Ограничителят на скоростта става задължителен за продаваните в ЕС нови модели автомобили

Ограничителят на скоростта става задължителен за продаваните в ЕС нови модели автомобили

© Ford



Всички нови модели, които излизат на пазарите в страните от ЕС, от 6 юли следващата година трябва да са снабдени с интелигентен ограничител на скоростта (Intelligent Speed Assistant - ISA), реши окончателно Европейската комисия. За колите, които към тази дата вече се продават, срокът за снабдяване със системата е началото на 2024 година.


Най-общо, като използва данни от навигационните карти и камера на предното стъкло, разпознаваща знаците, системата ще спира притока на гориво към мотора, ако колата се ускорява над актуалното ограничение. Ако водачът натиска педала на газта, той просто няма да реагира.


Същевременно ISA автономно ще ускорява автомобила, за да не пада скоростта под тази от ограничението.




В европейския регламент обаче изрично е записано, че при по-рязко натискане на педала на газта системата ще може да бъде "прескочена". Това се прави с мисъл за сигурността, тъй като при определени условия мигновеното ускорение може да е ключово за избягване на пътен инцидент. Освен това, макар и ISA да се активира с всяко запалване на автомобила, тя ще може да се изключи във всеки един момент с натискане на бутон.


Идеята за серийното вграждане на системата, която в момента се предлага в повече от 50 модела на различни производители серийно или като опция, е на Европейския съвет за транспортна безопасност (ETSC). Той се позовава на проучване от 2014 година, проведено в Норвегия, според което ISA e най-ефективният начин за намаляване на броя на жертвите по пътищата.


Изчисленията на ETSC сочат, че 90% от катастрофите в Европа ставата заради човешка грешка, а поне при половината от тях това по някакъв начин е свързано със скоростта. Най-оптимистичните прогнози са, че масовото въвеждане на асистиращата система ще намали с 20% (или с над 5000) жертвите по пътищата на ЕС.


Проблемът при тези сметки е, че те са на база очакванията, че всички водачи ще използват системата. Както стана ясно обаче, ISA много лесно може да бъде заобиколена. Спокойно може да се прогнозира, че за българските шофьори изключването на системата ще е едно от първите неща, което ще направят след потегляне. И причината за това не е толкова в липсата на отговорност и желание да се нарушава закона, а безумното поставяне на знаци в градски и извънградски условия.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Сигурно на автомобилите втора употреба ще им се вдигнат цените.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    С нашите знаци и маркировки тези системи може да се окажат опасни. Гарантирано от герб и ин хаОс.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    Функцията ускоряване също е много опасна заради дупките наследени от бойко и аверите му.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2250 Весело

    ЦИтат:"Проблемът при тези сметки е, че те са на база очакванията, че всички водачи ще използват системата. Както стана ясно обаче ISA много лесно може да бъде заобиколена. Спокойно може да се прогнозира, че за българските шофьори изключването на системата ще е едно от първите неща, което ще направят след потегляне. И причината за това не е толкова в липсата на отговорност и желание да се нарушава закона, а безумното поставяне на знаци в градски и извънградски условия."

    Убеден съм че това заключение е абсолютно вярно!
    Може да не е за всички, но за повечето "джигити" е така! :)

  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Сигурно на автомобилите втора употреба ще им се вдигнат цените.
    —цитат от коментар 1 на Finland


    Новите изисквания са все по-мащабни и без ефект а свободата да се шофира е минимална!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на Пакоджет
    Пакоджет
    Рейтинг: 268 Весело

    Тук, както не се премахват временните знаци заради ремонти, с месеци след приключването им, ще падне голяма веселба. А и щом има бутон за деактивация, всичко е ясно за повечето шофьори.
    Да питам, Фончо нали ще я държи включена?

    По-здрав за Костя Копейкин!
  7. 7 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Ами ще трябва да се търси алтернативна заетост за катаджиите в храстите

  8. 8 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    Ако изпреварваш и изведнъж системата ти изключи подаването на гориво какво правим, челен удар?
    А ако намаляш преди пешеходна пътека и на колата й хрумне, че си под допустината долна граница, тогава отнасяме пешеходците ли?

    Много е лошо когато разни чиновници скучаят, винаги може да им хрумне някоя дивотия. Затова чиновника трябва да е овъртян в бумащина, за да не му идват гениални идеи.

  9. 9 Профил на mitakadm
    mitakadm
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Когато изпреварваш друга кола, се налага да ускориш за да се върнеш обратно в своята лента, особенно ако срещу теб изневиделица се появи някой от бързи и яростни. И тази система ще предизвика катастрофа. Не благодаря! А ако изведнъж срещу теб от насрещното се втурне ТИР със задрямал водач? И знакът те ограничава до 60 на прав участък? Скоростта може и да спасява, не само да убива

    Колкото повече - толкова повече
  10. 10 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 920 Любопитно

    А кога ЕС най-накрая ще регулира цвета на тоалетната хартия?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  11. 11 Профил на clw21688650
    clw21688650
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Тези в Европейската комисия май вземат пример от нашите преговори за правителство. Измислят резултатите но не знаят решенията. Интересно как се убеждават в нещо, което отдавна го има в китайските електрички. Откриват топлата вода точно на тетката след бойлера. Страшна работа пада в тази комисия. Датчик за свършена работа кога ще монтират на всеки с костюм?

  12. 12 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Хипотетична ситуация - караш зад сравнително бавно МПС, да речем претоварен камион. Идва къса права отсечка, където трябва да ускориш за максимално кратко време, за да изпревариш безопасно. И тук идва моментът на тази система - при по-неопитен шофьор, липсата на реакция от страна на автомобила единствено ще доведе до шаш и паника във възможно най-лошия момент, а както всеки шофиращ знае, дори минимално забавяне в подобен момент може да се окаже фатално. Поддържането на скоростта без да го искаш пък е още по-голямо безумие (стига да нямат предвид само когато е включен автопилота).

  13. 13 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#9] от "mitakadm":

    Обясниха ти , че при рязко натискане на педала газ , че я изключвва.

  14. 14 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    Само след няколко поколения като им се каже V8 двигател и ще им звучи като измислица. Написах го преди по друг повод, но ще го напиша и сега: Радвам се, че изживях младостта си във време без зелени, затоплисти, БЛМ, всякакви полове, джендъри и т.н.
    Имахме живот който за мнозина остава само фантазия и те никога няма да го усетят или изживеят....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  15. 15 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Първо , доста стара новина и второ- пропуснат е и задължителния дрегер на новите коли.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  16. 16 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Поредната евроидиотия. Тези наистина са безполезни търтеи занимаващи се само с въвеждането на безсмислени ограничения и забрани, внос на пришълци и привилегии за ЛГБТ.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  17. 17 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Ако изпреварваш и изведнъж системата ти изключи подаването на гориво какво правим, челен удар?А ако намаляш преди пешеходна пътека и на колата й хрумне, че си под допустината долна граница, тогава отнасяме пешеходците ли?Много е лошо когато разни чиновници скучаят, винаги може да им хрумне някоя дивотия. Затова чиновника трябва да е овъртян в бумащина, за да не му идват гениални идеи.
    —цитат от коментар 8 на otrqdnik


    Предполага се че целта на тази сстема е да се използва на магистралите, където би трябвало челния удар да не е главната опасност :). Според мен по принцип това оскъпяване на колата не ни е толкова нужно, а и ще доведе до неудобства за много шофьори. Може би се надяват че това ще дищиплинира шофьорите и няма да има резки ускорявания, както и шофиране с висока скорост. Последното също е дискусионно. В Германия от години има искания да се отмени правилото че на някой участъци от магистралите няма никакви ограничения за скоростта. Май успяха да го спасят от зелените и този път.

  18. 18 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 899 Весело

    Ама трябваше ли ви спирачката? Еее, нищо, поне ъпдейта се качи :)))

  19. 19 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Забранявайте ги направо личните автомобили и да се свършва тая мъка вече. То не са акцизи на горива, данъци, застраховки, ограничения...

    После пак се чудете що всичко живо напира да живее в три-четири-пет града, а селата се опразвали...

    Знанието е сила, информацията - власт
  20. 20 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Хипотетична ситуация - караш зад сравнително бавно МПС, да речем претоварен камион. Идва къса права отсечка, където трябва да ускориш за максимално кратко време, за да изпревариш безопасно. И тук идва моментът на тази система - при по-неопитен шофьор, липсата на реакция от страна на автомобила единствено ще доведе до шаш и паника във възможно най-лошия момент, а както всеки шофиращ знае, дори минимално забавяне в подобен момент може да се окаже фатално. Поддържането на скоростта без да го искаш пък е още по-голямо безумие (стига да нямат предвид само когато е включен автопилота).
    —цитат от коментар 12 на zero_day


    +++
    Вярно е! Сам го изживях преди доста години когато за пръв път на наета кола се сблъсках синтелгентните ограничения за каране в собствената лента. Тръгнах да изпреварвам, но забравих да включа мигач, и изведнъж волана ми стана по-тежък, помислих че е блокирал. Имаше момент на паника, добре че обстановката на пътя беше спокойна, а и вече имах 30 години стаж като шофьор.

  21. 21 Профил на Boris Gaganelov
    Boris Gaganelov
    Рейтинг: 449 Разстроено

    Преди години същата драма беше за писукането, когато не носиш колан.

    Все свободите да се избиваме и да избиваме околните ни липсват най-много.

  22. 22 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    С нашите знаци и маркировки тези системи може да се окажат опасни. Гарантирано от герб и ин хаОс.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    При вас и пиенето на лимонада може да доведе до катастрофа! гарантирано от БКП!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  23. 23 Профил на vjo23696630
    vjo23696630
    Рейтинг: 255 Неутрално

    При толкова безсмислени ограничения на скоростта у нас
    какви задръствания ще стават ако ги спазвахме

  24. 24 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1959 Весело

    "Той се позовава на проучване от 2014 година, проведено в Норвегия, според което ISA e най-ефективният начин за намаляване на броя на жертвите по пътищата."

    Понеже Норвегия е най-близко до осреднения модел на държава от ЕС. Тия хептен ни взеха за мезе.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  25. 25 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1959 Весело

    До коментар [#20] от "Oleg Iliev":

    Същия случай и при мен.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  26. 26 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Форумците по-горе подробно се посочили възможни случаи от реалноста при които предлаганата система може да създаде опасност.

    Същевременно изначално не е ясна логиката при наличие на ограничения на скоростта в почти всички държави до 120, 130, 140 км/ч по магистрали защо се допуска възможността предлаганите на пазара автомобили да имат възможност за по-висока максимална скорост.

    Би трябвало да се постави ограничител само на максимално възможната скорост - да не може да е повече от 140 км/ч (за България)=
    Или, да речем, при по-интелигентна система ограничителят при разпознаване на знак за магистрала да има ограничение до 140 км/ч, ако е без магистрала, но извънградско - не повече от 90 км/ч, и при градско (ако разчита табелите за начало и край на населено място) - не повече от 50 км/ч.
    Това сякаш е най-добре като решение!
    Макар че не си представям как ще пълзя с 50 км/ч по булевард Брюксел в София.

  27. 27 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1071 Весело

    Леле, това като дойде у нас, не ми се мисли...
    Автомобил с тази система, чийто водач е забравил да изключи "екстрата", едва ли ще преживее и един ден, без да бъде ударен отзад.

  28. 28 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1071 Весело

    Написах го преди по друг повод, но ще го напиша и сега: Радвам се, че изживях младостта си във време без зелени, затоплисти, БЛМ, всякакви полове, джендъри и т.н. Имахме живот който за мнозина остава само фантазия и те никога няма да го усетят или изживеят....
    —цитат от коментар 14 на padrino

    Да, ама твоят живот без мисъл за утрешния ден ще излзезе "през носа" на внуците ти.

  29. 29 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    Като минавам под моста на НДК, в посока към Витоша, колата хваща 70 ограничение от знака, но след това, минавайки покрай задния двор на Милениум, има знак 20 за паркинга им. Какво ще стане, колата ще спре горивото до следващия знак 70, който е след доста метри, за да ме блъсне някой отзад ли?
    Допълнително, дрон с проектор така може да се настрои, че да не види водачът нищо, но колата да засече все едно има знак с ограничение.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  30. 30 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1071 Весело

    Или, да речем, при по-интелигентна система ограничителят при разпознаване на знак за магистрала да има ограничение до 140 км/ч, ако е без магистрала, но извънградско - не повече от 90 км/ч, и при градско (ако разчита табелите за начало и край на населено място) - не повече от 50 км/ч.
    —цитат от коментар 26 на Сгугню

    А при най-интелигентните, направо да ти чарджва кредитната карта, и ако нямаш пари, да включва авариен режим.

  31. 31 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Нито ще ползвам тази ситема, нито ще се ваксинирам. Искам да видя дали ще изкарам още 30-40 години живот без ISA и без дози.

  32. 32 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#20] от "Oleg Iliev":Същия случай и при мен.
    —цитат от коментар 25 на Тюфлекчия


    Ами като разчитате на телепатия за да уведомите останалите участници в движението за намеренията ви така ще е.

  33. 33 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Само след няколко поколения като им се каже V8 двигател и ще им звучи като измислица. Написах го преди по друг повод, но ще го напиша и сега: Радвам се, че изживях младостта си във време без зелени, затоплисти, БЛМ, всякакви полове, джендъри и т.н. Имахме живот който за мнозина остава само фантазия и те никога няма да го усетят или изживеят....
    —цитат от коментар 14 на padrino


    Добре, че имаш трбуна в българско издание да го кажеш, защото там на острова не смееш!

  34. 34 Профил на d3eh
    d3eh
    Рейтинг: 123 Неутрално

    Тука всички бе ен вета отдавна ги лекуват от тези ограничители.

  35. 35 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3178 Разстроено

    До коментар [#13] от "drill":

    "Обясниха ти , че при рязко натискане на педала газ , че я изключвва."
    ============
    Да де, но вече си го натиснал плавно и пътуваш точно с 90. Трябва да върнеш педала и да го натиснеш рязко...
    Уф, преди всяко изпреварване ще го излючвам.

    Еретик
  36. 36 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2494 Весело

    Сигурно на автомобилите втора употреба ще им се вдигнат цените.
    —цитат от коментар 1 на Finland


    В Пернишко :-)

  37. 37 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Ще си караме старите бараки явно - то не че и съм мислел да си купя чисто нова, някак си всички тези шарении по таблото ми идват в повече. Като се кача на някой приятел в чисто нов модел, като светнат едни червени, сини ЛЕДове, като почне нещо да писука...

    Представям си на междуградски път с 90, където на всяко крайпътно капанче има ръждясал знак 60, останал още от Татово време, как ще скача на спирачката автомобила на всеки 5 километра. Пък този зад теб ако е с по-стара кола и няма тази система, тежко ти...

  38. 38 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3178 Разстроено

    До коментар [#14] от "padrino":

    "Само след няколко поколения като им се каже V8 двигател и ще им звучи като измислица. Написах го преди по друг повод, но ще го напиша и сега: Радвам се, че изживях младостта си във време без зелени, затоплисти, БЛМ, всякакви полове, джендъри и т.н.
    Имахме живот който за мнозина остава само фантазия и те никога няма да го усетят или изживеят...."
    +++++++++++
    Много си прав.
    Почвам да се чудя дали да не си взема едно БМВ 730, преди да са ги забранили. Мен пък идеята за редови шестак много ме кефи.
    Шофьор съм от почти 40 години. Колко ми остава да карам?

    Еретик
  39. 39 Профил на xpc
    xpc
    Рейтинг: 438 Весело

    Няма се пуашите! Те тея коли ще дойдат в БГ най-рано 32-ра. А и тогава като им сложат по един чип да им тунингова ограниченията с по една нула отзад, всичко ще стане шес!

  40. 40 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1959 Весело

    До коментар [#26] от "Сгугню":

    Не че съм съгласен с твоето предложение, въпреки че определено разбирам логиката му и има такава, но те всъщност не искат това. Искат автомобила да следи за ограничения и да ги налага. Моят следи за знаци и редовно не ги хваща, да не говорим, че въобще не схваща идеята кога тези знаци престават да важат - разпознава само знака "Край на всички ограничения". Случвало ми се е да ми показва 30 по целия път между два града. За "Тойота" произведена 2018 г. става дума.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    До коментар [#22] от "lz2":

    Би ли пояснил?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1220 Весело

    До края на 70те години със закупуването на нов западен автомобил, купувачът получавал и комплект инструменти (включително за реглаж на клапани).

    При новите автомобили получава предимно съвети да не пие течностите от акумулатора и чистачките. Също така днешният шофьор по презумция е смятан за недостатъчно умен при завиване, изпреварване и спиране, а вече и при ускоряване.

    Относно текущата промяна - поредната евробюрократична глупотевина, направена да отчита някаква дейност, която ще оскъпи както новите, така и старите автомобили.

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    До коментар [#38] от "Костадин Иванов":

    Вземи си 5 цилиндрово Волво. Идеално балансиран и дългоВЕЧЕН двигател.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на Иво Желев
    Иво Желев
    Рейтинг: 70 Весело

    Спокойно люде. Колкото ще забранят наистина ДВГ, толкова и това ще има масово приложение. ЕК в този си вид не мисля,че ще съществува след 2025.

  45. 45 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Имам едни подозрения, че скоро ще има доста коли с руски номера да се търкалят из България. Трябва да видим как точно ще може да кара такава кола, но там колите са с 30 и повече процента по-евтини, защото нямат изисквания за свръх екологичност и тия системи, дето тука почват да ги пробутват. Говоря за нови коли.

  46. 46 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2474 Любопитно

    Излишно вълнение - то и сега си има ограничители на скорост в колите - само, че повечето не са толкова интелигентни а трябва ръчно да зададеш параметрите. Драмя няма. Изключваш го и готово или го пускаш на темпомат/круизконтрол.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  47. 47 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#38] от "Костадин Иванов":

    М-да... Редовият шестак е много хубаво нещо. И си дърпа както трябва и звукът е наслада за ухото. Ама големи бирници са това БМВ-тата. Имах тройка купе преди доста години и се сещам за нея от време на време.
    Замислям се понякога и аз за нещо по-голямо, старо и запазено. Ягуар, БМВ или някой Мерцедес. Ама още един гараж трябва и да го обикалям него за данъци и застраховки... Хем ми се иска, но си е разход. И по сервизите като тръгнат да те гледат като голям камък с такава кола, това също е проблем.

    Бивш tww09306483.
  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#40] от "Тюфлекчия":

    Ами нормално. За да разпознава знаците, предполагам те трябва да отговарят на някакъв стандарт. Размери, пропорции, светлоотразителност и прочие. При нас, как да стане? Да не говорим за знаци завряни в клони и храсти, а след тях някоя КАТ-аджийска хранилка...
    Понякога в други градове из България почвам да следя знаците по-внимателно. Ами то е ужас и анархия. Да се чудиш какво забраняват или позволяват. Или накъде да хванеш.

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    То и сега го има в доста автомобили. Моята е модел 2018 мисля беше и го има. Само дето не се включва при всяко запалване.

    Някъде из настройките може да кажеш кога да реагира - при точно надминаване, при 10 км/ч над разрешеното или при 20 км/ч над разрешеното. И може да кажеш да прави 3 неща - нищо, да писука и да пише на таблото, че си надвишил или да се намесва и да отнема газ.

    Настроил съм го да ми писка като мина с 20 км/ч над разрешеното.

    Чат пат не хваща страничните знаци, което предполагам не е само наш проблем по нашите пътища. Примерно караш си по магистралата и има изход от магистралата и там ограничение 60 и го хваща - въпреки че не влизаш в изхода, а си караш направо.

    Освен това разпознава доста знаци и е полезно, щото ги показва на таблото и знаеш покрай какво си минал, ако случайно забравиш. :)

    Всъщност то може да разпознава и всичките знаци, но да показва само най-важните поради липса на място. Щото някой път има безумно много наредени знаци един след друг. :)

  50. 50 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2799 Неутрално

    Американците имат повече здрав разум от европейците, поне що се отнася до правата и свободите на гражданите и до използването на...."здравия разум" относно движението по пътищата. За американеца колата е неговия втори дом и ако някой от правителството се опита да му наложи какво да натиска, променя и пр. тогава идва съпротивата на самите граждани.

    Ето една статия по този въпрос:

    "Here’s the good news, at least for us Yanks and Canucks — the law was passed by the European Union and applies to, well, Europe.


    That said, Carscoops is sounding the alarm. Could speed limiters come to North America?

    To be clear, the limiters don’t appear to make it physically impossible for drivers to go over the speed limit, but rather the tech uses things like flashing lights to get the driver’s attention so he/she can slow down.

    While we applaud efforts to reduce accidents, we find tech limiting speed at this level to be a bridge too far. It’s one thing for automakers to limit speed at levels we’d never even attempt to attain on public roads — lots of cars are capped by the factory, usually at 155 — or to set a speed limiter to match the tires’ speed rating. It’s another to be this heavy-handed.

    The tech supposedly uses a combo of GPS and traffic-sign recognition, and we’d point out that sometimes both technologies fail. We also don’t like the idea of having our speed clipped without providing for context — even those who mostly maintain the limit occasionally climb above to execute a pass more safely. And do I want my car screaming at me during a medical emergency that requires me to drive faster?

    I get it. There are some birdbrains out there doing 50 in 25 mph residential zones where kids are playing, and that’s not cool. But context matters. Ten over on the interstate is less objectionable — and probably less dangerous — than 10 over in the congested city. And drivers should be able to make that choice for themselves, without a safety nanny scolding them.

    Carscoops’ actual evidence for the emergence of this tech in America is thin — the site cites a video from a British motoring journalist and also makes the “hey it could happen here, but there’s no strong evidence it will” argument. I realize I could be simply aggregating a blog that’s mind to catch clicks on a slow news day in our own attempt to have content (and thus catch clicks).

    Or this could be one of those creeping privacy invasions this site is constantly screaming about. Remember, even if the feds never do something like this, it could, in theory, be done at the state level, though I’d imagine OEMs would kick and scream to avoid building cars both for states with and without speed limiters, because of the extra cost of building vehicles with separate tech for differing states.

    I can’t foresee these coming to America (or Canada). But we’ll keep a wary eye out just the same."

    https://www.thetruthaboutcars.com/2021/07/are-speed-limiters-coming-to-american-cars/

    Пазете се от доносника vesolr
  51. 51 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Като минавам под моста на НДК, в посока към Витоша, колата хваща 70 ограничение от знака, но след това, минавайки покрай задния двор на Милениум, има знак 20 за паркинга им. Какво ще стане, колата ще спре горивото до следващия знак 70, който е след доста метри, за да ме блъсне някой отзад ли?Допълнително, дрон с проектор така може да се настрои, че да не види водачът нищо, но колата да засече все едно има знак с ограничение.
    —цитат от коментар 29 на fpyyh


    ——

    Мога да ти кажа какво следва!!
    Няколко стотин милиона евро за знаци!
    И така до безкрай!

    Любовта ще спаси света!!!
  52. 52 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    До коментар [#40] от "Тюфлекчия":Ами нормално. За да разпознава знаците, предполагам те трябва да отговарят на някакъв стандарт. Размери, пропорции, светлоотразителност и прочие. При нас, как да стане? Да не говорим за знаци завряни в клони и храсти, а след тях някоя КАТ-аджийска хранилка...Понякога в други градове из България почвам да следя знаците по-внимателно. Ами то е ужас и анархия. Да се чудиш какво забраняват или позволяват. Или накъде да хванеш.
    —цитат от коментар 48 на Petleshev


    Разпознава ги учудващо добре, дори с избледнели цветове дето на мен ми е трудно да преценя какво пише. Дори и такива скрити зад храсти, които човек трудно ги вижда. Явно обектива на камерата е широк и хваща дори и на 1 метър от колата. Което ти и да искаш няма как да видиш ако се движиш бързо.

  53. 53 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2137 Любопитно

    Когато изпреварваш друга кола, се налага да ускориш за да се върнеш обратно в своята лента, особенно ако срещу теб изневиделица се появи някой от бързи и яростни. И тази система ще предизвика катастрофа. Не благодаря! А ако изведнъж срещу теб от насрещното се втурне ТИР със задрямал водач? И знакът те ограничава до 60 на прав участък? Скоростта може и да спасява, не само да убива
    —цитат от коментар 9 на mitakadm


    А ти що си тръгнал да изпреварваш, ако не си 1000% убеден, че няма да попаднеш в описаната от тебе ситуация?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  54. 54 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#14] от "padrino":"Само след няколко поколения като им се каже V8 двигател и ще им звучи като измислица. Написах го преди по друг повод, но ще го напиша и сега: Радвам се, че изживях младостта си във време без зелени, затоплисти, БЛМ, всякакви полове, джендъри и т.н.Имахме живот който за мнозина остава само фантазия и те никога няма да го усетят или изживеят...."+++++++++++ Много си прав. Почвам да се чудя дали да не си взема едно БМВ 730, преди да са ги забранили. Мен пък идеята за редови шестак много ме кефи. Шофьор съм от почти 40 години. Колко ми остава да карам?
    —цитат от коментар 38 на Костадин Иванов


    +++++
    Аз (също шофьор от почти 40 години, наближаващ пенсионна възраст) и сина ми вече взехме мерки срещу настъпващите автоизвращения: покрай другото се сдобихме с два V6, а в момента се оглеждаме за изгоден V12 (примерно Jaguar XJ) и V8 (нещо американско) от САЩ, за да допълним колекцията.
    Fuck fuel economy!

    Знанието е сила, информацията - власт
  55. 55 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#6] от "Пакоджет":

    Преди известно шофирах една кола, която не позволяваше автопилота да се настрои над ограничението. Което сигурно като идея е добре, но един знак 30 км/ч реши, че важи още 20 километра след това и реално не можеше да се ползва през това време. Но поне пък ръчно можеше да се ускори до 90, което си беше реалното ограничение, а сега вече явно няма да може

    Не ме търсете преди обяд
  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    До коментар [#52] от "realguru":

    Заложени са в навигацията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    До коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Вземи си 5 цилиндрово Волво. Идеално балансиран и дългоВЕЧЕН двигател."
    +++++++++++
    Имах две такива.
    Първото В70 със стария петак на Ауди, второто - Ес 80 с Д5 на Волво. Минал съм 200 000 километра с тях. Невероятни! Продадох второто през март, че стана на 18. Само че много хора научиха, че са добри и нищо не се чупи, така че цените им удариха тавана. Взех си джип, разочаровах се и го махнах в петък. Бих си взел трето Волво, но в нашия регион се карат ФВ и Опели, така че трябва да идвам в София.
    Приятно съм изненадан, че за колите сме на един акъл.

    Еретик
  58. 58 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Тука цитират някакви изследвания в Норвегия от 2014. Запръв път бях там през 2013, като пътувахме с новата ни кола за да и се насладим. След като поне 20 пъти забелязах (по рязко изоставащите отзад коли), че не съм спазил някакво ограничение на 40/50кмч, а те там са в по-голямо изобилие от нашите. Та жената се сеща и ми казва да активирам онази функция за автоматично спазване на ограниченията. След известно ровичкане в менютата я включих. Резултатът беше, че след 20мин такова каране съм заспал. ДОбре че жена ми беше будна и карах бавно (в ограничение). Голямата веселба настана, като се качихме високо в някаква тундрова област без много знаци и без камери. Явно всички местни си изключиха ограничителите (или престанаха да се правят на послушни) и си спретнаха хубаво планинско рали. Включих се и аз във веселбата.

  59. 59 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Изроди от изроди загиват. Колкото повече тъпаците творят закони, толкова повече пострадали стават фашисти, анархисти и нихилисти

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  60. 60 Профил на dsatanasov
    dsatanasov
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Карам МВ от 2010 год., има си ограничителна скоростта, мисля, че не е интелигентен, защото го включвам аз, когато пожелая. Ползвам го, тъй като често карам по участъци, контролирани от камери на КАТ. Удобен е, даже пести и гориво, като елиминира тежкия ми крак. Когато се наложи изпреварване, малко по-рязкото натискане на газта, го изключва мигновенно, тъй че, това не е проблем. А това последното, е най-същественото качество на ограничителя, което е приложено и при новите системи, така че - напразно се тревожите. Джаджата, е полезна.

  61. 61 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Хипотетична ситуация - караш зад сравнително бавно МПС, да речем претоварен камион. Идва къса права отсечка, където трябва да ускориш за максимално кратко време, за да изпревариш безопасно. И тук идва моментът на тази система - при по-неопитен шофьор, липсата на реакция от страна на автомобила единствено ще доведе до шаш и паника във възможно най-лошия момент, а както всеки шофиращ знае, дори минимално забавяне в подобен момент може да се окаже фатално. Поддържането на скоростта без да го искаш пък е още по-голямо безумие (стига да нямат предвид само когато е включен автопилота).
    —цитат от коментар 12 на zero_day


    Реалната ситуация — поредния "безсмъртен" се втурва да изпреварва дето не е място за изпреварване щото колата му била мощна и "нЕма страшно"... обаче автомобила не го слуша и всички оцеляват, най-вече онези в насрещното дето щяха да отнесат челен удар без да са виновни.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  62. 62 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Тука цитират някакви изследвания в Норвегия от 2014. Запръв път бях там през 2013, като пътувахме с новата ни кола за да и се насладим. След като поне 20 пъти забелязах (по рязко изоставащите отзад коли), че не съм спазил някакво ограничение на 40/50кмч, а те там са в по-голямо изобилие от нашите. Та жената се сеща и ми казва да активирам онази функция за автоматично спазване на ограниченията. След известно ровичкане в менютата я включих. Резултатът беше, че след 20мин такова каране съм заспал. ДОбре че жена ми беше будна и карах бавно (в ограничение). Голямата веселба настана, като се качихме високо в някаква тундрова област без много знаци и без камери. Явно всички местни си изключиха ограничителите (или престанаха да се правят на послушни) и си спретнаха хубаво планинско рали. Включих се и аз във веселбата.
    —цитат от коментар 58 на sweeper


    И си жив и здрав за да разказваш, както и нищо не спомена за солените глоби, дето ти ги е спестила системата... Тука, в българско, ралитата се спретват и по улиците в градовете, та...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  63. 63 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2183 Весело

    "Гадните ЕС чиновници" ще изядат хляба на катаджиите по "хранилките". Отделно, че неадекватните знаци по пътища и улици ще трябва да се махнат или направят адекватни, щото шофьорите са и гласоподаватели, а когато на гласоподавателя му писне от недомислените знаци, ще смени водещата партия... И хич не е шега, щото из мамковината има 3 милиона автомобила, и горе долу толкова заинтересовани гласоподаватели. А да, и изключването на системата няма да помогне, щото е достатъчно един само да не я изключи и всички зад него ще спазват неадекватните ограничения щото няма как да го прескочат...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  64. 64 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2183 Весело

    Ще си караме старите бараки явно - то не че и съм мислел да си купя чисто нова, някак си всички тези шарении по таблото ми идват в повече. Като се кача на някой приятел в чисто нов модел, като светнат едни червени, сини ЛЕДове, като почне нещо да писука...Представям си на междуградски път с 90, където на всяко крайпътно капанче има ръждясал знак 60, останал още от Татово време, как ще скача на спирачката автомобила на всеки 5 километра. Пък този зад теб ако е с по-стара кола и няма тази система, тежко ти...
    —цитат от коментар 37 на Камен


    Ми първо всичките ще си спазвате ограниченията и дистанцията (както когато АБС-ите бяха новост та трябваше да оставяш повече дистанция та да не "влезеш в багажника" на някой, дето спира по-късо), второ като ти писне от неадекватни ограничения, ще гласуваш за който политик обещае да ги промени. Аха, и гаранция, че много скоро "ръждясалите знаци" ще изчезнат, а капанчетата ще имат вход и изход с ленти за ускоряване (като в цивилизованите държави), и няма да те тормозят с ограничение 60 на прав път заради отбивка с тоалетна.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  65. 65 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 901 Неутрално

    "И причината за това не е толкова в липсата на отговорност и желание да се нарушава закона, а безумното поставяне на знаци в градски и извънградски условия."
    ЕЕЕ благодаря!-най-после да се поотърсим от ченгелийското "НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ".
    Полицията в частност пътната такава,трябва да е в помощ на ''добросъвестните '' а не да обслужва силните на деня.

  66. 66 Профил на mranderson
    mranderson
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Също от 2022 - ако ти е изтекъл тримесечния срок на зеления сертификат за ваксинация, колата въобще няма да тръгва ако седнеш в нея и ще сигнализира на полицията да дойдат да те глобят с 1500 евро или да те въдворят в затвора, ако нарушението е повторно, реши еврокомисията.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK