Защо се върнаха тежките катастрофи със загинали и ранени

Защо се върнаха тежките катастрофи със загинали и ранени


Вторник, 27 юли, беше обявен от медиите за черен ден, след като само за 24 часа осем души (сред тях и две деца) загинаха, а 28 пострадаха в катастрофи по пътищата на България. Тежките пътнотранспортни произшествия пък са били 26.


Статистиката е стряскаща, но по-лошата новина е, че всъщност тя не се различава особено от обичайната за този месец през последните години. През 2020 г. имаше спад на тежките катастрофи, загиналите и ранените. Той обаче се дължеше единствено на по-малкото пътуващи с COVID пандемията. След като свободата на придвижване се върна, България отново зае челната позиция в ЕС по пътен травматизъм, където е от години.


258 загинали от началото на годината


От началото на годината до 29 юли включително, загиналите по пътищата са 258, сред които и 11 деца. Само от началото на този месец жертвите са 56.




Статистиката сочи, че за миналата година спадът на броя на жертвите е над 26% в сравнение с 2019 г. Пред тази обаче ръстът вече е 18 на сто и то до момента. За юли скокът е почти 31%, а месеците с най-много загинали - август и септември, тепърва предстоят.



Официален задълбочен анализ за причините няма Това беше един от приоритетите на създадената преди почти две години Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", но до момента документ не е огласяван.


Причините са известни, мерки няма


Видимите причини, според експерти, са няколко - недостатъчен контрол, слаба подготовка на водачите, проблемни пътища и стари автомобили. От началото на пандемията от коронавирус има и още един: заради европейско споразумение за осигуряване на зелени коридори за товарните автомобили България не може да забранява движението им в дните и часовете с най-тежък трафик, каквато практика имаше.


Защо се върнаха тежките катастрофи със загинали и ранени


Кой от тези фактори каква тежест има може само да се гадае. Вместо това МВР събира и анализира данни в кои дни стават най-много катастрофи с жертви (без изненада това са дните, когато най-много хора пътуват - петък, събота и неделя), кои месеци са най-критични (за миналата година това са септември, октомври и август). Знае се дори, че най-голям риск от тежки катастрофи има в часовите пояси 17-18 и 18-19 часа.


Известно е също, че най-много тежки катастрофи стават по междуградските пътища и най-малко на магистралите. Обобщение на неправителствената организация "Институт за пътна безопасност" показва, че пътищата, по които са ставали най-много катастрофи за периода 2017-2020 г са:

  • Русе - Маказа - 80 жертви
  • Видин - Кулата - 50 жертви,
  • Български извор - Микре - 25 жертви,
  • Пловдив-Асеновград - 25 жертви


Какво може да се направи


Поглед върху факторите, влияещи върху пътния травматизъм, показва, че най-бързо може да се въздейства чрез по-ефективният контрол. Според експерти първата мярка е пътните полицаи да не стоя там, където биха хванали най-много нарушители, а на места, където присъствието им би било полезно за предотвратяване на инциденти. Вкарването на новите технологии също е належащо, като далеч не става дума само за повече камери за засичане на скоростта, които пак е спорно доколко ще се слагат на най-адекватните места.


От "Института за пътна безопасност" посочват, че дори в страни като Полша за пътен контрол в рискови участъци се използват дронове.


Защо се върнаха тежките катастрофи със загинали и ранени

© Фейсбук на национална полиция


Какво могат да направят шофьорите


На първо място безспорно е пътуването с изправен автомобил. Добрата новина е, че от началото на следващата година контролът ще бъде засилен и на ниво държава. Предвижда се от 1 януари основните уреди на пунктовете за технически прегледи (за вредните емисии, спирачното усилие и т.н.) да бъдат свързани с криптирана връзка с централизираната електронна система на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Така одобрението или неодобрението на автомобила ще става автоматично, без човешка намеса. Сега данните се измерват машинно, но се нанасят на ръка, което позволява злоупотреби.


Втори ключов фактор е водачът да е отпочинал. Изборът на време за пътуването също е от съществено значение, като стремежът трябва да е да си избират дните с по-слаб трафик. Така например вместо в петък, към морето да се пътува в неделя, а към София в делничен ден, вместо в последния почивен. Дори колата да е с климатик, не е добра идея да се шофира в най-голямата жега.


Съвременните технологии също могат да са от полза. Приложения като Waze и Google maps предлагат оптималният маршрут на база актуалната пътна обстановка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (148)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БичБожи
    БичБожи
    Рейтинг: 137 Неутрално

    нищо не се е върнало, винаги си е било там и си остава - "ЧИПА", както каза навремето царчЕто

  2. 2 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Защото отвориха всичко, не е нужна цяла статия, за да се сети човек.

  3. 3 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    " 27 юли, беше обявен от медиите за черен ден, след като само за 24 часа осем души (сред тях и две деца) загинаха, а 28 пострадаха в катастрофи по пътищата на България. Тежките пътнотранспортни произшествия пък са били 26."

    Как няма да съществува тази черна статистика, след като манталитета на мутри и новобогаташи у нас не само, че е престъпен, не само че карат така, че животът на всички нас буквално е в опасност, но и съд и прокуратура са изцяло в техните ръце, купени и притежавани от незнайно кога, а до вчера начело на държавата ни всички знаем кой беше ? Може ли да те управляват мутри и престъпници и да не гинат десетки хора, включително и малки деца, на ден по пътищата, в нелепи и абсурдни инциденти, катастрофи, авантюри ? Всичко започва от ценностите на отделния човек, от съвестта, от сърцето ! След това се гради обществото именно по този начин, като по пътищата се води не война, а изгражда ред, дисциплина, толерантност ! Имам достатъчно шофьорски стаж в живота си, за да мога да кажа всичко това от първо лице, единствено число ! И огромната част от участниците в този форум също ! Та причините са ясно, следствията - също ! Остава само да се работи неуморно и неотклонно във вярната посока !

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    "Според експерти първата мярка е пътните полицаи да не стоя там, където биха хванали най-много нарушители, а на места, където присъствието им би било полезно за предотвратяване на инциденти."?!





    Това от кога го говорим?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  5. 5 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Докато има усещането за безнаказаност у определени хора, ще е така. Законите и правилата били за балъците. Важното е да си тарикат.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на adj391075334
    adj391075334
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Защото Джипко Бибитков го няма, да ни организира блокади.

  8. 8 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Като изгонят някой катаджия той отива в някой институт и почва да дава съвети. Той ако беше читав нямаше да го гонят от КАТ

    Свободата, Санчо...
  9. 9 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Абсолютно ненужна смърт. Докато не му бръкнеш в джоба на Ганьо, няма да има подобрение. Увеличаваш сериозно "гражданска отговорност" при нарушения и ше карат като котета.

  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    Видимите причини, според експерти, са няколко - недостатъчен контрол, слаба подготовка на водачите, проблемни пътища и стари автомобили."Аз бих добавил и още една за която в България не се говори.Менталното здраве.Това дори не е включено и в годишните профилактични прегледи назначавани от личните лекари.Някои на шега им казват - КУ-ку прегледи.Не е лошо на година -две-три да ходим и при психотерапевт-псхолог или където преценят специалистите.В това няма нищо лошо а освен това може да се окаже,че лошото ментално здраве на нацията също е част от проблема за войната по пътищата.

  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    То живот ли е да го опишеш.
    Отървали се хората.

    Апропо, какво стана с онова мутре дето утрепа Милен Цветков, вкараха ли го вече в затвора?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  12. 12 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4470 Неутрално

    Докато има усещането за безнаказаност у определени хора, ще е така. Законите и правилата били за балъците. Важното е да си тарикат.
    —цитат от коментар 5 на gogo2011


    "Ти знаеш ли кой съм аз БЕ?"😂😂😂

    Докато това е най-употребяваната фраза в Бг, дотогава държавата ще е в най-черните статистики за всичко...

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1151 Разстроено

    До коментар [#12] от "padrino":

    У нас всички дребни мутри и селски тарикати са от лъв нагоре. Всички с беенвета, мерцедеси, аудита, поршета, инфинити... 😂
    Като идеш в Германия, там хората си карат опелчета и голфчета. 😂

    Апокалипсисът апокалиптичен
  14. 14 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Мога да добавя неадекватната маркировка и пътни знаци, лошата организация на движението и преумората зад волана.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  15. 15 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#12] от "padrino":У нас всички дребни мутри и селски тарикати са от лъв нагоре. Всички с беенвета, мерцедеси, аудита, поршета, инфинити... 😂 Като идеш в Германия, там хората си карат опелчета и голфчета. 😂
    —цитат от коментар 13 на БМЗ


    А и тук са много популярни опелите и голфовете.

  16. 16 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#13] от "БМЗ":

    Голфче, ама "R"

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  17. 17 Профил на Петък Вучев
    Петък Вучев
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Че кога са спирали, когато Хр. И. Беше министър в герб ли?

  18. 18 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Щото за€6аха статистиката на КАТ, от която ясно се виждаше, че юли-август-септември са най-кътвавите месеци, с пик края на юли - началото на август.
    Още една причина е ИДИОТСКАТА промяна за стикерите за техническа изправност, които вместо изобщо да изчезнат, станаха с размер на листовка и ги лепят така, че да пречат на видимостта на шофьора. Язък за Малина, която макар и умно момиче, допусна този кретенизъм.

  19. 19 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Щото за€6аха статистиката на КАТ, от която ясно се виждаше, че юли-август-септември са най-кътвавите месеци, с пик края на юли - началото на август.Още една причина е ИДИОТСКАТА промяна за стикерите за техническа изправност, които вместо изобщо да изчезнат, станаха с размер на листовка и ги лепят така, че да пречат на видимостта на шофьора. Язък за Малина, която макар и умно момиче, допусна този кретенизъм.
    —цитат от коментар 18 на ivanpopov


    Верно е-стикерите са виновни за катастрофите.И вълната на калпавия......

  20. 20 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Видимите причини, според експерти, са няколко - ...стари автомобили...
    —цитат от коментар 10 на chicago514


    Точно старите автомобили никога не са били причина за катастрофа. Докато КАТ публикуваше статистика, имаше и таблица с разпределението на ПТП по причини. Техническото състояние никога не е имало дори статистическо значение. Дори старите гуми имат много малък дял. Самото присъствие на възрастта на колите, в констатацията, говори за това, че НИКАКВИ ЕКСПЕРТИ не са тези лобисти, преписали общи приказки от неизвестен задграничен източник на алабализми.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4895 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivanpopov":

    "Още една причина е ИДИОТСКАТА промяна за стикерите за техническа изправност, които вместо изобщо да изчезнат, станаха с размер на листовка и ги лепят така, че да пречат на видимостта на шофьора."

    Вчера минах преглед и ми сложиха такъв стикер! Не пречи на видимостта, но пак не разбирам за какво служи! След като винетките са без стикер, не разбирам защо трябва да лепим каквито и да е стикери по колата!

  22. 22 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1988 Разстроено

    "Автомобилистите са неуправляема сган" 🤐

  23. 23 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    До коментар [#3] от "samoedin":

    Виж колите и ще ти стане ясно, че повечето катастрофи не са с участници мутри или новобогаташи а обикновени малоумни ганьовци. Вчера един такъв боклук правеше безумни изпреварвания на тракия през аварийната лента - видях поне 4 - мислех да го настигна за да видя номера и да се обадя на 112 но не ми се рискуваше. БМВ беше колата-да направят статистика на моделите коли участници в птп, на възрастта на водачите също и на това от къде са. Така ще излязат интересни неща.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  24. 24 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    [quote#20:"ivanpopov"][/quote]

    Ами то никой и не твърди,че старите автомобили са причина за катастрофите,а че старите автомобили са причини за жертвите. В една 25 годишна бричка си в много по-голяма опасност от нов автомобил.

  25. 25 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Лошото състояние на пътищата и неадекватната маркировка са фактор, но не и причина. Средната възраст на автопарка - също.
    Причината е в междоушното пространство на водачите и в липсата на всякакъв контрол. Кога българските власти ще разберат, че безопасността по пътищата е стратегически приоритет наравно с преструктуриранетто на икономиката и здравеопазването?!

  26. 26 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Като гледам споменатата статистика, най-много човешки животи са взети при или междуселски пътища, или между малки градове.
    София - Бургас я няма в списъка, Сл Бряг, Созопол, Приморско и тн също ги няма.

    Т.е. какво ги бърка в кой ден и час тръгват хората за морето и обратно.
    И как някои форумци пишат за "новобогаташи", като очевидно става въпрос за селяни с 30 годишни таралясници без капка мозък в главата.

    Според мен, най-големият дефект на масовия българин е омразата към успелите повече от него. Вярвам, че това НЕ Е изконна българска "ценност", също като пиянството и пушенето, а се е появила в някое скорошно време. Дали не след 44та на миналия век.

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2149 Неутрално



    ето един казус от тази нощ.
    Не става дума обаче за ПТП, а за ИПТП (Извънпътно транстортно проишествие)

    "Антон Петров по прякор Хамстера е загинал в Рила по време на офроуд преход, при който джипът му се е преобърнал в пропаст."

  28. 28 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#3] от "samoedin":Виж колите и ще ти стане ясно, че повечето катастрофи не са с участници мутри или новобогаташи а обикновени малоумни ганьовци. Вчера един такъв боклук правеше безумни изпреварвания на тракия през аварийната лента - видях поне 4 - мислех да го настигна за да видя номера и да се обадя на 112 но не ми се рискуваше. БМВ беше колата-да направят статистика на моделите коли участници в птп, на възрастта на водачите също и на това от къде са. Така ще излязат интересни неща.
    —цитат от коментар 23 на bludniq_sin


    И аз така мисля.

  29. 29 Профил на Korkma!
    Korkma!
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Както казваше инструктурката ми- проблемите по време на движение в 99% от случаите идват от задкормилното устройство. Та така е и при катастрофите в България. С толкова, идиоти, комплексари и психичноболни не е очудващо, че толкова много хора гинат по пътищата.
    Най жалкото е, че заради тях си отиват невинни хора.

  30. 30 Профил на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Защо се върнаха тежките катастрофи със загинали и ранени?


    Защото Бойко Рашков го интересуват само компромати, но не и живата на българите.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  31. 31 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Защо не се контролират и глобяват чужденците? В Румъния глобите са жестоки и дори ужасните румънски шофьори що годе спазват правилата. У нас сякаш има мораториум върху глоби за чужденци. Повечето катастрофи в русенско и на пътя Русе-Варна са с румънци. Всички знаят как карат и изпреварват в колони. Миналата седмица имаше катастрофа на входа на Русе с двама загинали - и двете превозни средства румънски. Това е ежедневие - само прегледайте местните медии. Не че ние сме шофьори за пример, но все пак ни ловят ограничения и санкции, докато чужденците са напълно безнаказани и това не е единичен случай, а изглежда като неофициална държавна политика.

  32. 32 Профил на xyz000000000
    xyz000000000
    Рейтинг: 0 Весело

    Защото Джипко Бибитков го няма, да ни организира блокади.
    —цитат от коментар 7 на yfn571067707


    И кво- няма блокади, и се н@$рафме, викаш!

  33. 33 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Естественият отбор още не е отменян и очевидно е имало резултати. Не ревете, ами се старайте да бъдете образовани, опитни и внимателни, щото независимо от със сигурност незаслуженото Ви самочувствие, природните закони си действат и ще ви убият докато се опитвате да не се съобразявате с тях.

    мурзилка
  34. 34 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#12] от "padrino":У нас всички дребни мутри и селски тарикати са от лъв нагоре. Всички с беенвета, мерцедеси, аудита, поршета, инфинити... 😂 Като идеш в Германия, там хората си карат опелчета и голфчета. 😂

    —цитат от коментар 13 на БМЗ


    А и тук са много популярни опелите и голфовете.
    —цитат от коментар 15 на Мусаши


    Няма как да е друго. Вносът е от Германия, не от Япония.
    Ако бяхме географски до япония щяхме да се "кефим" на японските автомобили.

    Между другото, заради дългият престой в Канада нещо съм се бъгнал. 2ра Хонда си купувам.

  35. 35 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    По какво ще познаем, че българина е сган и морален деградат – нито един от коментарите не е показал подобаващо съчувствие и съпричастност към този апокалипсис – не е нужно да си от пострадалите, за да разбереш, че това е неизличима драма за семействата и близките и каквото и да кажеш, да го говориш като един от тях!

    Проблема е толкова голям, че всяка една допълнителна грешка и бездействие или дори временно неглижиране увеличават пострадалите! РАШКОВ Е ГОЛЯМА ГРЕШКА!

    П. С. По пътищата на България 90 % са непригодни за пътя – всеки трети е на някаква субстанция, пилите са 20 + % , хората с много лошо каране (не са научени, не знаят правилата и не искат да ги знаят, арогантни и изнервени, разсеяни с телефони, храна и напитки, не осъзнават отговорността, че във всяка секунда можеш да се превърнеш в убиец или мъртъв, 98 % са давали подкуп и са готови да дадат подкуп, за да им се размине, ако това не проработи на пътя пускат всякакви връзки след това... (познат, на познат, на познат)
    Наработещ СЪД (не прокуратура) – Максим Стависки уби човек и остави жив труп едно момиче след като пил шофира джип! Месеци преди това се включва в инициативата "НЕ карай пил"!!! РЕЗУЛТАТА: УСЛОВНА ПРИСЪДА!
    ВСЕКИ ЗНАЕ, ЧЕ ЩОМ ТОВА СЕ Е СЛУЧИЛО, ЩЕ ИСКА И ТОЙ ДА ОТЪРВЕ КОЖАТА – морален разпад!
    В БЪЛГАРИЯ НИЩО (АМА НИЩО) НЕ Е НАРЕД! ... без никакво усилие за промяна...Това ми дава основание да наричам народа с умилителното "СГАН"!



  36. 36 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Кога българските власти ще разберат, че безопасността по пътищата е стратегически приоритет


    До коментар [#25] от "pavian":

    Никога. Дори и да се появи някой , който иска да направи нещо по въпроса , болшинството от българите няма да го разбере и ще псува как са му ограничили правата.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  37. 37 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Като гледам споменатата статистика, най-много човешки животи са взети при или междуселски пътища, или между малки градове.София - Бургас я няма в списъка, Сл Бряг, Созопол, Приморско и тн също ги няма.Т.е. какво ги бърка в кой ден и час тръгват хората за морето и обратно.И как някои форумци пишат за "новобогаташи", като очевидно става въпрос за селяни с 30 годишни таралясници без капка мозък в главата.Според мен, най-големият дефект на масовия българин е омразата към успелите повече от него. Вярвам, че това НЕ Е изконна българска "ценност", също като пиянството и пушенето, а се е появила в някое скорошно време. Дали не след 44та на миналия век.
    —цитат от коментар 26 на Тангра


    То си има причина за подобно негативно отношение към хората със скъпи коли.Аз често карам по магистрала,ама досега не се е случвало някой с"Голф"да ми присветне с фарове,когато изпреварвам.А все са някакви комплексари с коли от висок клас. Не знам какво очакват да литна или да се заровя в земята,та да им дам път?Щото встрани не мога да мина. И то при положение,че никога не изпреварвам с ниска скорост.

  38. 38 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4470 Любопитно

    ето един казус от тази нощ.Не става дума обаче за ПТП, а за ИПТП (Извънпътно транстортно проишествие)"Антон Петров по прякор Хамстера е загинал в Рила по време на офроуд преход, при който джипът му се е преобърнал в пропаст."
    —цитат от коментар 27 на Нинов


    Къде си бре Нинов, загуби се напоследък. Надявам се всичко да е наред около теб👍

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  39. 39 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#24] от "Мусаши":

    Не си прав. Има значение класа на автомобила. При челен удар между25г. с-класа или бмв 7 срещу новичко малко автомобилче, шанса не е в поза на автомобилчето. Давам две крайности, по между им има доста възможности, но обикновено по- скъпия автомобил е по здрав и с по- висока оценка на краш тестовете.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  40. 40 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1191 Весело

    Докато има усещането за безнаказаност у определени хора, ще е така. Законите и правилата били за балъците. Важното е да си тарикат.
    —цитат от коментар 5 на gogo2011


    Като този тарикат от линка?

    https://dnes.dir.bg/intsidenti/anton-petrov-hamstera-zagina-pri-tezhak-intsident-video
    До коментар [#5] от "gogo2011":

    ----------------
    Абсолютно ненужна смърт. Докато не му бръкнеш в джоба на Ганьо, няма да има подобрение. Увеличаваш сериозно "гражданска отговорност" при нарушения и ше карат като котета.
    —цитат от коментар 9 на L Glassman


    Прав си! По нашенско бяха не по малко талибани преди 40-50 г! Докато правителствата (всички поредни след 73 май) поставиха за приоритет борба с катастрофите по пътя. На ВСИЧКИ нива: Увеличаването на премиите на "рискови шофьори" беше само една малка част. ЯКИ (и събираеми!) глоби за нарушения, ЯКИ присъди за катастрофи (почти задължителен пандиз за смъртни случаи, и често отнемане на правата при катастрофа, тогава нямаш застраховка и гепят ли те-ПАНДИЗ!).

    И не на последно място МАСОВО присъствие на полицията по пътя. ВСЯКА полицейска кола-със светещо бурканче, което "укротяваше" другите шофьори. Един нов шеф на полицията от армията (Херцел Шафир, неуспелият от двамата кандидати за главнокомандващ) въведе практика: Веднъж седмично (в различни дни в различни места) изкарваше ВСИЧКИ полицаи от участъците (оставяше там само един "санитарен минимум") в екипи от 3-4-5 по кръстовищата в градовете. И 'фърчаха глоби и за най дребните нарушения. Това освен че те държат 1/2 час да чакаш да ти пишат глобата!

    Само за няколко години превъзпитаха милиони шофьори да шофират по правилата!
    До коментар [#9] от "L Glassman":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  41. 41 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Как се отнася състава на газовете от ауспуха към безопасността на пътя?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  42. 42 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Тази статия е добре да се свърже с вчерашната за влаковете и да се гледа транспортът в едно цяло. Ако има повече читави влакове, повече хора биха ги избирали за пътуване, което би намалило пътуващите по пътищата и оттам и пътния травматизъм. Ако повече стоки се транспортират по релси, ще има по-малко камиони по пътищата. Ако ТИР-овете се качват на жп-платформи от Свиленград до Калотина, (а ако се разберем със сърбите и по нататък), ще има и по-малко тирове по магистралите.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  43. 43 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Просташкото поведение, то е причина за всички злини, не само на пътя.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  44. 44 Профил на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Просташкото поведение, то е причина за всички злини, не само на пътя.
    —цитат от коментар 43 на sandman


    Чалга взе властта. Друго не ви чака.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  45. 45 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    [quote#37:"Мусаши"][/quote]

    Едно към едно и при мен. До скоро карах стара хонда (и все още карам).
    Въпреки, че карам с прилично голяма скорост по магистралата (140 разрешена), точно пред мен излизат всякакви ванове и тирове да изпреварват. Аз бия спирачки, чакам чинно, но в това време зад мен се появява някакъв кретен и започва от упор (2 метра дистанция) да натиска и да присвятка. Ми както аз съм чакал реда си, така и ти ще чакаш, бе пич. Пътят не е твоя собственост. Имам и по-скъпа кола от твоята, в момента си карам старата. Проблем!?

  46. 46 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#44] от "Wornoxmaniak vs Фейсбук учиндолски гуру":

    Последните 12 години беше симфонична музика ли? С овчар-диригент?

  47. 47 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    [quote#37:"Мусаши"][/quote]

    Въпреки това, присвяткащите и притискащите са изключения. Има достатъчно хора със сравнително нови коли, които карат нормално.
    И най-често, това са не чак толкова "успели" и богати, а точно пишман-комплексари. Последният, който ме подразни беше с някаква корола.

  48. 48 Профил на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Навремето Цветан Цветанов намали жертвите по пътищата от 1600 на 600. Сега е чалга време и никой не го интересува нищо. Ако ще се мре.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  49. 49 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Видимите причини, според експерти, са няколко - недостатъчен контрол, слаба подготовка на водачите, проблемни пътища и стари автомобили."Аз бих добавил и още една за която в България не се говори.Менталното здраве.Това дори не е включено и в годишните профилактични прегледи назначавани от личните лекари.Някои на шега им казват - КУ-ку прегледи.Не е лошо на година -две-три да ходим и при психотерапевт-псхолог или където преценят специалистите.В това няма нищо лошо а освен това може да се окаже,че лошото ментално здраве на нацията също е част от проблема за войната по пътищата.
    —цитат от коментар 10 на chicago514


    Всички профес шофьори ходят на психотест

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  50. 50 Профил на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#44] от "Wornoxmaniak vs Фейсбук учиндолски гуру":Последните 12 години беше симфонична музика ли? С овчар-диригент?
    —цитат от коментар 46 на gogo2011


    От Чалга партията разбирате ли написан текст като го четете? Само досега смърта по пътищата се е увеличила с 31%. Убити са 11 деца.

    Жалка история.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  51. 51 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#3] от "samoedin":
    Може ли да те управляват мутри и престъпници и да не гинат десетки хора, включително и малки деца, на ден по пътищата, в нелепи и абсурдни инциденти, катастрофи, авантюри ?
    ------------------------------------------------
    Типично за теб гениално прозрение, браво!
    Щото ни управляват мутри, затва има и катастрофи, яко!
    Допреди мутрите (разбирай Бойко) немаше катастрофи, сички си караха чинно, по пътищата цареше железен ред и дисциплина!
    Я преди да пльоснеш още некоя глупост, вземи се намери информация колко са били загиналите по години назад, и о, ще бъдеш смаян да видиш, че катастрофите и загиналите трайно намаляват.

  52. 52 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Защото няма магистрали!!!

  53. 53 Профил на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#52] от "silverman":


    Защото няма магистрали!!!
    —цитат от коментар 52 на silverman


    Няма и да има повече. Каквото е направено досега, това беше.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  54. 54 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    "Института за пътна безопасност"

    Тоя институт е толкова тъп, колкото и началникът му.
    Преди месец дигнали с паяк колата на мой приятел и той ме помоли да ида в Дружба да я взема от наказателния паркинг, щото беше в командировка.
    Отивам аз и веднага след мене пристига неква нафукана кифла, дигнали ѝ колата от някаква градинка. Разфуча се как можело така и извади некъф бадж, удостоверяващ че работи в същия този институт, ама така го показа, все едно е от НАСА.
    Нямало знак, забраняващ паркирането там, тя била много наясно с правата си и прочие тъпотии.
    Инспекторът търпеливо ѝ обясни, че пътните знаци имат отношение към пътното платно, а тя е паркирала извън пътя, като ЗДП ясно казва, че това е забранено, особено в тревни площи.
    Оная продължи да съска и дори извади телефона да звъни на адвоката сиь а аз, понеже взе да ми писва, ѝ рекох че и на Ути Бъчваров да се обади, все тая.
    Ето такива, ненаучени на нищо от инструкторите си, шофират из мамковината.

  55. 55 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Когато школите по кормуване бяха държавни, нещата бяха различни, днес ги учат само да кормуват и нищо друго, виждал съм инструктор да пита катаджия "тука нали може?" на два метра от пешеходна пътека тип "зебра", оня щеше падне, реши че тъпият чичка се шегува.
    И това за липсващия контрол - некои яндо искат на всеки завой и на всяка права отсечка да има патрулка, ами няма как да стане.

  56. 56 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    И пътищата били лоши.
    Ами да, част от тях са в недобро и направо лошо състояние, ни никой не кара тъпанарите, които се трепят там, да карат като бесни, като видиш, че пътят е лош, ами намали малко, така ще можеш да реагираш навреме.
    Прословутата вълнообразна отсечка на Тракия е типичен пример - тирове подскачат с 90-100 км/ч, но с 60 се минава без проблем, що трябва да юркаш, като виждаш че е опасно, за колите е същото, ми намали на 100, със 140 и нагоре е ясно, че може да изхвърчиш от пътя, дори с тая по-ниска скорост отсечката се минава да 20-ина минути, ама не, муньото кара 300 коня, как ще намали, да не е левак.

  57. 57 Профил на Alexander Stone
    Alexander Stone
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#3] от "samoedin":

    Ако караш по магистралата в лявата лента със 140 кмч и отзад ти светка един с 200 да му отстъпиш, трябва ли да го правиш?

  58. 58 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#50] от "Wornoxmaniak vs Фейсбук учиндолски гуру":

    Че кога чалга партията взеха да управляват, че даже да им вменяваш вина? Бащицата ви има ли някакво отношение?

  59. 59 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#24] от "Мусаши":Не си прав. Има значение класа на автомобила. При челен удар между25г. с-класа или бмв 7 срещу новичко малко автомобилче, шанса не е в поза на автомобилчето. Давам две крайности, по между им има доста възможности, но обикновено по- скъпия автомобил е по здрав и с по- висока оценка на краш тестовете.
    —цитат от коментар 39 на sandman


    Говорим за два автомобила от един и същ клас. Или поне близки по клас.

  60. 60 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#31] от "velvoofell":

    Абсолютно същото щях да кажа и аз. Защо няма контрол върху това как шофират чужденците?!? Някой случайно не прави ли връзката за повечето загинали в летния сезон именно с масовото преселение на народите (гастарбайтърите идващи от Германия за Турция)? Аз като ги гледам как шофират като дойдат на Балканите и ми се изправя косата. Иначе в Германия са най-добрите шофьори и не смеят да правят такива глупости. Дойдат ли на Балканите и карат като полудяли. Не че в Турция не карат пак така, но това не е оправдание. Очевидно е, че липсва какъвто и да е контрол тук по нашите пътища. И под контрол далеч не визирам скрити в храстите полицаи с триноги! В повечето случаи опасното шофиране дори не е толкова свързано със скоростта.

  61. 61 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    Някой да е чул министъра на МВР нещо по темата?!Или има друга задача,освен да се грижи за здравето на хората?!

  62. 62 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#60] от "T.M.":
    И как предлагаш да се осъществи този контрол?
    Аз дадох идея - на всеки завой и права отсечка - по една патрулка, ти кво мислиш?

  63. 63 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#37] от "Мусаши":


    И така е и не е точно така. Като всяко нещо има две гледни точки. От гледна точка на шофьорите с по-нови автомобили пък изглежда сякаш някой не си гледа огледалата като тръгва да изпреварва. Или пък, че не иска да настъпи малко газта при изпреварване да не вземе случайно да вдигне разхода. Или пък го е страх да не би да стане нещо със стария му автомобил. Ами защо като знаеш, че колата ти е бавна или пък, че не е в добро техническо състояние, се пънкат да изпреварват? Карай си там зад камиона като няма да можеш да изпревариш и толкова.

  64. 64 Профил на dobadoba
    dobadoba
    Рейтинг: 138 Неутрално

    До коментар [#55] от "Toshko Afrikanski":

    Приятел, 'Когато школите по кормуване бяха държавни' загиналите по пътищата бяха над 1000 на година, май рекорда беше 1400 някъде, въпреки, че се караха 3 пъти по-малко автомобили. Отделно и по-бавни! Така че не винаги 'държавното' е решение!

    Колкото до възрастта на автомобилите - нека за всяка катастрофа данните се вкарват в статистиката. Да не излезе, че най-много катастрофи стават с по-новите коли. Също и да се посочва състоянието на гумите(назима), на колко години са тези гуми и с какъв грайфер! Щото и там имам чувството, че тези с най-кофти гуми се омятват сравнително най-рядко!

    Карайте разумно, хора!

  65. 65 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#37] от "Мусаши":

    За да ви присветват с фарове, значи изпреварване рисково.

  66. 66 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#57] от "Alexander Stone":

    Не ти е мястото в лявата лента ако дясната е свободна. Няма значение, че караш с максимално разрешената скорост. И няма право този зад теб да святка. В така описаният случай, и двамата сте в нарушение.

  67. 67 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#62] от "Toshko Afrikanski":

    Това пък точно е възможно най-тъпата идея. Немалко пъти се случва инстинктивно като има полиция да се натиска спирачка. В един тежък трафик, всяко натискане на спирачки е предпоставка за ПТП.
    Не съм сигурен как точно трябва да стане, може би е добре да се погледне как е в други западни държави. Факт е обаче, че в Германия не можеш да предприемаш маневра за изпреварване в продължение на няколко минути, т.е. такава тъпотия тирове да се изпреварват един друг сума ти време може да съществува само по нашите ширини.

  68. 68 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Дронове, изкуствен интелект и анализи не помагат. Манталитетът на чалгопитека трябва да се смени, той убива. Чипът, чипът.

  69. 69 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Всъщност неправилното изпреварване е най- вероятната причина за въпросната статистика.
    Въпрос на манталитет.
    Може би видео регистратори в колите ще помогнат, както и дронове.
    И яки глоби. Неправилно изпреварване, като тежест на наказанието би трябвало да е, като да караш пил.

  70. 70 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#55] от "Toshko Afrikanski":Приятел, 'Когато школите по кормуване бяха държавни' загиналите по пътищата бяха над 1000 на година, май рекорда беше 1400 някъде, въпреки, че се караха 3 пъти по-малко автомобили. Отделно и по-бавни! Така че не винаги 'държавното' е решение!Колкото до възрастта на автомобилите - нека за всяка катастрофа данните се вкарват в статистиката. Да не излезе, че най-много катастрофи стават с по-новите коли. Също и да се посочва състоянието на гумите(назима), на колко години са тези гуми и с какъв грайфер! Щото и там имам чувството, че тези с най-кофти гуми се омятват сравнително най-рядко!Карайте разумно, хора!
    —цитат от коментар 64 на dobadoba

    Не помня коя година школите станаха частни, но масово бълват некадърници, особено напоследък тежките катастрофи ги причиняват основно неопитни водачи.
    Днес колите са по-сигурни, затова и каращите ги се чувстват безсмъртни, една кола от среден клас има 6-8 еърбега плюс още системи за сигурност.
    Каквото и да си говорим, не се ли промени чипа, така ще е, а манталитет се сменя за поколения, не за една-две години.

  71. 71 Профил на Alexander Stone
    Alexander Stone
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#57] от "Alexander Stone":Не ти е мястото в лявата лента ако дясната е свободна. Няма значение, че караш с максимално разрешената скорост. И няма право този зад теб да святка. В така описаният случай, и двамата сте в нарушение.
    —цитат от коментар 66 на gogo2011


    не е така. Магистралите имат по няколко ленти, за да се кара в тях. Формално, карането в по-лява лента е равнозначно на задминаване на тези (ако ги има) в дясната лента. Но в дясната лента почти винаги има коли, това е ясно. С други думи, трябва да се кара във възможно най-дясната СВОБОДНА лента, със скорост не превишаваща максималната за магистралата (140 в БГ).

  72. 72 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#37] от "Мусаши":За да ви присветват с фарове, значи изпреварване рисково.
    —цитат от коментар 65 на dokoro


    Изпреварвам рисково на куков ден.Присвяткат ви с фарове задно движещи се,не тези от отсрещното платно.
    За да направите такъв коментар значи никога не сте пътували по магистрала в България .

  73. 73 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#57] от "Alexander Stone":


    Разбира се, че трябва да го направиш. В крайна сметка това е въпрос донякъде и на инстинкт за самосъхранение.
    Да не говорим, че такова понятие (просто си караш в лява лента) на магистрала в закона НЯМА! Лявата лента е само за изпреварване. Преди да съдиш другите, че са превишили скоростта, първо се запознай както трябва със закона за движение по пътищата.
    Най-много ги обичам такива като теб - застанат в лявата лента карайки с близка до максималната скорост и не се мръдват от там повече. Ама това, че правят опашка след себе си и създават предпоставки за ПТП-та не ги грее, те нали си карат в ограничението.
    Дами и господа, това тук е типичният пример, че не само скоростта е виновна за тежките произшествия, нещо което се опитвам да обясня много отдавна. Голям проблем са например шофьорите, които не се съобразяват с пътната обстановка!

  74. 74 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Защото нямаме манталитет и пътища. Елементарно е. Тръгнете от Бургас надолу.. Пътя не е баран с години, десетилетия.. Няма как светъ да се развива, колите да се подобряват а ние да караме по еднопосочни разбити пътища от на бай ти Тошо времето.

  75. 75 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    е*ати глупостите... на първо място, трябва да се разбият колоните от тирове... тея мангали, особено турците абсолютно нарочно се събират на групи, запушват движението и изнервят ситуацията... тва е картинката от Сф до отбивката за Симеоновград и от там нататък - що всички се движели като ненормални - ами ей затуй, нека те засекат десетина пъти в рамките на 1/3 от пътя, пък после умувай що всичко живо се засвятква като се откачи от тях, на това му добавяме вечните ремонти и дупки и готово... основната причина обаче е нулевата регулация на транзитния трафик... после - идиотите с купени книжки, после - безумно планираните ремонти и накрая всичко опира в КАТ - безкрайно корумпирани, некадърни и вредни като всички останали гниди, имитиращи институции в тая територия

  76. 76 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#37] от "Мусаши":И така е и не е точно така. Като всяко нещо има две гледни точки. От гледна точка на шофьорите с по-нови автомобили пък изглежда сякаш някой не си гледа огледалата като тръгва да изпреварва. Или пък, че не иска да настъпи малко газта при изпреварване да не вземе случайно да вдигне разхода. Или пък го е страх да не би да стане нещо със стария му автомобил. Ами защо като знаеш, че колата ти е бавна или пък, че не е в добро техническо състояние, се пънкат да изпреварват? Карай си там зад камиона като няма да можеш да изпревариш и толкова.
    —цитат от коментар 63 на T.M.


    Абе ти наясно си за какво говоря?Аз карам нов автомобил.И то не някоя малолитражка. И винаги карам с максимално позволената скорост.Въпросът е,че по магистралите е пълно с камиони и ако влезеш зад някой такъв камион и лявата лента е заета,то си принуден да се движиш с неговата скорост.На мен много често ми се случва такава ситуация-автомобил пред мен да изпреварва камион.И никога не съм присветвал с фарове.И то някои изпреварват с по 110 км/ч.А на мен,който изпреварвам с 140 км/ч ми присветват някакви малоумници.

  77. 77 Профил на Alexander Stone
    Alexander Stone
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Ограничението на скоростта е една от най-важните предпоставки за намаляване на катастрофите, и то тези с тежки последствия. Както и употребата на алкохол/наркотици е криминализирано, сериозното превишаване на скоростта трябва да се наказва сериозно. Някой, който кара с 200, е много по-вероятно да извърши престъпление и да отнеме живот, отколкото някой който кара със 120. И това е един риск, който се предприема умишлено и предварително. Няма как да се накарат всички да шофират "добре", да имат добри реакции, навици, да виждат надалече и на близо, това е индивидуално. Обаче да не пиеш, да не се друсаш и да не караш с 200 - има как.

  78. 78 Профил на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#58] от "gogo2011":

    От кога чегъртате? От началото на годината. Обеми нещо ви лъсна некадърността.


    Жалка история.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  79. 79 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    До коментар [#24] от "Мусаши":

    Едва ли, при катастрофа при която и двата автамобила са се движили със скорост над 80 км/ч няма значение възрастта на автомобила. Може би има значение ако масата на двата автомобила е с много голяма разлика, ако е така този който е в много по тежкият би имал малко по добри шансове...

  80. 80 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#67] от "T.M.":
    Ми тъпа е идеята, че и оттатък, но беше ирония, която ти не си схванал.
    Според мен решението е камери, камери, камери и глоби, глоби, ама зверски глоби, при това неминуеми, да се измисли механизъм за бърза събираемост.
    Само че всичко това няма да се случи, защото самите автори на законите и наредбите не го искат - те са основна част от наглеците по пътищата, никой няма да напише и приложи закон срещу самия себе си.

  81. 81 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    [quote#76:"Мусаши"][/quote]

    Това с присветването е уникална глупост. Пълни селяндури. Возил съм се при такъв, дето кара с 240 и се кръстя постоянно. Нямаше как, командировки и прочее. На не знам кой път го накарах да спре на една ЕКО бензиностанция и отказах да се кача повече.
    Уважение, че шофираш разумно!

  82. 82 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#71] от "Alexander Stone":

    Нали това казвам и аз - движиш се в най-дясната свободна лента. Кое от казаното от мен не е вярно? Не може да си стоиш в лявата само защото си с максималната допустима скорост. И със 150 км/ч да си, ако най-дясната е свободна, значи мястото ти е там.

  83. 83 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#37] от "Мусаши":И така е и не е точно така. Като всяко нещо има две гледни точки. От гледна точка на шофьорите с по-нови автомобили пък изглежда сякаш някой не си гледа огледалата като тръгва да изпреварва. Или пък, че не иска да настъпи малко газта при изпреварване да не вземе случайно да вдигне разхода. Или пък го е страх да не би да стане нещо със стария му автомобил. Ами защо като знаеш, че колата ти е бавна или пък, че не е в добро техническо състояние, се пънкат да изпреварват? Карай си там зад камиона като няма да можеш да изпревариш и толкова.
    —цитат от коментар 63 на T.M.


    Пресен пример.Прибирам се от морето по Тракия. И в лява лента тир изпреварва друг тир. Аз естествено карам зад него в лява лента.И когато тирът изпревари другият камион отиде в средна лента,а аз продължих в лявата,за да го задмина.И отзад един келеш ми светка,въпреки че видя цялата ситуация.
    На такъв докато не му направиш мека главата,няма да има уважение към другите шофьори.

  84. 84 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#57] от "Alexander Stone":

    Не стоиш в лявата лента

  85. 85 Профил на Alexander Stone
    Alexander Stone
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#71] от "Alexander Stone":Нали това казвам и аз - движиш се в най-дясната свободна лента. Кое от казаното от мен не е вярно? Не може да си стоиш в лявата само защото си с максималната допустима скорост. И със 150 км/ч да си, ако най-дясната е свободна, значи мястото ти е там.
    —цитат от коментар 82 на gogo2011


    Нищо подобно не казваш. В БГ на магистрала с 2 ленти, обикновено скоростта на дясната е 110-120км. Значи тези, които искат да ги задминат, трябва да го направят със 130-140км,. Тъй като най-често дясната е почти изцяло заета (пълна), задминаващите следва да си и останат в лявата лента, карайки със 130-140, защото няма къде да се приберат в дясно (те са в процес на постоянно задминаване, казано с други думи). Дори да успеят да се върнат в дясно, ще трябва веднага да предприемат ново задминаване.
    И в тази ситуация какво си тръгнал да защитаваш джигитите с десен мигач или светкащи със 200 отзад? Те не само нарушават закона, и субективно и обективно, но и развалят режима на движение на тези, които чинно спазват закона. Защото тези изпреварващи (или намиращи се в лявата лента) със 130-140, трябва да се приберат в дясно и да бият спирачки под натиска на онези с фаровете.

  86. 86 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    [quote#76:"Мусаши"]
    —цитат от коментар 81 на rincewind
    Това с присветването е уникална глупост. Пълни селяндури. Возил съм се при такъв, дето кара с 240 и се кръстя постоянно. Нямаше как, командировки и прочее. На не знам кой път го накарах да спре на една ЕКО бензиностанция и отказах да се кача повече.Уважение, че шофираш разумно![/quote]

    Майко мила 240 км/ч??Тоя боклук рискува постоянно да убие други хора.

  87. 87 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    До коментар [#63] от "T.M.":

    Няма две гледни точки. Има закон за движение по пътищата и правилник за прилагането му. Написаното в тях е ЕДИНСТВЕННАТА гледна точка.
    Щом шофираш по магистралата и пред теб има автомобил си длъжен да намалиш до неговата скорост и да го изчакаш да освободи лентата, за да го изпревариш. Това е, останалите неща си ги мисли колкото си искаш но си задължен да направиш това което ти е написано в закона.

  88. 88 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#72] от "Мусаши":

    Не стоиш в лявата лента.
    Значи затова са ви присветвали, ясно.
    Принуждавате някой и...т да ви изпревари отдясно, което създава пълен хаос.
    Такова чудо съм виждала само във Франция, а и вчера в Бг :)

  89. 89 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    До коментар [#67] от "T.M.":

    Нещо си в огромна грешка за това как се шофира безопасно. Сериозни смятам, че е необходимо да седнеш и да преосмислиш изоснови как се шофира правилно. Не може натискането на спирачка да бъде предпоставка за ПТП сигурно има някакви много, много ,наистина много частни случаи. О в 99,99999% от случаите не.
    Абсолютно никъде няма забрана камион да изпреварва принципно. Има пътни участъци в които това е забранено и те са надлежно обозначенинсъс съответната маркировка.

  90. 90 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#72] от "Мусаши":Не стоиш в лявата лента.Значи затова са ви присветвали, ясно.Принуждавате някой и...т да ви изпревари отдясно, което създава пълен хаос.Такова чудо съм виждала само във Франция, а и вчера в Бг :)
    —цитат от коментар 88 на dokoro


    А в коя лента да отида,като в дясната лента има тир,пред него друг тир и единственият път ми е само в лявата лента?Какво предлагаш да литна ли или да се заровя в земята?
    И какво значи принуждават някого да изпреварва отдясно?По закон е ЗАБРАНЕНО да се изпреварва отдясно.

  91. 91 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#88] от "dokoro":

    Човекът обяснява, че изпреварва. Няма как да се прибере, докато го прави. Редовно попадам в същата ситуация. Нареждат се коли зад камион, който изпреварва и след като се прибере е нормално да задминеш и двете тежки МПС. Но все се намира някой недорасъл мозък, който въпреки че вижда ситуацията, присвятка и те притиска отзад.

  92. 92 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#85] от "Alexander Stone":

    Кого защитавам? Прочети ми коментарите и си помисли дали разбираш текст след четене. Ако искаш ще ти го напиша пак, бавно.

  93. 93 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    [quote#86:"Мусаши"][/quote]

    Ще си позволя да го цитирам:
    "Гледай сега, 130км/ч и все едно сме спрели" - Без коментар.
    Законите на физиката не важат за поне едно 50% от българите.
    И колкото и да ти странно, не шофирам от 2002-а година, нагледах се на селяндури. В случая, един човечец ме вдигна до Пловдив и си хванах влак!
    Има си транспорт и не ми пука. Влак, метро, самолет - айдеее:)
    И не се грижа за МПС:)

  94. 94 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Видимите причини, според експерти, са няколко - недостатъчен контрол, слаба подготовка на водачите, проблемни пътища и стари автомобили.
    —цитат от коментар 0 на От статията

    Не ги знам тези 'експерти', но имам много съмнения относно тези 'причини'.
    Безспорно стават някакви ПТП поради 'стари автомобили', 'проблемни пътища' или 'слаба подготовка на водачите', но..
    Моето наблюдение е че огромния дял ПТП са от безотговорност и трайно самоубеждение за НЕнаказуемст.
    За каква 'слаба подготовка на водачите' иде реч?!
    И хора дето нямат шофьорска тапия знат, примерно, че не се минава на червен светофар и познават знаците за ограничение на скоростта! Очевидно е че НЕ става въпрос за НЕзнание, а за УМИШЛЕНО пренебрежение на правилата. Този дето утрепа М. Цветков, дали НЕ е знаел, че в града не се кара със 120 или че друсането и карането са несъвместими?! Разбира се, че е знаел, но у него е било затвърдено трайно самосъзнание за НЕНАКАЗУЕМОСТ.
    Просто е: законът не е еднакъв за всички.

  95. 95 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#86] от "Мусаши":

    Още нещо, сега към морето съм пак съ самольотачка:) 40 кинта ми е билета с Райън вуздушния:)

  96. 96 Профил на usernotfound
    usernotfound
    Рейтинг: 36 Неутрално

    катастрофите се засилват, защото започва силният (и скъп) летен сезон и селянията мигрира.

  97. 97 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#76] от "Мусаши":

    "Аз карам нов автомобил.И то не някоя малолитражка. И винаги карам с максимално позволената скорост."

    Маса народ така и не разбра, че 140км на магистралата не е задължителна скорост, а максимално разрешената.

  98. 98 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Сега ще ви кажа едно нещо. От човек, който не шофира от 19 години.
    На пътя трябва да си предвидим. Да ускоряваш плавно, а не да си като състезател. И добрия шофьор си личи по това, че почти не използва спирачки. Четох ви тук малко по-долу!

  99. 99 Профил на Alexander Stone
    Alexander Stone
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#85] от "Alexander Stone":Кого защитавам? Прочети ми коментарите и си помисли дали разбираш текст след четене. Ако искаш ще ти го напиша пак, бавно.
    —цитат от коментар 92 на gogo2011


    Не се заяждай! ще ти кажа и без да ми "пишеш бавно" за кое смятам, че не си прав,

    ти си написал:
    "Не ти е мястото в лявата лента ако дясната е свободна. Няма значение, че караш с максимално разрешената скорост. И няма право този зад теб да святка. В така описаният случай, и двамата сте в нарушение."

    Ти казваш, че трябва да съм в дясната АКО тя е свободна, което е така. Веднага обаче ме упрекваш, че съм в нарушение. Ами не съм, защото дясната почти никога не е свободна, в ситуацията за която говорим.

    По този начин и на всяка магистрала, ако ще и с 6 ленти да е, се формират отделни потоци на движение с нарастваща скорост, като последната лента се движи с максималната скорост по закон. Всяка по-лава лента е в процес на постоянно задминаване на по-дясната от нея. За това е и смисълът на повече от 2 ленти на по-хубавите магистрали. А не всички да си стоят най-отдясно и после да се задминават като на третокласен път.

  100. 100 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Какво могат да направят шофьорите?

    На първо място да не бъдат яростни и злобни зад волана. Да не предприемат рискови изпреварвания. И на второ място, когато някой установи, че се уморява е редно да спре за няколко минути и да отпочине. А не карай да вървим, че бързаме.

    Много злоба има по пътя и това особено ясно личи тази година. Минали години все е имало злоба зад волана, но тази вече е крещящо очевадно. Отдавам го на все по-младите и млади шофьори, които като се качат на новите коли и се самозабравят.

    И крайната причина, но не по важност, е наличието на пътища в ужасно състояние. Това също причинява изнервяне....

    http://www.panoramio.com/user/1141979




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK