се ползват третокласният път до с. Плодовитово, второкласният Плодовитово - Чирпан, а на пътен възел "Чирпан-изток" ще е връщането на "Тракия";
В посока София автомобилите ще се отклоняват при пътен възел "Чирпан-изток" и ще преминават по второкласния път Чирпан - Плодовитово и третокласния от Плодовитово до магистралата.
© Агенция Затвореният участък и обходът.
От автомагистрала "Марица" в посока Бургас автомобилите ще се качват на "Тракия", като при пътен възел "Плодовитово" ще се отклоняват по третокласния път до с. Плодовитово, ще ползват околовръстния път на Чирпан и на пътен възел "Чирпан-изток" се връщат на "Тракия" към Бургас.
Новата стратегия
Пред журналисти в Бургас зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков обяви, че при новия подход се пести време и ресурс. Не беше съобщено обаче дали това ще намали цената на ремонта. Още при началото му започна дискусия, защо километър в обновявания участък ще струва повече от километър при изграждането на отсечката.
Цената на ремонта е 90 млн. лв. само за платното към Бургас, или 1.7 млн на километър за посока, при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка в периода 2003 - 2007 г. (обяснението на регионалния министър вижте тук).
Изпълнител на основните дейности ще е добре познатата държавна фирма "Автомагистрали", която за година без конкурс получи доизграждането на магистрала "Хемус" и други поръчки по аутобаните за общо над 4 млрд. лв. Тя ще прибере 70 млн. лв. от общата сума. © Агенция Досега ремонтът ставаше чрез т.нар. реверсивно движение, без да се затваря магистралата напълно.
Според Нанков платната и в двете посоки ще се готови до 25 март, стига през март да има седмица сухо време, за да се положат двата пласта асфалт. Всички други дейности можело да се правят и когато е мокро, а работата щяла да върви без почивен ден.
Какво ще се ремонтира
Ремонтните работи предвиждат машинно подравняване на банкети, дълбоко фрезоване на съществуваща настилка, студено рециклиране, ремонтно-възстановителни дейности на съоръжения, бетонови работи, полагане на геомрежа, обработка на пукнатини, полагане на неплътен и плътен асфалтобетон. Освен дейности по подобряване на експлоатационното състояние на асфалтовата настилка, се предвижда подобряване на отводняването, полагане на хоризонтална пътна маркировка, монтиране на нови мантинели и пътни знаци. Ще бъдат ремонтирани 9 съоръжения, уточняват от АПИ.
Ремонтът на общо 52 километра от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора (от 156-и до 208-и км). започнаха през октомври. До момента са обновени 12 км в двете платна, между пътните възли "Белозем" и "Оризово". В платното за Бургас през миналата година беше обновен и 2-километров участък между км 198 и км 200.
Според Николай Нанков до великденските празници ще бъдат основно ремонтирани и останалите малко над 23 километра. Целта е до началото на летния туристически сезон този проблемен участък от "Тракия" да е готов.
arnautsky
Рейтинг: 890 Разстроено
Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.Това чудо на строителната технология бе...
изтропано отново от любимата на властта "Трейс груп"
Alex Ivanov
Рейтинг: 1384 НеутралноПак "Автомагистрали", пак без конкурс, после на тъмно се появяват "подизпълнителите" и започват да блажат ..... добре познатата схема.
padrino
Рейтинг: 4579 ЛюбопитноКато не живеещ в България имам едно питане към съфорумниците тук.
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬Тази магистрала някога била ли е напълно отворена? От първият до последният километър?
realguru
Рейтинг: 2908 Неутрално"Целта е до началото на летния туристически сезон този проблемен участък от "Тракия" да е готов."
А, дано. А другите да си лаят, че нещата ставали без конкурси. :)
Като бяха с конкурси що не бяха в срок и качествени - уж най-добрия печели. :)
Are de
Рейтинг: 399 Неутрално"Трейс груп" блажат и при Станишев и при Борисов. И все провал след провал след провал след провал. Това спира ли държавата да ги захлебва, очевидно без оглед БСП или ГЕРБ са на власт, с държавни поръчки? Не. Изводът е само един ГЕРБ/БСП/ДПС са едно и също.
zhivko6461
Рейтинг: 1015 НеутралноДо коментар [#3] от "padrino":
Да. Когато началото е било на изхода на София, а краят-някъде около Пловдив.
Ан Он
Рейтинг: 3232 НеутралноДо коментар [#3] от "padrino":
કટાક્ષ> Тази магистрала някога била ли е напълно отворена?
> От първият до последният километър?
Точно тази (Тракия) - да. За известно време, преди години.
По някои други така наречени 'магистрали' има разни ограничения на скоростта, плюс един тунели дето от години не могат трайно да го донаремонтират.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
gaq09398612
Рейтинг: 39 Неутрално,,Автомагистрали"- новото КТБ ! Води ни партийо любима!
georgi_ww
Рейтинг: 803 Веселоза толкова години не можаха ли да съберат пари за ремонт от глоби за превишена скорост на тази отсечка...или ги похарчиха за знаци на всеки километър?
volarok
Рейтинг: 2269 НеутралноОт октомври до сега са обновени 12 км. При тези темпове ми е малко странно как за 1 седмица ще асфалтират 23 км и в двете посоки.
Jazzdevil
Рейтинг: 1299 Неутрално2 месеца за цялостен ремонт?!? Пълен абсурд - те гербавите боядисват по-бавно...
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5830 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "arnautsky":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевИ коя точно беше властта когато те постлаха пепел от тецовете и асфалтираха отгоре?
Jazzdevil
Рейтинг: 1299 НеутралноА иначе - евала на тоя проектант дето е сложил 2 пътни възела на Чирпан (Стара Загора примерно има само 1) - иначе имаше още 30км да се дундуркаш по старите шосета. На магистрала Марица ако нещо се развали - от отбивката на Оризово чак до Хасково/Димитровград - 45км няма откъде да се включиш или излезеш - половината ти магистрала става неизползваема...
Роси
Рейтинг: 7638 НеутралноТова , дето го построи Борисов, 100 години няма да го ремонтираме.
realguru
Рейтинг: 2908 НеутралноЕдиния от тях е между Стара Загора и Чирпан и става и за двата града.
Иначе всеки си има по един пътен възел - и един между тях, който не е някакъв голям и няма много трафик по него, но явно се ползва от съседните села.
Dark
Рейтинг: 1783 ГневноГарантирано от ГРОБ
realguru
Рейтинг: 2908 НеутралноАми то зимата не се работи, щото замръзва. Така че е от октомври до ноември.
Затова и сега затварят цялата магистрала, почват да я стържат и ако всичко е наред и няма замръз и дъждове през март ще я асфалтират. И после ще сложат мантинели и маркировка.
А и може да вкарат двойно машини.
realguru
Рейтинг: 2908 НеутралноПрез повечето време е била напълно отворена. Тя има само един тунел. И малко по-сложни, стръмни и заледяващи се участъци от София долу до равното преди Пазарджик. Всичко останало е през полето и няма сериозни проблеми или ремонти.
Всъщност от как я пусната цялата беше само веднъж в ремонт - участъка между София и Пловдив че той е най-стар. Правиха втори ремонт на участъка след Пловдив към Поповица/Плодовитово. И сега правят трети ремонт на останалия лош участък.
naskom44
Рейтинг: 558 НеутралноТе си ги строят , те си ги ремонтират , а ние плащаме през данъци и винетки . Много добра схема !!!
geordgeo
Рейтинг: 1058 ЛюбопитноАйде да става, че ми омръзна да се люшкам с 90 км/ч по вълнообразния терен, наречен магистрала и от всяка отбивка да ме дебнат камерите на "слънчогледите" дали не карам с 95...
ck2013
Рейтинг: 917 Неутралноей няма край това крадене. мутро мутро дано ти приседне.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalTod
Рейтинг: 556 НеутралноНека да се оправи. Обаче проблемите започват още преди Стара Загора в посока София. Струва ми се, че цялата ще пропадне до 2-3 години. Успокоително е, че след Стара Загора към Бургас няма толкова много тирове... Но се краде, много се краде и ще се краде, щото сме овце.
pet_fire
Рейтинг: 5318 НеутралноДа усвоят едни 90 млн. предизборно
pet_fire
Рейтинг: 5318 НеутралноДо коментар [#11] от "volarok":
"Според Нанков платната и в двете посоки ще се готови до 25 март..."
До 25 март са повече от 1 седмица
dma12587967
Рейтинг: 1071 НеутралноТази отсечка не беше ли строена по време на Станишевото правителство?
Dobromir Dobrev
Рейтинг: 106 Неутралноремонт на ремонта на ремонта на ремонта на ремонта на ремонта
Stoyan Kostov
Рейтинг: 552 НеутралноТова чудо беше изтропано от Сергей Станишев. Даже самият той откри този участък.
tigervi
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#19] от "realguru":
Eddie lives... somewhere in time!Мда, прав си, не виновни сложните природни условия, а гербавата некадърност.
tsvetko_51
Рейтинг: 1815 НеутралноАко не успеят до изборите и баце не резне лентата, хептен ще им падне рейтинга.
А ако успеят, в бързината такава ще я свършат, че я изкара до есента, я не.
Родолюбец
Рейтинг: 646 ВеселоМиналия четвъртък пътувах от Бургас до София. Цялата магистрала беше отворена. 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
робин от Крузо
Рейтинг: 1162 ВеселоХммм ... някой колеги пишат, ремонт на ремонра на ремонта.... Еми те ремонтираха една пешеходна улица в София, по която отвреме навреме минава и по някой трамвай, многократно, на принципа ремонт на ремонта.
robin ot CrusoeА можете ли да си представите една магистрала по която се движат хиляди малки и големи коли и знаете ли още колко държавни и европейски (те пак държавни, ама така им викат управляващите) парички има за усвояване?
Поздрави от Isla Más a Tierra.
enterfornone
Рейтинг: 674 НеутралноА Нова Загора - към Стара Загора ще е следващото затворено. “Тракия” в частта, строена след 2000 е новите тунели на Хемус. Вечно ще са в “ремонт”.
Black Label
Рейтинг: 389 НеутралноТо държавата ни е в един вечен ремонт май.
mnogosamkrasiva
Рейтинг: 493 НеутралноИ така ...до безкрай. Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
vadrigar
Рейтинг: 616 ВеселоЩе е готова на 25 Март, че да може да изкара една седмица до изборите. След това ремонт на ремонта. Гарантирано от ГРОБ.
bat_plamen
Рейтинг: 4313 ЛюбопитноНаскоро четох , че този основен ремонт на участъка ще струва с около 50% по-скъпо от самата му направа!Ако това е вярно , то тогава голямо крадене ще падне!
bat_plamen
Рейтинг: 4313 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "arnautsky":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Най-интересен е фактът , че "Трейс" са любимци на всички власти!Нищо , че работата и е меко казано скапана!Само да припомним , че старозагорската фрима беше замесена също така "във висококачествената работа" по пътя в Искърското Дефиле, където стана страхотен инцидент с падналия автобус и мисля , че имаше около 20 жертви тогава!Асфалтът не отговаряше на изискванията според договора за изпълнение!
bat_plamen
Рейтинг: 4313 НеутралноДо коментар [#2] от "Alex Ivanov":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Гарантирано от ГЕРБ"!
bat_plamen
Рейтинг: 4313 НеутралноДо коментар [#5] от "Are de":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Явно тези от "Трейс" много добре знаят на КОЙ и колко да платят!
petrapetra
Рейтинг: 988 НеутралноГордостта на тиквата, като всичко Гербарско - престъпно некомпетентно без обществен интерес - чиста проба ограбване на народните пари!
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2092 НеутралноГерп са майстори на затварянето на пътища и намиране на занимавка за "нашите фирми", тъкмо се пусне някой път и веднага се оказва че друг е за затваряне и ремонт, и парите постоянно текат към трейс и другите. Разбира се от трейс солиден процент се препраща към герп и цикъла е затворен, мен такава ми изглежда системата.
Judjuk
Рейтинг: 3179 Неутрално"Ремонтните работи предвиждат машинно подравняване на банкети, дълбоко фрезоване на съществуваща настилка, студено рециклиране, ремонтно-възстановителни дейности на съоръжения, бетонови работи, полагане на геомрежа, обработка на пукнатини, полагане на неплътен и плътен асфалтобетон."
Нагънатият участък от магистралата е от Ст. Загора до Чирпан. И е нагънат заради слаба каменна основа. Не си го спомням този участък дали и колко е нагънат, но ремонтът явно не е свързан с проблема.
Ще е свръхекзотика, ако след ремонта пътят пак се нагъне!
tacheaux
Рейтинг: 3904 НеутралноТова не е ремонт на магистралата , а повторното и правене с подмяна основата на пътната настилка , която при строителството на магистралата беше заменена от чакъл на отпадъчна сгурия от рудниците на Марбас. В участието на тази далавера участваха строители , надзорници и инвеститори. Някои физически лица от тях спечелиха милиони. Нямаше реакция на прокуратурата и затова няма виновни и осъдени за тази крупна далавера, струваща на българския данъкоплатец стотици милиони лева. Прокурорите , които прикриха престъпниците бяха Борис Велчев и Цацаров.
fjo02715572
Рейтинг: 5 НеутралноДо коментар [#4] от "realguru":
70милиона за 16 км ,пак сме напред и разбира се в играта. Но пак ще си ги изберем защото сме мазохисти.