Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Десет автомобила, които не са за продаване,
    защото цената им скача
    BMW 540i (1992 - 1996) - ако напълните резервоара, цената скача двойно!

  2. 2 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Защо няма поне един изумителен Москвич?!

  3. 3 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4816 Неутрално

    Единствените за които бих се съгласил са Мерцедеса Е500 и Тойотата J100.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  4. 4 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    124-ката на газ, докато не и паднат гумите.
    Все още се спори дали синьото гориво наистина е “по-зелено” от дизела и бензина.
    Факт обаче е, че 60% от влиянието, което един автомобил оказва на околната среда се случва в производствения процес.
    Повечето части си ги намирам в olx, не е нужно тепърва да се произвеждат и транспортират до България както при новите автомобили.
    Има още десетки, доказали се във времето модели от 80-те/90-те, (b4, старите пикапчета Нисан дето ги карат гърците по селата и т.н), които ще надживеят повечето коли, които се произвеждат днес.
    Надявам се, че един ден хората, които не ги е срам, че карат таратайки ще бъдат поощрявани, а не принуждавани да ги захвърлят…

  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3383 Неутрално

    Поддържането на такава кола има смисъл, ако имате и друга, а тази е само за временно ползване.

    Еретик
  6. 6 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 896 Весело

    Заглавието звучи, все едно леля Пенка пред блока случайно кара Jaguar XK8 от 1998 в запазено автентично състояние, и статията я предупреждава да не го продаде за 5000 лева. За да имат тези коли стойност, и досега са били в заможни ентусиасти които знаят какво карат и как да ги поддържат. Ако пък случайно я имаш и е в състояние на гълъбарник, няма нищо общо със стойността на запазените коли с оригинална спецификация.

  7. 7 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Какъв е критерият, по който поскъпват тези коли? Колекционерски модели, или много бързи, или икономични и издръжливи?
    Очевидно това е преводен текст, и цените в Западна Европа нямат еквивалент тук. В България 20-год коли не поскъпват.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  8. 8 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Ползвам 44 годишна Лада и не се замислям да я сменя с нова. Тя ще ме надживее.

  9. 9 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#7] от "Пипера е много лют":

    За всеки модел кола критериите са различни и трябва да имаш висока автомобилна култура за да разбереш трендовете и причините, а те са много различни в западна Европа и Бантустания. Какви модели има преди нея и след нея, с какво се различава от тях, в какъв тип хора е попадала досега, дали има достатъчно оцелели бройки в хубаво състояние.

  10. 10 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2808 Неутрално

    Единствените за които бих се съгласил са Мерцедеса Е500 и Тойотата J100.
    —цитат от коментар 3 на padrino


    Е500/500Е е само споменат в статията, тя не е за него. Този модел стана класика още когато се произвеждаше и оттогава държи солени цени. Причината е, че беше с двигател от SL500 и се сглобяваше от "съседите" в Цуфенхаузен - Порше.

    Те ти пишат за Е420, Е320 .... първият, между другото, почти по нищо не отстъпва на Е500/500Е, а е много по-евтин и наистина си струва. Е, няма издутата и напомпана снага на 500, мяза си като "трактора" 200D, обаче има много мощ и страхотно поведение.

  11. 11 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    Сещам се за поне десет марки и техни модели, които също са редки и също поскъпват, не разбирам защо са се спрели точно на тези.
    По принцип всеки по-рядък модел в добро състояние покачва цената си през годините, това с пълна сила важи и за соц моделите въпреки тяхната масовост.
    По Wheeler Dealers гледах епизод, в който Майк отиде чак в Полша да издири FSO Syrena, която Ед стегна и после я продадоха на печалба.

  12. 12 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Ползвам 44 годишна Лада и не се замислям да я сменя с нова. Тя ще ме надживее.
    —цитат от коментар 8 на nxl27679751


    Това е добре.
    Лошото е, че ладата няма нищо общо с автомобилите около теб, освен че е с 4 колела.
    Похвали се, че имаш нова, хубава, луксозна кола, която след 5 години ще смениш с друга нова и по-хубава, а не с тоя таралясник. Това сиромашко самоуспокоение можеш да пробутваш само на себе си.
    Между другото, вероятно я караш за последна година. Догодина едва ли ще минеш преглед и ще трябва да я изхвърлиш.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  13. 13 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 550 Весело

    До коментар [#8] от "nxl27679751":

    Мдааа, ще ви надживее определено…., ако я ползвате за склад/килер за зимнина!

  14. 14 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Сещам се за поне десет марки и техни модели, които също са редки и също поскъпват, не разбирам защо са се спрели точно на тези.По принцип всеки по-рядък модел в добро състояние покачва цената си през годините, това с пълна сила важи и за соц моделите въпреки тяхната масовост.По Wheeler Dealers гледах епизод, в който Майк отиде чак в Полша да издири FSO Syrena, която Ед стегна и после я продадоха на печалба.
    —цитат от коментар 11 на Toshko Afrikanski


    За да поскъпне една кола, трябва да е много стара, много рядка или и двете.
    А печалбите на Майк са ... както ги нагласят за филма ;) Ако включат и стойността на вложения труд, едва ли ще им излезе сметката. Но филмчетата му са приятни.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  15. 15 Профил на Bixby
    Bixby
    Рейтинг: 301 Весело

    Абе има ли някой в този форум, дето не разбира и не е професор по всичко?

  16. 16 Профил на Bixby
    Bixby
    Рейтинг: 301 Весело

    Абе има ли някой в този форум, дето не разбира и не е професор по всичко?

  17. 17 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3383 Весело

    До коментар [#15] от "Bixby":

    "Абе има ли някой в този форум, дето не разбира и не е професор по всичко?"
    ============
    Аз.
    Не разбирам от мода, прически, торти, тенис, електроника,йога...................... и футбол.

    Еретик
  18. 18 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    До коментар [#14] от "quatro_4x3":

    За да поскъпне една кола, трябва да е много стара, много рядка или и двете.
    ---------------------------------------
    Това по принцип е така, защото стара и рядка са двете задължителни условия.
    Но и обратното е вярно, например днес една Волга Газ-21 в добро състояние струва бая пари и със сигурност покачва цената си.
    Същото може да се каже и за Запорожец, ето ти един пример -
    https://fakti.bg/avto/542141-za-30-000-lv-se-prodava-garbav-zaporojec

  19. 19 Профил на jbz56616995
    jbz56616995
    Рейтинг: 30 Неутрално

    То и Ford GT или Ferrari GTO си вдигат цената с времето, ама хората, които имат такива в нужното запазено положение, вече го знаят това… не знам какво ги грее останалите.

  20. 20 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    Изненадан съм, но Жорето Пауновски е допуснал една италианска красавица между германските пишман олдтаймери.
    Жоре, извинявай, но реално между показаните горе автомобили не виждам коя би станала "олдтаймър", дори и алфата!
    Малка изненада - но най цененият ок дойче колекционерите е една красавица от 60-те години - Форд Мустанг купе (№1), и кабриолет (№3). На второ място е фамозното VW Bulli (T2), и едва на четвърто място един Mercedes-Benz 200 Limousine (W114/115 alias Strich-Acht) с високите фарове, май от 60-те години.
    Между другото в Източна Европа огромен успех биха имали двуцветните Москвич 407 (не 403), и Вартбург, ГАЗ М 21 с еленчето, и полската Сирена с гениалния двутактов двигател на Фердинанд Порше. И чешките красавици Шкода Фелиция от 1960г.

  21. 21 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 2215 Неутрално

    Стане ли една кола на 10 години се разделям с нея.

  22. 22 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    За да поскъпне една кола, трябва да е много стара, много рядка или и двете.
    —цитат от коментар 14 на quatro_4x3


    Да е красива, и да има в нея нещо култово. В мерцедесите от 90те няма нищо култово. Всъщност като изключим старите мерджани от 50-те и 60-те, култови са 2-3 модела. Докато опелите от 60-те години наистина бяха красавици (леко американизирани), да не говорим за култовите френски красавици от 60-те години ситроени DS и малките Рено Флорид и Рено Каравел (много красиви, но с лошо поведение на пътя), да не забравя Алпин, от които у нас бяха произведени почти 200 броя.
    Факт е, че тогава автомобилите бяха силно персонифицирани, за разлика от съвременните, на които като свалиш броните, фаровете и решетките не можеш да ги различиш.

  23. 23 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    Стане ли една кола на 10 години се разделям с нея.
    —цитат от коментар 21 на star bastun


    още 2-3 години, и изведнъж всичко започва да се скапва. Независимо на колко км е.

  24. 24 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#20] от "pontius_glarus":

    Редовите шестаци на W124 не са "пишман олдтаймери". По-балансирани са от V8 който е прекалено голям за това шаси, по-лесни са за обслужване защото в двигателния отсек има повече свободно място, по-малко движещи части има в самата редова конфигурация.

  25. 25 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    До коментар [#24] от "irobot":

    Описаният автомобил е супер, но надали ще привлече вниманието на колекционер, който всеки ден ще събира всяка случайно попаднала по ламарините прашинка, и един път месечно или годишно ще обикаля с нея квартала, за да го забележат.

  26. 26 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3078 Неутрално

    Волвото за мен е убиец! скоро разбрах че в скъпото ауди регулирането на волана е само нагоре, надолу, като някоя вектра.

  27. 27 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    До коментар [#20] от "pontius_glarus":
    И чешките красавици Шкода Фелиция от 1960г.
    -------------------------
    Които впрочем са продавани и в САЩ.

  28. 28 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Волвото за мен е убиец! скоро разбрах че в скъпото ауди регулирането на волана е само нагоре, надолу, като някоя вектра.
    —цитат от коментар 26 на karatista


    След 2003 на всички опели се регулира напред-назад и нагоре-надолу.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  29. 29 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    До коментар [#20] от "pontius_glarus":
    нещо си се объркал, Сирена е с двигател, разработен от поляк, колата е изцяло полска.
    Нали се сещаш, че в окупирана от СССР Полша няма как да бъде използван двигател, разработен от Порше.

  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#12] от "quatro_4x3":

    Между другото, вероятно я караш за последна година. Догодина едва ли ще минеш преглед и ще трябва да я изхвърлиш
    —цитат от коментар 12 на quatro_4x3



    За 30 лв ще мине...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#19] от "jbz56616995":

    Е ти пък къде отиде...Тук говорят за коли, от които купувачът може да иска да се отърве.
    Иначе има и средно положение - всички калсически 911, особено Турбо. Всичко до 996 си наду цената.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#20] от "pontius_glarus":

    Форд Мустанг мисля никога не е бил немски.

    Иначе си има много дойче олд таймъри, не се притеснявай. Тази статия е за евтини коли, не за класики.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#22] от "pontius_glarus":

    Да е красива, и да има в нея нещо култово. В мерцедесите от 90те няма нищо култово. Всъщност като изключим старите мерджани от 50-те и 60-те, култови са 2-3 модела. Докато опелите от 60-те години наистина бяха красавици (леко американизирани), да не говорим за култовите френски красавици от 60-те години
    —цитат от коментар 22 на pontius_glarus


    Много странно мнение. W124 и R129 са си напълно култови. Пълно е и с такива от 70-те и 80-те. Ситроен имат ДС и може би ЦХ, ругите не са им достатъчно успешни за да са култови. Волво 240 е по-култово.
    Отделно има и БМВ-та класик, каквито обаче едва ли ще се видят в България.
    За Порше изобщо няма да говоря.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#26] от "karatista":

    А ти на кдъе искаш да се регулира волана - настрани и по диагонал ли🤣🤣🤣

    Иначе Волво 740 кефи, обаче задното окачване....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  35. 35 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    До коментар [#20] от "pontius_glarus":нещо си се объркал, Сирена е с двигател, разработен от поляк, колата е изцяло полска.Нали се сещаш, че в окупирана от СССР Полша няма как да бъде използван двигател, разработен от Порше.
    —цитат от коментар 29 на Toshko Afrikanski


    Става дума двигател от ГДР, 3-цилиндров, 2-тактов, монтиран в гедерейския Вартбург.
    Този гениално ефективен, и прост двигател (без клапани) е разработен през 1939г., в навечерието на ВСВ, с обем 900 кубика и произвеждащ 30 к.с. С рационализирано тяло колата може да се движи със скорост 115 км / ч. Пуснат е в производство след ВСВ, първо като Industrieverband Fahrzeugbau (IFA) F9 (по-късно Вартбург) в Цвикау, Източна Германия и малко след това в DKW. Мощността вече е повишена на 40 к.с. Говореше се, че е бил разработен от самия Фердинанд Порше, работещ тогава в DKW. Появяват се и модификациии в 1 л (45 к.с.) и 1,1 л (70 к.с.). Същият двигател за известно време го ползва СААБ, а от 1966г. и Сирена (преди това е с 2-цилиндров двигател, не зная дали е бил полска разработка, или оня от трабанта).

    А ето и снимка на Вартбург, автомобилът на средната класа в ГДР от 60-те, двуцветен, с 4 врати, мечта за колекционерите.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Вартбург _(автомобил)#/media/Файл:Wartburg311_3.JPG

  36. 36 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#22] от "pontius_glarus":

    Ето няколко култови Мерцедеса след 70-те, за които се сещам от раз:

    - W116 450 SEL (6.9)
    - R107 450 SL
    - W123 300 TD
    - W201 190E 2.5 Cosworth
    - W126 560 SEL
    - C126 560 SEC
    - W124 500E
    - A124 300 CE

    Не всички са на близка стойност до едно запазено Порше 930 Турбо, но пак са си солидни класики.

  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#35] от "pontius_glarus":

    Много се съмнявам Ф Порше да се е занимавал с двудактови двигатели. През 30-те е имал съвсем други приоритети - състезателни прототипи, танкове, Фолксвагена.

    Иначе винаги ми е било интересно през какво развитие преминават двудактовите автомобили във ФРГ:

    1953:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZGCOEPCH8UQ

    1957:
    https://www.youtube.com/watch?v=WmTVpPf_JJE

    1963:
    https://www.youtube.com/watch?v=bTJY0kK0pls

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.