Ремонтът на магистрала "Тракия" между разклона за магистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан-изток", който започна днес, ще струва 70 млн. лева за двете посоки, съобщи днес пред Би Ти Ви Даниел Иваничков от Агенция "Пътна инфраструктура".
При положение че става въпрос за малко над 16 километра (от 168-и до 184-и км), то цената на километър е 2.12 млн. лева, повече дори от предизвикалата дискусия първоначално обявена цена. През септември се разбра, че целият осеян с неравности участък от "Тракия" с дължина 52 км ще се ремонтира срещу 90 млн. лв. на посока, или 180 млн. общо.
Така цената на километър обновяване стигна 1.8 млн. лв., при положение че при строежа на участъка през 2007 година държавата е плащала на изпълнителя по около 1.35 млн. лв. Обяснението беше, че в момента цената на труда и материалите са различни, освен това ремонтът е основен, като се подменя дори некачествено направената основа (какво каза по темата регионалният министър Петя Аврамова вижте тук).
Вчера зам. регионалният министър Николай Ненков обяви, че за разлика от вече извършените обновявания в 14 км от участъка, при които магистралата се ползваше, макар и само в лентите за една от посоките, сега аутобанът ще бъде затворен, за да се работи едновременно по цялото му трасе. Според него това решение пестяло време и пари.
Изпълнител на основните дейности ще е добре познатата държавна фирма "Автомагистрали", която за година без конкурс получи доизграждането на магистрала "Хемус" и други поръчки по аутобаните за общо над 4 млрд. лв. Тя ще прибере 140 млн. лв. от прогнозираната обща сума от 180 млн. лв.
Пред БНТ председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски обяви, че гаранцията на ремонта е три години при седем години при строежа. По повод цената той коментира, че изчисленията не са коректни.
"Има различни условия на работа. Ние де факто ще изградим наново магистралата. Не е коректно да се вземе една сума и тя да се раздели на километрите. Трябва да се вземат предвид много условия, които увеличават цената, но за сметка на безопасността, по-големите доходи на работещите в сектора и т.н. Има едно изследване на камарата на строителите, според което в България ние строим най-евтино магистралите в цяла Европа", аргументира се Терзийски.
atmanpg
Рейтинг: 1735 НеутралноРемонтите са скъпи!
Да се прекратят ремонтите!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5649 ВеселоУ нас, всички разбират от пътно строителство.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевkarabastun
Рейтинг: 7674 ВеселоДо коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":
[email protected]Не само :)
stanchopansa
Рейтинг: 557 НеутралноДо коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":
Като ни гледам пътищата, управляващите със сигурност не разбират.
Jazzdevil
Рейтинг: 1302 ЛюбопитноНякой разбра ли какво точно ще правят като технология? Ще изгребат ли целия насип със сгуриите от Марица Изток или само ще фрезоват и сложат един нов асфалт дето да изкара и той 3 години.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Камен
Рейтинг: 990 НеутралноЦената ясно, че е надута - трябва да се пълнят чекмеджетата. Интересно ми е обаче какво става с гаранцията от 3 години - държавна фирма строи за държавата и й дава гаранция. Значи ако пак пропадне пътя, държавата ще заплати сама на себе си гаранционния ремонт? Че то това е все едно да няма гаранция.
Би трябвало да го дадат на частна фирма, след открит търг, без скрити условия и комисионни, и ако през гаранционния срок пропадне пак, частната фирма да го ремонтира за своя сметка.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3419 ВеселоМалко е. Трябват поне 5 млн на километър. Иначе, чекмеджето ще остане празно. А шкафчето има и второ чекмедже. Тъй, де.
Bizarre_infit
Рейтинг: 607 НеутралноОт мислене боли глава - да се спре да се мисли! Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
rainbou1
Рейтинг: 1181 ВеселоТрябва вече строители да бъдат избирани от чужбина, и то не само да са строили нещо, но и да е издържало 10 години без сериозни рекламации
tacheaux
Рейтинг: 3882 НеутралноЗа изцяло компрометираното строителство на магистралата в този участък, при което се налага тя да бъде наново правена, прокуратурата не повдигна никакви обвинения към строители и инвеститори , истинските виновници за това безобразие , струващо на българския данъкоплатец стотици милиона лева.
001
Рейтинг: 719 ЛюбопитноЗа 1 милион евро в Гърция дори няма да сложат маркировка.
Километър магистрала в Гърция , също основно строени с евро от ЕС е 6.5 милиона ЕВРО.
Около 13 милиона лева средната цена на км магистрала в Гърция.
debruckere
Рейтинг: 1648 НеутралноИ 10 млн.на километър да стане, няма проблем-мат'ряла ще плати. При това ще му се обясни колко евтино и качествено е станало :):)
olimpipanov
Рейтинг: 965 НеутралноПо-инересно е кога ще бъде ремонта на ремонта...
didimitrov
Рейтинг: 222 НеутралноДо коментар [#13] от "tacheaux":
Следващият участък след Стара Загора вече е започнал и той да се нагъва, там сигурно още даже е в гаранция, но мога да се обзаложа, че никой няма да реагира и за него ще се изчака да свърши гаранцията и да го ремонтират и него на цена като за нов.
Chicho_Gosho
Рейтинг: 506 ВеселоМоже и още да се качат цените - то мат'риала /работници и началниците/ взема много, продуктите са сред "най-качествените", машините са ни "нови" - абре ще излезе за чудо и приказ ремонт, след само 3-4 години пак ще го ремонтират .... :):):) За да вдигнат цената може и да построят един тунел ей така, просто от само себе си, на равното ... :):):)
Are de
Рейтинг: 515 НеутралноТрейс ли пак правят ремонта на ремонта на ремонта на ремонта?
Tulup_123
Рейтинг: 344 ГневноЛапкане, лапкане, лапкане! Гарантирано.....
Alexander97
Рейтинг: 2844 НеутралноНе знам колко разбирам от пътно строителство.
Знам за едни магистрали, строени по времето на един с мустачки под носа.
Още стоят и не са нагънати!!!
Другите му "заслуги" са извън темата.
hamiltonf
Рейтинг: 4229 Неутрално"...един наш министър посетил колегата си в Италия. Поканили го на гости във вилата. То не вила, ами палацо! Пита нашият откъде, наследство? Ба, наследство! Виждаш ли оная магистрала? Асфалтът й е 13 см., вместо 15. И от там. На следващата година идва италианецът. Нашия го води в къщата си. То не къща а сарай. От къде, бе, колега, пита италианецът? Как откъде, виждаш ли онази магистрала? Не, рекъл италианецът, никаква магистрала не виждам. Е, оттам...4
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния....
"От АПИ съобщават, че започва строителството на северния обходен път на Бургас. Дължината на трасето е 4.7 км, а цената е 57 млн. лв. - по 12.12 млн. лв. на км. Строящата се в момента "Хемус" до Търново струва по 10.5 млн. лв./км."
...Не познавам района. Може би трасето минава през планини, дерета, ще трябват виадукти, тунели… Но и да няма, политиците с това са известни, че могат да построят мост и там, където няма никаква река."
Из делниците на един луд (18-22 януари)
Тони Филипов, д-р
Тук поне основен ремонт правят...
001
Рейтинг: 719 НеутралноТрейс строиха и участъка около Ниш в Сърбия. Ще видим колко ще изкара
dohco
Рейтинг: 482 ЛюбопитноТо с трици маймуни не се ловят.... То всеки иска бързо, ефтино и качествено... ама се получава на практика или бързо и ефтино, но некачествено, бързо и качествено, но е и ефтино...
Най-добрите неща в живота идват безплатно...debruckere
Рейтинг: 1648 НеутралноПри нас се получава бавно, скъпо и некачествено . Тоя вариант сте го пропуснали :)
И, моля, оправете си правописа: еВтино, не "еФтино". Не се заяждам, поправям Ви
rdb41527334
Рейтинг: 722 НеутралноБез анализ на цената и без съпоставка с предложения от други фирми статията остава само едно внушение : "много скъпо строят"
Ще видим когато имаме правителство Да България + БСП/ДПС какви ще са цените на километър и дали в подобен стил ще са ви статиите.
rdb41527334
Рейтинг: 722 НеутралноДо коментар [#14] от "001":
Неудобни цифри са това. Факти на омразата им викат. Когато нещо е факт но не се харесва на медиите.
хм
Рейтинг: 1132 Веселохахахах, нали сме богата държава - колко му е да напълним още няколко шкафчета.
Plamen Shopov
Рейтинг: 844 НеутралноТова го не е строил Боце!А дедо Цар и СерГей!
debruckere
Рейтинг: 1648 НеутралноСпокойно. Такова правителство няма да има. По две много ясни причини:
1. Философиите за управление са коренно различни. Дори чисто от гледна точка на ценностната система.
2. Мат'ряла си харесва "стабилността" и се плаши като му кажат, че "ше му шчупат държавата", ако не управляват сегашните :)
Емил Добрев
Рейтинг: 300 НеутралноУправляващите не разбирали, но НЕуправляващите са спецове по пътищата. И по губене на избори.
Емил Добрев
Рейтинг: 300 НеутралноДо коментар [#11] от "Bizarre_infit":
"От мислене боли глава - да се спре да се мисли!"
.........................................
Ама как да не мислим? Нали сме умни? Па и красави!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hsi
Рейтинг: 219 Гневное като я изграждат " на ново" да е 7 години гаранцията а не 3!!!
Като е за парите, щели да и изграждат на ново все едно, а когато е въпрос за гаранцията ама това е ремонт ... та 3 години
yorddj
Рейтинг: 727 РазстроеноОтиде си от света един от най-острумните критици на власта. Поклон пред таланта на журналистът Стойко ТОНЕВ, известен като д-р Тони Филипов, автор на изпълнените с неподържаем хумор и ерудирана сатира ''Дневниците на един луд''. Текстове, които трябва да се четат, помнят и анализират преди всички избори.
dzenlandia
Рейтинг: 250 НеутралноСамо напомням, че отсечката е строена по време на Станишев. Всички знаем в какво състояние е. На практика там ще се прави нова магистрала. Цена от порядъка на 2 млн. на км е напълно нормална, даже евтина
SML
Рейтинг: 771 ВеселоНе се ли намери един журналист, който да попита Георги Терзийски при положение, че гаранцията е била 7 години, защо изчакаха да изтече преди да започнат да ремонтират... като магистралата се нагъна още 2-3 години след построяването.
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.vassilun
Рейтинг: 4319 НеутралноДо коментар [#1] от "atmanpg":
"Ремонтите са скъпи."
Особенно ремонти в равнината! Ако беше в планината, щеше да е не 2.2 милиона, а 22 милиона на километър! Явно чекмеджетата за пълнене са станали скринове!
vassilun
Рейтинг: 4319 НеутралноДо коментар [#22] от "hamiltonf":
Защо не попиташ твоя приятел Гешев как така няма виновни за некачественото строителство на този участък? Нито сред строителите, нито сред надзора, нито сред комисията, приела строежа?
vassilun
Рейтинг: 4319 НеутралноДо коментар [#26] от "rdb41527334":
Няма как да има "предложения на други фирми", 8ащото ГЕРБ решиха, че няма нужда от обществени поръчки и конкурси! Слуд като няма конкурс, няма как да има конкуренция! Цената ще е толкова, колкото мат'риалът е готов да плати на 04.04.2021!
razor
Рейтинг: 846 Неутрално"гаранцията на ремонта е три години при седем години при строежа"
Уж наново ще се изгражда ("Ние де факто ще изградим наново магистралата"), но гаранцията е като за ремонт на ремонта. Да се надяваме, че след 3 години няма да има ново Чирпанско земетресение.
realguru
Рейтинг: 2957 НеутралноКой да попитат? :)
Договора за този участък е подписван по времето на Костов, строен по времето на Царя и когато дойде Станишев му рязна лентичката - 2006. ГЕРБ са на власт от 2009?
Участъка почна да се нагъва като пуснаха магистрала Марица и почна големия трафик с тировете да вървят от там. Не случайно лявата и аварийната лента са си ОК. просто там не се движат тежки камиони.
razor
Рейтинг: 846 НеутралноЦената щеше да е ниска при нормален гаранционен срок и ефективно отстраняване на проблемите в рамките на гаранционния срок. При 3 години гаранционен срок и просто изчакване той да мине, това са почти прахосани пари.
Роси
Рейтинг: 7406 НеутралноТрябва да остане нещо и за шкафчето за Борисов.
1107
Рейтинг: 983 НеутралноМного малко са 2 милиона!
Трябва 20-25 първоначално, след това каквото дойде!
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3419 НеутралноДо коментар [#14] от "001":
Но не се ремонтира всяка година, нали?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3419 НеутралноДо коментар [#34] от "hsi":
Поне десет години трябва да е за ремонта. И 15 за ново строителство.
mihail_p
Рейтинг: 1573 Неутралнонещо ли.
35-45 процента са за борисов директно.
питай трейс, джипи груп и главбулгарстрой.
питай ги как мажат и лъжат за да ги докарат
тея 40 процента за мафиота. сметката е проста.
ако километър струва 1 милион те го завишават
до 1,5 милиона с много допълнителни работи, които
никога никой няма да извърши, слагат защита
от минаващи метеорити и други подобни.
аз се чудя, защо никой не се вре
като бивол в сметките на тези фирми.
там е ужас. всичките количествено-стойностни сметки
са със свободен достъп. те са част от проектната документация.
никой не ги търси. там е заровена истината.
001
Рейтинг: 719 НеутралноТози участък дето сега ще го ремонтират е на 14 години.
От ремонт до ремонт има разлика.
Всеки правил ремонт в жилището знае, че едно е да боядиса с латекс и да изцикли паркета и да каже ремонтирах апартамента за 2 хиляди лева
Друго е да прави нова баня и кухня които ще му струват поне 10 хиляди
ikod
Рейтинг: 479 Неутралногаранцията обикновено е 50% и се дава предварително от фирмата изпълнител. Но това създава проблеми, защото разни бунтари искали хубави пътища и трудно се прикрива половинчат строеж. За това сега се пънат да прекратят порочната практика с държавно дружество, а на бунтарите да им се заявява - проблемът е в държавата, но да напомним, че вие сте държавата и пътищата са лоши само във вашите очи. Хубаво е, но не е довъшено :)
the_librarian
Рейтинг: 431 НеутралноЗа мен не са виновни толкова строителите. Както е казал народа: "Не е луд тоя дето яде баницата!" То в конкретния случай и тоя дето дава "баницата" не е луд, защото тлъсто парче от нея отива в чекмеджеТО. Но мисълта ми е, че виновен е инвеститора, т.е. държавата, за това, че не е заложил (съвсем умишлено ри това) достатъчно дълъг срок за гаранция. За ктакива строежи е обикновено 10 години, а не 1 както бе в случая. Е, затова и строителя се е "съобразил с бюджета", останал след волните пожертвования, в замяна на които е получил индулгенция под формата на къса гаранция. Ей това трябва "да си го причини" т.нар. "прокуратура"... А дано, ама надали. А най-вероятно и новият още по-главен прокурор няма да иска да си го причини...
Сед бът тру, кАко се зове на северномакедонски.
Боб
Рейтинг: 443 НеутралноДо коментар [#33] от "Политически некоректна":
АМ Хемус:
1999
На 5 декември 1999 г. официално е открита отсечката, заобикаляща Правец. Тя е с дължина 5,47 km и поради трудния терен включва 2 виадукта и тунел „Правешки ханове“ (871 m). Мостът на 48-и километър е първият мост в България (към май 2006 единствен), построен по технологията на конзолно бетониране, както и масивният мост с най-голям отвор (140 m) в страната.
2005
На 30 декември 2005 г. е открита отсечката Шумен – Каспичан с дължина от 12,8 km.
aqua_blue
Рейтинг: 444 НеутралноСтига бе, на км, а това е само малка част участък...
gripen
Рейтинг: 951 НеутралноКои са управлявали докато е течала гаранцията и защо Трейс не са били принудени да си ремонтират участъка, а другарю Гешев, а драги гербаджии?
За Европа: бяла, християнска и силна!Петърчо
Рейтинг: 572 Весело20 км, тотал? Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov
Боб
Рейтинг: 443 ГневноДо коментар [#56] от "Петърчо":
В период на хиперинфлация, без еврофондове и програми.
И участъка при Правец до Ябланица беше допреди година (за последно съм минавал тогава) в отлично състояние, включително спускането към стария път - в доста по-сложен профил от онуй през равното.
Julian Dob
Рейтинг: 170 НеутралноКашкавален магистрален участък строен по времето на БСП. Както всичко построено от комунягите се разспада на парчета за нула време и трябва да се строи на ново
d10001
Рейтинг: 770 Неутралное щом са толкова евтини дай да ги строиме по няколко пъти
bat_plamen
Рейтинг: 4235 НеутралноЯко "усвояване " пак ще пада!
stanimir_13
Рейтинг: 132 НеутралноМагистрала Марица беше по-евтина, но това е нищо в сравнение с обхода на Бургас и неговите 12млн. за километър.
tokkay
Рейтинг: 508 НеутралноДо коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":
No Pain No GainПроблемът е, не че всички разбират, а че Жоро Терзийски нищо не разбира.
xymax
Рейтинг: 588 НеутралноСамо 2.12 млн ли ве? Аз мисля че е по-скъпо даже. Май струва 50 млн на км... без ддс
dnevnikar
Рейтинг: 3733 НеутралноUNITED EU UNION
Ако страгегическият коридор № 8 между двете стратегически морета
е готов преди изборите, не е голема сума?
"Ремонтът на нагънатата "Тракия" край Чирпан
стигна 2.12 млн. лв. на километър"
Momchil Cholakov
Рейтинг: 209 НеутралноИ това няма да е окончателната цена. След около месец очаквам пореден куровей да се изтъпани и да бръщолеви в колко невероятно сложни условия ще се работи и каква хипер мега ултра модерна и следователно скъпа технология ще се използва (нещо като при тол системата). И така още няколко пъти. Схемата е отработена с язовири, водопроводи, околовръстни, самолети и каквото още човек се сети.
ivo
Рейтинг: 732 НеутралноС една дума, ще разбият магистралата изцяло и ще я построят наново, което очевидно ще е по-скъпо от ако само я строят наново! Разбиването не е без пари! Първоначалния строеж трябва да е бил изцяло сбъркан и некачествен за да трябва да я разбиват изцяло!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Волен от Ривиа
Рейтинг: 485 Неутрално"Така цената на километър обновяване стигна 1.8 млн. лв., при положение че при строежа на участъка през 2007 година държавата е плащала на изпълнителя по около 1.35 млн. лв."
Е очевидно за 1.35 толкова добре са я свършили, че после трябва основна подмяна.
Българската работа евтини на брашното - скъпи на триците