Кога електрическите коли стават по-чисти от бензиновите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Прокопсало Парвеню
    Прокопсало Парвеню
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    когато ползват правилните батерии?

    06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... ................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ........................................................................... 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................... 10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ................................... 01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков
  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5492 Неутрално

    Под 100 000 км е нереално за такива коли, по нашите ширини. И къде е природата в това уравнение? Единственото добро е, че не води по улиците.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5492 Неутрално

    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":

    *вони
    (тъп автокоректор)

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Когато са по-евтини от бензиновите и особено дизеловите , и батериите се рециклират правилно без замърсяване на околната среда.

  5. 5 Профил на puck_futin
    puck_futin
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    Сега остава да направим сравнителен анализ Волска каруца-Електромобил-Бензинова/Дизелова кола!

    Fu*k Your Opinion
  6. 6 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1106 Любопитно

    Щом ми е по джоба, си я купувам (електрическата кола), сметките за СО2 са просто... сметки, зависят от това кой и как ги прави, в случая - зависи от поръчителя на изследването..

  7. 7 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1355 Весело

    Карам хибрид евро 6, в задръстванията на ток, на магистралата газ до дупка на бензин. Не се потя като тесларите дали ще стигна без да спирам за кафета.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Продължавам да не разбирам, защо докато се реве колко много автомобилите замърсявали, колите стават все по-големи и все по-тежки, натъпкани с безсмислени екстри. Какво е еко-то на Тесла, която разхожда напред-назад по половин тон батерии?
    Къде са малките масови екологични автомобили с бензинови двигатели по 50-60 конски сили на метан или пропан-бутан?

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5066 Неутрално

    Карам хибрид евро 6, в задръстванията на ток, на магистралата газ до дупка на бензин. Не се потя като тесларите дали ще стигна без да спирам за кафета.
    —цитат от коментар 7 на Consumer


    И като включиш през зимата отоплението, а през лятото климатика, и в задръстванията ще си на бензин! Пита се в задачката защо ти е хибрид?

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5066 Весело

    Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.
    —цитат от коментар 9 на Ivan Ivanov


    Ако и "най-голямата зарядна станция" е такава кичозна измама като "най-големия "исторически" парк", най-добре ще си подхождат двете начинания! :-)

  13. 13 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    Хубава сметка, ама без кръчмар!
    Защо, ей така в уравнението, не е и утилизирането на батериите?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  14. 14 Профил на Nikola Damyanov
    Nikola Damyanov
    Рейтинг: 10 Неутрално

    А рециклирането на батериите? Ани токът от какво го произвеждат? Това е голяма измама. Поредната.

  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3617 Весело

    "и как се генерира мощността, използвана за зареждане на EV."
    ===========
    Когато е от лигнитни въглища от Маришкия басейн, изравняване няма.

    Еретик
  16. 16 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Цитат:
    че изглеждате страхотно и правите всичко възможно за планетата. Но продължавайте да карате - ще трябва да изминете още 13 500 мили (21 725 км), преди да нанесете по-малко вреда на околната среда от седан, който поглъща бензин.

    ------
    Все ми се струва, че ако се вземат предвид ВСИЧКИ фъктори, тия електрически коли ще са с пъти по-вредни от бензиновите...

    Защото май се прави само ИДИОТСКАТА сметка - колко излиза/не излиза пред аспуха.

    А следва да се започне с цената.
    След като електрическите са значително по-скъпи от бензиновите, то сл. потребителят трябва да заработи повече. За да заработи повече той троши повече природни ресурси, електричество и пр. и пр.

    Да не говорим, че тия 22 хил км ПОВЕЧЕ се изминават по пътища, които се амортизират, искат поддържка и т.н.

    Т.е. взема се една част от нещо, уж се доказва се, че тази ЧАСТ евентуално е по-добра от една ЧАСТ на нещо друго, и първото се обявява за по-добро от второто.

  17. 17 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 957 Неутрално

    когато ползват правилните батерии?
    —цитат от коментар 1 на New


    " Кога електрическите коли стават по-чисти от бензиновите "

    КОГАТО КОКОРЧО ЗАПОЧНЕ ПРОИЗВОДСТВОТО НА НАЙ-КАЧЕСТВЕНИТЕ ЛИТИЕВО - ЙОННИ АКУМУЛАТОРИ !

  18. 18 Профил на kha
    kha
    Рейтинг: 118 Неутрално

    Накратко: Електромобилът е между 2 и 20 пъти по-екологичен от пърдялника.
    Обикновен безхаберник: Да, ама не е 100% екологичен, така че предпочитам пърдялник.

    Истината е, че хората сме егоисти и толкова. Електромобилите ще станат масови чак когато цените им паднат под тези на пърдялниците. Тогава изведнъж на никой няма да му пука нито за пробега, нито за батериите. Това неминуемо ще се случи. В белия свят до максимум 10 години, а в България, където сме бедни и си караме старите таралясници докато се разпаднат, ще мине повечко време.

  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Мене лично плъгин хибрид ме устройва най-добре в момента. Ама не ми се дават 40 хилядарки в евро. Имам градско, както и каране по 100-200 километра основно. Имам и дълго каране по 1500-2000 хиляди километра няколко пъти годишно. Сегашната ми кола се върти около 8 литра средно. С хибрид ще падна поне 3 литра надолу. Но в обозримо бъдеще не виждам как ще я избия тази икономия през цената на хибрида. Колата ми е на 7 години и 100 хиляди километра. Предполагам, че ще мога да я карам поне още 10 години с минимално поддържане. Просто не ми излиза еко-сметката.

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "kha":

    Накрарко, не си дочел статията, или не си разбрал какво пише вътре, за да изтропаш точно този неверен извод!

  21. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 648 Весело

    Къде са малките масови екологични автомобили с бензинови двигатели по 50-60 конски сили на метан или пропан-бутан?
    —цитат от коментар 10 на Petleshev


    Печалбата от тях е много малка, затова хич ги няма.
    Светът е населен предимно с комплексари, които страстно желаят да си возят задника в най-големият, най-високият, най-мощният, най-тежкият и най-брутално изглеждащият автомобил, който могат да си позволят, па ако ще да е трета употреба.
    И задължително да е 4х4, за да могат да катерят градските бордюри и форсират обществените градинки.

    Culus capitem delit
  22. 22 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Кога електрическите стават по-чисти от бензиновите? Никога, ако се включи в уравнението и рециклирането на батериите.

  23. 23 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#15] от "Костадин Иванов":

    С малко ровене из нета може да се види, че дори и електричеството да се произвежда само от въглища, пак е по-екологично от дизела и бензина.

    Един kWh електричество произведено от въглища отделя към 820 гр въглероден двуокис. Един литър дизел към 2500 гр, а един литър бензин към 2300 гр.

    Ако една електричка харчи 15 kWh на 100 км, това прави 12,3 кг въглероден двуокис на 100 км. При 5 литра на 100 км за дизел, това прави 12,5 кг. За бензин, при 6 на 100 е 13,8 кг.

  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ivan Ivanov":

    Стига с тоя исторически парк бе...! Какво му е историческото? Няколко пъти го мяркам да свети в тъмното по магистралата между Варна и Шумен. Едва ли ще отида там, защото няма какво да видя. По-добре на Мадара, крепостта в Шумен или на платото в Провадия.

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Когато производството и утилизирането на батериите им не оставя т. н. "въглероден отпечатък". И зареждат ток само от ВЕИ. Също, останалите части да са от екологично чисти материали

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5066 Неутрално

    До коментар [#19] от "Petleshev":

    Карах в продължение на години Тойота Приус (хибрид, но не плъг-ин) на място с чисто континентален климат - студена зима и горещо лято. Имаше някакъв смисъл от хибрида само през пролетта и есента, когато не е нито студено, нито горещо. Включиш ли отопление или климатик, с карането на ток е приключено. В надеждите ти, че хибрид би намалил консумацията на бензин, трябва да отчетеш, че заради батериите хибридът е доста по-тежък. Аз за себе си съм решил, че хибрид не ми е необходим. Или бензин, или чиста електричка, когато ги направят с пробег от поне 600 км във всякакви условия (а не ДО 600 км) и цените им станат по-поносими. Преди година купих нов бензинов СУВ и съм доволен.

  27. 27 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ivan Ivanov":

    Ама да произвеждат ток 24 часа, седем дни в седмицата, 365 дни в годината.

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8538 Весело

    Няма лошо за хилядите параметри, но е видно от статията, че точката на рентабилност е само по отношение на въглеродния отпечатък на автомобила и неговата експлоатация :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 247 Весело

    До коментар [#10] от "Petleshev":

    Няма печалба за производителя (майтап), а и данъка е малък. Къде - къде по - голяма далавера има в теслите и зелената сделка.

  30. 30 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5492 Весело

    Не се потя като тесларите дали ще стигна без да спирам за кафета.
    —цитат от коментар 7 на Consumer
    Общото между "теслата" и разстройството е, че и при двете си притеснен, дали ще успееш да се прибереш вкъщи....

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  31. 31 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 506 Весело

    ... Ани токът от какво го произвеждат? ...
    —цитат от коментар 14 на Nikola Damyanov


    Е как от какво ? Дизелови генератори ! Като на зарядните станции за електрически автобуси в София. А в сметките освен рециклирането на батериите е пропуснато и изграждането на инфраструктура за зареждане. Споменатия парк до Варна може и да е соларен,но не ми се вярва цяла Варна да си зарежда там голф - количките. По скоро ще си пускаме удължители по 50 - 100 метра от балконите.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  32. 32 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Откога отделянето на СО2 стана мръсно?Ами то и авторът на статията е мръсен, щото всеки ден отделя СО2 при дишане. Затоплистките мантри край нямат .Само дето не им се сбъдна нито една апокалипстична прогноза и сега ги правят за след 100 години.

  33. 33 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Накратко: Електромобилът е между 2 и 20 пъти по-екологичен от пърдялника.Обикновен безхаберник: Да, ама не е 100% екологичен, така че предпочитам пърдялник.Истината е, че хората сме егоисти и толкова. Електромобилите ще станат масови чак когато цените им паднат под тези на пърдялниците. Тогава изведнъж на никой няма да му пука нито за пробега, нито за батериите. Това неминуемо ще се случи. В белия свят до максимум 10 години, а в България, където сме бедни и си караме старите таралясници докато се разпаднат, ще мине повечко време.
    —цитат от коментар 18 на kha


    Предпочитаме да дам тези десетки хиляди лева в повече за отглеждането на децата си вместо за електромобил. Естествено, че ще съм егоист и децата ми ще са по-важни от това да пълня джоба на разни измамници, за да съм "спасявал "Земята.
    И аз съм човек, който подкрепя всякакви екологични инициатива, но не и измамата затоплизъм,в която няма нищо екологично.

  34. 34 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Удобно са пропуснали разходите за масла, филтри, дискове и накладки за автомобилите с ДВГ, все едно ните те самите, нито тяхното производство замърсява природата и то не с СО₂, а с най-различни отрови...
    СО₂ дори не е взеден, освен като парников газ. Но и там не е ясно, доколко е неговата роля за климатичните промени.

  35. 35 Профил на variomatic
    variomatic
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Производството на електромобили изисква значително количество полезни изкопаеми, което със сигурност не е добре за природата. Решението е сгъстяване и подобряване на ЖП-транспорта, намаляването на цената. Трябва ЖП транспортът да стане основното средство за придвижване на хората, а електромобилите да се дават под наем и да се ползват за слабонаселени пресечени райони (например в Родопите няма как да се изгради добра ЖП инфраструктура). Нужна е значителна промяна в начина ни на живот, която не непременно означава по-нисък жизнен стандарт, но е необходима, за да няма такъв икономически растеж, който е за сметка на околната среда.

  36. 36 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    До коментар [#23] от "ilinko":

    С още по малко ровене, на същото място, ще се осведомиш, че зарявянето на батериите също е несъобразно от екологина гледна точка. Да не забравяме и, че много хитри свраки, не се срамят да си изпращат боклуците у нас за “екологично” изгаряне. А как я виждате след няколко години планината от батерии. За сега от Рено, имат опция да наемеш батерията и останалите ангажименти, по подръжката и замяната и рециклирането, остава тяхна грижа. Но как е при останалите? Колко ще струва подмяната и кой ще я заплати?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  37. 37 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2916 Любопитно

    Странна работа, преди време четох сходно изследване, в което се анализираше разликата между въглеродния отпечатък който се формира във фазата на производство на електрически и конвенционалн автомобили. Оценките за покриването на тази разлика варираха между 70 000 и 150 000 км. Сега стойностите са няколко пъти по-ниски. Забавно тесла-развитие ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  38. 38 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#35] от "variomatic":

    Пътническият железопътен транспорт е наприложим в държави като нашата, ако не се дотира сериозно от държавата.
    За товарният все още има надежда, стига да не е държавен...
    Електрическите автобуси, камиони и леки автомобили са решението поне за 50 години напред. Предлагат много по-голяма гъвкавост от железопътния транспорт.

    Производството на каквото и да било изисква полезни изкопаеми. Рециклирането е решение. Когато се достигне определено технологично равнище, рециклирането ще е много по-изгодно от добива.

  39. 39 Профил на Sara Ashton  Pedrillo aka Йосиф Давыдович
    Sara Ashton Pedrillo aka Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Доста манипулативен анализ. Анализаторите-журналя, анализирали и пропуснали да вкарат в анализа си,че батерията за 1000 долара се сменя на около 100 хил км ,а за изкарването а тези пари,човек като работи пак гори емисии и пак с еправят емисии за производството на новата батерия, а за старата още нямаме технологии за рецилклиране.. А и колко са зелени не знам. Един електроавтомобил изминава с един киловат часа енергия 5 км илиза 100 км 20 киловата, ама за да влязат 20киловата енергия в батерията трябва да с епроизведат минимум 30, заради загубите по мрежи и конверсии. За нашите марици, които произвеждат около 50% от тока ни за тези 30 киловата са нужни около 30 кг въфлища, За същите 100 км ще санеобходими 5-6 литра дизел, Ако сравним емисиите и замърсяването на 30 кила въглища и 5 литра дизел, май ДВГ ще са по екологични, с тази разлика, че сега горенето/ замърсяването няма да е в града а, ще бъде в Тракийската равнина, откъдето идва хляба и зелнчука млякото.. И да тези еликтрички ще са 3 пъти по скъпи...

    Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
  40. 40 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 357 Неутрално

    Един съвременен автомобил на Тесла може да измине 1 милион километра без смяна на батерията. Това означава, че дори и след изминаването на първите 100 хиляди километра електричката да става "по-чиста" от бензиновата, пак говорим за едни последващи 900 хиляди километра, които са по-чисти.

    Отделен е въпроса, че сега се поставя началото на електрическите коли и е ясно, че в началото нещата ще са далече от съвършенство. След 2-3 години се очаква да се премине към батерии с твърд електролит, които ще са много по-ефективни и с по-голям капацитет и тези първи "мръсни" километри ще стават все по-малки.

    Очевидно е, че подобни изследвания са спонсорирани от всички онези компании свързани по някакъв начин с нефтената индустрия или автомобилите с ДВГ, които изтърваха вече момента и реформата при тях е вече закъсняла.

  41. 41 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 670 Весело

    До коментар [#9] от "Ivan Ivanov":

    „Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.“

    Така е, паркове, градинки, игрища, детски площадки, ниви, гори и хълмове, всичко с фотоволтаици, перки и зарядни станции! Масово зас///иране в името на човека и за благото човека...

  42. 42 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 331 Любопитно

    Радвам се, че си дойдохме на думата.
    От няколко години ви повтарям, че най-еко колите са:

    1. Мергела 124-ка на газ (тая дето карам в момента е на 30 години и съм сигурен, че ще надживее повечето електричики прозведени в последните 5 години)


    2. Ауди 80 b4 на газ. Препоръчвам да махнете предната емблема. Без нея прилича повече на космически кораб, отколкото на кола.

    3. Талибанска японка - всеки модел Тойота, Нисан или Митцубиши, който сте виждали да се дондурка сред пустинята с една сурия чалми по него и заварена картечница за каросерията. Това е опцията за нуждаещите се от малко повече пространство и проходимост.

    Преди войната в Украйна едно приятелче ме бъзика:
    “Това с бръкмите хубава работа, ама ти трябват две. Едната да я ползваш, докато другата е в сервиза:)”
    Купи си той ново Ауди, повреди му се няква електроника и сега кола на 3 години е извън движение, понеже не му доставят части.
    Частите за Мергела идват на следващия ден от Продавалник ;) Също така редовно си превлачвам по половин кубик дърва в него. В Теслата ще ме жал :)

  43. 43 Профил на Гонзо Велики
    Гонзо Велики
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Що се отнася до здравеопазване, на практика веднага стават чисти, защото замърсяването на въздуха в населените места значително ще се редуцира, ако всички коли са електрически.

    Въпреки, че най-големите замърсители все пак си остават отопление и промишленост.

  44. 44 Профил на Гонзо Велики
    Гонзо Велики
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Продължавам да не разбирам, защо докато се реве колко много автомобилите замърсявали, колите стават все по-големи и все по-тежки, натъпкани с безсмислени екстри. Какво е еко-то на Тесла, която разхожда напред-назад по половин тон батерии?Къде са малките масови екологични автомобили с бензинови двигатели по 50-60 конски сили на метан или пропан-бутан?
    —цитат от коментар 10 на Petleshev


    Защото цялото селяндур надойде в градО да се показва. Винаги съм писал, че на големите печки регистрирани в градовете трябва да им се напраска един данък от поне 1000 лв. Купил си автобус 5 метра и нещо и не стига, че окадява като за 3 нормални коли ами и смърди после, че няма къде да го паркира. А разните криминалки от властта и свързаните с нея мафиотски структури, докато ги чакат шофьорите пред заведението, изобщо не гасят двигателите. На тези 10 000 данък им е малко.

  45. 45 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Един съвременен автомобил на Тесла може да измине 1 милион километра без смяна на батерията. Това означава, че дори и след изминаването на първите 100 хиляди километра електричката да става "по-чиста" от бензиновата.
    —цитат от коментар 40 на shumnalia


    Кога електрическите коли стават по-чисти от бензиновите по отношение на СО2 ли?

    Отговорът е простичък - НИКОГА ..

    Дори и електричеството да идва на 100% от ВЕЦ, перки и соларки, то:

    - за да бъдат изградени тези мощности е имало различни човешки дейности , ВСИЧКИ ТЕ са свързани с емисии СО2..

    Колко СО2 има в единица електричество от язовир, перка или соларен панел се изчислява лесно - вземат се всички Мегаватчасове, дето ще бъдат произведени за периода на експлоатация (за традиционни ВЕИ- 10 години) и се съпоставя с емисиите, дето са отишли за производството, експлоатацията и изведжането от строя на енергийните мощности..

    Хубаво обяснено:
    https://www.youtube.com/watch?v=RqppRC37OgI&t=251s

    - за да се присъединят ВЕИ към мрежата и да се балансират, също е имало човешка дейност, свързана с емисии СО2 .. например са монтирани нови трафопостове и стълбове за далекопроводи, необходими са били и БАЛАНСИРАЩИ МОЩНОСТИ..

    Което също би трябвало да се сметне ..

    Това - ако имаме ток от 100% ВЕИ ..
    Този ток да дойде до нас - СЪЩО СА БИЛИ ОТДЕЛЕНИ емисии въглероден двуокис!

    -- --- --
    Но в света , в ЕС и в България - електричеството НЕ Е ОТ ВЕИ на 100% , защото няма как да бъде така, а е от средно . 78% ИЗКОПАЕМИ горива ..

    И то си ИМА ИЗСЛЕДВАНЕ с колко емисии тогава, е свързано изминаването на 1 км. с електромобил ..

    Ей го ей, показано. Шарено - като за по-тъпите гретени :

    https://www.ecars.bg/images/stories/2013/feb/co2-elektromobili.png

    А ето го и текстът:

    http://www.ecars.bg/images/Shades-of-Green-Full-Report.pdf

    Че и на български обяснено:

    https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii

    И много хубав контетн от руски влогър (опозиционнене, споко, не е путинист !!)

    Те го те - пуснете си субтитри!

    https://www.youtube.com/watch?v=B7jTIeBSes8

    Та електромобилите НЕ СА ЗА ПО-ЧИСТО , а се налагат по някакви политически цели ..

    Защо - лично аз НЕ ЗНАМ.. ама не е и за това, което тъпите Гретени го вярват - да се била спасяла планетата ..

    Теа са комунисти - идиоти ..

  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#40] от "shumnalia":

    Ти на твоята Тесла, колко километра ѝ навъртя? Стила ти на писане издава поредния дървен философ, който е виждал електрическа кола само на снимка. А няма да се изненадам, даже ако нямаш кола.

    Бивш tww09306483.
  47. 47 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Който е карал електричка, никога няма да се замисли за първобитните двг кочини. Имислените "изследвания" как не били екологични са платени от изоставащите компании дето са пред фалит. И тука бай-ганьовците си защитават нафтовите кочини.

  48. 48 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Отделно - емисиите от фини прахови частици, при транспорт ..

    Основно - 53% от ФПЧ .. ИДВАТ ОТ ПЪТЯ!

    Асфалтът се амортизира от гумите .. !

    Като стана дума за гумите - от там идват ФПЧ дето са на второ място..

    Всичко останало - след тези главни източници ..

    Обяснено "Форбс" :

    https://forbesbulgaria.com/2020/05/25/електромобилите-и-въздухът-по-сложно/

  49. 49 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Наскоро гледах един клип,където над 100 коли чакаха на опашка за да заредят - на ток.Случката беше в Щатите.
    При бензина няма такива проблеми.
    Заради едната гъзария да караш на ток ,трябва да чакаш поне 2 часа за да ти дойде редът да заредиш и още поне 30 -40 минути самото зареждане.
    Не.благодаря.

  50. 50 Профил на pet fire
    pet fire
    Рейтинг: 3561 Неутрално

    Когато са по-евтини от бензиновите и особено дизеловите , и батериите се рециклират правилно без замърсяване на околната среда.
    —цитат от коментар 4 на pro_bono


    ++++++++++++++++

  51. 51 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Измислените "изследвания" как не били екологични са платени от изоставащите компании дето са пред фалит.
    —цитат от коментар 47 на grigoo


    И от разни университети има изследвания..

    Цитирал съм ..

    И те ли са пред фалит?
    Харвард как е - дали да им вярваме?

    Или университетите просто излязоха едно недоносче?

  52. 52 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#47] от "grigoo":

    И тебе те питам същото: Каква е твоята електрическа кола?

    Бивш tww09306483.
  53. 53 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    Накратко-никога.Може да е чисто на мястото,където ги карате,защото не замръсявате въздуха там.Но,добива на радките елементи,необходими за създаване на батаериите,последващото рециклиране на батериите е много по-мръсен процес от изгарянето на гориво .

  54. 54 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    И от разни университети има изследвания..
    —цитат от коментар 51 на sim4o


    Те ги те:

    https://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef0240a46e7477200c-550wi

    Емисии ФПЧ от трафик, от изследване на университет ..
    Като за Гретени - шаренко ..


    https://www.greencarcongress.com/2019/07/20190714-nee.html

  55. 55 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    До коментар [#8] от "hdq09646761":

    Щото едни добри олигарси са в бизнеса на"зелена енергия"

  56. 56 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Накратко-никога.Може да е чисто на мястото,където ги карате,защото не замръсявате въздуха там.Но,добива на радките елементи,необходими за създаване на батаериите,последващото рециклиране на батериите е много по-мръсен процес от изгарянето на гориво .
    —цитат от коментар 53 на wre501051215


    А с електричество, на планетата Земя от 78% изкопаеми горива - са доста по-вредни ..


    https://www.youtube.com/watch?v=B7jTIeBSes8

    Но електромобилите СЕ НАЛАГАТ по политически причини !!!
    Никой не се шашка та на раята, да и бъдело било по-чисто ..

    Дето има идиоти , гретено-комунисти, да го вярват .. си е нормално.
    Те са си идиоти.

    Иначе нещо някакви хора са си намислили .. за това - и електромобили!

  57. 57 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#49] от "kwy38371721":

    При електрическите коли това е проблемът. Къде ще заредиш и за колко време. Ако имаш къща с гараж и минаваш къси и средни разстояния в рамките на 200-300 километра, електрическата кола е голям плюс. Пита се, какво става в останалите случаи?
    Лично за мен електрическите коли са за богатата средна класа. Това предполага живот в голяма къща и притежаването на поне две коли. Едната лимузина или голям СУВ за екскурзии и дълги разходки. Втората електрическа за пазаруване и водене на децата до училище. Но само с електрическа не става.

    Бивш tww09306483.
  58. 58 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3039 Любопитно

    До коментар [#24] от "Petleshev":

    Патрашев,защо Прокопи е против Историческия Парк,та и служените тролове се чувствате длъжни да подаквате?!

  59. 59 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#52] от "Petleshev":

    Никаква, в момента нямам нужда от кола, карал съм различни електрични и никога не бих си купил двг кочина. Мисля след няколко години да съм млад пенсионер с тесла сайбъртрак и къща с много соларни панели в някоя слънчева южна европейска държава. Пък вие тука си карайте дръгливите нафтови кочини и се тровете бай ганьовци :Д

  60. 60 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 357 Неутрално

    До коментар [#46] от "Petleshev":

    Имам кола и мога само да мечтая за електрическа кола. Знам, че първо богатите западняци ще си купят електрически коли, а ние ще им караме старите с ДВГ, но това не променя нищо.
    Опитай се да разделиш емоцията и емоционалното мислене от реалността и реалното мислене. Проблема като цяло е, че сме бедни и това настройва доста българи към всички тези новости, които се случват на Запад. Само, че не Запада ни е виновен, че сме бедни, а такива като теб, които в яда си гласуват за Атака, Бареков, БСП, Възраждане, Боко Тиквата и т.н.

  61. 61 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 724 Неутрално

    ама за да влязат 20киловата енергия в батерията трябва да с епроизведат минимум 30, заради загубите по мрежи и конверсии
    —цитат от коментар 39 на Иосиф Давыдович


    30% загуба ми се струва много

  62. 62 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Наскоро гледах един клип,където над 100 коли чакаха на опашка за да заредят - на ток.Случката беше в Щатите.При бензина няма такива проблеми.Заради едната гъзария да караш на ток ,трябва да чакаш поне 2 часа за да ти дойде редът да заредиш и още поне 30 -40 минути самото зареждане.Не.благодаря.
    —цитат от коментар 49 на kwy38371721


    Е това е основният проблем. Сега са малко електрическите коли, ама като станат милиони как ще се зареждат.Особено в България, където преобладаващата част от работоспособното население живее в блокове, а не в къщи.

  63. 63 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 398 Любопитно

    Удобно са пропуснали разходите за масла, филтри, дискове и накладки за автомобилите с ДВГ, все едно ните те самите, нито тяхното производство замърсява природата и то не с СО₂, а с най-различни отрови...СО₂ дори не е взеден, освен като парников газ. Но и там не е ясно, доколко е неговата роля за климатичните промени.
    —цитат от коментар 34 на tie_interceptor


    +++++++++

  64. 64 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 398 Любопитно

    Наскоро гледах един клип,където над 100 коли чакаха на опашка за да заредят - на ток.Случката беше в Щатите.При бензина няма такива проблеми.Заради едната гъзария да караш на ток ,трябва да чакаш поне 2 часа за да ти дойде редът да заредиш и още поне 30 -40 минути самото зареждане.Не.благодаря.
    —цитат от коментар 49 на kwy38371721



    Ами зареждай си я у вас ве гений.На тия опашки само ако закъсаш.През деня караш-през нощта зареждаш.Не е много сложно.

  65. 65 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 398 Любопитно

    До коментар [#49] от "kwy38371721":При електрическите коли това е проблемът. Къде ще заредиш и за колко време. Ако имаш къща с гараж и минаваш къси и средни разстояния в рамките на 200-300 километра, електрическата кола е голям плюс. Пита се, какво става в останалите случаи?Лично за мен електрическите коли са за богатата средна класа. Това предполага живот в голяма къща и притежаването на поне две коли. Едната лимузина или голям СУВ за екскурзии и дълги разходки. Втората електрическа за пазаруване и водене на децата до училище. Но само с електрическа не става.
    —цитат от коментар 57 на Petleshev



    Защо за 200-300 км?Вече батериите са масово са около 600 км и повече.
    Оттам нататък самолет или влак.Какво сложно има?
    Не говоря за тука,дето за цигари на 100 метра се ходи с колата.

  66. 66 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#59] от "grigoo":

    До коментар [#60] от "shumnalia":

    Както и предполагах. Двама дървени философа, които нямат електрически коли, но много разбират от тях. Единият даже и кола нямал...
    Понеже темата е дъвкана много, стигаме все до едно и също. Към момента електрическите коли са скъпи. За редовия българин, почти немислими. Като теглим чертата, икономията от електрическа кола я плащаш предварително с нейното купуване. Малоразмерна електрическа кола гони 100 хиляди лева. Дори и Падрето, който има Рено Зои не можа да ми обясни, защо трябва да сменя бензинов седан на малко километри и години с електрическа кола.

    Бивш tww09306483.
  67. 67 Профил на Коалиция намагнитен евроатлантически имунитет
    Коалиция намагнитен евроатлантически имунитет
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#21] от "pag":

    То да караш по българските пътища трябва минимум лада нива... Щото всичките пътища са разораната целина.
    То сигурно в Украйна след бомбардировките пътищата са по-добри. Така че да караш високи коли за каране през гьолове е необходимост в България.

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  68. 68 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#59] от "grigoo":

    До коментар [#60] от "shumnalia":

    Както и предполагах. Двама дървени философа, които нямат електрически коли, но много разбират от тях. Единият даже и кола нямал...
    Понеже темата е дъвкана много, стигаме все до едно и също. Към момента електрическите коли са скъпи. За редовия българин, почти немислими. Като теглим чертата, икономията от електрическа кола я плащаш предварително с нейното купуване. Малоразмерна електрическа кола гони 100 хиляди лева. Дори и Падрето, който има Рено Зои не можа да ми обясни, защо трябва да сменя бензинов седан на малко километри и години с електрическа кола.

    Бивш tww09306483.
  69. 69 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Всички се надпреварват да изчисляват какви щети на климата се нанасят при производството на батерии, но никой не се сеща да изчисли какво се случва, за да се добие, транспортира, преработи, рафинира и пак транспортира 1 литър бензин - като че ли произхода му е като на бистра водица от планината...

    Изчислява се само резултата от финалното му изгаряне в конкретен двигател.

    Също не се взема под внимание фактът, че в колите с ДВГ, частите са в десетки пъти повече, отколкото в един елекромобил и поддръжката в течение на 10 години е в пъти по-разхитителна и сложна.

  70. 70 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 357 Неутрално

    До коментар [#68] от "Petleshev":

    Ти си типична озлобена консерва. Сигурно всеки ден киснеш в гаража и пиеш ракия с месните пяиндета и хорово псувате Запада, а през останалото време ремонтираш нещо по бричката си. Ако някой застраши този твоя идилия с някакви нови правила, които ще са скъпички за твоя джоб, трябва значи да си мощно против. Добре, че от такива елементарни еснафи като тебе нищо не зависи.

  71. 71 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#69] от "Kosta Delev":

    "... Също не се взема под внимание фактът, че в колите с ДВГ, частите са в десетки пъти повече, отколкото в един елекромобил и поддръжката в течение на 10 години е в пъти по-разхитителна и сложна. ".

    Пълни глупости. Има много марки и модели с прости бензинови двигатели, които минават стотици хиляди километри за 20-30 години с минимално поддържане. Родителите ми карат от време на време 20 годишен Ситроен Саксо. Баси количката... Струва никакви пари и има символични разходи за поддържане. Минава почти отвсякъде. И няма град ръжда по нея. Произведена е някъде около 1996-та година. Двигател 1,1, 60 коня. Сигурно може да изкара поне още 10 години. Смяна на масло и филтри са в рамките на 100 лева за две години. Нито разхищение, нито сложност. Става във всеки сервиз. Я ми кажи, какво ще я правиш една Тесла? На Пътна помощ и до Виена... За по-евтино.

    Бивш tww09306483.
  72. 72 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#70] от "shumnalia":

    Много си далеч от истината. Последното което съм правил по колата си е да сложа летните гуми. Преди това ноември месец съм сменил маслото. И... Това е.
    Понеже си новобранец тук, да ти кажа, че ме водят всякакъв друг, но не и русофил. ;)

    Бивш tww09306483.
  73. 73 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    До коментар [#24] от "Petleshev":Патрашев,защо Прокопи е против Историческия Парк,та и служените тролове се чувствате длъжни да подаквате?!
    —цитат от коментар 58 на wre501051215


    Защото според тях насажда "Велико-български шовинизъм".
    Нали са комунисти и...

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  74. 74 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Всички се надпреварват да изчисляват какви щети на климата се нанасят при производството на батерии, но никой не се сеща да изчисли какво се случва, за да се добие, транспортира, преработи, рафинира и пак транспортира 1 литър бензин
    —цитат от коментар 69 на Kosta Delev


    Мани ги - не са им точни сметките ..

    А дето - от по-тежките коли, пътищата се разрушават ПОВЕЧЕ?
    И това не го смятат ..

    А отпадъците, след приключване на жизнения цикъл и кое, как се рециклира?
    И тука - ни дума, ни вопъл, ни стон ..

    Университети разни уж изчисляват, ама нашите русофили се писаха електрокаристи и не искат и да чуят..

    Видяха, как е в Москва и беснеят:

    -- --
    .."«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа .. , 13:11 — REGNUM Глава правительства ..дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    -- --

    "Електро! Електро!
    Да е като в Матушката ни! '' .. скачат теа ..

    А от университетите викат:

    "НИКОГА няма да е по-чиста таа кола .."

    Най-новите проучвания показват, че ауспусите вече съвсем не са основният източник на фин прах при транспорта. Малко по малко, новите автомобили с двигатели с вътрешно горене толкова се изчистиха, че днес ауспусите им отстъпват тази позиция на три други фактора: износването на гумите и спирачките, както и износването на пътната настилка. Данните от Националната инвентаризация на Великобритания например показват, че тези три фактора са отговорни за 60% и 73% от първичните емисии съответно на ФПЧ2.5 и ФПЧ10 от транспорта, тоест вече имат напълно доминиращ принос, като тежестта им е горе-долу равномерно разпределена между тях. Най-новите реални тестове на Emission Analytics са още по-крайни – според тях тези източници дават до 1000 пъти повече емисии от ауспусите. За съжаление, те са концентрирани в градовете, където трафикът е интензивен и спирачките се използват много по-често. Освен това се оказва, че износването на гуми и спирачки има огромен принос и към емисиите на тежки метали като желязо, мед и цинк в градска среда.

    И тук става наистина интересно, защото електромобилите играят особена роля. От една страна, регенеративните спирачки използват по-малко триене и съответно дисковете се износват по-слабо. От друга страна, износването на гумите и пътната настилка е правопропорционално за теглото на автомобилите, а електрическите тежат много повече от конвенционалните – средно с около 24% повече. Това изцяло се дължи на теглото на батериите. Колкото по-малка и лека е една кола, толкова по-голям е делът на батерията и съответно по-голяма е разликата в теглото.

    Ей го Университета на Единбург:

    http://www.soliftec.com/NonExhaust PMs.pdf

    Ей ги партикъл (частици, ФПЧ) :

    https://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef0240a46e7477200c-550wi

    За най-опасните, наночастиците РМ 2.5 , емисията от разрушаването на пътя е 54% и е ПО-ГОЛЯМА отколкото от ауспух и спирачки на ДВГ, взети заедно ..

    И да - теа въобще не изчисляват коректно ..

    Като се сметнат и емисиите за производство на електричество - отиде коня в ряката ..

    Ама теа не го вземат пред вид, а гледат само батериите ???
    Що тъй правят тез хора?

    Що не следят публикациите на Университетите, що не вярват на науката?

    Русофили, сър ..

  75. 75 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#66] от "Petleshev":

    Дървения философ си ти бай ганьо, сестра ми си купи ситроенче втора ръка чист електрик за 12к лева, с 2.50лв минава 100км, зарежда си го в гаража ползва си го за града. Само за 2 години се избива напълно единствено от разликата от цената на горивото. Да не говоря за безплатно паркиране в синя и зелена зона. И на тая електричка не се чупи всеки месец някоя от хилядите части като на 20 годишните двг дръгели дето ги карате, а само се вози и почти няма какво да се счупи, освен нещо по ходова част. За дълго разстояние си има други модели електрички и на когото му трябва си купува такава, всички тесли минават над 400км, има и лонг рейндж модели с много повече.

  76. 76 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1355 Весело

    До коментар [#30] от "Незнайко в Слънчевия град":

    ++++++++ Хахаха

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  77. 77 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1355 Весело

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Не го включвам, на auto е спрямо градусите, които зима, лете ги държа на 23.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  78. 78 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    .. ама за да влязат 20 киловата енергия в батерията трябва да с епроизведат минимум 30, заради загубите по мрежи и конверсии
    —цитат от коментар 39 на Иосиф Давыдович


    30% загуба ми се струва много
    —цитат от коментар 61 на ilinko


    10 киловатчаса допълнително са 50% ..

  79. 79 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 674 Весело

    Тоест, пълна измама. И за какво ни ги пробутвате тогава по цел ден като много екологични?
    —цитат от коментар 8 на hdq09646761


    Ти смяташ да си купиш чисто нова кола и да изкараш с нея по-малко от 20 хиляди километра, че да няма смисъл, така ли ;)

  80. 80 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 674 Весело

    До коментар [#71] от "Petleshev":

    А на този твой Ситроен от 1996 г. любопитно ли ти е какво излиза от ауспуха му в момента?
    Щото в тази статия съпоставката е между нови бензинови/електрически коли, ако не си забелязал - иначе сметките биха били съвсем други...

  81. 81 Профил на Sanyu
    Sanyu
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Никога!
    При изработката на батерията се отделят толкова много вредни емисии, че дизелов двигател трябва да измине над половин млн. км. за да настигне електрическия по замърсяване.

  82. 82 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#42] от "dwr30648311":

    Типични самозадоволителни размишления на човек, не можещ да си купи нова кола.

  83. 83 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#47] от "grigoo":


    Карал съм електричка, но си купих нова бензинова кола преди 3 месеца.
    Следващата ми, след 5 години ще е на ток.

  84. 84 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#57] от "Petleshev":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  85. 85 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#81] от "Sanyu":

    АХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХА

  86. 86 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#71] от "Petleshev":А на този твой Ситроен от 1996 г. любопитно ли ти е какво излиза от ауспуха му в момента?

    Щото в тази статия съпоставката е между нови бензинови/електрически коли, ако не си забелязал - иначе сметките биха били съвсем други...
    —цитат от коментар 80 на Kosta Delev


    Сравнението е по СО2!

    И по-стар двигател, ОТДЕЛЯ ПО-МАЛКО СО2!

    Ако 1 л. бензин ИЗГОРИ НАПЪЛНО ще отдели 2.1944 кг. СО2..

    Ако горивото не изгаря напълно (по-стар двигател) - отделя ПО-МАЛКО емисия СО2 ..


    А сметките са ясни напълно..

    Ето сметки на база енергия за 1км. пробег :

    https://www.ecars.bg/images/stories/2013/feb/co2-elektromobili.png

    В Индия - електромобил, зареден от мрежата отделя 370г/км.

    Да припомним - съпоставим ДВГ средно отделя от 120 - до 95 (Евро 6) г/км.

    При това, в тези сметки НЕ СА ВЗЕТИ ПРЕД ВИД загубите и КПД на преноса и преобразуването на електричеството и среден КПД на батериите в течение на времето..

    Та така със старите двигатели ..

    Отделят ПО-МАЛКО парникова емисия !

    Като сметнем САМО ЕНЕРГИЯТА дето е отишла за 1км.

  87. 87 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 216 Неутрално

    Хубава сметка, ама без кръчмар! Защо, ей така в уравнението, не е и утилизирането на батериите?
    —цитат от коментар 13 на Bullet

    Щото тогава вече съвсем ясно ще лъсне целата пунта мара около електричките и Илон Мъск нема да хареса това.

  88. 88 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 216 Неутрално

    До коментар [#66] от "Petleshev":Дървения философ си ти бай ганьо, сестра ми си купи ситроенче втора ръка чист електрик за 12к лева, с 2.50лв минава 100км, зарежда си го в гаража ползва си го за града. Само за 2 години се избива напълно единствено от разликата от цената на горивото. Да не говоря за безплатно паркиране в синя и зелена зона. И на тая електричка не се чупи всеки месец някоя от хилядите части като на 20 годишните двг дръгели дето ги карате, а само се вози и почти няма какво да се счупи, освен нещо по ходова част. За дълго разстояние си има други модели електрички и на когото му трябва си купува такава, всички тесли минават над 400км, има и лонг рейндж модели с много повече.
    —цитат от коментар 75 на grigoo

    И като му се скапе батерийката на ситроенчето какво ще го прави сестра ти?
    И да, теслите минават по 400 км, но с под 100 км/ч и доста пестеливо ползване на консуматори като климатик/парно и радио.

  89. 89 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 528 Весело

    Прочетох до елегантния модел 3 на Тесла и се отказах… Елегантен, колкото малкото на хипопотама…

  90. 90 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#75] от "grigoo":

    Не ми обяснявай, какво си купил някой друг? Ти какво караш? Нищо. Кола нямаш. На база какво ми размишляваш и обясняваш?

    Бивш tww09306483.
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4765 Весело

    В момента Модел 3, на 90 000 мили струва почти колкото чисто нов сега излезнал от фабриката, и с $5000 повече от оригиналната му цена. Когато съответният мърморко успее да продаде Королката си на печалба не на 90 000, на 20 000 мили, да ми се обади!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4765 Неутрално

    Батерията на електрическата кола върви с 8 и 10 годишна пълна гаранция. Батериите на електрически коли продавани сега издържат по 500 000 мили за тези с никелов катод, и по 1 милион мили за тези с железен катод.

    И батерията има цена дори и да е повредена, защото или се използва за други приложения, или ти я купуват за да я рециклират.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    До коментар [#8] от "hdq09646761":

    За да има ръст на глобалната икономика.
    Кристалина всеки ден за това пее.

  94. 94 Профил на diary_q
    diary_q
    Рейтинг: 136 Весело

    Когато поевтинее електричеството, са си чиста работа. До тогава...мръсна газ, да им е гадно на еколозите! :)))))))

  95. 95 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 562 Неутрално

    50кв/ч батерия и пробег 300мили - ДА-ДА, ама друг път! При нови батерии - около 20кв/ч на 100км. Ако нощес стане минус 15 - 40-50% от заряда "изчезва". Не може да заменим физиката с екоталибанщина!

  96. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4765 Неутрално

    И в Модел 3 купето се отоплява/охлажда с двуконтурна топлинна помпа, което е 4 пъти по- малко енергия използващо от обикновен резистивен отоплител.

    Плюс това, Модел 3 има 5 отопляеми седалки. Отоплението на седалките е по- ефективен начин за постигане на тази цел от отопляването на цялата кола.

    Батерията на Тесла Модел 3 се отоплява и охлажда, което означава, че при топло или студено време тази батерия не губи капацитет, защоото температурата и е винаги оптимална.

    Горните отворковци да изгледат видеота на собственици на тесла от канадският север, които карат Модел 3 при -30 градуса по целзий.

    И пробегът по американският стандарт за Лонг Рейндж Модел 3 е 358. Този модел е със 70 киловатчаса батерия. Пробегът на стандартният Модел 3, с батерия 50 киловатчаса е 272 мили.

    Тези числа са от американската държавна агенция EPA, която е правила тестовете. Градско, извънградско, студено, топло и т.н.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 284 Любопитно

    Най-големият Исторически парк в света до Варна в момента строи най-голямата зарядна станция за електромобили в България, която се захранва от 3 мегавата фотоволтаици, които вече са построени на 80%.
    —цитат от коментар 9 на Ivan Ivanov


    Копейкин там ли ще си зарежда Лада–та?
    П.П. И себе си, като знаем, че е хибрид.

  98. 98 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 284 Весело

    [quote#74:"sim4o"][/quote]
    Като ти чета глупостите си оправям настроението. Да не си вярваш, че Русия е водещата страна в света по производство на електромобили? Или предлагаш да изсечем горите и на тяхно място да засадим бензинови и дизелови автомобили, щото са много чисти? :)

  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4765 Весело

    До коментар [#86] от "sim4o":

    "И по-стар двигател, ОТДЕЛЯ ПО-МАЛКО СО2!"
    "В Индия - електромобил, зареден от мрежата отделя 370г/км."
    "Като сметнем САМО ЕНЕРГИЯТА дето е отишла за 1км."

    Какви аналогови гении излизат от техническият ПУЦ в Коми! Мамма миа! 😂🤣😅 На сметало Елка ли го сметнахте в час по трудово обучение по кюмурено електричните технологии?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#38] от "tie_interceptor":

    Електрическите автобуси, камиони и леки автомобили са решението поне за 50 години напред.
    —цитат от коментар 38 на tie_interceptor


    Ел. автобус, София-Варна. 5 часа престой в Търново за зареждане. :-) За камините глупостта няма да я коментирам, че ме напушва смях. А ел. автомобилите си представям как се зареждат вечер пред панелката. :-) Общо взето, ако това е бъдещето, по-добре да върнем на каруците и язденето на коне. :-)





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK