Тръгна първата в страната мобилна зарядна станция за електромобили

Тръгна първата в страната мобилна зарядна станция за електромобили

© Рено България



Първата в България мобилна зарядна станция за електромобили заработи в България. Услугата се предлага от Съюза на българските автомобилисти, като е реализирана в партньорство с "Рено България". Мобилната зарядна станция е монтирана на миниван и за 15 минути може да даде ток на електрически автомобил за приблизително 7 км.


Батерията на станцията се самозарежда от алтернатора на автомобила, докато той се движи. Зарядното устройство работи при температури от -20 до +50 градуса по Целзий. От помощта на преносимата зарядна станция могат да се възползват собствениците на всички марки електромобили, но тези, избрали модели на "Рено", няма да плащат за услугата, защото тя ще е част от пакета "Renault Пътна помощ".


За момента ванът със станцията е разположен в София, но плановете са такива автомобили да има и в други големи градове.

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Айде по вода!
    Колкото повече алтернативи, толкова повече.

  2. 2 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    Ван с ДВГ носи ток на електрическа кола! Лек майтап, а...? :)))
    Между другото, това си е ниша за малък бизнес. Да разнасяш батерия или генератор, за да зареждаш закъсали електрички.

    Бивш tww09306483.
  3. 3 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 1187 Неутрално



    Аа , значи " станцията " гори лошо изкопаемо гориво , което върти алтернатора и после зарежда " чистите " електромобили . След един час зареждане електромобила може да измине 28 километра . Интересна концепция . Колко е КПД - то на цялото това чудо на техниката ?



  4. 4 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1924 Любопитно

    Много въпроси имам.
    - колата, която вози станцията какво гориво използва?
    - Това някакъв акумулатор ли е?
    - какъв е животът на устройството?
    - как ще се утилизира този уред?

  5. 5 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#3] от "bxr35608444":

    Е, глупости... ясно е, че това се ползва само при спешни случаи, когато батерията на колата падне на 0% докато е на път. Зарежда до толково, колкото да стигне до следващата зарядна станция. Кое е по-екологично? Да зереди колата за 20 км и да стигне до станцията или да я натовари и да я закара...

  6. 6 Профил на potop
    potop
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Нещо май не схващате разликата между нормална експлоатация и аварийна ситуация.
    Ако не знаете, БДЖ пази в резерва няколко стотин парни локомотива. Не защото са по-добри от електричеките или дизеловите, а защото при някои обстоятелства може да няма ток и нафта и да се наложи да се ползват.
    Точно така ще бъде ситуацията и с ДВГ автомобилите след няколко години - ще седят по складовете за резерва, ако нещо се прецака с тока.

  7. 7 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#4] от "ju.li":

    Много интересни въпроси задавате. Чак се чудя как да отговоря. Допускам, че сте налучкали истината, което прозира от въпроса "какъв е животът на устройството?"
    Периодът на полуразпад е 100 годин, цял разпад - 200. Да, преносима АЕЦ е.

    Уредът ще се утилизира зареждайки закъсали от липса на ток коли.

  8. 8 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Всеки с електромобил да си купи един генератор на бензин в багажника и като свърши тока- зарежда

  9. 9 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Вероятно за условията в България това е подходящо решение за закъсали ел-мобили.

  10. 10 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Ясно е, че това е за спешни случаи. И малко пиар от страна на Рено.
    Не е нужно да се лигавите под статията, за това че се добива ток от ДВГ.

  11. 11 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 295 Неутрално

    С пожелание да се множат подобни мобилни зарядни станции!

  12. 12 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    Ха, ха :)

    Колко екологично само :)

  13. 13 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Тия електрички за загубена кауза. Мой приятел, който продава нови коли каза, че всички търсят SUV с големи мотори. И в Европа било същата работа.

  14. 14 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 1003 Весело

    Подозирам, че по-изгодно ще бъде да си извикаш платформа. Както при всички спешни случаи, цената на такова "зареждане" вероятно ще окръгли стотачка. Ама то пък тея с Теслите не ги бърка.

  15. 15 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2902 Неутрално

    Мафията в Италия отдавна продава субсидирана ВЕИ енергия от дизелагрегати. По-логично е закъсалият електрокар да бъде издърпан до зарядна станция.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Весело

    До коментар [#2] от "Petleshev":

    "Да разнасяш батерия или генератор, за да зареждаш закъсали електрички."

    Бъдещата пътна помощ! :-)

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Неутрално

    Вероятно за условията в България това е подходящо решение за закъсали ел-мобили.
    —цитат от коментар 9 на citoyen


    Не! Това е огромна глупост и става само за PR! Да не би в България да има зарядни станции на всеки 7 километра?

  18. 18 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    "Мобилната зарядна станция е монтирана на миниван и за 15 минути може да даде ток на електрически автомобил за приблизително 7 км."

    Не е ли по-лесно да се дръпне закъсалата електричка?
    За 15 минути ще изминат тези 7км, каквото и да има там.

  19. 19 Профил на del40
    del40
    Рейтинг: 226 Неутрално

    15 минути зареждане за 7 км. сигурно е печатна грешка,иначе би било малоумие!

  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Аа , значи " станцията " гори лошо изкопаемо гориво , което върти алтернатора и после зарежда " чистите " електромобили . След един час зареждане електромобила може да измине 28 километра . Интересна концепция . Колко е КПД - то на цялото това чудо на техниката ?
    —цитат от коментар 3 на bxr35608444


    Ясно е, че КПД-то е извън всякаква класация. Няма как от ДВГ, чието КПД не може да е повече от 30%, да произведеш еленергия, с КПД при всяко положение по-малко от 100, вероятно около 95-98% и като сложиш малко загуби около преобразуването от променлво в постоянно напрежение - т.е. не повече от 25%.
    Но ако си увиснал на пътя, ще си платиш за удоволствието, при това ще имаш полза ако си с хибрид, ако си само на еленергия, 7 км не са достатъчна дистанция.

  21. 21 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1179 Неутрално
  22. 22 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Извинете за глупавият коментар, НО ...
    Няма ли да е по лесно ако просто колите са с ДВГ?

  23. 23 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Всички ще караме ЕЛ. Коли но ще ги зареждаме от ДИЗЕЛОВИ ГЕНЕРАТОРИ.
    Е то това е ЕКОЛОГИЯ.

  24. 24 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Доста ТЪПО.
    Аз бих изтеглил електричката до най близката бензиностанция къде се предполага че има ТОК.

  25. 25 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Е аз ако закъсам към Видинско с мобилната станция е някъде в Бургаско колко време ще я чакам?
    Викам пътна дърпат ме до бензиностанцията и зареждам с ТОК.
    Напълно безмислена е тази “мобилна зареждачка”

  26. 26 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#24] от "МиГ-29":

    По принцип е така... предполагам, че това е някакъв търговски трик... Рено по принцип включват в цената и услугата да не те оставят на пътя, ако батерията ти падне на 0... предполагам, че за тях е по-лесно да имат такава мобилна станция, да дойдат да ти заредят колата за 10ина километра и да те оставят да си свършиш сам работата... хем те са направили, това, което им е в задълженията, хем е по-евтино за тях...

    До коментар [#19] от "del40":

    Едва ли е печатна грешка... едно Рено Зое хаби около 15 kWh на 100 км. т.е. 7 км са около 1 kWh. Със зареждачка от 3,6 kWh за 15 минути се пълни точно толкова 1kWh, който стига за 7 км

  27. 27 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1460 Весело

    До коментар [#3] от "bxr35608444":Е, глупости... ясно е, че това се ползва само при спешни случаи, когато батерията на колата падне на 0% докато е на път. Зарежда до толково, колкото да стигне до следващата зарядна станция. Кое е по-екологично? Да зереди колата за 20 км и да стигне до станцията или да я натовари и да я закара...
    —цитат от коментар 5 на ilinko


    В България е 100% сигурно, че в радиус от 7, камо ли 20 километра ще има поне десетина зарядни станции.

  28. 28 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1460 Весело

    Тия електрички за загубена кауза. Мой приятел, който продава нови коли каза, че всички търсят SUV с големи мотори. И в Европа било същата работа.
    —цитат от коментар 13 на moreee


    Загубена, ама друг път...
    Както виждаш, никой не разчита, че електричките ще смажат ДВГ, защото са по-евтини, или по-харесвани, или по-удобни.
    Това да не ти е пазарна икономика, като решат окончателно на пленумите на ЦК на ЕС и ЦК на ССАЩ, че ще се карат електрички, и колите с ДВГ са дотук.

  29. 29 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Тия електрички за загубена кауза. Мой приятел, който продава нови коли каза, че всички търсят SUV с големи мотори. И в Европа било същата работа.
    —цитат от коментар 13 на moreee


    Горкият Илон Мъск - кажи на приятеля си да му звънне да не се мъчи завалията ....

    Моралът не е порок!
  30. 30 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#3] от "bxr35608444":Е, глупости... ясно е, че това се ползва само при спешни случаи, когато батерията на колата падне на 0% докато е на път. Зарежда до толково, колкото да стигне до следващата зарядна станция. Кое е по-екологично? Да зереди колата за 20 км и да стигне до станцията или да я натовари и да я закара...
    —цитат от коментар 5 на ilinko


    Следващата зарядна станция в България обикновенно е след 200 км

  31. 31 Профил на head_hunter
    head_hunter
    Рейтинг: 632 Неутрално
  32. 32 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Точно така ще бъде ситуацията и с ДВГ автомобилите след няколко години - ще седят по складовете за резерва, ако нещо се прецака с тока.
    —цитат от коментар 6 на PoToP

    Няколко години викаш? В БГ има 3 милиона леки автомобила, по $40к е най-евтиният електромобил дето става за нещо, значи $120 милиарда викаш ще извадим за няколко години? До-о-о-бре!
    А товарните кога ще подновим, и тях ли след няколко години? И самолетите, и корабите, та да намалим СО2-емисиите до нула?
    Няма време, до няколко години трябва да стане, че до 2015 г. световният океан ще се е вдигнал с един метър и ще е залял Манхатън, както и няколко островни държави. Това го чух от Ал Гор през 2002 г. Чакай, сега коя година бяхме?

  33. 33 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#30] от "abdulhazred":

    Тук говорят за това, че за момента ванът със станцията е разположен в София. Предполагам, че в София ще се намери станиция на 7 км, пък и може дори да се прибереш до вкъщи. Отделно, никой не е казал, че трябва да зареждат само 15 минути за 7 км. Може да те заредят за 30 и да изминеш 14 :-) А най-вероятно, ако се знае, че най-близката станция е на 200 км едва ли ще ти пратят този ван да те спасява.

    Очевидно, този ван не решава всички проблеми на електрическите автомобили в България. Ясно е, че това е наистина в случай на нужда. Едва ли ще се оставиш колата ти да е на 0%, както и малко хора карат до последна капка бензин с ДВГ. Вярно, че с електрическите трябва да зареждаш по-често и има по-малко станции, но ако тръгваш на път и следващата станция е на 200 км ще си направиш сметката. Едва ли има много хора, които тръгват и карат до 0% без да се информират и да проверят къде могат да заредят...

  34. 34 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#27] от "Yotce":

    Е защо не, тук става дума за София. 7 км ще стигнеш от центъра до Люлин, Овча купел или Студентския град... с 20 минути зареждане може и до Младост... и да се прибереш вкъщи, където да си заредиш...

  35. 35 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    До коментар [#13] от "moreee":

    То СЮВ с големи двигатели не е проблем ,проблема е ,че горивата до 9 години свършват в Европа и едва ли ще има възможност с този Сюв да влизаш скоро в градовете ,както се очертава световен локдаун с оглед климатичните промени , много вероятно да ни качат на колелета ,магарета и каруци скоро .

  36. 36 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 848 Неутрално

    От една година със синът ми ползваме ел. коли под наем "Spark", така че имаме известен опит с тези коли. Тези 7 километра са малко дори, ако закъсаш в София, а да не говорим за междуградско. Затова винаги зареждаме до дупка на мощната зарядна при "Мосю Бриколаж" и тогава тръгваме на път.

  37. 37 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 929 Неутрално

    тук става дума за София. 7 км ще стигнеш от центъра до Люлин, Овча купел или Студентския град... с 20 минути зареждане може и до Младост... и да се прибереш вкъщи, където да си заредиш...
    —цитат от коментар 34 на ilinko

    А в къщи къде ще заредиш, с кабел през балкона може би?

  38. 38 Профил на potop
    potop
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#37:"Камен"][/quote]

    Ще заредеш в гаража си.
    А, ти нямаш гараж? Ами тогава ще ходиш с велосипед!

  39. 39 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Айде по вода!
    Колкото повече алтернативи, толкова повече.
    —цитат от коментар 1 на ivanpopov


    Това е бъдещето!
    Генераторче за ток - и зареждаш навсякъде!

    Можеш да отидеш на Камен Бряг - на Джулая спокоен, можеш да идеш на Кръстова гора, на Мальовица, на Предела на “Пирин пее“, на Рожен, на язовир Доспат ..

    А вечерта - пускаш малко дизелгенераторче и си зареждаш “Теслата“!

    https://www.honda.de/industrial/products/generators.html

    Това ти дава СВОБОДА И МОБИЛНОСТ!
    Айде по вода!

  40. 40 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Браво! Много добре!
    —цитат от коментар 31 на head_hunter


    Германици имат идея ТОВА ДА Е РЕШЕНИЕТО за масова електромобилност!
    Двигателче , мобилна зарядна станция - зареждаш и пътуваш!

    https://www.youtube.com/watch?v=y5r5twk14Q0

    Ззарядното МОЖЕ да е навсякъде!
    Покрай шосето, където има отбивка просто!

    Нито ти трябват кабели, трафопостове , копане и зариване за трасета!

    https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o&t=319s

  41. 41 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    С пожелание да се множат подобни мобилни зарядни станции!
    —цитат от коментар 11 на vucoff


    Множат се!

    Ей генератори “Хонда“- продават двойно повече!

    https://honda-solaray.bg/category/15/generatori.html

    Ей генератори CATERPILLAR, 3-фазни, 50 Hz, за аварийно или резервно захранване (Standby Power) и за постоянно захранване (Prime Power).
    Че и турски “Атлас-Копко“ и “Хидромек“ взеха да се ползват!

    Айде да е хаирлия!

  42. 42 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Много въпроси имам. - колата, която вози станцията какво гориво използва?- Това някакъв акумулатор ли е?- какъв е животът на устройството?- как ще се утилизира този уред?
    —цитат от коментар 4 на ju.li


    Нали е обяснено - и колата , и генераторът би трябвало да са дизели - какви други?

  43. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Точно така ще бъде ситуацията и с ДВГ автомобилите след няколко години - ще седят по складовете за резерва.
    —цитат от коментар 6 на PoToP

    Няколко години викаш? В БГ има 3 милиона леки автомобила, по $40к е най-евтиният електромобил дето става за нещо, значи $120 милиарда викаш ще извадим за няколко години? До-о-о-бре!
    —цитат от коментар 32 на Камен

    Много ясно, че НЯМА да извадим 100 милиарда!
    Просто ще е ЗАБРАНЕНО да си с ДВГ - и оправяй се!

    То това е НАВСЯКЪДЕ ЛИНИЯТА и в Китай, и в Европа, и в Америка, и в Русия:

    --------------
    “«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель

    МОСКВА, 3 августа , 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    -------------------
    Като не можеш да имаш електро, или ти е неудобно - маай пеш!

  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#13] от "moreee":То СЮВ с големи двигатели не е проблем ,проблема е ,че горивата до 9 години свършват в Европа и едва ли ще има възможност с този Сюв да влизаш скоро в градовете .
    —цитат от коментар 35 на edin drugii


    До 9 години горивата абсолютно ще свършат!

    А СЮВ го мани - ко прайм с тировете, дето имат двигатели, колкото два СЮВа?
    Нали уж те зареждат яденето ?

    Спираме да ходим до магазин?
    Ама то кат свършат тотал горивата - и тоа проблем от само себе си, ще се реши!
    А да е хаирлия!

  45. 45 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Доста ТЪПО.Аз бих изтеглил електричката до най близката бензиностанция къде се предполага че има ТОК.
    —цитат от коментар 24 на МиГ-29


    Как ще теглиш кола без спирачки?

    Народе ??????

  46. 46 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#3] от "bxr35608444":Е, глупости... ясно е, че това се ползва само при спешни случаи, когато батерията на колата падне на 0% докато е на път. Зарежда до толково, колкото да стигне до следващата зарядна станция. Кое е по-екологично? Да зереди колата за 20 км и да стигне до станцията или да я натовари и да я закара...
    —цитат от коментар 5 на ilinko


    По-екологично е да я натовари!

  47. 47 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Горкият Илон Мъск
    —цитат от коментар 29 на dnk


    https://segabg.com/hot/category-economy/ilon-musk-zagubi-62-mlrd-dolara
    Илон Мъск загуби 6,2 млрд. долара
    05 Март 2021

    Бе да е здрав!

  48. 48 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    До коментар [#17] от "vassilun":

    И аз така мисля.

  49. 49 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 349 Неутрално

    Това е доста тъпо. Масовостта на електромобилите е неизбежна, но не виждам да унифицират батериите. Еднаквостта на батериите гарантира следното:
    - Отиваш на бензиностанция връщаш изтощените батерии и взимаш заредените.
    Не знам колко време ще чакаме за това. Ето тогава всички ще минат на електро транспорт.

  50. 50 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#49] от "touchthis":

    Това вече го пробваха и се оказва не добра идея.
    Батериите на колите са малко по-големи и тежки от тези са фенерчетата.
    Освет това, при все по-високите напрежения и токове, контактите трябва да са много специални, имайки предвид, че са подложени на много неблагоприятни климатични и химични въздействия.
    Напоследък всички взеха да говорят за вграждане на батериите в конструкцията на автомобила, за да се спести от масата и цената.
    И накрая, при очертаващият се дефицит на материали за изработването на батериите, ще е икономическо самоубийство да държиш на склад поне още някакво количество заредени батерии на всяка зарядна станция, дори и да има някакъв шанс за унифициране. Все пак става дума за различни капацитети, химически процеси и материали.

  51. 51 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 349 Неутрално

    Могат да се унифицират конекторите и напреженията. Да в момента всяка фирма си има собствени. Затова казвам че е необходимост да са унифицирани тези неща. Дори и да са вградени в конструкцията пак може да се унифицират. Въпрос на дизайн. Например:
    Автомобила има различна форма спрямо модел и марка освен една част от шасито която са батериите. За пример ти давам че и сега стандарт е волан от ляво или дясно със 3 педала въпреки че може да се управлява автомобил със бутони ръчки джойстик и прочее.

    Та да се върнем на темата. Все още не са унифицирали нищо и всяка марка се бори да се наложи. А това дали материалите са дефицит за батериите - не мисля. Литии има не малко и може да се рециклира за разлика от бензина.

  52. 52 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#51] от "touchthis":

    Отзад напред...
    Не литият е дефицитен, а никелът и най вече кобалтът, макар че Тесла обещаха да не използват кобалт повече.
    Дори един и същи модел на Тесла се произвежда с батерии с различни химически елементи, различен размер и брой клетки.
    А при положение, че отделните клетки са вградени в конструкцията на автомобила, дори да са с една и съща химия, пак няма да могат да се сменят, освен в специализиран сервиз.
    Самата идея да се унифицира всичко е абсурдна. Конекторите на зарядните станции ще се стандартизират, но това, кой производител, с какво и как ще произвежда, никой не може да му каже... освен в Северна Корея.

  53. 53 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Литии има не малко и може да се рециклира за разлика от бензина.
    —цитат от коментар 51 на touchthis


    Като може, що го не рециклират?
    До скоро се рециклираше под 1% , сега май малко повече ..

    Мнозина викат, че метал от рециклиране, струвал 3-4 пъти повече, отколкото взет от мините , ама де да знам ..

    Иначе цените се вдигат и от 3000 за тон литий, в момента са 15 000 на тон и може би, рано или късно рециклирането ще стане изгодно..

    Ето от “Енерги ревю“ ..

    https://www.bp.com/en/global/corporate/energy-economics/statistical-review-of-world-energy/key-minerals.html

  54. 54 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":

    Разбира се, че рециклирането ще стане масово, когато има много батерии за рециклиране, а материалите за производството им станат оскъдни.
    Един от големите шефове напусна Тесла, за да основе компания специално за рециклиране на батерии. Както вече би трябвало да е станало ясно, при тия хора няма празни приказки.

  55. 55 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":

    Богатството му се променя ежеминутно... Добре, че го има този човек, та да има работа за журналистите и троловете...

  56. 56 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":Богатството му се променя ежеминутно... Добре, че го има този човек, та да има работа за журналистите и троловете...
    —цитат от коментар 55 на tie_interceptor


    Двамина са - той и Дилян Пеевски ..
    Дават хляб на 90% от журналисти и тролове..

  57. 57 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":Разбира се, че рециклирането ще стане масово, когато има много батерии за рециклиране..
    —цитат от коментар 54 на tie_interceptor


    Много, много, колко да са много , че да отпочне мъжки , най-накрай пусто рециклиране ?

    Първите литиеви батерии, са от “Sony“ в 1990те .. от тогава до сега, колко ли милиона тона има произведени?

    Примерно знаем - 26,500 т литий в 2012 год.

    Та то и сега, според мене си има достатъчно стари батерии - ама рециклирането просто е по-скъпо, отколкото да се вземе нов литий.. и ще се чакат новите цени.

    Ама те като дойдат, колко ли ще струва един автомобил?

  58. 58 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":Богатството му се променя ежеминутно... Добре, че го има този човек, та да има работа за журналистите и троловете...
    —цитат от коментар 55 на tie_interceptor


    При Дилян, богатството му се променя ежеминутно ..

    Добре, че го има - та да има теми за дискутиране!

  59. 59 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Ето тогава всички ще минат на електро транспорт.
    —цитат от коментар 49 на touchthis


    Всички нови коли ще са на електротранспорт в 2030 в доста държави от ЕС ..
    А в Британия към 2040 - 2050 няма да се продават горива на дребно!

    И да имаш кола с ДВГ - няма да я караш ..
    Това ще стане постепенно по целия свят .. вече Индия, Русия, Китай - имат такива планове..

    На ДВГ коли ще остане Африка, някои държави от Азия , някои специални случаи (аварийни, военни и др. автомобили)..

    То 2030 дойде!
    Вижда се вече бъдещето!

  60. 60 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":Разбира се, че рециклирането ще стане масово, когато има много батерии за рециклиране, а материалите за производството им станат оскъдни.Един от големите шефове напусна Тесла, за да основе компания специално за рециклиране на батерии. Както вече би трябвало да е станало ясно, при тия хора няма празни приказки.
    —цитат от коментар 54 на tie_interceptor


    Няма тън, няма мън!
    Напомнят силно , нашия Симеон Сакскобурготски!
    И Стоичков - помниш ли “ ай, цу цвай, цу дрън!..“

    Речено- сторено!
    Не са рекли - не са изпорециклирали, де що има жива батерия!

  61. 61 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Напоследък всички взеха да говорят за вграждане на батериите в конструкцията на автомобила.
    —цитат от коментар 50 на tie_interceptor


    Това е бъдещето , така ще е ..!

    Но мнозина го коментират, че такива “капсуловани“ автомобили, ще се появят, просто за да си купиш, след като заминат батериите .. след 7-8 години, или подобно .. ..
    ДИРЕКТНО НОВА КОЛА..

    Старата се хвърля - радваш се на нова!
    Било схема на автопроизводителите ..

    Има някаква логика, батерията и в момента е над 50% от стойността.
    Ако цената на конструкцията намалее, а на батерии остане - то може да се стигне до 70% - 80% от стойността на всичко да са батериите!

    Тогава - всичко ти е капсуловано, хвърляш и вземаш нова!
    ТО ТАКА ВЕЧЕ СА СМАРТФОНИТЕ!

  62. 62 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 349 Неутрално

    До коментар [#52] от "tie_interceptor":

    самите клетки могат да се направят стандарт като форма в шаси което е стандарт,
    или няколко стандарта за различни по тип коли (шасита) така че да си вадиш батериите сам от част от шасито което е еднакво за повечето автомобили. Пример е сегашния акумулатор формата му е идентична навсякъде и мястото за съхранение е сходно при всички автомобили. Относно конектори и напрежения конекторите и напрежението на станцията може да се унифицира. А вече самите модели сами да си консумират както им е изгодно за зареждане (дали ще си го преправят в проименливо/ право 5 волта, 10 волта и тн това е от страна на автомобила) но с оглед на това че батериите ще са станадратни не мисля че ще има особени разлики в зареждането им.

    Виж за кобалт и тн нямам инфо колко са скъпи и как се правят ще поживеем и ще видим.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK