Демократите в Конгреса на САЩ предлагат до 12 500 долара бонус за електромобили

Демократите в Конгреса на САЩ предлагат до 12 500 долара бонус за електромобили

© Reuters



Демократите в Конгреса на САЩ предлагат разширяване на данъчните кредити за електрически превозни средства, което включва значително по-високи субсидии за моделите с нулеви емисии, сглобени в страната, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА. Предложението, което е ключова част от целта на президента Джо Байдън да гарантира, че до 2030 г. електромобилите ще обхващат най-малко половината от продажбите на коли в САЩ, и да подкрепи профсъюзната заетост, ще даде голямо конкурентно предимство на детройските автомобилостроители и ще си навлече критики от чуждестранни производители на автомобили като "Хонда" и "Тойота".


Предвиденият данъчен кредит за моделите с нулеви емисии, произведени в САЩ, е в размер до 12 500 долара. За повечето други електромобили стимулът от 7500 долара не е променен.


Законопроектът обаче премахва данъчните облекчения за автомобилопроизводителите след достигане на прага от 200 000 продадени електромобила, а това означава че "Дженерал мотърс" и "Тесла" ще продължат да отговарят на условията за получаването им. Планиран е и нов по-малък кредит до 2500 долара за употребявани електрически коли.


Демократите в Камарата на представителите досега не разкриваха доколко могат да увеличат кредитите за електрически превозни средства. Драстичното увеличение и другите промени биха могли да намалят цената на някои електромобили като "Шевролет Болт" на "Дженерал мотърс" с до една трета и да направят колите, задвижвани от батерии, по-конкурентни или в някои случаи по-евтини от подобни бензинови модели, отбелязва "Ройтерс".

Коментари (153)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1924 Весело

    Все повече ги харесвам. А най-много ми харесва религиозната им вяра, че токът се ражда в контакта 😁😁😁

  2. 2 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    Чудя се... тези пари за електромобили ли ще са или за определена фирма, произвеждаща електромобили. Въпросът е малко философски, но не пречи да си го задаваме.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3870 Неутрално

    Ами защо не, щом могат да си го позволят?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Аз съм против всичко субсидирано, което не е стартиращ бизнес или нещо от сорта. Електрическите коли имат бъдеще, но то определено още не е дошло. Това напъване да ги наложат, ще изиграе лоша шега на някои държави.

  5. 5 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    Ами защо не, щом могат да си го позволят?
    —цитат от коментар 3 на дедо Андро


    Абе, то хубаво,но пак американският данъкоплатец ще плаща за приумиците на левите демократчета...

    shlshlshlshl
  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Чудя се... тези пари за електромобили ли ще са или за определена фирма, произвеждаща електромобили. Въпросът е малко философски, но не пречи да си го задаваме.
    —цитат от коментар 2 на clarkv622


    за сглобените в САЩ.

  7. 7 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Дедо Джо нали обеща, че ще забрани бензиновите и дизеловите коли. На какъв етап е от изпълнението на това предизборно обещание?

  8. 8 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Между другото измислиха ли какво правим със старите батерии или просто ще копаме и рушим планетата до последно за нови батерии и после като за нищо не стават ще се затрупаме с тях и ще си ги бием в главата?

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3360 Любопитно

    Данъчен кредит за производителя е равносилно на бонус за потребителя?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Мечтата на такива като Реалиста се сбъдна. Дойдоха комунистите на власт в САЩ и веднага започнаха бонусите с общите пари и непазарното налагане на електрическите кошници.

  11. 11 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Накрая ще финишираме , като Хан Аспарух - на кон . ... което , пък май не е чак толкова лошо .

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  12. 12 Профил на Бони и Клайд
    Бони и Клайд
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Все повече ги харесвам. А най-много ми харесва религиозната им вяра, че токът се ражда в контакта 😁😁😁
    —цитат от коментар 1 на ju.li


    Ами, петрола се ражда в тръбата!

  13. 13 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Не знам дали това не нарушава споразуменията по СТО, но във всички случаи такива дотации не приличат на честна конкуренция. Но още повече ме безпокои факта че държавата вместо внимателно и умерено да коригира пазара, в случая се опитва сбрутални действия да го насочи в определена посока. Имам лоши спомени от подобен подход към пазара у нас и в СССР. Е, САЩ още не са достигнали онези мащаби, но усърдието плаши.

  14. 14 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Лелий - тема за демократите, ел коли и субсидии - 10 коментара и реалистчето още да го няма да обясни как по-голяма благодат от това не може да съществува под небето...

  15. 15 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    Цитат:
    Демократите в Конгреса на САЩ предлагат до 12 500 долара бонус за електромобили
    -----

    Забранявам в мое присъствие жълтопаветниците да крещят:
    1) По-малко държава, по-малко държава!
    2) Недопустима е намесата на държавата в частния бизнес и унищожаване на конкуренцията!
    3) Невидимата ръка на Пазаря ще реши всичко!

    и пр. жълтпаветни ИДИОТЩИНИ!

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Неутрално

    До коментар [#2] от "clarkv622":

    Засега субсидиите ще са основно за Шеви Волт (а не Болт, както е написано в статията) и Тесла, които продават най-много електромобили в САЩ. Скоро и други ще се появят.

  17. 17 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Поздравления за Мъск!

  18. 18 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    Не знам дали това не нарушава споразуменията по СТО, но във всички случаи такива дотации не приличат на честна конкуренция. Но още повече ме безпокои факта че държавата вместо внимателно и умерено да коригира пазара, в случая се опитва сбрутални действия да го насочи в определена посока. Имам лоши спомени от подобен подход към пазара у нас и в СССР. Е, САЩ още не са достигнали онези мащаби, но усърдието плаши.
    —цитат от коментар 13 на Oleg Iliev


    Това няма нищо с капитализма и пязарната икономика, това си бие към комунизъм и планова "икономика" ..... неслучайно отдавна коментираме, че САЩ отиват със страшна сила към комунизма ....

  19. 19 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1162 Любопитно

    Цитат:Демократите в Конгреса на САЩ предлагат до 12 500 долара бонус за електромобили-----Забранявам в мое присъствие жълтопаветниците да крещят:1) По-малко държава, по-малко държава!2) Недопустима е намесата на държавата в частния бизнес и унищожаване на конкуренцията!3) Невидимата ръка на Пазаря ще реши всичко!и пр. жълтпаветни ИДИОТЩИНИ!
    —цитат от коментар 15 на Аскет


    Тачър и Рейгън също ли са жълтопаветници, другарю?

  20. 20 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1924 Весело

    [quote#12:"Бони и Клайд"][/quote]

    "Ами, петрола се ражда в тръбата!"

    Тоя па! Не е ли в бензиностанцията?

  21. 21 Профил на Ганя фурията балканска
    Ганя фурията балканска
    Рейтинг: 657 Весело

    Америкя фърста! Бравус на Байдън, подкрепя американските фирми!

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Неутрално

    До коментар [#7] от "Billy Pilgrim":

    Дай линк да видим къде и кога Байдън (дядо ти Джо) е обещавал да забрани термичните автомобили!

  23. 23 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    "Предложението, което е ключова част от целта на президента Джо Байдън да гарантира, че до 2030 година електромобилите ще обхващат най-малко половината от продажбите на коли в САЩ"

    Тия приказки как след 10г ел колите щели да имат 50% пазарен дял ги слушаме от 2005 някъде...

  24. 24 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2137 Весело

    Много ми става интересно,
    като вземат да раздават пари за субсидии!
    На нас, бившите комунистически държави и колонии,
    преди 30 години на живо ни разясниха,
    че всяко производство, което е субсидирано от държавата,
    трябва да бъде прекратено, защото е губещо,
    и дори ни "субсидираха" за да го унищожим!!!
    Сега тия ще раздават пари за "губещо производство",
    защото такива са насоките в "зелената доктрина"!
    От ден на ден в САЩ се забелязва прилагането увеличаване на
    комунистически икономически практики,
    срещу които те се бореха по нашите земи!

  25. 25 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#15] от "Аскет":

    Те искат по-малко държава когато трябва да плащат и повече държава когато трябва да получават!
    Жълтопаветници, сър!

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Неутрално

    До коментар [#13] от "Oleg Iliev":

    Товаришч Олег, и в Германия (където живееш) има субсидии за покупка на електромобили. В Германия тези субсидии пазарни ли са?

  27. 27 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2137 Весело

    До коментар [#6] от "Нинов":


    за сглобените в САЩ.
    —цитат от коментар 6 на Нинов


    В такъв смисъл, не разбирам, защо се притесняват
    чуждестранните производители?
    Просто започват да си сглобяват "електричките"
    в щатите и те също би трябвало да получат субсидия!

  28. 28 Профил на Бони и Клайд
    Бони и Клайд
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#2] от "clarkv622":Засега субсидиите ще са основно за Шеви Волт (а не Болт, както е написано в статията) и Тесла, които продават най-много електромобили в САЩ. Скоро и други ще се появят.
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    Къде ви намират такива бе!
    Чеви Болт си е пюр електриц, а Волт е плуг ин хайбрид!
    Ех, Чукча, чукча.....

  29. 29 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#3] от "дедо Андро":

    С $ 28 трлн дълг, човек би помислил, че ше се опитват да режат държавната помощ..Но все пак говорим за ДП на САЩ, горд наследник на КПСС..И ще го докарат точно докъдето го докараха и КПСС.Лично аз смятам да обърна всички налични пари в злато..С темповете на световна лудост, съвсем скоро ще се озъбим всички.

    Sic transit gloria mundi
  30. 30 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Аз съм против всичко субсидирано, което не е стартиращ бизнес или нещо от сорта. Електрическите коли имат бъдеще, но то определено още не е дошло. Това напъване да ги наложат, ще изиграе лоша шега на някои държави.
    —цитат от коментар 4 на chepokalipsis


    Защо бе - какво по-справедливо от това един фермер от Тексас да плаща за електричката на някой хипстър в Ню Йорк?

  31. 31 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3360 Весело

    До коментар [#24] от "vagabond66":

    Грешиш, при комунизма субсидиите от държавата бяха за ниски крайни цени за потребител, в случая субсидията за производител не значи ниска крайна цена за потребител, а по висока печалба за производителя. Тоест всичко е ок с дългата ръка на пазара

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Неутрално

    До коментар [#15] от "Аскет":

    "Забранявам в мое присъствие"

    Можеш да забраняваш само в хола си!

  33. 33 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#13] от "Oleg Iliev":


    Не знам дали това не нарушава споразуменията по СТО, но във всички случаи такива дотации не приличат на честна конкуренция. Но още повече ме безпокои факта че държавата вместо внимателно и умерено да коригира пазара, в случая се опитва сбрутални действия да го насочи в определена посока. Имам лоши спомени от подобен подход към пазара у нас и в СССР. Е, САЩ още не са достигнали онези мащаби, но усърдието плаши.
    —цитат от коментар 13 на Oleg Iliev


    Напротив вече достигнаха СССР-ето и се мъчат да ги надминат!

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Весело

    До коментар [#18] от "Alex Ivanov":

    След като САЩ отиват в комунизма, можете да се успокоите! Комунизмът загина и по вашите разбирания и САЩ ще загинат. От десетилетия ги громите САЩ, ето вече успяхте! :-)

  35. 35 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    Другарят Ленин е казал: ''Комунизъм = Електрификация + Съветска власт.''

  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Неутрално

    До коментар [#28] от "Бони и Клайд":

    Шеви Волт и аналогът му Опел Ампера са ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, а не хибриди!

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Весело

    До коментар [#15] от "Аскет":

    Забранявам в мое присъствие жълтопаветниците да крещят:
    1) По-малко държава, по-малко държава!
    2) Недопустима е намесата на държавата в частния бизнес и унищожаване на конкуренцията!
    3) Невидимата ръка на Пазаря ще реши всичко!
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    Аскет, ти пак ли си изгуби? Ти нали знаеш че твоя източник е: Факти, Атака, Известия, Российская газета. За ръка ли да ти отведа до там? Или вече знаеш пътя?:))))

    "Чуждестранен агент"
  39. 39 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    Тачър и Рейгън също ли са жълтопаветници, другарю?
    —цитат от коментар 19 на До руските мекерета


    Джендър,
    За тоя ли Рейгън става дума, който нарича африканците маймуни?
    Нима ти, като джендър-жълтопаветник одобряваш това:

    Ronald Reagan called Africans at UN 'monkeys', tapes reveal
    He said: "To see those... monkeys from those African countries - damn them, they're still uncomfortable wearing shoes!"
    https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49177034

  40. 40 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2137 Весело

    До коментар [#31] от "дерибеев":


    До коментар [#24] от "vagabond66":Грешиш, при комунизма субсидиите от държавата бяха за ниски крайни цени за потребител, в случая субсидията за производител не значи ниска крайна цена за потребител, а по висока печалба за производителя. Тоест всичко е ок с дългата ръка на пазара
    —цитат от коментар 31 на дерибеев


    Приемам забележката, ама пак съм объркан!
    Ако няма крайно намаление на цената,
    как ще накарат потребителите да купуват -електрички?!?
    Или ще има действия по "талибанска рецепта"?!?
    Унищожават всички "дизели и бензини" и който
    иска да шофира, ще или не ще си взима "Тесла" на лизинг!
    Това ще да е пак някакво ново, много силно "пазарно действие"!

  41. 41 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    До коментар [#13] от "Oleg Iliev":Товаришч Олег, и в Германия (където живееш) има субсидии за покупка на електромобили. В Германия тези субсидии пазарни ли са?
    —цитат от коментар 26 на vassilun


    Според мен и тук субсидиите не са пазарни и ме плашат. Дълго време ни убеждаваха че трябва да има глобален пазар, това ще е оптимално за потербителя, а конкуренцията ще мотивира производителите. С електромобилите виждам все повече намеси със субсидии на национално ниво. Хем зелената икономика е обща цел, хем по пътя към нея масово опитват да избутат конкурентите с непазарни методи. Не ми се вярва че това е за добро.

  42. 42 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    До коментар [#13] от "Oleg Iliev":Товаришч Олег, и в Германия (където живееш) има субсидии за покупка на електромобили. В Германия тези субсидии пазарни ли са?
    —цитат от коментар 26 на vassilun


    Тези субсидии никъде НЕ са пазарни. Електрокарите се налагат с политически решения, вместо на пазарен принцип.

  43. 43 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#36] от "vassilun":

    Не се излагай:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt

    Sic transit gloria mundi
  44. 44 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3360 Неутрално

    До коментар [#40] от "vagabond66":

    Ами както с ваксините

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#27] от "vagabond66":

    Ето малко инфо по темата:

    The 14 Best American-Made EVs to Watch in 2022

    #1. Tesla Roadster
    #2. Chevrolet Corvette EV
    #3. BMW iX
    #4. Bollinger B1 and B2
    #5. Chevrolet Bolt EV Crossover / EUV
    #6. Lucid Air
    #7. Ford F 150 EV (2022)
    #8. Rivian R1T
    #9. Rivian R1S
    #10. Tesla Cybertruck
    #11. Cadillac Lyriq
    #12. Volkswagen ID4
    #13. GMC Hummer EV
    #14. Lordstown Endurance

  46. 46 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2461 Весело

    Демократите първо да осигурят ток за климатиците в Калифорния, че хората изпукаха от жега там, пък после да мислят за електромобилите.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  47. 47 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    Лелий - тема за демократите, ел коли и субсидии - 10 коментара и реалистчето още да го няма да обясни как по-голяма благодат от това не може да съществува под небето...
    —цитат от коментар 14 на jazzdevil


    Сигурно ремонтира бричката в задния двор...

  48. 48 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Нема лошо. 17 млн нови коли * 12.500$ = 212 милярда $$$ субсидии годишно. Да се обадят отсега на юдеите от феда да ги произведат от въздуха.

  49. 49 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#42] от "stargate":

    Ама той и петролът в САЩ е субсидиран. Дали ако не е, всички ще карат коли, които харчат по 20 на 100?

  50. 50 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Какво стана със закона за търсенето и предлагането?Комунизъм в действие.

  51. 51 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2461 Весело

    До коментар [#42] от "stargate":Ама той и петролът в САЩ е субсидиран. Дали ако не е, всички ще карат коли, които харчат по 20 на 100?
    —цитат от коментар 49 на chepokalipsis


    Препоръчвам по-малко четене на фейк нюз. Там под "субсидия" се разбира да не ти свалят десет кожи от данъци. Точно това визират по CNN, NYT, WaPo и други черни станции на марксистката пропаганда като фърлят слюнка ка бензина в САЩ бил "субсидиран". Не е - и един цент не дава държавата. Просто няма акциз и някои други данъци (това докрава до прединфарктно състояние всеки уважаващ себе си цървул в Брюксел).

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  52. 52 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1162 Любопитно

    [quote#39:"Аскет"][/quote]

    Да, другарю, за този Рейгън става дума.

    Той жълтопаветник ли е?

  53. 53 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    [quote#39:"Аскет"]
    —цитат от коментар 52 на До руските мекерета
    Да, другарю, за този Рейгън става дума.Той жълтопаветник ли е?[/quote]

    Ти защо питаш?

  54. 54 Профил на Ганя фурията балканска
    Ганя фурията балканска
    Рейтинг: 657 Весело

    Какво стана със закона за търсенето и предлагането?Комунизъм в действие.
    —цитат от коментар 50 на Мусаши


    Ми америка фърст, бе тръмписте? Тогава нямаше от теб такива въпроси за въглищните мини.

  55. 55 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Дедо Джо нали обеща, че ще забрани бензиновите и дизеловите коли. На какъв етап е от изпълнението на това предизборно обещание?
    —цитат от коментар 7 на Billy Pilgrim


    На етап 1 - "Зарибяване".
    Увеличават акциза върху горивата и субсидират електрическите автомобили.
    Вземат от едните и дават (кредит) на другите.
    Когато производителите на автомобили с ДВГ фалират или се преустрят, а потребителите преминат на електромобили, започва етап 2 - "Реализиране на печалби".
    Субсидиите се прекратяват, а потребителите вече няма къде да мърдат. Ще купуват.
    Освен това, ще купуват по-често, защото експлоатационните характеристики на батерията рязко се снижават след петата-седмата година и на практика трябва нова батерия.
    А, тя струва половината от стойността на колата.
    Вторичен пазар на електромобили на практика няма смисъл.

  56. 56 Профил на anonimnijj
    anonimnijj
    Рейтинг: 0 Неутрално

    В Румъния колко даваха отстъпка, ако си купуваш ел. автомобил? Май беше 9000 евро. А в България?

  57. 57 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#24] от "vagabond66":Грешиш, при комунизма субсидиите от държавата бяха за ниски крайни цени за потребител, в случая субсидията за производител не значи ниска крайна цена за потребител, а по висока печалба за производителя. Тоест всичко е ок с дългата ръка на пазара
    —цитат от коментар 31 на дерибеев


    Разбира се, че значи точно по-ниска крайна цена, защото потребителят, колкото и да го облъчват с послания, няма да се набута 10-тина хиляди долара повече за автомобил, защото уж бил екологичен.
    Е, ако пак не се получи, ще вдигнат цената на останалите автомобили, тогава всичко ще е цветя и рози.

  58. 58 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Като се замислиш - това всъщност не е субсидия, а е предварително заплащане за премахване на значителното количество СО2, за което иначе държавата горчиво ще плаща по време на експлоатацията на обикновените пърдялници...

  59. 59 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    [quote#54:"Ганя фурията балканска"][/quote]

    Кое й е фърст на Америка при тази комунистическа мярка?Колкото до въглищата от тях се получава евтина електроенергия. И тецовете произвеждат ток 24 часа в денонощието. Не само през деня като соларките.

  60. 60 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4311 Неутрално

    Ний засега оставаме само с 5000 лв., и то като предизборно обещание от "ДБ".

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  61. 61 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4511 Неутрално

    До коментар [#36] от "vassilun":Не се излагай:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
    —цитат от коментар 43 на Hristov


    То това му стана ежедневие на Василчо, за последните 6/8 месеца изтрещя тотално момченцето....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  62. 62 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2635 Любопитно

    До коментар [#1] от "ju.li":

    Видно е, че нищо не разбираш от енергетика. Не се ражда и в трафопоста, нито в подстанцията.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  63. 63 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    До коментар [#42] от "stargate":Ама той и петролът в САЩ е субсидиран. Дали ако не е, всички ще карат коли, които харчат по 20 на 100?
    —цитат от коментар 49 на chepokalipsis


    От десетилетия американските автомобили не харчат "по 20 на 100", живееш с някакви много стари схващания. Беше това до "downsizing"-а през '70-те ....

  64. 64 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    [quote#61:"padrino"][/quote]

    На много хора още им е мътна тая сфера, кое е хибрид, кое plug in хибрид, mild хибрид, кое all-electric ....мнозина на всичко това викат "електричка" ....

  65. 65 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2635 Весело

    До коментар [#45] от "Нинов":

    Всички изброени марки ще бъдат жертви на електрическия ИЖ.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  66. 66 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4381 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    "Болт" е правилно, това е различен модел - Chevrolet Bolt EV Crossover / EUV

  67. 67 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#31] от "дерибеев":

    Какъв ти пазар... Всичко ”зелено” е болшевишки напъни да се елиминира всякакъв пазар. Понеже за електромобилите е рано да се наложат на пазарен принцип, се подпомагат с непазарни методи. Същото е и със соларните централи - цената за изграждането им пада всяка година, но за да се наложат, се удря с въглеродни квоти производството на въглищните централи.
    Полза за климата няма никаква, просто се спира раззеленяването на планетата, включително с горенето на дървесината за ”еко зелена” енергия, ама пазара в развитите икономики ще е съсипан, а обществото силно ще обеднее, заради повишените цени и данъци. Болшевики, сър.

  68. 68 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    Все повече ги харесвам. А най-много ми харесва религиозната им вяра, че токът се ражда в контакта 😁😁😁
    —цитат от коментар 1 на ju.li


    А дизелът и бензинът в бензиноколонката на бензиностанцията, без добив, преработка и транспорт на петрол и продуктите от него. Ще ти се пръсне черепът от мозък.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  69. 69 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#42] от "stargate":Ама той и петролът в САЩ е субсидиран. Дали ако не е, всички ще карат коли, които харчат по 20 на 100?
    —цитат от коментар 49 на chepokalipsis


    Субсидиран??? Не думай!
    Тоя разход трябва да си го видял в някой филм от 50-60 години или ти самият си още в онова време.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  70. 70 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    #13 "Oleg Iliev":

    Не знам дали това не нарушава споразуменията по СТО, но във всички случаи такива дотации не приличат на честна конкуренция. Но още повече ме безпокои факта че държавата вместо внимателно и умерено да коригира пазара, в случая се опитва сбрутални действия да го насочи в определена посока. Имам лоши спомени от подобен подход към пазара у нас и в СССР. Е, САЩ още не са достигнали онези мащаби, но усърдието плаши.
    ▪️▪️▪️▪️▪️
    😳🙄😭
    Никога не мога да разбера защо някои "велики" лаборанти от математика и бивши лектори по научен социализъм си смятат за "гении" в строителството и икономиката??:)
    Няма нито една развита държава в света, която да не се занимава с дотации в различни сфери на икономиката. В страни с развита иконимика като САЩ, Канада, Германия и др. това са различни области на машиностроенето и високотехнологичните индустрии. А в страни със слабо или не развита икономика това е субсидия за брашно, моркови, цвекло и слънчогледово олио. Накратко в различните продукти.
    В същото време, тряба да напомня на същите лаборанти, за субсидиите за закупуване на автомобил Lada (с двг), които се произвеждат в Путенланд. Но това е друго и за путинисти там всичко е наред:))

    "Чуждестранен агент"
  71. 71 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2097 Неутрално

    Стимул за купуване ще помогне несъмнено.
    Въпросът е как да откажем червеновратните да карат без нужда огромни камиони и ни тровят с пушеци?

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  73. 73 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#51] от "Тюфлекчия":

    Когато ти не плащаш данъци а аз плащам, това е субсидия, аз те субсидирам. Има специални подправки в данъчния закон, които облагодетелстват изкопаемите горива. Такива директни субсидии са около 20 милиарда долара годишно. В Европейския съюз цифрата е около 55 милиарда, така че по този показател щатите са догонващи ;). Демек, Ицето Ковачки като не плаща данъци за да е евтин тока от въглища, някой (Ганьо) трябва да компенсира с левчета в хазната. Допълнителен бонус е това че ни трови с тия въглища.

  74. 74 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#69:"quatro_4x3"][/quote]

    Според мен това не е едно и също. Колите с ДВГ са навлизали постепенно за повече от век, и добива на петрол в повечето случаи се е адаптирал, и съответно да инфраструктурата се е изграждала постепенно. Сега целта е масово да накарат стотици милиони да сменят коли с ДВГ с електрически такива. В момента няма изградена инфраструктура за това, тя се изгражда параллелно. Не се произвежда и достатъчно електричество за предвиждания брои електрически коли. Предвижда се да се изгради инфраструктурата и да се увеличи (зеленото) производство на електронергия. За мен въпроса е че това трябва да се направи в много кратки срокове, и трябват огромни ресурси. Не е същото като развитието на колите с ДВГ.

  75. 75 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    И други новини има днес, и то - вервате или не вервате, чак от НЙТ, Вашингтон Пост, и стигнало до Гардиън...US drone strike mistakenly targeted Afghan aid worker, investigation findsThe victim, the newspaper said, was 43-year-old Zemari Ahmadi, who died with nine members of his family, including seven children, when a missile from a US air force Reaper drone struck his car as he arrived home from work in a residential neighborhood of Kabul....What the US military observers figured was Ahmadi acting suspiciously, the newspaper said, was him going about his normal business as a worker for the California-based aid group Nutrition and Education International.https://www.msn.com/en-xl/news/other/us-drone-strike-mistakenly-targeted-afghan-aid-worker-investigation-finds/ar-AAOkIKw?ocid=msedgntp
    —цитат от коментар 72 на Аскет


    Тая новина е от 3-4 дни по големите медии и от 2 седмици по апокрофните.
    Тук - не само Дневник , се правят на ощипани и занимават публиката с глупости :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  76. 76 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 403 Неутрално

    На всички комунета в форума,какво ви пука какво правят щатите,как били станали комунисти,как дъртия Баидън направил това и онова,колко са зле и ОТ СОРТА.
    Вие си гледаите вас и русия,повчето от вас нямат пари да си напълнят резеорвара,80% от българските коли са над 20 години,но вие сте загрижени за американците,недеите моля ви ,оставте ги да гният в гадния капитализъм и си гледаи 100% народно събрание съставено от комунисти и управлявано от МОСКВА.Хаиде честито на печелившите.

  77. 77 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    До коментар [#75] от "schwimmwagen":

    Мани, мани...

    Папата и той се оказа предател - отишъл на крака в Унгария и се срещнал с Чудовището Орбан...

    Pope Francis shakes hands with Hungary's Prime Minister Viktor Orban at Romanesque Hall in the Museum of Fine Arts in Budapest, Hungary, September 12, 2021
    https://www.msn.com/en-xl/europe/top-stories/in-hungary-pope-meets-pm-orban-his-political-opposite/ar-AAOlK1P?ocid=msedgntp

  78. 78 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1162 Любопитно

    [quote#53:"Аскет"][/quote]

    Забрави ли вече, другарю?

    Забранявам в мое присъствие жълтопаветниците да крещят:
    1) По-малко държава, по-малко държава!
    2) Недопустима е намесата на държавата в частния бизнес и унищожаване на конкуренцията!
    3) Невидимата ръка на Пазаря ще реши всичко!

    и пр. жълтпаветни ИДИОТЩИНИ!

  79. 79 Профил на Бони и Клайд
    Бони и Клайд
    Рейтинг: 372 Неутрално

    [quote#61:"padrino"][/quote]

    Пъдар, кажи за електричката на твоя съсед, к'ва марка беше?

  80. 80 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    До коментар [#78] от "До руските мекерета":

    Джендър,
    Ти защо ме четеш?

  81. 81 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#78] от "До руските мекерета":Джендър,Ти защо ме четеш?
    —цитат от коментар 80 на Аскет


    Случва се, другарю.

    Както се случва и да настъпиш нещо, без да го искаш.

    Такъв е животът.

  82. 82 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1658 Весело

    Поздравления за предложението, ние тук ще мислим за ТЕЦ-овете им.....

  83. 83 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    Такъв е животът.
    —цитат от коментар 81 на До руските мекерета

    Защо животът е такъв?

  84. 84 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1162 Весело

    [quote#83:"Аскет"][/quote]

    Няма да ти кажа, другарю. По-добре е да съзрееш сам.

  85. 85 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4381 Неутрално

    До коментар [#22] от "vassilun":

    Байдън не е , но гурернаторът Нюсъм д за Калифорния от 2035. Ню Джърси и Масачузетс се присъединяват не толкова драстично.
    Европа не изостава, Норвегия забранява "конвенционалните двигатели" от 2025, Франция забранява дизела от 2030, а двигателите с втрешно горене от 2035. Други се подготвят.

    За Калифорния:https://arstechnica.com/cars/2020/09/by-2035-new-trucks-and-cars-sold-in-california-must-be-emissions-free/ #:~:text= California bans new internal combustion engines, starting,Gitlin - Sep 23, 2020 9:26 pm UTC

    За Европейския Съюз: https://www.euractiv.com/section/electric-cars/news/eu-signals-end-of-internal-combustion-engine-by-2035/

  86. 86 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    [quote#83:"Аскет"]
    —цитат от коментар 84 на До руските мекерета
    Няма да ти кажа, другарю. По-добре е да съзрееш сам.[/quote]

    Ти защо няма да ми кажеш?

  87. 87 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 802 Неутрално

    [quote#51:"Тюфлекчия"][/quote]


    До коментар [#69] от "quatro_4x3":

    "The Environmental and Energy Study Institute reported that direct subsidies to the fossil fuel industry totaled $20 billion per year, with 80% going toward oil and gas. In addition, from 2019 to 2023, tax subsidies are expected to reduce federal revenue by around $11.5 billion."

  88. 88 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3357 Неутрално
  89. 89 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    До коментар [#13] от "Oleg Iliev":Товаришч Олег, и в Германия (където живееш) има субсидии за покупка на електромобили. В Германия тези субсидии пазарни ли са?
    —цитат от коментар 26 на vassilun


    Опитах се да намеря повече подробности, но от това което виждам досега субсидиите за електроколи в Германия, които пак не са пазарни, поне не са протекционистки. Не се дават само за коли произведени в Германия. Не видях и да става въпрос само за коли произведени в ЕС. Може да съм изпуснал нещо. Около две трети от субсидията е от държавата и една трета от производителя.

  90. 90 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    До коментар [#22] от "vassilun":Байдън не е , но гурернаторът Нюсъм д за Калифорния от 2035. Ню Джърси и Масачузетс се присъединяват не толкова драстично.Европа не изостава, Норвегия забранява "конвенционалните двигатели" от 2025, Франция забранява дизела от 2030, а двигателите с втрешно горене от 2035. Други се подготвят.За Калифорния:https://arstechnica.com/cars/2020/09/by-2035-new-trucks-and-cars-sold-in-california-must-be-emissions-free/ #:~:text= California bans new internal combustion engines, starting,Gitlin - Sep 23, 2020 9:26 pm UTCЗа Европейския Съюз: https://www.euractiv.com/section/electric-cars/news/eu-signals-end-of-internal-combustion-engine-by-2035/
    —цитат от коментар 85 на daskal1


    Полезни линкове, благодаря. Не знам защо, но ми е трудно да си представя как това ще стане в България, почти 100% от колите, камионте и автобусите по пътищата да са електрически към 2050. Цитирам от втория ти линк, "The new rules will result in the bloc deepening its shift to electric vehicles, with the European Commission expecting “almost 100%” of cars on the roads in 2050 to be emissions free."
    Германия има пари да го направи, независимо дали е мъдро или не да се прави в такива срокове. Дали финансовата подкрепа от ЕС ще стигне това да се постигне и в България, не знам. От една страна ние не сме се отказали от АЕЦ и може да имаме по-евтина електроенергия, от друга страна като гледам че все още не всички пътища са оправени, не знам колко време ще отнеме изграждането на инфраструктурата за електромобилити.

  91. 91 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4381 Неутрално

    До коментар [#90] от "Oleg Iliev":

    И за САЩ не е реално, като се има предвид колко бедни работещи хора има които карат стари коли и тръкове (камиончета).
    Преди доста години закъсах на един селски път, бяха насипали пясък за който мислех че е стабилно платно, и се наложи да помоля един фермер да ме изтегли с трактора си. Разприказвахме с, попитах го коя е годината на производство на трактора, беше старичък. Каза ми, че е от баща му, 1957. Разбира се, попитах го защо не го смени с по-нов.
    Цитирам по памет отговора:
    "Ти знаеш ли колко царевица трябва да продам и колко години да не ядем за да купя нов трактор? Този трактор всяка зима го разглобявам на части, зная му всеки болт и гайка. Подменям каквото трябва и върви. Защо да купувам нов който ще върши същата работа?"
    Е, засега не чета за електически трактори.... :-)

  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3202 Неутрално

    Предложението е:

    1. 7500 за всички автомобили.
    +
    2.$500 за автомобили с части сорснати преимуществено в САЩ.
    +
    3. $4500 за автомобили на компании, които са с юнионизирана работна сила.

    Както виждате, ако това стане закон, Тесла като купиш Тесла, получаваш $8000 кредит, $7500 + $500, автомобилите на тесла са с най- голем процент части Мейс ин Америка.

    Ако купиш ГМ Болт, получаваш $12500, $7500 + $500 + 4500.

    Ако вземеш Форд Мах Е, получаваш $12 000, , $7500 + 4500. Финалното сглобяване на Мах Е е в Мексико.

    Както виждате, с това юнионизиране, закона е написан за ГМ, Форд и Крайслер. И мисля, че, демократите се страхуват да не загубят щатите от средният запад, тъй нареченият Ръст Белт.

    За да квалифицира за кредит, колата ви трябва да има поне 50 киловатчаса батерия и поне 60 киловатчавса след 2023-та.

    Също, седан не трябва да струва повече от $49к, SUV, повече от $59к и трък повече от $69к.

    Това засега е само предложение, не значи че ще бъде прието!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1162 Весело

    [quote#86:"Аскет"][/quote]

    Не разбра ли, другарю? За да съзрееш сам.

  94. 94 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    До коментар [#92] от "Realist":

    ➕➕➕👍🏻

    "Чуждестранен агент"
  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3202 Неутрално

    За Тесла Модел S и X няма да получиш кредит, както и за Ягуар Ай Пейс, Ауди Куатро, Ривиан, Лусид и Хъмър на ГМ няма да пол;учиш кредит защото са по- скъпи от изискването в проекта на закона.

    За Кибертръка, Ф-150 Лайтнинг на Форд (без най- скъпата версия), Модел 3, Модел Y, Мустанг Мах Е, Шеви Болт и Болт CUV, Киа Ниро, Нисан Лийф получаваш кредита,

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Вярно, че това е субсидия, но акцизът върху горивата също е вид субсидия, но с обратен знак.

    Значи субсидията за електромобили е акциз с обратен знак. Ако в крайна сметка тя води до пропорционално намаляване на замърсяването, по-малко болести и смърт, в нея има резон.

  97. 97 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    До коментар [#95] от "Realist":

    За Кибертръка, Ф-150 Лайтнинг на Форд (без най- скъпата версия), Модел 3, Модел Y, Мустанг Мах Е, Шеви Болт и Болт CUV, Киа Ниро, Нисан Лийф получаваш кредита,
    ▪️▪️▪️▪️

    Т.е. получаваш и за ю.корейска и японска?

    "Чуждестранен агент"
  98. 98 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Вярно, че това е субсидия, но акцизът върху горивата също е вид субсидия, но с обратен знак. Значи субсидията за електромобили е акциз с обратен знак. Ако в крайна сметка тя води до пропорционално намаляване на замърсяването, по-малко болести и смърт, в нея има резон.
    —цитат от коментар 96 на razor


    В държавата с най-много автомобили на човек от населението Исландия има и една от най-високите продължителност на живота.

  99. 99 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    За Тесла Модел S и X няма да получиш кредит, както и за Ягуар Ай Пейс, Ауди Куатро, Ривиан, Лусид и Хъмър на ГМ няма да пол;учиш кредит защото са по- скъпи от изискването в проекта на закона.За Кибертръка, Ф-150 Лайтнинг на Форд (без най- скъпата версия), Модел 3, Модел Y, Мустанг Мах Е, Шеви Болт и Болт CUV, Киа Ниро, Нисан Лийф получаваш кредита,
    —цитат от коментар 95 на Realist


    Това е доста по-детайлна и ясна информация. Явно в Дневник са компресирали информацията прекалено много.

  100. 100 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3202 Весело

    До коментар [#43] от "Hristov":

    Този автомобил, който си го изтъпанчил, Христов е:

    1. Стара версия, която не се произвежда от 2015-та. Волт 2010-2014.

    2. Последната версия е това, 2-ра генерация Волт:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt _(second_generation)

    3. ГМ спря този автомобил за сметка на напълно електрическият Болт (Опел Амплера Е) през 2018-та. Вече няма Волт, плъг ин хибрид, всички електрически автомобили на ГМ са като тези на тесла, пълни електрически автомобили.

    4. Шеви Болт е вече втора версия и е 2 модела, Болт EV и Болт EUV. Около 500 километра пробег, 260 мили по американският цикъл, 60 киловатчаса батерия.

    В САЩ, Болт EV започва от $29к, Болт EUV, по- голямата версия започва от $35к.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK