"Ролс-Ройс" ще прави само електромобили до края на десетилетието

Маскираният прототип дава само най-обща представа за бъдещия модел

© Ролс-Роис

Маскираният прототип дава само най-обща представа за бъдещия модел



mymotto

Ролс-Ройс" ще пусне първият си електрически модел - "Спектър", в края на 2023 година, съобщиха от компанията, като представиха прототипа на колата. Плановете са до края на десетилетието цялата гама на марката да бъде от модели на ток.


Компанията демонстрира първия си електромобил през 2011 година, като моделът 102EX беше на базата на предишното поколение на "Фантом".


От маскирания прототип може да се съди, че първата кола на ток на легендарната британска марка ще е купе с отварящи се обратно на посоката на движение две врати. Преди да се мине към серийното производство, предстоят 1.5 милиона километра тестове в райони с "лют студ и кошмарна жега". През такива изпитания минават всички модели на концерна, преди да стигнат до поточната линия.




"Ролс-Ройс" ще прави само електромобили до края на десетилетието

© Ролс-Роис


За момента се знае, че новият модел ще е качен на платформата на актуалните "Фантом", "Кулинан" и "Гоуст". Подробности за електрическият мотор няма, но от "Ролс-Ройс" преди са обяснявали, че компромис с представянето няма да има и автомобилът ще е със сходна динамика на модел с V12 бензинов двигател.


Любопитна подробност е, че преди 123 години един от основателите на "Ролс Ройс", Чарлз Ролс, тества електрически автомобил, кръстен "Колумбия". Според съвременниците му той е бил много впечатлен и е коментирал:

Електрическият автомобил е напълно безшумен и чист. Няма никаква миризма или вибрации и би трябвало подобни коли да станат много популярни, когато се изградят станции за зареждането им.


Чарлз Ройс преди повече от 120 години

Към днешна дата казаното от Ролс е все така актуално.


"Ролс-Ройс" ще прави само електромобили до края на десетилетието

© Ролс-Роис


Любопитен е и изборът на име на електрическия модел - "Спектър". От "Ролс-Ройс" казват, че то е подбрано така, че да звучи сходно на "Гоуст", "Фантом" и "Врейт", но почти всички се сетиха за филма с Джеймс Бонд със същото заглавие, излязъл по кината през 2015 година.


Още повече че новината за бъдещия електрически "Ролс-Ройс" дойде в момент, в който по кината тръгва 25-ият филм за 007 "Смъртта може да почака". Дали това не е знак, че Бонд предстои да смени една британска марка - "Астън Мартин", с друга? Още повече че компанията - майка на "Ролс-Ройс", БМВ вече беше официален превозвач на агента с лиценз да убива в лентата "Винаги ще има утре" от 1997 г.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на esb12648395
    esb12648395
    Рейтинг: 42 Неутрално

    Ел. мобилите са едно недоносче, един сапунен мехур.

  2. 2 Профил на esb12648395
    esb12648395
    Рейтинг: 42 Неутрално

    Стават само за малка градска кола с нисък пробег, която да зареждаш цела нощ в гаража на нощна тарифа. Но не и за пълноценен автомобил.

  3. 3 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    За тоя тип коли дето излизат от гаража само по специален повод и се карат основно градско а често и от професионален шофьор едва ли ще има проблем.

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5794 Любопитно

    Да наречеш електрическата версия на Ролс Ройс "кола на ток", ми звучи доста опростенческо...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Не видях някъде да се споменава за цена? За едни приятели питам.

  6. 6 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 1012 Неутрално



    " "Ролс-Ройс" ще прави само електромобили до края на десетилетието " .

    А електростанции произвеждащи ток ще строи ли или тая задача я оставя на някой друг ?



  7. 7 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    " "Ролс-Ройс" ще прави само електромобили до края на десетилетието " . А електростанции произвеждащи ток ще строи ли или тая задача я оставя на някой друг ?
    —цитат от коментар 6 на bxr35608444


    Ами на друг щя остави. Да не би сега Ролс Ройс да правят петролни рафинерии?

  8. 8 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 469 Весело

    До коментар [#7] от "redguy":

    На Тесла са оставили да правят електроцентралите

  9. 9 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 469 Весело

    До коментар [#7] от "redguy":

    На Тесла са оставили да правят електроцентралите

  10. 10 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1072 Любопитно

    Не само " "Ролс-Ройс" ще прави само електромобили рано,или (малко) по-късно всички авт.производители ще стигнат дотук.Падне ли им веднаж цената на ел.МПС, бензиновите и дизелови такива ще се присъединят към парните локомотиви,сиреч из музеите.

  11. 11 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1072 Любопитно

    Не само " "Ролс-Ройс" ще прави само електромобили рано,или (малко) по-късно всички авт.производители ще стигнат дотук.Падне ли им веднаж цената на ел.МПС, бензиновите и дизелови такива ще се присъединят към парните локомотиви,сиреч из музеите.

  12. 12 Профил на esb12648395
    esb12648395
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#10] от "Sabbath":

    Напротив, бъдещето е точно в парните двигатели.

  13. 13 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1072 Весело

    До коментар [#12] от "esb12648395":

    и в ютийте на дървени въглища !

  14. 14 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2225 Весело

    Малко като за киселото грозде са коментарите. Иначе струват около 5-600 000 за базов модел, 7-800 000 с екстрите, има ревюта в разни сайтове, трудно намират по нещо лошо да кажат за тях. Примерно имало само комплекти кристални чаши за шампанско и коняк, пък не и уиски. Или че хладилникът побирал само една бутилка, а не две.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  15. 15 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 582 Неутрално

    " "Ролс-Ройс" ще прави само електромобили до края на десетилетието " . А електростанции произвеждащи ток ще строи ли или тая задача я оставя на някой друг ?
    —цитат от коментар 6 на bxr35608444


    Защо? Досега не съм чул да правят рафинерии и сондажи за нефт, нито бензиностанции.

  16. 16 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    Не видях някъде да се споменава за цена? За едни приятели питам.
    —цитат от коментар 5 на telqk


    А нито дума и за пробег с едно зареждане и включени 'сички екстри, естествено... :)

  17. 17 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 59 Неутрално

    А след края на десетилетието, какво ще правят? Неграмотни журналисти.

  18. 18 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Аз май повече харесвам водородните горивни електрически клетки, отколкото батериите. Четох че има и нов тип батерия. Алуминиева. Караш 1000 км и на станция вадиш твоята, слагат ти нова заредена и шпориш още 1000 км.

  19. 19 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 566 Неутрално

    После стигаш в БГ, където братята свиват наличната ти батерия, а нова няма, защото тя е открадната отдавна :D

  20. 20 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1793 Весело

    Мезонетът на лорд Грийнеър в Нотинг Хил:
    - Джийвс, измий и подготви Ролс-Ройса! Ще ходя да пия чай в 5ч. в кварталната сладкарница...
    - Разбира се, сър! Електрическият или бензиновият, сър?
    - Бензиновият, Джиивс. Не мога да си позволя да ходя половината път пеша, защото не ни е стигнал заряда за целия път!

  21. 21 Профил на mustak_dete
    mustak_dete
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Всички ще правят коли на ток, а токък ще идва от въглища.

  22. 22 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#2] от "esb12648395":

    Явно никой в Ролс-Ройс не е правил анализ. Сподели им твоята експертна оценка..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK