06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители .............................
01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... .................................................................
10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ...........................................................................
09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ...................................................................................................
10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ...................................
01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев .....................................................................................
03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван ..................................................
03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо ..............................................................................................................
................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков
Щом ми е по джоба, си я купувам (електрическата кола), сметките за СО2 са просто... сметки, зависят от това кой и как ги прави, в случая - зависи от поръчителя на изследването..
Карам хибрид евро 6, в задръстванията на ток, на магистралата газ до дупка на бензин. Не се потя като тесларите дали ще стигна без да спирам за кафета.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.
Продължавам да не разбирам, защо докато се реве колко много автомобилите замърсявали, колите стават все по-големи и все по-тежки, натъпкани с безсмислени екстри. Какво е еко-то на Тесла, която разхожда напред-назад по половин тон батерии? Къде са малките масови екологични автомобили с бензинови двигатели по 50-60 конски сили на метан или пропан-бутан?
Карам хибрид евро 6, в задръстванията на ток, на магистралата газ до дупка на бензин. Не се потя като тесларите дали ще стигна без да спирам за кафета.
Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.
Цитат: че изглеждате страхотно и правите всичко възможно за планетата. Но продължавайте да карате - ще трябва да изминете още 13 500 мили (21 725 км), преди да нанесете по-малко вреда на околната среда от седан, който поглъща бензин.
------ Все ми се струва, че ако се вземат предвид ВСИЧКИ фъктори, тия електрически коли ще са с пъти по-вредни от бензиновите...
Защото май се прави само ИДИОТСКАТА сметка - колко излиза/не излиза пред аспуха.
А следва да се започне с цената. След като електрическите са значително по-скъпи от бензиновите, то сл. потребителят трябва да заработи повече. За да заработи повече той троши повече природни ресурси, електричество и пр. и пр.
Да не говорим, че тия 22 хил км ПОВЕЧЕ се изминават по пътища, които се амортизират, искат поддържка и т.н.
Т.е. взема се една част от нещо, уж се доказва се, че тази ЧАСТ евентуално е по-добра от една ЧАСТ на нещо друго, и първото се обявява за по-добро от второто.
Накратко: Електромобилът е между 2 и 20 пъти по-екологичен от пърдялника. Обикновен безхаберник: Да, ама не е 100% екологичен, така че предпочитам пърдялник.
Истината е, че хората сме егоисти и толкова. Електромобилите ще станат масови чак когато цените им паднат под тези на пърдялниците. Тогава изведнъж на никой няма да му пука нито за пробега, нито за батериите. Това неминуемо ще се случи. В белия свят до максимум 10 години, а в България, където сме бедни и си караме старите таралясници докато се разпаднат, ще мине повечко време.
Мене лично плъгин хибрид ме устройва най-добре в момента. Ама не ми се дават 40 хилядарки в евро. Имам градско, както и каране по 100-200 километра основно. Имам и дълго каране по 1500-2000 хиляди километра няколко пъти годишно. Сегашната ми кола се върти около 8 литра средно. С хибрид ще падна поне 3 литра надолу. Но в обозримо бъдеще не виждам как ще я избия тази икономия през цената на хибрида. Колата ми е на 7 години и 100 хиляди километра. Предполагам, че ще мога да я карам поне още 10 години с минимално поддържане. Просто не ми излиза еко-сметката.
Печалбата от тях е много малка, затова хич ги няма. Светът е населен предимно с комплексари, които страстно желаят да си возят задника в най-големият, най-високият, най-мощният, най-тежкият и най-брутално изглеждащият автомобил, който могат да си позволят, па ако ще да е трета употреба. И задължително да е 4х4, за да могат да катерят градските бордюри и форсират обществените градинки.
Culus capitem delit
С малко ровене из нета може да се види, че дори и електричеството да се произвежда само от въглища, пак е по-екологично от дизела и бензина.
Един kWh електричество произведено от въглища отделя към 820 гр въглероден двуокис. Един литър дизел към 2500 гр, а един литър бензин към 2300 гр.
Ако една електричка харчи 15 kWh на 100 км, това прави 12,3 кг въглероден двуокис на 100 км. При 5 литра на 100 км за дизел, това прави 12,5 кг. За бензин, при 6 на 100 е 13,8 кг.
Стига с тоя исторически парк бе...! Какво му е историческото? Няколко пъти го мяркам да свети в тъмното по магистралата между Варна и Шумен. Едва ли ще отида там, защото няма какво да видя. По-добре на Мадара, крепостта в Шумен или на платото в Провадия.
Когато производството и утилизирането на батериите им не оставя т. н. "въглероден отпечатък". И зареждат ток само от ВЕИ. Също, останалите части да са от екологично чисти материали
Карах в продължение на години Тойота Приус (хибрид, но не плъг-ин) на място с чисто континентален климат - студена зима и горещо лято. Имаше някакъв смисъл от хибрида само през пролетта и есента, когато не е нито студено, нито горещо. Включиш ли отопление или климатик, с карането на ток е приключено. В надеждите ти, че хибрид би намалил консумацията на бензин, трябва да отчетеш, че заради батериите хибридът е доста по-тежък. Аз за себе си съм решил, че хибрид не ми е необходим. Или бензин, или чиста електричка, когато ги направят с пробег от поне 600 км във всякакви условия (а не ДО 600 км) и цените им станат по-поносими. Преди година купих нов бензинов СУВ и съм доволен.
Няма лошо за хилядите параметри, но е видно от статията, че точката на рентабилност е само по отношение на въглеродния отпечатък на автомобила и неговата експлоатация :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Е как от какво ? Дизелови генератори ! Като на зарядните станции за електрически автобуси в София. А в сметките освен рециклирането на батериите е пропуснато и изграждането на инфраструктура за зареждане. Споменатия парк до Варна може и да е соларен,но не ми се вярва цяла Варна да си зарежда там голф - количките. По скоро ще си пускаме удължители по 50 - 100 метра от балконите.
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
Откога отделянето на СО2 стана мръсно?Ами то и авторът на статията е мръсен, щото всеки ден отделя СО2 при дишане. Затоплистките мантри край нямат .Само дето не им се сбъдна нито една апокалипстична прогноза и сега ги правят за след 100 години.
Накратко: Електромобилът е между 2 и 20 пъти по-екологичен от пърдялника.Обикновен безхаберник: Да, ама не е 100% екологичен, така че предпочитам пърдялник.Истината е, че хората сме егоисти и толкова. Електромобилите ще станат масови чак когато цените им паднат под тези на пърдялниците. Тогава изведнъж на никой няма да му пука нито за пробега, нито за батериите. Това неминуемо ще се случи. В белия свят до максимум 10 години, а в България, където сме бедни и си караме старите таралясници докато се разпаднат, ще мине повечко време.
Предпочитаме да дам тези десетки хиляди лева в повече за отглеждането на децата си вместо за електромобил. Естествено, че ще съм егоист и децата ми ще са по-важни от това да пълня джоба на разни измамници, за да съм "спасявал "Земята. И аз съм човек, който подкрепя всякакви екологични инициатива, но не и измамата затоплизъм,в която няма нищо екологично.
Удобно са пропуснали разходите за масла, филтри, дискове и накладки за автомобилите с ДВГ, все едно ните те самите, нито тяхното производство замърсява природата и то не с СО₂, а с най-различни отрови... СО₂ дори не е взеден, освен като парников газ. Но и там не е ясно, доколко е неговата роля за климатичните промени.
Производството на електромобили изисква значително количество полезни изкопаеми, което със сигурност не е добре за природата. Решението е сгъстяване и подобряване на ЖП-транспорта, намаляването на цената. Трябва ЖП транспортът да стане основното средство за придвижване на хората, а електромобилите да се дават под наем и да се ползват за слабонаселени пресечени райони (например в Родопите няма как да се изгради добра ЖП инфраструктура). Нужна е значителна промяна в начина ни на живот, която не непременно означава по-нисък жизнен стандарт, но е необходима, за да няма такъв икономически растеж, който е за сметка на околната среда.
С още по малко ровене, на същото място, ще се осведомиш, че зарявянето на батериите също е несъобразно от екологина гледна точка. Да не забравяме и, че много хитри свраки, не се срамят да си изпращат боклуците у нас за “екологично” изгаряне. А как я виждате след няколко години планината от батерии. За сега от Рено, имат опция да наемеш батерията и останалите ангажименти, по подръжката и замяната и рециклирането, остава тяхна грижа. Но как е при останалите? Колко ще струва подмяната и кой ще я заплати?
Странна работа, преди време четох сходно изследване, в което се анализираше разликата между въглеродния отпечатък който се формира във фазата на производство на електрически и конвенционалн автомобили. Оценките за покриването на тази разлика варираха между 70 000 и 150 000 км. Сега стойностите са няколко пъти по-ниски. Забавно тесла-развитие ;)
Пътническият железопътен транспорт е наприложим в държави като нашата, ако не се дотира сериозно от държавата. За товарният все още има надежда, стига да не е държавен... Електрическите автобуси, камиони и леки автомобили са решението поне за 50 години напред. Предлагат много по-голяма гъвкавост от железопътния транспорт.
Производството на каквото и да било изисква полезни изкопаеми. Рециклирането е решение. Когато се достигне определено технологично равнище, рециклирането ще е много по-изгодно от добива.
Доста манипулативен анализ. Анализаторите-журналя, анализирали и пропуснали да вкарат в анализа си,че батерията за 1000 долара се сменя на около 100 хил км ,а за изкарването а тези пари,човек като работи пак гори емисии и пак с еправят емисии за производството на новата батерия, а за старата още нямаме технологии за рецилклиране.. А и колко са зелени не знам. Един електроавтомобил изминава с един киловат часа енергия 5 км илиза 100 км 20 киловата, ама за да влязат 20киловата енергия в батерията трябва да с епроизведат минимум 30, заради загубите по мрежи и конверсии. За нашите марици, които произвеждат около 50% от тока ни за тези 30 киловата са нужни около 30 кг въфлища, За същите 100 км ще санеобходими 5-6 литра дизел, Ако сравним емисиите и замърсяването на 30 кила въглища и 5 литра дизел, май ДВГ ще са по екологични, с тази разлика, че сега горенето/ замърсяването няма да е в града а, ще бъде в Тракийската равнина, откъдето идва хляба и зелнчука млякото.. И да тези еликтрички ще са 3 пъти по скъпи...
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
Един съвременен автомобил на Тесла може да измине 1 милион километра без смяна на батерията. Това означава, че дори и след изминаването на първите 100 хиляди километра електричката да става "по-чиста" от бензиновата, пак говорим за едни последващи 900 хиляди километра, които са по-чисти.
Отделен е въпроса, че сега се поставя началото на електрическите коли и е ясно, че в началото нещата ще са далече от съвършенство. След 2-3 години се очаква да се премине към батерии с твърд електролит, които ще са много по-ефективни и с по-голям капацитет и тези първи "мръсни" километри ще стават все по-малки.
Очевидно е, че подобни изследвания са спонсорирани от всички онези компании свързани по някакъв начин с нефтената индустрия или автомобилите с ДВГ, които изтърваха вече момента и реформата при тях е вече закъсняла.
„Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.“
Така е, паркове, градинки, игрища, детски площадки, ниви, гори и хълмове, всичко с фотоволтаици, перки и зарядни станции! Масово зас///иране в името на човека и за благото човека...
Радвам се, че си дойдохме на думата. От няколко години ви повтарям, че най-еко колите са:
1. Мергела 124-ка на газ (тая дето карам в момента е на 30 години и съм сигурен, че ще надживее повечето електричики прозведени в последните 5 години)
2. Ауди 80 b4 на газ. Препоръчвам да махнете предната емблема. Без нея прилича повече на космически кораб, отколкото на кола.
3. Талибанска японка - всеки модел Тойота, Нисан или Митцубиши, който сте виждали да се дондурка сред пустинята с една сурия чалми по него и заварена картечница за каросерията. Това е опцията за нуждаещите се от малко повече пространство и проходимост.
Преди войната в Украйна едно приятелче ме бъзика: “Това с бръкмите хубава работа, ама ти трябват две. Едната да я ползваш, докато другата е в сервиза:)” Купи си той ново Ауди, повреди му се няква електроника и сега кола на 3 години е извън движение, понеже не му доставят части. Частите за Мергела идват на следващия ден от Продавалник ;) Също така редовно си превлачвам по половин кубик дърва в него. В Теслата ще ме жал :)
Що се отнася до здравеопазване, на практика веднага стават чисти, защото замърсяването на въздуха в населените места значително ще се редуцира, ако всички коли са електрически.
Въпреки, че най-големите замърсители все пак си остават отопление и промишленост.
Продължавам да не разбирам, защо докато се реве колко много автомобилите замърсявали, колите стават все по-големи и все по-тежки, натъпкани с безсмислени екстри. Какво е еко-то на Тесла, която разхожда напред-назад по половин тон батерии?Къде са малките масови екологични автомобили с бензинови двигатели по 50-60 конски сили на метан или пропан-бутан?
Защото цялото селяндур надойде в градО да се показва. Винаги съм писал, че на големите печки регистрирани в градовете трябва да им се напраска един данък от поне 1000 лв. Купил си автобус 5 метра и нещо и не стига, че окадява като за 3 нормални коли ами и смърди после, че няма къде да го паркира. А разните криминалки от властта и свързаните с нея мафиотски структури, докато ги чакат шофьорите пред заведението, изобщо не гасят двигателите. На тези 10 000 данък им е малко.
Един съвременен автомобил на Тесла може да измине 1 милион километра без смяна на батерията. Това означава, че дори и след изминаването на първите 100 хиляди километра електричката да става "по-чиста" от бензиновата.
Кога електрическите коли стават по-чисти от бензиновите по отношение на СО2 ли?
Отговорът е простичък - НИКОГА ..
Дори и електричеството да идва на 100% от ВЕЦ, перки и соларки, то:
- за да бъдат изградени тези мощности е имало различни човешки дейности , ВСИЧКИ ТЕ са свързани с емисии СО2..
Колко СО2 има в единица електричество от язовир, перка или соларен панел се изчислява лесно - вземат се всички Мегаватчасове, дето ще бъдат произведени за периода на експлоатация (за традиционни ВЕИ- 10 години) и се съпоставя с емисиите, дето са отишли за производството, експлоатацията и изведжането от строя на енергийните мощности..
- за да се присъединят ВЕИ към мрежата и да се балансират, също е имало човешка дейност, свързана с емисии СО2 .. например са монтирани нови трафопостове и стълбове за далекопроводи, необходими са били и БАЛАНСИРАЩИ МОЩНОСТИ..
Което също би трябвало да се сметне ..
Това - ако имаме ток от 100% ВЕИ .. Този ток да дойде до нас - СЪЩО СА БИЛИ ОТДЕЛЕНИ емисии въглероден двуокис!
-- --- -- Но в света , в ЕС и в България - електричеството НЕ Е ОТ ВЕИ на 100% , защото няма как да бъде така, а е от средно . 78% ИЗКОПАЕМИ горива ..
И то си ИМА ИЗСЛЕДВАНЕ с колко емисии тогава, е свързано изминаването на 1 км. с електромобил ..
Ей го ей, показано. Шарено - като за по-тъпите гретени :
Ти на твоята Тесла, колко километра ѝ навъртя? Стила ти на писане издава поредния дървен философ, който е виждал електрическа кола само на снимка. А няма да се изненадам, даже ако нямаш кола.
Който е карал електричка, никога няма да се замисли за първобитните двг кочини. Имислените "изследвания" как не били екологични са платени от изоставащите компании дето са пред фалит. И тука бай-ганьовците си защитават нафтовите кочини.
Наскоро гледах един клип,където над 100 коли чакаха на опашка за да заредят - на ток.Случката беше в Щатите. При бензина няма такива проблеми. Заради едната гъзария да караш на ток ,трябва да чакаш поне 2 часа за да ти дойде редът да заредиш и още поне 30 -40 минути самото зареждане. Не.благодаря.
Накратко-никога.Може да е чисто на мястото,където ги карате,защото не замръсявате въздуха там.Но,добива на радките елементи,необходими за създаване на батаериите,последващото рециклиране на батериите е много по-мръсен процес от изгарянето на гориво .
Накратко-никога.Може да е чисто на мястото,където ги карате,защото не замръсявате въздуха там.Но,добива на радките елементи,необходими за създаване на батаериите,последващото рециклиране на батериите е много по-мръсен процес от изгарянето на гориво .
При електрическите коли това е проблемът. Къде ще заредиш и за колко време. Ако имаш къща с гараж и минаваш къси и средни разстояния в рамките на 200-300 километра, електрическата кола е голям плюс. Пита се, какво става в останалите случаи? Лично за мен електрическите коли са за богатата средна класа. Това предполага живот в голяма къща и притежаването на поне две коли. Едната лимузина или голям СУВ за екскурзии и дълги разходки. Втората електрическа за пазаруване и водене на децата до училище. Но само с електрическа не става.
Никаква, в момента нямам нужда от кола, карал съм различни електрични и никога не бих си купил двг кочина. Мисля след няколко години да съм млад пенсионер с тесла сайбъртрак и къща с много соларни панели в някоя слънчева южна европейска държава. Пък вие тука си карайте дръгливите нафтови кочини и се тровете бай ганьовци :Д
Имам кола и мога само да мечтая за електрическа кола. Знам, че първо богатите западняци ще си купят електрически коли, а ние ще им караме старите с ДВГ, но това не променя нищо. Опитай се да разделиш емоцията и емоционалното мислене от реалността и реалното мислене. Проблема като цяло е, че сме бедни и това настройва доста българи към всички тези новости, които се случват на Запад. Само, че не Запада ни е виновен, че сме бедни, а такива като теб, които в яда си гласуват за Атака, Бареков, БСП, Възраждане, Боко Тиквата и т.н.
Наскоро гледах един клип,където над 100 коли чакаха на опашка за да заредят - на ток.Случката беше в Щатите.При бензина няма такива проблеми.Заради едната гъзария да караш на ток ,трябва да чакаш поне 2 часа за да ти дойде редът да заредиш и още поне 30 -40 минути самото зареждане.Не.благодаря.
Е това е основният проблем. Сега са малко електрическите коли, ама като станат милиони как ще се зареждат.Особено в България, където преобладаващата част от работоспособното население живее в блокове, а не в къщи.
Удобно са пропуснали разходите за масла, филтри, дискове и накладки за автомобилите с ДВГ, все едно ните те самите, нито тяхното производство замърсява природата и то не с СО₂, а с най-различни отрови...СО₂ дори не е взеден, освен като парников газ. Но и там не е ясно, доколко е неговата роля за климатичните промени.
Наскоро гледах един клип,където над 100 коли чакаха на опашка за да заредят - на ток.Случката беше в Щатите.При бензина няма такива проблеми.Заради едната гъзария да караш на ток ,трябва да чакаш поне 2 часа за да ти дойде редът да заредиш и още поне 30 -40 минути самото зареждане.Не.благодаря.
До коментар [#49] от "kwy38371721":При електрическите коли това е проблемът. Къде ще заредиш и за колко време. Ако имаш къща с гараж и минаваш къси и средни разстояния в рамките на 200-300 километра, електрическата кола е голям плюс. Пита се, какво става в останалите случаи?Лично за мен електрическите коли са за богатата средна класа. Това предполага живот в голяма къща и притежаването на поне две коли. Едната лимузина или голям СУВ за екскурзии и дълги разходки. Втората електрическа за пазаруване и водене на децата до училище. Но само с електрическа не става.
Защо за 200-300 км?Вече батериите са масово са около 600 км и повече. Оттам нататък самолет или влак.Какво сложно има? Не говоря за тука,дето за цигари на 100 метра се ходи с колата.
Както и предполагах. Двама дървени философа, които нямат електрически коли, но много разбират от тях. Единият даже и кола нямал... Понеже темата е дъвкана много, стигаме все до едно и също. Към момента електрическите коли са скъпи. За редовия българин, почти немислими. Като теглим чертата, икономията от електрическа кола я плащаш предварително с нейното купуване. Малоразмерна електрическа кола гони 100 хиляди лева. Дори и Падрето, който има Рено Зои не можа да ми обясни, защо трябва да сменя бензинов седан на малко километри и години с електрическа кола.
То да караш по българските пътища трябва минимум лада нива... Щото всичките пътища са разораната целина. То сигурно в Украйна след бомбардировките пътищата са по-добри. Така че да караш високи коли за каране през гьолове е необходимост в България.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Както и предполагах. Двама дървени философа, които нямат електрически коли, но много разбират от тях. Единият даже и кола нямал... Понеже темата е дъвкана много, стигаме все до едно и също. Към момента електрическите коли са скъпи. За редовия българин, почти немислими. Като теглим чертата, икономията от електрическа кола я плащаш предварително с нейното купуване. Малоразмерна електрическа кола гони 100 хиляди лева. Дори и Падрето, който има Рено Зои не можа да ми обясни, защо трябва да сменя бензинов седан на малко километри и години с електрическа кола.
Всички се надпреварват да изчисляват какви щети на климата се нанасят при производството на батерии, но никой не се сеща да изчисли какво се случва, за да се добие, транспортира, преработи, рафинира и пак транспортира 1 литър бензин - като че ли произхода му е като на бистра водица от планината...
Изчислява се само резултата от финалното му изгаряне в конкретен двигател.
Също не се взема под внимание фактът, че в колите с ДВГ, частите са в десетки пъти повече, отколкото в един елекромобил и поддръжката в течение на 10 години е в пъти по-разхитителна и сложна.
Ти си типична озлобена консерва. Сигурно всеки ден киснеш в гаража и пиеш ракия с месните пяиндета и хорово псувате Запада, а през останалото време ремонтираш нещо по бричката си. Ако някой застраши този твоя идилия с някакви нови правила, които ще са скъпички за твоя джоб, трябва значи да си мощно против. Добре, че от такива елементарни еснафи като тебе нищо не зависи.
"... Също не се взема под внимание фактът, че в колите с ДВГ, частите са в десетки пъти повече, отколкото в един елекромобил и поддръжката в течение на 10 години е в пъти по-разхитителна и сложна. ".
Пълни глупости. Има много марки и модели с прости бензинови двигатели, които минават стотици хиляди километри за 20-30 години с минимално поддържане. Родителите ми карат от време на време 20 годишен Ситроен Саксо. Баси количката... Струва никакви пари и има символични разходи за поддържане. Минава почти отвсякъде. И няма град ръжда по нея. Произведена е някъде около 1996-та година. Двигател 1,1, 60 коня. Сигурно може да изкара поне още 10 години. Смяна на масло и филтри са в рамките на 100 лева за две години. Нито разхищение, нито сложност. Става във всеки сервиз. Я ми кажи, какво ще я правиш една Тесла? На Пътна помощ и до Виена... За по-евтино.
Много си далеч от истината. Последното което съм правил по колата си е да сложа летните гуми. Преди това ноември месец съм сменил маслото. И... Това е. Понеже си новобранец тук, да ти кажа, че ме водят всякакъв друг, но не и русофил. ;)
Защото според тях насажда "Велико-български шовинизъм". Нали са комунисти и...
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
Всички се надпреварват да изчисляват какви щети на климата се нанасят при производството на батерии, но никой не се сеща да изчисли какво се случва, за да се добие, транспортира, преработи, рафинира и пак транспортира 1 литър бензин
А дето - от по-тежките коли, пътищата се разрушават ПОВЕЧЕ? И това не го смятат ..
А отпадъците, след приключване на жизнения цикъл и кое, как се рециклира? И тука - ни дума, ни вопъл, ни стон ..
Университети разни уж изчисляват, ама нашите русофили се писаха електрокаристи и не искат и да чуят..
Видяха, как е в Москва и беснеят:
-- -- .."«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель МОСКВА, 3 августа .. , 13:11 — REGNUM Глава правительства ..дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия». -- --
"Електро! Електро! Да е като в Матушката ни! '' .. скачат теа ..
А от университетите викат:
"НИКОГА няма да е по-чиста таа кола .."
Най-новите проучвания показват, че ауспусите вече съвсем не са основният източник на фин прах при транспорта. Малко по малко, новите автомобили с двигатели с вътрешно горене толкова се изчистиха, че днес ауспусите им отстъпват тази позиция на три други фактора: износването на гумите и спирачките, както и износването на пътната настилка. Данните от Националната инвентаризация на Великобритания например показват, че тези три фактора са отговорни за 60% и 73% от първичните емисии съответно на ФПЧ2.5 и ФПЧ10 от транспорта, тоест вече имат напълно доминиращ принос, като тежестта им е горе-долу равномерно разпределена между тях. Най-новите реални тестове на Emission Analytics са още по-крайни – според тях тези източници дават до 1000 пъти повече емисии от ауспусите. За съжаление, те са концентрирани в градовете, където трафикът е интензивен и спирачките се използват много по-често. Освен това се оказва, че износването на гуми и спирачки има огромен принос и към емисиите на тежки метали като желязо, мед и цинк в градска среда.
И тук става наистина интересно, защото електромобилите играят особена роля. От една страна, регенеративните спирачки използват по-малко триене и съответно дисковете се износват по-слабо. От друга страна, износването на гумите и пътната настилка е правопропорционално за теглото на автомобилите, а електрическите тежат много повече от конвенционалните – средно с около 24% повече. Това изцяло се дължи на теглото на батериите. Колкото по-малка и лека е една кола, толкова по-голям е делът на батерията и съответно по-голяма е разликата в теглото.
Дървения философ си ти бай ганьо, сестра ми си купи ситроенче втора ръка чист електрик за 12к лева, с 2.50лв минава 100км, зарежда си го в гаража ползва си го за града. Само за 2 години се избива напълно единствено от разликата от цената на горивото. Да не говоря за безплатно паркиране в синя и зелена зона. И на тая електричка не се чупи всеки месец някоя от хилядите части като на 20 годишните двг дръгели дето ги карате, а само се вози и почти няма какво да се счупи, освен нещо по ходова част. За дълго разстояние си има други модели електрички и на когото му трябва си купува такава, всички тесли минават над 400км, има и лонг рейндж модели с много повече.
.. ама за да влязат 20 киловата енергия в батерията трябва да с епроизведат минимум 30, заради загубите по мрежи и конверсии —цитат от коментар 39 на Иосиф Давыдович
А на този твой Ситроен от 1996 г. любопитно ли ти е какво излиза от ауспуха му в момента? Щото в тази статия съпоставката е между нови бензинови/електрически коли, ако не си забелязал - иначе сметките биха били съвсем други...
Никога! При изработката на батерията се отделят толкова много вредни емисии, че дизелов двигател трябва да измине над половин млн. км. за да настигне електрическия по замърсяване.
В Индия - електромобил, зареден от мрежата отделя 370г/км.
Да припомним - съпоставим ДВГ средно отделя от 120 - до 95 (Евро 6) г/км.
При това, в тези сметки НЕ СА ВЗЕТИ ПРЕД ВИД загубите и КПД на преноса и преобразуването на електричеството и среден КПД на батериите в течение на времето..
До коментар [#66] от "Petleshev":Дървения философ си ти бай ганьо, сестра ми си купи ситроенче втора ръка чист електрик за 12к лева, с 2.50лв минава 100км, зарежда си го в гаража ползва си го за града. Само за 2 години се избива напълно единствено от разликата от цената на горивото. Да не говоря за безплатно паркиране в синя и зелена зона. И на тая електричка не се чупи всеки месец някоя от хилядите части като на 20 годишните двг дръгели дето ги карате, а само се вози и почти няма какво да се счупи, освен нещо по ходова част. За дълго разстояние си има други модели електрички и на когото му трябва си купува такава, всички тесли минават над 400км, има и лонг рейндж модели с много повече.
И като му се скапе батерийката на ситроенчето какво ще го прави сестра ти? И да, теслите минават по 400 км, но с под 100 км/ч и доста пестеливо ползване на консуматори като климатик/парно и радио.
В момента Модел 3, на 90 000 мили струва почти колкото чисто нов сега излезнал от фабриката, и с $5000 повече от оригиналната му цена. Когато съответният мърморко успее да продаде Королката си на печалба не на 90 000, на 20 000 мили, да ми се обади!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Батерията на електрическата кола върви с 8 и 10 годишна пълна гаранция. Батериите на електрически коли продавани сега издържат по 500 000 мили за тези с никелов катод, и по 1 милион мили за тези с железен катод.
И батерията има цена дори и да е повредена, защото или се използва за други приложения, или ти я купуват за да я рециклират.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
50кв/ч батерия и пробег 300мили - ДА-ДА, ама друг път! При нови батерии - около 20кв/ч на 100км. Ако нощес стане минус 15 - 40-50% от заряда "изчезва". Не може да заменим физиката с екоталибанщина!
И в Модел 3 купето се отоплява/охлажда с двуконтурна топлинна помпа, което е 4 пъти по- малко енергия използващо от обикновен резистивен отоплител.
Плюс това, Модел 3 има 5 отопляеми седалки. Отоплението на седалките е по- ефективен начин за постигане на тази цел от отопляването на цялата кола.
Батерията на Тесла Модел 3 се отоплява и охлажда, което означава, че при топло или студено време тази батерия не губи капацитет, защоото температурата и е винаги оптимална.
Горните отворковци да изгледат видеота на собственици на тесла от канадският север, които карат Модел 3 при -30 градуса по целзий.
И пробегът по американският стандарт за Лонг Рейндж Модел 3 е 358. Този модел е със 70 киловатчаса батерия. Пробегът на стандартният Модел 3, с батерия 50 киловатчаса е 272 мили.
Тези числа са от американската държавна агенция EPA, която е правила тестовете. Градско, извънградско, студено, топло и т.н.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.
[quote#74:"sim4o"][/quote] Като ти чета глупостите си оправям настроението. Да не си вярваш, че Русия е водещата страна в света по производство на електромобили? Или предлагаш да изсечем горите и на тяхно място да засадим бензинови и дизелови автомобили, щото са много чисти? :)
"И по-стар двигател, ОТДЕЛЯ ПО-МАЛКО СО2!" "В Индия - електромобил, зареден от мрежата отделя 370г/км." "Като сметнем САМО ЕНЕРГИЯТА дето е отишла за 1км."
Какви аналогови гении излизат от техническият ПУЦ в Коми! Мамма миа! 😂🤣😅 На сметало Елка ли го сметнахте в час по трудово обучение по кюмурено електричните технологии?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Ел. автобус, София-Варна. 5 часа престой в Търново за зареждане. :-) За камините глупостта няма да я коментирам, че ме напушва смях. А ел. автомобилите си представям как се зареждат вечер пред панелката. :-) Общо взето, ако това е бъдещето, по-добре да върнем на каруците и язденето на коне. :-)
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 1952 Неутралнокогато ползват правилните батерии?
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... ................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ........................................................................... 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................... 10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ................................... 01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от БожковНезнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5492 НеутралноПод 100 000 км е нереално за такива коли, по нашите ширини. И къде е природата в това уравнение? Единственото добро е, че не води по улиците.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНезнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5492 НеутралноДо коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев*вони
(тъп автокоректор)
pro_bono
Рейтинг: 414 НеутралноКогато са по-евтини от бензиновите и особено дизеловите , и батериите се рециклират правилно без замърсяване на околната среда.
puck_futin
Рейтинг: 4322 НеутралноСега остава да направим сравнителен анализ Волска каруца-Електромобил-Бензинова/Дизелова кола!
Fu*k Your Opiniongeordgeo
Рейтинг: 1106 ЛюбопитноЩом ми е по джоба, си я купувам (електрическата кола), сметките за СО2 са просто... сметки, зависят от това кой и как ги прави, в случая - зависи от поръчителя на изследването..
Consumer
Рейтинг: 1355 ВеселоКарам хибрид евро 6, в задръстванията на ток, на магистралата газ до дупка на бензин. Не се потя като тесларите дали ще стигна без да спирам за кафета.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ivan Ivanov
Рейтинг: 8 НеутралноНай-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноПродължавам да не разбирам, защо докато се реве колко много автомобилите замърсявали, колите стават все по-големи и все по-тежки, натъпкани с безсмислени екстри. Какво е еко-то на Тесла, която разхожда напред-назад по половин тон батерии?
Бивш tww09306483.Къде са малките масови екологични автомобили с бензинови двигатели по 50-60 конски сили на метан или пропан-бутан?
vassilun
Рейтинг: 5066 НеутралноИ като включиш през зимата отоплението, а през лятото климатика, и в задръстванията ще си на бензин! Пита се в задачката защо ти е хибрид?
vassilun
Рейтинг: 5066 ВеселоАко и "най-голямата зарядна станция" е такава кичозна измама като "най-големия "исторически" парк", най-добре ще си подхождат двете начинания! :-)
Bullet
Рейтинг: 1384 ЛюбопитноХубава сметка, ама без кръчмар!
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Защо, ей така в уравнението, не е и утилизирането на батериите?
Nikola Damyanov
Рейтинг: 10 НеутралноА рециклирането на батериите? Ани токът от какво го произвеждат? Това е голяма измама. Поредната.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3617 Весело"и как се генерира мощността, използвана за зареждане на EV."
Еретик===========
Когато е от лигнитни въглища от Маришкия басейн, изравняване няма.
Аскет
Рейтинг: 1697 НеутралноЦитат:
че изглеждате страхотно и правите всичко възможно за планетата. Но продължавайте да карате - ще трябва да изминете още 13 500 мили (21 725 км), преди да нанесете по-малко вреда на околната среда от седан, който поглъща бензин.
------
Все ми се струва, че ако се вземат предвид ВСИЧКИ фъктори, тия електрически коли ще са с пъти по-вредни от бензиновите...
Защото май се прави само ИДИОТСКАТА сметка - колко излиза/не излиза пред аспуха.
А следва да се започне с цената.
След като електрическите са значително по-скъпи от бензиновите, то сл. потребителят трябва да заработи повече. За да заработи повече той троши повече природни ресурси, електричество и пр. и пр.
Да не говорим, че тия 22 хил км ПОВЕЧЕ се изминават по пътища, които се амортизират, искат поддържка и т.н.
Т.е. взема се една част от нещо, уж се доказва се, че тази ЧАСТ евентуално е по-добра от една ЧАСТ на нещо друго, и първото се обявява за по-добро от второто.
doroteus
Рейтинг: 957 Неутрално" Кога електрическите коли стават по-чисти от бензиновите "
КОГАТО КОКОРЧО ЗАПОЧНЕ ПРОИЗВОДСТВОТО НА НАЙ-КАЧЕСТВЕНИТЕ ЛИТИЕВО - ЙОННИ АКУМУЛАТОРИ !
kha
Рейтинг: 118 НеутралноНакратко: Електромобилът е между 2 и 20 пъти по-екологичен от пърдялника.
Обикновен безхаберник: Да, ама не е 100% екологичен, така че предпочитам пърдялник.
Истината е, че хората сме егоисти и толкова. Електромобилите ще станат масови чак когато цените им паднат под тези на пърдялниците. Тогава изведнъж на никой няма да му пука нито за пробега, нито за батериите. Това неминуемо ще се случи. В белия свят до максимум 10 години, а в България, където сме бедни и си караме старите таралясници докато се разпаднат, ще мине повечко време.
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#11] от "vassilun":
Бивш tww09306483.Мене лично плъгин хибрид ме устройва най-добре в момента. Ама не ми се дават 40 хилядарки в евро. Имам градско, както и каране по 100-200 километра основно. Имам и дълго каране по 1500-2000 хиляди километра няколко пъти годишно. Сегашната ми кола се върти около 8 литра средно. С хибрид ще падна поне 3 литра надолу. Но в обозримо бъдеще не виждам как ще я избия тази икономия през цената на хибрида. Колата ми е на 7 години и 100 хиляди километра. Предполагам, че ще мога да я карам поне още 10 години с минимално поддържане. Просто не ми излиза еко-сметката.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#18] от "kha":
Накрарко, не си дочел статията, или не си разбрал какво пише вътре, за да изтропаш точно този неверен извод!
pag
Рейтинг: 648 ВеселоПечалбата от тях е много малка, затова хич ги няма.
Светът е населен предимно с комплексари, които страстно желаят да си возят задника в най-големият, най-високият, най-мощният, най-тежкият и най-брутално изглеждащият автомобил, който могат да си позволят, па ако ще да е трета употреба.
И задължително да е 4х4, за да могат да катерят градските бордюри и форсират обществените градинки. Culus capitem delit
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноКога електрическите стават по-чисти от бензиновите? Никога, ако се включи в уравнението и рециклирането на батериите.
ilinko
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#15] от "Костадин Иванов":
С малко ровене из нета може да се види, че дори и електричеството да се произвежда само от въглища, пак е по-екологично от дизела и бензина.
Един kWh електричество произведено от въглища отделя към 820 гр въглероден двуокис. Един литър дизел към 2500 гр, а един литър бензин към 2300 гр.
Ако една електричка харчи 15 kWh на 100 км, това прави 12,3 кг въглероден двуокис на 100 км. При 5 литра на 100 км за дизел, това прави 12,5 кг. За бензин, при 6 на 100 е 13,8 кг.
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#9] от "Ivan Ivanov":
Бивш tww09306483.Стига с тоя исторически парк бе...! Какво му е историческото? Няколко пъти го мяркам да свети в тъмното по магистралата между Варна и Шумен. Едва ли ще отида там, защото няма какво да видя. По-добре на Мадара, крепостта в Шумен или на платото в Провадия.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 247 НеутралноКогато производството и утилизирането на батериите им не оставя т. н. "въглероден отпечатък". И зареждат ток само от ВЕИ. Също, останалите части да са от екологично чисти материали
vassilun
Рейтинг: 5066 НеутралноДо коментар [#19] от "Petleshev":
Карах в продължение на години Тойота Приус (хибрид, но не плъг-ин) на място с чисто континентален климат - студена зима и горещо лято. Имаше някакъв смисъл от хибрида само през пролетта и есента, когато не е нито студено, нито горещо. Включиш ли отопление или климатик, с карането на ток е приключено. В надеждите ти, че хибрид би намалил консумацията на бензин, трябва да отчетеш, че заради батериите хибридът е доста по-тежък. Аз за себе си съм решил, че хибрид не ми е необходим. Или бензин, или чиста електричка, когато ги направят с пробег от поне 600 км във всякакви условия (а не ДО 600 км) и цените им станат по-поносими. Преди година купих нов бензинов СУВ и съм доволен.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 247 НеутралноДо коментар [#9] от "Ivan Ivanov":
Ама да произвеждат ток 24 часа, седем дни в седмицата, 365 дни в годината.
penetrating
Рейтинг: 8538 ВеселоНяма лошо за хилядите параметри, но е видно от статията, че точката на рентабилност е само по отношение на въглеродния отпечатък на автомобила и неговата експлоатация :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertVlado Nikolov
Рейтинг: 247 ВеселоДо коментар [#10] от "Petleshev":
Няма печалба за производителя (майтап), а и данъка е малък. Къде - къде по - голяма далавера има в теслите и зелената сделка.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5492 Весело"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Чичо Ваньо
Рейтинг: 506 ВеселоЕ как от какво ? Дизелови генератори ! Като на зарядните станции за електрически автобуси в София. А в сметките освен рециклирането на батериите е пропуснато и изграждането на инфраструктура за зареждане. Споменатия парк до Варна може и да е соларен,но не ми се вярва цяла Варна да си зарежда там голф - количките. По скоро ще си пускаме удължители по 50 - 100 метра от балконите. "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
Мусаши
Рейтинг: 402 НеутралноОткога отделянето на СО2 стана мръсно?Ами то и авторът на статията е мръсен, щото всеки ден отделя СО2 при дишане. Затоплистките мантри край нямат .Само дето не им се сбъдна нито една апокалипстична прогноза и сега ги правят за след 100 години.
Мусаши
Рейтинг: 402 НеутралноПредпочитаме да дам тези десетки хиляди лева в повече за отглеждането на децата си вместо за електромобил. Естествено, че ще съм егоист и децата ми ще са по-важни от това да пълня джоба на разни измамници, за да съм "спасявал "Земята.
И аз съм човек, който подкрепя всякакви екологични инициатива, но не и измамата затоплизъм,в която няма нищо екологично.
tie_interceptor
Рейтинг: 240 НеутралноУдобно са пропуснали разходите за масла, филтри, дискове и накладки за автомобилите с ДВГ, все едно ните те самите, нито тяхното производство замърсява природата и то не с СО₂, а с най-различни отрови...
СО₂ дори не е взеден, освен като парников газ. Но и там не е ясно, доколко е неговата роля за климатичните промени.
variomatic
Рейтинг: 229 НеутралноПроизводството на електромобили изисква значително количество полезни изкопаеми, което със сигурност не е добре за природата. Решението е сгъстяване и подобряване на ЖП-транспорта, намаляването на цената. Трябва ЖП транспортът да стане основното средство за придвижване на хората, а електромобилите да се дават под наем и да се ползват за слабонаселени пресечени райони (например в Родопите няма как да се изгради добра ЖП инфраструктура). Нужна е значителна промяна в начина ни на живот, която не непременно означава по-нисък жизнен стандарт, но е необходима, за да няма такъв икономически растеж, който е за сметка на околната среда.
Bullet
Рейтинг: 1384 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "ilinko":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.С още по малко ровене, на същото място, ще се осведомиш, че зарявянето на батериите също е несъобразно от екологина гледна точка. Да не забравяме и, че много хитри свраки, не се срамят да си изпращат боклуците у нас за “екологично” изгаряне. А как я виждате след няколко години планината от батерии. За сега от Рено, имат опция да наемеш батерията и останалите ангажименти, по подръжката и замяната и рециклирането, остава тяхна грижа. Но как е при останалите? Колко ще струва подмяната и кой ще я заплати?
Манчо
Рейтинг: 2916 ЛюбопитноСтранна работа, преди време четох сходно изследване, в което се анализираше разликата между въглеродния отпечатък който се формира във фазата на производство на електрически и конвенционалн автомобили. Оценките за покриването на тази разлика варираха между 70 000 и 150 000 км. Сега стойностите са няколко пъти по-ниски. Забавно тесла-развитие ;)
Мараба, С-ДС доносници!tie_interceptor
Рейтинг: 240 НеутралноДо коментар [#35] от "variomatic":
Пътническият железопътен транспорт е наприложим в държави като нашата, ако не се дотира сериозно от държавата.
За товарният все още има надежда, стига да не е държавен...
Електрическите автобуси, камиони и леки автомобили са решението поне за 50 години напред. Предлагат много по-голяма гъвкавост от железопътния транспорт.
Производството на каквото и да било изисква полезни изкопаеми. Рециклирането е решение. Когато се достигне определено технологично равнище, рециклирането ще е много по-изгодно от добива.
Sara Ashton Pedrillo aka Йосиф Давыдович
Рейтинг: 623 НеутралноДоста манипулативен анализ. Анализаторите-журналя, анализирали и пропуснали да вкарат в анализа си,че батерията за 1000 долара се сменя на около 100 хил км ,а за изкарването а тези пари,човек като работи пак гори емисии и пак с еправят емисии за производството на новата батерия, а за старата още нямаме технологии за рецилклиране.. А и колко са зелени не знам. Един електроавтомобил изминава с един киловат часа енергия 5 км илиза 100 км 20 киловата, ама за да влязат 20киловата енергия в батерията трябва да с епроизведат минимум 30, заради загубите по мрежи и конверсии. За нашите марици, които произвеждат около 50% от тока ни за тези 30 киловата са нужни около 30 кг въфлища, За същите 100 км ще санеобходими 5-6 литра дизел, Ако сравним емисиите и замърсяването на 30 кила въглища и 5 литра дизел, май ДВГ ще са по екологични, с тази разлика, че сега горенето/ замърсяването няма да е в града а, ще бъде в Тракийската равнина, откъдето идва хляба и зелнчука млякото.. И да тези еликтрички ще са 3 пъти по скъпи...
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…shumnalia
Рейтинг: 357 НеутралноЕдин съвременен автомобил на Тесла може да измине 1 милион километра без смяна на батерията. Това означава, че дори и след изминаването на първите 100 хиляди километра електричката да става "по-чиста" от бензиновата, пак говорим за едни последващи 900 хиляди километра, които са по-чисти.
Отделен е въпроса, че сега се поставя началото на електрическите коли и е ясно, че в началото нещата ще са далече от съвършенство. След 2-3 години се очаква да се премине към батерии с твърд електролит, които ще са много по-ефективни и с по-голям капацитет и тези първи "мръсни" километри ще стават все по-малки.
Очевидно е, че подобни изследвания са спонсорирани от всички онези компании свързани по някакъв начин с нефтената индустрия или автомобилите с ДВГ, които изтърваха вече момента и реформата при тях е вече закъсняла.
joro4900
Рейтинг: 670 ВеселоДо коментар [#9] от "Ivan Ivanov":
„Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.“
Така е, паркове, градинки, игрища, детски площадки, ниви, гори и хълмове, всичко с фотоволтаици, перки и зарядни станции! Масово зас///иране в името на човека и за благото човека...
dwr30648311
Рейтинг: 331 ЛюбопитноРадвам се, че си дойдохме на думата.
От няколко години ви повтарям, че най-еко колите са:
1. Мергела 124-ка на газ (тая дето карам в момента е на 30 години и съм сигурен, че ще надживее повечето електричики прозведени в последните 5 години)
2. Ауди 80 b4 на газ. Препоръчвам да махнете предната емблема. Без нея прилича повече на космически кораб, отколкото на кола.
3. Талибанска японка - всеки модел Тойота, Нисан или Митцубиши, който сте виждали да се дондурка сред пустинята с една сурия чалми по него и заварена картечница за каросерията. Това е опцията за нуждаещите се от малко повече пространство и проходимост.
Преди войната в Украйна едно приятелче ме бъзика:
“Това с бръкмите хубава работа, ама ти трябват две. Едната да я ползваш, докато другата е в сервиза:)”
Купи си той ново Ауди, повреди му се няква електроника и сега кола на 3 години е извън движение, понеже не му доставят части.
Частите за Мергела идват на следващия ден от Продавалник ;) Също така редовно си превлачвам по половин кубик дърва в него. В Теслата ще ме жал :)
Гонзо Велики
Рейтинг: 8 НеутралноЩо се отнася до здравеопазване, на практика веднага стават чисти, защото замърсяването на въздуха в населените места значително ще се редуцира, ако всички коли са електрически.
Въпреки, че най-големите замърсители все пак си остават отопление и промишленост.
Гонзо Велики
Рейтинг: 8 НеутралноЗащото цялото селяндур надойде в градО да се показва. Винаги съм писал, че на големите печки регистрирани в градовете трябва да им се напраска един данък от поне 1000 лв. Купил си автобус 5 метра и нещо и не стига, че окадява като за 3 нормални коли ами и смърди после, че няма къде да го паркира. А разните криминалки от властта и свързаните с нея мафиотски структури, докато ги чакат шофьорите пред заведението, изобщо не гасят двигателите. На тези 10 000 данък им е малко.
sim4o
Рейтинг: 2971 НеутралноКога електрическите коли стават по-чисти от бензиновите по отношение на СО2 ли?
Отговорът е простичък - НИКОГА ..
Дори и електричеството да идва на 100% от ВЕЦ, перки и соларки, то:
- за да бъдат изградени тези мощности е имало различни човешки дейности , ВСИЧКИ ТЕ са свързани с емисии СО2..
Колко СО2 има в единица електричество от язовир, перка или соларен панел се изчислява лесно - вземат се всички Мегаватчасове, дето ще бъдат произведени за периода на експлоатация (за традиционни ВЕИ- 10 години) и се съпоставя с емисиите, дето са отишли за производството, експлоатацията и изведжането от строя на енергийните мощности..
Хубаво обяснено:
https://www.youtube.com/watch?v=RqppRC37OgI&t=251s
- за да се присъединят ВЕИ към мрежата и да се балансират, също е имало човешка дейност, свързана с емисии СО2 .. например са монтирани нови трафопостове и стълбове за далекопроводи, необходими са били и БАЛАНСИРАЩИ МОЩНОСТИ..
Което също би трябвало да се сметне ..
Това - ако имаме ток от 100% ВЕИ ..
Този ток да дойде до нас - СЪЩО СА БИЛИ ОТДЕЛЕНИ емисии въглероден двуокис!
-- --- --
Но в света , в ЕС и в България - електричеството НЕ Е ОТ ВЕИ на 100% , защото няма как да бъде така, а е от средно . 78% ИЗКОПАЕМИ горива ..
И то си ИМА ИЗСЛЕДВАНЕ с колко емисии тогава, е свързано изминаването на 1 км. с електромобил ..
Ей го ей, показано. Шарено - като за по-тъпите гретени :
https://www.ecars.bg/images/stories/2013/feb/co2-elektromobili.png
А ето го и текстът:
http://www.ecars.bg/images/Shades-of-Green-Full-Report.pdf
Че и на български обяснено:
https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii
И много хубав контетн от руски влогър (опозиционнене, споко, не е путинист !!)
Те го те - пуснете си субтитри!
https://www.youtube.com/watch?v=B7jTIeBSes8
Та електромобилите НЕ СА ЗА ПО-ЧИСТО , а се налагат по някакви политически цели ..
Защо - лично аз НЕ ЗНАМ.. ама не е и за това, което тъпите Гретени го вярват - да се била спасяла планетата ..
Теа са комунисти - идиоти ..
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#40] от "shumnalia":
Бивш tww09306483.Ти на твоята Тесла, колко километра ѝ навъртя? Стила ти на писане издава поредния дървен философ, който е виждал електрическа кола само на снимка. А няма да се изненадам, даже ако нямаш кола.
grigoo
Рейтинг: 543 НеутралноКойто е карал електричка, никога няма да се замисли за първобитните двг кочини. Имислените "изследвания" как не били екологични са платени от изоставащите компании дето са пред фалит. И тука бай-ганьовците си защитават нафтовите кочини.
sim4o
Рейтинг: 2971 НеутралноОтделно - емисиите от фини прахови частици, при транспорт ..
Основно - 53% от ФПЧ .. ИДВАТ ОТ ПЪТЯ!
Асфалтът се амортизира от гумите .. !
Като стана дума за гумите - от там идват ФПЧ дето са на второ място..
Всичко останало - след тези главни източници ..
Обяснено "Форбс" :
https://forbesbulgaria.com/2020/05/25/електромобилите-и-въздухът-по-сложно/
kwy38371721
Рейтинг: 642 НеутралноНаскоро гледах един клип,където над 100 коли чакаха на опашка за да заредят - на ток.Случката беше в Щатите.
При бензина няма такива проблеми.
Заради едната гъзария да караш на ток ,трябва да чакаш поне 2 часа за да ти дойде редът да заредиш и още поне 30 -40 минути самото зареждане.
Не.благодаря.
pet fire
Рейтинг: 3561 Неутрално++++++++++++++++
sim4o
Рейтинг: 2971 НеутралноИ от разни университети има изследвания..
Цитирал съм ..
И те ли са пред фалит?
Харвард как е - дали да им вярваме?
Или университетите просто излязоха едно недоносче?
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#47] от "grigoo":
Бивш tww09306483.И тебе те питам същото: Каква е твоята електрическа кола?
wre501051215
Рейтинг: 3039 НеутралноНакратко-никога.Може да е чисто на мястото,където ги карате,защото не замръсявате въздуха там.Но,добива на радките елементи,необходими за създаване на батаериите,последващото рециклиране на батериите е много по-мръсен процес от изгарянето на гориво .
sim4o
Рейтинг: 2971 НеутралноТе ги те:
https://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef0240a46e7477200c-550wi
Емисии ФПЧ от трафик, от изследване на университет ..
Като за Гретени - шаренко ..
https://www.greencarcongress.com/2019/07/20190714-nee.html
wre501051215
Рейтинг: 3039 НеутралноДо коментар [#8] от "hdq09646761":
Щото едни добри олигарси са в бизнеса на"зелена енергия"
sim4o
Рейтинг: 2971 НеутралноА с електричество, на планетата Земя от 78% изкопаеми горива - са доста по-вредни ..
https://www.youtube.com/watch?v=B7jTIeBSes8
Но електромобилите СЕ НАЛАГАТ по политически причини !!!
Никой не се шашка та на раята, да и бъдело било по-чисто ..
Дето има идиоти , гретено-комунисти, да го вярват .. си е нормално.
Те са си идиоти.
Иначе нещо някакви хора са си намислили .. за това - и електромобили!
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#49] от "kwy38371721":
Бивш tww09306483.При електрическите коли това е проблемът. Къде ще заредиш и за колко време. Ако имаш къща с гараж и минаваш къси и средни разстояния в рамките на 200-300 километра, електрическата кола е голям плюс. Пита се, какво става в останалите случаи?
Лично за мен електрическите коли са за богатата средна класа. Това предполага живот в голяма къща и притежаването на поне две коли. Едната лимузина или голям СУВ за екскурзии и дълги разходки. Втората електрическа за пазаруване и водене на децата до училище. Но само с електрическа не става.
wre501051215
Рейтинг: 3039 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "Petleshev":
Патрашев,защо Прокопи е против Историческия Парк,та и служените тролове се чувствате длъжни да подаквате?!
grigoo
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#52] от "Petleshev":
Никаква, в момента нямам нужда от кола, карал съм различни електрични и никога не бих си купил двг кочина. Мисля след няколко години да съм млад пенсионер с тесла сайбъртрак и къща с много соларни панели в някоя слънчева южна европейска държава. Пък вие тука си карайте дръгливите нафтови кочини и се тровете бай ганьовци :Д
shumnalia
Рейтинг: 357 НеутралноДо коментар [#46] от "Petleshev":
Имам кола и мога само да мечтая за електрическа кола. Знам, че първо богатите западняци ще си купят електрически коли, а ние ще им караме старите с ДВГ, но това не променя нищо.
Опитай се да разделиш емоцията и емоционалното мислене от реалността и реалното мислене. Проблема като цяло е, че сме бедни и това настройва доста българи към всички тези новости, които се случват на Запад. Само, че не Запада ни е виновен, че сме бедни, а такива като теб, които в яда си гласуват за Атака, Бареков, БСП, Възраждане, Боко Тиквата и т.н.
ilinko
Рейтинг: 724 Неутрално30% загуба ми се струва много
Мусаши
Рейтинг: 402 НеутралноЕ това е основният проблем. Сега са малко електрическите коли, ама като станат милиони как ще се зареждат.Особено в България, където преобладаващата част от работоспособното население живее в блокове, а не в къщи.
Димитър Димитров
Рейтинг: 398 Любопитно+++++++++
Димитър Димитров
Рейтинг: 398 ЛюбопитноАми зареждай си я у вас ве гений.На тия опашки само ако закъсаш.През деня караш-през нощта зареждаш.Не е много сложно.
Димитър Димитров
Рейтинг: 398 ЛюбопитноЗащо за 200-300 км?Вече батериите са масово са около 600 км и повече.
Оттам нататък самолет или влак.Какво сложно има?
Не говоря за тука,дето за цигари на 100 метра се ходи с колата.
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#59] от "grigoo":
Бивш tww09306483.До коментар [#60] от "shumnalia":
Както и предполагах. Двама дървени философа, които нямат електрически коли, но много разбират от тях. Единият даже и кола нямал...
Понеже темата е дъвкана много, стигаме все до едно и също. Към момента електрическите коли са скъпи. За редовия българин, почти немислими. Като теглим чертата, икономията от електрическа кола я плащаш предварително с нейното купуване. Малоразмерна електрическа кола гони 100 хиляди лева. Дори и Падрето, който има Рено Зои не можа да ми обясни, защо трябва да сменя бензинов седан на малко километри и години с електрическа кола.
Коалиция намагнитен евроатлантически имунитет
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#21] от "pag":
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...То да караш по българските пътища трябва минимум лада нива... Щото всичките пътища са разораната целина.
То сигурно в Украйна след бомбардировките пътищата са по-добри. Така че да караш високи коли за каране през гьолове е необходимост в България.
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#59] от "grigoo":
Бивш tww09306483.До коментар [#60] от "shumnalia":
Както и предполагах. Двама дървени философа, които нямат електрически коли, но много разбират от тях. Единият даже и кола нямал...
Понеже темата е дъвкана много, стигаме все до едно и също. Към момента електрическите коли са скъпи. За редовия българин, почти немислими. Като теглим чертата, икономията от електрическа кола я плащаш предварително с нейното купуване. Малоразмерна електрическа кола гони 100 хиляди лева. Дори и Падрето, който има Рено Зои не можа да ми обясни, защо трябва да сменя бензинов седан на малко километри и години с електрическа кола.
Kosta Delev
Рейтинг: 674 НеутралноВсички се надпреварват да изчисляват какви щети на климата се нанасят при производството на батерии, но никой не се сеща да изчисли какво се случва, за да се добие, транспортира, преработи, рафинира и пак транспортира 1 литър бензин - като че ли произхода му е като на бистра водица от планината...
Изчислява се само резултата от финалното му изгаряне в конкретен двигател.
Също не се взема под внимание фактът, че в колите с ДВГ, частите са в десетки пъти повече, отколкото в един елекромобил и поддръжката в течение на 10 години е в пъти по-разхитителна и сложна.
shumnalia
Рейтинг: 357 НеутралноДо коментар [#68] от "Petleshev":
Ти си типична озлобена консерва. Сигурно всеки ден киснеш в гаража и пиеш ракия с месните пяиндета и хорово псувате Запада, а през останалото време ремонтираш нещо по бричката си. Ако някой застраши този твоя идилия с някакви нови правила, които ще са скъпички за твоя джоб, трябва значи да си мощно против. Добре, че от такива елементарни еснафи като тебе нищо не зависи.
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#69] от "Kosta Delev":
Бивш tww09306483."... Също не се взема под внимание фактът, че в колите с ДВГ, частите са в десетки пъти повече, отколкото в един елекромобил и поддръжката в течение на 10 години е в пъти по-разхитителна и сложна. ".
Пълни глупости. Има много марки и модели с прости бензинови двигатели, които минават стотици хиляди километри за 20-30 години с минимално поддържане. Родителите ми карат от време на време 20 годишен Ситроен Саксо. Баси количката... Струва никакви пари и има символични разходи за поддържане. Минава почти отвсякъде. И няма град ръжда по нея. Произведена е някъде около 1996-та година. Двигател 1,1, 60 коня. Сигурно може да изкара поне още 10 години. Смяна на масло и филтри са в рамките на 100 лева за две години. Нито разхищение, нито сложност. Става във всеки сервиз. Я ми кажи, какво ще я правиш една Тесла? На Пътна помощ и до Виена... За по-евтино.
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#70] от "shumnalia":
Бивш tww09306483.Много си далеч от истината. Последното което съм правил по колата си е да сложа летните гуми. Преди това ноември месец съм сменил маслото. И... Това е.
Понеже си новобранец тук, да ти кажа, че ме водят всякакъв друг, но не и русофил. ;)
trial_jezz
Рейтинг: 1119 НеутралноЗащото според тях насажда "Велико-български шовинизъм".
Нали са комунисти и... “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
sim4o
Рейтинг: 2971 НеутралноМани ги - не са им точни сметките ..
А дето - от по-тежките коли, пътищата се разрушават ПОВЕЧЕ?
И това не го смятат ..
А отпадъците, след приключване на жизнения цикъл и кое, как се рециклира?
И тука - ни дума, ни вопъл, ни стон ..
Университети разни уж изчисляват, ама нашите русофили се писаха електрокаристи и не искат и да чуят..
Видяха, как е в Москва и беснеят:
-- --
.."«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
МОСКВА, 3 августа .. , 13:11 — REGNUM Глава правительства ..дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
-- --
"Електро! Електро!
Да е като в Матушката ни! '' .. скачат теа ..
А от университетите викат:
"НИКОГА няма да е по-чиста таа кола .."
Най-новите проучвания показват, че ауспусите вече съвсем не са основният източник на фин прах при транспорта. Малко по малко, новите автомобили с двигатели с вътрешно горене толкова се изчистиха, че днес ауспусите им отстъпват тази позиция на три други фактора: износването на гумите и спирачките, както и износването на пътната настилка. Данните от Националната инвентаризация на Великобритания например показват, че тези три фактора са отговорни за 60% и 73% от първичните емисии съответно на ФПЧ2.5 и ФПЧ10 от транспорта, тоест вече имат напълно доминиращ принос, като тежестта им е горе-долу равномерно разпределена между тях. Най-новите реални тестове на Emission Analytics са още по-крайни – според тях тези източници дават до 1000 пъти повече емисии от ауспусите. За съжаление, те са концентрирани в градовете, където трафикът е интензивен и спирачките се използват много по-често. Освен това се оказва, че износването на гуми и спирачки има огромен принос и към емисиите на тежки метали като желязо, мед и цинк в градска среда.
И тук става наистина интересно, защото електромобилите играят особена роля. От една страна, регенеративните спирачки използват по-малко триене и съответно дисковете се износват по-слабо. От друга страна, износването на гумите и пътната настилка е правопропорционално за теглото на автомобилите, а електрическите тежат много повече от конвенционалните – средно с около 24% повече. Това изцяло се дължи на теглото на батериите. Колкото по-малка и лека е една кола, толкова по-голям е делът на батерията и съответно по-голяма е разликата в теглото.
Ей го Университета на Единбург:
http://www.soliftec.com/NonExhaust PMs.pdf
Ей ги партикъл (частици, ФПЧ) :
https://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef0240a46e7477200c-550wi
За най-опасните, наночастиците РМ 2.5 , емисията от разрушаването на пътя е 54% и е ПО-ГОЛЯМА отколкото от ауспух и спирачки на ДВГ, взети заедно ..
И да - теа въобще не изчисляват коректно ..
Като се сметнат и емисиите за производство на електричество - отиде коня в ряката ..
Ама теа не го вземат пред вид, а гледат само батериите ???
Що тъй правят тез хора?
Що не следят публикациите на Университетите, що не вярват на науката?
Русофили, сър ..
grigoo
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#66] от "Petleshev":
Дървения философ си ти бай ганьо, сестра ми си купи ситроенче втора ръка чист електрик за 12к лева, с 2.50лв минава 100км, зарежда си го в гаража ползва си го за града. Само за 2 години се избива напълно единствено от разликата от цената на горивото. Да не говоря за безплатно паркиране в синя и зелена зона. И на тая електричка не се чупи всеки месец някоя от хилядите части като на 20 годишните двг дръгели дето ги карате, а само се вози и почти няма какво да се счупи, освен нещо по ходова част. За дълго разстояние си има други модели електрички и на когото му трябва си купува такава, всички тесли минават над 400км, има и лонг рейндж модели с много повече.
Consumer
Рейтинг: 1355 ВеселоДо коментар [#30] от "Незнайко в Слънчевия град":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want++++++++ Хахаха
Consumer
Рейтинг: 1355 ВеселоДо коментар [#11] от "vassilun":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantНе го включвам, на auto е спрямо градусите, които зима, лете ги държа на 23.
sim4o
Рейтинг: 2971 Неутрално10 киловатчаса допълнително са 50% ..
Kosta Delev
Рейтинг: 674 ВеселоТи смяташ да си купиш чисто нова кола и да изкараш с нея по-малко от 20 хиляди километра, че да няма смисъл, така ли ;)
Kosta Delev
Рейтинг: 674 ВеселоДо коментар [#71] от "Petleshev":
А на този твой Ситроен от 1996 г. любопитно ли ти е какво излиза от ауспуха му в момента?
Щото в тази статия съпоставката е между нови бензинови/електрически коли, ако не си забелязал - иначе сметките биха били съвсем други...
Sanyu
Рейтинг: 10 НеутралноНикога!
При изработката на батерията се отделят толкова много вредни емисии, че дизелов двигател трябва да измине над половин млн. км. за да настигне електрическия по замърсяване.
taratanki
Рейтинг: 927 НеутралноДо коментар [#42] от "dwr30648311":
Типични самозадоволителни размишления на човек, не можещ да си купи нова кола.
taratanki
Рейтинг: 927 НеутралноДо коментар [#47] от "grigoo":
Карал съм електричка, но си купих нова бензинова кола преди 3 месеца.
Следващата ми, след 5 години ще е на ток.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1322 НеутралноДо коментар [#57] от "Petleshev":
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
grigoo
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#81] от "Sanyu":
АХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХА
sim4o
Рейтинг: 2971 НеутралноСравнението е по СО2!
И по-стар двигател, ОТДЕЛЯ ПО-МАЛКО СО2!
Ако 1 л. бензин ИЗГОРИ НАПЪЛНО ще отдели 2.1944 кг. СО2..
Ако горивото не изгаря напълно (по-стар двигател) - отделя ПО-МАЛКО емисия СО2 ..
А сметките са ясни напълно..
Ето сметки на база енергия за 1км. пробег :
https://www.ecars.bg/images/stories/2013/feb/co2-elektromobili.png
В Индия - електромобил, зареден от мрежата отделя 370г/км.
Да припомним - съпоставим ДВГ средно отделя от 120 - до 95 (Евро 6) г/км.
При това, в тези сметки НЕ СА ВЗЕТИ ПРЕД ВИД загубите и КПД на преноса и преобразуването на електричеството и среден КПД на батериите в течение на времето..
Та така със старите двигатели ..
Отделят ПО-МАЛКО парникова емисия !
Като сметнем САМО ЕНЕРГИЯТА дето е отишла за 1км.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 216 НеутралноЩото тогава вече съвсем ясно ще лъсне целата пунта мара около електричките и Илон Мъск нема да хареса това.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 216 НеутралноИ като му се скапе батерийката на ситроенчето какво ще го прави сестра ти?
И да, теслите минават по 400 км, но с под 100 км/ч и доста пестеливо ползване на консуматори като климатик/парно и радио.
nassaux
Рейтинг: 528 ВеселоПрочетох до елегантния модел 3 на Тесла и се отказах… Елегантен, колкото малкото на хипопотама…
Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#75] от "grigoo":
Бивш tww09306483.Не ми обяснявай, какво си купил някой друг? Ти какво караш? Нищо. Кола нямаш. На база какво ми размишляваш и обясняваш?
Realist
Рейтинг: 4765 ВеселоВ момента Модел 3, на 90 000 мили струва почти колкото чисто нов сега излезнал от фабриката, и с $5000 повече от оригиналната му цена. Когато съответният мърморко успее да продаде Королката си на печалба не на 90 000, на 20 000 мили, да ми се обади!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Realist
Рейтинг: 4765 НеутралноБатерията на електрическата кола върви с 8 и 10 годишна пълна гаранция. Батериите на електрически коли продавани сега издържат по 500 000 мили за тези с никелов катод, и по 1 милион мили за тези с железен катод.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.И батерията има цена дори и да е повредена, защото или се използва за други приложения, или ти я купуват за да я рециклират.
мики маус
Рейтинг: 2812 НеутралноДо коментар [#8] от "hdq09646761":
За да има ръст на глобалната икономика.
Кристалина всеки ден за това пее.
diary_q
Рейтинг: 136 ВеселоКогато поевтинее електричеството, са си чиста работа. До тогава...мръсна газ, да им е гадно на еколозите! :)))))))
m_style
Рейтинг: 562 Неутрално50кв/ч батерия и пробег 300мили - ДА-ДА, ама друг път! При нови батерии - около 20кв/ч на 100км. Ако нощес стане минус 15 - 40-50% от заряда "изчезва". Не може да заменим физиката с екоталибанщина!
Realist
Рейтинг: 4765 НеутралноИ в Модел 3 купето се отоплява/охлажда с двуконтурна топлинна помпа, което е 4 пъти по- малко енергия използващо от обикновен резистивен отоплител.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Плюс това, Модел 3 има 5 отопляеми седалки. Отоплението на седалките е по- ефективен начин за постигане на тази цел от отопляването на цялата кола.
Батерията на Тесла Модел 3 се отоплява и охлажда, което означава, че при топло или студено време тази батерия не губи капацитет, защоото температурата и е винаги оптимална.
Горните отворковци да изгледат видеота на собственици на тесла от канадският север, които карат Модел 3 при -30 градуса по целзий.
И пробегът по американският стандарт за Лонг Рейндж Модел 3 е 358. Този модел е със 70 киловатчаса батерия. Пробегът на стандартният Модел 3, с батерия 50 киловатчаса е 272 мили.
Тези числа са от американската държавна агенция EPA, която е правила тестовете. Градско, извънградско, студено, топло и т.н.
Паро
Рейтинг: 284 ЛюбопитноКопейкин там ли ще си зарежда Лада–та?
П.П. И себе си, като знаем, че е хибрид.
Паро
Рейтинг: 284 Весело[quote#74:"sim4o"][/quote]
Като ти чета глупостите си оправям настроението. Да не си вярваш, че Русия е водещата страна в света по производство на електромобили? Или предлагаш да изсечем горите и на тяхно място да засадим бензинови и дизелови автомобили, щото са много чисти? :)
Realist
Рейтинг: 4765 ВеселоДо коментар [#86] от "sim4o":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."И по-стар двигател, ОТДЕЛЯ ПО-МАЛКО СО2!"
"В Индия - електромобил, зареден от мрежата отделя 370г/км."
"Като сметнем САМО ЕНЕРГИЯТА дето е отишла за 1км."
Какви аналогови гении излизат от техническият ПУЦ в Коми! Мамма миа! 😂🤣😅 На сметало Елка ли го сметнахте в час по трудово обучение по кюмурено електричните технологии?
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#38] от "tie_interceptor":
Ел. автобус, София-Варна. 5 часа престой в Търново за зареждане. :-) За камините глупостта няма да я коментирам, че ме напушва смях. А ел. автомобилите си представям как се зареждат вечер пред панелката. :-) Общо взето, ако това е бъдещето, по-добре да върнем на каруците и язденето на коне. :-)