Фотогалерия: Уникални ретро автомобили превзеха пл. Княз Александър I за деня на София

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Великолепни неща има в България! Надявам се все повече сънародници да оценят достонствата на тези автомобили от всякаква гледна точка. Като цяло класически бензинови у дизелови двигатели, надеждни и лесни за обслужване, минимум или без електроника и асистиращи системи. Практически вечни ако ги обичаш! Е, не е Тесла но това е за друга категория хора.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5754 Неутрално

    А по улиците на Мюнхен в момента се търкалят конски каруци... Открива се Октоберфест.
    https://www.ardmediathek.de/live/Y3JpZDovL2Rhc2Vyc3RlLmRlL2xpdmUvY2xpcC9hYmNhMDdhMy0zNDc2LTQ4NTEtYjE2Mi1mZGU4ZjY0NmQ0YzQ/

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на duciel
    duciel
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Поршетата 🙂

    "It's better to be on the dock, wishing you were on the lake, than to be on the lake, wishing you were on the dock"
  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3729 Весело

    С удоволствие бих посетил такова място, макар че според снимките много от колите са от нашата соц епоха. В почти всички съм се возил, повечето съм ги карал.

    Хе, ама е кеф да видиш "съученичките" си, нали?

    Еретик
  5. 5 Профил на Perkele
    Perkele
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Поршетата 🙂
    —цитат от коментар 3 на duciel


    timeless design

    Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.
  6. 6 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2948 Неутрално
  7. 7 Профил на fury_21
    fury_21
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Уилисът с картечницата цепи басмата!

  8. 8 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 562 Весело

    По традиция най-силно бяха представени автомобилите с марката "Мерцедес", както се вижда и от следващите кадри
    —цитат от коментар 0


    А на следващия кадър един Мерцедес бледнее до две богини (Citroën DS).

  9. 9 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#1] от "citoyen":

    Ако изключим Поршетата с въздушно охлаждане и Мерцедесите от ерата на Бруно Сако, никоя от тези коли не може да се нарече “надеждна” и дори не е била такава и в младините си. Лесни за ремонтиране с подръчни инструменти - да, но надеждни - не. Самите производствени толеранси на детайлите са големи и не могат да се сравняват с модерните процеси. Ненадеждността на новите коли е по други причини като дефекти в компоненти от трети доставчици, изстискване на пърформанс и икономия в рамките на стриктни емисионни стандарти.

  10. 10 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#9] от "irobot":

    Не мога да се съглася понеже съм имал кола от 1963 и знам какво значи надеждност и супер просто обслужване, когато говоря за това. С малко акъл щях да я докарам до наши дни но има и следващия път.

  11. 11 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#10] от "citoyen":

    Разбирам, но не съм убеден, че кола от 1963 може да мине 200-250 хиляди километра само с елементарна смяна на масла, филтри и ремъци през 10-15 хиляди (както могат 95% от новите коли ако нямат производствени дефекти и нехаен собственик). Изискват се постоянни центровки на клапани, карбуратор, запалителна система, наглеждане за течове и т.н.

  12. 12 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    От Ситоен ДС се размазвам, но в семейството не ми дават. Все си казвам, че някой ден ще си взема, от детство мечтая, мога да си го позволя, ама все ме засрамват...

    Това е Колата, другото е средство да си преместиш задника от едно на друго място.

    "Видно е, че Русия ще спечели тази война". Румен Радев, 24.02.2022
  13. 13 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#1] от "citoyen":Ако изключим Поршетата с въздушно охлаждане и Мерцедесите от ерата на Бруно Сако, никоя от тези коли не може да се нарече “надеждна” и дори не е била такава и в младините си. Лесни за ремонтиране с подръчни инструменти - да, но надеждни - не. Самите производствени толеранси на детайлите са големи и не могат да се сравняват с модерните процеси. Ненадеждността на новите коли е по други причини като дефекти в компоненти от трети доставчици, изстискване на пърформанс и икономия в рамките на стриктни емисионни стандарти.
    —цитат от коментар 9 на irobot


    Разбирам те, но идеята при ретро колите не е да търсиш нещо надеждно. Ако не искаш проблеми, вземаш нещо ново и евтино и разумно и не го мислиш. Дачия Сандеро на лизинг, примерно.
    Ако си вземеш по-грозничка, нисичка и закръглена жена, също ще си по-спокоен, по-надеждни са като модел, не ги крадат много и не се разваляш, ама ще се запиташ - в крайна сметка струва ли си.

    "Видно е, че Русия ще спечели тази война". Румен Радев, 24.02.2022
  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3503 Любопитно

    Страхотен парад на ретро коли и определено си заслужава да се види на живо!Само не видях дали има "Шкода-105" / класика от бившата Чехословакия / и моят първи автомобил!

  15. 15 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3503 Неутрално

    До коментар [#1] от "citoyen":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Най-малкото си заслужава голямо уважение към собствениците на тези возила , защото на тях им струва страшно много да поддържат своите любими ретро-коли!

  16. 16 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3503 Неутрално

    До коментар [#7] от "fury_21":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  17. 17 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    От Ситоен ДС се размазвам, но в семейството не ми дават. Все си казвам, че някой ден ще си взема, от детство мечтая, мога да си го позволя, ама все ме засрамват... Това е Колата, другото е средство да си преместиш задника от едно на друго място.
    —цитат от коментар 12 на еспресо


    Съгласен. Наистина Ситроен ДС е невероятна кола! Но и Порше-тата имат характер и класически дизайн.
    За съжаление много голям процент от докараните на това ретро изложение автомобили са банални Лади, Москвичи и Голфове, дори руски джип Уаз и Трабант. Това са масови автомобили, ширпотреба. Волгата става като ретро автомобил, тя копира дизайна на някои хубави американски автомобили от 1950-те години.

  18. 18 Профил на ljn32685115
    ljn32685115
    Рейтинг: 48 Весело

    До коментар [#14] от "bat_plamen":
    Шкода 1000МБ е по класика, а пък Шкода Октавия- ама не от сегашните е къде, къде по, по имаше Октавия кабрио и Вартбург 311 кабрио - ех времена!!!

  19. 19 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 562 Неутрално

    От Ситоен ДС се размазвам, но в семейството не ми дават. Все си казвам, че някой ден ще си взема, от детство мечтая, мога да си го позволя, ама все ме засрамват... Това е Колата, другото е средство да си преместиш задника от едно на друго място.
    —цитат от коментар 12 на еспресо


    Напълно споделям! И на мен ми е детска мечта!

  20. 20 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    Ситроените на сн. 7 .
    Красота !
    Иначе относно собствениците на тези ретро автомобили - сигурно са симпатични , интересни хора .

    Assumption is the mother of all failures .
  21. 21 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1354 Весело

    Ха, “Летящият шлифер”!!!
    Оставям на колегите да се досетят коя е тази кола..,

  22. 22 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    До коментар [#20] от "stenlyaka":

    Баневи имаха малка колекцийка..,

  23. 23 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    До коментар [#20] от "stenlyaka":Баневи имаха малка колекцийка..,
    —цитат от коментар 22 на sandor_clegane


    ::::::::::::::::::::;;
    Е......всяко правило ......

    Assumption is the mother of all failures .
  24. 24 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    Ха, “Летящият шлифер”!!!Оставям на колегите да се досетят коя е тази кола..,
    —цитат от коментар 21 на sandor_clegane


    ::::::::::::::::::::::
    Аз се предавам моменталически .

    Assumption is the mother of all failures .
  25. 25 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1354 Весело

    До коментар [#24] от "stenlyaka":

    Сн. 23, триколката Велорекс.
    Макар че и до днес има спорове дали е кола или мотоциклет.

  26. 26 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    Пауноски в пълната си сила, чалгаджията в журналистиката, направо ме размаза с тази думичка "Райха". 26 снимки, 2-3 с коментар, другото...гледай фотки и се чуди какво е...онова с лебеда например.

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  27. 27 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1233 Весело

    Като цяло малко на брой интересни коли, но не беше чак такава загуба на време.

  28. 28 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Страхотен парад на ретро коли и определено си заслужава да се види на живо!Само не видях дали има "Шкода-105" / класика от бившата Чехословакия / и моят първи автомобил!
    —цитат от коментар 14 на bat_plamen


    И моят. Оранжева. Като я купих и на сутринта предното стъкло го нямаше. Но чистачките бяха там.

  29. 29 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1354 Весело

    До коментар [#14] от "bat_plamen":Шкода 1000МБ е по класика, а пък Шкода Октавия- ама не от сегашните е къде, къде по, по имаше Октавия кабрио и Вартбург 311 кабрио - ех времена!!!
    —цитат от коментар 18 на ljn32685115

    Първата беше известна като Шкода 1000 Малки Бели.
    А Фелиция е продавана дори в САЩ!

  30. 30 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    До коментар [#14] от "bat_plamen":Шкода 1000МБ е по класика, а пък Шкода Октавия- ама не от сегашните е къде, къде по, по имаше Октавия кабрио и Вартбург 311 кабрио - ех времена!!!
    —цитат от коментар 18 на ljn32685115


    Кабриото Октавия бе Фелиция - между впрочем супер колекционерски автомобил.
    Към тях би добавил двуцветните Вартбург, и москвич 407 - също в 2 цвята.

  31. 31 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 956 Неутрално

    България е най-подходящото място за изложение на ретро автомобили! Само се разходи по улиците и е бъкано с ретро коли! То нови почти няма!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  32. 32 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3503 Неутрално

    До коментар [#18] от "ljn32685115":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  33. 33 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#9] от "irobot":

    Няма да влизам в спор но който има бензин в кръвта може да ме разбере. Представете си боксер двигателя с въздушно охлаждане, който е задвижвал военният Кюбелваген и малко след това влиза в знаменития Фолксваген-Бръмбар-Костенурка и се произвежда до излизането на Ню Бийтъл към края на 90-те на м.в. И за поддръжка и за ремонт беше чудо на инжинерната мисъл и е такъв до ден днешен.

  34. 34 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#9] от "irobot":Няма да влизам в спор но който има бензин в кръвта може да ме разбере. Представете си боксер двигателя с въздушно охлаждане, който е задвижвал военният Кюбелваген и малко след това влиза в знаменития Фолксваген-Бръмбар-Костенурка и се произвежда до излизането на Ню Бийтъл към края на 90-те на м.в. И за поддръжка и за ремонт беше чудо на инжинерната мисъл и е такъв до ден днешен.
    —цитат от коментар 33 на citoyen


    Само , че е най-низвергнатата идеолигически кола, ;оради очевидни причини

  35. 35 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    Интересните коли са от края на 50-те и 60-те години, когато в Европа (и Америка) се преодоляха раните от войната: божествената и най индивидуализираната европейка Ситроен ДС, силно американизираните Опел, красавицата-американка Форд Мустанг от 1968, и посестримата й от ГФР Форд Капри. Имаше и красавици от ост блока - красавицата от ГДР Вартбург в 2 цвята, предно предаване, задвижвана от гениално простия и ефикасен 3-цилиндров двутактов двигател (и кошмарно управление), Москвич 407 в 2 цвята, и обичайното и задължително ежеседмично притягане на двигателя. Да добавя красивата чехкиня Фелиция, съветския лукс на Волга м 21 с американска осанка, подчертаваща значимостта на партийните величия от средния ешелон. Всъщност това са автомобилите, които търся по подобни изложения.

  36. 36 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 8967 Неутрално

    До коментар [#31] от "ivo":


    България е най-подходящото място за изложение на ретро автомобили! Само се разходи по улиците и е бъкано с ретро коли! То нови почти няма!
    —цитат от коментар 31 на ivo


    Явно скоро не си се връщал в България ... или живееш в някое задръстено село в което каруците още са на мода...

  37. 37 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 400 Неутрално

    По 4,000 долара струваха през 1972 година.8 цилиндрови=5 ззаплати

  38. 38 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Сега са по 50-60.000 долара в момента. и по икономични 3.5 литер

  39. 39 Профил на dobadoba
    dobadoba
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Красавици.
    Една малка история на автомобилостроенето.
    Е, има и липсващи глави, НО и това е... история.

  40. 40 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 400 Неутрално

    трола скрил западните американски коли от завист.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK