Тунелът под Шипка ще струва поне 358 млн. лв., четири консорциума искат да го строят

Снимката е от тунел "Железница" на магистрала "Струма".

© Фейсбук на Бойко Борисов

Снимката е от тунел "Железница" на магистрала "Струма".



Ценови оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка са подали четири консорциума, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Най-ниската предложена цена за съоръжението с дължина 10.553 км, от които 7.6 км ново строителство, е 358 млн. лв. с ДДС.


Става въпрос за общо пет тунела. Част от поръчката е и ремонт на 2.9 км от пътя Габрово - Казанлък, както и изграждането на 6 моста и 1 подлез. Работата на тръжната комисия по оценка на офертите продължава.


Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.




Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни, или близо три години и половина.


Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока север - юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва, са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).


Проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" е предложен от АПИ да бъде включен за финансиране по Програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г.


Строителството на тунел под Шипка се планира да премине през територията на национална защитена територия с вековни гори - Природен парк "Българка". Проектът бе обжалван от природозащитници както в България, така и пред Европейската комисия, но безрезултатно.


Кандидатите и офертите


ДЗЗД "Консорциум "ПСВТ" с участници: "Пътни строежи - Велико Търново" АД, "Хидрострой" АД и "Пътинжеренигстрой-Т" ЕАД - 358 020 000 лв. с ДДС;


Обединение "Шипченски проход", в което са: "Трейс груп холд" АД И "Алве консулт" ЕООД - 359 610 000 лв. с ДДС;


ДЗЗД "Тунел Шипка", с участници: "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД, "Виа конструкт груп" ЕООД и "Виа план" ЕООД - 376 920 437.02 лв. с ДДС;


Обединение "Геопът Шипка", с участници: "Геострой" АД и "Пътстрой - 92" АД - 417 513 264 лв. с ДДС.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tma46649621
    tma46649621
    Рейтинг: Неутрално

    Това ще е едно недоразумение, а не тунел. Да се спира незабавно и да се мине на вариант с един дълъг тунел.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6038 Любопитно

    До коментар [#1] от "tma46649621":

    Колко дълъг?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4409 Любопитно

    Предполагам, че от "Трейс груп холд" АД ще спечелят поръчката. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 408 Гневно

    Леле,те тука 3 г. едно осветление на "Хемус" не могат да направят,стои единия тунел затворен вече година и половина,а искат къде 11 км. тунел?Тия не са у ред,честно....А лампата,която падна и уби жена в колата "Ечемишка" през 2017-та?По 5-6 пъти минавам на седмица Варна - София през АМ "Хемус" и тунелите са ужасни просто..

  5. 5 Профил на Корабов
    Корабов
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Една препоръка само, към това чудесно съоръжение- изискайте удължен гаранционен срок от строителите!

  6. 6 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Предполагам, че от "Трейс груп холд" АД ще спечелят поръчката. :-)
    —цитат от коментар 3 на Иво


    Не, те само са написали параметрите..., които никой друг не покрива :-)

  7. 7 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3117 Неутрално

    Габровският обходен път тръгна срещу Балкана, стигна донякъде и се затапи за вечни времена. Тунел ще има на кукуво лято.
    Същото и за тунелите на Струма при ждрелото. Те ще си останат виртуални до второ пришествие.
    Единствено тунел "Железница" може да се завърши някой ден по някакво щастливо стечение на обстоятелствата. А най-сполучливото беше, че Боко се вслуша в народната мъдрост и се отказа от тунелите по Хемус, иначе и тя щеше да си остане една мечта.
    Държавенцето е толкова изпосталяло и измършавяло, че не трябва за тунели въобще да се мисли.

  8. 8 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Преди избори винаги се заговаря за тунел под Шипка.

  9. 9 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Някой дали е помислили за румънците и Маказа. Румъния е към 20 млн. Предпочитана морска дестинация е Гърция. Основно заради тях, през лятото на Маказа се образуват многочасови опашки. Сега като улесним и преминаването през Шипка, Маказа съвсем ще се затапи. Може би решението е отделна румънска опашка на Маказа, ако е еврозаконно.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 742 Разстроено

    Ясно, ще отиде милиард, ако не и два.

    А на 4/4 внимавайте за кого гласувате, освен ако не искате от същото.

  12. 12 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1422 Любопитно

    "Проектът бе обжалван от природозащитници както в България, така и пред Европейската комисия, но безрезултатно"

    Зелените талибани пак са изнудвали за комисионната си...

  13. 13 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Има един норвежки филм
    Tunnelen / Тунел (2019)

    ,където става пожар вътре и става екшън

  14. 14 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Предполагам, че от "Трейс груп холд" АД ще спечелят поръчката. :-)
    —цитат от коментар 3 на Иво


    Що? Хидрострой на Пеевски няма ли шанс, според теб?

  15. 15 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Леле какво лапане ще падне тука... ОПГ ГЕРБ несъмнено е наясно КОЙ ще спечели

  16. 16 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Защо не планират и 1 релси да има..

    Така или иначе ще се прави сериозен пробив, поне да става и за ЖП транспорта, пътнически или товарен..

  17. 17 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1654 Гневно

    До коментар [#9] от "Lazarus":

    Румънските мангали са напаст и задръстват всички КПП, като тотално оср@ха Халкидики и местата под Солун. Не ходете на инклузиви или полупансиони защото те са там, нямат култура на хранене и пиене, затова по таверните почти ги няма.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  18. 18 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Какво са „водещи ивици“?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  19. 19 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3351 Весело

    Паметливите навярно си спомнят, че още през 2012 г. Бойко Борисов обещаваще как този тунел аха-аха ще го почнат някакви катарски инвеститори. Които същите за гарнитура щели набързо да прокарат и автомагистрала "Черно море".

  20. 20 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Тунел в този вид е не само техническо безумие, но и престъпление срещу природата. Представям си на какво ще заприлича парка след няколко години почивки на тираджии по стоянките.
    Или един дълъг тунел, или тунел под прохода на Републиката. Там и пътя вече е готов и е с 25 км по-кратък!

    BLUE Planet Corporation
  21. 21 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 832 Неутрално
  22. 22 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1039 Весело

    Ако бяхме прекарали Балканския златопровод под Шипка, пробивът вече щеше да бъде направен.

  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално


    Гърция ли? Защо не Албания?

    Аlbania a new mediterranean love

    https://www.youtube.com/watch?v=PIJHGZiO3Uw

  24. 24 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Ако изобщо този тунел бъде построен, ще отиде поне милиард лева за него, а ако се започне при управление на ГЕРБ, не само, че няма да бъде построен, но и веднага се отива къмто 2-3 милиарда лева, защото трябва хубаво да се нагушат всички замесени по веригата.
    Идват избори след две седмици - мислете, преди да пускате бюлетината!Въпреки, че всеки път се уверявам, колко много българи мислят с г... си!

  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    Защо ми се струва, че този тунел ще се реализира на кукуво лято?
    1. Той е на път, който няма нищо общо със столичните пътища към Гръцко, или южното ни Черноморие.
    2. 358 млн лв. е смешна сума пари, това е "смешно дребен" проект! Б.М.Б. с дреболии не се занимава.
    3. Всъщност, тунелът под Шипка е дъвка за пред избори.

  26. 26 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#23] от "historama":

    Албания наистина е чудесно, просто много различно. С Гърция не може да се сравнява.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  27. 27 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Тоя тунел с две ленти да не стане тапа?

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  28. 28 Профил на just_a_human
    just_a_human
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Имаше навремето един виц.
    Швейцарци , японци и българи правят оферти за строеж на тунел

    Отварят офертата на швейцарците :
    Ще струва 3 млрд лева, ще копаем с две машини къртици , движещи се една срещу друга и след 12 месеца като се срещнат ще имаме 1 метър разминаване в точката на срещата на машините
    Офертата на японците :

    Ще струва 3,5 млрд лева, ще копаем с две машини къртици , движещи се една срешу друга и след 10 месеца като се срещнат ще имаме 30 сантиментра разминаване в точката на срещата на машините

    Офертата на българите :
    Ще струва 4 млрд лева, ще копаем с две машини къртици , движещи се една срешу друга и след 12 месеца ще имате два тунела

    Може да си изберете

    Нека правим нещата по възможно най-добрият начин и всеки следващ път опитваме да ги правим по-добре.
  29. 29 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 949 Любопитно

    Къде са японците, китайците...

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    Тунел в този вид е не само техническо безумие, но и престъпление срещу природата. Представям си на какво ще заприлича парка след няколко години почивки на тираджии по стоянките. Или един дълъг тунел, или тунел под прохода на Републиката. Там и пътя вече е готов и е с 25 км по-кратък!
    —цитат от коментар 20 на Alan Blackmore


    В някои държави се печели от тираджийските стоянки, и от тировете, а у нас са голям проблем.
    В някои държави от международния автомобилен трафик се печели ( от пътни такси и други услуги), у нас и за джобните на АПИ не стигат.

    А иначе подобряването и усъвършенстването на Прохода на Републиката е много по-добър и логичен вариант, но защо трябва да е "просто, когато може и да е по-сложно"?

  31. 31 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#23] от "historama":

    Щот нема база за сравнение, не е лоша Албания, и пътищата им са добри, но в Гърция има толкова много повече.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  32. 32 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    Преди избори винаги се заговаря за тунел под Шипка.
    —цитат от коментар 8 на pepisky


    С тая разлика че в момента вече има обходен път на Габрово, който води до там къде трябва да е тунела. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=zEs8JfDVn-4

    https://www.youtube.com/watch?v=mTi0KSOQuRg

  33. 33 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    До коментар [#25] от "historama":

    Не, не е - виж ми предния пост.

    Инфраструктурата около бъдещия тунел е готова, остана само той.

    Ако Баце управлява, ще го почнат. За другите не знам - може да решат, че асфлат е се яде или че хич не е важен.

  34. 34 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Ако толкова струва, да го почват и да го приключват, че само изписаната вестникарска хартия и похабеното медийно време в приказки от 50 години са излезли на същата стойност

  35. 35 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Някой отново ще лапне едни пари.....

  36. 36 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#30] от "historama":

    У нас пътните такси се ползват за назначаването на допълнителна администрация (храненици), които да гласуват за нас.

    Работа, работа, работа и 100% ефективност.

    BLUE Planet Corporation
  37. 37 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Гарантирано от ГЕРБ. (с)

    Апокалипсисът апокалиптичен
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    До коментар [#23] от "historama":Щот нема база за сравнение, не е лоша Албания, и пътищата им са добри, но в Гърция има толкова много повече.
    —цитат от коментар 31 на zo


    Видях така между другото надписа "Албания - новата средиземноморска любов". Не познавам Албания, само съм чувал, че там има много италиански инвестиции, а и е на брега на Адриатика, най-хубавата част на Средиземно море. А на Адриатическото крайбрежие антики дал Господ, макар че аз лично предпочитам Средновековието.

    Между другото небогатата Албания е отделила пари за туристическа реклама, за ГЕРБ това е забранено.

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    Паметливите навярно си спомнят, че още през 2012 г. Бойко Борисов обещаваще как този тунел аха-аха ще го почнат някакви катарски инвеститори. Които същите за гарнитура щели набързо да прокарат и автомагистрала "Черно море".
    —цитат от коментар 19 на Един препатил


    Мъжката дума на Борисов много-много не тежи. Пък и тя дълго време не живее, час-два...

  41. 41 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4102 Неутрално

    "Тунелът под Шипка ще струва поне 358 млн. лв."

    За да разберем мащабите на данък Русия , който всяка година плащаме с милиарди лева, да направим сравнението. Газопроводът като продължение на Турски поток струва 3 милиарда лева.

  42. 42 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2492 Любопитно

    ""Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД," тези пък кви са катарци или турци! До тях ли опряхме да строят тунела под Шипка! Тунелите са стратегическа инфраструктура и разни иншалаховци не трябва да се допускат!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  43. 43 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4102 Неутрално

    "Тунелът ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара."

    Тунелът трябва да е като за магистрален път. Трябва да има не един , а два тунела. България има нужда от магистрала в посока север юг. Тя трябва да е от Русе до пресичането и с магистрала Марица.
    Отново ще се строят полувинчати работи.

  44. 44 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4102 Неутрално

    Ако толкова струва, да го почват и да го приключват, че само изписаната вестникарска хартия и похабеното медийно време в приказки от 50 години са излезли на същата стойност
    —цитат от коментар 34 на cinik


    Идеята да има тунел под Шипка е от годината на Съединението преди повече от 130 години.

  45. 45 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Да го дадат на Китайците. Ще го построят за една петилетка. Те имат опит с тунелите.

    https://youtu.be/XMXjKO6ATTE

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    Колко ли още години ще го дъвчем този тунел.

  47. 47 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#4] от "deacon":

    Да, истина е че герп не могат дори да подържат късите тунели на Витиня, дано този под Шипка не се строи под тяхното "вещо" ръководство.

  48. 48 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    Почти вековната мечта на габровци да имаме тунел под Шипка ще се осъществи благодарение на парите от ЕС!

  49. 49 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    До коментар [#5] от "Корабов":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Много правилна препоръка!

  50. 50 Профил на
    Рейтинг: 83 Неутрално

    Тунелите трябва да са два и да са част от магистрала "Русе-Маказа". С такива важни проекти за цяла България не трябва да има компромиси.

  51. 51 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 842 Любопитно

    Преди месец,Боце инспектира участъка откъм Габрово и.....тунела!?По негови думи,виждало се светлина и скоро всичко ще е готово!Само не разбрах,какви са тия тунели ,като е един!?Откъм южната част,пътя е почти готов /до с.Шипка/и се довършва!За обходния на Габрово не съм сигурен ама и там е почти готово!Аз ли не съм разбрал,що ли.

  52. 52 Профил на wvk19677913
    wvk19677913
    Рейтинг: 753 Неутрално

    "
    Обединение "Шипченски проход", в което са: "Трейс груп холд" АД И "Алве консулт" ЕООД - 359 610 000 лв. с ДДС;
    "

    Трейс - НЕ, благодаря! Нека не умират хора в тоя тунел 6 месеца след като го пуснем!

  53. 53 Профил на
    Рейтинг: 83 Неутрално

    До коментар [#51] от "Plamen Shopov":

    Нищо не си разбрал, защото очевидно не следиш темата. Обходният път на Габрово е вече в експлоатация от месеци и има свой напълно отделен тунел.

  54. 54 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Тоя тунел няма да го бъде, освен ако не се вземе в ръце и сам да се самопострои. Вече 1000 години наште пукели ще го строят, а всъщност само празни приказки се лапуцат и пари се пилеят за нищоправене.

    мурзилка
  55. 55 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#45] от "dpnps":

    Толкова къс тунел се строи за два-три месеца от нормални фирми в нормални държави.

    мурзилка
  56. 56 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Нещо наскачахте, да не би верно да има тунел 😊! Е ще има 😁!

    agent
  57. 57 Профил на Кантонер
    Кантонер
    Рейтинг: 30 Весело

    Ясно, ще отиде милиард, ако не и два. А на 4/4 внимавайте за кого гласувате, освен ако не искате от същото.
    —цитат от коментар 11 на гарата


    Искаме от същото, разбира се! Освен ако ти не ни покажеш построеното от БКП-тата - БСП-ДСБ-ДПС - в предишните 20 години, преди ГЕРБ, и то се окаже повече и по-качествено от построеното от ГЕРБ! Микрофонат е ваш! Заедно с висящите тонколони...

  58. 58 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Абе колко муй - колкото 5 броя F16. Поне няма да чакаме да нарисуват завода

  59. 59 Профил на chlamydia
    chlamydia
    Рейтинг: 360 Неутрално

    През Алпите като пътуваш, планината е като швейцарско сирене - колкото искаш тунели и някои много дълги. По-добре да не пишат по въпроса, докато не почнат да правят нещо, че ни писна от умуване. Ясно е, че големите проекти са все за южна България - магистрала от София до Гърция, от София до морето. А от Дунав мост на юг с целия огромен трафик, магистрала няма да доживеем.

  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    Почти вековната мечта на габровци да имаме тунел под Шипка ще се осъществи благодарение на парите от ЕС!
    —цитат от коментар 48 на bat_plamen


    Но при някой друг ГЕРБ, в някое друго време, защото настоящият само "усвоява", но без резултати (напр. "електронното правителство" на габровеца Т. Дончев)

  61. 61 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    Тоя тунел няма да го бъде, освен ако не се вземе в ръце и сам да се самопострои. Вече 1000 години наште пукели ще го строят, а всъщност само празни приказки се лапуцат и пари се пилеят за нищоправене.
    —цитат от коментар 54 на Маршалов


    И от 05.10.1974г. АМ Хемус строят. И строят ли строят... Вече 47 години!

  62. 62 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    Къде са японците, китайците...
    —цитат от коментар 29 на charlesdegaulle


    У нас чудесата все в Япония (За Япония като за Япония), или в Китай ги търсим, а не ги забелязваме на запад от Сърбия.
    Докато се чудехме и маехме на чистото строителство в Япония, и опакованите новостроящи се сгради, оказа се че и в Будапеща през 1979г. го правеха.
    Вайкахме се на японските свръхскоростните японски влакове, а по-късно научихме, че още през 1974г. френският TGV премина 574 км/ч и поставил световен рекорд.

    Да не говоримза десетките мостове и тунели в Италия и Швейцария от тези години, или за германските магистрали отпреди ВСВ.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK