Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


В автомобилната индустрия в момента на все по-голям интерес се радват два типа автомобили - кросоувърите и моделите на ток. Официалният вносител на Mercedes-Benz за България - "Силвър Стар", се цели в десетката с пускането едновременно на българския пазар на два модела, които хем са кросоувъри, хем са електрически. Става въпрос за компактния Mercedes EQА и средноразмерния EQC.


Компактният EQА




С дължината си от 4.46 метра Mercedes EQА се явява електрическа алтернатива на добре приетия GLA, предлаган с бензинови и дизелови двигатели. Компактният електрически кросоувър за момента се предлага в България във версията си EQA 250, която е с предно предаване и мощност 190 конски сили.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Батерията е с полезен капацитет 66.5 киловатчаса. Измереният от производителя пробег е 424 километра, като 350-370 км са напълно постижими в реални условия. За целта сериозно е поработено по аеродинамиката, като радиаторната решетка е изцяло затворена, джантите са със специален дизайн, а задният спойлер е по-голям от този на GLA. Подобен подход е възприет и при EQC.


Автомобилът може да се зарежда от станции с различен капацитет, като от такава с мощност 100 kW запълва батерията от 10 до 80% за половин час. "Силвър Стар" предлага и инсталация на домашна зарядна станция, осигуряваща пълно зареждане за около 6 часа.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Собственикът може да зададе час на започване и край на зареждането, както и да климатизира предварително салона. С приложението за мобилен телефон Mercedes me зареждането и климатизацията могат да се управляват дистанционно, като то позволява и следене от разстояние на редица параметри. Очаквано от тези екстри може да се възползват и притежателите на EQC.


Салонът на EQA е практически толкова просторен, колкото в GLA, като спокойно могат да пътуват четирима пасажери с ръст доста над средния. Макар и с по-малко разстояние помежду си, лесно се събират и петима.


Багажникът има минимален капацитет от 340 литра (или с 95 л по-малко от GLA), като делимата на три части задна облегалка предлага различни конфигурации в зависимост от броя на пътуващите и количеството багаж. Максималният багажен обем е 1320 литра. Вратата на багажника е с електрическо задвижване.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Работното място на водача не крие никакви загадки, като настройките стават с бутони през реагиращия на допир дисплей, през тъчпад като на лаптоп, през сензорни зони на волана и дори с глас, с фрази от разговорния език. Приборното табло е дигитално, което дава възможност водачът да го конфигурира по свой вкус и да следи най-важните за него данни. Всичко казано дотук важи в пълна степен и за EQC, както и за всички последни поколения модели на Mercedes-Benz.


EQA 250 използва индукционен асинхронен електромотор с мощност 190 к.с. и максимален въртящ момент 375 Нм, задвижващ предните колела. Така екипиран, кросоувърът ускорява до 100 км/ч за 8.9 секунди, а максималната скорост е ограничена на 160 км/ч.


Разходът на гориво, измерен по актуалния тестови цикъл WLTP, е 17.9 киловатчаса на 100 километра, но в реални условия е около 20-23 киловата. При сегашната цена на тока това ще рече, че ако автомобилът се зарежда от битов контакт през деня, изминаването им ще струва до 5.27 лв., а ако се ползва нощната тарифа - дори 3.04 лева.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Автомобилът се усеща много пъргав, особено при потегляне и при доускорението от 80 до 120 км/ч, което е ключово за бързото изпреварване. EQA е изключително стабилен в завой, като заслугата е основно на намиращите се в пода батерии с тегло около 500 кг.


Окачването филтрира добре дупките. Нивото на комфорт се повишава и от отличната звукоизолация. Напрежението върху шофьора се намалява от големия брой асистиращи системи, които предотвратяват най-често срещаните пътни инциденти.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


И при двата електрически кросоувъра на Mercedes EQ водачът може да избира няколко режима на шофиране - комфортен, спортен, еко и индивидуален, като при всеки от тях се променят настройките на волана, окачването (ако е поръчано това с променливи характеристики), вентилацията, реакцията на педала на газта и други параметри. Планки на волана позволяват избор между четири степени на рекуперация, като при всяка от тях при пускане на педала на газта инерцията се намалява в различна степен.


Клиренсът от 154 мм позволява на EQA да има ъгъл на атака от 18.7 градуса и на оттегляне от 21.8 градуса. Казано по друг начин - автомобилът спокойно може да излезе извън пътя, за да стигне собственикът му до интересни места сред природата, при това с нулеви вредни емисии.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Цените на модела тръгват от 105 600 лв. с ДДС, като се предлагат три линии на изпълнение - Progressive, Electric Art и AMG и редица пакети с допълнително оборудване.


Динамичният EQC


Вторият електрически кросоувър на Mercedes EQ, който дебютира в България, е EQC. Той е изграден на базата на GLC и има сходна с него дължина - 4.76 метра. За момента моделът се предлага само във версията EQC 400 4Matic, предлагаща мощност от 408 конски сили, осигурявана от два електромотора.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Батерията е литиево-йонна с използваем капацитет 80 киловатчаса. По тестовия цикъл WLTP тя осигурява пробег до 417 километра, като реалният е около 300 километра.


И този електрически модел на Mercedes EQ може да използва широка палитра зарядни станции. С предлагания за монтаж в домашни условия wallbox почти пълен заряд се постига за около 8 часа. При използване на максималния капацитет за зареждане 110 kW от 10 до 80% от батерията се зарежда за около 40 минути.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Още след първите няколко минути на борда на EQC се налага усещането, че този модел може да се характеризира с три думи - лукс, комфорт и динамика.


Впечатляващи са използваните в салона материали - кожа, алуминий и пиано лак, и вниманието към детайла. На фона на почти пълната тишина, независимо с каква скорост се движи автомобилът, изпъква още по-силно кристалният звук от озвучаването от Burmester.


В салона четирима пасажери се чувстват изключително комфортно, като и петима биха пътували при доста високо ниво на комфорт.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Багажникът е с минимален обем 500 литра. Делимата на три части облегалка на задните седалки позволява различни конфигурации според броя на пасажерите и количеството багаж. Вратата на багажника не само е с електрическо задвижване, но и може да се задейства отварянето й с прокарване на крак под задната броня.


Мощността от 408 конски сили и максималният въртящ момент от 760 Нм. са достатъчни тежащият над два тона и половина автомобил да се изстрелва от място до 100 км/ч за 5.1 секунди. Не по-малко впечатляващо е доускорението от 80 до 120 км/ч, отнемащо едва 3.6 секунди. Максималната скорост е 180 км/ч.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Електрониката управлява работата на електромоторите така, че само при нужда да се използват и двата. Обичайно е достатъчна тягата единствено на предния. Задният се включва при нужда от по-бързо ускорение или при загуба на сцепление на предните колела. За любителите на офроуда може да се каже, че ъгълът на атака е 17.5 градуса, а на оттегляне 19.5 градуса.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Разходът на ток според производителя е до 25.5 киловатчаса на 100 километра и е съвсем близо до реалния. При сегашната цена на тока и собственик, живеещ в София, това ще рече, че ако автомобилът се зарежда от битов контакт през деня, изминаването им ще струва малко под 6 лева, а ако се ползва нощната тарифа - дори малко над 3 лева.


Позиционираните в пода батерии с тегло над 600 кг. свалят сериозно центъра на тежестта и в завой EQC е изключително стабилен. Окачването се справя отлично с неравности от всякакъв калибър.


Mercedes-Benz влиза в бъдещето с два кросоувъра на ток


Асистиращите системи дават на EQC второ ниво на автономност, като колата може сама да поддържа безопасна дистанция до предното превозно средства, като ускорява, намалява, а при нужда и спира. В същото време автомобилът следва и извивките на пътя, но тази функция работи за кратко заради законовите ограничения в Европа.


Цените на EQC в България тръгват от 145 800 лева с ДДС, като са на разположение три линии на оборудване - AMG интериор, AMG екстерирор, Electric Art интериор и широк избор от пакети, включващи различни екстри.


Бонусите


След всичко казано дотук логичният въпрос е дали и защо си струва да обърнем внимание на модели като EQA и EQC. Безспорните плюсове са няколко. От една страна са ниските експлоатационни разходи, идващи както от цената на тока, който използват, така и от липсата на смяната на масла, горивен филтър и по-дългия живот на накладките, тъй като спирането в повечето случаи става чрез електромотора.


За колите на ток не се плаща данък. Не е без значение и фактът, че като електромобили EQA и EQC могат да паркират безплатно в платените зони за паркиране в центровете на градовете. Важно е също, че това са модели от бъдещето, които не замърсяват не само с вредни емисии, но и с шум.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK