Колите в България остават най-старите в Европа, но на още повече години

Колите в България остават най-старите в Европа, но на още повече години

© Анелия Николова



Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС спадат с 24% през януари, като достигат най-ниските нива за този месец, откакто се води статистика. В същото време в България тенденцията за плавно намаляване на средната възраст на превозните средства се обърна и вече 75% от тях са на повече от 15 години. По този показател страната е без конкуренция.


Според данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) купените нови коли през януари са 726 491 броя.


Свиването на пазара в България е колкото средното за европейския пазар - 24.1%, като са продадени 1769 автомобила. При положение че за 2020-а страната беше втора по срив с близо 37% по-малко сделки, това изглежда като по-скоро добра новина.




Според данните на АСЕА в почти всички европейски страни сделките са намалели в двуцифрени проценти. От големите пазари най-сериозен е ударът в Испания(-51.5%), следват Германия (-31.1%) и Италия (-14.0%). Швеция е единствената страна с ръст в продажбите, при това от 22.5%.


Данните на "Пътна полиция" за регистрациите сочат намаляване на продажбите на нови автомобили с 20.29%, но за леките и лекотоварните (категории М1 и N1), като сделките са 2208, при 2770 година по-рано. Прави впечатление, че при лекотоварните коли нивата на продажбите се запазват, като през този януари е купен само един автомобил по-малко и те са 439.


В Европа се надяват на ръст, в България на застой


Що се отнася до очакванията за развитието на пазара на нови автомобили тази година, прогнозите за Европа и България се разминават сериозно. От АСЕА наскоро съобщиха, че вероятно сделките ще скочат с около 10% в сравнение с 2020 година. От асоциацията очакват последиците от COVID да продължат да оказват влияние върху бизнеса с нови автомобили в Европа през първата четвърт на 2021 година, но подобряване на ситуацията през втората половина на годината на фона на развитието на програмата за ваксинация.


В същото време амбицията на търговците в България е да не падат под нивата от миналата година, показа проучване на "Дневник".


Така 2021-ва ще е поредната доминирана от продажбите на употребявани автомобили, които също намалят, но с по-слаб темп. По данни на "Пътна полиция" отстъплението е с 13.31% за леките и лекотоварни автомобили, като сделките са съответно 15 940 и 18 387.


На този фон от Асоциацията на автомобилните производители (ААП) в България алармираха за обръщане на тенденцията за слабо подновяване на автопарка, който той отново вдига средната си възраст. По официални данни в края на 2020 г. средната възраст на автомобилите, които се движат по пътищата в страната, е над 19 години. Леките автомобили до 5 години са само 6%, а повече от 70% от автомобилите са над 15 години.


Нов антирекорд при употребяваните коли


Последните данни общо за ЕС са за 2019 година, когато средната възраст на автопарка е 11.5 години. Без да се брои България, данни за която няма, най-старите коли в съюза се карат в Литва, Естония и Румъния, като там автопаркът е на средно 16 години. Най-новите автомобили са в Люксембург (6.5 години) и Aвстрия (8.3 години).


Ако се върнем в България, то този януари броят на автомобилите на възраст над 20 години се е увеличил с 8% спрямо същия месец на миналата година (със 109 хил. броя), като тези автомобили са достигнали рекордно висок дял - 48% от всички регистрирани пътни превозни средства ППС в България, или 1.8 млн. броя от общо регистрирани 3.8 млн, отбелязват от ААП.


От браншовата асоциация очакват от държавните институции спешни мерки. Сред предложенията са създаване на правила и контрол при вноса на употребявани автомобили, както и при тяхната експлоатация и ремонт. Отбелязва се и, че България е и една от малкото страни, в които няма финансови стимули за обновяване на парка или покупка на екологични автомобили.

Коментари (141)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Българите са богати и си купуват антики. Не ги интересуват съвременните автомобили защото са много евтини. Отделно в съвременните автомобили няма елементарни неща, като например ръчка да се сваля и вдига джама. Качих се веднъж да карам една такава кола, и не мога да сваля джама да си взема малко въздух... Мани, ужас...

    Анатема на комунизма!
  2. 2 Профил на danielv
    danielv
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    Направо колите ни са ветерани.

  3. 3 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Няма значение важното че БВП се увеличава. Нищо че е измислен да може да се манипулира.

  4. 4 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonim440":

    Освен това каква е тази кола дето не бръмчи и не пуши като комин? Нали никой няма те забележи като минаваш през село...

  5. 5 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 912 Неутрално



    Е как бе , след 14 години успешно членство в най - успешния клуб на богатите страни и 75 % от автомобилите в България били над 15 годишни .

    Ам'чи те и при Бай Тошо си беха толкова стари и без да сме Член на най - успешния клуб на богатите .

    Знам , че сега ще ме нападнат да ми обясняват , че 20 годишния Фолксваген Голф е много по - убав от 20 годишния Москвич , но това не променя факта , че от стари социалистически боклуци се прехвърлихме на стари грохнали капиталистически боклуци събрани от автоморгите на цяла Европа .



  6. 6 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Питайте търговците на стари коли, като сте задали темата. Нали като пишете за недвижими имоти, ни преразказвате истории от брокерите ? Ами то е същото.

  7. 7 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Аз съм фен на чисто практичните механични коли, които като отвориш капака, можеш да проследиш нещата логично и не ти трябва изкуствен интелект, за да разбереш, че проблем няма просто компютъра решил, че има грешка и ти е блокирал спирачките...

    Нали нищо против бъдещето и новите технологии, но колкото повече движещи се части, толкова повече неща може да се объркат..

    А и не искам да живея в свят, където някои може от 5 километра да ми блокира спирачките или компютъра да бъде заразен с вирус, които да размени спирачките с газта и тнн.. Бъдещето и технологиите са хубаво нещо, но трябва да се имат впредвид и минусите, а не да се гледа оптимистично само на плюсовете..

  8. 8 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1791 Весело

    Остаряват, вярно е...преди три години я взех нова и всяка година остарява мамицата и...не ще да стои на една година и това е...

  9. 9 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1730 Весело

    Ми, добре..... 6% под 5 години......
    Догодина - под 5 години - 4%....... над 15 - 90%
    Да му мислят Люксембург и Австрия.....скоро няма да ни стигнат.....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  10. 10 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#2] от "danielv":

    Е да ама като закъсаш някъде.... Вадиш изолирбанда и ремонтираш, пък сега трябва да я закараш на механик да провери дали има проблем или грешка в компютъра.. Смисъл за мен не е плюс, че не можеш да дадеш първа помощ на автомобила си в момента, когато ти трябва най много :)))

    Виждал съм механични коли, които работят на тиксо и молитви... Ама работят, когато ти трябват...

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2852 Неутрално

    До коментар [#5] от "bxr35608444":

    "... Е как бе , след 14 години успешно членство в най - успешния клуб на богатите страни и 75 % от автомобилите в България били над 15 годишни..."!

    Обърни се към главният ленторезец на Републиката и настоящ шофьор на дЖипка от НСО. Той през ден ни обяснява, колко сме добре и колко сме се замогнали.

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2833 Весело

    Колите в България може да са най-стари, но пътищата ни са най-нови и ЛИЧНО проверявани - от А до Ю! Я-то е за чудещите се, когато карат новите си коли по БГ пътища!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  13. 13 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    При ГЕРБ е така, бедност и мизерия

  14. 14 Профил на ТРАБАНТ
    ТРАБАНТ
    Рейтинг: 172 Неутрално

    Средната възраст на автомобилите не се отнася за средната възраст на дислоцираните(внесените) автомобили втора ръка! Купувайте употребявани автомобили от по-висок клас,навместо евтини, от нисък клас нови автомобили! Един Мерседес от среден и висок клас на 5 г. е мого по-здрав, надежден, сигурен , безопасен от всеки нов автомобил до нива 15000 евра а и повече! Не се подлъгвайте по нови трошки , за сметка а употребявани, добре подържани автомобили от по-високи класове!

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2852 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ramon Asvalda":

    "... Аз съм фен на чисто практичните механични коли, които като отвориш капака, можеш да проследиш нещата логично и не ти трябва изкуствен интелект..."!

    Ти може и да си фен, но такива коли не се произвеждат много отдавна. Карат се тук-там стари екземпляри. Като свършат и те, трябва да си търсиш електрокар с по-запазена батерия.

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 749 Неутрално

    За българинът най-важното нещо е колата!Не здравето - колата!!!
    Помня като бях студент - няколко колеги отидоха на студентска бригада в щатите и решиха да останат там.По-скоро - отидоха, за да останат завинаги там.И само след 2-3 месеца, техни приятели, състуденти пак, показваха как са се "уредили" вече, нищо, че са повече незаконно там.Показваха две-три снимки - тогава, 1997-98-ма, нямаше още мобилни телефони, а интернетът бе лукс - изпратени им от тях и те гордо застанали до една кола, важни, велики, несравними, успели!За мен бе смешно и жалко, но за повечето - вдъхновяващо и цел - и някои "успяха".
    Днес , 25 години по-късно, гледам колеги, които смятат, че да си купиш мерцедес на старо е престижно и няма смисъл да си купиш шкода на 2-3 години, примерно, защото така не "вдигаш нивото".И го правят - дават 10-12 000 лв за 10-12 годишен мерцедес - и се чувстват точно така велики, както и онези, преди четвърт век.Нищо, че колата им трябва главно да ходят и да се прибират от/до работа.Метрото може и да е до тях и да е по-бързо и удобно, но не е хич престижно!
    Виждам и как съседи притежават два-три автомобила - стари и вехти, но за всеки.Е, зимата поне един или два не се мърдат, но пък иначе - родени в кола.Е, реват, че въздухът бил лош, но пък точно от техните коли да е - те са незначителни, когато става въпрос за това, но важни - за друго!
    Да, автомобилът отдавна е нещо нормално, но за българинът, той винаги е престиж!Може да е стар, но това няма значение!

  17. 17 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#12] от "ЗаНиЗа":

    Най-нови и най-качествени... А дано, ама надали...

    Анатема на комунизма!
  18. 18 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2852 Неутрално

    До коментар [#14] от "ТРАБАНТ":

    "...Един Мерседес от среден и висок клас на 5 г. е мого по-здрав, надежден, сигурен , безопасен от всеки нов автомобил до нива 15000 евра..."!

    М-да-а-а-а...! И пет годишните Е-класи в добро състояние са направо без пари...! :)))

    Бивш tww09306483.
  19. 19 Профил на wda36649348
    wda36649348
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Българите масово работим за 600-800 лева често. 1000лв нето още минава за висока заплата и непостижима за повечето хора.
    На тоя хал какви коли да караме? Такива дето струват 4-5 пъти годишния ни доход ли?

  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Любопитно

    До коментар [#5] от "bxr35608444":

    Имам само един въпрос към Вас:

    Сега по-добре ли живеете от времето преди 2007-ма (преди ЕС) или живеете по-зле?

    Благодаря за отговора!

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Весело

    Остаряват, вярно е...преди три години я взех нова и всяка година остарява мамицата и...не ще да стои на една година и това е...
    —цитат от коментар 8 на BiGman1


    Аз пък си взех нова през януари тази година! Не е много остаряла още, но със сигурност ще остарее!

  22. 22 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Няма абсолютно никакви стимули и държавна политика за каране на по-нови, икономични и екологични автомобили. Тотално безхаберие. Старите коли са с ниски данъци, евтини за придобиване, техническите прегледи съществуват само за облагодетелстване на определени играчи. Виждал съм как таралясник пуши като кюмбе, изгасва на канала на техническия преглед, избутват го с ръце и получава стикер без проблем.
    Зелената зона в София я въвеждат половинчато като оставят необхванати кални пространства, които са превърнати в градски автоморги.

  23. 23 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Къде в Европа са забранени за внос старите автомобили? Или пак трябва да угодим на вносители и дилъри?

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  24. 24 Профил на AllLivesMatter
    AllLivesMatter
    Рейтинг: 794 Гневно

    Една от колите ми е на 21 години. Японска. Стои пред блока, защото не мога да намеря втори гараж който да й купя. На годишнината й я намерих с откраднат катализатор.

    Като го кажа това всеки първо псува и после ме пита риторично - е за какво ми е по-нова и по-скъпа кола?

    Та така - нещата ще стават по-зле до като жълтопаветниците не протестират срещу битовата престъпност ами срещу Гешев

    'progressives' is the politically correct word for communists
  25. 25 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    Е как бе , след 14 години успешно членство в най - успешния клуб на богатите страни и 75 % от автомобилите в България били над 15 годишни . Ам'чи те и при Бай Тошо си беха толкова стари и без да сме Член на най - успешния клуб на богатите . Знам , че сега ще ме нападнат да ми обясняват , че 20 годишния Фолксваген Голф е много по - убав от 20 годишния Москвич , но това не променя факта , че от стари социалистически боклуци се прехвърлихме на стари грохнали капиталистически боклуци събрани от автоморгите на цяла Европа .
    —цитат от коментар 5 на bxr35608444


    И защо е така според теб?
    Кой не иска нов, съвременен автомобил?
    Маят Авенсис е в средата? на пубертета, 16 годинки, но продължава да покрива Евро 4! Не го скъсвам от каране и нямам проблеми!
    Сигурно още много колеги са на същото дередже.
    Не виждам смисъл да го сменям, до като не започнат проблемите.
    Аз също вдигам средната възраст на колите в страната, но възнагражденията символично растат, за разлика от укритата инфлация!
    Финансово притеснените хора също растат. Как да се купуват нови коли е обществена тайна! Брутният продукт на хартия расте стабилно, но реално пълни чекмеджета. Затова някои карат Тесла, а други 30 годишен Голф!
    А, щя да забравя! Коя е най-добрата кола на света?
    Държавният джип Тойота Крузър на обиколка из обектите!!!
    И телевизия излъчва!

  26. 26 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Това не се връзва с тезата за епохалните икономически успехи на Борисов. Защо българина кара 15 годишна кола, след като икономическите успехи на Борисов му позволяват да кара чисто нов мерцедес?

  27. 27 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 888 Любопитно

    Защо е голям проблем че се карат 20- 30 годишни коли , а никога не е бил проблем че летят 20 -30 годишни самолети .Ще кажат че проблема е в поддръжката ами направете нещо за това в всеки гараж в кварталите около София "майстори " които чули че от ремонта могат да се изкарат пари отварят "сервизи" и няма никакъв контрол .
    Скоро гледах как се продават употребявани коли в Япония , там с продажбата се занимават само лицензирани фирми които проверяват всичко и дават гаранция за колата , ако не става за нищо отива за скрап .

  28. 28 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1739 Весело

    Все повече работим от вкъщи, на кой му трябва нова кола...

  29. 29 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1730 Весело

    До коментар [#14] от "ТРАБАНТ":

    Стига си писал глупости! Глей какъв ГОЛФ има на снимката..... цепеняк!

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  30. 30 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#19] от "wda36649348":

    Ми лесно.. Няма карате коли, за да й е чист въздуха на Меркел :))) Ще се научите да карате колела, а държавата ще се адаптира като въведе книжки за каране на колела, за да компенсира за загубените доходи, катаджийте ще те спират за превишена скорост 5 - 10 километра и ще те глобяват щот караш с маратонки, а не зимни обувки, а може и пешеходците да почнат да таксуват, защо не , вие нямате нищо против, важното е на масата да има салата и ракия, да прави хомота по удобен в останалите 20 часа :)))

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7406 Неутрално

    "В Европа се надяват на ръст, в България на застой"
    С Бойко, толкова. Пак го изберете и застоя може да се превърне в ход назад.

  32. 32 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    В Русия няма внос на стари коли - митата са брутални. По-евтино излиза да си вземеш корейска на изплащане и там хората си карат масово нови коли, или употребявани, но на на 4-5 години, не повече. Е по селата има и по-стари, но внос на старо нямат.
    В Европа също навсякъде вече се забраняват коли на повече от 10 години. Това е правилното за мен. Рестрикции с преходен период плюс финансови и данъчни облекчения за незамърсяващите коли и хората ще се научат лека полека.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  33. 33 Профил на ТРАБАНТ
    ТРАБАНТ
    Рейтинг: 172 Неутрално

    Къде в Европа са забранени за внос старите автомобили? Или пак трябва да угодим на вносители и дилъри?
    —цитат от коментар 23 на proventuss


    Не само , че не са забранени, но колите над 30-40г.(в повечето държави) се водят вече исторически и са лишени от изискване за преглед и пътен данък, имат ниски застраховки(разбира се трябва да са мн. добро оригинално състояние и обикновено и членуващи в клуб)

  34. 34 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 1175 Любопитно

    При ГЕРБ е така, бедност и мизерия
    —цитат от коментар 13 на Dark


    Дори при ГЕРБ не е така вече. Не заради, а въпреки ГЕРБ. Просто България е член на ЕС и макар дълбоко корумпирана държавата все пак върви напред. По-бавно, отколкото може, но напред. Ако сега е мизерия, какво беше преди 20 години, разцвет? А по време на комунизма, охолство може би?

  35. 35 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1739 Любопитно

    Та така - нещата ще стават по-зле до като жълтопаветниците не протестират срещу битовата престъпност ами срещу Гешев
    —цитат от коментар 24 на AllLivesMatter


    А кой смятате че е отговорен да няма престъпност (по-едра или битова)? Гешев?!

  36. 36 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Прочетох тази статия:
    "Peugeot 3008 e обект на желание (тест драйв)"
    Стигнах до тук:
    " Резултатът е среден разход около 9 л/100 км." и спрях.
    Чисто ново Пежо 3008 Hybrid4 с 9 на 100 разход, не, мерси.
    Ще карам старият си Нисан бензин с разход 7/100.

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  37. 37 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2852 Неутрално

    До коментар [#23] от "proventuss":

    Никъде не са забранени за внос стари автомобили. Има ограничения до колко годишни може да бъдат. Ако са по-стари минават в друга категория и плащаш други данъци.

    Бивш tww09306483.
  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Весело

    До коментар [#10] от "Ramon Asvalda":

    "Е да ама като закъсаш някъде.... Вадиш изолирбанда и ремонтираш, пък сега трябва да я закараш на механик да провери дали има проблем или грешка в компютъра."

    Карам коли на под пет години от 2007-ма! Чудя се защо до сега не съм закъсвал нито веднъж!?

  39. 39 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 435 Неутрално
  40. 40 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Само след 5-6 г. австрийците ще ни завиждат, защото ще караме ретро коли.

    Сега сериозно, без нормални доходи, ще сме обречени да караме таралясници с всичките последици като жертви попътищата.

    Аз моята я дадох за скрап, защото ми е по изгодно да съм рента когато съм в Бг, отколкото да виси месеци в двора и да й плащам за месец, свинетка, ГО, преглед и т.н., да не говорим подръжката.

    Но, за съжаление в Бг автомобилът си е сериозно перо, но без него не може. При нормален ОТ, таксита и т.н. споко може да се мине и без кола в едно семейство, но скромният ми опит показва, че за сега тоива не е възможно в Бг -0 разговорът е дълъг и напоителен. Само като вметка, два три пъти ми е трябвал траснпорт до болница и ако не беше собствен автомобил или такси някой близък или аз щеше да си е отишъл.

    По малките градчета и села да не говорим, там е потрес, без кола си за никъде.

  41. 41 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Автомобилът си е чист РАЗХОД. Като такъв е мега гига безсмислено да се купува чисто нов. Също е по-добре да се купи 3-4-5 годишен от висок клас, на половин цена и в добро състояние, отколкото нов нисък клас!

  42. 42 Профил на ТРАБАНТ
    ТРАБАНТ
    Рейтинг: 172 Неутрално

    В Русия няма внос на стари коли - митата са брутални. По-евтино излиза да си вземеш корейска на изплащане и там хората си карат масово нови коли, или употребявани, но на на 4-5 години, не повече. Е по селата има и по-стари, но внос на старо нямат. В Европа също навсякъде вече се забраняват коли на повече от 10 години. Това е правилното за мен. Рестрикции с преходен период плюс финансови и данъчни облекчения за незамърсяващите коли и хората ще се научат лека полека.
    —цитат от коментар 32 на Darcas


    Ти видял ли си какво си написал?! Имаш ли някаква идея по темата изобщо?! В Северна Азия всичко е с пренабити номера, рязани снаждани купета, крадени, дори от официални дилъри хората са завлечени с ментета! Ето ви канал да гледата за какво иде реч https://www.youtube.com/user/AvtoKriminalist/videos

  43. 43 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#14] от "ТРАБАНТ":

    След 2007-8 няма дизелови Мерцедеси, можещи да изкарат 20 години и 600-700 хиляди км само със смяна на консумативи. Едноредови вериги които се разтягат след 150 хиляди, алуминиеви блок и глава с модулна архитектура така че да се споделят между различни двигатели, всевъзможни системи за контрол на емисиите с десетки сензори. Интериори от твърди и леки материали, по-тънки ламарини, но за сметка на това джанти 19 и 20, ксенони, ледове и гирлянди.

    Та тези коли няма да оцелеят дълго време в България както сега още се засичат W210 и W211, колкото и да са почупени и изгнили.

  44. 44 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    1. Колкото по-ниски са доходите, толкова по-стари ще са автомобилите, без значение от каквото и да било друго! Ако правителството реши да налага рестрикции, да се готви за въстание.

    2. Проблема със статиите през ден за ужасно стария ни авт.парк, всъщност е рев за продажби. Спаднал е оборота на "едни хора".

  45. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#32] от "Darcas":

    "В Русия няма внос на стари коли - митата са брутални."

    Лъжа! В далечният изток карат основно втора ръка внос от Япония с десен волан!

  46. 46 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4573 Весело

    [quote#21:"vassilun"][/quote]

    Да но ти не се "броиш" за престижен 😂 Новата Тойота не е като 10 годишен Мерцедес пред блока 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  47. 47 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    Къде в Европа са забранени за внос старите автомобили? Или пак трябва да угодим на вносители и дилъри?
    —цитат от коментар 23 на proventuss


    В нормалния свят нещата се регулират с данъци и застраховки.

  48. 48 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Българите масово работим за 600-800 лева често. 1000лв нето още минава за висока заплата и непостижима за повечето хора.На тоя хал какви коли да караме? Такива дето струват 4-5 пъти годишния ни доход ли?
    —цитат от коментар 19 на wda36649348


    Ами то карането на автомобил не е задължително. В Западна Европа в големите градове само малка част от жителите имат автомобили.

  49. 49 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4573 Любопитно

    В Русия няма внос на стари коли - митата са брутални. По-евтино излиза да си вземеш корейска на изплащане и там хората си карат масово нови коли, или употребявани, но на на 4-5 години, не повече. Е по селата има и по-стари, но внос на старо нямат. В Европа също навсякъде вече се забраняват коли на повече от 10 години. Това е правилното за мен. Рестрикции с преходен период плюс финансови и данъчни облекчения за незамърсяващите коли и хората ще се научат лека полека.
    —цитат от коментар 32 на Darcas


    Усещаш ли се каква глупост си написал?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#46] от "padrino":

    Нова Тойота е най-доброто, което можеш да си купиш! Карам тойоти от 2001-ва, а нови такива от 2007-ма! През януари се ъпгрейтнах!

  51. 51 Профил на Mario_M35
    Mario_M35
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Българите са богати и си купуват антики. Не ги интересуват съвременните автомобили защото са много евтини. Отделно в съвременните автомобили няма елементарни неща, като например ръчка да се сваля и вдига джама. Качих се веднъж да карам една такава кола, и не мога да сваля джама да си взема малко въздух... Мани, ужас...
    —цитат от коментар 1 на anonim440


    Имам 2 авотмоила - (купен) чисто нов служебен вече на 2 години за 20 к лева без никакви екстри (шефа мрази да плаща за удобства на жулителите си, све пак е бг работодател) и личен купен на близо 8 години (на истински км) пак за 20 к лева със всички възможни глезотии вкл. подгряване на топките през зимата. Прави ми силно впечаление колко ми струва подръжката на година на сулжебният и личният. На служебната консерва, смяната на масло и облсуване (задулжително) в официален сервиз ми струва повече отколото на личният който е с 2,2 литров двигател в приличаен сервиз където търсиш оптимално съотношение на материали и цена на труд без да се правиш на циганин и да търсиш най евтиното. Направих си калкулация, че за времето на гаранцията, подръжката струва 1/3 от първоначалната цена платена на самият автомобил а както занем в момента в който си купиш нова кола, цената полита на долу - в зависимиост от модела обезценяването е с около 2-25% всяка година.
    Също така ми први впечалтение, че от 2015 година нагоре, всички авотобили са станали много чупливи. Нормално ли ти звучи на Нисан Кашкай дасменяш скоростна кутия на 100 к километра?
    Отделно то това да не започваме разоговр за качеството на пътищата и горивата. Офицланият сервиз силно ми препоръчват да си сменя бензиностанцията на газ, която е Еко България, които нон стоп се рекламират колко читави горива продават. Да не говорим за Лукоил и онези на Магарешки в които със сигурност не знаеш какво ти сипват.

  52. 52 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    В статията се правят недопустими, от гледна точка на коректността, внушения:
    1. Европа = ЕС? Да ама не - Европа е още цял куп държави. И във всяка от тях автопаркът е или по-стар или колкото и в България.
    2. Антирекорд било, че колите над 20г отбелязали 8% ръст? Не виждам абсолютно нищо "анти" в тази статистика. Може за кръвопийците-вносители, дето не могат един свястен гаранционен сервиз да организират, да не е добре. Но за изтънелия джоб на българина, възможността да получи технически изправна кола, за пари, които няма да го разорят, за да се придвижва като бял човек, а не да се тъпче с добитъка в обществения транспорт, където да лови грип и covid и да мъкне тежести в ръчни торби, ала социализма, плащайки напълно нереални цени за билети, та за същия този българин това е повече от благоприятна възможност.
    3. Старите коли били лошо? Никой не е отменял техническите прегледи, проверяващи както изправността, така и екологичността на превозните средства. Това, че българина е технически грамотен и успява да поддържа автомобила си изправен, трябва да бъде всячески приветствано и подпомагано. Още повече, че възрастта от 20г ни изпраща директно в златните години на автомобилостроенето, когато хем започваха да преобладават еко-нормите, хем двигателите и ходовата част все още не се правеха еднодневки, хем вече имаше всички съвременни помощници, като ел.стъкла, усилватели на кормилото и спирачката, ABS, TCP и т.н. Новите автомобили могат единствено да предложат по-добра навигация и по-съвременна аудиосистема - неща, които се решават със стойка за таблет на таблото и кабел до аудиоусилвателя.
    В заключение: Когато Мерцедес/БМВ/Ауди започнат пак да ползват двигатели-милионници, пак ме занимавайте с новите автомобили. Междувременно ще чакам 90% държавна субсидия за градски електроавтомобил, както направиха навремето в Тайван, че да си купя теслА, която да зареждам нощем (на нащна тарифа) в гаража.

  53. 53 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#46] от "padrino":

    [quote#21:"vassilun"]
    —цитат от коментар 46 на padrino
    Да но ти не се "броиш" за престижен 😂 Новата Тойота не е като 10 годишен Мерцедес пред блока 😂😂😂[/quote]

    Аз лично бих взел мерцедеса. Тойотите може да си ги въртите вие, щом ви харесват.
    Имаше предаване Пета предавка. Та там бяха купили 7-8 годишни мерцедес и БМВ за по 5-6 000 паунда и бяха спрели пред бизнес сграда в Лондон баш в Ситито. Питаха костюмарите там, колко според тях струват тези коли. Всички казваха 30-40 000 паунда. Можете да се сетите какво ще кажат за Тойотата. :-)

  54. 54 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#48] от "Калник":

    Няма лошо, принципно не ти трябва да живееш и в толкова голямо жилище, като можеш да живееш в тея модерните капсулни жилища/хотели, дето са с размерите на щедро голям гардероб :))

    Бъдещето е тук и чака да се присъединиш към него :))

    Сметни го... От един апартамент, можеш да направиш... Ддз да кажем 20 - 30 капсули :))) Смисъл всички хора, които можеш да събереш в 3 - 4 блока можеш ги събереш в един като обувки на рафт в склада :))) Бъдещето е тук :)))

  55. 55 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#5] от "bxr35608444":

    При бай ти Тошо колите се брояха на пръсти и имаше само соц трошки, които повече се ремонтираха, отколкото се караха. Сега куцо и сакато има кола и то западна. За каквато по соц време човек не смееше и да си помечтае даже. Та стандарта, баце, е толкова нагоре, че комунистическата ти пенционерска кратуна въобще не може да обхване. Бай ти Тошо три пъти фалира България, два пъти се опита да предаде суверенитета ни на Русия. По-голямо предателство не е извършвано в цялата ни история.

  56. 56 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1979 Весело

    Аз имам Москвич Алеко и с него патувам само надалеко за близо ГТ.
    Нямало е ситуация да не се прибера с него.
    Правилото ток има бензин има ще запали важи и за Кореселин и други адски смеси.
    Пален е с Електрожен и с наливане директно в Карбуратора и е каран така.
    Преди си мислех че електрониката и новите технологйи дават зашеметяващ разход на Гориво е не е така.Само за спирачките и воланът ме е яд ама се трае.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  57. 57 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4573 Любопитно

    До коментар [#46] от "padrino":Нова Тойота е най-доброто, което можеш да си купиш! Карам тойоти от 2001-ва, а нови такива от 2007-ма! През януари се ъпгрейтнах!
    —цитат от коментар 50 на vassilun


    От мен няма да чуеш дума против Тойотите. Когато работех и живеех в Щатите, Тойота на 150 хиляди мили се смяташе за току що разработена 👍 Там да видиш Тойоти на по 300/400 хиляди мили е нормално.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  58. 58 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5649 Весело

    Нов внос....

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  59. 59 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Средната възраст на автомобилите не се отнася за средната възраст на дислоцираните(внесените) автомобили втора ръка! Купувайте употребявани автомобили от по-висок клас,навместо евтини, от нисък клас нови автомобили! Един Мерседес от среден и висок клас на 5 г. е мого по-здрав, надежден, сигурен , безопасен от всеки нов автомобил до нива 15000 евра а и повече! Не се подлъгвайте по нови трошки , за сметка а употребявани, добре подържани автомобили от по-високи класове!
    —цитат от коментар 14 на ТРАБАНТ


    Мерцедес от среден и висок клас на 5 години ще купиш на куков ден за 30 хиляди лева.
    Същевременно за тия пари можеш да си купиш нов автомобил среден клас.Например"Шевролет Круз"за 28 хиляди лева .

  60. 60 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4573 Весело

    Нормално ли ти звучи на Нисан Кашкай дасменяш скоростна кутия на 100 к километра?
    —цитат от коментар 51 на Mario_M35


    Напълно нормално като се има предвит, че това си е Рено в различна рокля 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  61. 61 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    [quote#34:"Умнокрасив гербераст от Позитано"][/quote]

    В интерес на истината, баш преди 20г беше наистина разцвет. Периода от ремонта на кабинета Костофф, когато приключи шоковата... хъм "приватизация", през кабинета Сакскобурготски и до кабинета Станишев, икономиката и общественото развитие вървяха напред. А най-добър показател за това е раждаемостта, която отбеляза връх при "Станишев". После дойде дървения философ Дянков и разказа играта на всичко. Наследникът му също се отличи. Както останалите ключови "братовчеди". Дано сега Ананиев (ако остане на поста и в новото правителство) успее поне малко да върне бизнеса към живот.

  62. 62 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    Ами то карането на автомобил не е задължително. В Западна Европа в големите градове само малка част от жителите имат автомобили.
    —цитат от коментар 48 на Калник


    Поредната нагла лъжа! По статистика именно в западните страни бр автомобили на глава от населението е най-висок!

    Автомобила е лукс по-скоро на Запад. В България автомобила е абсолзтна необходимост, поради лошите връзки в и м/у населените места. На Пенционерите можи бе не им е нужен, но на всеки с нормална работа и най-вече семейство и деца.

  63. 63 Профил на army
    army
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Няма място за сравнение между стандартът на живот в България и в Австрия например.

  64. 64 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 539 Неутрално

    За такива доходи такива коли , нищо чудно .

  65. 65 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1791 Весело

    До коментар [#57] от "padrino":

    Тойота е най здравата кола...а хибридката връо...сменил съм почти всички европейски коли...откак си купих Тойота рав4 хибрид забравих какво е това сервиз и надути майстори...

  66. 66 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4573 Весело

    До коментар [#46] от "padrino":
    —цитат от коментар 53 на Stargate


    Ти гледай програми по телевизията, за да ти кажат от какво имаш нужда. Остави ги Тойотите, те не са за успели хора като теб 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  67. 67 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#65] от "BiGman1":

    За Тойота съм напълно съгласен! Но за хибрид, мога да споря! Хибрид за българския климат е неподходящ. С парно през зимата и климатик през лятото, пробегът на ток хич го няма! А цената на хибрид е с около 6-7 хиляди лева по-висока от същия бензинов автомобил.

  68. 68 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    Ами то карането на автомобил не е задължително. В Западна Европа в големите градове само малка част от жителите имат автомобили.
    —цитат от коментар 48 на Калник


    Имам доста бивши колеги, работещи в Германия и Белгия. Един от тях няма да е останал без кола в семейството. Повечето имат даже и втора, за жената. И това, че Германия има два пъти по-висока плътност на населението, от България, не им пречи. Една позната, която преподаваше (по договор) в Хадълберг пет пъти са я питали защо не ползва служебното паркомясто, осигурено й като професор. Хората трудно са приели, че някой, с подобен пост и заетост, може да не кара кола, а да се придвижва с градския транспорт през 6 квартала.

  69. 69 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#59] от "Мусаши":

    Мерцедес от среден и висок клас на 5 години ще купиш на куков ден за 30 хиляди лева.
    Същевременно за тия пари можеш да си купиш нов автомобил среден клас.Например"Шевролет Круз"за 28 хиляди лева .
    —цитат от коментар 59 на Мусаши


    Пускам мобиле, търсене на БМВ 3-та серия от 2015-та и по-нови. Има ги между 20 и 30 000 лева при това много.
    С Мерцедес Ц-клас е същата работа.

  70. 70 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    Защо е голям проблем че се карат 20- 30 годишни коли , а никога не е бил проблем че летят 20 -30 годишни самолети .Ще кажат че проблема е в поддръжката ами направете нещо за това в всеки гараж в кварталите около София "майстори " които чули че от ремонта могат да се изкарат пари отварят "сервизи" и няма никакъв контрол .Скоро гледах как се продават употребявани коли в Япония , там с продажбата се занимават само лицензирани фирми които проверяват всичко и дават гаранция за колата , ако не става за нищо отива за скрап .
    —цитат от коментар 27 на lout66


    Преди доста години опитах да продам 11 годишна Киа във магазин втора употреба 🤣! Поисках двеста долара, после сто, петдесет – собственика щеше да умре от смях! Твърдо НЕ! Корейците масово сменят на седмата година.
    Виждат се и бараки, на изключително рядко и явно са на хора в беда!
    Това в страна, която е преживяла жестока война – три пъти разорана от севера до южния край. Три пъти! Приятели ми разправяха – яли са кората на дърветата!
    Затова Вера Мутавчиева пише –"В България гладни гробища не е имало!"
    Сегашната мизерия, от европейска гледна точка, пък и не само, я дължим на двойния ни "освободител", който наложи у нас "най-справедливия строй на земята!" Корейците след ужасна война се оправиха, а у нас пораженията са по-големи от война, каквато не сме видели!Затова – 75% стари коли, и добре че ги има!

  71. 71 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2395 Весело

    До коментар [#69] от "Stargate":

    Ха, ха, това може и да са коли от "среден и висок" клас, особено за нашия пазар, но в листата на тези производители са в категорията "помощ за бедняците с амбициЙ". :))))

  72. 72 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#67] от "vassilun":

    Трета зима я карам и повече от 7/100 не е харчила...лятото на климатика 5,5 6/100...пролет, есен и до 4,5/100 съм стигал на градско...

  73. 73 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Идете при някой майстор и ще чуете, че колите след 2000 г са пълен боклук. Джобът на собственика става жертва на комфорта, многото ненужни глезотии и сигурността. За последното съм категорично "ЗА". Проблемът е в капризната електроника. И затова всеки кара каквото може да си позволи да поддържа. А и философията в правенето на колите вече е друга. Някога ги правеха за да ни служат дълго.Сега - купуваш, караш, хвърляш и пак от начало. Иначе едва ли някой би се лишил от кефа да махне найлона от седалките.

    rock n' roll is king!
  74. 74 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#70] от "Alexander97":

    Личи си ти, че си от "загубеното" поколение. Замисли се защо Полша, Чехия, Унгария и особено Естония са в пъти по-добре от такива, като тебе. Да не говорим пък за Финландия, която е била сред най-бедните провинции в Руската империя. Май не освободителя, а кратуната на някои освободени е проблема. Защото може да извадиш човека от робството, но ваденето на роба от човека е непосилна задача.

  75. 75 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#73] от "TAC":

    С немските коли може и да е така. Особено когато почнаха да робуват на еко-изцепки и да прилагат безразборно програмираната амортизация. Обаче с японците - напротив. Последните години сериозно подобриха технологиите, а взеха малко, от малко да мислят и за ергономия, обърната с лице към европееца (новите тойоти имам предвид).

  76. 76 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#67] от "vassilun":Трета зима я карам и повече от 7/100 не е харчила...лятото на климатика 5,5 6/100...пролет, есен и до 4,5/100 съм стигал на градско...
    —цитат от коментар 72 на BiGman1


    ОК. Жив и здрав! Споделих мое преживяване, но не от България, а от страна с подобен климат.

  77. 77 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#18] от "Petleshev":

    Мерцедес от среден и висок клас означава 6-цилиндров E350 CDI, за предпочитане комби. Запазен S212 от 2013-2015 върви около 30-35 хиляди лева, а отпреди фейслифта са под 25.

    Иначе може да се намери и W213 на 4 години за 40-45, но ще е ходил до луната и ще е пълна база като оборудване.

  78. 78 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#62] от "Гражданин":

    Вуйката е спенсър, со се вуйната. Живее не село, без читав хоремаг и аптека. Без кола не може да направи пазар, да не говорим за лекарства или лекар. В мамковината социалния патронаж и връзките с ОТ между грдадчетаа са зазстинали в ранния соц. - т.е. всики говорят че ги има , но всъщност ги няма.

    През моята камбанария - мога да ходя на работа макс. 3 пъти на седмица. останалото време в къщи. Е при карта 60 кинта и поне час път в едната посока, защо да ползвам рейс + 15 мин пеша, като стигам за макс 20 мин на работа с автомобила за по-малко пари (60кинта= 30 литра - 400км пробег). Свинетката, ГО и прегледа се избиват от семейните пътуванията извън Сф.

  79. 79 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    В най-бедната страна от ЕС, с измиращо население, очакван резултат е колите да са стари. Но да се сещаш за екология, когато върлува пандемия, хората остават без доходи, икономиката се свива, а бандюгите сега да се сещат да въвеждат ограничения за ползването на личните автомобили, вместо опасния за заразяване градски транспорт, ми се вижда поредната ОПГ изцепка. Нещо, като задължителното боядисване на такситата в жърт цвят навремето, когато пукна демокрацията. Хората бяха принудени да спасяват семействата си от глад, главчовците зорлен ги вкарваха в големи разходи и някой се нагуши от далаверата. И това при положение, че в доста страни такситата не са в задължителен еднакъв цвят.
    Ако наистина са загрижени за чистотата на въздуха в града, да ограничат големите камиони около строежите, колите с неоправдано мощни и замърсяващи мотори. Кой е по-голям абсолютен замърсител - един Опел с мощност 75 к.с. или някой "звяр" с 350-400 к.с.? При това първият се взима да върши работа, а вторият е изключително за кеф и фукане. И пак се сещам за дряновицата...

  80. 80 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    А, кому беше нужно автомобилът като едно елементарно средство за предвижване и в никакъв случай предмет на престиж да се превръща в космически кораб от производителите чрез толкова електроника, че нито собственикът може да се оправи лично, нито в сервизите, където се чешат по главите по една седмица и съдират по седем кожи ако нещо се прецака. Българите не го правят от мизерия, че си купуват стари коли, а главно поради старото схващане, че не им трябват ядове.

    CONTADOR GRATUITO!
  81. 81 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Мантрара, че доходите били ниски, затова парка е стар е частично вярна. Вижте румънците с подобни доходи колко нови коли купуват.
    Мантрата по- добре 10-годишен мерцедес пред нов Форд се лекува с политика - вдигане на данъците на старите и силнозамърсяващи таралясници. Бай Ганьо тогава ще разбере.
    Докато и клошарите си позволяват коли (снимал съм такъв екземпляр), ситуацията ще е такава- мръсен въздух, градинки, превурнати в кални бордеи, висока смъртност при птп.

  82. 82 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    До коментар [#59] от "Мусаши":
    —цитат от коментар 69 на Stargate


    На какви километра са?Щото за един автомобил е много по-важно на колко километра е,отколкото коя година е произведен?Ако са над 100 хиляди километри, не благодаря.

  83. 83 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#71] от "ivanpopov":

    До коментар [#69] от "Stargate":Ха, ха, това може и да са коли от "среден и висок" клас, особено за нашия пазар, но в листата на тези производители са в категорията "помощ за бедняците с амбициЙ". :))))
    —цитат от коментар 71 на ivanpopov


    Сериозно?!? Вижте цените на БМВ 3-та серия и Мерцедес Ц-класа като нови и ги сравнете с другите марки от същия клас. После говорете, че са коли за бедняци. Дори за западните стандарти това са скъпи коли!

  84. 84 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    А, кому беше нужно автомобилът като едно елементарно средство за предвижване и в никакъв случай предмет на престиж да се превръща в космически
    —цитат от коментар 80 на г-н Думанов


    Ами как да се види кои са чорбаджиите? Защо на един Ролс Ройс таванът е покрит със стотици диаманти? Става ли той от това по-полезен, по-функционален и по-екологичен? Особено с мотора си от 500 к.с.? Този свят не е за бедняците. Неслучайно вече повдигат въпрос за стерилизация на бедните и безимотните, за да не раждат бедни и безимотни деца. Пък и корона се намери...

  85. 85 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    До коментар [#70] от "Alexander97":Личи си ти, че си от "загубеното" поколение. Замисли се защо Полша, Чехия, Унгария и особено Естония са в пъти по-добре от такива, като тебе. Да не говорим пък за Финландия, която е била сред най-бедните провинции в Руската империя. Май не освободителя, а кратуната на някои освободени е проблема. Защото може да извадиш човека от робството, но ваденето на роба от човека е непосилна задача.
    —цитат от коментар 74 на ivanpopov


    Веднага ще ти отговоря – в Полша, Чехия, Унгария експроприация на земята не е имало! Тук там някое ТКЗС! У нас са унощижили селянина, отнемайки замята му! Боят и убийствата са били практика за вкарване в ТКЗСтата! Отчуждаване и съсипия на основния производител в България! Терорът, за който на учениците не се преподава е променил манталитета на българина. ТКЗСто го е отучил да работи! После ми говори за робството и ваденето от него!
    Явно до теб не са достигнали основни истини за историята на НРБ!
    Бъди здрав и се поинтересувай за реалната история на страната!

  86. 86 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    Докато и клошарите си позволяват коли
    —цитат от коментар 81 на ial


    Ами в Щатите и "клошарите" си позволяват коли, защото там това е основното средство за придвижване. И на никого не му е дошло на ум да ги забранява. Много често зад "екология" и "грижи за здравето" се гонят съвсем противоположни цели. И на никого не му идва мисълта да ограничи колите по реално замърсяване, а не по относително, както това става по разните ЕВРО-стандарти.

  87. 87 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Нима това е нещо изненадващо? Целия боклук на Европа се изсипва у нас.

  88. 88 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Проблемът на България е не на колко години са колите, а колко е броят на колите.
    А той е прекалено голям за инфраструктурата, която имаме.
    Улиците и кварталите са планирани, когато едно от 3-4 семейства имаше жигула, придобита след 10-годишно чакане.
    Сега са една върху друга и няма къде да се разминат, да не говорим да паркират.
    И това не е само в София. Пловдив, Варна, Бургас, Русе, навсякъде едно време хората помнят колко коли имаше, и колко има сега.
    Така че явно хората имат пари да си купят кола, което е добре, но би трябвало първо да се налеят пари в улици, паркинги, умни светофари и т.н. преди да се разширява автопарка.
    Може да се постигне чрез данъци, може чрез продаване на търг на определена бройка отпуснати нови регистрации всяка година, както правят в някои държави.

  89. 89 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Ми нормално, данъчната политика е такава.

    Данъците на колите все още се определят на това колко пари струва, а не колко цапа.

    За да си прехвърля новата кола от лизинга на мое име, трябваше да платя 3% общински данък придобиване на собственост, а то не по остатъчната стойност според лизинга, а според застрахователната оценка на колата.

    Съответно данъка ми е 10 пъти по-висок отколкото една кола на 10 години.

    А застраховката ми като на водач с опит, без инциденти, без нарушения ми е същата като на млад водач с 15 годишна кола.

    Така че всеки спестил 2 бона си взема кола и кара след като реално нито данъците, нито таксите, нито застраховките са му високи. Като се скапе, я зарязва и си взема нова.

  90. 90 Профил на ТРАБАНТ
    ТРАБАНТ
    Рейтинг: 172 Неутрално

    [quote#21:"vassilun"]
    —цитат от коментар 46 на padrino
    Да но ти не се "броиш" за престижен 😂 Новата Тойота не е като 10 годишен Мерцедес пред блока 😂😂😂[/quote]

    Бе тя и твоята "госпожа' не е като младите, ама....Човек трябв да помиси, преди да снесе нещо....

  91. 91 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Отново сме най-най в нещо отрицателно. Винаги водим класациите.

  92. 92 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    До коментар [#89] от "realguru":

    Т.е. данъчната политика ме стимулира да си взема 10 годишен Мерцедес или висока клас кола на старо, вместо нова кола среден или нисък клас.

  93. 93 Профил на ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
    ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#68] от "ivanpopov":

    Ще ме прощаваш, но изобщо не мога да се съглася с теб. Не знам как е в унито на Хайделберг, но в уни Бон по-голямата част от професори/доценти/асистенти идваха с колела и градски транспорт. Дори в сутрешните часове ти се случва да се "гъчкаш" в буса или трамвая. Не че нямат коли хората, че дори хубави(скъпи), но е въпрос на култура и възпитание да не задръстваш града с коли, а и че не може да мислиш за удобството само на собствения си гъз(както е масово в нашата кочина). Бях я докарал до там по едно време, че изпусках един автобус и чаках следващия, защото свършвахме по едно и също време и пътувахме с една линия с един неприятен доцент.
    Та жената съвсем добре е разбрала и се е вписала в нравите и порядъците на страната където живее.

  94. 94 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#85] от "Alexander97":

    Това просто не е вярно. Бил съм в Полша и съм го виждал с очите си. Цялата земя беше държавна. Имаха кооперативи и еднолични земеделски стопанства (които можеха да наемат до 5 човека работници), но те си сключваха договор за ползване на земята. По същия начин имаха договори за водата за поливане, за наем на едрогабаритна техника и за всякаквите услуги за пръскане.
    Що се отнася до нас, вкарването в ТКЗС (форма на КООПЕРАТИВНА собственост) и последващото им превръщане в АПК беше извършено не от "освободителите" (които, поне в Украинска ССР, си бяха запазили класическите частни кооперативи, поне до началото на 80-те), а от активистите на ОФ, БЗНС и БКП към които вероятно е бил зачислен и дядо ти, съдейки от идеите, които пробутваш.

  95. 95 Профил на clw21688650
    clw21688650
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Този сайт се превърна в статистическа брошура. Падението в стил списание Паралели. Очаквам скоро да прочета за:

    Седемте тайни в секса; 10 неща които не знаем за нашето куче; Как се произвежда батерия; Кръстословица с русизми;

    Какви са тези безпредметни извадки на първа страница? Защо не направите класация за температурите по градове но на френски, за да е по-смилаемо.
    Обида за читателите е да коментират очевидни факти от ненужна статистика.

  96. 96 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4235 Неутрално

    Това е така , защото сме най-бедните в ЕС!

  97. 97 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#88] от "Камен":

    Това е много правилна забележка. Но начинът е безкомпромисно спазване на ЗДП и особено правилата за паркиране. Така и строителните фирми ще се опитват да осигурят поне минимума паркоместа, а не да застояват всеки сантиметър от терена, не оставяйки място дори за дишане, камо ли за паркиране. Че и винаги се намират малоумници, които да купуват подобни жилища и после да ти твърдят, че видиш ли нямало къде да пракират и за това били спряли пред гаража ти.
    Та спазването на закона ще засили и интереса към обществени многоетажни паркинги и към по-здравословна градска среда. Или поне такава тенденция наблюдавам последното десетилетие в Полша и Естония. За Германия да не говорим - там ако някой паркира в зелената площ, предназначена за градинка пред блока, така ще го емнат, че свят ще му се завие, та ако ще да е мигрант лично целунат от Меркел.

  98. 98 Профил на ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
    ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#88] от "Камен":

    Според мен трябва да се налеят пари в градски транспорт. Разбира се след подробно обследване, а не както се прави в нашата кочина, без проучване, без черпане на добри практики от други емста и без абсолютно никакво проучване, дали избщо има нужда.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#19] от "wda36649348":

    масово работят за такива пари лентяите и недоучилите хорица . Очевидно си такъв ... Но недей да твърдиш , че БЪЛГАРИТЕ МАСОВО работят за подобни пари ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK