Струваше ли си харченето: Спорът нужни ли са екостикерите за колите се подновява

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Как съвсем спокойно без стекери се 'пресяват' колите които имат/нямат абонамент за синя зона. По регистрационния номер.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1203 Разстроено

    СИРОМАШИЯ, иначе матряла знае кое е хубаво, ама де може да си го позволи, щото трЕбваше да има за крадене и, ... останалото го знаем. СОРИ.

  3. 3 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 868 Весело

    Премахнете и предните стъкла на автомобилите, че да няма къде да се лепят стикери.

    Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
  4. 4 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 902 Весело

    Абсолютно ненужни са тия стикери, още тогва го казах. При положение, че така или иначе разполагаме поне с 2 различни системи/софтуера, които разпонзават номера...

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
  5. 5 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Проблема не е в тези стикери, въпреки че не са нужни. Проблема е в решението за затваряне на центъра за движение на част от автомобилите, защото резултата е точно обратния - въздуха ще стане по-мръсен. Така е, защото много автомобили вместо да минат по кратък път през центъра ще трябва да използват дълъг маршрут за да го заобикалят, ще изразходват повече гориво и съответно ще има по-голямо замърсяване, вкл. и в центъра. При това в колкото по-голям периметър ще се ограничава движението, толкова по-зле ще става.

  6. 6 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 825 Неутрално

    В една нормална държава, сега гражданите щяха да осъдят държавата за всичките глупости, които са надробили по въпроса, както и за направените вече ненужни разходи.

    След като е минала вече една година и на практика ВСИЧКИ вече карат с новите стикери, така и не разбрах кое не работело и кое не ставало, за да заработи нужния контрол.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    Мерси бойко, мерси ГЕРБ за поредната уйдурма.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    Всичко е само за пари. Екологията няма да се подобри. Дори обратното.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4198 Весело

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Големи скръндзи сте били....
    За 10 лева.... Пак Бойко ви е виновен

    Bukalemun
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До момента в София са усвоени около 200 000 000 лева за мерки за въздуха почти без ефект. Много от тези пари са откраднати.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Какво правим с новите автомобили, които минават преглед чак на третата и на петата година?

  12. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Оня ден минах ремаркето на преглед. За него също трябвало еко стикер, естествено включен в цената на прегледа. На въпроса ми с какво замърсява ремаркето та има нужда от еко стикер, получих усмивка. Сетих се как преди години ни смениха насилствено всички номера на автомобили щото видите ли влизаме в ЕС и не може номерата да не са с BG, сетих се и кой правеше тогава номерата и как на практика нажулихме десетки милиони без никаква логика и смисъл(в Гърция е пълно с номера от преди европейската ера...че и в България влизат с тях).
    Та нищо ново под слънцето.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на ГЕМ
    ГЕМ
    Рейтинг: 1121 Любопитно

    В София въздуха много лесно се изчисти, ако не знаете, просто измервателната станция от Орлов мост се премести на... Копитото и воала, вече дишаме кристално чист въздух.
    Всичката ни работа е такава, ей така, за парлама и отбиване на номера...

  14. 14 Профил на бай кольо
    бай кольо
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Това с общественото обсъждане е пълна по.нография. По същия начин ни питаха и за преминаването на домакинствата към свободен пазар на ел. енергия, за влизането на България къде ли не, и все за добро се прави уж. А относно автомибилите, те са два вида - изправни и неизправни. Останалото е вид дискриминация.

  15. 15 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 363 Неутрално

    Все си мисля, че ако на някой колата не му отговаря на стандарта, който е фабрично заложен, е по- логично на техническия преглед да го пратят да си я оправи.Иначе 10лв на кола в София за информация, която така или иначе имат от прегледа си е добър бизнес за някого.

  16. 16 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Няма да ги махнат. Става въпрос за 3,5 млн. милиона превозни средства и ремеркетата. по 10 лв., това са 35 милиона на година ще гушка депутата от БСП, който печата стикерите. Вижте колко струва такава лепенка от Китай - 2 евроцента, ако поръчаш 2 милиона. Значи вграждането и лепенката ни се продава за 9.96 лв. Отделно, СО има камери за разпознаване на номера, но трябва да купи и още специални камери. А на мотоциклетите къде се лепят, за да ги засече камерата.
    Узаконено ограбване на населението и фирмите. Засрамете се бе.

  17. 17 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Как действа управлението в България.
    1. Управници неглижират проблеми с години, пестят и прибират пари от бюджетите
    2. Проблемите назряват, хората стават недоволни
    3. Започват се дебати, почват се съдебни дела, формира се обществено мнение
    4. Управниците застават на страната на хората и казват
    "Добре, за да оправим проблема ни трябват още пари!"

    You don't know what you don't know.
  18. 18 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#5] от "blagoj":

    мене ме дразни, че някои хора си мислят, че българинът кара дизелова кола от 1999г просто защото много го кефи...

    You don't know what you don't know.
  19. 19 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#5] от "blagoj":

    Също мисля, че е "справедливо" да се предоставят карти за градския транспорт и места на буферните паркинзи за хората, засегнати от еко ограниченията в центъра.

    You don't know what you don't know.
  20. 20 Профил на paшucm
    paшucm
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Разбира се, че са нужни тези лепенки за нашето момче от БСП, което се набута да си купи машината за печатенето им. Нали трябва да е избие, след като винетките станаха дигитални. Голяма работа, че раята ще плаща едни ненужни 10 лв, бълха ги ухапала, важно е нашето момче да лапка. Цялото предно стъкло трябва да е налепено със стикери, все едно колите нямат номера, с които да се индетифицират и трябва да се оставят само две дупки, за да гледа през тях водача.

  21. 21 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    Екостикерът не бе ли пак идея (далавера) на оня идиот от Банкя?

  22. 22 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Добре де, казва се, че се мери реалното замърсяване. И се дава пример как кола с Евро 4 може да замърсява като кола с Евро 1. Не се поддържа колата, махат се катализатори и т.н.
    Тогава защо не се приема и обратното, на базата на данните от прегледа? Кола с Евро 1 да получи Еко стикер като кола с Евро 4? Може да са малко, но все пак...

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4940 Неутрално

    До коментар [#18] от "meteowrite":

    2007-ма купих първата си нова кала на лизинг за 3 години. Месечната вноска бе €300. Сега за същия модел кола вноската е наполовина. Да не можеш да плащаш 300 лева на месец за нова кола, на която ще трябва да сменяи само масло в продължение на много години, значи само, че не управляваш добре разходите си. Колата, за която говоря е малка Тойота Ярис бензин. И досега я караме на градско. Не е мръднала!

  24. 24 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#22] от "aspet":

    Защото по-лошо от "стар дизел" няма. Моята е от 2000г, има катализатор, не съм байпасвал EGR, не пуши - ЕКО-1, защото нали "стара е колата". До мен пред блока спира ЕКО-3 тунингована кола от 2007-2008 (по-нов дизел, със сигурност Евро4+), чиито заден капак е черен от сажди и прилича все едно върви на въглища.

    You don't know what you don't know.
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4940 Неутрално

    До коментар [#21] от "pontius_glarus":

    По-скоро на аверите му от "омразната" за него БСП!

  26. 26 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":

    последно съм гледал нови коли около 2019 и най-ниското беше около 20хил. лв. нова (някоя дачия май). Самоучастието да е около 30% - това са 7к лева. Не забравяй, че тук хора теглят кредити да идат на море...

    You don't know what you don't know.
  27. 27 Профил на ГЕМ
    ГЕМ
    Рейтинг: 1121 Любопитно

    До коментар [#22] от "aspet":

    Ми да, бензинова кола на 30 години, караща на газ, с добър двигател определено ще цапа по-малко и дизел на 10 години, примерно. Ама толкова са ни реални и измерванията, всичко е пунта мара...

  28. 28 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5445 Неутрално

    До коментар [#21] от "pontius_glarus":

    Той преписва от Меркел. Такива стикери има и в Германия. Но там не карат коли с извадени катализатори.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  29. 29 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    Преди дни транспортният министър в оставка Николай Събев обяви, че поставянето на предното стъкло на отличителния стикер, показващ в каква степен колата замърсява околната среда, е ненужно, защото оскъпява и утежнява процедурите при преминаването през пунктовете за годишни технически прегледи....."

    Защо в статията не се споменава на кой ИДИОТ дължим тази идея, и десетки милиони похарчени за тоя дето духа?
    Този архи-ИДИОТ си има име, и аз бих го наредил до едно друго емблематично зло за България (Доган) - БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ!

  30. 30 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Идеята за екологическа експертиза е добра. Дали ще има стикер или е достатъчно да се добави информацията към файла на съотвентия номер, е техниески въпрос без особено значение. Със стикер всеки вижда дали пред него има таратайка дето пуши като за световно, или нормален автомобил. По номера само съответните държавни служби ще имат достъп, а публиката ще се досеща.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4940 Неутрално

    До коментар [#26] от "meteowrite":

    Теглене на кредит за почивка или за мобилен телефон означава точно това - неумение да управляваш разходите си!

  32. 32 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#31] от "vassilun":

    Не споря. Констатирам.

    You don't know what you don't know.
  33. 33 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 948 Любопитно

    Одобрявам премахването на стикерите и не подкрепям “нискоемисона София”, защото:

    -“Идеята на стикерите беше да дават реална категоризация”, но това така и не се случи. Повечето колеги шофьори получиха категориятя си на базата на талона (година на производство и модел), а замерванията са проформа.
    -Огромната част от “бричките”, които уж замърсяват много, всъщност са на газ, това обаче не се отразява на категорията им. Дори и най-отявлените екоталибани ще ви кажат, че синьото гориво замърсява въздуха в пъти по-малко от бензин и дизел.
    - Държавния автопарк е реликва. Мнозинството автомобили на Полиция, БНТ и т.н са с категория 1. Те обаче ще си се движат свободно с “специален режим на работа”
    -Софийски градски е във флит. В последните няколко месеца вече бяха разредени, а отрязани линии. Но най-лошото тепърва предстои.
    -Никой не може да ми каже колко километра нови велоалеи се построиха в София в послендата година. Старите алеи вече се рушат (примери много).
    - Най-големия замърсител в на въздух в София са строежите. Столицата бе презастроена преди 15 години, но леенето на бетон не спира. Припомням, че над 25% от жилищата в София са празни.
    -Вторият най-голям замърсител на въздух след строежите са ТЕЦ-овете на въглища. Над 50% от електричество в страната идва именно от въглища.
    - Пътна инфраструктура на София е недомислена и в момента. Градът е така конструиран, че трафикът да минава през центъра му. Представете си какво ще стане ако част от колите трябва да въртят из кварталите, за да стигнат от точка А до точка Б.
    -Във въпросния нискоемисионен район са съсредоточени мнозинството заведения, магазини и търговски обекти в града. Това ще принуди хилядите им доставчици да сменят колите през 10 години (в условие на пост ковид и военна криза) или по-вероятно да си търсят начини да ползват старите коли (корупция).
    -В центъра на София духа вятър. През прозореца си ви дам знамето на Министерки. Има 10 дни в годината, в които не се вее. Питайте и някой “кореняк” ако не ни вярвате.
    -Европейците вече дават назадна с екоталибанията. Това почва да проличава и в новите им политики. Вярвам, че е добре да изчакаме и да видим накъде ще задъха вятъра. Подозирам, че много от зелените канони ще бъдат редактирани ;)

  34. 34 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 948 Любопитно

    2.5 милиона стикери по 10 лв. #Кой прибра 25 милиона и какъв е резултатът от това?

  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3952 Весело

    До коментар [#18] от "meteowrite":

    Значи за цигари на месец може да дава 150 лв., за ракия и бири още 150 лв, но 250-400 лв. за вноска по нова кола, която ще му гори поне наполовина от старата му барака, т. е. дори ще спестява, не може да отдели?!

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  36. 36 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    ...:Ми да, бензинова кола на 30 години, караща на газ, с добър двигател определено ще цапа по-малко и дизел на 10 години, примерно. Ама толкова са ни реални и измерванията, всичко е пунта мара...
    —цитат от коментар 27 на geordgeo


    Може и да е така, но в такъм случай ще е по-справедливо собствениците на подобни "изрядни" автомобили да минавате ГТП-то си в някои специализирани пунктове, където да направят по-обстойна проверка на автомобила ви. Е, и малко по-скъпа.

  37. 37 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 948 Весело

    До коментар [#23] от "vassilun":

    “Да не можеш да плащаш 300 лева на месец за нова кола, на която ще трябва да сменяи само масло в продължение на много години, значи само, че не управляваш добре разходите си”

    -Плача :) 1/3 от българите пестят от отопление зимата, 1.6 милиона са под линията не бедност.А според теб 90% от колегите шофьори не могат да управляват разходите си, понеже не карат нови коли.

    Я кажи сега каква нова кола си купи след Яриса от 2007 и колко и е каското ;)

  38. 38 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#22] от "aspet":
    До коментар [#27] от "geordgeo":
    Екокатегорията сега се определя от годината на производство. Няма нищо общо с измерването на газовете. Пълна простотия.

  39. 39 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    "...Я кажи сега каква нова кола си купи след Яриса от 2007 и колко и е каското ;) ..."
    Кой те задължава да си правиш каско? Задължителна е ГО.

  40. 40 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#34] от "dwr30648311":
    В грешка си само с 10 милиона (общо пътните превозни средства са 3, 5 милиона). Или това са предвидените рушвети.

  41. 41 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    ....Плача :) 1/3 от българите пестят от отопление зимата, 1.6 милиона са под линията не бедност.А според теб 90% от колегите шофьори не могат да управляват разходите си, понеже не карат нови коли. ....
    —цитат от коментар 37 на dwr30648311


    Точно тази категория (паплач) плаче и въздиша за татово време, когато в цялата провинция отоплявахме 1, макс. 2 стаи през зимата, а кола си купувахме след 15 години чакане, базови модели на стойност 80-100 месечни средни заплати.

  42. 42 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#35] от "hamiltonf":

    Значи следващия път като на спирката спре някоя дизелово беемве или пасат, слезе чиче в гащеризон да си вземе цигари и кафенце иди го питай "аджеба, що пушиш вместо да си вземеш приус"

    You don't know what you don't know.
  43. 43 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    Въпросът не е в това, дали стикерът е най-удачния вариант за разпознаване.
    Проблемът е в това, че се въвежда нещо спорно, което на всичко отгоре не върши никаква работа.
    Един гол стикер със съмнителна валидност не спира замърсяванията.
    Няколко пъти вече виждам по кръстовища дизелови автомобили с ЕКО 4 стикер, които бодро потеглят, пушейки като танк.
    Не можеш да правиш подобна кампания, без да имаш каквато и да било идея, как ще използваш тези данни. При продължаващи широко разпространени измамни практики в пунктовете за ГТП. При липса на мобилен контрол, какъвто от години правят в Германия, например.
    Да не говорим, че беше редно, след като този стикер уж ще показва реални данни, това да се случава и за автомобилите с допълнително монтирана газова уредба.

  44. 44 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#28] от "Незнайко в Слънчевия град":
    Само, че в Германия стикер се купува от водачи, които искат да влизат в зелена зона. А у нас - всички и дедо Пешо с Москвето и ремеркенцето, с които ходи само до нивата с картофи в Родопите, трябва да лепне два стикера (22,80 лв всяка година). Рекет.

    .

  45. 45 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Ааа не така! Министър Еконт, меценатът на ПП обеща на мат'ряла че ще си кара тройките!

    Евроатлантида
  46. 46 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 499 Неутрално

    За българина "Промяна" винаги е значило да изкорениш и счупиш всичко минало. Много странно. Тол системи,кпконпи-та,стикери. И ето ти голямата промяна.

  47. 47 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    .....В центъра на София духа вятър. През прозореца си ви дам знамето на Министерки. Има 10 дни в годината, в които не се вее. Питайте и някой “кореняк” ако не ни вярвате. -Европейците вече дават назадна с екоталибанията. Това почва да проличава и в новите им политики. Вярвам, че е добре да изчакаме и да видим накъде ще задъха вятъра. Подозирам, че много от зелените канони ще бъдат редактирани ;)
    —цитат от коментар 33 на dwr30648311


    Сложих ти (+), но с цитираната част не съм много съгласен (мое мнение). Решително индивидуалният автотранспорт е причина за замърсяването в градовете (включ. и автомобилите евро 6). Всъщност в статията не се споменава, че най-големият проблем на София е в презастрояването му, или че той вече е прекалено голям. А в Северна България е пълно с областни центрове с по 30-40 хил. ж. Отдавна се говори за някаква децентрализация, но в столицата не щат и да чуят за подобно нещо! Тогава? Оставям на вас отговора.

  48. 48 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#40] от "Софианец":

    “Спорът се разгаря след като около 2.5 млн. собственици на автомобили вече принудително са платили по над 10 лв. за оказалата се ненужна лепенка.”
    Цитирам от статията загубите до момента.
    Каква ще чертата накрая и какви ще са рушвети ще се генерират, няма как да знам.
    Ама пак да си питам - #кой облажи 25 милиона квазиднък?

  49. 49 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#5] от "blagoj":

    Ограничаването на замърсяващите овтомобили да влизат в центъра на градовете ще доведе до общото им намаляване. По принцип преминаването през центъра на града е бавно и ако шофьора няма работа там го избягва независими дали има ограничение или не. Така че тази мярка има ефект и не случайно е въведена в много европейски градове

  50. 50 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 597 Неутрално

    . А относно автомибилите, те са два вида - изправни и неизправни. Останалото е вид дискриминация.
    —цитат от коментар 14 на бай кольо

    Абсолютна глупост, застани и дишай за изправно трабанче.

  51. 51 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 948 Любопитно

    До коментар [#49] от "Климент Горанов":

    “Така че тази мярка има ефект и не случайно е въведена”

    -Дай няколко примера за подбни европейски градове с население под 1.3 милиона (каквато е популацията на София) ?
    -Какъв е стандарта на живот в тия градове и пукопвателната способност на жителите им?
    -Как е организиран градския транспорт там и какво е качеството на велоалеите?

  52. 52 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#1] от "zz_s":

    Щото се прави ръчно от хора - минават и ако те хванат че нямаш талон ти слагат скоба. А тук говорим за автоматична проверка на ГРАНИЦИТЕ на зоната, точно както е в цяла европа. И навсякъде където има снеговалежи се ползват точно такива стикети с чип.

  53. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#47] от "pontius_glarus":

    Искам да ви информирам че много отдавна няма жителство и всеки може да живее където си реши. И съответно, никой няма право да пронуждава хората да живеят на място което не желаят.

  54. 54 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#30] от "stein":
    " Със стикер всеки вижда дали пред него има таратайка дето пуши..."????
    Стикера се лепи на предното стъкло, пред огледалото за гледане назад. И да има стикер е невъзможно да го виждаш....
    По тази логика - Със стикер всеки вижда дали пред него кара водач с категория В, С , Д+Е и т.н., дали си е платил гражданската, пътния данък , издръжката на детето, лизинга и др. глупости...

  55. 55 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1065 Любопитно

    До коментар [#23] от "vassilun":

    ”2007-ма купих първата си нова кала на лизинг за 3 години. Месечната вноска бе €300. Сега за същия модел кола вноската е наполовина. Да не можеш да плащаш 300 лева на месец за нова кола, на която ще трябва да сменяи само масло в продължение на много години, значи само, че не управляваш добре разходите си.”

    Тебе ти е шороко около врата, за това ги приказваш такива. Я виж колко пенсионери и хора, за които ножицата е разтворена жестоко, има в Мила Родино. С минимална пенсия от 470 лв, как да си управляваш разходите, че и за нова кола да остане?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  56. 56 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":

    Глупости говорите, от 15 години карам само нови коли (еднакъв клас, подобни модели) и вноската си нараства стабилно. Единствента разлика е че последните години има лизинги и за 7 години и по-лесно се договаря ниска първоначална вноска и висока остатъчна стойност едновременно. И пак, предвид че колите обрастват с всякаква електроника, чистата сума на вноската си нараства непрекъснато.

  57. 57 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    До коментар [#47] от "pontius_glarus":Искам да ви информирам че много отдавна няма жителство и всеки може да живее където си реши. И съответно, никой няма право да пронуждава хората да живеят на място което не желаят.
    —цитат от коментар 53 на m17


    Никъде в поста не съм споменавал за жителство. Най-децентрализираната държава в ЕС е ФРГ (Германия). И там няма жителство, но жителите на Мюнхен не мигрират към Берлин заради малко по-добър статус.

  58. 58 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    ...И там няма жителство, но жителите на Мюнхен не мигрират към Берлин заради малко по-добър статус.
    —цитат от коментар 57 на pontius_glarus


    Не "жителите", а "живеещите" в Мюнхен.

  59. 59 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#38] от "Софианец":

    Глупости, очевидно не се минавлаи преглед никога. Мерят ти газовете и си слагат съответен стикер!!!

  60. 60 Профил на Boris Gaganelov
    Boris Gaganelov
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Как съвсем спокойно без стекери се 'пресяват' колите които имат/нямат абонамент за синя зона. По регистрационния номер.
    —цитат от коментар 1 на zz_s


    ...колега - добре че ми напомни, аз още си имам "винетка" за зоната, трябва да я разкарам

  61. 61 Профил на acdcbg
    acdcbg
    Рейтинг: 52 Неутрално

    До коментар [#18] от "meteowrite":Значи за цигари на месец може да дава 150 лв., за ракия и бири още 150 лв, но 250-400 лв. за вноска по нова кола, която ще му гори поне наполовина от старата му барака, т. е. дори ще спестява, не може да отдели?!
    —цитат от коментар 35 на hamiltonf


    Да бе да, и един мармот...... Много реклами гледате! Само вноската ли е за един автомобил на изплащане? Ами пъвоначална и остатъчна вноска къде са, както и автокаското, което при най-евтините малолитражки е минимум 1500 лв годишно. Ако е само 400 лв на месец, за 5 години не могат да се съберат и за най-евтината нова кола...., ама то трябва малко аритметика.

  62. 62 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    Решението на проблема е много просто. Прави се един сървър, на който всички регистрани МПС да бъдат клисифицирани по замърсяване. Всеки полицейски или общински служител просто трябва да напише номера на колата и да види дали тази кола отговаря на изискванията да влиза в даден район.

    Лепенето на тези стикери поритворечи на политиката за премахването на каквито и да било стикери по предното стъкло. Нали затова въведоха елестронин винетки? Нали затова вече не лепят и дреги стикери? Как изведнъж обърнаха палачинката и отново въведоха стикерите?

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  63. 63 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#62] от "Lou":

    Проблема е в надеждността на разчитане на номера. При винетките четенето е от камерите и дори номера да е замърсен и да не се разчете, ще го види следвашата камера. Докато при зоната за замърсяване идеята е на ВСЯКО влизане да те проконтролира. И ако се ползва проверка по номер, на практика зимата, точно когато има най-голяма нужда, всеки тарлясник ще си влиза спокойно в центъра щото му е мръсен номера. И точно затова във всички държави където има сняг се ползват точно такива стикети - Германия, Австрия знам със сигурност.

  64. 64 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#57] от "pontius_glarus":

    Да бе да, това че конситуционния им съд е в Карлсруе хич не значи че държавата е децентрализирана. На практика всичко живо мигрира към Мюнхен и другите големи и богати градове в Бавария, Баден-Вюртемберг. То си личи от цените на имотите и наемите. И въпреки че държавта наляла луди пари в Саксония, Анхалт никой не иска да живее там!!!

  65. 65 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2020 Весело


    Преди дни транспортният министър в оставка Николай Събев обяви, че поставянето на предното стъкло на отличителния стикер, показващ в каква степен колата замърсява околната среда, е ненужно, защото оскъпява и утежнява процедурите при преминаването през пунктовете за годишни технически прегледи.
    *****
    Любопитно.. как министър Събев в оставка, изобщо коментира стикери, след бруталната му издънка със стикерите за мотоциклетите.

    🇷🇺🚢🚶🤬
  66. 66 Профил на Politemoose
    Politemoose
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Ама как така ще махат стикерите? Петър Кънев откъде ще цоца държавни парички?

  67. 67 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2020 Весело

    Екостикерът при мотоциклетите се залепва на талона за ГТП

    Следвайки правилата на наредбата, екостикерът (който трябва да е на видимо място, за да се "разчита" от мобилните четци и така да се упражнява контрол върху категорията отработени газове) се залепва вместо на стъклото на мотоциклета, на талона за преминат технически преглед.. така нищо не му се разчита, тъй като е наобратно - той е пригоден за залепване на стъкло, т.е. лепящата се страна е лицевата?! Отделно, залепен на талона, е ясно, че нищо няма да бъде "разчетена" от какъвто и да било четец!

    Защото министър е Събев

    🇷🇺🚢🚶🤬
  68. 68 Профил на croth
    croth
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Абе хора, карам електрическа кола. На прегледа и на нея залепиха стикер.

  69. 69 Профил на fury_21
    fury_21
    Рейтинг: 318 Неутрално

    За "старата " си кола 15 г. плащам една ГО, и консумативи. Не е мръднала! Отговаря на всички норми! За нова, освен вноски по лизинг, задължително автокаско , но и имаш едни гаранционни прегледи и смяна на масла, свещи и т.н. по цени - фирменни. Ами колко ще и падне пазарната цена, още с излизането от магазина - 20%! Ами то по-евтино е рент а кар да си наема! За хора, които не си изкарват хляба с колата, няма грам смисъл. Това, точка!

  70. 70 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#49] от "Климент Горанов":“Така че тази мярка има ефект и не случайно е въведена” -Дай няколко примера за подбни европейски градове с население под 1.3 милиона (каквато е популацията на София) ? -Какъв е стандарта на живот в тия градове и пукопвателната способност на жителите им? -Как е организиран градския транспорт там и какво е качеството на велоалеите?
    —цитат от коментар 51 на dwr30648311


    Специя (La Spezia) население под 100 хиляди, има ограничени на трафика в центъра за база екологичност . Стандарта на живот се увеличава с чистота на въздуха. Дай да върнем и конете в центъра щото има бедни роми и не могат да си позволят лека кола.

  71. 71 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#18] от "meteowrite":Значи за цигари на месец може да дава 150 лв., за ракия и бири още 150 лв, но 250-400 лв. за вноска по нова кола, която ще му гори поне наполовина от старата му барака, т. е. дори ще спестява, не може да отдели?!
    —цитат от коментар 35 на hamiltonf


    Ако човек изминава по 50-100 км. на месец, но колата все пак му е нужна, трябва ли да дава по 250-400 лева за нова кола? И колко замърсява въздуха с пробега си?
    Въздуха не се замърсява от колата, той се замърсява от горивото, което колата изгаря. Точно за това с еко такси нормално се облагат горивата - повече караш, повече такса плащаш.
    Що се отнася до ограничаването на замърсяването като се ограничи движението в центъра - то това просто не е вярно. Увеличава се трафика около забранената зона и резултата е противоположен.

  72. 72 Профил на fury_21
    fury_21
    Рейтинг: 318 Неутрално

    [quote#70:"Климент Горанов"][/quote]

    Намери с кой град да сравняваш - Ла Специя е на брега на морето с постоянен западен вятър с топъл климат, без кюмбета и една молекула мръсен въздух не може да се задържи даже и без ограничения. Това не ти е казана София!!!

  73. 73 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#70] от "Климент Горанов":

    “Специя (La Spezia) население под 100 хиляди, има ограничени на трафика в центъра за база екологичност”
    -Слаб пример колега. Във въпросната Специя се забранява трафика на ВСИЧКИ автомобили, а не само на старите. И това в определени периоди от време, а не постоянно. Или предлагаш да затворим центъра на София перманентно?
    Не коментирам, че даваш пример с малък провинциален град - то и в Созопол не може да караш из стария център ;)
    Нищо де, опитай пак.

  74. 74 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1065 Любопитно

    До коментар [#63] от "m17":

    Таратунци на ента! Я виж в Стокхолм, къде не пада сняг никога, как е организирано това къде го обясняваш, с камери.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  75. 75 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#49] от "Климент Горанов":

    Движението през центъра наистина е малко по-бавно, но това напълно се компенсира от много по-краткото разстояние. А като затворят центъра движението около центъра веднага ще стане и по-бавно. И така - хем по-дълъг път, хем бавно. Спомни си как се промени движението в София по "Ботев" след като затвориха "Витошка".

  76. 76 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 962 Неутрално

    Каквото и да се мисли, злината вече е сътворена, зарати тези стикери пунктовете за прегледи дигнаха цената от 25 на 50 лева за масовите автомобили , 10 лева заради самия стикер и по 15хил лева на пункт за нов софтуер, сега дори и да се премахнат стикерите цената напрегледа няма как да се върне назад или въобще да падне...

    https://www.youtube.com/watch?v=RX97RGs4KX8&ab_channel=MusicMusic
  77. 77 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#73] от "dwr30648311":

    Въобще не е вярно в Ла Специя се ограничава трафика на коли които не изпълняват съответната еко норма, В зависмост от замърсяването на въздуха. Въобще не говоря за ZTL зоната в която могат да шофират само коли със специално разрешение.

    До коментар [#75] от "blagoj":
    Примера ти е супер удачен. Сега се преминава по Ботев по-бързо спрямо когато Витошка не бе затворена за автомобили.

  78. 78 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Всичко е възможно в една организирана страна. Като се тръгне по веригата ако всичко си вършат работата както трябва. Във всеки случай, оставам с впечатление, че пунктовете за технически контрол са нещо като пародия на контрол. Може би не всички но споделям мои наблюдения.

  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#28] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Не са такива. Снимай един да те видим как лъжеш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на pernikforbg
    pernikforbg
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Този закон беше приет по времето на ГЕРБ, но БСП го подкрепи заради спирането на хартиената винетка, която се печаташе в печатницата на Петър Кънев - спонсор на БСП, а с печатането на този екостикер тази печатница отново намери откъде да вземе нашите пари!

  81. 81 Профил на bramasole
    bramasole
    Рейтинг: 3191 Неутрално

    До коментар [#20] от "drz211128789":

    "Разбира се, че са нужни тези лепенки за нашето момче от БСП, което се набута да си купи машината за печатенето им."

    Защо така песимистично... Набутал се бил Петър Кънев. Чрез икон. министерство по програма "Иновации и конкурентноспособност" е финансиран проект „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация 9-цветна УВ флексопечатна машина“ на стойност 2 245 318.00 лв за "Демакс", управлявана от Кънев-Младши. На тази машина се отпечатват коментираните стикери, а и огромно количество друга продукция.
    "Набутаните" за пореден път сме ние, редовите граждани.

    "На народите с къса памет преходите са им много дълги." Тони Филипов, Д-р
  82. 82 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#59] от "m17":
    Глупости говориш. Ти не си минавал на преглед от 15 години, защото "от 15 години карам само нови коли ...."(те не минават на преглед 3 години).
    Я иди в един пункт и виж как се определя от Демакс екокатегорията - от годината на производство, не от измерванията.
    И какви са стикерите в Германия - с чип?????


  83. 83 Профил на Дино Завров
    Дино Завров
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Така и не си го залепих тоя стикер - с пича на ГТП-пункта се разбрахме да го сложи съвсем леко, колкото за пред камерата, след което го отлепих и върнах върху фолиото, и стои в жабката за всеки случай.

    Никъде в Закона за движение по пътищата този стикер не е упоменат като задължителен, за разлика от този за застраховка „Гражданска отговорност“, например. И на мен ми взеха парите, но поне като си погледна колата и не лъщи тая гербаджийска тъпотия.

  84. 84 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    СОС защо лъжат? Камерите не разпознават стикери, а номера на коли. За какво са тия стикери? А и се издават на базата на данните на колите, която МВР поддържа, а не на някакви измервания

    Не ме търсете преди обяд
  85. 85 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    2007-ма купих първата си нова кала на лизинг за 3 години. Месечната вноска бе €300. Сега за същия модел кола вноската е наполовина. Да не можеш да плащаш 300 лева на месец за нова кола значи само, че не управляваш добре разходите си.
    —цитат от коментар 23 на vassilun

    Мне, хесапят се построява по друг начин:
    1. Цел : нещо къде да ти мести гъзеца от едно място на друго.
    2. Ново : 14 години * 185 лв = 31 хил лв
    https://bit.ly/3AyP05B
    3. Старо на 15 г : 6 - 7 хил
    4. На 15 - тата година, след като Яриса е вече твой, имаш платени 31 хил и останал актив за 6 хил (при ново) и платени 6 хил и актив за 2 хил (при старо).
    И в двата случая се постига еднакъв практически резултат: гърчиш се в еднолитрова сапунерка да ти премести гъзеца от едно място на друго. В първия вариант си похарчил 21 бона повече от втория (31 - 6) - (6 - 2). Реално тея 21 бона си ги дал за усещане (фийлинг), че сапунерката е нова. Тея с втория вариант не е задължително да ги немат кинтите или лошо да ги управляват, ами просто нова кола да не им предизвиква чак толкоз голям кеф и 21-тях бона да са ги инвестирали в нещо друго.

  86. 86 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    Що да го правим просто, като може да е сложно....Регистрационният номер еднозначно идентифицира автомобила, останалите стикери са безмислени. Просто от базата с данни се вади инфо за всичко само по номер...ама нали някой трябва да папка....

  87. 87 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#5] от "blagoj":мене ме дразни, че някои хора си мислят, че българинът кара дизелова кола от 1999г просто защото много го кефи...
    —цитат от коментар 18 на meteowrite


    Познавам човек, който кара подобен дизел на 20+ години, а телефонът му е последен модел Айфон. В повечето случаи българинът не кара замърсяваща кола поради липса на пари.

  88. 88 Профил на Vasil Angelov
    Vasil Angelov
    Рейтинг: 103 Неутрално

    всичко може да се проследява и проверява по рег. номер;
    даже е много по-лесно от технологична гледна точка.

    самите стикери не определят категорията замърсяване, те просто индикират това, което е било регистрирано на прегледа.
    т.е. прегледите могат да си останат, информацията да се събира, само че вместо лепенките, да се подава това директно към ДАИ, като част от досието за прегледа.

    някакви минимални промени са в 2-3 програми и (вероятно) нормативни актове.

    а самите тия лепенки са безумни, колата ми е цялата в лепенки отпред - синя/зелена зона, еко-стикер, гражданска, преглед, стикер за влизане в служебния паркинг...
    абсурдистан

  89. 89 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 315 Неутрално

    А стикерите за ГО кога ще ги премахнат и там далаверата е голяма за печатницата на депутата.

  90. 90 Профил на azuro
    azuro
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ваксиниран Петърчо":

    Стикерите имат чип, който се разпознава от камерите, ако номера на колата е нечетим. Затова има смисъл от тях.

  91. 91 Профил на Волен от Ривиа
    Волен от Ривиа
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Медиите вероятно съвсем манипулативно обвързват две съвсем отделни неща. Първо категоризацията е съвсем отделно нещо от стикерите. Стикерите са просто лепенка, която струва някакви пари за изработката и спорът е само дали е нужна. Категоризацията е нещо съвсем отделно и никой не оспорва нуждата ѝ и никой не е предприемал стъпка за премахването ѝ. Обаче медиите и покрай тях и половината бедняци с димящи дизелови кочини реват, че едва ли не определянето на екокатегория струва пари и е излишно, докато през това време обяснява за замърсяване и нискоемисионни зони.

  92. 92 Профил на Волен от Ривиа
    Волен от Ривиа
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#90] от "azuro":

    Няма как камера да чете чипове, те могат да бъдат разчетени с радиовълни и то от сравнително близко разстояние (до 2-3 метра). Това означава, че на всеки вход към зоната трябва да има поне 1 датчик, това са десетки датчици, за всеки трябва да се прекарат кабели и да се закачат към централата. После не е ясно как точно да се процедира с нарушителите. Няма как да го спре да влезе освен ако няма КПП-та, което да задръства трафика. Вероятно му се издава служебно глоба ако някой датчик го засече, обаче не е ясно какво точно ще стане, ако просто махне лепенката. Как ще го отчете, че е влязал и кой е този който е влязал? Т.е. пак се разчита на камерите и на разпознаването на номера. Така тази система с чиповете става доста излишна в крайна сметка.

  93. 93 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 538 Неутрално

    В един единствен чип може да се запише информация за гражданска, преглед, винетка еко категория, собственик, телефон, адрес и всичко каквото трябва. Чипа може да е с микроскопични размери и да седи над огледалото за обратно виждане. Трябва акъл за тези работи, който няма акъл ни кара да лепим лепенки.

    Много хитър
  94. 94 Профил на Paines Prosta
    Paines Prosta
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#18] от "meteowrite":Значи за цигари на месец може да дава 150 лв., за ракия и бири още 150 лв, но 250-400 лв. за вноска по нова кола, която ще му гори поне наполовина от старата му барака, т. е. дори ще спестява, не може да отдели?!
    —цитат от коментар 35 на hamiltonf


    сбъркана ти е икономиката или си богат за да мислиш така! Барака 1000 лева която се кара до дупка ако те издържи повече от година си е далавера. градския транспорт отиване и връщане излиза по скъпо а сега кът ги направят 2лева тези на бараки ще са на супер далавера.

  95. 95 Профил на Paines Prosta
    Paines Prosta
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#90] от "azuro":Няма как камера да чете чипове, те могат да бъдат разчетени с радиовълни и то от сравнително близко разстояние (до 2-3 метра). Това означава, че на всеки вход към зоната трябва да има поне 1 датчик, това са десетки датчици, за всеки трябва да се прекарат кабели и да се закачат към централата. После не е ясно как точно да се процедира с нарушителите. Няма как да го спре да влезе освен ако няма КПП-та, което да задръства трафика. Вероятно му се издава служебно глоба ако някой датчик го засече, обаче не е ясно какво точно ще стане, ако просто махне лепенката. Как ще го отчете, че е влязал и кой е този който е влязал? Т.е. пак се разчита на камерите и на разпознаването на номера. Така тази система с чиповете става доста излишна в крайна сметка.
    —цитат от коментар 92 на Волен от Ривиа


    айде умник явно си някой касиер или касиерка на каса в Била има каде по добри методи като телефона ти и само не ми говори че нямат право това е държавата закона е за нас. Скоро с новите приложения дето ще искат да имаме ще са като отворена книга за тях и ако щеш слагай сто защити трябва ги махнеш за програмата за да функционираш в обществото.

  96. 96 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#93] от "Кум Лисан":
    Трябва акъл за тези работи...
    "В един единствен чип може да се запише информация за гражданска, преглед, винетка еко категория, собственик, телефон, адрес и всичко каквото трябва"
    Ами трябва акъл...
    Тази информация и то актуална, а не записана в чип я има в ДАИ по рег.номер на превозното средство. Защо трябва чип, в който информацията е стара (може да е сменен собственика, да не си е платил данъка и т.н....
    Акъл имат тези, които са си осигурили (платили??) законово да прибират 35 милиона на година, взети от нашите джобове. Мошеници.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK