Ремонтът на нагънатата "Тракия" край Чирпан стигна 2.12 млн. лв. на километър



Ремонтът на магистрала "Тракия" между разклона за магистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан-изток", който започна днес, ще струва 70 млн. лева за двете посоки, съобщи днес пред Би Ти Ви Даниел Иваничков от Агенция "Пътна инфраструктура".


При положение че става въпрос за малко над 16 километра (от 168-и до 184-и км), то цената на километър е 2.12 млн. лева, повече дори от предизвикалата дискусия първоначално обявена цена. През септември се разбра, че целият осеян с неравности участък от "Тракия" с дължина 52 км ще се ремонтира срещу 90 млн. лв. на посока, или 180 млн. общо.


Така цената на километър обновяване стигна 1.8 млн. лв., при положение че при строежа на участъка през 2007 година държавата е плащала на изпълнителя по около 1.35 млн. лв. Обяснението беше, че в момента цената на труда и материалите са различни, освен това ремонтът е основен, като се подменя дори некачествено направената основа (какво каза по темата регионалният министър Петя Аврамова вижте тук).




Вчера зам. регионалният министър Николай Ненков обяви, че за разлика от вече извършените обновявания в 14 км от участъка, при които магистралата се ползваше, макар и само в лентите за една от посоките, сега аутобанът ще бъде затворен, за да се работи едновременно по цялото му трасе. Според него това решение пестяло време и пари.


Изпълнител на основните дейности ще е добре познатата държавна фирма "Автомагистрали", която за година без конкурс получи доизграждането на магистрала "Хемус" и други поръчки по аутобаните за общо над 4 млрд. лв. Тя ще прибере 140 млн. лв. от прогнозираната обща сума от 180 млн. лв.


Пред БНТ председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски обяви, че гаранцията на ремонта е три години при седем години при строежа. По повод цената той коментира, че изчисленията не са коректни.


"Има различни условия на работа. Ние де факто ще изградим наново магистралата. Не е коректно да се вземе една сума и тя да се раздели на километрите. Трябва да се вземат предвид много условия, които увеличават цената, но за сметка на безопасността, по-големите доходи на работещите в сектора и т.н. Има едно изследване на камарата на строителите, според което в България ние строим най-евтино магистралите в цяла Европа", аргументира се Терзийски.

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Ремонтите са скъпи!
    Да се прекратят ремонтите!

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5649 Весело

    У нас, всички разбират от пътно строителство.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7674 Весело

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Не само :)

    [email protected]
  5. 5 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Като ни гледам пътищата, управляващите със сигурност не разбират.

  6. 6 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    Някой разбра ли какво точно ще правят като технология? Ще изгребат ли целия насип със сгуриите от Марица Изток или само ще фрезоват и сложат един нов асфалт дето да изкара и той 3 години.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Цената ясно, че е надута - трябва да се пълнят чекмеджетата. Интересно ми е обаче какво става с гаранцията от 3 години - държавна фирма строи за държавата и й дава гаранция. Значи ако пак пропадне пътя, държавата ще заплати сама на себе си гаранционния ремонт? Че то това е все едно да няма гаранция.
    Би трябвало да го дадат на частна фирма, след открит търг, без скрити условия и комисионни, и ако през гаранционния срок пропадне пак, частната фирма да го ремонтира за своя сметка.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3419 Весело

    Малко е. Трябват поне 5 млн на километър. Иначе, чекмеджето ще остане празно. А шкафчето има и второ чекмедже. Тъй, де.

  11. 11 Профил на Bizarre_infit
    Bizarre_infit
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Ремонтите са скъпи!Да се прекратят ремонтите!
    —цитат от коментар 1 на atmanpg


    От мислене боли глава - да се спре да се мисли!

    Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
  12. 12 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1181 Весело

    Трябва вече строители да бъдат избирани от чужбина, и то не само да са строили нещо, но и да е издържало 10 години без сериозни рекламации

  13. 13 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3882 Неутрално

    За изцяло компрометираното строителство на магистралата в този участък, при което се налага тя да бъде наново правена, прокуратурата не повдигна никакви обвинения към строители и инвеститори , истинските виновници за това безобразие , струващо на българския данъкоплатец стотици милиона лева.

  14. 14 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 719 Любопитно

    За 1 милион евро в Гърция дори няма да сложат маркировка.
    Километър магистрала в Гърция , също основно строени с евро от ЕС е 6.5 милиона ЕВРО.
    Около 13 милиона лева средната цена на км магистрала в Гърция.

  15. 15 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    И 10 млн.на километър да стане, няма проблем-мат'ряла ще плати. При това ще му се обясни колко евтино и качествено е станало :):)

  16. 16 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 965 Неутрално

    По-инересно е кога ще бъде ремонта на ремонта...

  17. 17 Профил на didimitrov
    didimitrov
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#13] от "tacheaux":

    Следващият участък след Стара Загора вече е започнал и той да се нагъва, там сигурно още даже е в гаранция, но мога да се обзаложа, че никой няма да реагира и за него ще се изчака да свърши гаранцията и да го ремонтират и него на цена като за нов.

  18. 18 Профил на Chicho_Gosho
    Chicho_Gosho
    Рейтинг: 506 Весело

    Може и още да се качат цените - то мат'риала /работници и началниците/ взема много, продуктите са сред "най-качествените", машините са ни "нови" - абре ще излезе за чудо и приказ ремонт, след само 3-4 години пак ще го ремонтират .... :):):) За да вдигнат цената може и да построят един тунел ей така, просто от само себе си, на равното ... :):):)

  19. 19 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Трейс ли пак правят ремонта на ремонта на ремонта на ремонта?

  20. 20 Профил на Tulup_123
    Tulup_123
    Рейтинг: 344 Гневно

    Лапкане, лапкане, лапкане! Гарантирано.....

  21. 21 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    У нас, всички разбират от пътно строителство.
    —цитат от коментар 3 на Незнайко в Слънчевия град


    Не знам колко разбирам от пътно строителство.
    Знам за едни магистрали, строени по времето на един с мустачки под носа.
    Още стоят и не са нагънати!!!
    Другите му "заслуги" са извън темата.

  22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4229 Неутрално

    "...един наш министър посетил колегата си в Италия. Поканили го на гости във вилата. То не вила, ами палацо! Пита нашият откъде, наследство? Ба, наследство! Виждаш ли оная магистрала? Асфалтът й е 13 см., вместо 15. И от там. На следващата година идва италианецът. Нашия го води в къщата си. То не къща а сарай. От къде, бе, колега, пита италианецът? Как откъде, виждаш ли онази магистрала? Не, рекъл италианецът, никаква магистрала не виждам. Е, оттам...4
    ...
    "От АПИ съобщават, че започва строителството на северния обходен път на Бургас. Дължината на трасето е 4.7 км, а цената е 57 млн. лв. - по 12.12 млн. лв. на км. Строящата се в момента "Хемус" до Търново струва по 10.5 млн. лв./км."
    ...Не познавам района. Може би трасето минава през планини, дерета, ще трябват виадукти, тунели… Но и да няма, политиците с това са известни, че могат да построят мост и там, където няма никаква река."
    Из делниците на един луд (18-22 януари)
    Тони Филипов, д-р

    Тук поне основен ремонт правят...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  23. 23 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Трейс строиха и участъка около Ниш в Сърбия. Ще видим колко ще изкара

  24. 24 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 482 Любопитно

    То с трици маймуни не се ловят.... То всеки иска бързо, ефтино и качествено... ама се получава на практика или бързо и ефтино, но некачествено, бързо и качествено, но е и ефтино...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  25. 25 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    То с трици маймуни не се ловят.... То всеки иска бързо, ефтино и качествено... ама се получава на практика или бързо и ефтино, но некачествено, бързо и качествено, но е и ефтино...
    —цитат от коментар 24 на dohco


    При нас се получава бавно, скъпо и некачествено . Тоя вариант сте го пропуснали :)
    И, моля, оправете си правописа: еВтино, не "еФтино". Не се заяждам, поправям Ви

  26. 26 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Без анализ на цената и без съпоставка с предложения от други фирми статията остава само едно внушение : "много скъпо строят"

    Ще видим когато имаме правителство Да България + БСП/ДПС какви ще са цените на километър и дали в подобен стил ще са ви статиите.

  27. 27 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#14] от "001":

    Неудобни цифри са това. Факти на омразата им викат. Когато нещо е факт но не се харесва на медиите.

  28. 28 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1132 Весело

    хахахах, нали сме богата държава - колко му е да напълним още няколко шкафчета.

  29. 29 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Боко видите не се почесва,да строи много той харесва,каквото знайте той бастиса,друг не може и да боядиса...
    —цитат от коментар 7 на Боян Таксиров


    Това го не е строил Боце!А дедо Цар и СерГей!

  30. 30 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Без анализ на цената и без съпоставка с предложения от други фирми статията остава само едно внушение : "много скъпо строят"Ще видим когато имаме правителство Да България + БСП/ДПС какви ще са цените на километър и дали в подобен стил ще са ви статиите.
    —цитат от коментар 26 на rdb41527334


    Спокойно. Такова правителство няма да има. По две много ясни причини:

    1. Философиите за управление са коренно различни. Дори чисто от гледна точка на ценностната система.
    2. Мат'ряла си харесва "стабилността" и се плаши като му кажат, че "ше му шчупат държавата", ако не управляват сегашните :)

  31. 31 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 300 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":Като ни гледам пътищата, управляващите със сигурност не разбират.
    —цитат от коментар 5 на stanchopansa


    Управляващите не разбирали, но НЕуправляващите са спецове по пътищата. И по губене на избори.

  32. 32 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 300 Неутрално

    До коментар [#11] от "Bizarre_infit":

    "От мислене боли глава - да се спре да се мисли!"
    .........................................
    Ама как да не мислим? Нали сме умни? Па и красави!

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на hsi
    hsi
    Рейтинг: 219 Гневно

    е като я изграждат " на ново" да е 7 години гаранцията а не 3!!!

    Като е за парите, щели да и изграждат на ново все едно, а когато е въпрос за гаранцията ама това е ремонт ... та 3 години

  35. 35 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 727 Разстроено

    Отиде си от света един от най-острумните критици на власта. Поклон пред таланта на журналистът Стойко ТОНЕВ, известен като д-р Тони Филипов, автор на изпълнените с неподържаем хумор и ерудирана сатира ''Дневниците на един луд''. Текстове, които трябва да се четат, помнят и анализират преди всички избори.

  36. 36 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Само напомням, че отсечката е строена по време на Станишев. Всички знаем в какво състояние е. На практика там ще се прави нова магистрала. Цена от порядъка на 2 млн. на км е напълно нормална, даже евтина

  37. 37 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 771 Весело

    Не се ли намери един журналист, който да попита Георги Терзийски при положение, че гаранцията е била 7 години, защо изчакаха да изтече преди да започнат да ремонтират... като магистралата се нагъна още 2-3 години след построяването.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#1] от "atmanpg":

    "Ремонтите са скъпи."

    Особенно ремонти в равнината! Ако беше в планината, щеше да е не 2.2 милиона, а 22 милиона на километър! Явно чекмеджетата за пълнене са станали скринове!

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#22] от "hamiltonf":

    Защо не попиташ твоя приятел Гешев как така няма виновни за некачественото строителство на този участък? Нито сред строителите, нито сред надзора, нито сред комисията, приела строежа?

  40. 40 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#26] от "rdb41527334":

    Няма как да има "предложения на други фирми", 8ащото ГЕРБ решиха, че няма нужда от обществени поръчки и конкурси! Слуд като няма конкурс, няма как да има конкуренция! Цената ще е толкова, колкото мат'риалът е готов да плати на 04.04.2021!

  41. 41 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 846 Неутрално

    "гаранцията на ремонта е три години при седем години при строежа"

    Уж наново ще се изгражда ("Ние де факто ще изградим наново магистралата"), но гаранцията е като за ремонт на ремонта. Да се надяваме, че след 3 години няма да има ново Чирпанско земетресение.

  42. 42 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Не се ли намери един журналист, който да попита Георги Терзийски при положение, че гаранцията е била 7 години, защо изчакаха да изтече преди да започнат да ремонтират... като магистралата се нагъна още 2-3 години след построяването.
    —цитат от коментар 37 на FvH


    Кой да попитат? :)

    Договора за този участък е подписван по времето на Костов, строен по времето на Царя и когато дойде Станишев му рязна лентичката - 2006. ГЕРБ са на власт от 2009?

    Участъка почна да се нагъва като пуснаха магистрала Марица и почна големия трафик с тировете да вървят от там. Не случайно лявата и аварийната лента са си ОК. просто там не се движат тежки камиони.

  43. 43 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Само напомням, че отсечката е строена по време на Станишев. Всички знаем в какво състояние е. На практика там ще се прави нова магистрала. Цена от порядъка на 2 млн. на км е напълно нормална, даже евтина
    —цитат от коментар 36 на dzenlandia


    Цената щеше да е ниска при нормален гаранционен срок и ефективно отстраняване на проблемите в рамките на гаранционния срок. При 3 години гаранционен срок и просто изчакване той да мине, това са почти прахосани пари.

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7406 Неутрално

    Трябва да остане нещо и за шкафчето за Борисов.

  45. 45 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Много малко са 2 милиона!
    Трябва 20-25 първоначално, след това каквото дойде!

  46. 46 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3419 Неутрално

    До коментар [#14] от "001":

    Но не се ремонтира всяка година, нали?

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3419 Неутрално

    До коментар [#34] от "hsi":

    Поне десет години трябва да е за ремонта. И 15 за ново строителство.

  49. 49 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Трябва да остане нещо и за шкафчето за Борисов.
    —цитат от коментар 44 на Роси


    нещо ли.
    35-45 процента са за борисов директно.
    питай трейс, джипи груп и главбулгарстрой.
    питай ги как мажат и лъжат за да ги докарат
    тея 40 процента за мафиота. сметката е проста.
    ако километър струва 1 милион те го завишават
    до 1,5 милиона с много допълнителни работи, които
    никога никой няма да извърши, слагат защита
    от минаващи метеорити и други подобни.
    аз се чудя, защо никой не се вре
    като бивол в сметките на тези фирми.
    там е ужас. всичките количествено-стойностни сметки
    са със свободен достъп. те са част от проектната документация.
    никой не ги търси. там е заровена истината.

  50. 50 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#14] от "001":Но не се ремонтира всяка година, нали?
    —цитат от коментар 46 на Vlado Nikolov

    Този участък дето сега ще го ремонтират е на 14 години.
    От ремонт до ремонт има разлика.
    Всеки правил ремонт в жилището знае, че едно е да боядиса с латекс и да изцикли паркета и да каже ремонтирах апартамента за 2 хиляди лева
    Друго е да прави нова баня и кухня които ще му струват поне 10 хиляди

  51. 51 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Цената ясно, че е надута - трябва да се пълнят чекмеджетата. Интересно ми е обаче какво става с гаранцията от 3 години - държавна фирма строи за държавата и й дава гаранция. Значи ако пак пропадне пътя, държавата ще заплати сама на себе си гаранционния ремонт? Че то това е все едно да няма гаранция.Би трябвало да го дадат на частна фирма, след открит търг, без скрити условия и комисионни, и ако през гаранционния срок пропадне пак, частната фирма да го ремонтира за своя сметка.
    —цитат от коментар 8 на Камен


    гаранцията обикновено е 50% и се дава предварително от фирмата изпълнител. Но това създава проблеми, защото разни бунтари искали хубави пътища и трудно се прикрива половинчат строеж. За това сега се пънат да прекратят порочната практика с държавно дружество, а на бунтарите да им се заявява - проблемът е в държавата, но да напомним, че вие сте държавата и пътищата са лоши само във вашите очи. Хубаво е, но не е довъшено :)

  52. 52 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 431 Неутрално

    За изцяло компрометираното строителство на магистралата в този участък, при което се налага тя да бъде наново правена, прокуратурата не повдигна никакви обвинения към строители и инвеститори , истинските виновници за това безобразие , струващо на българския данъкоплатец стотици милиона лева.
    —цитат от коментар 13 на tacheaux


    За мен не са виновни толкова строителите. Както е казал народа: "Не е луд тоя дето яде баницата!" То в конкретния случай и тоя дето дава "баницата" не е луд, защото тлъсто парче от нея отива в чекмеджеТО. Но мисълта ми е, че виновен е инвеститора, т.е. държавата, за това, че не е заложил (съвсем умишлено ри това) достатъчно дълъг срок за гаранция. За ктакива строежи е обикновено 10 години, а не 1 както бе в случая. Е, затова и строителя се е "съобразил с бюджета", останал след волните пожертвования, в замяна на които е получил индулгенция под формата на къса гаранция. Ей това трябва "да си го причини" т.нар. "прокуратура"... А дано, ама надали. А най-вероятно и новият още по-главен прокурор няма да иска да си го причини...
    Сед бът тру, кАко се зове на северномакедонски.

  53. 53 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#33] от "Политически некоректна":

    АМ Хемус:
    1999
    На 5 декември 1999 г. официално е открита отсечката, заобикаляща Правец. Тя е с дължина 5,47 km и поради трудния терен включва 2 виадукта и тунел „Правешки ханове“ (871 m). Мостът на 48-и километър е първият мост в България (към май 2006 единствен), построен по технологията на конзолно бетониране, както и масивният мост с най-голям отвор (140 m) в страната.

    2005
    На 30 декември 2005 г. е открита отсечката Шумен – Каспичан с дължина от 12,8 km.

  54. 54 Профил на aqua_blue
    aqua_blue
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Стига бе, на км, а това е само малка част участък...

  55. 55 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Кои са управлявали докато е течала гаранцията и защо Трейс не са били принудени да си ремонтират участъка, а другарю Гешев, а драги гербаджии?

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  56. 56 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#33] от "Политически некоректна":АМ Хемус:1999На 5 декември 1999 г. официално е открита отсечката, заобикаляща Правец. Тя е с дължина 5,47 km и поради трудния терен включва 2 виадукта и тунел „Правешки ханове“ (871 m). Мостът на 48-и километър е първият мост в България (към май 2006 единствен), построен по технологията на конзолно бетониране, както и масивният мост с най-голям отвор (140 m) в страната. 2005На 30 декември 2005 г. е открита отсечката Шумен – Каспичан с дължина от 12,8 km.
    —цитат от коментар 53 на Боб


    20 км, тотал?

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov
  57. 57 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 443 Гневно

    До коментар [#56] от "Петърчо":

    В период на хиперинфлация, без еврофондове и програми.
    И участъка при Правец до Ябланица беше допреди година (за последно съм минавал тогава) в отлично състояние, включително спускането към стария път - в доста по-сложен профил от онуй през равното.

  58. 58 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 170 Неутрално

    Кашкавален магистрален участък строен по времето на БСП. Както всичко построено от комунягите се разспада на парчета за нула време и трябва да се строи на ново

  59. 59 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 770 Неутрално

    е щом са толкова евтини дай да ги строиме по няколко пъти

  60. 60 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4235 Неутрално

    Яко "усвояване " пак ще пада!

  61. 61 Профил на stanimir_13
    stanimir_13
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Магистрала Марица беше по-евтина, но това е нищо в сравнение с обхода на Бургас и неговите 12млн. за километър.

  62. 62 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Проблемът е, не че всички разбират, а че Жоро Терзийски нищо не разбира.

    No Pain No Gain
  63. 63 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Само 2.12 млн ли ве? Аз мисля че е по-скъпо даже. Май струва 50 млн на км... без ддс

  64. 64 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Ако страгегическият коридор № 8 между двете стратегически морета
    е готов преди изборите, не е голема сума?

    "Ремонтът на нагънатата "Тракия" край Чирпан
    стигна 2.12 млн. лв. на километър"

  65. 65 Профил на Momchil Cholakov
    Momchil Cholakov
    Рейтинг: 209 Неутрално

    И това няма да е окончателната цена. След около месец очаквам пореден куровей да се изтъпани и да бръщолеви в колко невероятно сложни условия ще се работи и каква хипер мега ултра модерна и следователно скъпа технология ще се използва (нещо като при тол системата). И така още няколко пъти. Схемата е отработена с язовири, водопроводи, околовръстни, самолети и каквото още човек се сети.

  66. 66 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 732 Неутрално

    С една дума, ще разбият магистралата изцяло и ще я построят наново, което очевидно ще е по-скъпо от ако само я строят наново! Разбиването не е без пари! Първоначалния строеж трябва да е бил изцяло сбъркан и некачествен за да трябва да я разбиват изцяло!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  67. 67 Профил на Волен от Ривиа
    Волен от Ривиа
    Рейтинг: 485 Неутрално

    "Така цената на километър обновяване стигна 1.8 млн. лв., при положение че при строежа на участъка през 2007 година държавата е плащала на изпълнителя по около 1.35 млн. лв."

    Е очевидно за 1.35 толкова добре са я свършили, че после трябва основна подмяна.
    Българската работа евтини на брашното - скъпи на триците





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK