Магистрала "Тракия" си връща 6 км от дължината утре

Магистрала "Тракия" си връща 6 км от дължината утре

© Агенция Пътна инфраструктура



Движението по 6 километра от ремонтирания участък от магистрала "Тракия" между връзката за магистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан" се пуска утре в 10 часа, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".


Отсечката е част от ремонтирано парче от магистрала с дължина от общо 16.5 км. Строителните работи започнаха в началото на февруари. Ремонтът на останалата част от трасето до пътен възел "Чирпан - изток" продължава и се очаква да приключи на 19 април.


С пускането на шестте километра се скъсява обходният маршрут. Отклоняването в посока Бургас ще става при пътен възел "Чирпан", като ще се ползва третокласния път III-664, околовръстния път на Чирпан и път II-66 Чирпан - Стара Загора до пътен възел "Чирпан - изток", където ще става връща на автомагистралата, и обратно.




Ремонтът на тази част от магистрала "Тракия", изградена през 2007 година, е част от обновяване на общо 52 км магистрала "Тракия" (от 156-ти до 208-ми км). В края на декември 2020 г. приключи работата по 12 км. между пътните възли "Белозем" и "Оризово". До началото на лятото трябва да се обнови и участък от 24 километра между пътните възли "Чирпан - изток" и "Стара Загора", където още не се работи.


Ремонтът на 52-та километра предизвика сериозен дебат заради високата цена. Предвид обявените суми излиза, че ремонтът на километър в обновявания сега участък ще струва 2.12 млн. лева, при 1.35 млн лв., когато отсечката е била правена. Очакваната цена беше 1.8 млн. лв.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на potop
    potop
    Рейтинг: 195 Неутрално

    Ай честито!
    Май най-добре ще е да има избори на всеки три месеца...

  2. 2 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    Баси... По други места из България, пътищата ги ремонтират със средна скорост около километър на година. А някъде, кръпките не могат да изкарат и година.
    Бият тъпана за няколко магистрални участъка. В същото време останалата пътна мрежа е повече от зле.

    Бивш tww09306483.
  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2557 Весело

    "част от ремонтирано парче от магистрала с дължина от общо 16.5 км" - докато едни части се ремонтират, други ще блокират, но дано не е с катастрофи, въпреки ограниченията. Дали качеството на рИмонтите предизборно, е по-добро от качеството на рЕмонтите по навик? Какви големи, значими събития се случват в Родината на Баш Драйвъра, ей!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  4. 4 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Значи в цената за строежа на магистралата влиза и отчуждаването на земята, строежа на пътните възли и т.н. и цената общо на всичко това е 1.35 мил. лева. Сега само се преасфалтира и цената на километър е 2.12 мил. лева. Иначе корупцията в България няма тя е само усещане.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    Слава на бойко. Той сам го направи и той даде парите!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Любопитно

    "Магистрала "Тракия" си връща 6 км от дължината утре"

    А нещо за качеството на работата.............?!

  7. 7 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petleshev":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    То цялата държава във всички сфери малко или много е зле!

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#4] от "У Чен":

    Ама пък колко е пълно и красиво чекмеджето!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Аз предвиждах, че днес джипката ще открие тържествено и предизборно 5-те километра. Сбърках с един ден, съжалявам.

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Любопитно

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А после данъкоплатците ще "опъват каиша"

  11. 11 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Значи в цената за строежа на магистралата влиза и отчуждаването на земята, строежа на пътните възли и т.н. и цената общо на всичко това е 1.35 мил. лева. Сега само се преасфалтира и цената на километър е 2.12 мил. лева. Иначе корупцията в България няма тя е само усещане.
    —цитат от коментар 4 на У Чен


    Ако на всеки 14 години ще трябва да се ремонтира с по 2 милиона на километър, прави сметка колко скъпа ще излезе поддръжката на тия магистрали "построени от Бойко Борисов". Не че той няма да изкара друг виновен за нуждата от ремонт де, ние строим, природата го руши, нали така?

  12. 12 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Дневник, ремонтирайте или премахнете скапаната реклама за изборното си студио! Пуска ми непоискани звукови ефекти и то с максимална сила на звука, направо със зареждането на страницста. Ега ти мизерията!

    мурзилка
  13. 13 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Мда особенно лятото по тази магистрала е много натоварено.

  14. 14 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1080 Весело

    Божеее..., съдейки по платените средства и не на второ място голямото фукане и дуене на Баце си мислех, че става въпрос за поне 16 километра ... а то само 6 ... и дано са ги измерили вярно :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  15. 15 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    От къде си ги връща, къде са били до сега?

  16. 16 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4256 Неутрално

    И така "На всеки километър", безсрамна лакомия...

  17. 17 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 972 Любопитно

    До коментар [#12] от "Маршалов":

    Останаха ли хора, които да гледат реклами в мрежата?! 😉

  18. 18 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Весело

    Предвид обявените суми излиза, че ремонтът на километър в обновявания сега участък ще струва 2.12 млн. лева, при 1.35 млн лв., когато отсечката е била правена.
    ______________________________________________________________

    Правена от правителството на Станишеф, доста са крали, щом трябва да се сменя носещия слой.

    За 14 години всичко е станало по-скъпо, материали, работни заплати и всички останали дейности, като проектиране и контрол на строителството.

  19. 19 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 760 Разстроено

    Някакви си 6 километра шосе - повод за ленти, радост и обилно тв-присъствие?!

    Докъде се спихна България само за 12 години ...

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  20. 20 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5434 Неутрално

    Трябва да се пъчат някои по медиите

  21. 21 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#1] от "PoToP":

    Ако имаше балотаж, щяха да пуснат за него остатъка от отсечката.

  22. 22 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Значи в цената за строежа на магистралата влиза и отчуждаването на земята, строежа на пътните възли и т.н. и цената общо на всичко това е 1.35 мил. лева. Сега само се преасфалтира и цената на километър е 2.12 мил. лева. Иначе корупцията в България няма тя е само усещане.
    —цитат от коментар 4 на У Чен


    Съмнявам се дали само са преасфалтирали тази част на магистралата, строена преди 14 г (според други коментари), но разликата в цените на км' е СКАНДАЛО ФРАПАНТНА!!! Ама както се казва: В България нЕма корупция, има само усещане/зловословене за корупциая😀

    В оптимални условия: При качествено изпълнение на "асфалта" и..."нещата под "асфалта" (асфалт'бетон е правилното име), и натоварване според проектирането (демек на паркинг ПРЕД супермаркет да паркират само леки коли, НЕ КАМИОНИ!!!) асфалт'бетоновото покритие е ОК за 20-25 г.

    Проблемите (според Мърфи) са че ПОЧТИ ВИНАГИ "нещата под асфалта" НЕ СА ОК. И НЕ ВИНАГИ по вина на изпълнителя (калпава работа, лЬош тех'контрол, кражби и "спестявания") или проектанта (проектирал е път за камиони до 2-30 тона, а там пътиват камиони по 50+ тона...грубо казано, правилния термин е натоварване на...ос/гума...липсват ми термините) : Някой променил топографията наоколо и изведнъж ОГРОМНИ количества дъждовни води минават по нов маршрут😀 Един вид полу'подземна река, която е*ава 'Мичката 'Пайчина на "нещата" под асфалта, образуват се дупки под асфалта и той почва да се трОши над тях. Което добавя ОЩЕ ДЪЖДОВНА вода ПОД асфалта, НОВИ дупки и т.н.
    До коментар [#4] от "У Чен":

    --------------
    Предвид обявените суми излиза, че ремонтът на километър в обновявания сега участък ще струва 2.12 млн. лева, при 1.35 млн лв., когато отсечката е била правена. ______________________________________________________________Правена от правителството на Станишеф, доста са крали, щом трябва да се сменя носещия слой.За 14 години всичко е станало по-скъпо, материали, работни заплати и всички останали дейности, като проектиране и контрол на строителството.
    —цитат от коментар 18 на Дария Колев


    Не си прав/а! За 14 г' е нормално да се сменят асфалт'бетоновите покривки, и тук таме да се ремонтират нещата под тях. НОВО проектиране (1-2-3 % от стойността на проекта) НЕ Е ИМАЛО! Тех'надзорът В НОРМАЛНИ държави и той е от порядъка на 2-3-4% от стойността на проекта. НЕ Е ИМАЛО ПОСКЪПВАНЕ С ДЕСЕТКИ %%% в цените на материалите, заплатите и т.п. (предполагам, не разполагам с точни данни😀)

    ИМАЛО Е ПО ЯКИ И БЕЗОЧЛИВИ КРАЖБИ!!!

    За протокола😀
    До коментар [#18] от "Дария Колев":

    П.С. Да поФторя-РАЗЛИКАТА В ЦЕНИТЕ Е ФРАПАНТНО СКАНДАЛНА!!!

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7623 Неутрално

    Километър, два, шест, само откриване да има и повод на Борисов да се поразходи.

  24. 24 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    [quote#22:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"][/quote]

    Мойше, когато са я строили 2007 година са използвали сгурия от близък ТЕЦ, а не трошено-каменна основа.

    Поради този факт е много по-евтина, заради този факт са станали вълничките, заради този факт сега ремонтът е много скъп!

    Явно не си чел коментра ми, между 2007 и 2020 година има инфлация, цените на материалите са се вдигнали поне с 30% и работните заплати с много проценти.

  25. 25 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 507 Весело

    [quote#11:"vankata1"][/quote]

    Тая отсечка специално е строена от Станишев, и? Всеки един участък преди отклонението за магистрала Марица ще е така, просто трафика е колосален

  26. 26 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#22:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"]
    —цитат от коментар 24 на Дария Колев
    Мойше, когато са я строили 2007 година са използвали сгурия от близък ТЕЦ, а не трошено-каменна основа.Поради този факт е много по-евтина, заради този факт са станали вълничките, заради този факт сега ремонтът е много скъп!Явно не си чел коментра ми, между 2007 и 2020 година има инфлация, цените на материалите са се вдигнали поне с 30% и работните заплати с много проценти.[/quote]

    "Сгурията" от ТЕЦ-а е доста по-скъпа от филца в момента.

  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#18] от "Дария Колев":

    Ама нова магистрала ли проектирахте другарко. Я ни обясни кое точно?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    Утре ще има ли водосвет с местния архимандрит ? Захар, червен конец и прочие салтанати бойкови?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 507 Весело

    До коментар [#18] от "Дария Колев":Ама нова магистрала ли проектирахте другарко. Я ни обясни кое точно?
    —цитат от коментар 27 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, тъп си като Сашко - другаде е заровено кучето, ма ти си копаш в лесното

  30. 30 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    [quote#22:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"]
    —цитат от коментар 24 на Дария Колев
    Мойше, когато са я строили 2007 година са използвали сгурия от близък ТЕЦ, а не трошено-каменна основа.Поради този факт е много по-евтина, заради този факт са станали вълничките, заради този факт сега ремонтът е много скъп!Явно не си чел коментра ми, между 2007 и 2020 година има инфлация, цените на материалите са се вдигнали поне с 30% и работните заплати с много проценти.[/quote]

    Явно ТИ НЕ СИ ПРОЧЕЛ/А коментарът 4 на У Чен:

    Значи в цената за строежа на магистралата влиза и отчуждаването на земята, строежа на пътните възли и т.н. и цената общо на всичко това е 1.35 мил. лева. Сега само се преасфалтира и цената на километър е 2.12 мил. лева. Иначе корупцията в България няма тя е само усещане.
    —цитат от коментар 4 на У Чен


    Обърни 'Фнимание на следното: ОТЧУЖДАВАНЕТО НА ЗЕМЯТА И СТРОЕЖА НА ПЪТНИ ВЪЗЕЛИ!!!

    И 30% ръст на цените на мат'рялите, и 100% увеличение на заплатите НЕ ОПРАВДАВА "ремонт" по скъп с 50% от първоначалния строеж!!!

    Не коментирам какви са цените на сгурията от близкия ТЕЦ в сравнение на класическите агрегати (коментар 26).

    Ти твърдиш че са сменили "сгурията" от тогава с класическите агрегати?!? Аргументи?!? Или плякаш лалалалала?
    До коментар [#24] от "Дария Колев":

    -----------------
    [quote#22:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"]

    —цитат от коментар 24 на Дария Колев
    Мойше, когато са я строили 2007 година са използвали сгурия от близък ТЕЦ, а не трошено-каменна основа.Поради този факт е много по-евтина, заради този факт са станали вълничките, заради този факт сега ремонтът е много скъп!Явно не си чел коментра ми, между 2007 и 2020 година има инфлация, цените на материалите са се вдигнали поне с 30% и работните заплати с много проценти.
    —цитат от коментар 26 на limbize


    ---------

    "Сгурията" от ТЕЦ-а е доста по-скъпа от филца в момента.[/quote]

    Признавам си без бой че понятие си нЕмам колко е цената "на сгурията, подходяща за слоевете под асфалта" и на класическите агрегати (които ти наричаш "филц"). Предполагам (дано не греша) че тази "сгурия" (ПАК предполагам-смесена с други мат'ряли) е била качествена за "пълнеж" под асфалта. Иначе не биха я разрешили (сместта, не сгурията НЕТО) за "пълнеж" (ЛИПСВАТ ми термините, съжалявам) под асфалта.


    До коментар [#26] от "limbize":

    --------------------------
    До коментар [#18] от "Дария Колев":Ама нова магистрала ли проектирахте другарко. Я ни обясни кое точно?
    —цитат от коментар 27 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, проектирането е ДРЕБНА СУМА : 1-3% от стойността на проект от този мащаб, барабар с геоложките проучвания. Отчуждаването на земите, пътните възели и масивните копаниая/насипване са ГОЛЯМИТЕ разноски. Ама те са правени през първото строителство. Сега май само сменят асфалт'бетоновото покритие и част от "нещата под него" . Не кОпат стари насипи и насипват отново трамбовани както трЕбЕ...май, не съм сигурен...
    До коментар [#27] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  31. 31 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#30:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"][/quote]

    "Сгругията" си има име - поцулан. Преди 12 години имаше търг , точно за нея и кой да я купи точно от МИ2. Три циментови завода дадоха по-ниска цена от един производител на бетонови смеси, но човекът много си разбираше от работата и парите. Та същата сгурия , ако се смеси с вода се пполичава римски цимент

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#30] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Абсолютно си прав. смениха около 30 см. асфалт. Всичко е документирано с видео и снимки. Освен това с една сонда се доказва бързо и лесно. Вътре са с двата крака "умниците".

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 507 Любопитно

    До коментар [#30] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Абсолютно си прав. смениха около 30 см. асфалт. Всичко е документирано с видео и снимки. Освен това с една сонда се доказва бързо и лесно. Вътре са с двата крака "умниците".
    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА


    Имаш ли идея колко струва 1 см фрезоване?

  34. 34 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 507 Весело

    До коментар [#30] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Абсолютно си прав. смениха около 30 см. асфалт. Всичко е документирано с видео и снимки. Освен това с една сонда се доказва бързо и лесно. Вътре са с двата крака "умниците".
    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА


    Не се занимавай с неща, от които не разбираш, жокер ще ти дам - копай в ремонта на пътя през Луковит, там ще излязат интересни неща

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#34] от "limbize":

    И при Своге излезнаха интересни неща. Забрави ли?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#34] от "limbize":И при Своге излезнаха интересни неща. Забрави ли?
    —цитат от коментар 35 на КМЕТ В СЯНКА


    Своге е бял кахър в сравнение с Луковит.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#33] от "limbize":

    Призна, че САМО е фрезовано.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Весело

    [quote#30:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"]
    —цитат от коментар 31 на limbize
    "Сгругията" си има име - поцулан. Преди 12 години имаше търг , точно за нея и кой да я купи точно от МИ2. Три циментови завода дадоха по-ниска цена от един производител на бетонови смеси, но човекът много си разбираше от работата и парите. Та същата сгурия , ако се смеси с вода се пполичава римски цимент[/quote]

    Пуцолановия цимент "римски цимент" ли се нарича в България 😀? Питам, НЕ СЕ ЗАЯЖДАМ, просто ми липсват бъларските термини.

    Ако тази сгурия (най дребните фракции, минаващи сито#200) има качествата близки до пуцоланов цимент...нищо чудно да е по скъпа от "филца"😀 'Ма прекалено добро ми се вижда😀 Щото този цимент (прахтта минаваща сито #200, 200 дупки на квадратен инч) смесена с по едри парчета (градирани подходящо) дава ПОЧТИ БЕТОННА ОСНОВА за полагане на асфалта (асфалт'бетона-смес от битумен и инертни чакъл'пясък ).

    По нашенско ползваха такива смеси до преди 3-40 г, като горяхме вносен кюмур в ТЕЦ'овете, после минахме на мазут и се свърши#200
    До коментар [#31] от "limbize":

    --------------


    До коментар [#30] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Абсолютно си прав. смениха около 30 см. асфалт. Всичко е документирано с видео и снимки. Освен това с една сонда се доказва бързо и лесно. Вътре са с двата крака "умниците".
    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, РАБОТЕЩА асфалтова настилка е 8-10 см по шосетата-5 см "грунт" (по груба с по малко битумен) и 3-5 см "носеща" (по гъвкава, с повече битумен). 20 см' асфалт видях на Витошка, като кОпаха за метрото: Добавяли са през годините 3-4-5 см, след като са изчегъртвали 1-2 см от старата настилка. ю

    30 см АСФАЛТ....Е АПЦУРТ! Асфалта (асфалт'бетона де) е пластичен мат'рял и с такава дебелина би станал НА КАНАЛИ лятос.

    Да не си искал да напишеш "смениха асфалта и още до 30 см' под него"? Това ми звучи по логично.
    До коментар [#32] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ---------------
    До коментар [#30] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Абсолютно си прав. смениха около 30 см. асфалт. Всичко е документирано с видео и снимки. Освен това с една сонда се доказва бързо и лесно. Вътре са с двата крака "умниците".

    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА

    ---


    Имаш ли идея колко струва 1 см фрезоване?
    —цитат от коментар 33 на limbize


    😀 Аааааа, ваденето на "цилиндри" (което май ти наричаш "фрезоване") струва ЖЪЛТИ с'тинки (режеш "асфалт" все пак, не бетон или метал😀) По нашенско на улица 4 платна е нормално да се взима по цилиндър на всеки 50 м (една проба на 500 кв.м) от асфалта. И малко повече/по често от "филца" под него. ". Това влиза в задължителните проверки предплатени от предприемача и поръчани на посочени места от тех'надзора (ако знае къде "да вади душата" на изпълнителя😀)

    Освен това тех'надзора може да поръча допълнителни проверки-при съмнение за нещо-това влиза в 3те % хонорар ако са наред, ако не-свалят се от сметката на изпълнителя...ама тогава изпълнителя КЪРТИ асфалта и го полага отново, барабар с поправките на "филца").

    Добър тех'надзор е този който "убеждава" изпълнителя да бачка качествено ЕДИН ПЪТ, иначе му струва МНОГО ПО СКЪПО😀!

    При междуградски шосета-проверките (цилиндрите) са по гъсто. За летища и подобни..не е за пред хората😀


    До коментар [#33] от "limbize":

    ---------------------
    До коментар [#30] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Абсолютно си прав. смениха около 30 см. асфалт. Всичко е документирано с видео и снимки. Освен това с една сонда се доказва бързо и лесно. Вътре са с двата крака "умниците".

    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА

    ---------


    Не се занимавай с неща, от които не разбираш, жокер ще ти дам - копай в ремонта на пътя през Луковит, там ще излязат интересни неща
    —цитат от коментар 34 на limbize


    Ааа, не мой' така😀 Наш кметчо разбира ОТ 'СИЧКО😀! И лепи етикети гьотора-мен ме нарече "кибик" в бранжа😀 Е, не сбърка много-бачках по разни проекти няколко години, после още 2-30 г' само "кибичех" как другите бачкат- кибик пар'екселанс😀 Ама имах червена писалка и "коригирах" на хартия разните сметки, та и за "драскач" минавах😀





    До коментар [#34] от "limbize":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#38] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Чети ВНИМАТЕЛНО и осмисляй всяка дума.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Весело

    До коментар [#38] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Чети ВНИМАТЕЛНО и осмисляй всяка дума.
    —цитат от коментар 39 на КМЕТ В СЯНКА


    Конкретизирай без 'араламбене и мъгляви намеци😀!
    До коментар [#39] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#40] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Конкретизирал съм. Нали си наблюдателен.Плъзгаш се по повърхността и знаеш какви са последствията от това. Ако забеляза другия се покри след две думи защото се усети как се е издънил. Покри се и оная мома с "проектирането".
    Остаряваш. Вече не си онова куче дето не можеха да го преметнат мошениците строители.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#40] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Само да те попитам какво се получава, когато се сработят мошеник строител, мошеник надзор и мошеник инвеститор?
    Имал ли си такъв случай в твоята практика?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  44. 44 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    До коментар [#38] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Брат'чет, фрезоването е изчегъртването на горния слой асфалт. После изчегъртаното мисля, че пак се използва и се полага отново... биндер май му викаха. Проблема е в слоя под асфалта, който реално е носещ. Не ми се рови, но имам чувството, че този който ремонтира е и първоначалния строител.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  45. 45 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 824 Неутрално

    А АМ Хемус я строят от 05.10.1974г. Вече 46 години все строят.

  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#45] от "historama":

    Една астроложка му е казала на бойко, че ще е на власт докато Хемус е в строеж.
    Та си отговори сам.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Весело

    До коментар [#38] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Брат'чет, фрезоването е изчегъртването на горния слой асфалт. После изчегъртаното мисля, че пак се използва и се полага отново... биндер май му викаха. Проблема е в слоя под асфалта, който реално е носещ. Не ми се рови, но имам чувството, че този който ремонтира е и първоначалния строител.
    —цитат от коментар 44 на ь


    😀 Брат'чед, благодаря за обяснението що е то "фрезоване" (настроение-засрамено😀) Признах си без бой че НЕ ЗНАМ българските термини та понякога пиша неща които НА ПРЪВ ПОГЛЕД изглеждат глЮпости, щото обърквам...греша в термините😀 Нарекох взимането на цилиндричните проби "фрезоване"-давам си непоряд😀!


    По нашенско "биндер" наричаме СВЪРЗВАЩИЯТ материал в смесите. В цемент'бетона звързващият материал е цимента-той "лепи заедно" пясъка и чакъла. В "асфалта" (асфалт'бетона) биндера/свързващият материал е битумена.

    ПАК в нашенски понятия "носещият слой" е най'горната част/слой на "асфалта". То ВСИЧКО под него е "носещо", ама горния слой ПЪРВИ носи гумените колела на колите, и предава натиска по надолу. И тъй като при "носещия слой" има и търкане между гумените колела и него-той е с повече битумен. Веднъж за да не се ронят камъчетата от колелата, и после да се осигурява отвеждането на дъждовните води в страни, да не попаднат в слоевете инертни агрегати (пясък и чакъл), щото водата ги размива.

    Та...този слой е икономически изгодно да се изчегъртва, да му се добавя още малко битумен (и/или агрегати) и след затопляне и смесване да се ползва отново-битуменът Е СКЪПАТА съставка в асфалт'бетона. По нашенско този най'горен слой при ремонт на пътища ВИНАГИ е нова смес, защото е бая трудно да се стигне до правилната рецептура ако се ползва САМО изчегъртания асфалт. А изчегъртания асфалт се ползва за по долния слой асфалт'бетон-с по едри агрегати. "Спестяването" (ЛЕГИТИМНО, не кражба) е в ползването на битумена от изчегъртания асфалт, и готовите агрегати в него вместо нови.

    П.С. Ти си бургазлия/варненец, нали😀 Помня те от историите около Чардовата талига...
    До коментар [#44] от "ь":

    --------
    До коментар [#40] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Конкретизирал съм. Нали си наблюдателен.Плъзгаш се по повърхността и знаеш какви са последствията от това. Ако забеляза другия се покри след две думи защото се усети как се е издънил. Покри се и оная мома с "проектирането".Остаряваш. Вече не си онова куче дето не можеха да го преметнат мошениците строители.
    —цитат от коментар 41 на КМЕТ В СЯНКА


    😀Че остарявам-остарявам, ти да не ставаш по млад😀?!? Та може би не винаги разбирам от твойте коментари к'о точно имаш изнадподвпредвид😀 Щото ти почти никога НЕ ЦИТИРАШ к'о коментираш. Твоя си работа😀 Иначе...от бая години не съм "в джаза", па и бългаските термини не познавам, та чат пат пиша..."странни неща"😀 Туй да ми е кусура😀

    На другия ти въпрос: Комбина между корумпирани строители и тех'надзор-и това съм виждал-те резултатите след време показват дефектите и тогава е ясно кой сгазил лука/не си е свършил работата. Мошеник'инвеститор...Кхм...инвеститора плаща пари за да получи добър продукт, та мошеничество там трудно се намира, ама...иди знай.

    Има нехайни инвеститори с некадърни консултанти и там стават гафове. Приятел ми разказа за подобен случай, в строеж на междуградски път: За да "поевтинят" проекта ДЪРЖАВАТА (е, държавата, някой шеф на нещо) дала указание на проектанта да увеличи до максимум допустимото наклона на насипните работи-та да отчуждават по малко земеделски земи. Е да, ама според законите на Мърфи ако някой сакатлък "може да се случи" то ТОЙ ЩЕ СЕ СЛУЧИ! И поради верига мъъънички сакатлъци (леееко калпаво проектиране на отвеждането на дъждовните води от пътя, неподдържане на канавките за отвеждане на дъждовната вода, лееко некачествено изпълнение, и промяна на околната топография (демек затлачени дерета) и няколко дъждовни години) някои участъци на пътя почнали...да пропадат.

    И ВСИЧКИ по веригата са невинни: И проектантите проектирали "правилно" (на ръба на правилното), и изпълнителя и той не сгафил кой знай колко, и тех'надзорът го глобявал за малките гафове...ама пътя пропаднал. И ремонтът бил бая скъп.

    За туй твърдя че добър тех'надзор е този който ОЩЕ В НАЧАЛОТО успява да убеди строителя да не "пести" на дребно, щото ще му излезе по скъпо в крайна сметка. Но тук трябва да има и свестен, ГРАМОТЕН, тех'надзор, и подкрепа на поръчителя (а не корумпиран шеф който да си затваря очите за "дреболии")
    До коментар [#41] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#47] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Мерси. Отговори честно.
    А тук тези събирания са ежедневие при герб и затова резултатате са толкова плачевни.
    Как ти се струва например магистралата да даде тежъж дефект и инвеститора да чака да изтече гаранционния срок и едва след това да поръча ПРЕСКЪП ремонт на участъка за своя сметка на СЪЩИЯ СТРОИТЕЛ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Весело

    До коментар [#47] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Мерси. Отговори честно.А тук тези събирания са ежедневие при герб и затова резултатате са толкова плачевни.Как ти се струва например магистралата да даде тежъж дефект и инвеститора да чака да изтече гаранционния срок и едва след това да поръча ПРЕСКЪП ремонт на участъка за своя сметка на СЪЩИЯ СТРОИТЕЛ?
    —цитат от коментар 48 на КМЕТ В СЯНКА


    Виж, "инвеститор" е мъгляво понятие, обобщаващо. В пътното строителство инвеститорът е държавата, която плаща от бюджета и трябва да получи продукт (път, магистрала). ОБАЧЕ отделни хора (група хора) взимат конкретни решения, повлияни от куп неща. Според мен е направо криминално да не задействаш договора (то зависи и колко свестен, ЗЪБАТ, е този договор де😀) вОвреме за да принудиш изпълнителя да ремонтира на негова сметка дефектите.

    ОБАЧЕ "ключът на бараката" е другаде: Строителните работи не стават в един миг! Това е дъъъълъг процес който почва с проектиране (И ГЕОЛОГИЧЕСКИ/ДРУГИ изследвания) и продължава с месеци в изпълнението. ГРАМОТЕН ръководител на проект би трябвало да види (ЧЕСТО И ДА ПРЕДВИДИ още в проектирането) "дребни заложени сакатлъци" с плачевни последици в бъдещето. Грамотен И СВЕСТЕН тех'контрол, ПРИСЪСТВАЩ на строителния обект, би трябвало да забележи, и реагира съответно, на некачествено изпълнение с плачевни резултати в бъдещето. Все пак това не е ядрена физика или невро'хирургия, нещата са бая по прости😀

    Но ако има верига от некадърни/ нехайни/коримпирани функционери на ключови позиции-стават гафове, сакатлъци!

    Тук да добавя още нещо, което е познато на всички: Липсата на общ поглед върху нещата, и неспособността на властите да контролират нещата!

    Става дума за затлачването на естествени дерета: Местните/общинските власти би трябвало да предотвратяват това. По ред причини те не го правят, и май никой (държавата) не може да ги застави да го правят.

    А водите в затлачено дере ще си намерят сами накъде да изтекат. И често се случва да текат към насипи на междуградски пътища, започват да ги подмиват и....уЙде пАто у реката, буквално😀

    По нашенско държавата е намерила начин да се справи с този..."феномен", повече или по малко: Съществува орган с име (в свободен превод) "Дирекция на дренажа", самостоятелен орган (под "шапката" на министерството на околната среда), с регионални дирекции в различни области. И тъй като повечето земи по нашенско са държавни, това е органа който се грижи за поддържането на нещата да не стават гафове по държавните земи. Имат си инспектори (някой яздят на коне😀, повечето са с висо'копроходими джипове) и следят за нещата-да няма нелегални сметища и т.п. И теШко му който 'фанат да извърля боклук в дере-ЯКИ И СЪБИРАЕМИ глоби. Това е и органът, който чрез под'изпълнители извърша поддръжката на деретата, тяхното изчистване от растителност след дъждовния сезон и т.п.

    Тези инспектори също контролират собствениците на частни земи/арендаторите на държавни такива да не правят бели-бият ги по джоба😀 Общините тук нямат свои земи извън градовете (и в градовете повечето площи са държавни) та те си поддържат нещата в града, извън него просто нямат юрисдикция.

    В България нещата са различни, и...стават сакатлъци, наводнения с жертви и вреди за милиони. Как да се предотврати това...да му мислят законодателите, и избирателите които ги избират😀
    До коментар [#48] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    До коментар [#49] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Има един термин- ОПГ, който обяснява всичко. Про вас не знам как се казва.
    Я ти сподели колко министри и МП имате осъдени и вкарани в затвора през годините.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#49] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Има един термин- ОПГ, който обяснява всичко. Про вас не знам как се казва.Я ти сподели колко министри и МП имате осъдени и вкарани в затвора през годините.
    —цитат от коментар 50 на КМЕТ В СЯНКА


    Чети:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Israeli_public_officials_convicted_of_crimes_or_misdemeanors

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  52. 52 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#50] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И това са само министрите и кметовете. Знам ЛИЧНО за двама служители в нашенския паралел на БНБ в пандиза за по 3-4 г' за далавери с разни държавни облигации от 70те принадлежащи на починали хора, които те си присвоиха, заедно с още няколко банкови служители (от търговски банки). И за още един бивш зам'шеф на израелската полиция-бяха между "моите студенти"-преподавах няколко месеца "гражданство" в пандиза за "белите якички"-Маасияу. А колко зам'кмета, и разни общински служители са били в пандиза...май никой не води тази статистика вече

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK