Икономично шофиране за евтино зареждане

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (161)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 881 Неутрално

    "Достатъчно е да се шофира умно и с мисъл за икономията на гориво. "

    Умно е добре, но като гледам какво става на пътя, струва ми се, че половината изобщо ум нямат.
    И на тъпанарите да обясня, че 140 на магистралата не е задължителна скорост, а максимално разрешена.
    И тая тъпотия с включени светлини по силно пладне, трябва да се премахне.

  2. 2 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#1] от "jmf29537805":

    "И на тъпанарите да обясня, че 140 на магистралата не е задължителна скорост, а максимално разрешена."

    За съжаление на нашите магистрали има две скорости на които можеш да се движиш без да си късаш нервите. Едната е 80кмв час и движение в дясната лента, другата е 140-150 и движение в лявата. Всичко между двете те кара непрекъснато да се нервиш кога в коя лента да караш и ставаш разниглед да не долети някой и да го засечеш и как и кога да се местиш. Аз лично бих се наслаждавал на скорост от 110 км в час +/- 10%, но нямам нервите 3 часа да съм на нокти.

  3. 3 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 825 Любопитно

    Ходенето пеш икономисва най много гориво , да не говорими че 90% от движещите се в колите са по един човек , споделяйте пътуванията си това е по икономично и по екологично .

  4. 4 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 825 Любопитно

    До коментар [#1] от "jmf29537805":
    За шофирането на фарове съм напълно съгласен ,но на времето имахме един министър председател който играеше карти в шефа на рафинерията .

  5. 5 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Любопитно

    До коментар [#2] от "futio_tapanchev":

    Скоростта не правилният критерий за по-нисък разход, а оборотите.
    Има автомобили с бензинов двигател, които при 140 км/ч са на 2500 оборота, а и такива, които при 110 км/ч са на 3000 оборота

  6. 6 Профил на mso351112049
    mso351112049
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Големите загуби са на светофарите и огромните задръствания , затова трябва да се забранят джиповете в градовете , влизането в центровете да стане платено , а да се лансира велосипеден транспорт и електрически скутери , удобството е огромно ,икономията също ,а да не говорим за екологичния ефект ,освен това трябва да се забрани на огромни заводи и фабрики да допускат работниците им всеки ден с леки автомобили ,след като може с организирани автобуси ,това задръства движението в цели райони на градовете сутрин и вечер ,поради възможността всеки да ползва автомобил и ниските цени на горивото .

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#6] от "mso351112049":

    В София струващите милиони „умни“ светофари премахнаха часовниците и направиха по-лояо и опасно яофирането и изключвчнето на двигателите на светофара, особено когато си първа кола.
    За ф

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    За фаровете го бая от години. Гумите могат да се помпат като за пълна кола. Само ще вози малко по-твърдо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на biz58591165
    biz58591165
    Рейтинг: 69 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":

    Жена ми караше едно клио 1.2 служебно. С магистрална скорост беше на 4750 оборота. При тия обороти и под 3 часа София-Бургас гореше 7.2. Искам да ми покажеш бензинова кола, която гори по-малко със 140, 150. Вероятно може с някое модерно 3 цилиндрово с турбо и директно впръскване, но с голям двигател, който има чувствително по-малко обороти при такава скорост няма как да стане.
    Въздушното съпротивление нараства квадратично в зависимост от скоростта и скоростта има огромно значение. При тия скорости оказва много по-голямо влияние от оборотите на двигателя.

  10. 10 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":

    "Скоростта не правилният критерий за по-нисък разход, а оборотите.
    Има автомобили с бензинов двигател, които при 140 км/ч са на 2500 оборота, а и такива, които при 110 км/ч са на 3000 оборота"

    За съжаление влиянието на оборотите при скорост над 100 е в пъти по малко от нарастването на съпротивлението. Не знам дали знаеш но е експоненциално и преодоляванеро на по високото съпротивление е големият разход. Карам кола с 6 ръчни предавки и при 160 съм на 4000 оборота. Разходът в сравнение с 90 е почти двоен.

  11. 11 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Еднопосочни улици заради сини зони особено помагат за пестенето на гориво

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  12. 12 Профил на putin_kaputin
    putin_kaputin
    Рейтинг: 1805 Любопитно

    До коментар [#6] от "mso351112049":


    ... влизането в центровете да стане платено...
    —цитат от коментар 6 на mso351112049


    ???
    Ами, аз там живея! Къде да оставям колата?
    Така или иначе, плащам си годишна такса за Синя Зона!

    Fu*k Your Opinion
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#11] от "дерибеев":

    За кой рад говориш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на qan411110028
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на putin_kaputin
    putin_kaputin
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете! Просто няма опция "Иронично"!

    Fu*k Your Opinion
  16. 16 Профил на qan411110028
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Весело

    До коментар [#9] от "biz58591165":


    Хахаха.
    "Жена ми караше едно клио 1.2 служебно. С магистрална скорост беше на 4750 оборота."

    Тя не знае ли, че има 5-та предавка? Това е било за доливане на 3 лт масло или за основен ремонт.
    Ама така е със служебките.
    А иначе. 6-цилиндров 3,2 лт на БМВ Е46 - при скорост 140 км/ч на темпомат и на 6-та предавка - 2500 оборота - 7.5 лт/100

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Тия дето са турили минусите ако могат да се мотивират.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    .....Има автомобили с бензинов двигател, които при 140 км/ч са на 2500 оборота, а и такива, които при 110 км/ч са на 3000 оборота
    —цитат от коментар 5 на doctor.no


    Но повечето автомобили, независимо с какъв двигател (бензин, дизел, електрически), рязко увеличават разхода си при скорост над 110-120 км/ч. А при 160-170 км/ч буквално го удвояват.
    И все пак, ползването на индивидуален транспорт е удобство, комфорт, а не социална придобивка. Т.е. има си своята цена.

  20. 20 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Весело

    До коментар [#10] от "futio_tapanchev":

    Така е, 4000 обророта ще харчи, независимо, че е на 6-та предавка.
    Но при 90 км/ч рискуваш ТИР-а да те настигне и отнесе.

  21. 21 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    Да ползваш автомобила си през зимата изобщо не е икономично. Бях настроил таблото на колко км ми остават за зареждане. При около 0 градуса, рано сутринта (т.е. липсваше обичайния трафик) тръгнах за Метро, на 7 км от мястото на паркирането. Е, констатирах че за 14 км колата ми изгори бензин колкото за 56 км извънградско каране на икономичен режим (дори не бях на отопление от климатроника).

  22. 22 Профил на qan411110028
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#21] от "pontius_glarus":

    Защото си карал на “смукач“ заради студения двигател.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    До коментар [#21] от "pontius_glarus":

    Опитните водачи си загряват двигателя на място преди тръгване. Иначе температурният датчик не подава информация и подава повече гориво за по-богата смес.

  25. 25 Профил на qan411110028
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    ...:Жена ми караше едно клио 1.2 служебно. С магистрална скорост беше на 4750 оборота. При тия обороти и под 3 часа София-Бургас гореше 7.2. Искам да ми покажеш бензинова кола, която гори по-малко със 140, 150. ....
    —цитат от коментар 9 на biz58591165


    При 4750 оборота само 7,2 л? Ами че клиото е направо икономично! Макар че както един приятел казваше, че на компютъра на колата не трябва да имаш голямо доверие, моментът на истината за разхода е на бензиноколонката - там разбираш точно колко бензин е изхвърчал през аусплуха.
    Факт е, че при малко по-големи скорости (над 110-120 км/ч) въздушното съпротивление рязко се увеличава. Независимо минусите. Затова в брошурите се дава консумация при 90 и 130 км/ч

  27. 27 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Весело

    До коментар [#19] от "pontius_glarus":

    Автомобилите не са универсални - такива за градско и такива за предимно извънградско
    Има разлики и скоростните кутии, които влияят - едни са по-икономични в градски, други в извънградски цикъл
    На доста от по-новите автомобили има маркер на оборотомера в кой диапазон е икономична работата на двигателя.
    Ако караш на 4-та предавка със 160 км/ч ще харчи много и видимо оборотомера ще е към ограничителя

  28. 28 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    Виждам, че следващият светофар точно е сменил на червено, т.е. скоро зелено няма да стане. Вдигам крак от газта и оставям колата да се дотъркаля по инерция. В 80% от случаите един или повече автоталибани използват случая да ме прередят. Това става с мръсна газ, рязко изнасяне и засичане, като в момента на изравняването на колите се провесват към мен и ми викат нещо от типа "аре бе, кфо се влачиш?"

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  29. 29 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Ходенето пеш икономисва най много гориво , да не говорими че 90% от движещите се в колите са по един човек , споделяйте пътуванията си това е по икономично и по екологично .
    —цитат от коментар 3 на lout66


    И от какъв зор ще си споделям автомобилът с други хора?Утре ще трябва да си споделям и жилището.И така нататък към светло комунистическо бъдеще.Аман от левичарски опорки.

  30. 30 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    До коментар [#21] от "pontius_glarus":Защото си карал на “смукач“ заради студения двигател.
    —цитат от коментар 23 на КМЕТ В СЯНКА


    е, алтернативата може да е била да я подгрявам 15 мин. на празни обороти, и някой да ми хвърли кофа мръсна вода от прозореца.
    "Смукач" имаше москвича на баща ми, сегашният ми автомобил е доста съвременен, бензинов със степен на сгъстяване 14:1

  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#25] от "qan411110028":

    Няма кола без смукач. Освен електричките. Явно и от ДВГ не разбираш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#30] от "pontius_glarus":

    Има автоматичен смукач.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    ...И от какъв зор ще си споделям автомобилът с други хора?....И така нататък към светло комунистическо бъдеще.Аман от левичарски опорки.
    —цитат от коментар 29 на Мусаши


    няма нищо левичарско да вземаш колега, или колежка. Особено ако е 30-32 годишна.

  34. 34 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Весело

    До коментар [#32] от "КМЕТ В СЯНКА":


    "смукач" е жаргонно. Ръчно и автоматично регулиране на горивната смес.

  35. 35 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    [quote#33:"pontius_glarus"][/quote]

    Това вече е друга работа. На млада колежка не бих отказал да я возя.

  36. 36 Профил на qan411110028
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":Тия дето са турили минусите ако могат да се мотивират.
    —цитат от коментар 18 на КМЕТ В СЯНКА


    Обичайно никой не те чете или отгоре-отгоре по диагонал, просто ти се фраскат минусите. На теб, на докторчето, на нормана, на стюпи и тн промити мозици, с които диалог не може да се води.

    Иначе по темата, да се твърди, че колите "обичайно" са най-икономични под 2000 оборота е несериозно, освен атмосферките, разбира се.
    Обичйно турбо компресорите се "включват" при 1800 оборота, т.е. 2000 оборота е нещо като минимум при икономично каране, дори и при дизеловия двигател, който е нискооборотен, нали.
    Аз карам 6 скоростен, 4х4 (халдекс) дизел и изминавам около 500 км месечно градско. - при най-икономичното ми каране и изключен климатроник свалям около 2 литра (от 10 на 8/100), та най-важното е пробега, за 30-40 лв на месец не си струва главоболията с икономичното каране и без климатроник. Да не говорим, че 3/4 от годината предпочитания от мен танспорт е велосипед.
    Когато излезна извънградско е друга бира - 3-ма човка с натъпкано комби + половината задна седалка (шатри, столове, палатки, инструменти, греячки и тн шитни), ремарке с 2 мотора, крайцерска скорост 100-120 на 6-та ми дава около 8/100.

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov
  38. 38 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    До коментар [#30] от "pontius_glarus":Има автоматичен смукач.
    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА


    Автоматичният се самоизключва автоматично, т.е. не бих го забравил (освен ако не е развален). Идеята ми е друга - колите, не зависимо марката или модела, имат страшно висок разход при градско шофиране, който няма нищо общо с написаното в каталозите. Да не говорим за моментния разход при ускорение, дори съвсем леко - 20-30 л! Затова сериозно се замислям за електрическа тротинетка.

  39. 39 Профил на qan411110028
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#36] от "qan411110028":

    Питай в сервиза.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    [quote#38:"pontius_glarus"][/quote]

    Аз лично не бих рискувал да се движа с тротинетка при този трафик в градовете.

  42. 42 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 869 Любопитно

    Еднопосочни улици заради сини зони особено помагат за пестенето на гориво
    —цитат от коментар 11 на дерибеев


    Т'ва е някакво ЕУ изискване, iirc.
    Живущите в центъра трябва да има къде да си паркират автомобилите, това няма как да стане ако тесните улиците са двупосочни. Дневните зони за паркиране са само страничен продукт.

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov
  43. 43 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Весело

    До коментар [#38] от "pontius_glarus":


    Електричката е добра алтернатива. Все още обаче има проблем с тези които трябва да ги зареждаш, трябва да го съобразиш, че иначе ще станеш абонат на пътна помощ.
    Хибрид е по-практично.

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#38] от "pontius_glarus":

    Така е. Затова призовавам да се върнат часовниците на светофарите в София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":Жена ми караше едно клио 1.2 служебно. С магистрална скорост беше на 4750 оборота. При тия обороти и под 3 часа София-Бургас гореше 7.2. Искам да ми покажеш бензинова кола, която гори по-малко със 140, 150. Вероятно може с някое модерно 3 цилиндрово с турбо и директно впръскване, но с голям двигател, който има чувствително по-малко обороти при такава скорост няма как да стане. Въздушното съпротивление нараства квадратично в зависимост от скоростта и скоростта има огромно значение. При тия скорости оказва много по-голямо влияние от оборотите на двигателя.
    —цитат от коментар 9 на biz58591165


    Френските коли са големи боклуци, но са иконмични, АЗ след като катастрофирах с джипа преди 2 години един тир ме блъсна спрял на знак стоп,, си взех едно старо рено гранд сценик. дизел . Н а магистралата соколо 100км/ч Ямбол -София -4.8 л разход.. Ако бързам рзхода е 6 на сто или 3.5 литра за пътуването....А за едни 30-40 мин по-бързо са 10 лева
    Трябва да се кара икономично..цените на горивата ще ни научат... Слава Украини....

    Днес 23 Юни 2022 от нашия грешен свят си отиде моя любим певец Юрий Шатунов... От тук нататък в живота ми ще има още повече сиви нощи....и белите рози в градината ми ще цъфтят все по-тъжно...
  46. 46 Профил на qan411110028
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#25] от "qan411110028":Няма кола без смукач. Освен електричките. Явно и от ДВГ не разбираш.
    —цитат от коментар 31 на КМЕТ В СЯНКА


    Абсолютно всеки модерен двигател, т.е. разбирай инжекцион е без смукач. Въздушно-горивната смес се управлява от ЕКУ-то (ECU). "Аналоговите" разбирай с механичен газоразпределителна система (карбуратори) са със смукачи. Моноинжекционите са със "стъпкови" моторчета.

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov
  48. 48 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Истината е,че прекалено много станаха автомобилите.Дори в градове със значително намаляло население. Сега на повечето младежи като навършат 18 години им купуват кола, а почнаха да карат коли и много жени.Но това е положението и ще се съобразяване. Другият вариант с ограничаване на придвижването и притежанието на автомобили е доста по-лош.

  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4808 Неутрално

    До коментар [#1] от "jmf29537805": За шофирането на фарове съм напълно съгласен ,но на времето имахме един министър председател който играеше карти в шефа на рафинерията .
    —цитат от коментар 4 на lout66


    ане на фарове през деня има своя смисъл, но не и в населено място и на магистрала! В Австрия по магистралите има дори табели, призоваващи фаровете да се загасят.

  50. 50 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Весело

    До коментар [#37] от "Ваксиниран Петърчо":

    Дизел-а е по-нискооборотен. В градско кола с турбо или без е ясно, че няма как да се поддържа равномерна скорост и обороти.

  51. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    Комбинация от снимки на различни автомобили, от различни страни, с различно гориво са довели до комбинация от съвети, които биха могли да бъдат универсални, ако нямаше фиксирани числа. А има LPG, бензин, дизел и електрически автомобили. Иначе е ок. А дори стари GPS устройства предлагат еко статистика на шофирането, както по време, така след пристигане в крайната точка.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  52. 52 Профил на Could_Fly
    Could_Fly
    Рейтинг: 451 Неутрално

    От години споделям, че икономичното градско каране трябва да се учи на шофьорските курсове. Газ- спирачка, за да стигнеш преди мен на светофара и да ме засечеш, освен, че показва колко прост селяндур си, вдига разхода ти до небето, както и този на другите, които спазват правилата. Ама нали всеки сам си прецЕня! 🤦‍♂️

  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#47] от "Ваксиниран Петърчо":

    Това е автоматичния смукач.Аман от "разбирачи".

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#47] от "Ваксиниран Петърчо":Това е автоматичния смукач.Аман от "разбирачи".
    —цитат от коментар 53 на КМЕТ В СЯНКА


    Това не е смукач. Коренно различни неща са още на концептуално ниво.

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov
  55. 55 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    В крайна сметка, ако може да се 'изсмуче' някаква икономия то тя би била от стила на шофиране. Забавяне с помощта на двигателя, по ниска скорост между 90-110 магистрала, в града маршрут с преобладаващо десни завои (ако се получава и няма смислена регулация на левите).

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  56. 56 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Да кажа какво става при един съвременен автомобил от премиум марка - лимузина с двигател 2 литра бензин и мощност 195 к.с., произведен 2019 г:

    Бордовият компютър има опция за показване на моментия разход на гориво през 2 сек. Когато сутрин (студен двигател) потеглям първите няколко метра ми е показвал разход над 300 (триста) на сто. Следващите метри пада и пада. За няколко километра до работа - среден трафик в голям град - средният разход е паднал до към 11 - 12 на сто. Има старт-стоп система. На магистрала - около 8,5 на сто при скорост 150 км/ч. за цялата дистанция (например 300 км).

    Но най-добрия начин да се разбере какво ви струва зареждането на един автомобил е изключително прост: още от 2011 г. на бензиностанцията поръчвам "на литри", а не "за х лева". Това позволява да се види какво става през цялото време - примерно 5 хиляди километра с 500 литра бензин. Една екселска таблица изисква само две колонки: заредени литри и показания на километража.
    По този начин и при твърде бързичък стил на каране горният автомобил прави глобален разход от 10,41 на сто. 3280 литра бензин за 31500 км. Има значение и това, че в този период влиза и т.нар. "разработване", колкото и да е условно при един добър съвременен автомобил.

    От всичко казано от Пауновски съм абсолютно съгласен, че при намаляване със спирачки се харчи страшно много - стрелката на бордовия компютър се изстрелва нагоре.

    Накратко: няма евтино удоволствие.

  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#54] от "Ваксиниран Петърчо":

    С еднакви функции.Не ми се водят подобни спорове. Г

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    Гледам Тервел директно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Весело

    До коментар [#56] от "inn":

    Има- служебна кола.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 930 Весело

    До коментар [#6] от "mso351112049":
    „Големите загуби са на светофарите и огромните задръствания , затова трябва да се забранят джиповете в градовете...“

    Така де, джиповете, за всичко те са виновни. Те правят огромните задръствания, не хилядите издухани 20 годишни таралясници с отрязани катализатори, филтри и ауспуси. И техните малоумни карачи с комплекс за малоценност, които за да покажат колко са фърст дават газ до дупка, въртят задници и пушат като парен локомотив.
    Повечето джипове са нови, клас евро 5, със старт–стоп и харчат в града 8–9 л.
    Естествено ако ги карат хора....

  61. 61 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    До коментар [#21] от "pontius_glarus":Опитните водачи си загряват двигателя на място преди тръгване. Иначе температурният датчик не подава информация и подава повече гориво за по-богата смес.
    —цитат от коментар 24 на doctor.no


    Има различни мнения по тая тема, включ. дали караш с оловен или безоловен бензин (т.е. следя тая тема от много отдавна, макар че оловен бензин вече няма). Изучавал съм двигатели, карбуратори подробно, дори съм ги разглобявал (на стаж, не на моята кола). Най-важното в подгряването е двигателят да работи поне 1 мин. на празен ход, за да поразбърка и поразбие маслото за по-добро смазване. Т.е при маслата с вискозитет 0W20 можеш да тръгнеш и след 15 сек. теоретично е най-добре да тръгнеш с подгрят двигател поне до 45-50 градуса, но кой има време да чака 10-15 мин сутрин?

  62. 62 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#6] от "mso351112049":„Големите загуби са на светофарите и огромните задръствания , затова трябва да се забранят джиповете в градовете...“Така де, джиповете, за всичко те са виновни. Те правят огромните задръствания, не хилядите издухани 20 годишни таралясници с отрязани катализатори, филтри и ауспуси. И техните малоумни карачи с комплекс за малоценност, които за да покажат колко са фърст дават газ до дупка, въртят задници и пушат като парен локомотив. Повечето джипове са нови, клас евро 5, със старт–стоп и харчат в града 8–9 л.Естествено ако ги карат хора....
    —цитат от коментар 60 на joro4900


    А посмали малко де.Повечето джипове са също така стари таралясници.И това,което си написал в пълна степен се отнася и до шофьорите на джипове.Често ми се случва да ме задминават джипове на извънградски път,въпреки че карам винаги с максимално разрешената скорост,а и колата ми е тип"спортно купе",така че няма как джип да е по-стабилен на пътя при високи скорости.Ама въпреки това напират и ме изпреварват.

  63. 63 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5957 Весело

    До коментар [#28] от "cinik":

    Това е основният спорт по градските ни улици. Да те изпреварят с мръсна газ, а после да набият яко спирачки, за да чакат червеното преди теб. И от ауспуха да излиза черен облак, а под капака да се чува зверски рев. Това е престижно мъжество, защото у нас - "сърце мъжко, не трае"... Важното е и лявата ръка да е изпъната хоризонтално и да държи волана отгоре, а дясната да е на ръчката. Торсът да е напред, а погледът да е кървясал.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  64. 64 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 869 Весело

    Да кажа какво става при един съвременен автомобил от премиум марка - лимузина с двигател 2 литра бензин и мощност 195 к.с., произведен 2019 г:Бордовият компютър има опция за показване на моментия разход на гориво през 2 сек. Когато сутрин (студен двигател) потеглям първите няколко метра ми е показвал разход над 300 (триста) на сто. Следващите метри пада и пада. За няколко километра до работа - среден трафик в голям град - средният разход е паднал до към 11 - 12 на сто. Има старт-стоп система. На магистрала - около 8,5 на сто при скорост 150 км/ч. за цялата дистанция (например 300 км). Но най-добрия начин да се разбере какво ви струва зареждането на един автомобил е изключително прост: още от 2011 г. на бензиностанцията поръчвам "на литри", а не "за х лева". Това позволява да се види какво става през цялото време - примерно 5 хиляди километра с 500 литра бензин. Една екселска таблица изисква само две колонки: заредени литри и показания на километража.По този начин и при твърде бързичък стил на каране горният автомобил прави глобален разход от 10,41 на сто. 3280 литра бензин за 31500 км. Има значение и това, че в този период влиза и т.нар. "разработване", колкото и да е условно при един добър съвременен автомобил.От всичко казано от Пауновски съм абсолютно съгласен, че при намаляване със спирачки се харчи страшно много - стрелката на бордовия компютър се изстрелва нагоре.Накратко: няма евтино удоволствие.
    —цитат от коментар 56 на inn


    Аз имам апп на телефона, в който си въвеждам всичко.
    Така не изпускам сервизните интервали и получавам доста подробна статистика...
    Докато карах служебен автомобил, въведоха данък уикенд. Ставката беше нещо от сорта 0.24 лв за 1 км личен пробег до 200, от 200 до 400 по 0.34 и после вече по 0.6 и няколко. Скъпичко удоволствие ще каже някой.
    Обаче сега като гледам моята кола ми струва 0.77 лв на км (включени всички разходи по автомобила). Това на фона, че нито е по-нова от служебната (нея я извадих на 0 км от шоурума), нито с повече екстри прави данък уикенд да изглежда примамлив 😅 Да не говорим, че служебния автомобил има 100% uptime, дори и да се развали ти се осигурява оборотен.

    П.П. Това важи за мен, понеже съм с малък пробег. При хората, които карат по много ще е по-евтино с личния автомобил тъй като задължителните разходи и тези, които няма особено отношение към пробега ще се разхвърлят върху по-голям пробег (данъци, застраховки, сервизиране на разни компоненти с голям интервал)

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov
  65. 65 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 869 Любопитно

    [quote#61:"pontius_glarus"][/quote]

    10-15 не, но 3-5 минути е поносимо.
    Служебния Хюбдай дето го карах, в тоя интервал приблизително поддържаше 1100 оборота при палене след по-значителен престой след това падаха на 900, което зимата не беше достатъчно да прехвърли на газ, но при топло време прехвърляше веднага след като тръгна. Т.е. вдигнал достатъчно температура за 3-5 минути работа на място.

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov
  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Весело

    До коментар [#61] от "pontius_glarus":

    Ако караш с масло пълен синтетик 5W ще имаш много предимства и икономия на гориво.
    Хората обаче се стискат за хубаво масло а и Пануовски не го е споменал.
    Важни са и качествените горива. Моята кола в чужбина харчи по-малко.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    [quote#38:"pontius_glarus"]
    —цитат от коментар 41 на Мусаши
    Аз лично не бих рискувал да се движа с тротинетка при този трафик в градовете. [/quote]

    Само по велоалеи. Иначе е наистина опасно, особено у нас. Между другото имам наблюдения от Франция за велосипедисти, и тротинетки. Там направо ги пазят. Пресичал съм встрани от пешеходните пътеки - шофьрите спират, и никой не ме ругае. Но същият възпитан водач става неузнаваем, и агресивен като се качи на велосипед - не дай боже да му се изпречиш на велоалеята!

  68. 68 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Весело

    До коментар [#47] от "Ваксиниран Петърчо":

    Всички инжекциони имат стъпково моторче.
    "Моно" е механичен инжекцион
    "пълния" е електронен - дебитомера регулира и количеството въздух/кислород

  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Весело

    До коментар [#67] от "pontius_glarus":

    Защото наказанията са жестоки и важат за всички. И плащаш луди пари ако удариш някого.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    До коментар [#61] от "pontius_glarus":...Важни са и качествените горива. Моята кола в чужбина харчи по-малко.
    —цитат от коментар 66 на КМЕТ В СЯНКА


    Е, мисля че вече никой не ползва минерални масла. А горивата - това е друга тема! От много собственици и шофьори на автобуси съм чувал, че в Западна Европа, даже и в Гърция разходите падали с 10%, т.е. с 3 л на 100 км. Дори и да са 2 л- това е показателно за горивата, ползвани у нас - голям контрол по цени, акцизи, ДДС, и почти нулеви за качеството.

  71. 71 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 454 Весело

    Имах паджеро3, 3.2 дизел- с бг гориво под 9/100 не беше падало и то веднъж за 6 години. При екскурзия до Италия разбрах, че тази кола дори и със скорост 140 км/ч по магистралисте съд словенско и италианско гориво дава разход около 8/100. В момента карам 6 цилиндров дизел и съм установил, че по АМ Тракия и със 110 и със 150-160 разхода е все 10/100. Преди 2 седмици се наложи спешно да премина по маршрут Банишора-Павлово в 5.30 ч. сутринта. При липса на автомобили и шофиране с разрешена скорост “хванах” абсолютно всички черени светофари 🤬. По принци най-икомомична е отсечката София-Дупница, че и до Благоевград. Такива изкачвания има само при високопланински пътища като прохода Шипка, примерно. Там колкото и да се мъчиш да икономисваш не става. Градско само пеш, а когато вали с обществен транспорт. Поздрави и карайте НЕвнимателно WRC

  72. 72 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    До коментар [#61] от "pontius_glarus":

    Работната температура на двигателя е 90 градуса

  73. 73 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    [quote#67:"pontius_glarus"][/quote]

    Аз обичам да карам велосипед в свободното си време. Но по неоживени селски пътища или сред полето.Но често разхождам децата си в няколко парка,в които има велоалеи .И там велосипедисти карат с бясна скорост въпреки че има малки деца, а те винаги могат да кривнат. А и не само по велоалеите карат с такава скорост.Постоянно съм под напрежение да не ми блъсне децата някой такъв малоумник.

  74. 74 Профил на GuardianSW
    GuardianSW
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Хмм, най-много за пестене на горивото при движение със 110-120км/ч помага електричката

    “You miss 100 percent of the shots you don’t take.” – Wayne Gretzky
  75. 75 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#72] от "doctor.no":

    Има разлика за бензин и дизел. При дизелите е по-висока.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  76. 76 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    До коментар [#67] от "pontius_glarus":

    Между другото, Пауновски е пропуснал и нещо друго - повишението на цените на горивата не е само случайност, последица от ковид ограниченията или войната в Украйна. В Европа се самозабравихме, и разглезихме - малко ще ни поограничат. След по-високите цени на горива ще се увеличат данъците, особено при двигателите с по-голям литраж (не случайно се появиха 3-цилиндрови ДВГ с турбо и какво ли не), и дългоочакваните високи такси за колите над 15, или дори 10 години. Отлагането на въвеждането на ограничено паркиране със синя или зелена зона е само за година или 2 - в най-скоро време дори и в малките градчета волното паркиране по улиците ще стане платено. Защото независимо дали ни се иска или не, но ползването на личен автомобил е удобство, комфорт, но не и социална необходимост.

  77. 77 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 522 Весело

    Ало, пенсиите! Г-н Пауновски ви пусна мухата рано в неделя сабахлаим и вие набързо се маскирахте като “цукца не цитатель”. Така, малко справка с науката, на тоя свят има два мотора, които имат въртящ момент различен от нула при обороти равни на нула. Единият е парната машина, а другият работи с ток, но иска и напрежение. Не че няма и трети, но той не е за пенсии, казва се хидравличен мотор.

    Та авторът леко е пропуснал да ви осведоми, че Тесла модел 3 и Хюндай Кона (електрическата) са най-икономични и сега ф-нимавайте - по пътищата на западна Европа.

    73! Go Go
  78. 78 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    До коментар [#61] от "pontius_glarus":Работната температура на двигателя е 90 градуса
    —цитат от коментар 72 на doctor.no


    Само дето на празен ход 90 градуса може и да не ги достигнеш.
    Първият ми автомобил (на баща ми) бе Москвич 408 с термометър за водата със стрелка. Беше разграфен, и препоръките бяха да се тръгне след като като стрелката премине 40-45 градуса. Тогава оптималната температура на работа бе между 80 и 85%, вероятно заради по-нискооктановия бензин.

  79. 79 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":Жена ми караше едно клио 1.2 служебно. С магистрална скорост беше на 4750 оборота. При тия обороти и под 3 часа София-Бургас гореше 7.2. Искам да ми покажеш бензинова кола, която гори по-малко със 140, 150. Вероятно може с някое модерно 3 цилиндрово с турбо и директно впръскване, но с голям двигател, който има чувствително по-малко обороти при такава скорост няма как да стане. Въздушното съпротивление нараства квадратично в зависимост от скоростта и скоростта има огромно значение. При тия скорости оказва много по-голямо влияние от оборотите на двигателя.
    —цитат от коментар 9 на biz58591165


    В Канада имах бензинова корола 2004, 1.8, 130 коня.
    При тия 140 ще гори по-малко, към 6.2

    А тук в бг имам една 100 годишна хонда англичанка 90кс, 1.4, тя ще се доближи до тия 7.2
    Така че има много коли, които горят малко и са бензинови.
    И не е задължително да са осакатени свръх-малолитражки и да ги караш с 5000 оборота, все едно ще им е за последно.

  80. 80 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#67] от "pontius_glarus":Между другото, Пауновски е пропуснал и нещо друго - повишението на цените на горивата не е само случайност, последица от ковид ограниченията или войната в Украйна. В Европа се самозабравихме, и разглезихме - малко ще ни поограничат. След по-високите цени на горива ще се увеличат данъците, особено при двигателите с по-голям литраж (не случайно се появиха 3-цилиндрови ДВГ с турбо и какво ли не), и дългоочакваните високи такси за колите над 15, или дори 10 години. Отлагането на въвеждането на ограничено паркиране със синя или зелена зона е само за година или 2 - в най-скоро време дори и в малките градчета волното паркиране по улиците ще стане платено. Защото независимо дали ни се иска или не, но ползването на личен автомобил е удобство, комфорт, но не и социална необходимост.
    —цитат от коментар 76 на pontius_glarus


    Последният път като се возих с градски транспорт една бабичка падна върху мен на един завой.Да не говорим за миризмата от некъпани хора и възможността да те заразят с различни болести. Особено по време на пандемия.
    Така че ще си ползвам автомобила,колкото и скъпо да стане.

  81. 81 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2520 Весело

    Мразя градския транспорт, ползвам го единствено в чужбина. Икономията е майка на мизерията.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  82. 82 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1212 Весело

    . Моята кола в чужбина харчи по-малко.
    —цитат от коментар 66 на КМЕТ В СЯНКА

    В Русия ли? :)

  83. 83 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2891 Весело

    До коментар [#78] от "pontius_glarus":

    не говорим за такива боклуци као мускала.
    Аз с моите коли няма проблем да достигам 90 градуса дори когато е навън - имам дистанционно палене - удобство е като си някъде без гараж и я е навалял снега. Хем топла кола, хем не чистиш сняг.

  84. 84 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#47] от "Ваксиниран Петърчо":Всички инжекциони имат стъпково моторче."Моно" е механичен инжекцион"пълния" е електронен - дебитомера регулира и количеството въздух/кислород
    —цитат от коментар 68 на doctor.no


    Тц, модерните инжекциони имат една камара сензори да събират информация (в т'ва число и ламбда сонда) на чиято база, забъркват горивната смес.

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov
  85. 85 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1212 Весело

    До коментар [#78] от "pontius_glarus":не говорим за такива боклуци као мускала.Аз с моите коли няма проблем да достигам 90 градуса дори когато е навън - имам дистанционно палене - удобство е като си някъде без гараж и я е навалял снега. Хем топла кола, хем не чистиш сняг.
    —цитат от коментар 83 на doctor.no


    В Канада дистанционното палене е почти задължително за всяка кола.
    И пак чистиш сняг като изоглавен, с лопатата.
    Може само да помогне да поотпусне стягането.

    А и да сме по темата, отива бензин като поседи 10 ина мин колата.
    Даже по едно време полицаите в Канада глобяваха за включени коли, без шофьор.
    Или поне се прие правило, нито аз, нито някой познат е бил глобяван.

  86. 86 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#20] от "doctor.no":

    "Така е, 4000 обророта ще харчи, независимо, че е на 6-та предавка."

    Просто ми е височка колата и не е много аеродинамична. Затова пък ми е удобна. Оттам идва разликата. 4000 оборота при 160 за не спортен автомобил си е много добър показател. Вие майсторите си карайте БМВ тата и разказвайте как 6 цилидров 3 литров бензинов двигател харчи 7.5 на 100. Ние ви верваме. Шофьорите на БМВ са едни от най опасните и некадърни шофьори. И тъпи между другото. БМВ е доста тесен и неудобен автомобил за размера си. Става единствено за гонене на курви. Ползва се от тия ,които не могат да си хванат гадже по нормалния начин. А аз определено съм твърде дърт за спортно каране.София-Бургас за 3часа и малко ми е напълно достатъчно като скорост.

  87. 87 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1212 Весело

    Последният път като се возих с градски транспорт една бабичка падна върху мен на един завой.
    —цитат от коментар 80 на Мусаши

    Те чичовците за това пътуват в "транспорта". За някои си е бонус да ти падне баба, макар и некъпана.

  88. 88 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#76] от "pontius_glarus":

    "Защото независимо дали ни се иска или не, но ползването на личен автомобил е удобство, комфорт, но не и социална необходимост."

    В града , да. Но за уикенда или за почивка си е точно социална необходимост. С две деца (и багажа за тях ) ти пожелавам успех на излет или на почивка без кола.

  89. 89 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":

    И да не забравяме, че със скоростта нараства челното съпротивление. То е основен фактор за увеличаване на разхода след 120 километра в час.
    За да караш със 140 при 2500 оборота трябва да имаш поне 2 литра турбо двигател с 250 коня. Моята е на 120 с 2500 оборота. При 3000 съм на 140. Това с двигател 1.6 .
    Стар двигател на Ситроенче 1.1 с 60 коня е на 100 километра в час при 3000 оборота. Вярно, че количката е стара, но има елементарно и евтино поддържане.
    Новите коли са икономични, спор няма. Обаче... Поддържането изяжда икономията. Всичко е с определен живот и смяната е скъпа. В скоро време май ще се наложи да сменям бобини и свещи. Упражнението ще излезе към 800-900 лева.

    Бивш tww09306483.
  90. 90 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#20] от "doctor.no":"Така е, 4000 обророта ще харчи, независимо, че е на 6-та предавка."Просто ми е височка колата и не е много аеродинамична. Затова пък ми е удобна. Оттам идва разликата. 4000 оборота при 160 за не спортен автомобил си е много добър показател. Вие майсторите си карайте БМВ тата и разказвайте как 6 цилидров 3 литров бензинов двигател харчи 7.5 на 100. Ние ви верваме. Шофьорите на БМВ са едни от най опасните и некадърни шофьори. И тъпи между другото. БМВ е доста тесен и неудобен автомобил за размера си. Става единствено за гонене на курви. Ползва се от тия ,които не могат да си хванат гадже по нормалния начин. А аз определено съм твърде дърт за спортно каране.София-Бургас за 3часа и малко ми е напълно достатъчно като скорост.
    —цитат от коментар 86 на futio_tapanchev


    Фътьо Тъпанчев, ти ш'ма умориш
    "А, дано"

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov
  91. 91 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#77] от "Go Go":

    Бегай с тая Тесличка на някъде...! Скъпа градска кола. Платил си "икономията" предварително.

    Бивш tww09306483.
  92. 92 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    До коментар [#89] от "Petleshev":


    За да караш със 140 при 2500 оборота трябва да имаш поне 2 литра турбо двигател с 250 коня. Моята е на 120 с 2500 оборота. При 3000 съм на 140. Това с двигател 1.6 .
    —цитат от коментар 89 на Petleshev


    Пропускаш най-важното: колко степенна е скоростната кутия. Нали не е все едно дали е 5-степенна или 8-степенна. Оттам - и обороти, и разход и т.н.

  93. 93 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#24] от "doctor.no":

    "Иначе температурният датчик не подава информация и подава повече гориво за по-богата смес."

    До коментар [#72] от "doctor.no":

    "Работната температура на двигателя е 90 градуса"

    Тия глупости кой ти ги каза? Двигателят се подгрява на място защото луфтовете са сметнати при определена твпература, а металът се разширява с покачването на температурата. Оттам при работа студеният двигател се износва повече и не трябва да се "напъва" студен за да не му скъсяваме живота. Навремето карбуратор ите двигатели със смукач да не би да не трябваше да се подгряват?

    Другата тъпотия за температурата. Усетих те аз че тия цифри за разход и обороти дето ги приказваш не са за бензинов двигател , а за дизел. Затова и работната температура ти е толкова. Бензиновите работят на 85 градуса +/- разбира се, а дизелите на 90-92. Ама като не знаете и се издавате. Карайте си нов внос дизел БМВ и си свиркайте. Неслучайно са по евтини с 10-20% от същия модел с бензинов двигател.

  94. 94 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#70] от "pontius_glarus":

    С камион и правилно каране, в Западна Европа може да свалиш разхода и с 5 литра на 100 километра. В годините когато запонах да пътувам повече, едно от първите неща които ми направи впечатление е разликата в горивата. Минеш ли Хърватско в посока Запад и камиона/колата стават други. При нас качеството на дизела е отвратително. Бензинът е една идея по-добре. Няма гаранция, че и при големите вериги като ОМВ и Шел няма да отнесеш дървото. В интерес на истината, най-добрият бензин който съм зареждал беше от бензиностанция на Лукойл в Сандански. Подозирам, че най-вероятно е бил внесен от Гърция или Македония.

    Бивш tww09306483.
  95. 95 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#77] от "Go Go":"..Ало, пенсиите! Г-н Пауновски ви пусна мухата рано в неделя сабахлаим и вие набързо се маскирахте като “цукца не цитатель”. .."
    Алоо, пишлемето, поне с се изразил в унисон с възпитанието си, Цукца такава, естенствено не си Цитатель !
    От многото пенсионери тук.

    Ciaran
  96. 96 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#90] от "Ваксиниран Петърчо":

    "Фътьо Тъпанчев, ти ш'ма умориш
    "А, дано""

    Цял живот коли карам. Първата ми беше Трабант (няма такова наказание). Любимо ми е някой новоизлюпен спец да ми обяснява кое как и защо се правело и как колата се подгрявала заради температърния датчик. Чак се натоварих на глупостите му. Хамилтъна е същия като този специалист.

  97. 97 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    "Икономично шофиране за евтино зареждане"....

    Дрън-дрън....
    Петилетката - пет за четЕри....
    Икономичното шофиране няма много общо с евтино ЗАРЕЖДАНЕ..., а по-скоро с НАМАЛЕНИ РАЗХОДИ....
    Нюанси в изказа....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  98. 98 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#78] от "pontius_glarus":

    "Само дето на празен ход 90 градуса може и да не ги достигнеш."

    Термостат му се вика и малък кръг. Няма как да не достигнеш работна температура. Да не говорим, че на место нямаш естествено обдухване на радиатора и колата загрява по бързо.
    Специалисти сте и ти и доктора.

  99. 99 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#94] от "Petleshev":

    Има една подробност. Казва се пътища. По нашите с малки изключения нямаш шанс да караш в икономичен режим. Част от въпросната разлика идва оттам.

  100. 100 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#92] от "inn":

    Скоростната кутия е важна. Много хора пропускат, че има нещо, което му се казва диференциал. Колкото и скорости да имаш, зависи през какво предавателно съотношение минава накрая. Многото коне искат повече скорости за по-икономично каране. При малките и среден клас коли 5 или 6 скорости са напълно достатъчни.
    Едно време се чешехме по главите, като гледахме коли с 5 скорости. Голяма работа...! Сега 6 скорости при ръчните е стандарт. Моята и тя е с толкова. Само с тия демпфери не е добре. Скъпо бе...!

    Бивш tww09306483.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK