ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

Товарните автомобили и автобусите остават извън контрола с екостикери

Товарните автомобили и автобусите остават извън контрола с екостикери

© Надежда Чипева, Капитал



Екостикерите, които ще разделят превозните средства на екологични групи, ще се слагат само на леките и лекотоварните автомобили с обща маса до 3.5 тона, каза днес пред Би Ти Ви изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски. За камионите и автобусите няма да има ограничение на база замърсяване. Логиката е, че те рядко влизат в централните градски части, а нововъведението цели изчистване на въздуха именно там.


Както е известно, след 12 юли при преминаване на технически преглед ще се мерят нивата на вредни емисии на автомобилите и на база резултатите те ще бъдат разпределени в пет екологични групи. С промени в Закона чистотата на атмосферния въздух, които предстои парламентът да приеме на второ четене тази седмица, общините получават правото да спират достъпа на коли от най-ниските групи до определени части в градовете. Кметовете трябва да определят зоните как ще се извършва контролът и какви ще са санкциите.


Бойко Рановски уточни, че в момента всички автомобили попадат в определена екологична категория (отбелязвана като Евро 1, Евро 2 и така до Евро 6), но тя няма да има отношение към стикерите, като ще се разчита само на данните от измерването в пунктовете за преглед.




След проверката ще се получава стикер, който ще показва в коя екологична група е превозното средство, данните ще ги има и във вграден чип, който ще може да се чете от разстояние. Новият стикер ще е част от документите, получавани при прегледа, като очакванията са въвеждането му да не се отрази на цената на техническата проверка.


Бойко Рановски уточни, че от началото на следващата година би трябвало да се елиминира изцяло субективният фактор при техническите прегледи. За целта всички данни от проверката ще се изпращат в реално време в системата на ИАА, като софтуер автоматично ще преценява дали автомобилът да мине проверката. "И сега всички пунктове за проверка имат връзка с нас, но има едно междинно звено - компютър в пункта, и не можем да кажем, че няма манипулации", обобщи Рановски.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK