В София се карат най-много автомобили сред градовете в ЕС

В София се карат най-много автомобили сред градовете в ЕС

© Юлия Лазарова



В София има повече автомобили от средното за големите градове на ЕС, сочи анализ на общинското предприятие "Софияплан", съобщи БНР. Тенденцията е придвижването с автомобил в столицата да продължава да расте, докато пътуванията с градския транспорт намаляват.


В Столичната община се падат по почти 0.8 автомобила на всеки възрастен, докато средното ниво за големите градове в Европейския съюз процентът е около 0.5 на сто, сочи статистиката.


Според последните данни за новорегистрираните и дерегистрираните автомобили степента на моторизация е скочила от над 500 автомобила на 1000 души в края на 2016-та година, на над 660 през 2020-та, което е ръст с почти 30%.




За сравнение много от големите европейски градове имат нива на моторизация под 450 автомобила на 1000 души, се казва в доклада на "София план" за състоянието на транспортната инфраструктура в Столичната община.


Той е изготвен в рамките на подготовката на "Програма за София" - новият план за интегрирано развитие на Столичната община за следващите седем години. От доклада става ясно още, че придвижването с автомобил в София продължава да расте, докато пътуванията с обществения транспорт намаляват.

Коментари (140)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Ние сме българи и сме произлезли от прабългарите (прото-булгарите!)!

    За нас, да имаш кон и да яздиш/бръмчиш наляво-надясно, е визсша ценос!!!

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 534 Неутрално

    В градския транпорт се возят само селяни - затова гледам да джиткам с двайсе-годишния германски дизеляк! (катализатора продадох изгодно!)

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    Ми предвид народопсихологията на средният панелен "гражданин"...е нормално!!Може да НЕма пари за зъболекар,може да има само два анцунГа...но задължително трЕбва да има кола!Поне една!!!Нов внос...

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Лятото пеша, зимата с колата
    Градски транспорт - не
    Да се возя с хора, които ми дишат във врата ...........

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4242 Неутрално

    Не най-много автомобили, а най-много "кошници", димящи, които ми замърсяват въздушният филтър, който да не казвам колко струва...
    Селска история...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  7. 7 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Африкански студент в бг по соц-а пише на баща си:
    - Татко, всички тук се возят с трамвай, срам ме е с тоя "Мерцедес"
    - Добре, сине, ще ти купя и трамвай.
    Много стар и тъп виц, превърнал се в реалност. Всичкото граждани го е срам да се качи на нещо, различно от таралясника, символа на просперитета и цивилизацията.

  8. 8 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Не търсете причини у „народопсихологията“, ако София имаше читав градски транспорт Фандък-убийцата щеше с него да ходи на работа хеле пък като Борис Джонсън с колело!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  9. 9 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 428 Весело

    Не най-много автомобили, а най-много "кошници", димящи, които ми замърсяват въздушният филтър, който да не казвам колко струва...Селска история...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    Ей, толкова години я чакаме тая пи*ка да порасне и тя все така малка си остава. Но всички сме нясно какви коли караша. Алелуя!

  10. 10 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Имам два въпроса към Българския Хелзинкски Комитет: (1) според действащото законодателство имам ли право да не се возя в градкия транспорт, защото в него няма строго обособени места за индивиди от малцинствата и (2) според действащото законодателство имам ли право да не допускам в личния ми автомобил (фолксвагенголф!) индивиди от малцинствата? Кракът ми няма да стъпи в градксия транспорт!

  11. 11 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1311 Любопитно

    Има линии на ГТ в София, които "биват", като трамвай N7 например, на който се качвам 2 пъти годишно, ама ме кефи. А има линии в града, за които ме е срам да споменавам, явно на Фандъкова й е през "дедовия", щом са ги заеб*ли в средата на 20-ти век по ефективност. Та мен не ме бърка тая статистика, щото целогодишно ползвам електровелосипеда си за придвижване из града, а колата си кюта в гаражчето, ама средния гражданин явно е на друго мнение и без пушилника си не може. И тая статистика никакви закони няма да променят, защото проблемът е в главите ни, за съжаление...

  12. 12 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#11] от "geordgeo":

    Велик си! Ти си бог!!!

  13. 13 Профил на Aladin Babylonov
    Aladin Babylonov
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#1] от "Митко Палаузофф":

    Затова се връщаш по родните места, купуваш си кон и бръмчиш наляво-надясно на воля.
    Ама докато провинцията е окупирана от мутро-феодали няма как да стане.
    Нали искаме европейско развитие? В Европа хората не се тъпчат в големия град, а мнозина живеят на село.

    Ако Иисус не може да отговори как е превърнал водата във вино, попитайте магарето, което е яздил.
  14. 14 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    До коментар [#3] от "Митко Палаузофф":

    В градския транпорт се возят само селяни -

    Обратно - софианци сме свикнали с градския транспорт още от времето когато автомобилите бяха рядкост.
    Селяните дойдоха в София с таратайките си, защото до село няма влак, а магаретата ги изядохте на кюфтета.

  15. 15 Профил на Помuяр
    Помuяр
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Докато личния автомобил се счита за даденост, така ще е.
    Чудно ми е какъв ли рев ще се надигне ако се въведе бившия(?) вече китайски закон за едно дете в семейството, но приложен за автомобил?

    ТЪПАК! АЗ СЪМ Ш***Н ТЪПАК!!!
  16. 16 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Не е добра новина. Сигурно се доближава по статистика до държави в Азия и Африка...срам.

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#3] от "Митко Палаузофф":
    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Точно в десятката. Да бяха много автомобили, и да бяха просто стари. А те са пълни с дефекти. Катализаторите най-дорбе да са махнати, че всичко на 200м радиус вони на сяра когато собственикът го мързи дори да разкара отдавна изразходвания катализатор. EGR-то изолирано. ДПФ-ът отдавна премахнат при някой от многото "специалисти" по решаване на проблеми с тези филтри. А Фандъка и помощничката и "правят стартегия" и много не си показват носа навън.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#14] от "ahasver":

    Лъжеш! - аз си ходех пеша: тази София, която има смисъл, се прекосява от край до край за 40 мин! Ти явно си ходил по Надежда и Люлин с градкия транспорт, защото в Лозенец и Центъра си се чуфствал като чуждо тяло - съжалявам!

  19. 19 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1871 Разстроено

    След като не сме най-богати обяснението е, че з съжаление не сме най-умни!!!

  20. 20 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Весело

    До коментар [#3] от "Митко Палаузофф":
    ======= В градския транпорт се возят само селяни========

    Откъде знаете , лични наблюдения или слухове ?

    И на Вас не Ви е лесно -избор между 20 годишен голф или 20 годишен ТМ

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#7] от "Silence":

    Проблемът е, че не им се дават пари за каталзиатори и ДПФ-и. Нали са големите баровци, трябва да тровят всичко наоколо.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#18] от "Митко Палаузофф":

    Ама с противогаз, и още отпреди ковид.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 3233 Неутрално

    При капитализмът мобилността на трудещите се е много важна, познавам софиянец ходещ на работа у другия край на София, 20 км от жилището му. Ако трябва да пътува с градския транспорт 3 прехвърляния.

    Имам впечатления от Щутгарт, във всеки автомобил само шофьор, градът се задръства между 7 и 9 , а след обед между 17 и 19 часа!

  25. 25 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Да няма грешка в заглавието карат се най-много коли или се крадат?

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 892 Неутрално
  28. 28 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5647 Неутрално

    Общината да вдигне данъка за автомобилите поне 3 пъти

  29. 29 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#28] от "pet_fire":

    И непривлекателността на градския транспорт от това ще се промени ли?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  30. 30 Профил на Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#3] от "Митко Палаузофф":======= В градския транпорт се возят само селяни========Откъде знаете , лични наблюдения или слухове ?И на Вас не Ви е лесно -избор между 20 годишен голф или 20 годишен ТМ
    —цитат от коментар 20 на NessaRox


    А може би негови роднини, на които дължи пари и не иска да се срещат?

  31. 31 Профил на mumi
    mumi
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Софиянци масово имат по две коли, защото едната е за резервни части.

  32. 32 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Весело

    Общината да вдигне данъка за автомобилите поне 3 пъти
    —цитат от коментар 28 на pet_fire


    Да, особено стари автомобили над 15 г , а тези над 20 г трябва да се забранят

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4242 Весело

    От преди два дни в София: няма да обяснявам къде и как съм се движил, грубо бях засечен от димяща астра, и от предната врата се показа "дама" с цигара в едната ръка, с телефон в другата, и ми зададе въпроса": "Къде блееш, бе?"?! И това на мен, с джип който да не казвам колко струва, и какво щеше да стане, ако само го беше одраскала, отделно, да не говорим, какво можеше да и се случи?! Бях потресен...
    По "Тракия", в посока Бургас, чак до Пловдив, още ми минаваха "пеперудки" в главата, за това...
    И все по често се случва, дами, с "пърдящи автомобили", особено в Бургас, да карат, все едно са сами на пътя. И винаги са "въоръжени" с телефон, червило, цигари и още нещо....
    Добре че, все още имаме реакции, сравнително бързи...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  34. 34 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    Нищщо подобно! От известно време пускат новини колко бил лощ, лош лош софийският автопарк. Подготвят почвата за закони, според които голяма част него ще трябва да бъде предаден на скрап. Но колкото и да агитират, ударят ли в такъв мащаб превоза на народеца, няколкостотин хил ще се включат в зимното "велико нардоно възстание" и ще падат глави със страшна сила.

  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2208 Весело

    Бая коментатори са се изфърлили като пиянска ч...я наслог 😂

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  36. 36 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Весело

    До коментар [#13] от "Alan Blackmore":

    В Европа има децентрализация - а не като при нас и другите ком. кочини - Селофия зима сичко и пусне нЕкоя троха на феодалите си по провинциАта. Как няма Ганьо и Андрешко д'са бутат у ГолЕмотот Село с главно С - там е комдалаверата, там - софийскиА гражданин - е от по-равните - да н'е тъп Хитър Петра - да плаща данъци, друг да ги ползва, по-добре да отиде с магаренцето (разбирай изп*рдяната трошка), у Баш СелОто и там да плаща данъци, 'ма и да му строят метро, паркчета, улички и т.н. с парите от данъци на цЕла България, най-вече на т*пите провинциАлисти - нЕкви селЕни, пейзани, провансалци и др. там по-нисши от столичанинОТ твари.

  37. 37 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 3233 Неутрално

    Да, особено стари автомобили над 15 г , а тези над 20 г трябва да се забранят
    —цитат от коментар 32 на NessaRox


    Смешно ви е, ама как да ходят тогава на работа онези със заплати около 1500 лева?

  38. 38 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2208 Весело

    До коментар [#11] от "geordgeo":

    Значи неделен шофер. Опасен за движението по пътищата.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  39. 39 Профил на Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Рейтинг: 8 Весело

    , и какво щеше да стане
    —цитат от коментар 33 на hamiltonf


    Нека позная, ще звъннеш да се оплачеш на твоя началник, Каскета?

  40. 40 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 753 Неутрално

    https://ec.europa.eu/eurostat/documents/3217494/5784093/KS-HA-13-001-12-EN.PDF.pdf/89d2a7bb-0860-46cc-a494-cd5eeadbafc8?t=1414777594000

    Страница 11: градовете, в които хората са най-недоволни от градския транспорт са
    1. Неапол
    2. Рим
    3. Ираклион (то пък един град)
    4. Палермо
    5. София

    За Неапол и Палермо съм свидетел, че там транспортът е тотален потресаващ ужас.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  41. 41 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2208 Весело

    До коментар [#15] от "Помяр":

    Резултата ще бъде същият като с китайският закон за едно дете в семейството —> пълна катастрофа.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  42. 42 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 575 Весело

    Да бе, в едномилионна София има повече коли от 4-милионен Берлин... Естествено статията няма автор, защото е изсмукана от пръстите...
    —цитат от коментар 2 на Птоломей Едно

    Ти си функционално неграмотен - уж четеш, но не разбираш прочетеното.
    В статията става дума за съотношения, а не за абсолютни стойности.

  43. 43 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Весело

    До коментар [#33] от "hamiltonf":

    =====И това на мен, с джип който да не казвам колко струва, и какво щеше да стане, ако само го беше одраскала, .........======

    А Вие сте ??? И какво щеше да стане ?
    И кажете най-накрая, всички тръпнем в очакване , колко Ви струва въздушния филтър, колко Ви струва джипа и ще Ви олекне .

    Запомнила съм едно от мъжа ми, когато преди години се опитаха да ме измъкнат от колата : " запомни лицата им и не забравяй, че говорим САМО ЗА КУПЧИНА ЖЕЛЯЗО "

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  44. 44 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2353 Весело


    Като гледам ката ден по телевизора как един си кара джипката аз защо пък да не си карам таралясника? Хем таралясникът си е мой, а на него джипката му е държавна. Айде ако обичате у лево, че бързам!

  45. 45 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Весело

    Смешно ви е, ама как да ходят тогава на работа онези със заплати около 1500 лева?
    —цитат от коментар 37 на Dariya Koleva



    Не ,не ми е смешно ,а весело -правите разлика нали,
    Картата за гр. транспорт е не повече от 50 или 60 лв.месечно / не съм сигурна/


    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  46. 46 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    До коментар [#15] от "Помяр":

    Не е нужно да се въвежда забрана за повече от един автомобил на човек или апартамент. Начинът е просто да се увеличават разходите за втория, трети и т.н. Например - Гражданската и данъкът за първия автомобил да са на нормална цена. За втория - двойна. За третия - тройна. Така дори софиянците с най-високи доходи ще им се визи скъпичко да поддържат повече от един автомобил, защото два автомобила реално ще означават разходи за три. Така с финансов стимул повечето собственици на 2-3 автомобила ще ги намалят на един.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  47. 47 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4246 Любопитно

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Кратко, точно и право в целта!Ако не е дизеляк ще е нещо на газова уредба!

  48. 48 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Весело

    До коментар [#26] от "Alan Blackmore":

    Преди го казвах на шега, но има и доза истина - американците не е трябвало да се разкарват до Хирошима и Нагазаки - две бомби над Селофия и руската желязна десница биде отрязана. Ама де тоз' късмет.

  49. 49 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 575 Весело

    В градския транпорт се возят само селяни - затова гледам да джиткам с двайсе-годишния германски дизеляк! (катализатора продадох изгодно!)
    —цитат от коментар 3 на Митко Палаузофф

    Аз съм поне 11-то поколение гражданин (толкова назад стига семейната ни история) и се возя в градския транспорт. В рамките на София карам кола изключително рядко - не повече от 2-3 пъти годишно.
    Бас държа, че ти си дивен селяндур не само като манталитет (показан в постовете ти), но и като демографски произход.
    Апропо, селяните са изключително свестни хора - за разлика от селяндиурите!

  50. 50 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1892 Любопитно

    Докато личния автомобил се счита за даденост, така ще е. Чудно ми е какъв ли рев ще се надигне ако се въведе бившия(?) вече китайски закон за едно дете в семейството, но приложен за автомобил?
    —цитат от коментар 15 на Помяр


    Тъпчо, това комунистите го играха преди няма и половин век с имотите — по един на семейство, ама тарикатите се развеждаха, та да задържат имота дето им се полагаше по наследство... Аре жокер, на фирмите по колко коли ще отпуснеш, щото точно в София, преди няма двайсетина години хората правеха фирми, та да им идва тока по-евтино...
    От де ви намират такива посредствени, дето само ограничения са ви в главата щото май там ви е ограничено най-много. Абе ти що не попиташ: Тези тъпи ли са та плащат сметките и поддържат стари коли? Защо им е по-изгодно да се охарчват за стара ламарина вместо да купят билетче или карта? Абе като сме с най-много стари коли на калпак, къде сме по ГТ на калпак?
    Аха, старите коли не са ти пречка, а са спасение от какво, и що се спасяваме със старите коли вместо...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  51. 51 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    ахаааа, тя затова ли самоковската пуснА паяците по два... надуши кьоравото, м

  52. 52 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 707 Неутрално

    ОТ ДОБРИНОВА СКАЛА ЛЮЛИН ДО ДИАНБАД СМЕНЯМ ТРИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВО И ГУБЯ НАД ДВА ЧАСА , АКО ПОПАДНА И НА ДЖЕБЧИИ ................. , ТА ТАКА

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    Незавършена транспортна схема на столицата; нередовни линии на гр. транспорт и не на последно място - коронакризата, предопределят слабия интерес към обществения превоз. Така ще бъде и занапред.

  55. 55 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 575 Весело

    Не търсете причини у „народопсихологията“, ако София имаше читав градски транспорт Фандък-убийцата щеше с него да ходи на работа хеле пък като Борис Джонсън с колело!
    —цитат от коментар 8 на zo

    Донякъде си прав, но софийският градски транспорт стана много по-добър през последните години - не заради Фандъчката, а заради налятите европейските милиони. Само да имаше умни хора да го управляват по европейски...
    Апропо, Пловдив май е единственият голям европейски град, в който градският транспорт е изцяло частен - при това НЕ за добро.

  56. 56 Профил на Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#49] от "uporit":

    Много ясно. В София оптималния начин за предвижване през деня е метро+такси.
    Освен ако не работиш на 500 метра от жилището си. Щото познавам и такива, дето ги взимат само с кола :)

  57. 57 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Аз съм поне 11-то поколение гражданин
    —цитат от коментар 49 на uporit


    айайай... бабите ти на по десет ли са раждали е завалийката

  58. 58 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ша Шчупат държавата на Пеевски":

    =======Пък това там, че имало бум на алергии, астми и какво ли още не. Хората са прекалено заети да тичат по лекари, вместо да се замислят, че проблемът може да е в мръсния въздух на София.=======

    Не може ,а е голям проблем на София мръсния въздух.
    И не само автомобилите, а и в гетата ,които горят каквото им падне, но смеят ли да ги пипнат ?

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    " ....придвижването с автомобил в София продължава да расте, докато пътуванията с обществения транспорт намаляват."

    То и тук гъмжи от коли. И рискът от инциденти е голям. Обаче:
    Към момента градският транспорт е опасен, заради епидемията.
    Цената вече надвишава разходите по собствена кола. А то на рейса единственото предимство беше, че е евтин билета. Не съм виждал пълен автобус от последното увеличение на цената.

  60. 60 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Аз вече не смятам, че градският транспорт е лош, което значи че е време за ограничителни мерки. А сега май дъното са влаковете.

  61. 61 Профил на xex02646215
    xex02646215
    Рейтинг: 0 Неутрално

    От 2 години съм без кола, ползвам обществен транспорт. Ходя често и пеша по десетина километра и се чувствам прекрасно. Спестените пари от колата ги давам на семейството на сина ми - за скоро родения внук.

  62. 62 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4242 Весело

    До коментар [#43] от "NessaRox":

    Да не сте шофирали вие?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  63. 63 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 575 Весело

    ... И това на мен, с джип който да не казвам колко струва, ...
    —цитат от коментар 33 на hamiltonf

    Цената/големината на джиповете обикновено са комплексарска компенсация за липсата на мъжки достойнства. :)

  64. 64 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3195 Весело

    Интересно как автентични софиянци и потомствени демократи си искат софийското жителство от соца.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  65. 65 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 575 Весело

    Картата за гр. транспорт е не повече от 50 или 60 лв.месечно / не съм сигурна/
    —цитат от коментар 45 на NessaRox

    Персонализираната карта за всички линии в София е 50 лв./месец; за учениците и пенсионерите - 20 лв.
    Апропо, в някои европейски столици транспортът е доста по-зле от този в София - например в Рим и Атина.

  66. 66 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Весело

    До коментар [#43] от "NessaRox":Да не сте шофирали вие?!
    —цитат от коментар 62 на hamiltonf


    Не пуша и не си държа телефона в ръка, докато шофирам .

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  67. 67 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 575 Весело

    ОТ ДОБРИНОВА СКАЛА ЛЮЛИН ДО ДИАНБАД СМЕНЯМ ТРИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВО И ГУБЯ НАД ДВА ЧАСА , АКО ПОПАДНА И НА ДЖЕБЧИИ ................. , ТА ТАКА
    —цитат от коментар 52 на reply

    От Люлин до Дианабад има метро - при това без смяна на линиите. 30 минути максимум.
    Ама ако те мързи да ходиш пеша 500-600 метра, може и 2 часа да се моташ.
    Апропо, що не си смениш местоживеенето заради местоработата - или обратното?

  68. 68 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5647 Неутрално

    До коментар [#29] от "zo":
    И непривлекателността на градския транспорт от това ще се промени ли?

    Какво му е на метрото например. Щом едни могат да ползват градски транспорт, значи и повечето могат да преглътнат егото си и някои неудобства

  69. 69 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 595 Неутрално

    В половината квартали на София няма тротоари. Има десетки места, до които не можеш да стигнеш пеша. На пътя ти се изправя я булевард без или с неработещ подлез, я нещо друго. На доста места няма и квартални магазинчета, от които да вземеш всичко необходимо. Кварталните училища често са доста по-зле от тези в центъра. Ако живееш в Овча купел, а работиш в Левски Г, транспортът ще ти отнемо поне час в едната посока. Когато вали е нередовен. После се чудете защо хората предпочитат да се придвижват с коли.

  70. 70 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#68] от "pet_fire":

    Добре си е метрото (когато не му се наводняват станциите), но то не е с гъстотата като в Берлин примерно, едното метро не стига!!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  71. 71 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 575 Весело

    айайай... бабите ти на по десет ли са раждали е завалийката
    —цитат от коментар 57 на extraCACA

    Толкова глупаво предположение не бях чувал!
    Имаме многовековна семейна история - при това недлежно документирана.
    Това е рядкост за България, вярно е.
    Апропо, "11-то поколение гражданин" НЕ означава "11-то поколение софиянец"!
    Преди 100 години София е била мръсно кално село. :)

  72. 72 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Весело

    [quote#65:"uporit"][/quote]

    Само метрото ми харесва и то новите вагони.
    ТМ 7 -също , но останалото е над 15 годишен парк

    Доколкото за Рим и Атина :
    За последно бях в Атина 2018- изключително мръсен град , нищо общо с преди 10 години.
    За Рим - миналата година февруари - харесвам по принцип Италия ,така, че съм пристрастна , независимо от "чистия " въздух от ауспусите на колите .

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  73. 73 Профил на etk51683909
    etk51683909
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-много се кара, ама и най-много се квичи за бедност и за платен паркинг..

  74. 74 Профил на Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#71] от "uporit":

    Да, но ако преброиш тези, които днес твърдят, че са "кореняк" софианци излиза, че преди 120 години София е била рамо до рамо с Ню Йорк и Лондон!

  75. 75 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1251 Весело

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    ,, най-много "кошници", димящи, които ми замърсяват въздушният филтър, който да не казвам колко струва...”

    По- скъпите въздушни филтри каквито произвеждат например ,,K&N” се почистват, вместо да се заменят и имат много по- дълъг интервал на смяна. Реално излизат по- евтино, въпреки че са поне пет пъти по- скъпи от обикновените. Така че просто ще го почистваш по- редовно :)

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  76. 76 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 700 Любопитно

    Цената/големината на джиповете обикновено са комплексарска компенсация за липсата на мъжки достойнства. :)
    —цитат от коментар 63 на uporit



    А при жените как е ?

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  77. 77 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2230 Неутрално
  78. 78 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Така е, защото карането на кола в София се счита за Илитну. В градския се возели бедни и на кифлите с джуките им е под нивото да са там. Проблемът е че в 20 годишните трошки, които напълниха и отровиха града са истински големите цървули.

    Евроатлантида
  79. 79 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    впрочем, хвърлих едно око на Евростат и таквоз жувотно нема... пак лъже учителницата, та се къса

  80. 80 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#17] от "deutschwagen":

    https://dieselnet.com/standards/eu/fuel.php

    Все пак, прочети стандартите за горивата и тогава пак да си говорим, че ти миреше на сяра.
    ''Common rail'' заедно с катализатори и филтри трудно понасят горива със сяра.
    А то вече май други дизелови уредби няма много.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  81. 81 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    0.8 автомобила на всеки възрастен, докато средното ниво за големите градове в Европейския съюз процентът е около 0.5 на сто

    Ние сме българи и сме произлезли от прабългарите (прото-булгарите!)!За нас, да имаш кон и да яздиш/бръмчиш наляво-надясно, е визсша ценос!!!
    —цитат от коментар 1 на Митко Палаузофф


    Само герберугите са непреходни джигити и бият всички евопейски рекорди за брой на държавни и общински автомобили!!!
    Ако София е устроена като нормален мегаполис с бърз и евтин транспорт , повечето семейства щяха да си оставят по една кола за излети през уикенда!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  82. 82 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 268 Неутрално

    [quote#65:"uporit"]
    —цитат от коментар 72 на NessaRox
    Само метрото ми харесва и то новите вагони.ТМ 7 -също , но останалото е над 15 годишен паркДоколкото за Рим и Атина :За последно бях в Атина 2018- изключително мръсен град , нищо общо с преди 10 години.За Рим - миналата година февруари - харесвам по принцип Италия ,така, че съм пристрастна , независимо от "чистия " въздух от ауспусите на колите .[/quote]

    Фиренце е КЛАСИ над Рим, дори Сиена също :)
    Изобщо, Рим не ми харесва... много лудница...

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  83. 83 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#75] от "С Стоянов":

    Обаче са с по голяма пропускливост и не са БАШ полеззни, особено за Турбо коли.

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  84. 84 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1542 Весело

    До коментар [#74] от "Ша Шчупат държавата на Пеевски":

    дай по-добре да не брои, че отиДе и геологията

  85. 85 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    Добър обществен транспорт и много скъпо паркиране!
    Морков и тояга!
    И колите ще намалеят, въздухът ще се поизчисти.

  86. 86 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4561 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Казва се машини.
    Водачи на машини управяет машини.
    Партиен секретар пали "Волга" и кара, управлява
    (пример).

    Источна Европа в ЕС е е механизирана.
    По-слабо от Новия свет Евразия.
    ККП напълни територията с FIAT Жиголо Лада (последен модел, земледел)
    Нива.
    Под игото на Исток е бъдещето...

    Источва то, источва то

    "В София се карат най-много автомобили
    сред градовете в ЕС"

  87. 87 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Толкова много коментари се завъртяли и нито един не е отсял същественото. Спуснати са някакви числа, които, както често се случва, макар и точни, без необходимите пояснения, повече манипулират, отколкото носят полезна информация.

    В София се регистрират най-много автомобили, защото почти всички лизингови автомобили са със софийски номера, където е и централата на лизинговото дружество. Почти всички държавни автомобили (министерства, агенции, ведомства и т.н.) също са със софийска регистрация. Големите частни дружества (банки, фондове, хипермаркети и т.н.) също са регистрирани в София и съответно автомобилите им са с такава регистрация. Много от цитираните автомобили въобще не стъпват в София, а си обикалят градовете и селата на родината, където замърсяват и трошат пътища целогодишно, но данъците отиват в столицата.

    Защо е така? Защото България е безобразно централизирана държава от комунистически тип, където всичко от Народното събрание, през Агенцията по горите, до Морска администрация е навряно в столицата. Също така, в икономика където най-големите работодатели са държавата и общините, а най-проспериращите частни дружества разчитат на държавните поръчки, сериозен бизнес се прави "с намигване" от централната власт, разбирай пак столицата. Регистрационните табели на автомобилите само безпощадно показват един известен на всички факт.

    Колкото до изнесеният "анализ", целта най-вероятно е да се обоснове още по-голяма част от държавните пари за столицата, уж за справяне с проблем, който не съществува в този му вид. Напротив, София печели много добре от данъците на тези автомобили, които в една голяма част, са с нулево отношение към трафика и замърсяването на града, просто защото се ползват на съвсем други места.

  88. 88 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    От преди два дни в София: няма да обяснявам къде и как съм се движил, грубо бях засечен от димяща астра, и от предната врата се показа "дама" с цигара в едната ръка, с телефон в другата, и ми зададе въпроса": "Къде блееш, бе?"?! И това на мен, с джип който да не казвам колко струва, и какво щеше да стане, ако само го беше одраскала, отделно, да не говорим, какво можеше да и се случи?! Бях потресен... По "Тракия", в посока Бургас, чак до Пловдив, още ми минаваха "пеперудки" в главата, за това... И все по често се случва, дами, с "пърдящи автомобили", особено в Бургас, да карат, все едно са сами на пътя. И винаги са "въоръжени" с телефон, червило, цигари и още нещо....Добре че, все още имаме реакции, сравнително бързи...
    —цитат от коментар 33 на hamiltonf


    Какво имаш предвид с"Какво щеще да стане ако само го беше одраскала".Ще пребиеш човек,че ти е одраскал джипа ли?И то жена.
    Моите дъщери са малки,ама си представям ситуация,в която карат автомобил и одраскат скъпият джип на някой важен господин и той вземе да ги пребие.Наистина и аз не искам да си помисля какво ще стане с господин Голямата работа след това.

  89. 89 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 882 Любопитно

    Да бе, в едномилионна София има повече коли от 4-милионен Берлин... Естествено статията няма автор, защото е изсмукана от пръстите...
    —цитат от коментар 2 на Птоломей Едно


    ! милиоона София?Май не си стъпвал там от 20 години....

  90. 90 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 882 Весело

    Не най-много автомобили, а най-много "кошници", димящи, които ми замърсяват въздушният филтър, който да не казвам колко струва...Селска история...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    И колко ти струва тоя филтър ве овчи?Я кажи да се посмея...
    Ролс ли караш?

  91. 91 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 882 Разстроено

    Докато личния автомобил се счита за даденост, така ще е. Чудно ми е какъв ли рев ще се надигне ако се въведе бившия(?) вече китайски закон за едно дете в семейството, но приложен за автомобил?
    —цитат от коментар 15 на Помяр


    Ох мали майко,ще опищят света...

  92. 92 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#21] от "zo":

    Айде бе , преди 5 поколения София е била едно малко градче с 30000 души ,от къде са дошли другите ,че да стигнат сега до 1.4 милиона , все от селата , голяма работа , едните били селяни ,другите граждани .

  93. 93 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Не ми се търси статистика по градове, но ако погледнем средно по страните:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita
    ние сме на опашката. При това далече зад Великобритания, която е образец за обществен транспорт и пренаселената Япония, дето МПС е лукс. Та, хайде спрете с лобистките манипулации!

  94. 94 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Между другото, ето документ на Евростат:
    https://ec.europa.eu/eurostat/documents/3217494/5784093/KS-HA-13-001-12-EN.PDF.pdf/89d2a7bb-0860-46cc-a494-cd5eeadbafc8?t=1414777594000
    в който контекста, в който се споменава София е само по отношение на споделеното пътуване и недоволството от обществения транспорт. А също и като хора, които ходят пеша на работа.

  95. 95 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1313 Весело

    До коментар [#15] от "Помяр":

    има ги тез неща в европа. не точно в този вид де. плащаш маса пари за паркомясто в широкия център и се отказваш от втората кола

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  96. 96 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Не търсете причини у „народопсихологията“, ако София имаше читав градски транспорт Фандък-убийцата щеше с него да ходи на работа хеле пък като Борис Джонсън с колело!
    —цитат от коментар 8 на zo


    Не обвинявай Фандъчето, винаги е било така (и при Тато) - първо се строи но Ж.К., после забелязват, че пропуснали комуникациите, и се започва БОРБА с разрешаването на настъпилите проблеми. И това не е проблем на незнание, а на объркана ценностна система - държавната администрация се счита за привилигирована каста с привилегии.

  97. 97 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 973 Неутрално

    първо се строи нов Ж.К., после забелязват, че пропуснали комуникациите, и се започва БОРБА с разрешаването на настъпилите проблеми.
    —цитат от коментар 96 на historama


    Нещо като ремонт на ремонтите (не се заяждам), но това е като да забележиш, че си построил град без улици. (всъщност това е било разликата между Римската и Османската империя - в римските градове първо строяли улиците, пресичащи се под прав ъгъл, докато в османските събаряли построени сгради, за да се оформят улиците))

  98. 98 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Автомобила е свобода, всеки който иска трябва да има

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  99. 99 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Автомобила е свобода, всеки който иска трябва да има

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  100. 100 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До 14:"ahasver"...: В градския транпорт се возят само селяни -Обратно - софианци сме свикнали с градския транспорт още от времето когато автомобилите бяха рядкост.Селяните дойдоха в София с таратайките си, защото до село няма влак, а магаретата ги изядохте на кюфтета...."

    Френд, ако се замислиш, с индустриализацията на страната селяните тръгнаха към големия град.
    Впоследствие с централизацията, особено в управлението и в администрацията, дори и хората от големите градове (не само селата) тръгнаха към столицата. Като резултат - 30% от населението на страната е в София.
    Изходът (решението) е много лесен, и логичен - децентрализация!
    И веднага минусите започват да валят : ))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK