България е осма в ЕС по най-малко зарядни станции на 100 км

България е осма в ЕС по най-малко зарядни станции на 100 км

© Велко Ангелов



България попада сред страните в ЕС с най-малко зарядни станции на 100 километра, показва проучване на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Тя е сред десетте страни, в които няма дори по едно място за заряд на всеки 100 км ключови пътни участъци. Според АСЕА в страната има 0.8 станции, което и отрежда осмо място отзад напред по този показател.


По-зле от България обаче е ситуацията в Литва и Гърция с по 0.2 зарядни на 100 км, Полша (0.4), Латвия, Румъния и Кипър с 0.5, и Естония с 0.7. Общото между тези страни е, че пазарният дял на електромобилите в общите продажби е под 3%.


България, наред с Малта, е единствената страна, за която такива данни изобщо липсват, но вероятно показателят е под 0.5 на сто, колкото е в Кипър, да речем. Данните на "Пътна полиция" показват, че към края на август в страната са регистрирани 2666 електрически леки коли, при общо над 3.38 млн. В сравнение със същия месец на миналата година това е увеличение с 1031 броя, което може да се приеме за добра новина.




Най-нагъсто са зарядните станции в Нидерландия - 47.5 на всеки 100 км, Люксембург (34.5), Германия (19.4), Португалия (14.9) и Австрия (6.1).


Като цяло в 18 държави от ЕС има по-малко от 5 зарядни точки на 100 км път, като само в четири са налични повече от 10 зарядни устройства на всеки 100 км пътища.


Изследването поставя под въпрос изпълнението на мисията "Fit for 55" на Европейската комисия, която предвижда до 2030 г. емисиите на въглероден двуокис, отделян от новите автомобили, да бъдат с 55 % по-малко в сравнение с нивата от 2021 г. Преди три години целта беше 37.5 на сто.


За изпълнението на този показател европейските автомобилни производители ще трябва да пуснат на пазара милиони електромобили и зареждащи се хибриди. "Потребителите няма да могат да преминат към превозни средства с нулеви емисии, ако по пътищата няма достатъчно станции за зареждане и презареждане", коментира по този повод генералният директор на ACEA Ерик-Марк Хуйтема.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (241)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    Ако ги изградят сега, при толкова малко електромобили няма да има никаква възвръщаемост на вложените средства. А дал взел все пак си е много важно.

  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2143 Весело

    Това заглавие трудно го разбрах.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  3. 3 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3283 Весело

    До коментар [#2] от "DDR":

    И аз.....
    Но на финала, последната дума на статията....ме развесели.... :)

    Bukalemun
  4. 4 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Шокиращо е, че не сме първи. Май не сме вече бай Тошовата техническа нация. :)

  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    Тоест България е сред първите 20 в ЕС по брой зарядни станции.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    До 1:"442"]Ако ги изградят сега, при толкова малко електромобили няма да има никаква възвръщаемост на вложените средства. А дал взел все пак си е много важно..."

    Аферим бе колега, а кой ще купува електромобили, ако няма къде да ги зарежда? Не случайно у нас всичко се прогнозира и проектира на база нужди от днес за вчера.

  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2143 Весело

    До коментар [#3] от "eti mehter":

    😂

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  8. 8 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    В градовете безплатните станции за зареждане се задъхват. Не е ли време да се прекрати безплатното зареждане и паркиране за електромобили?

  9. 9 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    До 1:"442"]Ако ги изградят сега, при толкова малко електромобили няма да има никаква възвръщаемост на вложените средства. А дал взел все пак си е много важно..."Аферим бе колега, а кой ще купува електромобили, ако няма къде да ги зарежда? Не случайно у нас всичко се прогнозира и проектира на база нужди от днес за вчера.
    —цитат от коментар 6 на pontius_glarus


    Що пък трябва да ги купуват с нарочни директиви?Когато елекричките станат по-изгодни финансово от тези с ДВГ,когато могат бързо да се зареждат и имат голям пробег,хората сами ще почнат да ги купуват.

  10. 10 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4351 Любопитно

    Бъдещето принадлежи на електрическите коли, но това бъдеще няма да се получи през 2035 както всички искат. Инфраструктура за зареждане и цените на колите са основните пречки. Това го казвам от позицията на човек който вече една година кара ел кола.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  11. 11 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3136 Весело

    До коментар [#2] от "DDR":

    "Това заглавие трудно го разбрах."
    ===============
    Защото обикновено сме първи или втори отзад напред, та не виждаме какво лошо има след нас да са седем държави.

    Еретик
  12. 12 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1512 Весело

    Самото определение “ключови пътища” е доста разтегливо. От там и резултата от изследването. Просто електрическите коли са скъпи, това е пречката а не местата за зареждане. Все пак в момента, тези с еликтричките в Лондон няма да висят по-опашките за гориво. Така че, всяка криза е и възможност за някой. Като са малко у нас, значи пазара предполага лесно влизане и възможност за растеж…..

  13. 13 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#3] от "eti mehter":

    Не само името на човека, но и умозаключението, което е направил.

  14. 14 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    Самото определение “ключови пътища” е доста разтегливо. От там и резултата от изследването. Просто електрическите коли са скъпи, това е пречката а не местата за зареждане. Все пак в момента, тези с еликтричките в Лондон няма да висят по-опашките за гориво. Така че, всяка криза е и възможност за някой. Като са малко у нас, значи пазара предполага лесно влизане и възможност за растеж…..
    —цитат от коментар 12 на stoiank


    Дали?Имам познат в Лондон,който ми е казвал,че пред повечето станции за зареждане на автомобили с ток има денонощни опашки. И то при положение,че са само 1 процент от всички автомобили. Като станат 10 процента как ще се зареждат?А ако всички 32 милиона са електрически?

  15. 15 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Осма и то в ЕС не е чак толкова зле. Стига сте рИвали за щяло и не щяло.

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3826 Любопитно

    Интересно, дали има статистика общо каква ел. енергия консумират е-автомобилите, напр. за миналата година, и прогнозни данни за след 5, 10, 15 години?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  17. 17 Профил на aleksandarx
    aleksandarx
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мусаши":

    Какви станции? Повечето зарядни са по улиците.

  18. 18 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1512 Неутрално


    До коментар [#14] от "Мусаши":

    Самото зареждане на електрическите коли става бавно. Опашка от три коли на колонката за бензин е нищо, но ако са електрически е филм. За сметка на това поставянето на колонка за бензин и зарядна за автомобил в къщи са две различни епохи. С две думи, за мен бъдещето е по-добра батерия, всеки си ги зарежда в къщи и само случайни заряди по станции в кафета, молове на работата и т.н. Между другото подобна е схемата и с телефоните…

  19. 19 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мусаши":Самото зареждане на електрическите коли става бавно. Опашка от три коли на колонката за бензин е нищо, но ако са електрически е филм. За сметка на това поставянето на колонка за бензин и зарядна за автомобил в къщи са две различни епохи. С две думи, за мен бъдещето е по-добра батерия, всеки си ги зарежда в къщи и само случайни заряди по станции в кафета, молове на работата и т.н. Между другото подобна е схемата и с телефоните…
    —цитат от коментар 18 на stoiank


    И хората в блоковете как ще си зареждат батериите ?? Ще си ги свалят и ще си ги носят в апартамента ли ??! .....

  20. 20 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Въпрос на време е да се появят достатъчно евтини ел. коли. Дачия Спринг нова в Румъния е под 10'000 евро след субсидията. У нас обаче политика по темата няма и е икономически безсмислено да си взимаш ел. кола ако въртиш под 1'500 (че и повече километра) на месец. А и си спестяваш неудобствата с липса на зарядни станции.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  21. 21 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    ... Инфраструктура за зареждане и цените на колите са основните пречки.
    —цитат от коментар 10 на padrino


    В България има още една - платежоспособността на населението.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  22. 22 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    "Изследването поставя под въпрос изпълнението на мисията "Fit for 55" на Европейската комисия, която предвижда до 2030 г. емисиите на въглероден двуокис, отделян от новите автомобили, да бъдат с 55 % по-малко в сравнение с нивата от 2021 г. Преди три години целта беше 37.5 на сто"

    Тези в Брюксел живеят в някакъв измислен свой свят.

  23. 23 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мусаши":Самото зареждане на електрическите коли става бавно. Опашка от три коли на колонката за бензин е нищо, но ако са електрически е филм. За сметка на това поставянето на колонка за бензин и зарядна за автомобил в къщи са две различни епохи. С две думи, за мен бъдещето е по-добра батерия, всеки си ги зарежда в къщи и само случайни заряди по станции в кафета, молове на работата и т.н. Между другото подобна е схемата и с телефоните…
    —цитат от коментар 18 на stoiank


    И какво правим в българските градове,където хората живеят предимно в блокове?Как ще си зареждат автомобилите в блок с 100 жилища и то при положение,че често има по два и повече автомобили в семейство?

  24. 24 Профил на aleksandarx
    aleksandarx
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#23] от "Мусаши":

    В Лондон зарядното е пред сградата, на улицата. Може и на паркинга да се инсталират.

  25. 25 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    Имайте предвид и нещо друго - цените на тока тепърва ще летят нагоре, благодарение най-вече на ""зеления"" грабеж. Така че не съм никак сигурен доколко тези бракми ще станат изгодни някога.

  26. 26 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#23] от "Мусаши":В Лондон зарядното е пред сградата, на улицата. Може и на паркинга да се инсталират.
    —цитат от коментар 24 на aleksandarx


    И как виждаш целият блок да си включи колите едновременно през нощта ?? (щото през деня са на работа, няма как)

  27. 27 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    Сигурно има някаква сметка, но ориентировъчна може и сам човек да си направи. Разходът е 15-20 квч/100 км пробег. Колите са около 3 милиона. Ако приемем, че минават средно 30 000 км на година и сметката е готова. Излиза около 90 милиарда изминати километра, 18 милиарда квч електроенергия, 18 милиона мегават часа. За сравнение годишното производство на Козлодуй е горе-долу толкова. Естествено това са сметки без кръчмар, но числата са от този порядък.

  28. 28 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3283 Неутрално

    До коментар [#25] от "Alex Ivanov":

    Няма друга алтернатива....
    Човечеството трябва да се преориентира да извлича енергията на вятъра, слънцето и морските вълни....
    Не съм еко зелен.

    Bukalemun
  29. 29 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Имайте предвид и нещо друго - цените на тока тепърва ще летят нагоре, благодарение най-вече на ""зеления"" грабеж. Така че не съм никак сигурен доколко тези бракми ще станат изгодни някога.
    —цитат от коментар 25 на Alex Ivanov


    По същата причина и горивата все повече ще поскъпват. При тока все пак има и алтернативи които с времето ще стават все по-евтини...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  30. 30 Профил на aleksandarx
    aleksandarx
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#26] от "Alex Ivanov":

    Е те на работа предполагам че ще им е още по удобно да си включат колата.

  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    Бъдещето принадлежи на електрическите коли, но това бъдеще няма да се получи през 2035 както всички искат. Инфраструктура за зареждане и цените на колите са основните пречки. Това го казвам от позицията на човек който вече една година кара ел кола.
    —цитат от коментар 10 на padrino


    Ако беше така, шефа на Фолксваген, Херберт Диез нямаше да събира всичките директори на компанията този четвъртък да го мъдрят как да оцеляват срещу гигафабриката на Тесла в Германия. Можете ли да си представите, че на този митинг, шефа на най- голямата автомобилна компания в света казва, че Тесла прави автомобил 3 пъти по бързо от Фолксваген. И това трябва да ви говори, че старите автомобилни компании губят единственото предимство което имаха пред новобранците, да произвеждат продукт евтино, ефективно и в огромни количества. Разследване на Бизнес Инсайдър:

    https://twitter.com/alex_avoigt/status/1443993103329857549

    According to BI sources Herbert Diess and Brand CEO Ralf Brandstätter called Thursday all 120 top managers in Wolfsburg together for a crisis meeting

    Diess stated that compared to Tesla and Chinese manufacturers VW is too expensive, slow and with low productivity not competitive

    Според източници на Бизнес Инсайдър, Херберт Диес и главният изпълнителен директор на марката Ралф Брандщатер са свикали в четвъртък всички 120 топ мениджъри във Волфсбург на кризисна среща

    Диез е заявил, че в сравнение с Тесла и китайските производители Фолксваген е твърде скъп, бавен и с ниска производителност не е конкурентен

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    До коментар [#23] от "Мусаши":В Лондон зарядното е пред сградата, на улицата. Може и на паркинга да се инсталират.
    —цитат от коментар 24 на aleksandarx


    То и сега имат проблеми със зареждането при условие,че електричките са само 1 процент от всички автомобили. Какво става като станат 50 процента?На теория всичко е розово,на практика ще е един кошмар.

  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    А някои, още спят, непробудно, Тойота например!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    До коментар [#32] от "Мусаши":

    Какво ще стане? Нали новодесните разбирахте само вие от икономика, под погледа на оранжевият фюрер. Ще стане, каквото става при капитализма и свободните общества- търсене и предлагане и еквилибриум между търсенето и предлагането.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    До коментар [#27] от "stoiank":

    Значи, при триста милиона е-коли, трябват 200 атомни реактора (в момента общо в света са около 450). А едно изследване показва, че през 2050 г. ще има 875 милиона е-леки автомобила, 70 млн. е- обществени превозни средства и 5 милиона превозни средства с горивни клетки по пътищата, общо над 950 млн.!?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    Между другото, само човките, които помпят петрол от находищата в САЩ харчат толкова ток, колкото 20 милиона електрически автомобила.

    Нека това да потъне, първо!

    Нефропреработвателните предприятия също са огромни консуматори на ток, за производството на всеки галон бензин се изразходват по 3 киловатчаса ток.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мусаши":Какво ще стане? Нали новодесните разбирахте само вие от икономика, под погледа на оранжевият фюрер. Ще стане, каквото става при капитализма и свободните общества- търсене и предлагане и еквилибриум между търсенето и предлагането.
    —цитат от коментар 34 на Realist


    Нищо пазарно няма във факта едни автомобили да се дотират от държавата,а на други да им се налагат ограничения. Това е КОМУНИЗЪМ.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Интересно, дали има статистика общо каква ел. енергия консумират е-автомобилите, напр. за миналата година, и прогнозни данни за след 5, 10, 15 години?
    —цитат от коментар 16 на hamiltonf



    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    От 4.5 години карам елетромобил. Зареждам го предимно в домашния гараж от контакта. Ползвам много рядко обществени зарядни станции. Нормалният пробег с тази кола ми е около 1000км/месец и съответно това добавя към сметката ми за ток около 150кВатч - или повишава общото ми потребление средно с 25%. Както гледам - основната маса автомобилисти карат личните си коли и по-малко от 1000км на месец. Надявам се, че това ви изяснява картинката с потреблението на електричество.

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    Някои производства ще спрат да ползват ток, и ето ви ток за ел. автомобилите. Някъде бях чел, че за преминаването на всички автомобили на ток, не са ви нужни някакви огромни и рандомански нови производства. Нужни са ви повече местни батерийни пикови централи, които да зареждат в моментите на ниско потребление и да стабилизират мрежата в пиковите часове.

    И това е не заради това, че няма инсталирани достатъчно мощности, а заради това, че кабелната инфраструктура няма да издържи.

    Точно заради това, новите производства ще са малки, местни и дистрибутирани!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1512 Разстроено

    До коментар [#37] от "Мусаши":

    Винаги е било, просто е различна опаковката в която се продава.

  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#39] от "sweeper":

    Аз от 10 годин карам електромобил, зареждам всяка вечер. Вече имам 2 електромобила. И консумацията на ток от утилитито даже ми е спаднала, защото сам си произвеждам и тока.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#25] от "Alex Ivanov":Няма друга алтернатива....Човечеството трябва да се преориентира да извлича енергията на вятъра, слънцето и морските вълни....Не съм еко зелен.
    —цитат от коментар 28 на eti mehter


    Напоследък в България имаше дни без слънце (облачно) и почти без вятър .... представьм си ако разчитахме на ВЕИ-тата .... икономиката ни си отиваше.

  44. 44 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#26] от "Alex Ivanov":Е те на работа предполагам че ще им е още по удобно да си включат колата.
    —цитат от коментар 30 на aleksandarx


    Ми ако целият персонал разчита на работа да си зарежда колите ?? (щото пред блока няма как). Ще има ли място за всички ??! ... опираме до същия проблем.

  45. 45 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#29] от "rumen_s":алтернативи които с времето ще стават все по-евтини..

    Никога нищо с времето не е ставало по евтино

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    Туй сега добре ли е или лошо, щото с тея цени на тока и газа нещо сметката на излиза май :)

  47. 47 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    Зареждането на вашият личен електромобил от вашият личен електрически контакт става бавно, от нормален контакт Шуко. И консумацията му е колкото на електрически бойлер, електрическа печка, 3 киловата. Зареждате когато не ползвате, както зареждате мобилният си телефон.

    Ако искате бързо зареждане, примерно, пътувате на дълъг път ползвате суперчарджър, който за 20 минути зарежда толкова колкото вашата зареждачка за 1 нощ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  48. 48 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#29] от "rumen_s":алтернативи които с времето ще стават все по-евтини..Никога нищо с времето не е ставало по евтино
    —цитат от коментар 45 на дерибеев


    Специално токът тепърва ще поскъпва, вече споменах защо. С колко, нисой не знае. Само се знае, че ще е с много. Все пак ще борим вятърните мелници .... ъъъ, климата де.

  49. 49 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#42] от "Realist":

    То и аз с в процес на изграждане на домашна фотоволтаична система с батерии (10кВатч), което се надявам да ми свали потреблението от мрежата до 10% от досегашното. Вярно е, че инвестицията не е малка, но на база днешните цени на тока, би се изплатила за 9-10 години. Прочее - отоплявам се само на ток - климатици, соларна система за топла вода, отлична топлоизолация и дограма. Само втората ни кола все още е дизелов Ландровър - просто още няма достатъчно добри и достъпни офроуд коли.

  50. 50 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Но и най малко електромобили !!!

  51. 51 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    Зареждането на вашият личен електромобил от вашият личен електрически контакт става бавно, от нормален контакт Шуко. И консумацията му е колкото на електрически бойлер, електрическа печка, 3 киловата. Зареждате когато не ползвате, както зареждате мобилният си телефон.Ако искате бързо зареждане, примерно, пътувате на дълъг път ползвате суперчарджър, който за 20 минути зарежда толкова колкото вашата зареждачка за 1 нощ.
    —цитат от коментар 47 на Realist


    Ти така и не вдена, че в Европа огромна част от хората живеят в блокове. Как точно ще си включат електричката в домашния контакт ??? Ще я занесат на ръце в апартамента си ли ??!

  52. 52 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    До коментар [#39] от "sweeper":

    По общ е въпросът, и не става дума за нас.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  53. 53 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    Преди седмица Економист излезе с анализ що тока поскъпнал в Европа, една от причините беше, че ветъра не дууал толкоз колкото очаквали - немало ветер у Европата. :)

    Та толкоз за ВЕИ-та и енергията от вятъра. :)

  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    До коментар [#51] от "Alex Ivanov":

    Ти, в къщи колко контакта имаш? Всеки от тези контакти може да ти зареди колата. И могат да ти изкарат контакт от твоят електромер и твоето табло. не е гОУема философия, не е гОУема галимация.

    Няма да ти карат ток от Марс или Луната, в таблото ти има ток за теб самият.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    Между другото както някой писа то и аз минавам 1000-1500 км месечно. Но лошото е, че многото км ги въртя извънградско - на море, някъде по надалеч и пр. Съответно при дългите пътувания няма как да мина с едно зареждане в къщи и трябва да завися от това да зареждам на друго място където я има станция, я не.

    Проблемът е, че все още зареждането на ток на мащабира (не скалира) както зареждането с бензин. Ако сте ходили по нашето море виждате как Интернета от телекомите кляка лятото от желаещи да си качат селфитата от морето. Същото ще стане и с ел. мрежата ако всички се изтипосат с електрички.

  56. 56 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#51] от "Alex Ivanov":Ти, в къщи колко контакта имаш? Всеки от тези контакти може да ти зареди колата. И могат да ти изкарат контакт от твоят електромер и твоето табло. не е гОУема философия, не е гОУема галимация.Няма да ти карат ток от Марс или Луната, в таблото ти има ток за теб самият.
    —цитат от коментар 54 на Realist


    Как на човек на 10-ия етаж, примерно, ще му изкарат ток на паркинга ?? Ти представяш ли си до всяко парко место контакт ?! Свързан с таблата из блока ??!

  57. 57 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Преминаването към електромобили изглежда ужасно трудна и ужасно скъпа задача.
    Особено ситуацията със зарядните станции.
    Натоварена бензиностанция, на която постоянно работят 2-3 колонки, трябва да се замени от пет-десет пъти по-голяма зарядна станция със суперчарджъри.
    Да не говорим за зареждането в домашни условия при население, живеещо предимно в големи сгради.
    И това не е само инфраструктура от зарядни… Ако се сметне пиковата консумация от подобна станция и се сравни с параметрите на електрозахранването, залагани при проектирането на сгради, 99% от сградите в България не биха издържали и 2-3 суперчарджъра, включени едновременно.

  58. 58 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    Същото ще стане и с ел. мрежата ако всички се изтипосат с електрички.
    —цитат от коментар 55 на realguru


    Ти представяш ли си как половин България е включила през нощта да си зарежда колите ??! Ха ха ха .... ще се срине всичко.

  59. 59 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Егати, тия в Холандия са се разсипали от зарядни, едва ли не по една на всеки 2 километра...То малко зави какво се брои де...Може пък в Холандия да броят примерно броят места...А в една зарядна станция, може да има по няколко места и кабели и да се зареждат по няколко електромобили едновременно, а в други страни да броят цялата зарядна станция за един брой, та ако ще и 10 кабела за зареждане да има...

    мурзилка
  60. 60 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#33] от "Realist":

    Тойота не спи непробудно, те бяха заложили на водород с хибридите за времето докато го развият. Обаче водородът се оказа по-сложен отколкото го мислеха, а конкуренцията им разви по-бързо електрическите коли с батерии. Сега най-накрая обявиха, че инвестират 14 милиарда в технологии за електрически коли.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  61. 61 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#37] от "Мусаши":

    Ти не разбираш - това е нов - "демократичен" комунизъм - ей сега политкомисаря по агиацията и пропагандата (иначе казано г-н Трол) ще ти обясни, че си чугун, мурзилка, ватник, ушанка и пр ако не си екзалтиран от това държавата да ти определя каква кола да притежаваш и да взима от твоите данъци за да плаща субсидията на колите на хора, които са по-богати от тебе...

  62. 62 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    За зарядните точки в градовете - англичаните бяха показали стълб за електрическа лампа със зарядно за кола (две, едно за предната и едно за задната). Плащаш си с карта, като на бензинова колонка, зареждаш докато си паркирал, за което така или иначе трябва място. Като е адаптирано за нощно зареждане, ползва по-малко ток и не е нужно всяка да е от най-мощните.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  63. 63 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1377 Любопитно

    До коментар [#41] от "stoiank":

    Мда - Хенри Форд затова е преуспял - щото първо се е разбрал с Теди Рузвелт да получава държавна субсидия и после да забранят конските впрягове с указ...

  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    До коментар [#56] от "Alex Ivanov":

    "Как на човек на 10-ия етаж, примерно, ще му изкарат ток на паркинга ??"

    Как са ти закарали тока до десетият етаж, бре? Явно според теб е невъзможно. Вода и канализация имаш ли? Не си в джунглата на Амазония или по средата на Сибир? Или си там?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4351 Любопитно

    И как виждаш целият блок да си включи колите едновременно през нощта ?? (щото през деня са на работа, няма как)
    —цитат от коментар 26 на Alex Ivanov

    Имаш погрешно разбиране как работи ел колата като цяло. Аз например зареждам един път седмично. Пълна батерия ми позволява 160/180 мили пробег. Това са близо 300 км. Колко хора в София например карат по 300 км на седмица? Средният пробег обикновено е 15/20 км на ден за 95% от хората, така, че няма "целият блок" да зарежда всяка вечер.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#60] от "fpyyh":

    Тойота преди дни показаха прототип на автомобил с твърдотелна литиева батерия:

    https://www.youtube.com/watch?v=cfSSHYOrQNI

    Но това докато достигне производство може да мине десетилетие. А дотогава, новите автомобилни компании ще са им изяли закускаъта и обяда.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на petzos
    petzos
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "България е осма в ЕС по най-малко зарядни станции на 100 км"

    Тоест победител е държавата с най-малко станции. Значи ако от 27 държави сме осми, следва, че ако класацията беше по брой на зарядни станции- сме 19-ти.

    Другият вариант е авторът на статията да е мал0умен.

  68. 68 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#56] от "Alex Ivanov":"Как на човек на 10-ия етаж, примерно, ще му изкарат ток на паркинга ??"Как са ти закарали тока до десетият етаж, бре? Явно според теб е невъзможно. Вода и канализация имаш ли? Не си в джунглата на Амазония или по средата на Сибир? Или си там?
    —цитат от коментар 64 на Realist


    Ти не вдена пак. Не е въпросът в чисто техническо отношение и опъването на 1 кабел. Явно нямаш никаква представа как е в България.

  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    До коментар [#68] от "Alex Ivanov":

    Нямам, мисля, че тока отдавна е пуснат навсякъде, още от 30-те години на миналият век! Ама вие на десетият етаж вероятно сте още на газени лампи.

    Чудно как са построили бензиностанциите на времето. Колко ли местни философа са им казвали, че това е невъзможно. Виж, конете, каруците и сеното е нявсякъде.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    [quote#65:"padrino"][/quote]

    Е какво, ще си правят график, че да не се струпат наведнъж много коли ли ??! Това е невъзможно. Днес ти трябва колата за малко, утре за много, животът е динамичен, не можеш да програмираш толкова много хора да се разминават. Малко става като с газа на борсата, уж умните глави от Брюксел го бяха изчислили как ще ни е по-евтино така, а накрая виждаш какъв ужас се получи.

  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#65] от "padrino":

    И всеки ден да зарежда, за колко ще си зареди дневното каране? 30-40 минути до час и половина. При съвременната автоматизация, всички зареждани в даден момент автомобили могат да бъдат управлявани колко да вземат от мрежата за да не се пренатовари.

    Това не е трудно решим технически въпрос!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    Не разбрах кой плаща за тези зарядни станции?

    Любовта ще спаси света!!!
  73. 73 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#70] от "Alex Ivanov":

    Всичко това се управлява и сега. Цената на тока е различна през различното време. Когато има голямо потребление, пазара го диктуват производителите, цената е висока, когато има ниско потребление пък, цената я диктуват консунматорите и тя е ниска.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 74 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    [quote#69:"Realist"]

    Бензиностанции няма по 50 пред всеки блок .... много лесно е било да се строят. През бензиностанцията минаваш, пъхаш, зареждаш за нула време и потегляш. Нищо общо с това, за което говорим.

  75. 75 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    До коментар [#74] от "Alex Ivanov":

    Ама ти имаш поне 10 електрически контакта, нали? Или наистина си на газена лампа?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  76. 76 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 587 Неутрално

    "България е осма в ЕС по най-малко зарядни станции на 100 км"

    България е двадесета в ЕС по най-много зарядни станции на 100 км.

    И в морето ми е до колене .....................
  77. 77 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    Когато зареждате електрическата си кола я зареждате на паркоместото отделено за вас, вашата лична собственост. В Северна Канада и американският щат Аляска, всяко паркоместо има инсталиран електрически контакт. За подгряване на колите когато са паркирани. Пред блокове, кооперации, паркинзи на магазини и т.н. Това е строено 50-те години на миналият век и е строено за няколко години. Искате да кажете, че сте с две леви ръце и не можете да направите нещо което хората на друго място са направили преди 70-80 години?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 78 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#65] от "padrino":И всеки ден да зарежда, за колко ще си зареди дневното каране? 30-40 минути до час и половина. При съвременната автоматизация, всички зареждани в даден момент автомобили могат да бъдат управлявани колко да вземат от мрежата за да не се пренатовари.Това не е трудно решим технически въпрос!
    —цитат от коментар 71 на Realist


    И как ще управляваш да не се пренатоварва мрежата на един огромен град, като София, ако всичко е на ток ??? Айде, докато са малко ел. колите, не е проблем, но ако всичко е ел. коли, става голяма опасност. Не забравяй, че ток потребяват и още безброй други неща.

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    Отделно всяка кола има Джи-Ес-Ем връзка, Хората правят цели виртуални централи от хиляди малки производители на ток примерно от слънце и зареждащи домашните си батерии. Софтуера и връзките управлява всичко това. Виртуална централа постриоена с комуникации и софтуер.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 737 Неутрално

    "Най-нагъсто са зарядните станции в Нидерландия - 47.5 на всеки 100 км, Люксембург (34.5), Германия (19.4), Португалия (14.9) и Австрия (6.1)."

    Самото изследване е доста безсмислено, Какво значи на всеки 100 км и какви станции се смятат? Например в Люксембург цялата пътна мрежа е с радиус 50 км, а Холандия е 17 млн на територия 1/3 от българската. Оттам са и глупавите нищо не казващи данни. Освен това в сметката вероятно влизат и най-малките станции, на които е невъзможно да зареждаш ако си на дълъг път. Заглавието също е в типичния за Дневник стил - осми отзад напред, нищо, че тези преди нас в класацията са с 0.8, 0.9, 1, а с третото си място Португалия е 2.5 пъти "по-добре" от четвъртата Австрия... Който разбрал, разбрал...

    Ясно става, че ни приготвят за сметката. Констатация - няма станции - трябва да се дадат едни много пари.

  82. 82 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#74] от "Alex Ivanov":Ама ти имаш поне 10 електрически контакта, нали? Или наистина си на газена лампа?
    —цитат от коментар 75 на Realist


    Имам ги в нас. Ти предлагаш всеки апартамент да си изкара контакт и на улицата. Това няма просто как да стане, и не, не че технически не става. Повечето блокове даже нямат нужния брой парко места. Къде ще ги наслагаш тия контакти за всички ??! Освен по улицата, та да пречиш на движението .... ма па ще трябва и да го оградиш, че да не вземе да спре някой друг ... ма как ще го ограждаш, като улицата не е твоя ??!

  83. 83 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#78] от "Alex Ivanov":Ами, моята кола и сега се управлява, бре Мунчо, следи напрежението в мрежата и така предвижда колко е натоварена мрежата. Може да взема от 0 до 9 киловата.
    —цитат от коментар 79 на Realist


    Ма като турим още милион като твоята кола ?? Какво правим, ако се окаже, че в момента не можеш да заредиш нищо, щото има много маймуни на клона вече ??

  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#82] от "Alex Ivanov":

    Чудех се как са ти пуснали контактите на десетият етаж, според тебе това не било възможно. И като няма достатъчно паркоместа, къде парките? На тревата и детските площадки?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#4] от "L Glassman":

    Техническа нация сме били колкото на "Бай Ганю Българина" от инфантилните вицове беше потентен и надарен. Гордостта на на соц. България беше отдела на службите който правеше контрабанда на техника забранена от КоКом и след десетина годни разучаване изкарваха копие на нещо американско. Все пак, мерси за възможността нещо да пипнем, дори със закъсенение.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  86. 86 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Гениално заглавие на статията, направо къртещо формулирано. 😅 Иначе не изглеждаме толкова зле, на фона и на състоянието на пътната ни мрежа, това да е кусурът. Трябва да се има и предвид у задължението на Шайката да осигурява данък руссийка, та да може тя необезпокоявано да тегли ежегодно милиарди от нас, продавайки монополно долнокачествени бензин и дизел, извлечени от почти безплатни нефтени отпадъци с огромна норма на печалба. Та действия на "държавата" в посока на разширяване на зарядната мрежа е наивно да се очакват. Каквото стане ще е по естествен път и то въпреки нея. Те така.

  87. 87 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#82] от "Alex Ivanov":Чудех се как са ти пуснали контактите на десетият етаж, според тебе това не било възможно. И като няма достатъчно паркоместа, къде парките? На тревата и детските площадки?
    —цитат от коментар 84 на Realist


    Да, на много места в София се паркира по тревни площи. И не много тревни .... затова ти казвам, че коментираш без въобще да си наясно с нещата тук.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#83] от "Alex Ivanov":Ти наистина си рядко глупав. Ако имаш 1 милион електрически автомобила, това означава, че имаш 1 милион собственика. И всеки от тях има по 10 електрическии контакта на десетият етаж и другите етажи, преди още да си е закупил електрическият автомобил. Или, в Сибир всички сте на газени лампи, и ленин още не ви е построил електрификацията?
    —цитат от коментар 88 на Realist


    И това какво общо има с въпроса за потреблението и натоварването ?? Тия 1 млн. собственика като си набухат в контактите електричките, какво правим с мрежата ?? И да не са всичките, половината да са ??

  90. 90 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#88] от "Realist":

    Това е така но тук имаме наследени проблеми също... последните десетина години като почнат да пускат климатиците за отопление и почва да ми прекъсва тока... май някой е спестил от трансформаторите...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#87] от "Alex Ivanov":

    Който паркира там, зарежда на суперчаржъра, като бензинов автомобил, веднъж на седмижа, за 5-10 минути и бегом марш обратно на тревата на детската площадка.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#87] от "Alex Ivanov":Който паркира там, зарежда на суперчаржъра, като бензинов автомобил, веднъж на седмижа, за 5-10 минути и бегом марш обратно на тревата на детската площадка.
    —цитат от коментар 91 на Realist


    Да, сигурно ще си направят месечен график за супер чарджъра, по дни и часове ... то така става, това не ти е село с 45 жители ....

  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#90] от "Apophenia":

    Това е не чак толкова от натоварена , колкото от небалансирана мрежа. Вече има батерийни централи, които поемат този пик по време на горещините и балансират мрежата. Калифорния тази година изгради няколко гигавата само от батерийни централи. И тази година няма бляк аути. Хубавото им е че се строят бързо. Като погледнете какво им трябва, една циментова плоча и кабел за свързване до мрежата. Всичко друго е стандартно и се прави във фабрика в милиони и милиарди бройки!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 859 Неутрално

    В същото време на юг от екватора няма почти никакви зарядни станции! Само в Австралия има малко на единия бряг и нищо по средата! Така е като разстоянията на юг са огромни и доста по-големи от на фалшивия глобус!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#92] от "Alex Ivanov":Ти правиш ли си график на бензиностанцията? Пускат ви с пропуск отпуснат от местната партийна или ОФ организация?
    —цитат от коментар 95 на Realist


    Както ти споменах вече, на бензиностанцията се минава за нула време. На супер чарджъра се виси и се чака. 10 автомобила да има пред теб и какво правиш ??

  97. 97 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    ....Все пак в момента, тези с еликтричките в Лондон няма да висят по-опашките за гориво. …..
    —цитат от коментар 12 на stoiank


    Сега ще са по-добре, но ако се случи през зимата да има проблеми с тока, както се споменава в най-песимистичните сценарии, тогава пък тези с ел.колите ще имат проблеми. Освен това напълно е възможно тази година тока да поскъпва по-бързо от бензина.

  98. 98 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#97] от "Oleg Iliev":

    тока доста трябва да поскъпва май, за да настигне бензина...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3037 Весело

    До коментар [#96] от "Alex Ivanov":

    Ами, то и на суперчарджър се минава за нула време, бре, умнико! 250 киловата, скоро и 350, представи си че тази скорост на зареждане е 2500 километра за час. И батерията на електрическата ти кола ще си я заредил за 10-15 минути.

    И не си мисли че тока ти идва директно от централата. Има си мощна батерия която играе буфер между суперчарджъра и централата. батерия с от по 2-3 мегаватчаса капацитет. Също като цистерна с бензин, от едната страна налива маркуч, от другата могат да точат 10 маркуча. Обяснено като за бавноразвиващ!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1443 Весело

    Ти така и не вдена, че в Европа огромна част от хората живеят в блокове. Как точно ще си включат електричката в домашния контакт ??? Ще я занесат на ръце в апартамента си ли ??!
    —цитат от коментар 51 на Alex Ivanov



    Пускат кабел през балкона, от 11я етаж, после още 120 метра през градинката (щото няма място под прозореца ти).

    В Русия съм! В Русия съм!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK