Депутат поиска премахването на новите екостикери, транспортният министър отказа

Депутат поиска премахването на новите екостикери, транспортният министър отказа

© Юлия Лазарова



Новите екостикери, които заменят тези за преминат годишен технически преглед, го оскъпяват с 10 лева. Това е квазиданък, който ощетява хората с 20 - 30 млн. лева на година, и те трябва да се премахнат, каза днес от парламентарната трибуна депутатът Мартин Димитров от "Демократична България".


Той поиска от служебния министър на транспорта Георги Тодоров да премахне екостикерите, които са излишни, при положение че са похарчени 2 млрд. лева за електронно правителство.

Така изглеждат новите стикери

© Георги Пауновски

Така изглеждат новите стикери


В отговор министърът на транспорта Георги Тодоров посочи, че стикерите остават, защото тяхната цел е да се спрат нерегламентираните практики при прегледите. "Не са единици случаите на монтиране на номера на едно превозно средство, което е в чужбина, на друго в страната, което е изправно и минава прегледа. При 2 млн. прегледа на година не може да се разчита само на системите за видеонаблюдение", поясни той.


Министър Тодоров допълни, че екостикерите ще позволят да се въведат нискоемисионни зони в градовете, което беше регламентирано с промени в Закона за чистотата на атмосферния въздух. Според него в бъдеще те могат да се използват също и за контрол на паркирането.

Така изглеждат уредите за въвеждане и четене на данните от стикерите с чип

© Георги Пауновски

Така изглеждат уредите за въвеждане и четене на данните от стикерите с чип


Министър Тодоров обяви, че стикерите с чип, данните от които могат да се засекат на разстояние до 14 метра при движение със 140 км/ч., не могат да се заменят от камерите. "При лоши метеорологични условия - сняг, мъгла, ако номерата на колата са замърсени, или превозните средства се движат близо едно до друго в колона, контролът с камера се затруднява", каза Тодоров. Той подчерта, че за въвеждането на екостикерите не е похарчен публичен ресурс.
От 1 януари всички данни от измерванията ще отиват автоматично в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"

© Георги Пауновски

От 1 януари всички данни от измерванията ще отиват автоматично в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK